Dodaj do ulubionych

sprawa w sadzie !

IP: *.dynamic.chello.pl 14.10.11, 12:59
witam. mam pytanie - czy orientuje sie ktos jak wyglada sprawa o podział sadowy nabytego spadku ? jak to zwykle bywa rodzina sie nie moze dogadac i sad musi podzielic.
jak dlugo sie czeka, ile to kosztuje, czy to skomplikowane ?
prosze o odpowiedzi z gory dziekuje za szczerosc i pomoc
Obserwuj wątek
    • Gość: L Re: sprawa w sadzie ! IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.10.11, 13:18
      zacznę od ceny - zależy od adwokata ale z reguły jest ustalany % od uzyskanego spadku.
      Jak wygląda sprawa, zależy od kilku czynników . Jak wola została spisana w testamencie bardzo trudno jest go podważyć jeżeli nie - najwięcej dostaje małżonek/małżonka, dzieci po równo. Jest jeszcze sprawa tzw. "zachowanku". Czyli praw nabytych do spadku z mocy ustawy. Jeżeli nie ma testamentu nawet dalsi krewni mogą na drodze sądowej dochodzić praw majątkowych jak i też osoby spoza rodziny np. konkubina/konkubent. Nie jestem prawnikiem z wykształcenia ale sporo obracam się w tych tematach. Rada dla Ciebie - najlepiej dogadać się z rodziną - jeżeli inaczej nie świadczy testament. Skróci to znacznie czas i wydatki na adwokatów. A jeżeli czujesz się pokrzywdzony/pokrzywdzona czyli wg. Ciebie ktoś dostał więcej wtedy pozostaje tylko sprawa cywila i baaardzo długi czas na jej rozstrzygnięcie.
      • lemurlab Re: sprawa w sadzie ! 14.10.11, 15:01
        "zachowanku".......zachowanek to miała moja babcia przy domu. Przy spadku to jest ZACHOWEK..... i że gdzie Ty się "obracasz".....?
        • Gość: buhahahaha Re: sprawa w sadzie ! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.10.11, 15:38
          Taki z niego ekspert jak i jego "zachowanek" - kolejny przykład że Polak czerpiąc z "bogactwa" internetu jest najlepszym lekarzem, prawnikiem, politykiem itp. itd. ;-(
      • Gość: ja Re: sprawa w sadzie ! IP: *.dynamic.chello.pl 14.10.11, 15:45