Dodaj do ulubionych

Linia 770 nadciąga

04.08.10, 22:08
robertperkowski.pl/?co=show&nom=1063

Spotkanie z dyr. Leszkiem Rutą (ZTM) w sprawie nowej linii
autobusowej. Konkretna informacja, autobus rusza od 1 października.:
Dziś po 14:00 w Warszawie odbyło się spotkanie z Dyrektorem Zarządu
Transportu Miejskiego, Panem Leszkiem Rutą. Spotkanie dotyczyło
kontynuacji oraz dalszego rozwoju wspólnego systemu transportowego,
zwłaszcza wprowadzenia nowej linii autobusowej (roboczo nazwane
przedłużeniem 170).

O nowej linii "czerwonego" autobusu mówiło się już od dawna. Jedną z
wyartykułowanych przeszkód w jej wdrożeniu była niewystarczająca
sieć dróg o oczekiwanych przez ZTM parametrach. Przypomnę, że ulice
muszą być specjalnie przystosowane do uruchomienia tej linii, w tym
celu powstała m.in. ul. Ks. Zycha, na ulicy gen.Maczka organizowano
przystanek krańcowy (pomieści dwa autobusy jednocześnie). Jeszcze w
sierpniu będą dokonywane inne niezbędne zmiany w organizacji ruchu
np.ul. Kopernika stanie się jednokierunkowa.

Dziś otrzymałem ustną, ale bardzo konkretną deklarację od Pana
Dyrektora, że linia ruszy od 1 października. Termin jest podyktowany
głównie takimi czynnikami jak: konieczność podjęcia stosownej
uchwały przez Radę Miasta Stołecznego Warszawy, konieczności
wygospodarowania dodatkowego taboru oraz innych czynników.

Początkowa częstotliwość kursowania nowej linii będzie wynosiła 2
autobusy na godzinę (co 30 minut). Początkowo będą jeździły autobusy
12-nasto metrowe. Najprawdopodobniej w miarę zwiększającej się
popularności linii, będą wprowadzone bardziej pojemne autobusy a
następnie zostanie wprowadzona większa częstotliwość kursowania.

Uruchamiana linia prawdopodobnie będzie miała numer 770, czyli
będzie linią podmiejską. Jej przebieg na terenie Miasta Ząbki można
zobaczyć na załączonym obrazku (kliknięcie powoduje powiększenie).
Specjaliści ZTM poinformowali mnie, że linia będzie miała swój drugi
koniec przy Dworcu Wschodnim, umożliwiając dogodne przesiadki do
tramwaju lub innych autobusów. Jest możliwe, że w czasie budowy
metra może nawet dowozić pasażerów aż do Placu Bankowego.

Czekam na pisemną propozycję omówionych kwestii, jednak już teraz
wiadomo, że Miasto Ząbki prawdopodobnie będzie musiało dopłacać
około 25 tys. złotych miesięcznie (w początkowych miesiącach).
Niestety w miarę wzrostu częstotliwości dopłata będzie rosła.

Mieszkańców zachęcam do meldowania się i odprowadzania podatku w
Mieście Ząbki. Właśnie z tych podatków będziemy mogli uruchomić nowe
linie autobusowe, zwiększać częstotliwość oraz otrzymać I strefę
(tańsze bilety) dla mieszkańców. Szacuje się, że w Ząbkach bez
meldunku mieszka ponad 20 tys. mieszkańców.

Czekamy na formalną korespondencję w tej sprawie.

Pozdrawiam,

Burmistrz Miasta Ząbki,
Robert Perkowski
Obserwuj wątek
    • vogher Re: Linia 770 nadciąga 04.08.10, 23:52
      Witam,

      Podejrzewam, ze fakt, ze bedzie to druga strefa, spowoduje, ze linia
      770 nie bedzie popularna. Zamiast tego proponuje zwiekszyc
      czestotlowosc lini 199. Dojscie od ulicy Powstancow nie zajmuje
      wiecej niz 10 minut - a podroz w obie strony ma sens.

      Pozdrawiam,
      Krzysiek
    • cocteau99 Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 01:11
      Ale badziew...
      Czy dobrze rozumiem Twój wpis?? Linia ta będzie wymagała opłacenia biletu dla II
      strefy? To w takim razie wielka kompromitacja tej od dawna oczekiwanej kiełbasy
      wyborczej. Miała być linia 170, ktoś pisał o 2xx, tomkrt pisał o jeszcze innym
      numerze, ale przecież z zakresu linii zwykłych!
      Do przystanków 199 z okolic Powstańców jest grubo ponad 10 minut. Nie każdy jest
      młody i chodzi w trampkach.
    • corrida_pl Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 08:15
      awawawaw napisał:

      > Mieszkańców zachęcam do meldowania się i odprowadzania podatku w
      > Mieście Ząbki. Właśnie z tych podatków będziemy mogli uruchomić nowe
      > linie autobusowe, zwiększać częstotliwość oraz otrzymać I strefę
      > (tańsze bilety) dla mieszkańców. Szacuje się, że w Ząbkach bez
      > meldunku mieszka ponad 20 tys. mieszkańców.

      A może warto by sprawdzić w US Wołomin Panie Burmistrzu ile osób ma wypełniony
      NIP 3 i odprowadza podatki do Wołomina mimo że nie są zameldowani?

      Dodać tę liczbę do osób zameldowanych i wtedy szacować...
      • monic18 Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 08:50
        Linia fajna. Pomysł aby z południa Ząbek można było dojechać na Dworzec Wschodni
        jest bardzo dobry, ale rozwiązanie żeby była to linia podmiejska jest do bani.
        Już lepiej niech ta linia jeździ raz na godzinę ale jako linia zwykła np. 270 a
        nie podmiejska 770.
          • cocteau99 Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 12:27
            drugidundy napisał:

            > Ząbki były w pierwszej strefie biletowej, coś się w tej kwestii
            > zmieniło?
            > Chyba nie numer autobusu defniuje strefę biletową.

            Dzwoniłem do ZTM. Uprzejmy gość nie zna jeszcze szczegółów linii 770, ale
            zwrócił mi uwagę na parę istotnych kwestii. Między innymi tą, że każda
            miejscowość opłacająca połączenia w ramach ZTM finansuje osobno każdą linię. Czy
            nie jest więc tak, że burmistrz obiecał linię, ale ZTM zaproponował za wysoką
            cenę za 1xx lub 2xx, więc będzie takie nie wiadomo co (lekko niestrawna
            kiełbaska wyborcza)? Kto z Ząbek wykupi sieciówkę specjalnie dla 770 za 116 zł?????
            • tomkrt Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 13:57
              Na infolonii ZTM jeszcze długo nie będą niczego wiedzieć.
              Na razie padło to w fromie ustnej propozycji.
              Jak propozycja znajdzie się czarno na białym będzie można się nad nią pochylić.
              Aby linia zaistniała to muszą się na to zgodzić również Rada Warszawy i Rada Miasta Ząbki. wtedy na infolinii ZTMu będą coś wiedzieć.

              Ze swoich źródeł wiem że nie było rozmowy o linii w pierwszej strefie, propozycja ZTMu brzmiała 770 w drugiej strefie albo nic.

              I to jest dokładnie ta sama oferta jaką dostał Pruszków i Piastów którą niektórzy zachwycali się w tym wątku
              forum.gazeta.pl/forum/w,97,113799270,113799270,ZTM_W_Piastowie_i_Pruszkowie_mozna_a_u_nas_.html
              Czyli II strefa, 2 busy na godzinę, dowóz do najbliższego węzła przesiadkowego lub stacji kolejowej.

              Oczywiście najlepsze byłby bus w pierwszej strefie czyli 270 lub coś podobnego.
              Na przedłużenie 170 nie było szans z kilku powodów i o tym wcześniej pisałem.

              Najświeższy to taki, że ZTM rozpoczął realizację strategii polegającej na likwidacji autobusowych linii transmiejskich czyli taki przecinających całą Warszawę. Na rzecz rozwoju linii dowozowych do metra, kolei, linii tramwajowych, mówił o tym Ruta w TVN Warszawa.
              www.tvnwarszawa.pl/0,1667150,wiadomosc.html

              Obawiam się, że to nie koniec przykrych niespodzianek ze strony ZTMu i władze Ząbek będą miały znacznie poważniejszy orzech do zgryzienia niż linia 770.
                • tomkrt Re: Linia 770 nadciąga 10.08.10, 16:26
                  kriis.borowski napisał:

                  > Co rozumiesz poprzez zdanie
                  > "... to nie koniec przykrych niespodzianek ze strony ZTMu i władze Ząbek będą miały znacznie poważniejszy orzech do zgryzienia..."?

                  ZTM przysłał gminom warunki finansowe dalszego funkcjonowania wspólnego biletu warunki są podobno takie, że szczęka opada ze zgrzytem. Tak aby utrzymać to co obecnie funkcjonuje, trzeba będzie sięgnąć dużo głębiej do kieszeni niż dotychczas.
                  Niedługo powinno być coś oficjalnie wiadomo.
                  • szeszol Re: Linia 770 nadciąga 19.08.10, 11:35
                    > ZTM przysłał gminom warunki finansowe dalszego funkcjonowania wspólnego biletu
                    > warunki są podobno takie, że szczęka opada ze zgrzytem.
                    > Niedługo powinno być coś oficjalnie wiadomo.

                    Nie wiem czy już oficjalnie wiadomo, ale załóżmy, że widziałem tą 'propozycję' ...

                    Dotychczas było to tak orientacyjnie:
                    90tys na autobusy,
                    90tys na pociąg
                    40 tys na X

                    O ile dobrze zrozumiałem to będzie to wyglądać mniej więcej tak
                    Autobusy:

                    130 tys do końca 2010 (dochodzi linia 770)
                    140 tys w 2011
                    X pewnie pozostanie bez zmian

                    Ciekawsza sytuacja jest z pociągiem bo ZTM zaproponował 2 warianty:
                    a) zwiększenie udziału gminy i utrzymanie Ząbek w I strefie
                    b) przesunięcie Ząbek do II strefy

                    i tak w przypadku
                    a) koszt to ok 190 tys (płaci gmina)
                    b) 130 tys (ale część zapłacą ludzie w postaci biletów) :)

                    To tyle w temacie... płaćmy i płaczmy...albo odwrotnie to już sobie wybierzcie...

                    Pozdrawiam
                    Tomek
                    • kriis.borowski dopłaty do wspólnego biletu, czyli jak nas rąbią 19.08.10, 12:55
                      Bardzo mnie dziwią ich wyliczenia... Odniosę się do "sponsorowania" pociągu, bo inaczej tego nazwać nie można.
                      Jeżeli do tej pory opłacało im się jeździć za cenę 90k (jeden przystanek - 7 km) przy tak załadowanych pociągach że czasami nie dawało się wsiadać (z perspektywą większej ilości osób chcących korzystać z pociągu - rozwój Ząbek, trasy autobusów dowożących ludzi do stacji kolejowej) to powiększając tą kwotę o ponad 2x coś mi tu się nie zgadza - czyt. rąbią "nas" jak drwale :P. Pamiętajmy że nie są to darmowe przejazdy i za bilety też trzeba płacić.

                      Koszt przejazdu "kibla" (En-57) wyszperany w necie to ok 25zł/km. Ilość miejsc - 700.
                      Wg rozkładu KM od 21 sierpnia 2010 przez Ząbki tygodniowo ma przejeżdżać ok 236 pociągów w obie strony (w stronę Warszawy i w stronę Małkini). Daje nam to 7km x 25zł x 236 tras = 41300zł tygodniowo x 4 = 165200zł miesięcznie.
                      Zaznaczam że:
                      1) jest to tylko koszt przejazdu składów na trasie Ząbki - Warszawa
                      2) nie jest w to wliczona kwota z biletów (ZTM i KM)
                      3) pociągi kursują przez Ząbki tranzytem, więc koszt przejazdu na tej trasie nie dotyczy tylko osób mieszkających/jeżdżących z Ząbek (za które dopłaca UM) ale wszystkich miejscowości na całej trasie.

                      Nie będę wspominał o "komforcie" podróżowania - jeżeli można to nazwać komfortem.
                      Za przeproszeniem - bydło jest lepiej transportowane niż ludzie na tej linii (tam przynajmniej obowiązują jakieś przepisy link)

                      Oczywiście są to tylko zgrubne wyliczenia, ale chyba mój tok myślenia nie jest dziwny? Jeżeli coś mi umknęło to proszę o komentarze.
        • otimor Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 10:50
          Numer linii nie ma znaczenia, miasto płaci grubą kasę za to że jesteśmy w I
          strefie biletowej. Był przez chwilę taki czas, że ząbkowskie przystanki na linii
          145 były w II strefie.

          A numer 770 jest pewnie dlatego że przystanek krańcowy jest poza granicami Warszawy.

          Częstotliwość kiepska, jak jeden ucieknie to pół godziny na przystanku, to
          zniechęca. Ale i tak decyzja podjęta, kasa wydana, pozostaje więc zobaczyć jak
          to wyjdzie w praniu, i ilu chętnych będzie.

          Dziwne jest tylko to, że jeśli linia zrobi się popularna i będzie nią jeździć
          więcej osób, a więc i więcej kasowanych biletów to miasto będzie musiało więcej
          dopłacać...
          • cocteau99 Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 12:09
            otimor napisał:

            > Numer linii nie ma znaczenia, miasto płaci grubą kasę za to że jesteśmy w I
            > strefie biletowej. Był przez chwilę taki czas, że ząbkowskie przystanki na lini
            > i
            > 145 były w II strefie.
            >
            > A numer 770 jest pewnie dlatego że przystanek krańcowy jest poza granicami
            Warszawy.
            >

            Wygląda logicznie, ale w takim razie po co Pan Burmistrz pisze: "Właśnie z tych
            podatków będziemy mogli uruchomić nowe linie autobusowe, zwiększać częstotliwość
            oraz otrzymać I strefę (tańsze bilety) dla mieszkańców."
            Tak, jakby teraz I strefy nie było dla planowanej 770...
    • tumilla Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 09:30
      można się zastanowić nad taką zmianą trasy linii 199, aby
      przejeżdżała przez ul. Poswtańców, Maczka i dalej Szwoleżerów.
      Przy tak zmienionej trasie linii 199 autobus X nie był by już
      potrzebny, a ewentualne oszczędności można by było przeznaczyć np.
      na zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów (199, 770).
      Zachęcam do merytorycznej dyskusji... :)
      • cocteau99 Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 12:06
        tumilla napisał:

        > można się zastanowić nad taką zmianą trasy linii 199, aby
        > przejeżdżała przez ul. Poswtańców, Maczka i dalej Szwoleżerów.
        > Przy tak zmienionej trasie linii 199 autobus X nie był by już
        > potrzebny

        Oczywiście, że tak. Albo zrobić dodatkową linię po trasie 199 z wyjątkiem
        odcinka Powstańców (takie 199 bis), tak aby nikt po zmianach nie był
        poszkodowany. 199 i takie roboczo nazwane 199 bis jeździłyby na zmianę na trasie
        wspólnej, a przy większej częstotliwości mogłoby to zaspokoić potrzeby osiedli z
        Powstańców i likwidację X.
    • michal0510 Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 11:30
      "Specjaliści ZTM poinformowali mnie, że linia będzie miała swój
      drugi koniec przy Dworcu Wschodnim, umożliwiając dogodne przesiadki
      do tramwaju lub innych autobusów. Jest możliwe, że w czasie budowy
      metra może nawet dowozić pasażerów aż do Placu Bankowego."

      A co ma II linia metra do dw. Wschodniego? Przecież wystarczy, że
      autobus pojedzie tak jak obecny 170, tylko z Ząbkowskiej skręci w
      Markowską, a potem w Kijowską, gdzie wystarczy że zrobią lewoskręt
      do dw. Wschodniego. W ten sposób trasa omija Solidarności i Targową.
      A żeby wyznaczyć trasę do Bankowego to będą musieli się nieźle
      nagimnastykować biorąc pod uwagę, że przy czterech śpiących wszystko
      będzie wyłączone z ruchu.
          • pavelll Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 14:51
            aguszak napisała:

            > II strefa i częstotliwość są nie do przyjęcia!
            Niestety dla ZTM czyt. Miasta stołecznego jesteśmy tylko petentem wiec nie ma co się łudzić, że można stawiać warunki. Będzie autobus co pół godziny w II strefie. Moim zdaniem nie ma szans na więcej kursów bo jak wynika z info burmistrza- oznaczało by to więcej pieniędzy z kasy miasta. co do II strefy to wydaje mi się(chociaż może się mylę), że żaden autobus ZTM mający jeden z krańcowych przestanków poz granicami administracyjnymi miasta nie byłby autobusem podmiejskim. Reasumując - nie liczmy na nic lepszego.
            • red_bubu Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 16:23
              II strefa to totalna porażka... jeżeli mam dopłacać prawie 40 zeta
              na tą linię, która ma wyznaczoną trasę po nieistniejących jeszcze
              ulicach to ja dziękuję... wolę zatankować auto za 100 raz w miesiącu
              i dojeżdzać do Rembertowa skąd mam autobusy i pociągi z
              częstotliwością co parę minut a nie co pół godziny jak to jest
              proponowane dla linii 770... a w drodze powrotnej nie będę stać w
              korkach i spokojnie podjądę do sklepu i nie będę musiała się ściskać
              z torbami w autobusie... porażka...
              • tasiolot Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 18:37
                bez sensu, miało być taniej, a wyszło jak zwykle.
                za bilet jednorazowy bedziemy placic prawie dwa razy tyle co za Iksa... plus jeszcze bedzie placic miasto, za to ze taka linia w ogole istnieje
                • bbwr Re: Linia 770 nadciąga 06.08.10, 08:31
                  Pan Burmistrz jak zwykle przymierza się do pokazania niewdzięczności wyborców i
                  karania ich za to. Przykład z Malczewskiego: nie chcecie wodociągu? - to
                  zapomnijcie o drodze. W tym przypadku będzie: ja wam autobus załatwiłem, a wy
                  marudzicie, że droższy od X-a? - to zapomnijcie o autobusie. Skończą się
                  dyskusje na ten temat a przy okazji X będzie niezagrożony przez dłuższy czas...
                  i o to chyba chodzi...
      • cocteau99 Re: Linia 770 nadciąga 05.08.10, 19:52
        awawawaw napisał:

        > Burmistrz w przedwyborczym amoku zapomniał chyba, że ul. Powstańców
        > będzie rozbabrana.

        A kiedy to jest planowane? Przecież na samej krótkiej ul. Podleśnej, która jest
        zamknięta z drugiej strony lasem niedawno zaczęły się dwie budowy bloków...
            • bamse13 Re: Linia 770 nadciąga 06.08.10, 09:36
              A ja mimo wszystko uważam że dobrze, że będzie ten autobus.
              Osobiście uważam że to będzie jedna z najszybszych możliwości
              dostania się do centrum, bez konieczności uzywania samochodu, lub
              płacenie extra za bilet X. Rozumiem ludzi którym nie do końca podoba
              się to że linia jest podmiejska, ale przecież my nie mieszkamy w
              Warszawie, a linia 145 nie została stworzona dla mieszkańców Ząbek,
              ale dla mieszkanców Rembertowa i Pragi.
              Czasami wracam do domu taksówką i wiem że od znaku Ząbki zaczyna się
              druga strefa, więc nie rozumiem czemu nie miała to by być lina
              miejska.
              • awawawaw Re: Linia 770 nadciąga 06.08.10, 09:56
                bamse13 napisał:
                > lub płacenie extra za bilet X.
                Teraz będzie płacenie extra za bilet na drugą strefę.

                > Czasami wracam do domu taksówką i wiem że od znaku Ząbki zaczyna
                > się druga strefa, więc nie rozumiem czemu nie miała to by być
                > lina miejska.
                Nie wiesz nawet o czym piszesz.
                Obecnie całe Ząbki są w pierszej strefie biletowej.
                Znak "strefa 2" dotyczy taksówek.
                • bamse13 Re: Linia 770 nadciąga 06.08.10, 10:00
                  Być może nie wiem o czym pisze. Ale mieszkan na Powstańców i nie mam
                  samochodu i jesli chce dojechać do pracy w okolice Błekitnego
                  wieżowca to musze zapłacić za miesięczny X oraz za miesięczny ZTM.
                  Więc mi osobiście pomysł mimo swoich wad się podoba.
                • michal0510 Re: Linia 770 nadciąga 06.08.10, 13:45
                  > Obecnie całe Ząbki są w pierszej strefie biletowej.

