Dodaj do ulubionych

Spadki cukru

05.05.22, 08:36
Przeczytałam gdzieś że dolegliwości takie jak niepokój, potliwość, zdenerwowanie, zawroty głowy mogą mieć związek z niedocukrzeniem. Jestem zupełnie zielona w tym temacie, czy ktoś z was wie coś więcej, jakie badania zrobić i jak się działa przy tych spadkach cukru? Czy to niebezpieczne?
Obserwuj wątek
    • daniela34 Re: Spadki cukru 05.05.22, 08:43
      Spadki cukru są niebezpieczne. Można zasnąć i się nie obudzić, albo obudzić widząc nad sobą ratownika medycznego w masce ffp3, co własnym przykładem potwierdza piszącą te słowa. Oraz -wychodzenie ze znacznego spadku cukru jest cholernie nieprzyjemne.
      Co do badań się nie wypowiem, bo ja byłam diagnozowana akurat pod pewny specyficznym kątem. Na pewno cukier trzeba zbadać i na pewno dobrze byłoby mieć glukometr i w chwilach takiego kiepskiego samopoczucia, sprawdzić cukier.
      • daniela34 Re: Spadki cukru 05.05.22, 08:46
        Aha, przy spadkach cukru stosuje się np.glukozę dla diabetyków (dostępna w aptece) a jak się nie ma to trzeba: wypić coś słodkiego, zjeść coś słodkiego, zjeść coś (w sensie posiłku)- bo najczęściej spadek cukru spowodowany jest przegłodzeniem.
    • yenna_m Re: Spadki cukru 05.05.22, 08:44
      Powinnaś obgadać zrobienie z lekarzem krzywej cukrowej i insulinowej. Ważne - taką krzywą zaleca sie robić nie czesciej niz na pół roku/rok, więc jeśli robilas wcześniej, badanie mozna zrobić poprzez obciążenie odpowiednim ładunkiem jedzenia (ale to byc moze tylko w warunkach szpitalnych, ktoś bardziej zorientowany musialby sie wypowiedziec).
      Z badaniami idziesz do endo.
      Do tego warto zbadać tarczycę bo ta daje dziwaczne objawy i poziom witaminy D.
        • mamtrzykotyidwa Re: Spadki cukru 05.05.22, 09:06
          Nie ma sensu, bo spadki cukru są, wtedy kiedy są, poza tym glukoza jest w normie, więc w badaniu nic ci nie wyjdzie.