Dodaj do ulubionych

głupie pytanie

31.08.06, 12:16
skąd w działaniach akcentujących odrębność Śląska tyle odwołań do niemczyzny ?
czy nie lepiej opierać się na tym co autentyczne i miejscowe ? za mało ?
z tego co mi się wydaje ( nie znam się ) dominacja niemieckiej kultury,
języka, etc. to dosyć nowożytna historia, uwarunkowana taką czy inną sytuacją
geopolityczną etc.
w końcu tutaj mamy słowian, a tam jakieś inne nacje; nie rozumiem tego
irracjonalnego przyciągania, zawsze mnie to zastanawiało...
Obserwuj wątek
    • greg_slask Re: głupie pytanie 31.08.06, 12:21
      Zastanawiam się - naprawdę nie rozumiesz czy tyko usiłujesz nakarmić trolla ?
      A swoją drogą to całe negatywne nastawienie Polaków do Niemców wynika z bardzo
      nowożytnej historii.
      • stoik1 jakiego trolla ? 31.08.06, 12:28
        nie mam nic przeciwko pozytywnemu nastawieniu
        naprawdę zastanawiam się z czego to wynika
        nie siedzę na górnym, tylko na cieszyńskim, tutaj to wygląda trochę inaczej,
        trochę inna specyfika
        • greg_slask Re: jakiego trolla ? 31.08.06, 12:36
          karmienie trolla - temat, który nie wnosi niczego nowego, a jego
          kontrowersyjność słuzyć ma tylko uzyskaniu jak największej ilości wpisów.

Temat był (i jest nadal) wałkowany setki razy. Wszelkie z tym związane dylematy
          są oczywiście nierozwiązywalne, a dyskusja natychmiast przeradza się w dyskusję
          co było pierwsze: jajko czy kura i czy neandertalczyk z terenu obecnych Niemiec
          osiadł w Polsce czy było akrat na odwrót...
          • stoik1 jak chodzi o mnie - nie służy 31.08.06, 12:39
            proszę o wyrozumiałość - nie uczestniczyłem dotyczczas w setkach dyskusji
            wałkujących ten temat
            jak dla mnie może być EOT
            bezproduktywne przelewanie z pustego w próżne mnie nie interesuje
            ale skoro dyskusje były, to widocznie problem jest
    • tow.stalin Re: głupie pytanie 31.08.06, 12:59