Dodaj do ulubionych

Nagrzewający się MacBook Pro

27.04.10, 01:00
Niezła wpadka. Z jednej strony to może być coś w stylu antyreklamy, ale z drugiej strony to było do przewidzenia, po zastosowaniu materiału o dość dobrym przewodnictwie cieplnym :P
Obserwuj wątek
    • wenus525 Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 04:55
      Co za debile. To rozgrzewania CPU uzywa sie innych programów. Za równo cinebench jak i gry nie obciążą CPU w 100%. W Intel Burn Test/ OCCT temperatury będą wyższe o jeszcze dobre pare stopni... może nawet 10. To tragedia czy komedia?
    • kretynofil Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 08:37
      Spoko loko - fanboje sraple zaraz wymysla ze to nowatorski pomysl bo dzieki temu jak beda na biegunie to im rece nie zmarzna ;)

      Mniej wiecej taka jest zawsze argumentacja jaboli - wymyslic jakies nieprawdopodobne okolicznosci w ktorych gadzet sraple jest najlepsiejszy na swiecie ;)
    • cvbyui Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 10:37
      > nowatorski pomysl
      Nowatorski pomysł to używanie laptopa postawionego na boku.
      > postawili laptopa na boku (żeby poprawić cyrkulację powietrza)
      Poprawić? Apple projektowało MacBooka Pro do pracy w normalnej pozycji pracy (to znaczy klawiaturą do góry) - otwory wentylacyjne znajdują się przed ekranem. Postawienie laptopa bokiem zamiast poprawiać sytuację - pogarsza ją. Nic dziwnego, że w takiej pozycji laptop mocniej się nagrzewa.
      Oczywiście, wiele innych firm projektuje laptopy tak, że wloty powietrza są na dole, co skutecznie utrudnia pracę na miękkich powierzchniach, a wyloty z boku - wówczas faktycznie postawienie laptopa na boku poprawi cyrkulację powietrza. Tylko jest to nienaturalna pozycja do pracy. Ale oczywiście jak się ma tezę do udowodnienia, to dobiera się sztuczne warunki, które są korzystne dla Fujitsu (wlot z dołu, wylot z boku), a niekorzystne dla MacBooka.
    • kretynofil Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 10:52
      @cvbyui:

      Ja rozumiem, jak sie ma srajfona z promocji i +10 to szacunu na dzielni to nie trzeba sobie zawracac glowy takimi glupotami jak lektura artykulu.

      Zwroc jednak uwage, jabolu:

      "Zaniepokojeni słabymi wynikami wydajności i temperaturą obudowy, postawili laptopa na boku"

      W normalnej pozycji tez sie grzal niemilosiernie to przestawili go tak zeby zobaczyc czy w innej tez bedzie sie tak samo nagrzewal...

      Naprawde zazdroszcze sraple klienteli - jeszcze nie mieli danego urzadzenia w rekach ale juz wiedza ze wszelkie recenzje spoza kregu wzajemnej masturbacji jaboli - to zawsze klamstwo ;)
    • turbo_wesz Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 11:13
      @kretynofil

      wiesz, że działasz teraz na rzecz Apple'a ? nakręcasz medialny Hype, zajmując jedno ze spolaryzowanych stanowisk.

      jak tak bardzo ich nienawidisz, to bądź wobec nich obojętny :) to najgorsze co możesz im zrobić...
    • inoutro Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 12:00
      ja rozumiem, że można czegoś nie lubić. też nie jestem zwolennikiem Apple, ale żeby od razu rzucać wyzwiskami pod adresem jego fanów? czy chcemy się wzajemnie obrażać, czy też chcemy dyskutować i wzajemnie się edukować? wypowiedzi pełne jadu i przekonania (niczym nie uzasadniongo!) o własnej wyższości, prowadzą jedynie do tego, że ich autora naprawde nie można brać na poważnie.
    • kretynofil Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 12:30
      @turbo_wesz:

      Ja nie nienawidze Appla. Ja nawet nie mam nic osobiscie do uzytkownikow jego produktow.

      Ja tylko nabijam sie z glupoty i zaslepienia. A samo Apple jest mi idealnie obojetne - nie jestem targetem ich marketingu, nie interesuja mnie ich produkty, prawdopodobnie nigdy nic od tej firmy nie kupie.

      I nie dlatego ze mnie nie stac (jak uwaza wiekszosc jaboli) czy dlatego ze mam "takie zasady" - po prostu nie interesuje mnie glowny "killer feature" srajwszystkiego - lans na dzielni to nie dla mnie ;)

      @inoutro:

      Wyzwiska pod adresem fanow? Przeczytaj sobie komentarz pierrecruise tutaj:

      technologie.gazeta.pl/internet/1,104665,7815580,Waszym_Zdaniem__iPad_jest_przereklamowany.html

      I wlasnie takie komentarze sprawily ze postanowilem sie z jaboli troche ponabijac...

      I nie mozesz mi zarzucic ze moje komentarze sa przesadzone - bo naprawde trzeba byc lansujacym sie pomiedzy remiza a MOPSem gimnazjalista zeby uznac telefon za kilka setek za luksus...
    • furry Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 15:15
      "Bardzo podobają mi się laptopy MacBook Pro, z ich aluminiowymi korpusami unibody. Tylko czy nie warto byłoby dostosować ich do coraz szybszych i mocniej nagrzewających się komponentów?"

      Ale po co pakowac sie w dodatkowe koszty? Ludzie i tak kupia i jak widac jeszcze beda bronic w internecie :-)

    • dsone Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 15:59
      Nie wiem czy ktokolwiek z szanownych dyskutantów w ogóle sprawdził artykuł źródłowy. Widać obrzucanie się błotem jest tu dla niektórych bardziej fascynujące niż problematyka techniczna. No ale jak się nie ma pojęcia, a ciśnienie zabłyśnięcia na forum wielkie... cóż, współczuję... na szczęście z wiekiem to przechodzi ;)

      Sęk w tym, że w podczas pomiarów tego Macbooka, gdy temperatura procesora sięgnęła wartości krytycznych (granica według specyfikacji Intela dla i7 to coś koło 105 C.) - wiatraki w tym kompie prawie w ogóle NIE DZIAŁAŁY. Autorzy tego testu kompletnie nie zwrócili na to uwagi, a widać to na wykresie programu pomiarowego. Nic więc dziwnego, że zanotowano takie temperatury. Albo panom trafił się wadliwy egzemplarz, albo wszystkie 17-ki z i7 tak mają i Apple wkrótce wypuści aktualizację firmware.

      Warto też pamiętać, że MBP 17 dostępny jest z i7 tylko w wersji "upgrade". Normalne 17-ki sprzedawane są wyłącznie z i5.

      Dziwi mnie też to postawienie na boku. Nie wiem jak 17-ka, ale w mojej 13-ce wyraźnie czuję jak z wolnych portów USB, Ethernet itp. wylatuje powietrze. Stawiając kompa tak jak na zdjęciu wszystkie zatykamy. Poza tym główne otwory wentylacyjne znajdują się z tyłu a nie jak w części pecetów - na spodzie. Takie ułożenie wydaje się więc bez sensu...
    • kretynofil Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 16:11
      @dsone:

      "Dziwi mnie też to postawienie na boku. Nie wiem jak 17-ka, ale w mojej 13-ce wyraźnie czuję jak z wolnych portów USB, Ethernet itp. wylatuje powietrze."

      Aaaa, to luzik :)

      Rozumiem ze portow w MBP masz nie uzywac, bo sluza do wentylacji? A co sie stanie jak je wszystkie zatkasz?

      Jak juz wspominalem - jabole sa po prostu niesamowite. Stwierdzic ze test jest do bani bo przeciez porty sluza do wentylacji i nie widziec w tym nic zdroznego? Trzeba miec naprawde sprany leb ;)
    • dsone Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 18:04
      "Rozumiem ze portow w MBP masz nie uzywac, bo sluza do wentylacji? "

      Ty w ogole cos jestes w stanie zrozumiec? :)

      "Stwierdzic ze test jest do bani bo przeciez porty sluza do wentylacji i nie widziec w tym nic zdroznego? Trzeba miec naprawde sprany leb ;)"

      Wiem ze inteligencja nie grzeszysz i trzeba ci pare razy powtarzac aby dotarlo, wiec pomoge:

      - wroc do 2 akapitu mojego wczesniejszego postu, tam znajdziesz odpowiedz na pytanie dlaczego test jest do bani. Jesli nie wiesz co to "akapit", zapytaj, wytlumacze.

      - moze ten wywod logiczny jest nieco za trudny dla ciebie, ale uwierz prosze, jesli komputer nie ma otworow wentylacyjnych na spodzie tylko z tylu i ewentualnie z boku, to... serio... kladzenie go na tym boku NIE POPRAWI chlodzenia... a takie bylo zalozenie autorow testu :) Szkoda ze go jeszcze do worka foliowego nie wsadzili zaklejajac wszystko tasma...

      A na zakonczenie... jesli chcesz poszerzyc swoje waskie horyzonty wiedzy o komputerach, to popros teraz kogos kto zna jezyki obce i niech ci powoli przeczyta:

      thesmartphonehub.com/smartphone-hub/apple-patents-using-usb-ports-as-air-vents-for-cooling-patents/
    • kretynofil Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 18:46
      @dsone:

      Wiesz, ja doskonale zrozumialem Twoje zastrzezenia - tyle tylko ze te zastrzezenia sa nieuprawnione.

      Jesli MBP grzeje sie tak na boku to bedzie sie grzal rowniez jesli do tych portow uzytkownik cos podlaczy.

      Poniewaz MBP 17 ma trzy porty USB wystarczy podlaczyc tablet, dysk zewnetrzny i odtwarzacz MP3, do tego kabel Ethernet - i juz, sytuacja jest analogiczna jak wtedy gdy stal bokiem na tych portach.

      I mylisz sie ze polozenie go na boku nie zmienia sytuacji - bo nie chodzi tylko o wylot powietrza. Obudowa unibody to jeden wielki radiator - i testujacy postapil poprawnie stawiajac MBP na boku.

      W ten sposob cieplo moglo odpromieniowac dwiema najwiekszymi powierzchniami obudowy. Kiedy komputer lezy, jego spod nie moze oddac ciepla ze wzgledu na przyleganie do podloza.

      Boze, co ja robie? Staram sie uzywac logicznych argumentow w stosunku do jabola ;)

      Idz, sprawdz czy swieczki na oltarzyku Jobsa nie zgasly a kwiatki nie zwiedly ;)
    • dsone Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 20:46
      Na Jole Rutowicz... Ty naprawde nie rozumiesz, ze problemem byly zle dzialajace wentylatory czy tylko glupiego udajesz?

      Polozenie kompa na boku dodaje jedynie smaczku calej historii i swiadczy o tym, ze testerzy nie bardzo ogarniali temat.

      Jak potwierdzaja inne testy, w Macbookach z i7 jesli temp. procka dojdzie do 100C wiatraki wchodza na 4500-5000 obrotow i szybko schladzaja do ok. 85-90C. Mowa oczywiscie o bardzo ciezkich obciazeniach procesora. Normalnie i7-ki chodza w granicach 40-50C, wiatraki 1000 -2000 obrotow. W tescie z artykulu wiatraki przy 100C chodzily na ok. 2000 obrotow wiec sie komp spocil. Najprawdopodobniej albo panowie cos grzebali w ustawieniach albo trafil im sie wadliwy egzeplarz.

      Tak poza tym to mam nadzieje, ze z wiekiem nabierzesz oglady i zrozumiesz, iz nie kazdemu musi odpowiadac "jedyny sluszny system". A to ze ktos ma "cos innego niz ja" wcale nie jest takim fajnym powodem do pyskowania w internecie.

      Zyczac milych reinstalek systemu koncze temat :)

      • maruda.r Re: Nagrzewający się MacBook Pro 28.04.10, 04:30
        dsone napisał:

        > Jak potwierdzaja inne testy, w Macbookach z i7 jesli temp. procka dojdzie do 10
        > 0C wiatraki wchodza na 4500-5000 obrotow i szybko schladzaja do ok. 85-90C. Mow
        > a oczywiscie o bardzo ciezkich obciazeniach procesora. Normalnie i7-ki chodza w
        > granicach 40-50C, wiatraki 1000 -2000 obrotow.

        ***********************

        Potwierdzasz więc, że specyfikacja I7 uniemożliwia w praktyce osiągnięcie pełnej
        wydajności tego notebooka? Bo wiatraki pracujące z prędkością do 5000 obr. na
        minutę to po prostu generują hałas taki jak wiertarka.


    • kretynofil Re: Nagrzewający się MacBook Pro 27.04.10, 22:02
      @dsone:

      A slyszales o czyms takim jak testy jakosci? Jakosci, ktora KIEDYS byla znakiem firmowym Apple?

      Zabawne jest to ze dzisiaj z tej jakosci zostal tylko marnej jakosci sprzet ktorym golodupcy z pretensjami dorabiaja sobie +10 do respektu na dzielni....

      Kiedys Apple bylo synonimem profesjonalnego sprzetu - dzisiaj to zwykly szajs dla nuworyszy, ktorzy chca zaszpanowac - i cos im nie wychodzi ;)

      A co do reinstalek - opowiesz mi o tym?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka