Gość: Metropol IP: *.allianz.pl 07.08.03, 14:35 Nareszcie...To bardzo dobra i ważna informacja dla gospodarki w Gdańsku,brawo Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
Gość: Maciek Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl 09.08.03, 12:01 To największa inwestycja w Trójmieście za czasów III RP,brawo Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.allianz.pl 09.08.03, 13:24 Tak jast,na dzień dzisiejszy będzie to na pewno największa inwestycja w regionie.Powstanie największy w Polsce i jeden z najwiekszych na Bałtyku terminali kontenerowych,całość ma kosztować 500 mln. euro. W teminalu pracę znajdzie blisko 400 osób,kolejne miejsca pracy powstaną w firmach spedycyjnych,punktach usługowych,sklepach wolnocłowych,urzędach celnych itp.Bardzo prawdopodobne,że inwestycja ta da impuls do rozpoczęcia kolejnych,od dawna planowanych takich jak Centrum Logistyczne,nowa baza promowa,Rudoport,Europort i innych. Odpowiedz Link Zgłoś
guillermo Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku 09.08.03, 13:40 Good news, Gdańsk będzie znowu spełniał jakże zaszczytną (znaną z historii) rolę. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: jasiu Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.revers.nsm.pl 10.08.03, 15:36 dobrze, że zbudowano u nas pierwszy w Polsce most wantowy bez niego nie byłoby wszystkich inwestycji w porcie gdańskim Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.allianz.pl 28.01.04, 22:04 Racja Jasiu Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.allianz.pl 11.08.03, 14:46 Most to początek Trasy Sucharskiego,kończyć ją ma tunel pod kanałem portowym na wysokości Nowego Portu,są duże szanse na jego budowę za środki z UE w nieodległym terminie,ta trasa zupełnie zmieni układ komunikacyjny Gdańska,kierowcy wjeżdżający do miasta od strony Warszawy będą mogli ominąć zatłoczone śródmieście,dzięki obwodnicy południowej jadące do portu Tiry i inne ciężkie pojazdy praktycznie nie będą wjeżdżać do miasta. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Gdański Ring czy Gdański Pierścień? IP: *.allianz.pl 12.08.03, 17:53 Gdańsk będzie pierwszym miastem w Polsce,które można będzie dookoła objechać bezkolizyjną czteropasmówką, nie wjeżdżając w ogóle do miasta ,start w Łęgowie na końcu obwodnicy Trójmiasta,póżniej obwodnicą południową 13-kilometrowy odcinek do Mostu Jana Pawła II,bramy do portu,następnie przejazd Trasą Sucharskiego wzdłuż nabrzeży i terminali Portu Północnego do tunelu na wysokości Nowego Portu,dalej Zieloną Drogą przez Zaspę,Przymorze i Żabiankę,gdzie na wysokości hali widowiskowo-sportowej na granicy Gdańska i Sopotu wjazd w Nową Spacerową aż do obwodnicy na Osowej,stamtąd z powrotem do Łęgowa jak po stole po nowej obwodnicy. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Dudi Re: Gdański Ring czy Gdański Pierścień? IP: *.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl 12.08.03, 18:51 Wszystko super,tylko kiedy tym Pierścieniem czy też Ringiem sobie pojeżdzimy? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Gdański Ring czy Gdański Pierścień? IP: *.allianz.pl 13.08.03, 16:18 Realny termin oddania całej trasy to rok 2010,wiele zależy od operatywności władz samorządowych i możliwie szybko składanych wniosków o dofinansowanie projektów z funduszy Unii Europejskiej... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Gdański Ring czy Gdański Pierścień? IP: *.allianz.pl 11.12.03, 19:58 Pierścień czy Ring,ważne,że ta inwestycja faktycznie rusza... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Realistka Bajubaju IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.04, 22:05 Strasznie się podniecacie. Zanim to wszystko, o czym mówicie będzie wykonane będziecie staruszkami z długimi siwymi brodami. Ja w bajeczki nie wierzę i życzyłabym sobie chociaż porządną nawierzchnię na głównej ulicy miasta. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Terminal kont. w Gdańsku to katastrofa ecologiczna IP: *.client.attbi.com 13.08.03, 18:01 Nareszcie...zła informacja dla Kolejarzy,Górników oraz ecosystemu Zatoki Gdańskiej wraz z Ujściem Wisły. Natomiast dobra informacja dla zwolenników uzależnienia Polski od obcych źródeł energii.W szczególności energii pochodzącej z naftowych pól Iraq-u,zdobytych przez Aljantów, przy udziale Wojska Polskiego. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Maciek Szpadel daj sobie na luz IP: *.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl 13.08.03, 23:28 Szpadel nie zaczynaj znowu,jeśli masz jakieś pomysły na rozwój gospodarczy Pomorza,podziel się nimi. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Szpadel daj sobie na luz IP: *.client.attbi.com 14.08.03, 01:15 Gość portalu: Maciek napisał(a): > Szpadel nie zaczynaj znowu,jeśli masz jakieś pomysły na rozwój gospodarczy > Pomorza,podziel się nimi. Najlepiej to sobie zadać pytanie,co Pomorzu w rozwoju gospodarczym zaszkodzą autostrady? i szukać rzetelnej odpowiedzi,która jednocześnie będzie nasionem do nowego lepszego pomysłu,czyli ktoś z dyskutujących musi "wejść w buty adwokata diabła",co ja obecnie robię,żeby zaadresować tematy niewygodne dla zwolenników budowy autostrad. Przy projektach na tak dużą skalę nie wolno podejmować ryzyka finansowego lub krzywdzić społeczeństwo utratą pracy,konkretnie chodzi o zaopatrzenie kraju w energię oraz transport.Transport do tej pory opiera się na energii elektrycznej,budowa autostrad zwiększy zużycie nafty, którą trzeba importować i której światowe zasoby skończą się za 50lat. Tymczasem kolej utraci możliwość rozwoju na korzyść inwestycji w autostrady, chyba,że planiści przwidzieli sytuację drogiego lub niedostępnego paliwa i za kilkadziesiąt lat przesiądą się czujnie na trojlebusy i trojletracki holujące kontenery,bo kolei już nie będzie.Zburzyć istniejące to każdy potrafi,natomiast udoskonalić lub zbudować nowe to tylko nieliczni. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: bolo Gówn..o prawda! IP: *.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl 26.12.03, 21:38 Kolej elektryczna ma przed sobą znacznie dłuzszy żywot niż pojazdy spalinowe. Zasobów ropy wystarczy na jeszcze ok. 20 lat. Potem będzie ona cholernie droga. Energia elektryczna może pochodzic z wielu żródeł. Podsumowując - kolejki elektryczne będą jeżdzić, samochody o napędzie spalinowym wyląduja w hutach. Zatem budowa tras wielopasmowych (skoro do tej pory ich nie zbudowaliśmy) juz PO PROSTU nie ma sensu ! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Felix Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: 213.25.66.* 11.12.03, 22:23 Super. Dziękuję ministrowi chociaż nie robił łachy nam czyli Gdańskowi i Pomorzu. Proszę żebyście pamiętali, że w Rusocinie jest dopiero 21 km autostrady A1, która zaczyna sie wg. wytycznych międzynarodowych (ONZ i EU) w Porcie Północnym. Tam gdzie zaczyna sie płatna autostrada to 21 kilometr. PAmiętajmy o tym. Te 21 km, Rzeczpospolita bez łachy z naszych podatków musi zbudować !!!. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.allianz.pl 26.12.03, 13:23 Racja Felixie...Te 21 km będzie południową obwodnicą Gdańska. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Felix Z życzliwościa do Metropola IP: 213.25.66.* 26.12.03, 20:22 Obwodnica Południowa ma zaczynać się od mostu wantowego i ma łaczyć się na wysokości Maćkowów z obwodnicą obecną czyli Zachodnią.Jst odgałęzienie na Przejazdowo i Aleję Armii Krajowej. Szczegółowy link jest na stronach północnej GDDiA. Atostrada powinna być od Portu Północnego tym bardziej, że EU zatwierdziła w tym miesiącu przebieg jednej z tzw. autostrad morskich z Helsinek do Gdańska. Przypłyną a tu wita ich droga o obniżonym standarcie. Według wszystkich wcześniejszych międzynarodowych deklaracji władz PRL i RP autostrada A1 zaczynająca sie w Porcie Północnym ma mieć nawet wyższy standard dla autostrad niż to przewidują normy międzynarodowe a tu wiceminister infrastruktury Piłat ciągle nas denerwuje wypowiedziami, że A1 powinna mieć niższy standard bo to jest bardziej opłacalne. Nic tylko pomidory, zgniłe jaja i nie powiem jeszcze co i na ministerstwo bo to jedyna skuteczna metoda urzędnikow ze stolicy Księstwa Kongresowego Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Teraz targetem jest właśnie ten 21 km odcinek... IP: *.allianz.pl 02.09.04, 20:16 pomiędzy Portem Północnym,który będzie początkiem autostrady A-1 a Łęgowem,te 21 km to południowa obwodnica Gdańska. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Bolek chyba przesadził z twardym dyskiem IP: *.allianz.pl 27.12.03, 14:27 Oj Kolec,Bolec,czy jak Ci tam Bolek...Chyba nieżle popiłeś w świeta,bo w czas radosny żółć wylewa się z Ciebie litrami...Przeczytaj jeszcze raz wszystko dokładnie,nie napisałem słowa o TIR-ach na Zielonej Drodze ani Spacerowej...Tiry w ogóle nie będą wjeżdżać do centrum ani dzielnic o ścisłej zabudowie,obwodnicą południową,mostem wantowym wjadą do terminali usutuowanych na terenach Portu Północnego,nie będą miały po co wjeżdżac dalej tunelem i rozjeżdżać Zielonej Drogi nie mówiąc juz o Spacerowej...Ostatni docelowy dla nich punkt po drugiej stronie to Wolny Obszar Celny...Natomiast będzie możliwość za kilka lat/oby/objechania Gdanska wokół bezkolizyjną obwodnicą,czy coś w tym złego?Nie martw się TIR-y na pewno nie będą jeżdzić po osiedlach Dolnego Tarasu...Ulicą Czarny Dwór,nie Czarnego Dworu nie pojadą. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Felix Re: Bolek chyba przesadził z twardym dyskiem IP: 213.25.66.* 27.12.03, 15:25 Metropolu nie ma co odpisywać ubekowi Bolkowi. Ten który ma dobrą wolę nie wypisuje takich głupot. Ten człowiek na pewno nie ma dobrej woli zapoznać sie z projektami rozbudowy infrastruktury około portowej. na www.portgdansk.pl pod linkiem przyszłość - inwestycje. Polecam Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Bolek chyba przesadził z twardym dyskiem IP: *.allianz.pl 27.12.03, 17:46 Znam tę stronę Felixie,plany inwestycyjne portu gdanskiego są imponujące,to potencjalna strefa potężnego wzrostu gospodarczego nie tylko Gdanska,ale i całego regionu,pzdr Odpowiedz Link Zgłoś
kajetanb52 Re: Bolek chyba przesadził z twardym dyskiem 28.12.03, 04:05 Sny o potędze i pewnie jak zwykle po nich nastąpi obudzenie z ręką w nocniku :( Kajtek_bez_majtek Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.allianz.pl 27.01.04, 08:27 Jutro w Sali Czerwonej Ratusza Głównego Miasta nastąpi podpisanie umowy dotyczącej budowy terminala,czyli budowa ruszy w tym roku. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: miki Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.dip.t-dialin.net 27.01.04, 11:40 Za pare dni minie kolejna(ktora?)rocznica podpisania umowy o zabudowie Wyspy Spichrzow. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Miki-klon Observerka? IP: *.allianz.pl 14.02.04, 18:38 Klonuje nam się Observerek,oj klonuje... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Port Północny szansą na wzrost gospodarczy... IP: *.allianz.pl 27.01.04, 20:47 Najważniejsze,że duży inwestor wreszcie wchodzi do Gdanska... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: observer Re: Port Północny szansą na wzrost gospodarczy... IP: *.dip.t-dialin.net 28.01.04, 09:18 Oczywiscie ze dobrze.Tylko czy od budowy terminalu przybedzie kontenerow do przewozu?Czy jedynym wynikiem tej inwestycji bedzie wyniszczajaca wojna cenowa pomiedzy obu portami(Gdynia i Gdanskiem),na ktorej skorzysta np.Klajpeda. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Port Północny szansą na wzrost gospodarczy... IP: *.allianz.pl 28.01.04, 09:35 Urodzony pesymista z Ciebie Observer,bedzie A-1,będą ładunki dla obydwu portów,szkoda tych straconych lat,ale jeszcze nie jest za póżno... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: rom Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku i (Hamburgu) IP: 195.143.166.* 28.01.04, 18:06 wlasnie przeczytalem , ze w Hamburgu przeladowano w 2003 r. ponad 100mln ton ladunkow a samych kontenerow 6.1 mln sztuk z tego 2.3 mln tylko z Azji(glownie Chiny). W porcie i firmach zwiazanych z portem hamburskim pracuje pomad 140tys. osob. Pewnie wszystkie polskie porty razem wziete nie osiagaja takich wynikow ?? Gdyby rzeczywiscie A-1 byla juz wybudowana napedziloby gospodarke dla 3miasta. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.allianz.pl 28.01.04, 19:26 No właśnie,a Gdańsk w 2003 roku przeładował 21 mln. ton ,Gdynia niecałe 10 mln.,te 140 tys.pracujących w porcie,ale pewnie też w firmach okołoportowych robi wrażenie,jeśli ruszy budowa autostrady oraz zapowiadane inwestycje w kolejne terminale za 10lat Gdańsk może przeładowywać nawet 50 mln.ton rocznie... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: airFil ... przeładować 50 mil.ton? Oczywiście powietrza! IP: 5.5.* / 80.58.44.* 28.01.04, 19:34 Kiedyś mówiono o takich, jak Ty: .. "z choinki się urwał!". Moja rada - najwyższy czas wywalić choinkę z domu! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Red Hot Czyli Nie Truj.... IP: *.allianz.pl 28.01.04, 19:43 To całkiem realne,jeśli ruszą projekty o których mówi się od dawna za 10 lat te 50 mln ton jest wykonalne,na dobrą sprawę oznacza to podwojenie dzisiejszych przeładunków,to wcale nie mega fantazja. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Observer. Re: Red Hot Czyli Nie Truj.... IP: *.dip.t-dialin.net 29.01.04, 13:25 Port w Gdyni przeladowal w ubieglym roku cos okolo 120 tys kontenerow.Moglby dwa razy wiecej.Gdyby byly.Rosjanie rozbudowuja kolej transsyberyjska.Licza ze przejmie ona olbrzymia czesc tranzytu pomiedzy Dalekim Wschodem i Europa.Ma byc szybsza i tansza od drogi morskiej.To dzisiaj jedna z najwazniejszych inwestycji Rosyjskich. Wczoraj widzialem na TV Polonia program "Linia Specjalna"w ktorym prezes grupy Lotos,p.Olechnowicz(?)mowil ze miedzy bajki nalezy wlozyc gadki o ropie z krajow arabskich(byla przed paru miesiacami mowa o propozycjach szeikow z Riadu w Arabi Saudyjskiej)ktora miala by byc przerabiana w rafineri Gdanskiej.Glownym dostawca pozostanie Rosja.Rafineria Gdanska jest przystosowana do wlasnie tej ropy.Jest to ropa ciezka o duzej zawartosci siarki.Arabska ropa jest gatunkowo zupelnie inna.Na tyle inna ze mozna,w celu jej przerobki,domieszac jej do rosyjskiej tylko pare procent.Nie nalezy rowniez zapominac o umowie Polsko- Rosyjskiej podpisanej przez "naszego ulubienca" Pola.Uzaleznia ona nas calkowicie od ropy z wschodu.O ropie np Norweskiej czy Arabskiej mozemy jedynie pomarzyc. Gdyby czesc tych pieniedzy ktore ktos zamierza zainwestowac w baze kontenerowa przeznaczyc na budowe hoteli,drog lokalnych,reklame,to korzysci dla spolecznosci lokalnej bylyby bez porownania wieksze.Dzisiaj przemyslem numer jeden na swiecie sa nie huty czy rafinerie,lecz turystyka.To jest najbardziej dochodowa czesc gospodarki swiatowej. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Observer IP: *.allianz.pl 29.01.04, 16:47 Nie wiem skąd czerpiesz te swoje newsy Observer,ale bzdurzysz....Gdynia przeładowała na pewno więcej niż 120 tys TEU,jeśli chodzi o ropę z Rafinerii Gdańskiej,to ta przerabiana tam należy właśnie do najbardziej odsiarczonych,Rafineria Gdańsk zajmuje w rankingu 112 rafinerii 6 miejsce pod względem odsiarczania produktów,a po modernizacji za 540 mln dolarów,będzie najbardziej ekologiczną w basenie Morza Bałtyckiego,coś Ci się pomyliło chyba z Orlenem,który budowany był pod przerób ruskiej ropy,Gdańsk też kupuje ruską ropę,ale w przeciwieństwie do Orlenu może przerabiać arabską ropę... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Observer 2 IP: *.allianz.pl 29.01.04, 16:49 Masz rację,turystyka to najbardziej dochodowa część gospodarki światowej... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: ... przeładować 50 mil.ton? Oczywiście powiet IP: *.allianz.pl 03.02.04, 22:37 Choinka już wyrzucona...Dokładnie 50 mln ton w 2014 RedoFilu...Co najmniej... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: wała!Fil Zakonotowałem sobie: 2014 rok ! IP: 5.5.* / 80.58.44.* 06.02.04, 11:08 Zaraz po ogłoszeniu danych statystycznych za ten rok, przyjdę je złożyć Ci, oczywiście i kwiaty przyniosę i świeczkę zapalę... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Konotator Red IP: *.allianz.pl 06.02.04, 11:12 Nie jestem wcale taki stary Red,żeby w 2014 żegnać się z tym światem.... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Gdzie jest Air-Fil...? IP: *.allianz.pl 11.01.05, 15:35 Czyż nie jezd hiszpańskim kelnerem? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Kiedyś był hiszpańskim kelnerem... IP: *.allianz.pl 11.01.05, 21:14 w restauracji nad Motławą...co z nim teraz...? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Port Gdańsk 50 mln ton w 2014 roku IP: *.allianz.pl 01.09.04, 14:23 I największy port nad Baltykiem Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Re: Port Gdańsk 50 mln ton w 2014 roku IP: .1.* / *.allianz.pl 26.04.05, 19:35 Jak najbardziej realna wizja... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Tomstar DTC web page IP: *.proxy.lucent.com 29.01.04, 13:31 www.dctgdansk.iriswaypoint.com Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: mazi Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.01.04, 17:09 ut.netmusicpromotions.com/dn5a177951azh.html Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Daś Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.gdynia.mm.pl 29.01.04, 20:07 Ach ta odwieczna rywalizacja Gdańska i Gdyni!!! A tak na marginesie po jaką cholerę wydawać taką kasę na budowę Terminala Kontenerowego od podstaw i niszczyć środowisko naturalne (co na to Ekolodzy???), skoro za dużo mniejszą kwotę można rozbudować Terminal Kontenerowy w Gdyni i dokończyć budowę Trasy Kwiatkowskiego. Póki co gospodarka Polski nie potrzebuje dwóch Terminali w Trójmieście. Ten który istnieje i tak nie jest w pełni wykorzystywany!!! No ale pewnie znów komuś zależało na niezłej doli od 175mln??? A jakby co to i tak wyrównają to sobie nowymi podatkami. Przecierz to istna paranoja!!! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.allianz.pl 29.01.04, 20:15 Tą kasę wykłada prywatny inwestor,bo widzi szanse na biznes w Gdańsku,gdyby chciał zainwestować w Gdyni i w Trasę Kwiatkowskiego pewnie by to zrobił,a tak wybrał Trasę Sucharskiego... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Observer Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.dip.t-dialin.net 30.01.04, 01:40 Wydaje mi sie ze napisalem wyraznie.Jesli nie to powtarzam.O mozliwosciach przerobu ropy mowil (po Polsku)prezes grupy "Lotos"p.Olechnowicz(moze przekrecilem nazwisko.jesli tak to przepraszam)Dolozyl jeszcze ze przerobka ropy jest sprawa najmniej oplacalna w calym interesie paliwowym.O podpisanej przez pola umowie huczalo w calej Polsce.Rzad Millera przedstawial to jako wiekopomny sukces.O rozbudowie kolei transyberyjskiej pisano dosc duzo.Rowniez w prasie krajowej. Zyl kiedys pisaz o nazwisku Wankowicz.Melchior Wankowicz.Wymyslil on slowo "chciejstwo".Zdaje sie ze pasuje ono do wszystkich tych wspanialych wiadomosci ktorymi nas tu raczysz.Wytlumacz tylko nam maluczkim,skoro jest tak dobrze,to dlaczego jest tak zle? Ps.Trasa kwiatkowskiego jest w zasadzie gotowa.Po cichu bez propagandy.Mozesz pojechac zobaczyc.Mozesz sie ta trasa przejechac.Ja niestety mam zbyt daleko. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: master observer idz lepiej policz perony IP: *.revers.nsm.pl 30.01.04, 09:40 Trasa kwiatkowskiego gotowa tak autostrada dla gzybiarzy. Jedna z niewielu dróg prowadzaca znikąd do nikąd. Więc znowu nie pisz pacanie swoich bzdur. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.proxy.aol.com 30.01.04, 16:13 Wytlumacz tylko nam maluczkim,skoro jest tak > dobrze,to dlaczego jest tak zle? Moim zdaniem to jest tak jak jest.Patrzac na rozwoj spoleczenstwa w Polsce z perspektyw izraelskich to w Polsce jest zle,natomiast patrzac na to samo zagadnienie z perspektyw np,palestynskich to w Polsce jest raj na ziemi. Z ropa nie ma problemow jak plynie,tylko jak przestaje plynac czesto z powodow niezrozumialych.Unikniecie tych problemow w przypadku Polski biednej w naturalne zasoby ropy jest mozliwe tylko i wylacznie poprzez systematyczne zwiekszanie domowej produkcji energii pochodzacej z innych zrodel anizeli z ropy.Mysle,ze Sejm powinien wydac ustawe w tej sprawie obligujaca producentow energii do faworyzowania zrodel energii nie zanieczyszczajacych srodowiska czlowieka,takich jak energia wiatru,sloneczna,wodna itp,itd. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Observer IP: *.allianz.pl 30.01.04, 16:22 Nie kwestionuję Twojej znajomości języka polskiego,dobrego słuchu też nie,ale to jest chyba tak,że Polacy oglądając wiadomości w telewizji w większości nie rozumieją co się do nich mówi...Na stronie Lotosu dostępne są informacje o produktach Grupy Lotos,również o tym,że należą do najbardziej odsiarczonych na rynku i to jest fakt,modernizacja rafinerii spowoduje m.in.wzrost zysków z przerobu ropy i to też jest faktem,nie wiem po co mieszasz do tego Wańkowicza,On miał na myśli zupełnie co innego,czy to coś złego,że staram się komentować dobre wiadomości,jakimi bez wątpienia są inwestycje w Porcie Północnym,czy Rafinerii Gdanskiej,za mało masz na co dzień tych nienajlepszych,bardzo się cieszę,że powstaje Trasa Kwiatkowskiego.pzdr Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Observer. Re: Observer IP: *.dip.t-dialin.net 30.01.04, 19:42 Gdzie napisalem ze produkty Gdanskiej Rafineri sa zasiarczone?Moze pisze niezbyt wyraznie?Wobec tego pisze po raz trzeci.Prezes Grupy Lotos powiedzial wyraznie ze Rafineria Gdanska jest zbudowana do przerobu Rosyjskiej ropy.Ta rosyjska ropa jest bardzo zasiarczona.Ropa z innych zrodel siarki nie zawiera (lub zawiera malo),i rafineria Gdanska technicznie nie jest w stanie jej przerabiac.Moze jej co najwyzej dolac do rosyjskiej.Dolac pare procent.Powtarzam;to wszystko powiedzial prezes "Lotosa". Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Observer 4 IP: *.allianz.pl 31.01.04, 14:56 Rafineria Gdańska przerabia rosyjską ropę z Jukosu,która spełnia wysokie normy jakościowe,dzięki czemu produkty Lotosu spełniają normy Unii Europejskiej,ale nie tylko,przerabiana jest również ropa z bałtyckich złóż,którą wydobywa Petrobaltic,jest to ropa bardzo wysokiej jakości,z minimalną zawartością siarki,jeśli rafineria jest w stanie ją przerabiać,to czemu nie mogłaby również czystej ropy arabskiej.Dzięki modernizacji zdolność przerobu ropy wzrośnie do 6 mln. ton rocznie,marża rafineryjna wzrośnie ponad dwukrotnie,dzięki czemu wzrośnie opłacalność produkcji,inwestycje te radykalnie ograniczą wpływ rafinerii na środowisko,całkowicie eliminując wysokosiarkowy olej opałowy. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Sukces rafinerii jest uzalezniony od polityki . IP: *.proxy.aol.com 31.01.04, 15:10 A co sie stanie,...jak dostawa taniej i dobrej ropy z Bliskiego Wschodu zostanie przerwana lub ceny stana sie nieoplacalne,bo Busha polityka zagraniczna zmienila kurs, gdyz demokraci przejeli Bialy Dom? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Sukces rafinerii jest uzalezniony od polityki IP: *.allianz.pl 31.01.04, 15:15 Masz rację Szpadel,sukces wielu przedsięwzięć gospodarczych jest bardzo mocno uzależniony od polityki, póki co Rafineria Gdańska nie przerabia ropy z Bliskiego Wschodu,pzdr Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Sukces rafinerii jest uzalezniony od polityki IP: *.proxy.aol.com 31.01.04, 16:42 A co przeprosili sie z Rosjanami?,Czy rosyjskie pola naftowe zmienily wlasciciela,czy co? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Sukces rafinerii jest uzalezniony od polityki IP: *.allianz.pl 03.02.04, 13:53 Ruscy cały czas są zainteresowani Rafinerią Gdańską,ostatnio pojawiło się info o chęci wynajęcia rafinerii do obsługi amerykańskiego kontraktu.W Rosji nie będzie połączenia Sibnieftu z Jukosem,podobno spec służby interesują się już Abramowiczem,czy podzieli los innego magnata naftowego Chodorkowskiego? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Sukces rafinerii jest uzalezniony od polityki IP: *.proxy.aol.com 03.02.04, 14:42 Podobno w Moskwie co roko okolo 1000 biznesmenow z innych krajow traci zycie w pogoni za fortuna.Mysle,ze przy tak niestabilnej sytuacji politycznej w Rosji to wszystko jest mozliwe. Ze by tam robic biznes z powodzeniem to pewnie trzebaby byc zaakceptowanym przez Ruskich co w praktyce oznacza akceptacje rul swiata mafii rosyjskiej, czyli nie nalezaloby sluchac Jelcyna i innych oficjali.Takie postepowanie mogloby skonczyc sie konfliktem z wladzami podobnym do sprawy ruskiego magnata naftowego. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Sukces rafinerii jest uzalezniony od polityki IP: *.allianz.pl 03.02.04, 17:28 Racja Szpadel,liczba zgonów świadczy w tym przypadku o możliwościach na mega kokosowe interesy w dzisiejszej Rosji,oczywiście tylko dla wybranych i wtajemniczonych... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Sukces rafinerii jest uzalezniony od polityki IP: *.proxy.aol.com 04.02.04, 00:02 Wlasnie,...tam gdzie istnieja wtajemniczeni pachnie mafia. Zolnierze mafijni musza ponosic wieksze ryzyko oraz otrzymuja w zamian nielegalny dochod.Powinni zastrajkowac i zajac sie legalnymi biznesami,ktore przynosza wieksze dochody i sa mniej ryzykowne.Cos te rosyjskie zwiazki zawodowe nie moga zaakceptowac PIERESTROIKI i kradna po staremu,zamiast wypompowac i sprzedac i nastepnie podzielic zysk,a nie rosszarpywac lup w tajemnicy przed urzedem podatkowym . Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Popłynie kaspijska ropa IP: *.allianz.pl 05.02.04, 08:46 No i mamy polityczną decyzję,na razie dla Polski dobrą,ale zobaczymy jeszcze reakcję Rosji,rurociągiem Odessa-Brody-Płock-Gdańsk popłynie kaspijska ropa,część rurociągami na zachód,część do Portu Północnego na tankowce i dla Grupy Lotos właśnie. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Observer. Re: Popłynie kaspijska ropa IP: *.dip.t-dialin.net 05.02.04, 13:10 Kaspijska ropa poplynie rurociagami do niemiec.Do Leuna. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Observer Re: Popłynie kaspijska ropa IP: *.dip.t-dialin.net 05.02.04, 14:38 A dokladniej z Ukrainy do Plocka,a z Placka "Ruruciagiem Przyjazni"Dalej na Zachod.Po zakonczeniu tej inwestycji rozwazana jest ewentualna budowa nitki rurociagu do Gdanska.Jesli piszesz o bazie kontenerowej,to napisz gdzie znalazles te "nie wiecej niz 120 tys."kontenerow przeladowanych w Gdyni.Ja podaje zrodla informacji.Ty niestety tego nie potrafisz zrobic. Dodam jeszcze ze Rosja przystapila do rozbudowy baz kontenerowych w Wysocku,Primorsku i Baltijsku.Maja one osiagnac zdolnosc przeladunkowa do 30 milionow kontenerow rocznie.Trwa modernizacja i rozbudowa Rosyjkich lini kolejowych i taboru.Specjalne pociagi maja poruszac sie z predkoscia pozwalajaca na przewoz kontenerow z predkoscia 1200 km/dobe.Przewoz kontenera ma byc na trasie Nachodka-Europa ma byc o okolo 500$ tanszy i o 15 dni szyszy niz transport morski.(Konferencja prasowa ministra Kolei Rosyjskich 11 i 12 pazdziernika 2003 Genadija Fadajewa w Sankt Petersburgu) Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Observer niezamarzający... IP: *.allianz.pl 05.02.04, 15:35 Gdańsk jest połączony rurociągiem z Płockiem drogi Observerze...Ropa będzie płynąć na zachód,częściowo rurociągami,częściowo statkami z Gdańska,gdzie jej odbiorcą będzie również Grupa Lotos...Port Gdynia przeładował w 2003 roku dokładnie 308619 TEU,dane ze stronki portu...Rosjanie nie zasypiają gruszek w popiele,szkoda straconych dla naszych portów lat, z tymi 30 milionami TEU przesadzasz,bo jeżeli największy w Europie obok Rotterdamu Hamburg w ubiegłym roku przeładował ich kilka milionów to cyfry,które podajesz to abstrakcja i megalomania,dla rozwoju portów trójmiejskich najważniejsza jest autostrada A- 1,jeśli powstanie będą dynamicznie się rozwijać tak jak i całe Trójmiasto,poradzimy sobie wtedy nawet bez rosyjskich towarów,Gdańsk ma wielką zaletę,jest bowiem najdalej na wschód położonym niezamarzającym portem głębokowodnym,co spowoduje,że i tak przynajmniej część rosyjskiego rynku będzie przechodziła właśnie przez porty trójmiejskie...Martwi mnie,że piszesz o konkurencji rosyjskiej jakbyż trzymał kciuki za ich powodzenie w poważaniu mając pomyślność naszych portów... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Observer niezamarzający... IP: *.ipt.aol.com 05.02.04, 16:12 Wyglada z tego co piszecie,ze jak sie znowu z Ruskimi ludzie z Lotosu nie pokluca to Eldorado do Gdanska przybedzie ze Wschodu dzieki gierkowskiej inwestycji w Rurociag Przyjazni. Z tego wynika,ze nie wszystkie mega-inwestycje tamtych czasow byly nieudaczne. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Coś z lat 70-tych... IP: *.allianz.pl 05.02.04, 19:59 Rafineria Gdańska czy Port Północny potwierdzają Twoją teorię Szpadel...,pzdr Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: filut gruzowy Do Szpadla i Meta ... IP: 5.5.* / 80.58.44.* 05.02.04, 20:51 Wy sobie chłopaki nie żałujta - powspominajta lata 40-e i 50-e! Na ten przykład odgruzowywanie Gdańska - stać Was na to... wiekowo! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Do Szpadla i Meta ... IP: *.ipt.aol.com 05.02.04, 21:19 Gruzy to byl nasz plac zabawy a niewypaly to zabawki. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: bezczłonkowyFil Ach łza się w oczku kręcywa na te wspomnienia ... IP: 5.5.* / 80.58.44.* 05.02.04, 21:25 ... do dziś chodzę bez 21 palców!!! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol NożycorękiFil IP: *.allianz.pl 06.02.04, 09:11 Szkoda,bo bez palców nie mógłbyś grać w kapsle pod Wyścig Pokoju... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: filut bolejący ...ani w cymbergaja, Met.. i to jest właśnie .... IP: 5.5.* / 80.58.44.* 06.02.04, 09:19 mój ból egzystencjalny ... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol FilozoficznyFil IP: *.allianz.pl 06.02.04, 09:26 Wzruszyłeś mnie...Już tak nie bolej,w końcu zaczyna się weekend.... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Re: Ach łza się w oczku kręcywa na te wspomnienia IP: .1.* / *.allianz.pl 09.11.05, 19:40 Johnny 21 palców....? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Observer. Re: Observer niezamarzający... IP: *.dip.t-dialin.net 05.02.04, 21:22 Wyglada ze wlasnie na tym Gierkowym rurociagu opiera nasz dobry Metropol przyszlosc Gdanska.Olsnil tu nas stwierdzeniem ze rurociag istnieje.To naprawde olsnienie.Zapomnial tylko (pewnie nie wie)jaka jest wydajnosc tego rurociagu.A jest ta wydajnosc przystosowana do wydajnosci Rafineri Gdankiej,a wlasciwie to wydajnosc rafineri przystosowano do wydajnosci rurociagu.17 stycznia tego roku wicepremier Ukrainy Andrej Kljujew miedzy innymi powiedzial ze po zakonczeniu budowy rurociagu z Brod do Plocka(tak tak Plocka), moga sie rozpoczac negocjacje na temat budowy odgalezienia do Gdanska.Dodam ze w Plocku ma nastapic pdlaczenie tego rurociagu z rurociagiem "Przyjazn.Co ciekawe nie jest do konca rozstrzygniete w ktora strone poplynie ropa.Istnieje inny wariant wykorzystania tego rurociagu do przesylu ropy z rurociagu"Tengiz"(Kazachstan- Nowosybirsk)lub Baku-Supsa w Gruzji do portu w Odessie gdzie wlasnie oddano do uzytku potezny teminal. Wracajac do szlakow kolejowych,te nie potrzebuja niezamarzajacej wody.Najbardziej na zachod wysunietym "suchym portem"ma byc miejscowosc Slawkow.Powstaje tam terminal przeladunku kontenerow.Na poczatek o wydajnosci 1 miliona TEU.Rosjanie przy poparciu Uni chca ta linia przesylac kontenery z Korei,Chin a moze rowniez Ameryki Pln.do Europy Zachodniej.Tym projektem najbardziej zainteresowani sa Niemcy.Glownym koordynatorem jest Niemiecka firma Dornier.To nie radosc,lecz obawa ze te Rosyjskie projekty sa zagrozeniem dla egzystencji terminalu w Gdyni.Mam nadzieje ze pomyslodawcy budowy konkurencyjnego Terminalu wzieli Rosyjskie projekty(i fakty) pod uwage. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Suchy Observer IP: *.allianz.pl 06.02.04, 09:05 Gierkowa rura nie jest przyszłością Gdańska,ale rurociąg Odessa-Brody-Płock- Gdańsk może być jednym z elementów gospodarki miasta i regionu w tejże przyszłości,Rosja i Niemcy od lat prowadzą politykę mającą na celu marginalizację naszych portów,suche terminale,modernizacja koleji,projekty niemiecko-rosyjskie,naciski na szybką budowę A-2 przy maksymalnym opóżnianiu A- 1,nie mówiąc już nawet o A-3 tylko to potwierdzają,najsmutniejsze,że dzieje się to za cichym przyzwoleniem polskiego rządu,który blokując budowę autostrad południkowych sabotuje gospodarcze interesy Polski...Jeżeli brytyjski inwestor wykłada kilkaset milionów dolarów na budowę w Gdańsku,z faktu konkurencji na pewno zdaje sobie sprawę....Observer,odnoszę wrażenie,że nie życzysz najlepiej gospodarce Pomorza,Ty nie jesteś z Trójmiasta,prawda? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Observer Re: Suchy Observer IP: *.dip.t-dialin.net 06.02.04, 09:52 Zastanow sie co tu wypisujesz.Takie pobozne zyczenia i chciejstwo z cala pewnoscia gospodarce Wybrzeza nie sluzy.Juz zaczynac zwalac wine na Rosje i Niemcy.A to nie "one sa winne",nie Zydzi czy cyklisc lecz lecz bujanie w oblokach.Kompletny brak realizmu.Glupota bylo by,pompowanie ropy rura o dlugosci tysiecy kilometrow,po to tylko aby ja przewiezc 500 km statkiem i znow wpuscic w rure.Przeciez istnieje od dawna rurociag,przez ktory ta ropa poplynie na miejsce.Taniej i szybciej.Podobnie z kontenerami.Dalczego dokladac do kazdego kontenera 400 czy 500 dolarow?500 dolarow,+2 tygodnie.Tyle dluzej i drozej ma kosztowac przewoz kontenera z Dalekiego Wschodu do Europy droga morska.Czy to wina cyklistow?A moze wina tych ktorych wyobrazenie o swiecie i gospodarce siega 2cm wokol glowy.To tak jak z wyborem Millera.Zamiast sie popukac po glowie kiedy obiecywal przyslowiowe gruszki na wierzbach,Millera wybrano. Niemcy wspolnie z Arabami i Amerykanami utopili okolo 2 miliardow euro w fabryke polprzewodnikow w Frankfurcir nad Odra.Dlaczego?A dlatego ze chciejstwo okazalo sie silniejsze od tzw zdrowego rozsadku. Nalezy sobie rowniez zdac sprawe ze epoka hut "imienia lenina" czy "katowice" w Europie bezpowrotnie minela.Zakladanie ze kontenerami bedzie sie wozic miliony ton stali na eksport,to myslenie z epoki ciemienia lupanego.Jesli Polska ma cos na stali zarabiac,to na wysokojakosciowej,przerabianej na Slasku.Epoka Polski dostarczyciela surowcow i tanich polfabrykatow tez przemija. Jesli nie rozrozniasz ropy Arabskiej od Rosyjskiej,to trudno z Toba dyskutowac o jej przerobie.Dodam jeszcze specjalnie dla Ciebie ze to mniej wiecej jest tak jak z weglem.Jest wegiel brunatny,jest i koksujacy(miedzy innymi,poniewaz gatunkow jest wiele wiecej)Z wegla brunatnego nie zrobi sie koksu,a koksujacym nie napedzi sie elektrowni w Belchatowie czy Koninie zbudowanych do spalania wegla brunatnego.Wczoraj w telewizorni Wiceprezes petrochemi Plock oswiadczyl ze jego zaklad w najmniejszym stopniu nie jest zainteresowany ropa z Ukrainy (Brody).Zgadnij dlaczego?Powiesz ze Niemcy i Rosjanie?A moze autostrada? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Liczyperon?Skąd ta ksywka? IP: *.allianz.pl 06.02.04, 10:59 Zyczenia życzeniami,ale fakty są takie,że w Porcie Północnym powstaną terminale za blisko miliard dolarów,inwestycje w Rafinerię Gdańską sięgną 540 milionów dolarów,i bardzo dobrze dla tego miasta i regionu...Wypowiadasz się w tonie jakbyś zazdrościł tych inwestycji...Doskonale zdaję sobie sprawę z faktu,że coraz mniejszą rolę odgrywa wielki przemysł i firmy tzw.starej gospodarki,niech jak najwięcej będzie w regionie takich firm jak Intel,Prokom,Wirtualna Polska,Young Digital Poland,DGT,czy Flextronics...Autostrada powstanie nie tylko dla kontenerów,na samych rurach i kontenerach nie zbudujemy silnej gospodarki w regionie,ale będą one jej częścią,może właśnie od tych inwestycji rozpocznie się wychodzenie z impasu...Dyskusja z Tobą coraz bardziej mnie męczy,cały czas utwierdzasz mnie w przekonaniu,że nie życzysz dobrze Pomorzu... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Observer Re: Liczyperon?Skąd ta ksywka? IP: *.dip.t-dialin.net 06.02.04, 12:30 Meczy Cie?To widac.Widac ze myslenie bardzo ciebie meczy.Wzorem twoich przyjaciol red,a,miazia,kunia,mastera,orgumenty zastepujesz inwektywami.Sadzilem ze stac sie na wiecej.No coz,mylilem sie. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Czego chcesz od Kunia Observerze? IP: *.allianz.pl 06.02.04, 15:16 Jakimi inwektywami?Nigdy Cię nie obrażałem Observerze,coś Ci się pomyliło,przejrzyj kilka wątków w których dyskutowaliśmy,to właśnie Ty unikałeś często dalszej wymiany poglądów,oczywiście z braku argumentów,nawet w komentowanym wątku kilkukrotnie....Nie przypominasz sobie jak to pisałeś niedawno,że inwestycje w Porcie Północnym dadzą pracę kilkudziesięciu,góra kilkuset osobom,po artykułach w prasie,informacjach w radiu i TV o docelowych 5 tysiącach miejsc pracy w terminalach kontenerowym,centrum logistycznym,bazie promowo-pasażerskiej i firmach okołoportowych milczałeś długie dnie,pewnie było Ci bardzo głupio... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: gustaw observer to zaślepiony gdynianin IP: *.eimg.pl / 195.205.16.* 06.02.04, 12:47 Kiedyś chwalil się że Gdynia jest lepsza bo dworzec wGdyni ma więcej peronów. Dyskusja z nim jest bez sensu. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: gustaw o liczyperonie obserwerze IP: *.eimg.pl / 195.205.16.* 06.02.04, 13:03 To zaślepiony gdynianin znalazł zresztą jedyna przewage gdyni nad Gdańskiem, czyli większa liczbe peronow na dworcu:) Był taki temat i wywiązała sie dyskusja gdynia vs gdańsk a observer włączyl się do niej z tym argumentem. Dlatego dyskuska z takim gdyńskim baranem jest bez sensu. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: kunioredoFil Kuń i Red w jednej stoją stajni ... IP: 5.5.* / 80.58.44.* 06.02.04, 15:24 Coż z tego, że masz tych peronów o dwa więcej, jak po wszystkich przesmradzają się straszne perszerony gdyńskie. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Suchy Observer IP: *.ipt.aol.com 06.02.04, 17:54 Rurociag ma ta przewage w transporcie ropy z jednego miejsca do drugiego,poniewaz ma mozliwosci to robic 24 godzina na dobe. Z rafinacja ropy jest technicznie dozo latwiej anizeli z koksowaniem wegla.Zeby oddzielic benzyne od reszty nalezy rope podgrzac do duzo nizszej temperatury anizeli wegliel (z ktorego rowniez mozna przez rafinacje otrzymac produkty jak benzyna) wiaze sie to z konsumcja energii oraz iloscia odpadow. Mysle,ze Observer jest zbytnio przewrazliwiony faktem konkurencji rosyjsko-niemieckiej,a analizujac negetywnie ten fakt nie dziwo,ze doszedl do paranoicznej konkluzji bezsensownosci konkurencji z gospodarczymi olbrzymami ze Wschodu i Zachodu. Polecam trzy razy dziennie doze optymistycznych minut w zadumie, modlitwie lub medytacji dla uaktywnienia hormonu optymizmu , ktory manifestuje sie w muzgu w postaci wzmozonej produkcji substancji chemicznej zwanej dopomina. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Szpadel IP: *.allianz.pl 06.02.04, 19:06 Sugerujesz Szpadel,że Observer może być typem paranoika? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Szpadel IP: *.ipt.aol.com 06.02.04, 20:05 Nie chcialbym diagnozowac nikogo. Moim zdaniem z tego co Observer pisze wynika,ze odczucie leku przed rozumem wydaje sie miec pierwszenstwo. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Szpadel IP: *.allianz.pl 07.02.04, 14:24 Wydaje mi się,że Observer po prostu zazdrości,gdyby te inwestycje lokowały się 25 km na północ pewnie piałby z zachwytu... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Zazrosc to pierwszy stopien do piekla. IP: *.ipt.aol.com 07.02.04, 14:48 1.Zyj i daj zyc drugiemu. 2.Tylko glupcy daza do wojny z konkurencja. 3.Jezeli wynik wspolpracy jest kozystny tylko dla jednej ze stron,to nie jest biznes to jest cwaniactwo. Odpowiedz Link Zgłoś
kraxa Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku 11.06.04, 09:21 Gość portalu: Daś napisał(a): > Ach ta odwieczna rywalizacja Gdańska i Gdyni!!! > A tak na marginesie po jaką cholerę wydawać taką kasę na budowę Terminala > Kontenerowego od podstaw i niszczyć środowisko naturalne (co na to > Ekolodzy???), skoro za dużo mniejszą kwotę można rozbudować Terminal > Kontenerowy w Gdyni i dokończyć budowę Trasy Kwiatkowskiego. Póki co gospodarka > > Polski nie potrzebuje dwóch Terminali w Trójmieście. Ten który istnieje i tak > nie jest w pełni wykorzystywany!!! > No ale pewnie znów komuś zależało na niezłej doli od 175mln??? > A jakby co to i tak wyrównają to sobie nowymi podatkami. > Przecierz to istna paranoja!!! Weż się zastanów co tu piszesz-gdzie niby da się rozbudowac terminal Gdyński, przeciez on znajduje się w samym środku miasta? jak wyobrażasz sobie przyszły przeładunek miliona TEU roczniew Gdyni, a takie właśnie są założenia DCT.Sam jesteś paranoik, wyobraż sobie, że gdyby inwestorzy dali łapówkę to Terminal już by funkcjonował-bo kapitał brytyjski zabiega o inwestycję już od 4 lat. Najlepiej nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz zielonego pojęcia. Poczytaj trochę a potem krytykuj, żebys chociaż wiedział co. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Manny Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl 07.02.04, 23:23 Bardzo dobrze,że wreszcie jakieś poważne inwestycje zaczynają lokować się również w Trójmieście,gospodarka regionu potrzebuje ich jak tlenu,aby wyrwać się z marazmu inwestycyjnego pogrążającego Pomorze. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Metropol Re: Terminal kontenerowy w Gdańsku IP: *.allianz.pl 08.02.04, 19:25 Racja,może ta inwestycja to pierwszy krok do odbudowy gospodarczej potęgi regionu... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ciągnącyFil Coś się tak uwzion na ciągnięcie tego wątku ...! IP: 5.5.* / 80.58.44.* 08.02.04, 20:25 Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met is Back Pozdrowiuenia dla Zyty G. from Crowley IP: *.allianz.pl 09.05.04, 16:27 Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Zaczęli IP: *.allianz.pl 09.05.04, 17:21 Trwają już prace projektowe,początek prac budowlanych rusza jesienią.... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Bedzie też terminal pasażerski... IP: *.allianz.pl 20.05.04, 20:32 Który bedzie przyjmował promy pasazerskie,towarowe, duze statki wycieczkowe,będą tam też stanowiska do obsługi ro-ro,kompleks bedzie sąsiadował z terminalem kontenerowym i centrum logistycznym,cała inwestycja ma kosztować około 500 mln dolarów. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: gucio Jak zobacze to uwierze......... IP: *.chello.pl 03.06.04, 00:37 Ten met to chyba glowny budowniczy gdanska :)))))))) powodzenia....... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Benek Apropos terminala pasażerskiego IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.06.04, 14:46 Liczba zawinięć statków pasażerskich do Gdańska wzrosła z 13 w roku ubiegłym do 39 w 2004 roku,przyjmuje je nowy terminal promowy na Nabrzeżu Westerplatte,jest on świetnie skomunikowany z centrum miasta,zresztą turyści przybywający dużymi wycieczkowcami,na razie głównie do Gdyni-około 90 zawinięć w bieżącym roku i tak w zdecydowanej większości wsiadają w autokary i przyjeżdżają do Gdańska.Ten segment usług portowych szybko się rozwija i za parę lat tych zawinięć może być zdecydowanie więcej. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: miki Re: Apropos terminala pasażerskiego IP: *.dip.t-dialin.net 10.06.04, 19:37 Prawdopodobnie jeszcze w tym roku rozpocznie si w Gdyni budowa nowego terminalu pasazerskiego przy nabrzezu Polskim.Pare dni temu telewizja niemiecka ARD pokazala bardzo interesujacy program o Gdyni i innych mastach Polskiego Wybrzeza.Wlasnie tak.Poniewaz Gdyni poswiecono prawie 2/3 programu.reszta byla o Szczecinie,Elblagu i oczywiscie Gdansku. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Re: Apropos terminala pasażerskiego IP: *.allianz.pl 11.06.04, 10:18 Takich filmów w zachodnich TV o Gdańsku były już dziesiątki,więc zrobili też o Gdyni,gratulacje.Konkurencji Gdańska z Gdynią niestety ciąg dalszy,ale segment bardzo dochodowy,więc i tutaj nikt pewnie nie odpuści.Czy Gdynia zdecyduje się budować nowy terminal na Nabrzeżu Polskim,nie wiem,Gdańsk ma praktycznie nowy terminal na Nabrzeżu Westerplatte,który może przyjmować statki o długości 200 m i zrobi wszystko aby był jak najintensywniej eksploatowany,zresztą temat z dużymi pasażerami to w przypadku Gdańska nowość,bo od zawsze specjalizowała się w tym Gdynia,ale skoro mogą pływać też do Gdańska,ten na pewno skorzysta z okazji,w zasadzie już korzysta,bo liczba wycieczkowców w Porcie Gdansk potroiła się w stosunku do zeszłego roku,w dodatku pasażerowie przypływający do Gdyni i tak wsiadają w autokary,albo taksówki i przyjeżdżają zwiedzać Gdańsk,po co mają tłuc się przez całe Trójmiasto,skoro mogą podpływać bliżej historycznego centrum Gdańska,które dzięki nowym inwestycjom drogowym w Gdańsku jak most wantowy czy Trasa Sucharskiego jest teraz świetnie skomunikowane z portem.Liczba zawinięć dużych wycieczkowców stale rośnie,w ciągu paru lat może ich być nawet kilkaset rocznie,stąd pomysł budowy obok terminala kontenerowego bazy promowo pasażerskiej od strony otwartego morza w Porcie Północnym,do czasu jego wybudowania statki pasażerskie obsługiwane będą w porcie wewnętrznym przez wspomniany wyżej terminal na Nabrzeżu Westerplatte.Stawka jest wysoka,niech każdy z pasażerów wyda w mieście po 100 dolarów,w Gdańsku może być nawet więcej,bo dziadki zwariują jak zobaczą bursztyny,to w mieście po wizycie takiego wycieczkowca może zostać nawet do 1 miliona złotych,razy kilkaset zawinięć,czysty zysk dla mieszkańców i dla miasta w postaci podatków. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Będzie dwa razy większy od tego 21 km na północ IP: *.allianz.pl 13.07.04, 20:30 Prace projektowe zaawansowane,budowa rusza jesienią,Gdański Terminal Kontenerowy będzie jednym z największych nad Bałtykiem,inwestycja za 500 mln dolarów będzie największą na Pomorzu od czasu budowy Rafinerii Gdanskiej i Portu Północnego w Gdańsku. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met A-1 i Gdański Terminal Kontenerowy IP: *.allianz.pl 17.08.04, 12:21 Prace projektowe trwają,budowa terminala kontenerowego ruszy jesienią 2004,pełną parą roboty budowlane ruszą wiosną 2005,mniej więcej w tym samym czasie co budowa autostrady A-1 na odcinku z Gdańska do Torunia... Odpowiedz Link Zgłoś
kraxa Re: Będzie dwa razy większy od tego 21 km na półn 25.08.04, 15:30 Gość portalu: Met napisał(a): > Prace projektowe zaawansowane,budowa rusza jesienią,Gdański Terminal > Kontenerowy będzie jednym z największych nad Bałtykiem,inwestycja za 500 mln > dolarów będzie największą na Pomorzu od czasu budowy Rafinerii Gdanskiej i > Portu Północnego w Gdańsku. czy TY aby nie mylisz pewnych rzeczy. Gdański terminal Kontenerowy juz istnieje- mieści się w nowym porcie. a jesli mówisz o nowym terminalu to bedzie to DCT, i jego koszt wyniesie 200 mln dolarów a nie 500, skąd wytrzasnąłeś tą sumę? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Kraxa IP: *.allianz.pl 25.08.04, 15:58 Wiem,Gdański Terminal Kontenerowy zlokalizowany jest przy Nabrzeżu Szczecińskim,zresztą dynamicznie się rozwija,ale jest to mały terminal,przeładowujący na dzień dzisiejszy max.kilkadziesiąt tysięcy kontenerów rocznie,nowy terminal powstanie w Porcie Północnym,inwestorem będzie brytyjski DCT,inwestycja w pierwszej fazie wyniesie faktycznie 200 mln dolarów,jednak docelowo ma być to największy terminal na Bałtyku o zdolnościach przeładunkowych około 1 mln TEU,do tego dochodzi centrum logistyczne i baza promowo-pasażerska,stąd te 500 mln dolarów,pzdr Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Mikusiu rozpoczęli już jego budowę....? IP: .1.* / *.allianz.pl 09.11.05, 19:51 Tego terminalu pasażerskiego przy Nabrzezu Polskim,znaczy się...? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Re: Jak zobacze to uwierze......... IP: .1.* / *.allianz.pl 26.04.05, 19:21 Wielki Gdańsk,Wielki Port... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: HH Re: toc to archiwum z 2003 ale zrobilem sie w jajo IP: 195.143.166.* 17.08.04, 14:26 Myslalem ze jakas nowa i dobra wiadomosc jak wczoraj z A-1 a tu archiwalny njus. A przy okazju donosze , te miedzy Hamburgiem i Chinami panuje turbo-tempo w zegludze kontenerowej. Giganty przewza nawet powyzej 5000 szt. contenerow. Widok na Elbie niesamowity ale jeszcze fajniejszy z Queen Mary 2. Cos takiego zycze dla portow 3miasta. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Do HH IP: *.allianz.pl 19.08.04, 18:06 Archiwalny,ale jak najbardziej aktualny,dzisiaj pojawiły się informacje na temat budowy w pobliżu nowego terminala kontenerowego Pomorskiego Centrum Logistycznego,ten projekt wraz z nową bazą promowo-pasażerską oraz wspomnianym terminalem kontenerowym,który ma być jednym z większych na Bałtyku stanowić ma praktycznie jeden kompleks,bowiem wszystkie te inwestycje usytuowane będą w swoim bezpośrednim sąsiedztwie wzdłuż Trasy Sucharskiego,niedaleko Portu Północnego. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Cacan Re: Do HH IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.08.04, 21:48 Radio Gdańsk podało dzisiaj wieczorem,że prace budowlane rozpoczną się jednak już na początku 2005 roku,inwestor liczy na zakończenie budowy pod koniec 2006 roku. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Hendryk przestudiuj dzisiaj dokładnie prasę... IP: *.allianz.pl 25.08.04, 13:05 Hendryk/Miki/Observer/Ratio/Kruciec/Mik/i inne Twoje klony,przeczytaj wszystkie powyższe wpisy,kup Dziennik Bałtycki,zwróć szczególną uwagę na strony 1 i 3,pzdr Met Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: HH Re: podobno rusza budowa jeszcze w tym roku IP: 195.143.166.* 25.08.04, 15:05 Dzisiaj na wirtualnej przeczytalem o inwetycji terminala kontenerowego. W 1 etapie ma byc przerzucanych 500.000 kontenerow 12m. A co z nfrasruktura drogowa ??. Przeciez to jest 500.000 wagonow albo tirow gdzie sie to podzieje. Co z tunelem do N.Portu ?? i jeszcze - co bedzie z plaza na Stogach moja i nie tylko moja ulubiona miejska plaza. Odpowiedz Link Zgłoś
kraxa nie podobno, tylko tak 25.08.04, 15:27 500, 000 rocznie, no i oczywiście zostanie wybudowana droga dojazdowa orz tor kolejowy, bo 10 % przeładunku ma byc transportowane koleją. Podzieje się spokojnie, nie ch tylko z A1 nie skrewią Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met HH IP: *.allianz.pl 25.08.04, 15:51 Tiry z terminala kontenerowego wyjadą Trasą Sucharskiego,póżniej przez most wantowy na obwodnicę południową,która łączyć będzie E-7 z początkiem autostrady A-1 w okolicach Łęgowa,tak więc ruch tirów odbywać się będzie praktycznie poza terenami zabudowanymi,wzdłuż ciągu komunikacyjnego od Portu Północnego do autostrady,jest też opcja przewożenia kontenerów koleją,gdyż Port Północny ma połączenie kolejowe,tunel pod kanałem portowym w Nowym Porcie jak najbardziej by się przydał,zmieniłby układ komunikacyjny Gdańska,zresztą w którymś z postów powyżej była o tym mowa,temat na dzień dzisiejszy jest zawieszony,ale niewykluczone,że przy odpowiednim lobbingu,korzystnej sytuacji w skali mikroekonomicznej,czytaj ruszy budowa A-1,terminala kontenerowego,bazy promowo- pasażerskiej,centrum logistycznego i innych,w niedalekiej przyszłości połączenie tunelem obydwu części portu gdańskiego stanie się koniecznością,pzdr Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Na początek 500 mln dolarów IP: *.allianz.pl 29.08.04, 12:22 Inwestycje na terenach Portu Północnego to początek wychodzenia z impasu i odbudowy gospodarczej potęgi Gdańska i Pomorza. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Manny Re: Na początek 500 mln dolarów IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.08.04, 16:17 Coraz głośniej w mediach o inwestycjach w porcie gdańskim,na pewno jest to szansa na rozwój gospodarczy całego regionu,duży kapitał przyciąga następny,więc faktycznie może to dopiero początek lepszych czasów,jeśli wiosną ruszy jeszcze budowa A-1 to można być umiarkowanym optymistą. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: podobno rusza budowa jeszcze w tym roku IP: *.proxy.aol.com 29.08.04, 17:43 500 tys. kontenerów rocznie na początek? Przyjmując tą cyfrę za wiarygodną oznaczałoby to dodatkowy przejazd przez Deltę Wisły około pół miliona rocznie samochodów ciężarowych z których przeciętnie każdy spala około 50 litrów ropy na sto kilometrów,( pamiętajmy,że sto kilometrów od terminalu to jeszcze Delta Wisły)czyli w ciągu roku Delta Wisły wraz z jego mieszkańcami zostaną narażeni na dodatkowe wchłonięcie zanieczyszczeń jak spaliny z 50 litrów x pól miliona stukilometrowych przejazdów przez Deltę Wisły = 25.000.000 litrów lub 25 tysięcy ton tirowego paliwa będzie spalane w nerkach Bałtyku rocznie,zdarta guma,tony osobistych odchodów pozostawionych przez kierowców itd.byłoby również wchłonięte z wodą do systemu ekologicznego nie tylko regionu ale Bałtyku.Tak że nie tak szybko ze spalaniem irackiej ropy, wpierw trzebaby otrzymać na to pozwolenia z UE,gdyż transport kontenerów z terminalu do miejsca przeładunku lub rozładunku nie powinien zasmradzać otoczenia i dlatego transport kontenerów koleją jest jedynym sensownym rozwiąnaniem.A żydokomuna inspirująca na polskiej ziemi tego rodzaju inwestycje jak A-1 po nadchodzących wyborach prezydenckich prawdopodobnie utraci raz na zawsze władzę w Polsce i tego rodzaju inwestycje przestaną zagrażać zdrowiu i życiu mieszkańców Delt Wisł Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: miki Re: podobno rusza budowa jeszcze w tym roku IP: *.dip.t-dialin.net 30.08.04, 19:49 Czyzbys ociemnial?Dlaczego nie odpowiadasz?Przy okazji.1/2 miliona kontenerow w Gdansku plus 400000 w Gdyni.Zapewne chodzi o wirtualne kontenery.Napisz rowniez ile kosztuje rocznie pilnowanie mostu wantowego.Podobno w Gdansku mosty sa kradzione(oczywiscie te ktore wioda do nikad) "Dziennika Baltyckiego" nie kupilem,poniewaz w moim miescie nikt nawet nie potrafi wypowiedziec tej trudnej nazwy.Moze jak przyjade w przyszlym roku do Wrzeszcza. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Witaj Observer/Miki/Hendryk/Kruciec itp... IP: *.allianz.pl 31.08.04, 17:14 W Gdańsku tych kontenerów ma być docelowo nawet 1 mln TEU,wcale nie wirtualnych,stąd już dzisiaj rozmowy władz portu np.z chińskimi portami na temat współpracy w niedalekiej przyszłości,zyskuje na tym Hamburg,będzie zyskiwał i Gdańsk...O most wantowy nie musisz się martwić,po uruchomieniu kilku dużych terminali w Porcie Północnym oraz budowie tunelu,łączącego obydwie części portu będzie nim poruszać się kilkanaście tysięcy pojazdów na dobę...Faktycznie ukradziono w Gdańsku most,ale był on w częściach,zniknął z terenu pewnej firmy,odnalazł się zresztą i pojechał gdzieś w Polskę,w miejsce swojego przeznaczenia....Dziennik Bałtycki możesz poczytać sobie w internecie,w moim mieście ma dużą siłę rażenia,potrafi w ciągu roku w niesprzyjającym układzie polityczno-biznesowym dopomóc w najważniejszej od lat decyzji dla całego regionu o budowie A-1,utrącenie konserwatora zabytków natomiast to kwestia kilku dni...Przyjedż,mam dobrą kawę i nie tylko,ale daj wcześniej znać,bo dużo podróżuję...Pozdrawiam,Met Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Bechtel i spółka oraz A-1 IP: *.proxy.aol.com 31.08.04, 17:54 Konserwator zabytków zapewne stął kością w gardle zwolennikom budowy A-1 dlatego go usunięto.To że zgraja z Warszawy stara się o kredyty z EU na budowę A-1 to wcale nie oznacza,że je otrzymają. Problem ochrony środowiska przy transporcie lądem tak olbrzymiej ilości kontenerów dostrzegalny jest przez Parlament UE i jak do tej pory poza zwiększeniem transportu kolejowego innego rozwiązania na trasport 12-metrowych kilkudziesięcio-tonowych kolosów bez zaduszenia Delty Wisły i zniszczenia zabytków Gdańska,...nie ma,pozatym ochłodzenie stosunków gospodarczo-politycznych pomiędzy EU a US obecnie nie sprzyja "praniu pieniędzy" z banku EU przez Bechtla,głównego wykonawcy "przewidywanej inwestycji budowy A-1",który to kontraktor jest również zaangażowany przez administrację Busha w Iraq-u. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Szpadel IP: *.allianz.pl 31.08.04, 18:27 Co Ty wypisujesz Szpadli,co ma wspólnego A-1 z konserwatorem zabytków? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Szpadel IP: *.proxy.aol.com 31.08.04, 19:38 A-1,a ściślej mówiąc spaliny z tirów potencjalnie mogą mieć taki sam wpływ na zabytki Gdańska,jak spaliny z pieców Nowej Huty miały wpływ na zabytki Krakowa,rozumiał to były konserwator i dlatego go usunięto. Pomyśl człowieku logicznie....Tiry to nie samochody osobowe w sensie ilości wydzielanych spalin,gdyż standard dla tirów jest znacznie łagodniejszy co oznacza,że coś się stanie z tysiącami ton wpompowanych doatkowo do obciążonego już do granic wytrzymałości wrażliwego echo-systemu Zatoki Gdańskiej.Tysiące ton trujących,wpompowynych corocznie w atmosferę Zatoki Gdańskiej trucizn muszą gdzieś się osiedlić, czasem przy pomyślnym wietrze zdmuchnąć można spaliny w kierunku Szwecji lub Rosji albo Finlandii w większości jednak przypadków rezultat tirowego wydechu będzie widoczny w postaci aureoli smogu otaczająca śmiertelnym uściskiem prastare miasto oraz perłę Bałtyku - Sopot, i oczywiście Gdynię,żeby cicho osiąść na budynkach i drzewach oraz w rezultacie na wiosnę i jesień z deszczem znaleźć drogę do wody pitnej oraz wód Zatoki Gdańskiej. Ja ja byłbym posiadaczem akcji Bechtla w związku budową A-1 to zamieniłbym je na akcje kolei,bo tam pójdą inwestycje związane z przetrasportowywaniem kontenerów,a nie w A-1. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: miki Re: Szpadel IP: *.dip.t-dialin.net 01.09.04, 00:38 Ponad 80% wieje z Wschodu na Zachod.Poniewaz tak kreci sie swiatek.Wiedziano o tym prostym fakcie juz 150 lat temu i dlatego starano sie budowac fabryki na zachod od osiedli ludzkich.Tak ze Rosjanie moga spac w "Zonie"spokojnie.Kogo bedzie sie podtruwac? W pierwszej kolejnosci Stary Gdansk.Do tego dojda spaliny z aktualnie budowanych,wiekszych od Gdanskiego terminali Rosyjskich.Cale szczescie ze tamci lepiej kombinuja,i chca kontenery wozic koleja.Jest jeszcze szansa ze glupte "autostadowiczow"zmodyfikuja ceny ropy.Oczywiscie autostrada,czy cos podobnego jest potrzebna.Jednak transport masowy winien odbywac sie koleja.Kon wie ze jedna lokomotywa elektryczna moze szybciej,taniej i bezpieczniej (do tego ekologicznie)przewiezdz,a raczej przeciagnac 100 kontenerow.Zastapi ona prace setki samochodow ciezarowych(nie TIRow,poniewaz TIR to nie samochod,lecz miedzynarodowa organizacja przewoznikow z siedziba w Szwajcari,a tabliczki na Ciezarowkach informuja ze dokonuja one przewozu w ramach tejze).To rowniez powinno byc wiadome osobie ktora pisze o przewozach. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Observer/Miki/Hendryk IP: *.allianz.pl 01.09.04, 11:55 Szczególarz z Ciebie Miki/Observer,z braku rzeczowych argumentów,uczepiłeś się tym razem mega szczegółu,nie trzeba mieć większego pojęcia o przewozach,aby posiadać wiedzę,którą się popisujesz... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Bardzo trafne i zbalansowane spostrzeżenia. IP: *.proxy.aol.com 01.09.04, 16:00 Oby tak dalej. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.allianz.pl 02.09.04, 13:51 ...więc jak najbardziej kontenery mogą być przewożone koleją,oby jak najwięcej,jednak drogowe połączenie terminali portowych z przyszłą autostradą A- 1,czyli tzw.obwodnica południowa jest potrzebne zarówno dla rozwoju portu jak i miasta,praktycznie cały ciężki transport ominie tereny gęsto zaludnione,z korzyścią dla środowiska i stanu dróg w mieście,pzdr Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.proxy.aol.com 02.09.04, 16:05 Polska podpisała międzynarodowe porozumienie o ilości emisji toxycznych substancji do atmosfery spowodowanych spalaniem paliw jak ropa i węgiel.Według obliczenia podstawą do którego jest ilość baryłek ropy spalenej podczas odtransportowywania kontenerów z Portu Pównocnego przez A-1 jest kilkanastokrotnie wyższa od dozwolonej na km kw.przez EU,więc tych którzy zacierają ręce i spodziewają się zysku z zatruwania innych czeka niemiła niespodzianka, czyli A-1 do transportu kontenerów nie może być użyta, bez transportu kontenerów inwestycja jest poprostu nieopłacalna, pozatym kilka dni temu Bechtel wycofał się jako potęcjalny główny wykonawca budowy A-1,a inne firmy nie podołają tak olbrzymiemu przedsięwzięciu,więc obserwujemy agonię jeszcze jednego poronionego pomysłu politycznych nieudaczniaków z Belwederu i Rządu. Żeby kolej uporała się z odtrasportowaniem kontenerów z portu do lokalnych stacji rozdzielczo-przeładunkowych wymaga inwestycji na zmodernizowanie kolei,czym rząd nie jest zainteresowany, gdyż przy takiej inwestycji jest niepotrzebna ani ropa ani asfalt, ... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.allianz.pl 02.09.04, 16:12 Linia kolejowa Trójmiasto-Warszawa bedzie jednak zmodernizowana za grube setki mln euro i jest to info praktycznie z ostatnich tygodni,z tym,że środkim zapewnia UE nie rząd. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.proxy.aol.com 02.09.04, 23:52 Może Bechtel zgodzi się na budowę A-1 z wiaduktami za niskimi na przejazd ciężarówek holujących kontenery? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: HH Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.arcor-ip.net 02.09.04, 22:20 to co piszesz to chyba jakies nieporozumienie >Według obliczenia podstawą do którego > jest ilość baryłek ropy spalenej podczas odtransportowywania > kontenerów z Portu Pównocnego przez A-1 jest kilkanastokrotnie > wyższa od dozwolonej na km kw.przez EU,więc tych którzy zacierają ręce i > spodziewają się zysku z zatruwania innych czeka niemiła niespodzianka, > czyli A-1 do transportu kontenerów nie może być użyta, W porcie hamburskim przeladowano w 2003 r 6.1 mln szt. kontenerow . I nie wszystkie transportowane sa koleja bo zabrakoloby wagonow i odpowiedniej ilosci pociagow . A wiec transport kontenerow odbywa sie ladem ,koleja i droga wodna . Czesto widze contenerowce chinskie na Elbie a wiele z nich to giganty zabierajace ponad 5000 szt. za jednym zamachem. Ostatnio przegladalem statystyke portu w Ham. w porownaniu do innych portow i ku mojemu zdziwieniu w Gdansku przeladowano w u.r. tylko 22.500 kontenerow a w Gdyni ponad 300.000 szt. Nie sadzilem ze w Gdansku przeladowuje sie obecnie taka namiastke tego co w innych portach. Dla ciekawosci w bylym Leningradzie ponad 600.000 szt. Tak wiec nawet jezeli w Gdyni i Gdansku bedzie 1.000.000 kontenerow to beda jezdzily napewno po A-1 i koleja . Innej alternatywy nie ma. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.proxy.aol.com 02.09.04, 23:49 Hamburg jest Hamburgiem,a Gdańsk,Gdańskiem, czyli trudno jest porównywać pomarańcze z jabłkami. Retoryczne pytanie kto szybciej Hamburg czy Gdańsk zgodziłby się i za ile spalić w swoim środowisku dodatkowo miliony baryłek ropy pozoztałoby retorycznym do czasu aż nie pszyświeci kaganiec oświaty. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.proxy.aol.com 03.09.04, 04:03 Nudno mi się robi,czyżby nie lepiej byłoby pograć w jakieś gry komputerowe,zanim rozwiązywać łamigłówki dyletantów? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: miki Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.dip.t-dialin.net 03.09.04, 09:10 Pisalem o rozwoju terminali w Rosji dosc dawno,wywolalo to tylko atak wscieklosci dyletanta meta(pewnie mata-od matola).W budowie sa jeszcze terminale w okolicach Kaliningradu.Wieksze od Trojmiejskich.Jednak na jednym(dokladnie na pierwszym)priorytetow UE jest rozbudowa suchego portu w Slawkowie.Daleko wazniejsza od gdanskiej autostrady.Prawdopodobnie zagrozi ta inwestycja nawet Hamburgowi.Przyczyna jest prosta,transport droga morska kontenera z Chin do Hamburga to okolo 40 dni.Koleja okolo 10 dni.Juz dzisiaj prawie cala wymiane kontenerow Finlandi z dalekim wschodem obsluguje kolej.Najpozniej do 2020 roku koleje maja obslugiwac dodatkowo reszte Europy.Planowane sa inwestycje (wspierane przez Unie,Rosje,Chiny,Japonie i Koree.Japonczycy chca budowac most kolejowy z kontynentu na Sachalin(Rosja),i dalej tunel podmorski na Hokaido(Japonia).Z kolei Rozbudowe szlaku kolejowego z Korei wstrzymuje wylacznie opor sekretarzy z tzw.KRL-D.Jesli uda sie ten opor przelamac(czytaj przekupic Kima),Glownym srodkiem transportu dla wymiany towarowej z Europa bedzie Kolej Transsyberyjska.Slawkow,lezacy na skrzyzowaniu planowanych autostrad(konczy sie tam linia tzw Hutniczo Siarkowa czyli szeroki tor)jest moze dzisiaj rozladowac jedna kompletna dywizje wojska w jeden dzien.Aby mogl przeladowac 6 milionow kontenerow rocznie,nalezy tam zainwestowac cos okolo 1/4 miliarda €.Jesli zostanie to zrealizowane,to kotenery z Japoni dla odbiorcow w Trojmiescie pojada nie z portow w Gdyni czy Gdansku,lecz z Slawkowa.Oczywiscie koleja.To jest przyszlosc. Ps.Gdynia moglaby podwoic ilosc przeladowywanych kontenerow.Jesli tego nie robi,to poprostu z ich braku.Jak HH zauwazyl Hamburg duza czesc ladunkow ekspediuje Laba.Zdaje sie ze wiecej niz Gdanskie wszystkie przeladunki razem wziete.Tego z braku Laby ani Gdansk ani Gdyni nie osiagnie.Ponadto wystarczy spojzec na mape Europy aby zrozumiec dlaczego inwestycja Gdanska niema przyszlosci.Zanim kontenerowiec pokona droge z okolic Hamburga na Slask,to pociag czy nawet ciagnik z kontenerem dotrze do odbiorcy dwa razy. A wiec kolej to przyszlosc.Kto tego niechce zrozumiec jest zwyczajnym metem. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.allianz.pl 03.09.04, 10:51 Megalomanie Krućcu/Miki,przejrzyj naszą korespondencję w bieżącym wątku,wymianę poglądów nazywasz wściekłym atakiem,nie bądż śmieszny...No ale jak się ma rozczłonkowaną jażnię,wszystko możliwe...Wizjoner z Ciebie,oczyma wyobrażni widzisz już rok 2020,ale pamiętaj,że w gospodarce wolnorynkowej nie jesteśmy w stanie niczego być pewni,nie tylko w długim dystansie,nie wiemy nawet ile jutro będzie kosztował dolar czy euro,a co dopiero przewidzieć świetlaną przyszłosć dla Sławkowa za ileś tam lat...Nasze terminale nie bedą nigdy największymi,bo Polska jest krajem peryferyjnym i nie mamy wpływu na pewne procesy gospodarcze,ale niech przeładowują jak najwięcej ładunków,dają pracę,przyczyniają się do wzrostu gospodarczego regionu i zamożności jego mieszkańców,w swoim segmencie oczywiście,bowiem wiadomo,że inwestycje w Porcie Północnym nie zbawią Gdańska ani regionu,ale niech będą początkiem lepszych czasów dla Trójmiasta i Pomorza,niech przyciągną do nas innych dużych inwestorów,niekoniecznie przemysłowych,aby nam wszystkim żyło się lepiej,aby ten region zaczął wreszcie rozwijać się na miarę swoich możliwości i aspiracji...Ty Observerze cały czas kwestionujesz inwestycję DCT,czytając niektóre Twoje posty zastanawiam się czasami,czy Ty dobrze życzysz Trójmiastu,a może wkurza Cię fakt,że duży kapitał udało się przyciągnąć Gdańskowi,nie Gdyni,stąd Twoja frustracja? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: miki Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.dip.t-dialin.net 03.09.04, 10:54 Ekologia matole,ekologia. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: miki Re: Port Północny ma połączenie kolejowe... IP: *.dip.t-dialin.net 03.09.04, 10:57 Oczywiscie rowniez geografia i rachunki. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Gospodarka Durniu... IP: *.allianz.pl 03.09.04, 11:12 Gospodarka Durniu... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: miki Re: Gospodarka Durniu... IP: *.dip.t-dialin.net 03.09.04, 13:15 Oczywiscie,lecz nie ksiezycowa. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: miki Re: Gospodarka Durniu... IP: *.dip.t-dialin.net 03.09.04, 13:17 Opierajac sie na "wiedzy"jaka Ty reprezentujesz wybrano Kwacha,i Millera.Obiecali gruszki na wierzbie.Widac nauka poszla w las. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Kruciec jak kieszonkowy ex-premierek IP: *.allianz.pl 03.09.04, 13:31 Jedna z Twoich netowych ksywek:Kruciec,to na cześć Twoich idolów-karakańców Leszka M.i Aleksandra K.?Tak często ich wymieniasz w swoich postach,studiowaliście razem w Moskwie? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Met Krajobraz księżycowy zamieni się w strefę.... IP: *.allianz.pl 03.09.04, 13:25 ...silnego wzrostu gospodarczego,masz rację Hendryku... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Majster 71 www.dctgdansk.iriswaypoint.com IP: *.internetdsl.tpnet.pl 05.09.04, 13:57 na stronce inwestora pojawiła sie informacja o rozpoczęciu budowy za 6 tygodni Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: szpadel Re: www.dctgdansk.iriswaypoint.com IP: *.proxy.aol.com 05.09.04, 15:22 Na stronie investora jest mowa o A-1 jako motorway. Motorway to droga szybkiego ruchu,a nie autostrada, która nosi angielską nazwę highway.Terminal kontenerowy nazywany jest pełnomorskim.Natomiast dyskusja dotyczyła A-1 jako autostrady,którą będzie odtransportowywanych 90% rozładowywanych na terminalu kontenerów,więc nie dotyczy A-1 w obecnej szacie.Pozatym chodzi tu o ilość toxycznych substancji z jaką będzie musiał się uporać system ekologiczny rejonu dotkniętego skutkami investycji,której to informacji na stronce nie ma.