Dodaj do ulubionych

Nareszcie w Domu

09.01.07, 05:53
Wlaśnie wróciełem po długiej 3 miesięcznej nieobecności w Izraelu na stare
śmiecie. Jeżeli potrzebna jakaś pomoc to piszcie
Obserwuj wątek
    • tut_ets Re: Nareszcie w Domu 09.01.07, 23:23
      Gdzie cie wywialo?? Co robiles cale 3 meisiace poza izraelem??
      • izraelczykejlat Re: Nareszcie w Domu 10.01.07, 09:58
        Włuczyłem sie po Chinach. I wyrabiałem w Polsce nowy polski paszport i to drugie
        mnie przytrzymało na tak długo
        • tut_ets Re: Nareszcie w Domu 12.01.07, 16:26
          uuuu... ile czasu zajelo ci wyrobienie polskiego poaszportu (rozumiem, ze w
          polsce). Bo tez planuje to zrobic tam, spedzajac w Polsce az 10 dni!!
          • ra.kr Re: Nareszcie w Domu 12.01.07, 21:09
            Zapomnij o 10 dniach mnie to zajelo cale 2,5 miesiaca. szybko nie przez
            ambasade bedzie szybciej.
            • tut_ets Re: Nareszcie w Domu 13.01.07, 13:42
              w mbasadzie powiedzieli mi, ze moge sobie co najmniej (sic!!) 5 m-cy poczekac...
              Grrr!!
    • witold17 Re: Nareszcie w Domu 18.01.07, 11:39
      Witam! Planuję wycieczkę do Izraela. Z różnych względów mogę tam pojechać tylko
      w lipcu lub sierpniu. Jak jest naprawdę z tymi "upałami nie do wytrzymania"
      którymi wszyscy mnie w Polsce straszą? Ja dość dobrze znoszę upały (lepiej jak
      paskudny i mokry polski klimat), jeździłem już w miesiącach letnich na Kretę,
      do Turcji, na Cypr i wypoczywałem bardzo dobrze. Chcę pojechać na
      tygodniową "objazdówkę" po kraju i przez tydzień poleniuchować w Ejlacie, stąd
      jakieś krótkie wycieczki, może do Petry. To wyjazd o którym marzę od lat i mam
      nadzieję wreszcie go zrealizować.
      Pozdrawiam
      Witold
      • tut_ets Re: Nareszcie w Domu 18.01.07, 12:02
        Jak goraco?

        Ogolnie, jak pijesz duzo wody (co najmniej 4 litry na glowe na dzien; w
        przeciwnym razie nawet nie zauwazysz, kiedy dojdzie do odwodnienia), uzywasz
        kremow przeciwslonecznych (ostre slonce jest takze o 5PM i ladnie opala NA
        CZERWONO), czapki na glowe i okularow przeciwlonecznych - jest ok. Ja nie
        wybieralabym sie jednak do Ejlatu w polowie sierpnia. Jak musi to byc
        lipiec/sierpien, to wybierabym sie na poczatku lipca. W sierpniu temperatutra
        dochodzi do 45 stopni w cieniu... :)

        Ale o Ejlacie wiecej ci powie wlasciciel tego forum, ktory tam mieszka. :)
        • aandi Re: Nareszcie w Domu 18.01.07, 20:34
          A co powiesz o pogodzie w maju w Ejlacie i ogolnie w Izraelu ? Jakie sa wtedy
          temperatury ?
          • tut_ets Re: Nareszcie w Domu 18.01.07, 22:32
            W maju temperatury w Izraelu wynosza srednio 25-30 stopni. To jeszcze wspaniala
            pora, aby pojechac pobyczyc sie w Ejlacie. Tam juz sloneczko porzadnie
            przygrzewa. (ok. 35 stopni ciepla w cieniu).

            Warto, naprawde warto... :)
            • aandi Re: Nareszcie w Domu 19.01.07, 09:32
              Hmmmmm. 35 st....sporo. Wlasnie planuje przybyc do Il w maju i troche mnie
              przestraszylas ta temperaturka.
              Kiedy "kwitnie" pustynia, i na czym to wlasciwie polega ?
              • tut_ets Re: Nareszcie w Domu 19.01.07, 12:12
                Wiesz, ja juz przywyklam do 35 stopni i temperatura kilku stopni ponizej +25 to
                mi zimnawo... :)) Ale nie, jest to bardzo dobry czas pobawienia sie nad Morzem
                Czerwonym. Powaznie. Jeszcze jak zamierzasz ponurkowac sobie troche i
                popodziwiac Rafe Koralowa, to tego goraca nie poczujesz. I tak bedziesz przeciez
                caly czas w wodzie... :)

                Pustynia kwitnie teraz. Miedzy grudniem a lutym. Jak to wyglada?
                Umieszcze za chwile zdjecia na Fotoforum, to zobaczysz... :)
                • tut_ets Kwitnaca pustynia 19.01.07, 12:29
                  Umiescilam juz zdjecia. Oto jak to wyglada:

                  fotoforum.gazeta.pl/72,2,739,55793343.html
        • witold17 Re: Nareszcie w Domu 20.01.07, 22:41
          Dziękuję za pomoc. W takim razie pewnie pojadę na początku lipca, 45 stopni w
          cieniu to jednak trochę przesada, choć lubię ciepło... A jak jest wtedy poza
          wybrzeżem M. Czerwonego? Trasa wycieczki to (skrótowo): Tyberiada, Kafarnaum,
          Nazaret, Hajfa, Cezarea, Jerozolima, Betlejem, Morze Martwe. Ta część wycieczki
          to będzie zwiedzanie, wymaga trochę więcej wysiłku niż plażowanie w Eljacie:)
          • tut_ets Re: Nareszcie w Domu 21.01.07, 08:56
            Na poczatku lipca jest dosyc cieplo. Srednio 30-35 stopni ciepla wszedzie. Nie
            ma deszczu. :) Przynajmneij o to w lecie w Izraelu nei trzeba sie martwic. :)
            Jak bedziesz mial samochod, bedzie ok. Nikt nie spi bez klimatyzacji. :)
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka