Dodaj do ulubionych

Jak zorganizować ruch na Piotrowie

10.03.05, 18:25
Gdyby ustawić sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Kórnickiej i Zamenhoffa
(JPII) i pozwolić tam na skret w lewo to:

1. UL PIOTROWO ZOSTAŁABY ODCIĄŻONA niemal do zera (zostałby ruch lokalny),
2. Tragiczne do przejechania skrzyżownie JPII Majakowskiego (Baraniaka) też
zostałoby odciążone. Przynajmniej od lewoskretu w kierunku Sródki.

DLACZEGO TAKIE ROZWIĄZANIE JEST NIEMOŻLIWE???
Obserwuj wątek
      • Gość: JaJo Re: Jak zorganizować ruch na Piotrowie IP: *.ce.put.poznan.pl 11.03.05, 15:01
        > Zastanawiające jest, że władze uczelni nie myślały o tym problemie przedtem,
        > wystarczy wybudować przejście podziemne, a nie wysuwać propozycję grożace
        > paraliżem komunikacyjnym.
        Przedtem miał być Most Berdychowski dla samochodów i Most Rocha dla tramwajów i
        problemu by nie było. Ale były naciski samochodziarzy którzy nie zaakceptują
        żadnego kompromisu. Widać wyraźnie na czym polega polityka transportowa
        miasta - broń Boże tknąć ruch samochodowy (a liczba samochodów wzrasta i miasto
        powoli korkuje się, tak jak miasta zachodnie 20-30 lat temu).
        Każde przejście dla pieszych pogarsza warunki ruchu samochodowego, ale przy tym
        natężeniu nie zrobienie takiego przejścia mogłoby oznaczać wniosek
        prokuratorski. A paraliżu przez dodatkowe wprowadzenie progu zwalniającego,
        wyspy dla pieszych czy sygnalizacji nie będzie bo nadal decydować będzie
        skrzyżowanie z Kórnicką i Baraniaka.
        MIasto powinno być dla ludzi, a nie tylko dla kierowców.
    • Gość: TP Jak zorganizować ruch na Piotrowie IP: 150.254.12.* 11.03.05, 08:58
      Władza ma wszystko w d...pie.
      To jest wynik złego nauczania. Uczelnię powinny kończyć tylko najlepszi a nie
      wszyscy np 200 studentów a nie 2000. (Przecież poziom nauczania jest w ten
      sposób zaniżany) Wtedy można rozmawiać z urzędasami a tak same barany. Panie
      Rektorze
      jak się mógł PAn zniżyć do tego stopnia aby rozmawiać z osłem. HI HI HI. To był
      żart. Ale warto się nad nim zastanowić.
      • Gość: JaJo Re: Jak zorganizować ruch na Piotrowie IP: *.ce.put.poznan.pl 11.03.05, 15:04
        > Pasy i siwatla - tyle potrafimy. A pozniej problemy z przejechaniem miasta.
        > Tam na Piotrowie jest dosc miejsca by wybudowac albo przejscie kladka albo
        > tunelem wporst od Politechnik.

        Lepszy tunel - z punktu widzenia różnicy poziomów.

        > WArte!!! To nie sa az tak duze pieniadze. Prezciez moga ja zaprojektowac
        > wykladowacy politechniki.

        Mogą. Ale Pan Rektor i Pan Prezydent zapomnieli że są tacy - vide błędy przy
        budowie płotu wokół PP czy skrzyżowania Kórnicka-Piotrowo (na pasie ruchu
        postawiono sygnalizator! - pewnie znowu pomalują pasy żeby go omijać, a piesi
        na chodniku będą zagrożeni).
    • Gość: student Re: Jak zorganizować ruch na Piotrowie IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.03.05, 14:51
      Nie róbcie z nas dzieci specjalnej troski które nie potrafię przechodzić przez
      ulice. Wystarczyło by dobrze oznakowane przejście dla pieszych i kawałek
      chodnika. Pozatym ruch na ulicy Piotrowo i Berdychowo zmalałby niemalże do zera
      po przebudwaniu skrzyżowania Kórnickiej z Zamenhofa. Przynajmniej samochody
      wyjeżdżające z ul. Kaliskiej przestały by łamać przepisy.
      • Gość: JaJo Re: Jak zorganizować ruch na Piotrowie IP: *.ce.put.poznan.pl 11.03.05, 15:13
        > Nie róbcie z nas dzieci specjalnej troski które nie potrafię przechodzić
        > przez ulice. Wystarczyło by dobrze oznakowane przejście dla pieszych i
        > kawałek chodnika.

        Albo prawidłowo zaprojektowany tunel - jeżeli byłby zintegrowany z dojściem do
        WBM i WE to minimum 90% studentów by z niego korzystała. Ale potrzeba DOBREGO
        projektu.

        > Po zatym ruch na ulicy Piotrowo i Berdychowo zmalałby niemalże do zera
        > po przebudwaniu skrzyżowania Kórnickiej z Zamenhofa. Przynajmniej samochody
        > wyjeżdżające z ul. Kaliskiej przestały by łamać przepisy.

        Trzeba by to zbadań pod kątem przepustowości (duży rozrząd tramwajowy). Ale
        jednokierunkowa Berdychowo też może rozwiązać problem - ruch tylko od Warty,
        ale z trzech pasów, z powrotem w Jana Pawła II i w Kórnicką. Obecna
        przepustowość 3600*T poj./h, po zmianie 4500*(T-T1) poj/h., gdzie T - obecna
        długość światła zielonego, T1 - czas międzyzielony między Berdychowem i
        Baraniaka

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka