Dodaj do ulubionych

usługi pocztowe

04.05.12, 21:43
Witam,
niestety jestem laikiem w zamówieniach publicznych, w związku z powyższym zwracam się o pomoc w następującej kwestii. 30 czerwca kończy się umowa z Pocztą Polską w placówce w której jestem zatrudniona. W jaki sposób mam przedłużyć umowę.Czy powinnam przeliczyć z faktur, kwotę netto wysłanych listów do 50g, 100g, 350g itd. za poprzedni rok(styczeń-grudzień) ?
Obserwuj wątek
    • kancelariazp.pl Re: usługi pocztowe 05.05.12, 12:51
      Należy pamiętać, że ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tj. Dz.U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.) w art. 47 zastrzega dla operatora publicznego - Poczty Polskiej S.A. świadczenie usług pocztowych, zwanych dalej „usługami zastrzeżonymi”, polegających m.in. na:
      przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym:
      a) przesyłek z korespondencją,
      b) przesyłek reklamowych,
      c) przesyłek innych niż wymienione w lit. a i b, nadanych w sposób uniemożliwiający sprawdzenie zawartości o masie nieprzekraczającej granicy wagowej - 50 g.

W zakresie pozostałych przesyłek, o ile ich wartość przekroczy wartość wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro, brak jest uzasadnienia dla zastosowania procedury niekonkurencyjnej jak np. zamówienie z wolnej ręki i należy zastosować procedurę otwartą, jak np. przetarg nieograniczony.

Odnośnie sposobów obliczania wartości szacunkowej, zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy Pzp podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością. Podstawą obliczenia wartości szacunkowej może zatem być informacja historyczna uwzględniająca wielkość zamówień dokonanych w roku poprzedzającym udzielenie zamówienia, zmodyfikowana względem aktualnych stawek operatorów świadczących usługi będące przedmiotem zamówienia.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka