Dodaj do ulubionych

Terminal kontenerowy w Gdańsku

IP: *.allianz.pl 07.08.03, 14:35
Nareszcie...To bardzo dobra i ważna informacja dla gospodarki w Gdańsku,brawo
Obserwuj wątek
    • Gość: Metropol Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.allianz.pl 09.08.03, 13:24
      Tak jast,na dzień dzisiejszy będzie to na pewno największa inwestycja w
      regionie.Powstanie największy w Polsce i jeden z najwiekszych na Bałtyku
      terminali kontenerowych,całość ma kosztować 500 mln. euro. W teminalu pracę
      znajdzie blisko 400 osób,kolejne miejsca pracy powstaną w firmach
      spedycyjnych,punktach usługowych,sklepach wolnocłowych,urzędach celnych
      itp.Bardzo prawdopodobne,że inwestycja ta da impuls do rozpoczęcia kolejnych,od
      dawna planowanych takich jak Centrum Logistyczne,nowa baza
      promowa,Rudoport,Europort i innych.
    • Gość: Metropol Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.allianz.pl 11.08.03, 14:46
      Most to początek Trasy Sucharskiego,kończyć ją ma tunel pod kanałem portowym na
      wysokości Nowego Portu,są duże szanse na jego budowę za środki z UE w
      nieodległym terminie,ta trasa zupełnie zmieni układ komunikacyjny
      Gdańska,kierowcy wjeżdżający do miasta od strony Warszawy będą mogli ominąć
      zatłoczone śródmieście,dzięki obwodnicy południowej jadące do portu Tiry i inne
      ciężkie pojazdy praktycznie nie będą wjeżdżać do miasta.
      • Gość: szpadel Re: Szpadel daj sobie na luz IP: *.client.attbi.com 14.08.03, 01:15
        Gość portalu: Maciek napisał(a):

        > Szpadel nie zaczynaj znowu,jeśli masz jakieś pomysły na rozwój gospodarczy
        > Pomorza,podziel się nimi.

        Najlepiej to sobie zadać pytanie,co Pomorzu w rozwoju gospodarczym zaszkodzą
        autostrady? i szukać rzetelnej odpowiedzi,która jednocześnie będzie
        nasionem do nowego lepszego pomysłu,czyli ktoś z dyskutujących musi
        "wejść w buty adwokata diabła",co ja obecnie robię,żeby zaadresować
        tematy niewygodne dla zwolenników budowy autostrad.
        Przy projektach na tak dużą skalę nie wolno podejmować ryzyka
        finansowego lub krzywdzić społeczeństwo utratą pracy,konkretnie chodzi o
        zaopatrzenie kraju w energię oraz transport.Transport do tej pory opiera
        się na energii elektrycznej,budowa autostrad zwiększy zużycie nafty,
        którą trzeba importować i której światowe zasoby skończą się za 50lat.
        Tymczasem kolej utraci możliwość rozwoju na korzyść inwestycji w autostrady,
        chyba,że planiści przwidzieli sytuację drogiego lub niedostępnego paliwa i
        za kilkadziesiąt lat przesiądą się czujnie na trojlebusy i trojletracki
        holujące kontenery,bo kolei już nie będzie.Zburzyć istniejące to każdy
        potrafi,natomiast udoskonalić lub zbudować nowe to tylko nieliczni.

        • Gość: bolo Gówn..o prawda! IP: *.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl 26.12.03, 21:38
          Kolej elektryczna ma przed sobą znacznie dłuzszy żywot niż pojazdy spalinowe.
          Zasobów ropy wystarczy na jeszcze ok. 20 lat. Potem będzie ona cholernie droga.
          Energia elektryczna może pochodzic z wielu żródeł. Podsumowując - kolejki
          elektryczne będą jeżdzić, samochody o napędzie spalinowym wyląduja w hutach.
          Zatem budowa tras wielopasmowych (skoro do tej pory ich nie zbudowaliśmy) juz
          PO PROSTU nie ma sensu !
    • Gość: Felix Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: 213.25.66.* 11.12.03, 22:23
      Super. Dziękuję ministrowi chociaż nie robił łachy nam czyli Gdańskowi i
      Pomorzu. Proszę żebyście pamiętali, że w Rusocinie jest dopiero 21 km
      autostrady A1, która zaczyna sie wg. wytycznych międzynarodowych (ONZ i EU) w
      Porcie Północnym. Tam gdzie zaczyna sie płatna autostrada to 21 kilometr.
      PAmiętajmy o tym. Te 21 km, Rzeczpospolita bez łachy z naszych podatków musi
      zbudować !!!.
        • Gość: Felix Z życzliwościa do Metropola IP: 213.25.66.* 26.12.03, 20:22
          Obwodnica Południowa ma zaczynać się od mostu wantowego i ma łaczyć się na
          wysokości Maćkowów z obwodnicą obecną czyli Zachodnią.Jst odgałęzienie na
          Przejazdowo i Aleję Armii Krajowej. Szczegółowy link jest na stronach północnej
          GDDiA. Atostrada powinna być od Portu Północnego tym bardziej, że EU
          zatwierdziła w tym miesiącu przebieg jednej z tzw. autostrad morskich z
          Helsinek do Gdańska. Przypłyną a tu wita ich droga o obniżonym standarcie.
          Według wszystkich wcześniejszych międzynarodowych deklaracji władz PRL i RP
          autostrada A1 zaczynająca sie w Porcie Północnym ma mieć nawet wyższy standard
          dla autostrad niż to przewidują normy międzynarodowe a tu wiceminister
          infrastruktury Piłat ciągle nas denerwuje wypowiedziami, że A1 powinna mieć
          niższy standard bo to jest bardziej opłacalne. Nic tylko pomidory, zgniłe jaja
          i nie powiem jeszcze co i na ministerstwo bo to jedyna skuteczna metoda
          urzędnikow ze stolicy Księstwa Kongresowego
    • Gość: Metropol Bolek chyba przesadził z twardym dyskiem IP: *.allianz.pl 27.12.03, 14:27
      Oj Kolec,Bolec,czy jak Ci tam Bolek...Chyba nieżle popiłeś w świeta,bo w czas
      radosny żółć wylewa się z Ciebie litrami...Przeczytaj jeszcze raz wszystko
      dokładnie,nie napisałem słowa o TIR-ach na Zielonej Drodze ani
      Spacerowej...Tiry w ogóle nie będą wjeżdżać do centrum ani dzielnic o ścisłej
      zabudowie,obwodnicą południową,mostem wantowym wjadą do terminali usutuowanych
      na terenach Portu Północnego,nie będą miały po co wjeżdżac dalej tunelem i
      rozjeżdżać Zielonej Drogi nie mówiąc juz o Spacerowej...Ostatni docelowy dla
      nich punkt po drugiej stronie to Wolny Obszar Celny...Natomiast będzie
      możliwość za kilka lat/oby/objechania Gdanska wokół bezkolizyjną obwodnicą,czy
      coś w tym złego?Nie martw się TIR-y na pewno nie będą jeżdzić po osiedlach
      Dolnego Tarasu...Ulicą Czarny Dwór,nie Czarnego Dworu nie pojadą.
    • Gość: rom Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku i (Hamburgu) IP: 195.143.166.* 28.01.04, 18:06
      wlasnie przeczytalem , ze w Hamburgu przeladowano w 2003 r. ponad 100mln ton
      ladunkow a samych kontenerow 6.1 mln sztuk z tego 2.3 mln tylko z Azji(glownie
      Chiny). W porcie i firmach zwiazanych z portem hamburskim pracuje pomad 140tys.
      osob.
      Pewnie wszystkie polskie porty razem wziete nie osiagaja takich wynikow ??
      Gdyby rzeczywiscie A-1 byla juz wybudowana napedziloby gospodarke dla 3miasta.
    • Gość: Daś Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.gdynia.mm.pl 29.01.04, 20:07
      Ach ta odwieczna rywalizacja Gdańska i Gdyni!!!
      A tak na marginesie po jaką cholerę wydawać taką kasę na budowę Terminala
      Kontenerowego od podstaw i niszczyć środowisko naturalne (co na to
      Ekolodzy???), skoro za dużo mniejszą kwotę można rozbudować Terminal
      Kontenerowy w Gdyni i dokończyć budowę Trasy Kwiatkowskiego. Póki co gospodarka
      Polski nie potrzebuje dwóch Terminali w Trójmieście. Ten który istnieje i tak
      nie jest w pełni wykorzystywany!!!
      No ale pewnie znów komuś zależało na niezłej doli od 175mln???
      A jakby co to i tak wyrównają to sobie nowymi podatkami.
      Przecierz to istna paranoja!!!
        • Gość: Observer Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.dip.t-dialin.net 30.01.04, 01:40
          Wydaje mi sie ze napisalem wyraznie.Jesli nie to powtarzam.O mozliwosciach
          przerobu ropy mowil (po Polsku)prezes grupy "Lotos"p.Olechnowicz(moze
          przekrecilem nazwisko.jesli tak to przepraszam)Dolozyl jeszcze ze przerobka
          ropy jest sprawa najmniej oplacalna w calym interesie paliwowym.O podpisanej
          przez pola umowie huczalo w calej Polsce.Rzad Millera przedstawial to jako
          wiekopomny sukces.O rozbudowie kolei transyberyjskiej pisano dosc duzo.Rowniez
          w prasie krajowej.
          Zyl kiedys pisaz o nazwisku Wankowicz.Melchior Wankowicz.Wymyslil on
          slowo "chciejstwo".Zdaje sie ze pasuje ono do wszystkich tych wspanialych
          wiadomosci ktorymi nas tu raczysz.Wytlumacz tylko nam maluczkim,skoro jest tak
          dobrze,to dlaczego jest tak zle?
          Ps.Trasa kwiatkowskiego jest w zasadzie gotowa.Po cichu bez propagandy.Mozesz
          pojechac zobaczyc.Mozesz sie ta trasa przejechac.Ja niestety mam zbyt daleko.
          • Gość: szpadel Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.proxy.aol.com 30.01.04, 16:13
            Wytlumacz tylko nam maluczkim,skoro jest tak
            > dobrze,to dlaczego jest tak zle?

            Moim zdaniem to jest tak jak jest.Patrzac na rozwoj spoleczenstwa w
            Polsce z perspektyw izraelskich to w Polsce jest zle,natomiast
            patrzac na to samo zagadnienie z perspektyw np,palestynskich to w
            Polsce jest raj na ziemi.
            Z ropa nie ma problemow jak plynie,tylko jak przestaje plynac czesto
            z powodow niezrozumialych.Unikniecie tych problemow w przypadku Polski
            biednej w naturalne zasoby ropy jest mozliwe tylko i wylacznie
            poprzez systematyczne zwiekszanie domowej produkcji energii pochodzacej z
            innych zrodel anizeli z ropy.Mysle,ze Sejm powinien wydac ustawe w tej
            sprawie obligujaca producentow energii do faworyzowania zrodel
            energii nie zanieczyszczajacych srodowiska czlowieka,takich jak energia
            wiatru,sloneczna,wodna itp,itd.
          • Gość: Metropol Observer IP: *.allianz.pl 30.01.04, 16:22
            Nie kwestionuję Twojej znajomości języka polskiego,dobrego słuchu też nie,ale
            to jest chyba tak,że Polacy oglądając wiadomości w telewizji w większości nie
            rozumieją co się do nich mówi...Na stronie Lotosu dostępne są informacje o
            produktach Grupy Lotos,również o tym,że należą do najbardziej odsiarczonych na
            rynku i to jest fakt,modernizacja rafinerii spowoduje m.in.wzrost zysków z
            przerobu ropy i to też jest faktem,nie wiem po co mieszasz do tego
            Wańkowicza,On miał na myśli zupełnie co innego,czy to coś złego,że staram się
            komentować dobre wiadomości,jakimi bez wątpienia są inwestycje w Porcie
            Północnym,czy Rafinerii Gdanskiej,za mało masz na co dzień tych
            nienajlepszych,bardzo się cieszę,że powstaje Trasa Kwiatkowskiego.pzdr
            • Gość: Observer. Re: Observer IP: *.dip.t-dialin.net 30.01.04, 19:42
              Gdzie napisalem ze produkty Gdanskiej Rafineri sa zasiarczone?Moze pisze
              niezbyt wyraznie?Wobec tego pisze po raz trzeci.Prezes Grupy Lotos powiedzial
              wyraznie ze Rafineria Gdanska jest zbudowana do przerobu Rosyjskiej ropy.Ta
              rosyjska ropa jest bardzo zasiarczona.Ropa z innych zrodel siarki nie zawiera
              (lub zawiera malo),i rafineria Gdanska technicznie nie jest w stanie jej
              przerabiac.Moze jej co najwyzej dolac do rosyjskiej.Dolac pare
              procent.Powtarzam;to wszystko powiedzial prezes "Lotosa".
              • Gość: Metropol Re: Observer 4 IP: *.allianz.pl 31.01.04, 14:56
                Rafineria Gdańska przerabia rosyjską ropę z Jukosu,która spełnia wysokie normy
                jakościowe,dzięki czemu produkty Lotosu spełniają normy Unii Europejskiej,ale
                nie tylko,przerabiana jest również ropa z bałtyckich złóż,którą wydobywa
                Petrobaltic,jest to ropa bardzo wysokiej jakości,z minimalną zawartością
                siarki,jeśli rafineria jest w stanie ją przerabiać,to czemu nie mogłaby również
                czystej ropy arabskiej.Dzięki modernizacji zdolność przerobu ropy wzrośnie do 6
                mln. ton rocznie,marża rafineryjna wzrośnie ponad dwukrotnie,dzięki czemu
                wzrośnie opłacalność produkcji,inwestycje te radykalnie ograniczą wpływ
                rafinerii na środowisko,całkowicie eliminując wysokosiarkowy olej opałowy.
                        • Gość: szpadel Re: Sukces rafinerii jest uzalezniony od polityki IP: *.proxy.aol.com 03.02.04, 14:42
                          Podobno w Moskwie co roko okolo 1000 biznesmenow z innych
                          krajow traci zycie w pogoni za fortuna.Mysle,ze przy tak niestabilnej
                          sytuacji politycznej w Rosji to wszystko jest mozliwe.
                          Ze by tam robic biznes z powodzeniem to pewnie trzebaby byc zaakceptowanym
                          przez Ruskich co w praktyce oznacza akceptacje rul swiata mafii rosyjskiej,
                          czyli nie nalezaloby sluchac Jelcyna i innych oficjali.Takie
                          postepowanie mogloby skonczyc sie konfliktem z wladzami podobnym do
                          sprawy ruskiego magnata naftowego.
                            • Gość: szpadel Re: Sukces rafinerii jest uzalezniony od polityki IP: *.proxy.aol.com 04.02.04, 00:02
                              Wlasnie,...tam gdzie istnieja wtajemniczeni pachnie mafia.
                              Zolnierze mafijni musza ponosic wieksze ryzyko oraz otrzymuja
                              w zamian nielegalny dochod.Powinni zastrajkowac i zajac sie
                              legalnymi biznesami,ktore przynosza wieksze dochody i sa
                              mniej ryzykowne.Cos te rosyjskie zwiazki zawodowe nie moga
                              zaakceptowac PIERESTROIKI i kradna po staremu,zamiast wypompowac i
                              sprzedac i nastepnie podzielic zysk,a nie rosszarpywac lup w tajemnicy
                              przed urzedem podatkowym .
                                  • Gość: Observer Re: Popłynie kaspijska ropa IP: *.dip.t-dialin.net 05.02.04, 14:38
                                    A dokladniej z Ukrainy do Plocka,a z Placka "Ruruciagiem Przyjazni"Dalej na
                                    Zachod.Po zakonczeniu tej inwestycji rozwazana jest ewentualna budowa nitki
                                    rurociagu do Gdanska.Jesli piszesz o bazie kontenerowej,to napisz gdzie
                                    znalazles te "nie wiecej niz 120 tys."kontenerow przeladowanych w Gdyni.Ja
                                    podaje zrodla informacji.Ty niestety tego nie potrafisz zrobic.
                                    Dodam jeszcze ze Rosja przystapila do rozbudowy baz kontenerowych w
                                    Wysocku,Primorsku i Baltijsku.Maja one osiagnac zdolnosc przeladunkowa do 30
                                    milionow kontenerow rocznie.Trwa modernizacja i rozbudowa Rosyjkich lini
                                    kolejowych i taboru.Specjalne pociagi maja poruszac sie z predkoscia
                                    pozwalajaca na przewoz kontenerow z predkoscia 1200 km/dobe.Przewoz kontenera
                                    ma byc na trasie Nachodka-Europa ma byc o okolo 500$ tanszy i o 15 dni szyszy
                                    niz transport morski.(Konferencja prasowa ministra Kolei Rosyjskich 11 i 12
                                    pazdziernika 2003 Genadija Fadajewa w Sankt Petersburgu)
                                    • Gość: Metropol Observer niezamarzający... IP: *.allianz.pl 05.02.04, 15:35
                                      Gdańsk jest połączony rurociągiem z Płockiem drogi Observerze...Ropa będzie
                                      płynąć na zachód,częściowo rurociągami,częściowo statkami z Gdańska,gdzie jej
                                      odbiorcą będzie również Grupa Lotos...Port Gdynia przeładował w 2003 roku
                                      dokładnie 308619 TEU,dane ze stronki portu...Rosjanie nie zasypiają gruszek w
                                      popiele,szkoda straconych dla naszych portów lat, z tymi 30 milionami TEU
                                      przesadzasz,bo jeżeli największy w Europie obok Rotterdamu Hamburg w ubiegłym
                                      roku przeładował ich kilka milionów to cyfry,które podajesz to abstrakcja i
                                      megalomania,dla rozwoju portów trójmiejskich najważniejsza jest autostrada A-
                                      1,jeśli powstanie będą dynamicznie się rozwijać tak jak i całe
                                      Trójmiasto,poradzimy sobie wtedy nawet bez rosyjskich towarów,Gdańsk ma wielką
                                      zaletę,jest bowiem najdalej na wschód położonym niezamarzającym portem
                                      głębokowodnym,co spowoduje,że i tak przynajmniej część rosyjskiego rynku będzie
                                      przechodziła właśnie przez porty trójmiejskie...Martwi mnie,że piszesz o
                                      konkurencji rosyjskiej jakbyż trzymał kciuki za ich powodzenie w poważaniu
                                      mając pomyślność naszych portów...
                                        • Gość: Observer. Re: Observer niezamarzający... IP: *.dip.t-dialin.net 05.02.04, 21:22
                                          Wyglada ze wlasnie na tym Gierkowym rurociagu opiera nasz dobry Metropol
                                          przyszlosc Gdanska.Olsnil tu nas stwierdzeniem ze rurociag istnieje.To naprawde
                                          olsnienie.Zapomnial tylko (pewnie nie wie)jaka jest wydajnosc tego rurociagu.A
                                          jest ta wydajnosc przystosowana do wydajnosci Rafineri Gdankiej,a wlasciwie to
                                          wydajnosc rafineri przystosowano do wydajnosci rurociagu.17 stycznia tego roku
                                          wicepremier Ukrainy Andrej Kljujew miedzy innymi powiedzial ze po zakonczeniu
                                          budowy rurociagu z Brod do Plocka(tak tak Plocka), moga sie rozpoczac
                                          negocjacje na temat budowy odgalezienia do Gdanska.Dodam ze w Plocku ma
                                          nastapic pdlaczenie tego rurociagu z rurociagiem "Przyjazn.Co ciekawe nie jest
                                          do konca rozstrzygniete w ktora strone poplynie ropa.Istnieje inny wariant
                                          wykorzystania tego rurociagu do przesylu ropy z rurociagu"Tengiz"(Kazachstan-
                                          Nowosybirsk)lub Baku-Supsa w Gruzji do portu w Odessie gdzie wlasnie oddano do
                                          uzytku potezny teminal.
                                          Wracajac do szlakow kolejowych,te nie potrzebuja niezamarzajacej
                                          wody.Najbardziej na zachod wysunietym "suchym portem"ma byc miejscowosc
                                          Slawkow.Powstaje tam terminal przeladunku kontenerow.Na poczatek o wydajnosci 1
                                          miliona TEU.Rosjanie przy poparciu Uni chca ta linia przesylac kontenery z
                                          Korei,Chin a moze rowniez Ameryki Pln.do Europy Zachodniej.Tym projektem
                                          najbardziej zainteresowani sa Niemcy.Glownym koordynatorem jest Niemiecka firma
                                          Dornier.To nie radosc,lecz obawa ze te Rosyjskie projekty sa zagrozeniem dla
                                          egzystencji terminalu w Gdyni.Mam nadzieje ze pomyslodawcy budowy
                                          konkurencyjnego Terminalu wzieli Rosyjskie projekty(i fakty) pod uwage.
                                          • Gość: Metropol Suchy Observer IP: *.allianz.pl 06.02.04, 09:05
                                            Gierkowa rura nie jest przyszłością Gdańska,ale rurociąg Odessa-Brody-Płock-
                                            Gdańsk może być jednym z elementów gospodarki miasta i regionu w tejże
                                            przyszłości,Rosja i Niemcy od lat prowadzą politykę mającą na celu
                                            marginalizację naszych portów,suche terminale,modernizacja koleji,projekty
                                            niemiecko-rosyjskie,naciski na szybką budowę A-2 przy maksymalnym opóżnianiu A-
                                            1,nie mówiąc już nawet o A-3 tylko to potwierdzają,najsmutniejsze,że dzieje się
                                            to za cichym przyzwoleniem polskiego rządu,który blokując budowę autostrad
                                            południkowych sabotuje gospodarcze interesy Polski...Jeżeli brytyjski inwestor
                                            wykłada kilkaset milionów dolarów na budowę w Gdańsku,z faktu konkurencji na
                                            pewno zdaje sobie sprawę....Observer,odnoszę wrażenie,że nie życzysz najlepiej
                                            gospodarce Pomorza,Ty nie jesteś z Trójmiasta,prawda?
                                            • Gość: Observer Re: Suchy Observer IP: *.dip.t-dialin.net 06.02.04, 09:52
                                              Zastanow sie co tu wypisujesz.Takie pobozne zyczenia i chciejstwo z cala
                                              pewnoscia gospodarce Wybrzeza nie sluzy.Juz zaczynac zwalac wine na Rosje i
                                              Niemcy.A to nie "one sa winne",nie Zydzi czy cyklisc lecz lecz bujanie w
                                              oblokach.Kompletny brak realizmu.Glupota bylo by,pompowanie ropy rura o
                                              dlugosci tysiecy kilometrow,po to tylko aby ja przewiezc 500 km statkiem i znow
                                              wpuscic w rure.Przeciez istnieje od dawna rurociag,przez ktory ta ropa poplynie
                                              na miejsce.Taniej i szybciej.Podobnie z kontenerami.Dalczego dokladac do
                                              kazdego kontenera 400 czy 500 dolarow?500 dolarow,+2 tygodnie.Tyle dluzej i
                                              drozej ma kosztowac przewoz kontenera z Dalekiego Wschodu do Europy droga
                                              morska.Czy to wina cyklistow?A moze wina tych ktorych wyobrazenie o swiecie i
                                              gospodarce siega 2cm wokol glowy.To tak jak z wyborem Millera.Zamiast sie
                                              popukac po glowie kiedy obiecywal przyslowiowe gruszki na wierzbach,Millera
                                              wybrano.
                                              Niemcy wspolnie z Arabami i Amerykanami utopili okolo 2 miliardow euro w
                                              fabryke polprzewodnikow w Frankfurcir nad Odra.Dlaczego?A dlatego ze chciejstwo
                                              okazalo sie silniejsze od tzw zdrowego rozsadku.
                                              Nalezy sobie rowniez zdac sprawe ze epoka hut "imienia lenina" czy "katowice" w
                                              Europie bezpowrotnie minela.Zakladanie ze kontenerami bedzie sie wozic miliony
                                              ton stali na eksport,to myslenie z epoki ciemienia lupanego.Jesli Polska ma cos
                                              na stali zarabiac,to na wysokojakosciowej,przerabianej na Slasku.Epoka Polski
                                              dostarczyciela surowcow i tanich polfabrykatow tez przemija.
                                              Jesli nie rozrozniasz ropy Arabskiej od Rosyjskiej,to trudno z Toba dyskutowac
                                              o jej przerobie.Dodam jeszcze specjalnie dla Ciebie ze to mniej wiecej jest tak
                                              jak z weglem.Jest wegiel brunatny,jest i koksujacy(miedzy innymi,poniewaz
                                              gatunkow jest wiele wiecej)Z wegla brunatnego nie zrobi sie koksu,a koksujacym
                                              nie napedzi sie elektrowni w Belchatowie czy Koninie zbudowanych do spalania
                                              wegla brunatnego.Wczoraj w telewizorni Wiceprezes petrochemi Plock oswiadczyl
                                              ze jego zaklad w najmniejszym stopniu nie jest zainteresowany ropa z Ukrainy
                                              (Brody).Zgadnij dlaczego?Powiesz ze Niemcy i Rosjanie?A moze autostrada?
                                              • Gość: Metropol Liczyperon?Skąd ta ksywka? IP: *.allianz.pl 06.02.04, 10:59
                                                Zyczenia życzeniami,ale fakty są takie,że w Porcie Północnym powstaną terminale
                                                za blisko miliard dolarów,inwestycje w Rafinerię Gdańską sięgną 540 milionów
                                                dolarów,i bardzo dobrze dla tego miasta i regionu...Wypowiadasz się w tonie
                                                jakbyś zazdrościł tych inwestycji...Doskonale zdaję sobie sprawę z faktu,że
                                                coraz mniejszą rolę odgrywa wielki przemysł i firmy tzw.starej gospodarki,niech
                                                jak najwięcej będzie w regionie takich firm jak Intel,Prokom,Wirtualna
                                                Polska,Young Digital Poland,DGT,czy Flextronics...Autostrada powstanie nie
                                                tylko dla kontenerów,na samych rurach i kontenerach nie zbudujemy silnej
                                                gospodarki w regionie,ale będą one jej częścią,może właśnie od tych inwestycji
                                                rozpocznie się wychodzenie z impasu...Dyskusja z Tobą coraz bardziej mnie
                                                męczy,cały czas utwierdzasz mnie w przekonaniu,że nie życzysz dobrze Pomorzu...
                                              • Gość: szpadel Re: Suchy Observer IP: *.ipt.aol.com 06.02.04, 17:54
                                                Rurociag ma ta przewage w transporcie ropy z jednego miejsca do
                                                drugiego,poniewaz ma mozliwosci to robic 24 godzina na dobe.
                                                Z rafinacja ropy jest technicznie dozo latwiej anizeli z koksowaniem
                                                wegla.Zeby oddzielic benzyne od reszty nalezy rope podgrzac do
                                                duzo nizszej temperatury anizeli wegliel (z ktorego rowniez mozna
                                                przez rafinacje otrzymac produkty jak benzyna) wiaze sie to z konsumcja
                                                energii oraz iloscia odpadow.
                                                Mysle,ze Observer jest zbytnio przewrazliwiony faktem konkurencji
                                                rosyjsko-niemieckiej,a analizujac negetywnie ten fakt nie dziwo,ze
                                                doszedl do paranoicznej konkluzji bezsensownosci konkurencji z
                                                gospodarczymi olbrzymami ze Wschodu i Zachodu.
                                                Polecam trzy razy dziennie doze optymistycznych minut w zadumie,
                                                modlitwie lub medytacji dla uaktywnienia hormonu optymizmu ,
                                                ktory manifestuje sie w muzgu w postaci wzmozonej produkcji
                                                substancji chemicznej zwanej dopomina.
      • kraxa Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku 11.06.04, 09:21
        Gość portalu: Daś napisał(a):

        > Ach ta odwieczna rywalizacja Gdańska i Gdyni!!!
        > A tak na marginesie po jaką cholerę wydawać taką kasę na budowę Terminala
        > Kontenerowego od podstaw i niszczyć środowisko naturalne (co na to
        > Ekolodzy???), skoro za dużo mniejszą kwotę można rozbudować Terminal
        > Kontenerowy w Gdyni i dokończyć budowę Trasy Kwiatkowskiego. Póki co
        gospodarka
        >
        > Polski nie potrzebuje dwóch Terminali w Trójmieście. Ten który istnieje i tak
        > nie jest w pełni wykorzystywany!!!
        > No ale pewnie znów komuś zależało na niezłej doli od 175mln???
        > A jakby co to i tak wyrównają to sobie nowymi podatkami.
        > Przecierz to istna paranoja!!!

        Weż się zastanów co tu piszesz-gdzie niby da się rozbudowac terminal Gdyński,
        przeciez on znajduje się w samym środku miasta? jak wyobrażasz sobie przyszły
        przeładunek miliona TEU roczniew Gdyni, a takie właśnie są założenia DCT.Sam
        jesteś paranoik, wyobraż sobie, że gdyby inwestorzy dali łapówkę to Terminal
        już by funkcjonował-bo kapitał brytyjski zabiega o inwestycję już od 4 lat.
        Najlepiej nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz zielonego pojęcia.
        Poczytaj trochę a potem krytykuj, żebys chociaż wiedział co.
                  • Gość: Benek Apropos terminala pasażerskiego IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.06.04, 14:46
                    Liczba zawinięć statków pasażerskich do Gdańska wzrosła z 13 w roku ubiegłym
                    do 39 w 2004 roku,przyjmuje je nowy terminal promowy na Nabrzeżu
                    Westerplatte,jest on świetnie skomunikowany z centrum miasta,zresztą turyści
                    przybywający dużymi wycieczkowcami,na razie głównie do Gdyni-około 90 zawinięć
                    w bieżącym roku i tak w zdecydowanej większości wsiadają w autokary i
                    przyjeżdżają do Gdańska.Ten segment usług portowych szybko się rozwija i za
                    parę lat tych zawinięć może być zdecydowanie więcej.
                    • Gość: miki Re: Apropos terminala pasażerskiego IP: *.dip.t-dialin.net 10.06.04, 19:37
                      Prawdopodobnie jeszcze w tym roku rozpocznie si w Gdyni budowa nowego terminalu
                      pasazerskiego przy nabrzezu Polskim.Pare dni temu telewizja niemiecka ARD
                      pokazala bardzo interesujacy program o Gdyni i innych mastach Polskiego
                      Wybrzeza.Wlasnie tak.Poniewaz Gdyni poswiecono prawie 2/3 programu.reszta byla
                      o Szczecinie,Elblagu i oczywiscie Gdansku.
                      • Gość: Met Re: Apropos terminala pasażerskiego IP: *.allianz.pl 11.06.04, 10:18
                        Takich filmów w zachodnich TV o Gdańsku były już dziesiątki,więc zrobili też o
                        Gdyni,gratulacje.Konkurencji Gdańska z Gdynią niestety ciąg dalszy,ale segment
                        bardzo dochodowy,więc i tutaj nikt pewnie nie odpuści.Czy Gdynia zdecyduje się
                        budować nowy terminal na Nabrzeżu Polskim,nie wiem,Gdańsk ma praktycznie nowy
                        terminal na Nabrzeżu Westerplatte,który może przyjmować statki o długości 200 m
                        i zrobi wszystko aby był jak najintensywniej eksploatowany,zresztą temat z
                        dużymi pasażerami to w przypadku Gdańska nowość,bo od zawsze specjalizowała się
                        w tym Gdynia,ale skoro mogą pływać też do Gdańska,ten na pewno skorzysta z
                        okazji,w zasadzie już korzysta,bo liczba wycieczkowców w Porcie Gdansk potroiła
                        się w stosunku do zeszłego roku,w dodatku pasażerowie przypływający do Gdyni i
                        tak wsiadają w autokary,albo taksówki i przyjeżdżają zwiedzać Gdańsk,po co mają
                        tłuc się przez całe Trójmiasto,skoro mogą podpływać bliżej historycznego
                        centrum Gdańska,które dzięki nowym inwestycjom drogowym w Gdańsku jak most
                        wantowy czy Trasa Sucharskiego jest teraz świetnie skomunikowane z
                        portem.Liczba zawinięć dużych wycieczkowców stale rośnie,w ciągu paru lat może
                        ich być nawet kilkaset rocznie,stąd pomysł budowy obok terminala kontenerowego
                        bazy promowo pasażerskiej od strony otwartego morza w Porcie Północnym,do czasu
                        jego wybudowania statki pasażerskie obsługiwane będą w porcie wewnętrznym przez
                        wspomniany wyżej terminal na Nabrzeżu Westerplatte.Stawka jest wysoka,niech
                        każdy z pasażerów wyda w mieście po 100 dolarów,w Gdańsku może być nawet
                        więcej,bo dziadki zwariują jak zobaczą bursztyny,to w mieście po wizycie
                        takiego wycieczkowca może zostać nawet do 1 miliona złotych,razy kilkaset
                        zawinięć,czysty zysk dla mieszkańców i dla miasta w postaci podatków.
                          • kraxa Re: Będzie dwa razy większy od tego 21 km na półn 25.08.04, 15:30
                            Gość portalu: Met napisał(a):

                            > Prace projektowe zaawansowane,budowa rusza jesienią,Gdański Terminal
                            > Kontenerowy będzie jednym z największych nad Bałtykiem,inwestycja za 500 mln
                            > dolarów będzie największą na Pomorzu od czasu budowy Rafinerii Gdanskiej i
                            > Portu Północnego w Gdańsku.

                            czy TY aby nie mylisz pewnych rzeczy. Gdański terminal Kontenerowy juz istnieje-
                            mieści się w nowym porcie. a jesli mówisz o nowym terminalu to bedzie to DCT, i
                            jego koszt wyniesie 200 mln dolarów a nie 500, skąd wytrzasnąłeś tą sumę?
                            • Gość: Met Kraxa IP: *.allianz.pl 25.08.04, 15:58
                              Wiem,Gdański Terminal Kontenerowy zlokalizowany jest przy Nabrzeżu
                              Szczecińskim,zresztą dynamicznie się rozwija,ale jest to mały
                              terminal,przeładowujący na dzień dzisiejszy max.kilkadziesiąt tysięcy
                              kontenerów rocznie,nowy terminal powstanie w Porcie Północnym,inwestorem będzie
                              brytyjski DCT,inwestycja w pierwszej fazie wyniesie faktycznie 200 mln
                              dolarów,jednak docelowo ma być to największy terminal na Bałtyku o zdolnościach
                              przeładunkowych około 1 mln TEU,do tego dochodzi centrum logistyczne i baza
                              promowo-pasażerska,stąd te 500 mln dolarów,pzdr
      • Gość: Met Do HH IP: *.allianz.pl 19.08.04, 18:06
        Archiwalny,ale jak najbardziej aktualny,dzisiaj pojawiły się informacje na
        temat budowy w pobliżu nowego terminala kontenerowego Pomorskiego Centrum
        Logistycznego,ten projekt wraz z nową bazą promowo-pasażerską oraz wspomnianym
        terminalem kontenerowym,który ma być jednym z większych na Bałtyku stanowić ma
        praktycznie jeden kompleks,bowiem wszystkie te inwestycje usytuowane będą w
        swoim bezpośrednim sąsiedztwie wzdłuż Trasy Sucharskiego,niedaleko Portu
        Północnego.
        • Gość: HH Re: podobno rusza budowa jeszcze w tym roku IP: 195.143.166.* 25.08.04, 15:05
          Dzisiaj na wirtualnej przeczytalem o inwetycji terminala kontenerowego.
          W 1 etapie ma byc przerzucanych 500.000 kontenerow 12m. A co z nfrasruktura
          drogowa ??. Przeciez to jest 500.000 wagonow albo tirow gdzie sie to podzieje.
          Co z tunelem do N.Portu ?? i jeszcze - co bedzie z plaza na Stogach moja i nie
          tylko moja ulubiona miejska plaza.
          • kraxa nie podobno, tylko tak 25.08.04, 15:27
            500, 000 rocznie, no i oczywiście zostanie wybudowana droga dojazdowa orz tor
            kolejowy, bo 10 % przeładunku ma byc transportowane koleją. Podzieje się
            spokojnie, nie ch tylko z A1 nie skrewią
          • Gość: Met HH IP: *.allianz.pl 25.08.04, 15:51
            Tiry z terminala kontenerowego wyjadą Trasą Sucharskiego,póżniej przez most
            wantowy na obwodnicę południową,która łączyć będzie E-7 z początkiem autostrady
            A-1 w okolicach Łęgowa,tak więc ruch tirów odbywać się będzie praktycznie poza
            terenami zabudowanymi,wzdłuż ciągu komunikacyjnego od Portu Północnego do
            autostrady,jest też opcja przewożenia kontenerów koleją,gdyż Port Północny ma
            połączenie kolejowe,tunel pod kanałem portowym w Nowym Porcie jak najbardziej
            by się przydał,zmieniłby układ komunikacyjny Gdańska,zresztą w którymś z postów
            powyżej była o tym mowa,temat na dzień dzisiejszy jest zawieszony,ale
            niewykluczone,że przy odpowiednim lobbingu,korzystnej sytuacji w skali
            mikroekonomicznej,czytaj ruszy budowa A-1,terminala kontenerowego,bazy promowo-
            pasażerskiej,centrum logistycznego i innych,w niedalekiej przyszłości
            połączenie tunelem obydwu części portu gdańskiego stanie się koniecznością,pzdr
          • Gość: szpadel Re: podobno rusza budowa jeszcze w tym roku IP: *.proxy.aol.com 29.08.04, 17:43
            500 tys. kontenerów rocznie na początek? Przyjmując tą cyfrę za
            wiarygodną oznaczałoby to dodatkowy przejazd przez Deltę Wisły około pół
            miliona rocznie samochodów ciężarowych z których przeciętnie każdy spala
            około 50 litrów ropy na sto kilometrów,( pamiętajmy,że sto kilometrów od
            terminalu to jeszcze Delta Wisły)czyli w ciągu roku Delta Wisły wraz
            z jego mieszkańcami zostaną narażeni na dodatkowe wchłonięcie
            zanieczyszczeń jak spaliny z 50 litrów x pól miliona stukilometrowych
            przejazdów przez Deltę Wisły = 25.000.000 litrów lub 25 tysięcy ton
            tirowego paliwa będzie spalane w nerkach Bałtyku rocznie,zdarta guma,tony
            osobistych odchodów pozostawionych przez kierowców itd.byłoby również
            wchłonięte z wodą do systemu ekologicznego nie tylko regionu ale
            Bałtyku.Tak że nie tak szybko ze spalaniem irackiej ropy,
            wpierw trzebaby otrzymać na to pozwolenia z UE,gdyż transport
            kontenerów z terminalu do miejsca przeładunku lub rozładunku nie
            powinien zasmradzać otoczenia i dlatego transport kontenerów koleją
            jest jedynym sensownym rozwiąnaniem.A żydokomuna inspirująca na
            polskiej ziemi tego rodzaju inwestycje jak A-1 po nadchodzących
            wyborach prezydenckich prawdopodobnie utraci raz na zawsze
            władzę w Polsce i tego rodzaju inwestycje przestaną zagrażać
            zdrowiu i życiu mieszkańców Delt Wisł
            • Gość: miki Re: podobno rusza budowa jeszcze w tym roku IP: *.dip.t-dialin.net 30.08.04, 19:49
              Czyzbys ociemnial?Dlaczego nie odpowiadasz?Przy okazji.1/2 miliona kontenerow w
              Gdansku plus 400000 w Gdyni.Zapewne chodzi o wirtualne kontenery.Napisz rowniez
              ile kosztuje rocznie pilnowanie mostu wantowego.Podobno w Gdansku mosty sa
              kradzione(oczywiscie te ktore wioda do nikad)
              "Dziennika Baltyckiego" nie kupilem,poniewaz w moim miescie nikt nawet nie
              potrafi wypowiedziec tej trudnej nazwy.Moze jak przyjade w przyszlym roku do
              Wrzeszcza.
              • Gość: Met Witaj Observer/Miki/Hendryk/Kruciec itp... IP: *.allianz.pl 31.08.04, 17:14
                W Gdańsku tych kontenerów ma być docelowo nawet 1 mln TEU,wcale nie
                wirtualnych,stąd już dzisiaj rozmowy władz portu np.z chińskimi portami na
                temat współpracy w niedalekiej przyszłości,zyskuje na tym Hamburg,będzie
                zyskiwał i Gdańsk...O most wantowy nie musisz się martwić,po uruchomieniu kilku
                dużych terminali w Porcie Północnym oraz budowie tunelu,łączącego obydwie
                części portu będzie nim poruszać się kilkanaście tysięcy pojazdów na
                dobę...Faktycznie ukradziono w Gdańsku most,ale był on w częściach,zniknął z
                terenu pewnej firmy,odnalazł się zresztą i pojechał gdzieś w Polskę,w miejsce
                swojego przeznaczenia....Dziennik Bałtycki możesz poczytać sobie w internecie,w
                moim mieście ma dużą siłę rażenia,potrafi w ciągu roku w niesprzyjającym
                układzie polityczno-biznesowym dopomóc w najważniejszej od lat decyzji dla
                całego regionu o budowie A-1,utrącenie konserwatora zabytków natomiast to
                kwestia kilku dni...Przyjedż,mam dobrą kawę i nie tylko,ale daj wcześniej
                znać,bo dużo podróżuję...Pozdrawiam,Met
                • Gość: szpadel Bechtel i spółka oraz A-1 IP: *.proxy.aol.com 31.08.04, 17:54
                  Konserwator zabytków zapewne stął kością w gardle zwolennikom
                  budowy A-1 dlatego go usunięto.To że zgraja z Warszawy stara się
                  o kredyty z EU na budowę A-1 to wcale nie oznacza,że je otrzymają.
                  Problem ochrony środowiska przy transporcie lądem tak olbrzymiej
                  ilości kontenerów dostrzegalny jest przez Parlament UE i jak
                  do tej pory poza zwiększeniem transportu kolejowego innego rozwiązania
                  na trasport 12-metrowych kilkudziesięcio-tonowych kolosów bez zaduszenia
                  Delty Wisły i zniszczenia zabytków Gdańska,...nie ma,pozatym ochłodzenie
                  stosunków gospodarczo-politycznych pomiędzy EU a US obecnie nie sprzyja "praniu
                  pieniędzy" z banku EU przez Bechtla,głównego wykonawcy "przewidywanej inwestycji
                  budowy A-1",który to kontraktor jest również zaangażowany przez administrację
                  Busha w Iraq-u.
                    • Gość: szpadel Re: Szpadel IP: *.proxy.aol.com 31.08.04, 19:38
                      A-1,a ściślej mówiąc spaliny z tirów potencjalnie mogą mieć
                      taki sam wpływ na zabytki Gdańska,jak spaliny z pieców Nowej
                      Huty miały wpływ na zabytki Krakowa,rozumiał to były
                      konserwator i dlatego go usunięto.
                      Pomyśl człowieku logicznie....Tiry to nie samochody osobowe w
                      sensie ilości wydzielanych spalin,gdyż standard dla tirów jest
                      znacznie łagodniejszy co oznacza,że coś się stanie z tysiącami
                      ton wpompowanych doatkowo do obciążonego już do granic wytrzymałości
                      wrażliwego echo-systemu Zatoki Gdańskiej.Tysiące ton trujących,wpompowynych
                      corocznie w atmosferę Zatoki Gdańskiej trucizn muszą gdzieś się osiedlić,
                      czasem przy pomyślnym wietrze zdmuchnąć można spaliny w kierunku
                      Szwecji lub Rosji albo Finlandii w większości jednak przypadków
                      rezultat tirowego wydechu będzie widoczny w postaci aureoli smogu
                      otaczająca śmiertelnym uściskiem prastare miasto oraz perłę Bałtyku - Sopot,
                      i oczywiście Gdynię,żeby cicho osiąść na budynkach i drzewach oraz
                      w rezultacie na wiosnę i jesień z deszczem znaleźć drogę do wody pitnej oraz
                      wód Zatoki Gdańskiej.
                      Ja ja byłbym posiadaczem akcji Bechtla w związku budową A-1 to
                      zamieniłbym je na akcje kolei,bo tam pójdą inwestycje związane
                      z przetrasportowywaniem kontenerów,a nie w A-1.
                      • Gość: miki Re: Szpadel IP: *.dip.t-dialin.net 01.09.04, 00:38
                        Ponad 80% wieje z Wschodu na Zachod.Poniewaz tak kreci sie swiatek.Wiedziano o
                        tym prostym fakcie juz 150 lat temu i dlatego starano sie budowac fabryki na
                        zachod od osiedli ludzkich.Tak ze Rosjanie moga spac w "Zonie"spokojnie.Kogo
                        bedzie sie podtruwac? W pierwszej kolejnosci Stary Gdansk.Do tego dojda spaliny
                        z aktualnie budowanych,wiekszych od Gdanskiego terminali Rosyjskich.Cale
                        szczescie ze tamci lepiej kombinuja,i chca kontenery wozic koleja.Jest jeszcze
                        szansa ze glupte "autostadowiczow"zmodyfikuja ceny ropy.Oczywiscie
                        autostrada,czy cos podobnego jest potrzebna.Jednak transport masowy winien
                        odbywac sie koleja.Kon wie ze jedna lokomotywa elektryczna moze szybciej,taniej
                        i bezpieczniej (do tego ekologicznie)przewiezdz,a raczej przeciagnac 100
                        kontenerow.Zastapi ona prace setki samochodow ciezarowych(nie TIRow,poniewaz TIR
                        to nie samochod,lecz miedzynarodowa organizacja przewoznikow z siedziba w
                        Szwajcari,a tabliczki na Ciezarowkach informuja ze dokonuja one przewozu w
                        ramach tejze).To rowniez powinno byc wiadome osobie ktora pisze o przewozach.
                        • Gość: Met Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.allianz.pl 02.09.04, 13:51
                          ...więc jak najbardziej kontenery mogą być przewożone koleją,oby jak
                          najwięcej,jednak drogowe połączenie terminali portowych z przyszłą autostradą A-
                          1,czyli tzw.obwodnica południowa jest potrzebne zarówno dla rozwoju portu jak i
                          miasta,praktycznie cały ciężki transport ominie tereny gęsto zaludnione,z
                          korzyścią dla środowiska i stanu dróg w mieście,pzdr
                          • Gość: szpadel Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.proxy.aol.com 02.09.04, 16:05
                            Polska podpisała międzynarodowe porozumienie o ilości emisji
                            toxycznych substancji do atmosfery spowodowanych spalaniem
                            paliw jak ropa i węgiel.Według obliczenia podstawą do którego
                            jest ilość baryłek ropy spalenej podczas odtransportowywania
                            kontenerów z Portu Pównocnego przez A-1 jest kilkanastokrotnie
                            wyższa od dozwolonej na km kw.przez EU,więc tych którzy zacierają ręce i
                            spodziewają się zysku z zatruwania innych czeka niemiła niespodzianka,
                            czyli A-1 do transportu kontenerów nie może być użyta,
                            bez transportu kontenerów inwestycja jest poprostu nieopłacalna,
                            pozatym kilka dni temu Bechtel wycofał się jako potęcjalny
                            główny wykonawca budowy A-1,a inne firmy nie podołają tak
                            olbrzymiemu przedsięwzięciu,więc obserwujemy agonię jeszcze jednego
                            poronionego pomysłu politycznych nieudaczniaków z Belwederu i Rządu.
                            Żeby kolej uporała się z odtrasportowaniem kontenerów z portu do
                            lokalnych stacji rozdzielczo-przeładunkowych wymaga
                            inwestycji na zmodernizowanie kolei,czym rząd nie jest zainteresowany,
                            gdyż przy takiej inwestycji jest niepotrzebna ani ropa ani asfalt,
                            ...
                            • Gość: HH Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.arcor-ip.net 02.09.04, 22:20
                              to co piszesz to chyba jakies nieporozumienie
                              >Według obliczenia podstawą do którego
                              > jest ilość baryłek ropy spalenej podczas odtransportowywania
                              > kontenerów z Portu Pównocnego przez A-1 jest kilkanastokrotnie
                              > wyższa od dozwolonej na km kw.przez EU,więc tych którzy zacierają ręce i
                              > spodziewają się zysku z zatruwania innych czeka niemiła niespodzianka,
                              > czyli A-1 do transportu kontenerów nie może być użyta,

                              W porcie hamburskim przeladowano w 2003 r 6.1 mln szt. kontenerow . I nie
                              wszystkie transportowane sa koleja bo zabrakoloby wagonow i odpowiedniej ilosci
                              pociagow . A wiec transport kontenerow odbywa sie ladem ,koleja i droga wodna .
                              Czesto widze contenerowce chinskie na Elbie a wiele z nich to giganty
                              zabierajace ponad 5000 szt. za jednym zamachem. Ostatnio przegladalem
                              statystyke portu w Ham. w porownaniu do innych portow i ku mojemu zdziwieniu w
                              Gdansku przeladowano w u.r. tylko 22.500 kontenerow a w Gdyni ponad 300.000
                              szt. Nie sadzilem ze w Gdansku przeladowuje sie obecnie taka namiastke tego co
                              w innych portach. Dla ciekawosci w bylym Leningradzie ponad 600.000 szt.
                              Tak wiec nawet jezeli w Gdyni i Gdansku bedzie 1.000.000 kontenerow to beda
                              jezdzily napewno po A-1 i koleja . Innej alternatywy nie ma.
                              • Gość: miki Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.dip.t-dialin.net 03.09.04, 09:10
                                Pisalem o rozwoju terminali w Rosji dosc dawno,wywolalo to tylko atak
                                wscieklosci dyletanta meta(pewnie mata-od matola).W budowie sa jeszcze terminale
                                w okolicach Kaliningradu.Wieksze od Trojmiejskich.Jednak na jednym(dokladnie na
                                pierwszym)priorytetow UE jest rozbudowa suchego portu w Slawkowie.Daleko
                                wazniejsza od gdanskiej autostrady.Prawdopodobnie zagrozi ta inwestycja nawet
                                Hamburgowi.Przyczyna jest prosta,transport droga morska kontenera z Chin do
                                Hamburga to okolo 40 dni.Koleja okolo 10 dni.Juz dzisiaj prawie cala wymiane
                                kontenerow Finlandi z dalekim wschodem obsluguje kolej.Najpozniej do 2020 roku
                                koleje maja obslugiwac dodatkowo reszte Europy.Planowane sa inwestycje
                                (wspierane przez Unie,Rosje,Chiny,Japonie i Koree.Japonczycy chca budowac most
                                kolejowy z kontynentu na Sachalin(Rosja),i dalej tunel podmorski na
                                Hokaido(Japonia).Z kolei Rozbudowe szlaku kolejowego z Korei wstrzymuje
                                wylacznie opor sekretarzy z tzw.KRL-D.Jesli uda sie ten opor przelamac(czytaj
                                przekupic Kima),Glownym srodkiem transportu dla wymiany towarowej z Europa
                                bedzie Kolej Transsyberyjska.Slawkow,lezacy na skrzyzowaniu planowanych
                                autostrad(konczy sie tam linia tzw Hutniczo Siarkowa czyli szeroki tor)jest moze
                                dzisiaj rozladowac jedna kompletna dywizje wojska w jeden dzien.Aby mogl
                                przeladowac 6 milionow kontenerow rocznie,nalezy tam zainwestowac cos okolo 1/4
                                miliarda €.Jesli zostanie to zrealizowane,to kotenery z Japoni dla odbiorcow w
                                Trojmiescie pojada nie z portow w Gdyni czy Gdansku,lecz z Slawkowa.Oczywiscie
                                koleja.To jest przyszlosc.
                                Ps.Gdynia moglaby podwoic ilosc przeladowywanych kontenerow.Jesli tego nie
                                robi,to poprostu z ich braku.Jak HH zauwazyl Hamburg duza czesc ladunkow
                                ekspediuje Laba.Zdaje sie ze wiecej niz Gdanskie wszystkie przeladunki razem
                                wziete.Tego z braku Laby ani Gdansk ani Gdyni nie osiagnie.Ponadto wystarczy
                                spojzec na mape Europy aby zrozumiec dlaczego inwestycja Gdanska niema
                                przyszlosci.Zanim kontenerowiec pokona droge z okolic Hamburga na Slask,to
                                pociag czy nawet ciagnik z kontenerem dotrze do odbiorcy dwa razy.
                                A wiec kolej to przyszlosc.Kto tego niechce zrozumiec jest zwyczajnym metem.