                  No właśnie do tej pory strefy biletowe były wyznaczone
                  geograficznie, a teraz będziemy mieli nieco absurdalną sytuację,
                  gdzie ul. Szwoleżerów będzie w I strefie (linia 199), a Powstańców,
                  Skrajna, Zycha leżące bliżej granic Warszawy będą w II strefie
                  (linia 770).
    • aguszak Re: Linia 770 nadciąga 06.08.10, 09:38
      Mogą się ugryźć gdzieś z takim pomysłem. Linia okaże się
      nierentowna, bo kto przy zdrowych zmysłach będzie płacił jeszcze
      więcej za bilet, kiedy miało być taniej i dogodniej. Moim zdaniem
      wystarczyłoby przesunąć przystanek 199 do wylotu z Maczka, tak, aby
      można było dojść spokojnie z Powstańców wprost do przystanku i nie
      płacić takich pieniędzy, za coś, o będzie autobusem widmem - bez
      pasażerów... Szkoda tych 25 tys. zł - to chyba jakieś nerwowe i
      pośpieszne ruchy, aby się wykazać przed wyborami - tylko właśnie
      czym się wykazać?
      • cocteau99 Lepiej przesunąć 199 06.08.10, 09:54
        aguszak napisała:

        Moim zdaniem
        > wystarczyłoby przesunąć przystanek 199 do wylotu z Maczka, tak, aby
        > można było dojść spokojnie z Powstańców wprost do przystanku i nie
        > płacić takich pieniędzy, za coś, o będzie autobusem widmem - bez
        > pasażerów...

        Skoro jeszcze pomysł 770 jest w fazie ustnych deklaracji ZTM, to może jest
        jeszcze czas na przeforsowanie tego pomysłu z 199. Jak widać na tym forum,
        pomysł na zmianę trasy 199 ma spore poparcie.
        Niech 199 skręca z Żołnierskiej w Powstańców a potem w Maczka. Przystanki można
        tak ustawić, aby nie pogorszyć sytuacji mieszkańców okolic np.
        Szwoleżerów/Kruczej itd. - nast. przystanek zrobić zaraz przy wylocie z Maczka.
        Takie rozwiązanie zapewni skomunikowanie mieszkańców Powstańców z PKP bez
        konieczności dodatkowych opłat za X. A nie powinno wiele kosztować (jeśli w
        ogóle, bo kilometrówka ta sama!)
        • pi0trw Re: Lepiej przesunąć 199 07.08.10, 12:20
          Popieram. Przesunięcie 199 do Maczka kosztem niewielkich niedogodności dla mieszkańców Szwoleżerów (minimalnie dalej do przystanku) i zwiększenie częstotliwości kursów uczyniłoby pomysł trasy 770 i linię X praktycznie zbędnymi...

          Wszystkie trzy linie jechałyby praktycznie w jedno miejsce (Wschodni, Wileński, Hallera) - czy akurat to jest potrzebne mieszkańcom południowej części miasta? Jeśli Warszawa kiedyś dorobi się II linii metra to będzie przyjemne. Ale teraz może lepiej puścić jakąś linię z północy miasta, przez południe, do... no właśnie, gdzie?
          • karla1977 od 199 rece precz! 09.08.10, 12:47
            wezcie sie zastanowcie ludzie! nie chcecie drugiej linii? Mi i wielu
            mieszkancom Szwolezerow, Wybickiego, Pulaskiego i kilku dalszych
            uliczek obecna trasa 199 ulatwia zycie, i nie widze powodu zeby
            przesuwac przystanek do Maczka i dralowac co rano kilometr bo dla
            was 770 jest zbedne i chcecie zeby 199 jezdzilo Powstancow. Skoro
            jest zbedne to dlaczego chcecie zeby 199 jezdzilo Powstancow? i
            jesli to zaden problem podejsc kawalek to zapraszam na przystanek
            199 na Szwolezerow. Powstancow nie jest najwazniejsza ulica w
            Zabkach choc moze sie niektorym tak wydaje. poza tym juz slysze te
            narzekania ze jest tlok w 199.
            • karla1977 Re: od 199 rece precz! 09.08.10, 12:57
              i moze nie zauwazyliscie ale na Szwolezerow tez sa osiedla i tez
              mieszkaja ludzie.
              lepiej sie sprobujcie interweniowac w sprawie 770 bo to co proponuja
              jest kiepskim rozwiazaniem a nie wpadacie na "genialny" pomysl zeby
              uniemozliwic dojazd do pracy innym ludziom.
              • michal0510 Re: od 199 rece precz! 09.08.10, 13:27
                240 metrów - o tyle dalej usytuowany byłby obecny przystanek
                Pułaskiego, gdyby przenieść go do skrzyżowania z Maczka, więc z tym
                uniemożliwianiem dojazdu ludziom do pracy to jakieś
                nieporozumienie.
                • karla1977 Re: od 199 rece precz! 09.08.10, 14:22
                  zalezy skad mierzysz te 250 m. Sa jeszcze takie ulice jak Krucza,
                  Wronia, Gajowa stamtad to nie jest 250m. Dlaczego argumentem ma byc
                  wygoda 1 osiedla kosztem innych?
                  Zastanowice sie lepiej jak wplynac na ZTM czy nasz UM zeby nowa
                  linia byla lepiej dostosowana do potrzeb mieszkancow. Cale zycie ma
                  byc jeden autobus i bedziemy kombinowac ze zmienianiem jego trasy?
            • tumilla Re: od 199 rece precz! 09.08.10, 13:28
              Po pierwsze: 199 jadąc przez Powstańców jedzie także przez
              Szwoleżerów.
              Po drugie: Odległość na ul. Szwoleżerów od Maczka do Żołnierskiej to
              ok. 700 m więc nie bardzo wiem skąd się wziął kilometr
              do "drałowania".
              Po trzecie: Pieniądze "zaoszczędzone" dzięki niepotrzebnej już linii
              X można spokojnie przeznaczyć na zwiększenie częstotliwości
              kursowania 199 - co przydało by się nam wszystkim.
              Po czwarte: Powstańców rzeczywiście nie jest najważniejsza w Ząbkach.
              Pozdrawiam,
              • kasiaradzymin Re: od 199 rece precz! 09.08.10, 14:02
                tumilla napisał:

                > Po pierwsze: 199 jadąc przez Powstańców jedzie także przez
                > Szwoleżerów.
                > Po drugie: Odległość na ul. Szwoleżerów od Maczka do Żołnierskiej to
                > ok. 700 m więc nie bardzo wiem skąd się wziął kilometr
                > do "drałowania".
                > Po trzecie: Pieniądze "zaoszczędzone" dzięki niepotrzebnej już linii
                > X można spokojnie przeznaczyć na zwiększenie częstotliwości
                > kursowania 199 - co przydało by się nam wszystkim.

                Skoro wszędzie jest tak blisko, to co za problem podejść od Powstańców do Szwoleżerów? I po co zmieniać trasę 199?
              • karla1977 Re: od 199 rece precz! 09.08.10, 14:32
                tumilla napisał:

                > Po pierwsze: 199 jadąc przez Powstańców jedzie także przez
                > Szwoleżerów.

                tak ale inaczej, zgodzisz sie?


                > Po drugie: Odległość na ul. Szwoleżerów od Maczka do Żołnierskiej
                to
                > ok. 700 m więc nie bardzo wiem skąd się wziął kilometr
                > do "drałowania".

                chyba nie zdajesz sobie sprawy z faktu ze to nie jest kwestia 1
                przystanku? Jesli 700m to nie problem to nie rozumiem dlaczego masz
                problem z dotarciem na Szwolezerow? to zblizona odleglosc.
                (mazowiecka i wybickiego w sumie 600m, z powstancow do mazowieckiej
                do 100m)

                > Po trzecie: Pieniądze "zaoszczędzone" dzięki niepotrzebnej już
                linii
                > X można spokojnie przeznaczyć na zwiększenie częstotliwości
                > kursowania 199 - co przydało by się nam wszystkim.

                nie wiem czy niepotrzebna, jezdzi nie tylko do Zabek na powstancow:>
                skoro kursuje to chyba wlasciciel ma z tego zysk? jesli chodzi o
                mnie to X mi sie czasem przydaje.

                > Po czwarte: Powstańców rzeczywiście nie jest najważniejsza w
                Ząbkach.
                tu sie calkowicie zgadzam
      • fuks0 Re: Linia 770 nadciąga 07.08.10, 19:16
        Właśnie... a jakie warunki musiałyby być spełnione, żeby Ząbki stały się jedną z
        dzielnic Warszawy?

        Ja co prawda na razie w Ząbkach nie mieszkam, niemniej mieszkać
        najprawdopodobniej będę (jestem w trakcie zakupu mieszkania) i także ta druga
        strefa mi nie pasuje, częstotliwość kursowania także. Chociaż w tych godzinach
        6-9 oraz 15-18 powinny kursować częściej.

        Co do trasy, to czy nie można by rozbudować przystanku na powstańców, na którym
        czekają autobusy linii X?
        • baseciq Re: Linia 770 nadciąga 09.08.10, 16:29
          fuks0 napisał:

          > Ja co prawda na razie w Ząbkach nie mieszkam, niemniej mieszkać
          > najprawdopodobniej będę (jestem w trakcie zakupu mieszkania) i także ta druga
          > strefa mi nie pasuje, częstotliwość kursowania także. Chociaż w tych godzinach
          > 6-9 oraz 15-18 powinny kursować częściej.

          Widzisz. Albo kupujesz taniej w Ząbkach, autobus masz w II strefie i rzadko,
          albo kupujesz drożej w Warszawie. Ot, proste i logiczne.

          A do reszty - wasze roszczenia są żałosne. Chcielibyście mieć wszystko jak w
          Warszawie, więc dlaczego się sprowadziliście do Ząbek?
            • baseciq Re: Linia 770 nadciąga 09.08.10, 23:50
              Ile m2 jest tańszy w Ząbkach? 1000zł? To powiedzmy 40kzł taniej za 40mkw
              mieszkania. Ojej, przy różnicy w cenie biletów na II i I strefę, mieszkanie w
              Ząbkach przestanie się wam opłacać po 1052 miesiącach. Szok. Rzeczywiście, kwota
              porażająca. Tą I strefę macie w ramach bonusa, że nie da(ło) się przejechać z
              Rembertowa na Targówek bez zahaczania o Ząbki. Teraz jest Strażacka i może czas
              ten absurd puszczania miejskich (a nie podmiejskich) autobusów na wieś[1]
              zakończyć? Doceńcie to co macie i co dostajecie. A nie tylko "daj".

              [1] Żeby nie było. Sam mieszkam na wsi, autobusy z ZTM mam tylko nocne i mimo
              codziennego jeżdżenia do pracy do Warszawy jakoś nie twierdzę żeby to był jakiś
              wielki wydatek na ten bilet. Wszak też mogę stwierdzić że Zielonka blisko
              Warszawy leży (graniczy z Warszawą właściwą od Rembertowa i Warszawą Ząbkowską)
              i winna mieć bilety w I strefie.

              Wybierając podwarszawską miejscowość byłem w 100% świadom że dojazd będzie dużo
              gorszy i będzie mnie więcej kosztował. Całkiem to dla mnie logiczne: oszczędzam
              na mieszkaniu, w zamian za to mam trochę gorsze warunki jeżeli chodzi o
              komunikację, potrafię żyć bez centrów handlowych, prądu przez 2 dni. W zamian za
              to mam jeszcze inne zalety mieszkania tutaj.
              • fuks0 Re: Linia 770 nadciąga 10.08.10, 06:37
                >Ojej, przy różnicy w cenie biletów na II i I strefę, mieszkanie w
                > Ząbkach przestanie się wam opłacać po 1052 miesiącach. Szok. Rzeczywiście, kwot
                > a
                > porażająca.

                Wiesz chociaż ile te 1052 miesiące to lat :D? Co by Cię nie nadwyrężać napiszę:
                ponad 87.
                  • baseciq Re: Linia 770 nadciąga 10.08.10, 13:14
                    Wiem. Bardzo dużo. Dlatego w skali oszczędności na zakupie mieszkania i ogólnych
                    kosztów ponoszonych przez statystycznego mieszkańca, te 38zł więcej nie powinno
                    być problemem.

                    Inna sprawa że puszczanie jakichkolwiek linii z Ząbek (i innych podwarszawskich
                    miejscowości) do Warszawy ma średni sens jeżeli w mieście jest kolej. We
                    wszystkich miastach na linii wołomińskiej przydałyby się silne linie dowożące
                    mieszkańców do stacji kolejowych.
                    • fuks0 Re: Linia 770 nadciąga 10.08.10, 21:31
                      Dlatego w skali oszczędności na zakupie mieszkania i ogólnyc
                      > h
                      > kosztów ponoszonych przez statystycznego mieszkańca, te 38zł więcej nie powinno
                      > być problemem.

                      I tak, i nie. Jeżeli może być taniej, to czemu ma być drożej? Poza tym te 38 zł
                      to jest tylko i wyłącznie za jeden autobus, kolejne x-dziesiąt złotych trzeba
                      wydać na bilet na linię X - razem to już nie będą takie grosze.


                      > Inna sprawa że puszczanie jakichkolwiek linii z Ząbek (i innych podwarszawskich
                      > miejscowości) do Warszawy ma średni sens jeżeli w mieście jest kolej. We
                      > wszystkich miastach na linii wołomińskiej przydałyby się silne linie dowożące
                      > mieszkańców do stacji kolejowych.

                      Przypadek Ząbek i dajmy na to Wołomina, to są jednak przypadki różniące się od
                      siebie sporo. Z Wołomina kolej to najszybszy środek lokomocji publicznej,
                      którym można i można by się dostać do Warszawy.
                      W przypadku Ząbek już tak nie jest. Dojechanie od Powstańców do przystanku PKP
                      zajmie mnie więcej tyle samo co do Rembertowa i niewiele mniej niż autobusem do
                      Dw. Wileńskiego czy też na Targówek (na przesiadkę z autobusu do pociągu jednak
                      trochę czasu trzeba poświęcić).

                      Poza tym samo to, że najkrótsza droga z jednej dzielnicy Warszawy do drugiej
                      wiedzie przez Ząbki także o czymś świadczy nie?
          • karla1977 Re: Linia 770 nadciąga 10.08.10, 10:05
            baseciq napisał:

            > Widzisz. Albo kupujesz taniej w Ząbkach, autobus masz w II strefie
            i rzadko,
            > albo kupujesz drożej w Warszawie. Ot, proste i logiczne.
            >
            > A do reszty - wasze roszczenia są żałosne. Chcielibyście mieć
            wszystko jak w
            > Warszawie, więc dlaczego się sprowadziliście do Ząbek?

            tu sie mylisz - jak bysmy chcieli zeby wszystko bylo jak w Warszawie
            to bysmy kupili cos w Warszawie, chocby mala kliteczke:)
            dlaczego komunikacja nie mialaby sie w Zabkach poprawic? bo nie sa
            Warszawa? tez mi argument.
            a ty baseciq mieszkasz juz w Zabkach czy nadal nie, tylko wpadasz tu
            popyszczyc?
            • baseciq Re: Linia 770 nadciąga 10.08.10, 13:12
              Nie, nie żeby popyszczeć. Tylko podyskutować. Jeżeli Ci się moje poglądy nie
              podobają, to nie musisz ich czytać.

              Poza tym, ja nie neguję tego, że w Ząbkach sytuacja komunikacyjna mogłaby się
              poprawić, tylko uważam że wasze roszczenia o to byście tylko i wyłącznie dla
              siebie dostali linię miejską jako miejscowość podwarszawska spowoduje groźny dla
              całego ZTM precedens. Jeżeli wy byście dostali linię miejską, to dlaczego
              Jabłonna, Marki, czy też Sulejówek by takiej linii nie mieli dostać?

              Więc proszę, czytaj dokładnie to co piszę, a nie wyrywkowo interpretujesz to co
              chcesz zinterpretować.
              • karla1977 Re: Linia 770 nadciąga 10.08.10, 21:17
                Nie, nie żeby popyszczeć. Tylko podyskutować. Jeżeli Ci się moje poglądy nie
                > podobają, to nie musisz ich czytać.

                Jesli chcesz podyskutowac to chyba powinno cie ucieszyc ze ktos przeczytal twoj
                post? mozna czytac ale nie mozna odpisac jesli sie ktos nie zgadza to co to za
                dyskusja?
                >
                > Poza tym, ja nie neguję tego, że w Ząbkach sytuacja komunikacyjna mogłaby się
                > poprawić, tylko uważam że wasze roszczenia o to byście tylko i wyłącznie dla
                > siebie dostali linię miejską jako miejscowość podwarszawska spowoduje groźny dl
                > a
                > całego ZTM precedens. Jeżeli wy byście dostali linię miejską, to dlaczego
                > Jabłonna, Marki, czy też Sulejówek by takiej linii nie mieli dostać?

                A dlaczego nie? Uwazam ze komunikacja miejska powinna byc lepsza i to nie tylko
                w Zabkach. I nie rozumiem okreslenia "dostac" :) o ile wiem doplaca miasto,
                mieszkancy placa za bilety. ZTM nie dziala charytatywnie:)
                No i z tym precendensem :D moze sobie jakos biedny ZTM poradzi :D
                >
                > Więc proszę, czytaj dokładnie to co piszę, a nie wyrywkowo interpretujesz to co
                > chcesz zinterpretować.

                ja interpretuje? :) zobacz ile ty wyciagnales wnioskow tam gdzie nie bylo podstaw:)
              • cocteau99 Re: Linia 770 nadciąga 11.08.10, 00:11
                Chwila, chwila... Ząbki posiadają (posiadały...?) I strefę również - a może
                głównie - z powodów położenia geograficznego. Patrząc na zarys granicy Warszawy
                widać wyraźną wyrwę po stronie wschodniej, którą wypełniają właśnie Ząbki (stąd
                całkiem racjonalne głosy o włączeniu miasta do Stolicy).
                I nie jest tak, że 199 i 145 jest w I strefie, bo "przypadkiem" Ząbki stanęły
                trasom tych linii na drodze. Bo co ma do tego Kolej, która też jest w I strefie?
                Skoro ZTM robi taką łachę tą I strefą na 199 i 145, która łączą 2 warszawskie
                dzielnice, to może Burmistrz powinien pobierać myto za przejazd przez Ząbki? A
                co z osobami, które mieszkają w Wa-wie a dojeżdżają do pracy w Ząbkach?? Np. na
                licznych budowach.
                Rację mają Ci, którzy przypominają wcześniejsze obietnice: miało być
                przedłużenie 170 i z tego wynikało wprost, że będzie I strefa. 770 w II strefie
                obnaża bezradność władz i jest kompletną kompromitacją. W dodatku rozbija to
                spójność idei I strefy - którą i władze i mieszkańcy do tej pory się tak
                chwalili. To teraz jak: część obywateli Ząbek ma być w I strefie, a część w II?
                Zamiast 770 i X-a zrobić dla Ząbek południowych i okolic Piłsudskiego jakieś
                połączenie z PKP. W ramach jednego biletu, a nie trzech!!
                • ratatuj.1 Re: Linia 770 nadciąga 11.08.10, 21:44
                  cocteau99 napisał:

                  > Zamiast 770 i X-a zrobić dla Ząbek południowych i okolic Piłsudskiego jakieś
                  połączenie z PKP. W ramach jednego biletu, a nie trzech!!

                  To chyba najlepsze rozwiązanie. Zrobić autobus który będzie dowoził ludzi do
                  stacji PKP w ramach jednego biletu. Pomysł 770 jest kiepski.
    • karmela_nova Re: Linia 770 nadciąga 06.08.10, 16:00
      A ja jestem bardzo zadowolona. Mam wielu przyjaciół na Ząbkowskie. Jestem bardzo
      dużo fajnych miejsc jak Łysy Pingwin czy Anioły i Demony. Teraz będę mogła do
      nich pojechać autobusem, a nie jak zawsze samochodem, że nawet piwka nie mogę
      się napić.
    • netgater Informacje o 770 z GW 10.08.10, 09:29
      Za
      GW:

      "Zmiany, ale dopiero od 1 października, szykują się też pod
      Warszawą. Na ten dzień przełożono korektę tras na terenie Starych
      Babic. ZTM m.in. przedłuży do Klaudyna linię 220 z Nowego Bemowa.
      Udało się też zachować bezpośrednie połączenie Truskawia przez
      Babice do os. Górczewska - do tranzytowej linii 714 dołoży się wójt
      sąsiedniego Izabelina.

      Najwięcej (34 tys. zł miesięcznie) na dodatkowe połączenie z
      Warszawą wysupłają Ząbki, które już teraz płacą za komunikację
      niemal 3 mln zł rocznie. Podmiejska linia 770 ruszy z nowych osiedli
      w tym mieście wzdłuż ul. Powstańców. Samorząd wybudował przystanek
      końcowy na ul. gen. Maczka. Przez ul. Skrajną i ks. Zycha 12-metrowe
      autobusy dojadą Janowiecką na Targówek Fabryczny i przez ul.
      Swojską, Księcia Ziemowita, Radzymińską, Ząbkowską do Dworca
      Wileńskiego. Wicedyrektor ZTM Andrzej Franków zapowiada, że po
      rozpoczęciu w tym miejscu budowy stacji metra trasa 770 zostanie
      przedłużona aż do pl. Bankowego.

      W przeciwieństwie do innych linii, które przejeżdżają przez Ząbki
      tranzytem, łącząc Targówek z Rembertowem, w autobusach 770
      pasażerowie z tego miasta będą kasować droższe bilety podmiejskie.
      Burmistrz Ząbek Robert Perkowski zdradza "Gazecie", że pierwotnie
      zamierzano tu przedłużyć trasę linii 170 z Elsnerowa. Jego zdaniem w
      obawie przed protestami innych podwarszawskich samorządów ZTM nie
      chciał jednak wyróżniać Ząbek tańszą linią miejską, która kończyłaby
      trasę poza Warszawą. Obie (170 i 770) na wspólnym odcinku mają
      kursować na przemian co 15 min."

      --------------------------------------------------------------
      • michal0510 Re: Informacje o 770 z GW 10.08.10, 09:43
        Burmistrz: "Specjaliści ZTM poinformowali mnie, że linia będzie miała swój drugi koniec przy Dworcu Wschodnim"
        GW: "autobusy dojadą Janowiecką na Targówek Fabryczny i przez ul.
        Swojską, Księcia Ziemowita, Radzymińską, Ząbkowską do Dworca
        Wileńskiego."

        To w końcu do którego dworca ma kursować nowa linia?
      • pi0trw Re: Informacje o 770 z GW 10.08.10, 10:23
        Burmistrz nie "chciał jednak wyróżniać Ząbek tańszą linią miejską, która kończyłaby trasę poza Warszawą". Słucham? To tak jakby burmistrz nie chciał pokazać mieszkańcom, że potrafi załatwić coś lepiej niż władze innych podwarszawskich samorządów. To tu chodzi o wyróżnienie dla miasta? Czy o wygodę mieszkańców, za którą zresztą będą teraz płacić 3,5 mln zł rocznie + koszt biletów.

        No właśnie, czemu tak dużo z budżetu miasta idzie do kasy ZTM? Takie są stawki za jedną linię nocną, dwie linie kursujące po obrzeżach stolicy i przypadkiem zahaczające o Ząbki i - od teraz - długą na 10km linię drugiej strefy kursującą przez najbardziej zapomnianą, fabryczną dzielnicę Warszawy do dworca Wileńskiego?

        Ciekawi mnie też dalszy los linii X, która też drenuje kasę miasta o kolejne kilkaset tys. zł rocznie i też jeździ do Wileńskiego...
        PW


        • ratatuj.1 Re: Informacje o 770 z GW 10.08.10, 10:33
          Czy o wygodę mieszkańców, za k
          > tórą zresztą będą teraz płacić 3,5 mln zł rocznie + koszt biletów.
          >
          > No właśnie, czemu tak dużo z budżetu miasta idzie do kasy ZTM?

          Strasznie dużo musimy płacić ZTMowi. Czy inne gminy płacą podobnie w
          przeliczeniu na kilometr czy linię?
          • extreme78 Re: Informacje o 770 z GW 10.08.10, 17:08
            Moim zdaniem przy takich ustaleniach linia 770 nie ma racji bytu. Mieszkańcy
            domagali się przedłużenia linii 170, która jest linią miejską a nie podmiejską.
            W takim przypadku podejrzewam, że mieszkańcy będą woleli przejść się do linii
            145 niż płacić za bilet podmiejski. Tym razem to nasze władze miejskie się nie
            popisały.
        • netgater Re: Informacje o 770 z GW 10.08.10, 10:44
          Zmanipulowałeś wypowiedź. To nie burmistrz, tylko ZTM nie chciał
          wyróżniać Ząbek.

          Zgadzam się że stawki ZTM są złodziejskie, ale to monopolista w
          zasadzie, w tym sensie, że żadna inna firma nie honoruje karty
          miejskiej, bo nie dostaje dofinansowania z tym związanego.

          Osobiście nie widzę większego sensu 770. To po prostu inna wersja X,
          łącząca Ząbki z dw.Wileńskim. Ale skoro pasażerowie i tak muszą
          dokupywać bilet linii podmiejskiej, to nie lepiej zrobić linię X2,
          która spełni tą samą funkcję?
          Uważam że błędem jest zakładanie, że każda nowa linia musi jeździć
          do W-wy. Oczywiście tak jest najwygodniej. Ale i najdrożej. Wydaje
          mi się, że trzeba myśleć o autobusie obsługującym ruch wewnątrz
          miasta, łączący nas z kluczowymi przystankami na obrzeżach W-wy (np.
          M1, Łodygowa-Radzymińska, Marsa-Chełmżyńska, Ziemowita) i stacją PKP
          Ząbki, zamiast prosić ZTM o nowe połączenia za kupę kasy. Taki
          autobus mógłby jeździć częściej, obsłużyć więcej ulic.

          --------------------------------------------------------------
          • pi0trw Re: Informacje o 770 z GW 10.08.10, 11:25
            > Zmanipulowałeś wypowiedź. To nie burmistrz, tylko ZTM nie chciał
            > wyróżniać Ząbek.

            Rzeczywiście nie doczytałem. Mój błąd, zwracam burmistrzowi honor.

            > Osobiście nie widzę większego sensu 770. To po prostu inna wersja X,
            > łącząca Ząbki z dw.Wileńskim. Ale skoro pasażerowie i tak muszą
            > dokupywać bilet linii podmiejskiej, to nie lepiej zrobić linię X2,
            > która spełni tą samą funkcję?

            Zależy ile będzie to kosztowało. Jeśli dobrze pamiętam to sama linia X kosztuje budżet niecałe 500 tys. zł, czyli wcale niespecjalnie mniej niż oferta "monopolisty" ZTM. Na niewygody związane z brakiem bezpośredniego połączenia nałoży się też brak wspólnych biletów.

            > Uważam że błędem jest zakładanie, że każda nowa linia musi jeździć
            > do W-wy. Oczywiście tak jest najwygodniej. Ale i najdrożej. Wydaje
            > mi się, że trzeba myśleć o autobusie obsługującym ruch wewnątrz
            > miasta, łączący nas z kluczowymi przystankami na obrzeżach W-wy (np.
            > M1, Łodygowa-Radzymińska, Marsa-Chełmżyńska, Ziemowita) i stacją PKP
            > Ząbki, zamiast prosić ZTM o nowe połączenia za kupę kasy. Taki
            > autobus mógłby jeździć częściej, obsłużyć więcej ulic.

            Przynajmniej jedna taka linia mogłaby rozwiązać problemy osób narzekających, że władze troszczą się tylko o Ząbki Południowe...
            PW
            • netgater Re: Informacje o 770 z GW 10.08.10, 11:43
              > Jeśli dobrze pamiętam to sama linia X kosztuje
              > budżet niecałe 500 tys. zł, czyli wcale niespecjalnie mniej niż
              > oferta "monopolisty" ZTM.

              Ale w przypadku X płacimy za całą linię od pętli do pętli, a w
              przypadku linii ZTM, tylko za kilometry przejechane przez teren
              Ząbek. Nie mam szczegółowych danych, ale wydaje mi się że ZTM bierze
              więcej za 1 km. Ale może się mylę.

              --------------------------------------------------------------
          • vovv3 Re: Informacje o 770 z GW 25.08.10, 10:58
            W takim razie nalezałoby powołać Komunikacje Miejską Ząbek, która
            byłaby finansowana z budżetu miasta, autobusy kursowałyby co 10
            minut w szczycie i co 20-30 minut poza szczytem.
            Przykładowa trasa: os. Powstanców - stacja PKP - Urząd Miasta - 11
            Listopada - Wolności(po wybudowaniu ulicy) - koło Makro - Praktiker
            (przystanek ZTM) - Radzymińska - Kościeliska - Codzienna -
            Młodzieńcza - Radzymińska - koło Makro - ...(powrót)
            Jedna linia, która dowozi do miejsc "strategicznych".
        • tomkrt Re: Informacje o 770 z GW 10.08.10, 16:20
          Może wrzucę trochę danych do tej dyskusji.

          Ile do tej pory miasto Ząbki dopłaca ZTMowi - miesięcznie.
          kwoty orientacyjne

          199 – 43 tys.
          190 – 18 tys.
          145 – 26 tys.
          718 – 9 tys.
          805 – 4 tys.
          N61 i N62 – 5 tys.
          Pociąg – 94 tys.
          Miesięczny koszt utrzymania X-a na całej trasie ok 43 tys.
          • extreme78 Re: Informacje o 770 z GW 10.08.10, 17:09
            Moim zdaniem przy takich ustaleniach linia 770 nie ma racji bytu. Mieszkańcy
            domagali się przedłużenia linii 170, która jest linią miejską a nie podmiejską.
            W takim przypadku podejrzewam, że mieszkańcy będą woleli przejść się do linii
            145 niż płacić za bilet podmiejski. Tym razem to nasze władze miejskie się nie
            popisały.
      • meggy.kotka Re: Linia 770 nadciąga 19.08.10, 16:39
        Nie bardzo rozumiem dlaczego Ząbki dorzucają się do 732, 805, 738, 718 czyli
        linii które jadą do Marek? Może mnie ktoś oświecić?

        770 w drugiej strefie już jakoś przebolałam (poprostu nie będę korzystać, wolę
        podejść do 145). Natomiast współczuje starym Ząbkom bo wisi nad nimi zagrożenie
        pociągu w II strefie.
        • vovv3 Re: Linia 770 nadciąga 25.08.10, 11:03
          Nie bój nic, jest i to sposób, na piechotę do Bystrej, a tam jest
          mnóstwo autobusów w 1 strefie (bo to Warszawa !!!)
          A różnica czasowa w dojsciu do PKP i Bystrej to jak 15 min. do 20
          min. - co dla niektórych.
      • cocteau99 Re: Linia 770 nadciąga 19.08.10, 16:52
        Co do formy: piękny bełkot stylistyczny; kto to pisał? Błędy ortograficzne na
        szczęście usunięte "automatem"...
        Co do treści: jak to nie ma "uzasadnienia ekonomicznego" (świetne pojęcie;) dla
        Ząbek w I strefie?? Jest - odległość do najdalszego zakątka Ząbek z centrum Wawy
        jest sporo mniejsza niż do większości obszarów Białołęki, Wawra i Ursynowa.
        Macie silnego burmistrza, skoro daje sobie tak w kaszę dmuchać...
        • antuanete Re: Linia 770 nadciąga 23.08.10, 12:20
          Nie bardzo rozumiem dlaczego Ząbki płacą za :
          718 – 9 tys.
          805 – 4 tys.
          Proszę mnie poprawić jeśli się mylę ale uważam , że mało mieszkańców Ząbek
          wybiera te autobusy., Czy nie warto w takim wypadku zaoszczędzić taką kwotę?

          I jeśli faktycznie 770 będzie w 2 strefie to część mieszkańców zostanie
          jednak przy 145 do którego dojście zajmuje 5-10 minut w zależności gdzie kto
          mieszka na Powstańców. Przy młodzieńczej wybór autobusów jadących do Centrum
          jest bardzo duży.
    • angel-88 Re: Linia 770 nadciąga 23.08.10, 12:30
      A może mi ktoś wytłumaczyć, czemu linia o "roboczej nazwie przedłużenie
      170" omija metro, hę? Podczas gdy linia 170 do niego dojeżdża? Człowiek
      słyszy, że będzie "przedłużone 170" i cieszy się jak głupi, że w końcu
      będzie autobus jadący do metra (a nie znikąd donikąd jak 199), nie
      trzeba się będzie martwić, że jak 190 na Bankowym się spóźni, to
      pozostaje przyjemne 55 minut na kolejne 199 (bo przecież wieczorem
      jeździ super często co godzinę :/). A tu proszę, autobus do Dworca
      Wschodniego, znowu super często, a w dodatku II strefa. Yeah :/
      Niech on dojeżdża do metra, nawet jeżeli to miałoby być metro Kabaty
      albo Marymont (+ co godzinę i 5 strefa...), ale do metra!!! Nie wszyscy
      mają przyjemność z 3 przesiadek w drodze do pracy/szkoły.
      • tomkrt Re: Linia 770 nadciąga 23.08.10, 12:36
        angel-88 napisała:

        > A może mi ktoś wytłumaczyć, czemu linia o "roboczej nazwie przedłużenie
        > 170" omija metro, hę? Podczas gdy linia 170 do niego dojeżdża? Człowiek
        > słyszy, że będzie "przedłużone 170" i cieszy się jak głupi, że w końcu
        > będzie autobus jadący do metra (a nie znikąd donikąd jak 199),

        Obecnie 170 nie dojeżdża do metra i raczej w przyszłości nie będzie, kończy swoją trasę na Rondzie Starzyńskiego więc też jest "linią znikąd do nikąd"
    • vovv3 Re: Linia 770 nadciąga - olac 24.08.10, 13:32
      Jeżeli to ma byc 2 strefa, to jest jakieś nieporozumienie, kto
      bedzie tym jeździł?
      Każdy będzie wolał iść do 199 pojachac w 1 strefie...
      A poza tym, to po co sie kupuje bilety ZTM skoro i tak trzeba
      dopłacac haracz...?
      Jaśli chodzi o pociagi i linie 190, 718, 805, to nie warto płaćić
      nawet 1 zł, bo i tak te linie przechodzą przez to miasto, M1 nie
      pozwoli na zmiane strefy na 2, pociagi do Zielonki i tak beda
      musiały sia zatrzymać w Ząbkach i pod pretekstem jazdy do Zielonki
      na bilet do 2 strefy mozna bedzie wysiadać w Ząbkach (bez opłat ze
      strony miasta Ząbki). Przystanek graniczny moga jedynie conąć
      do "Wolności" lub "Radzymińska" bo jest to 1 strefa linii 190.
      Reasumujac: Zamiast płacic troche wiecej i mieć 2 strefę w Ząbkach,
      lepiej nie płacic nic i tez mieć 2 strefę z pewnymi ograniczeniami,
      a pieniadze odzyskane od ZTM'u zainwestować w lokalna komunikację
      autobusową do: M1, Stacji KM, os.Powstanców, Targówek.
      • dandar2 Re: Linia 770 nadciąga - olac 30.08.10, 14:05
        Dyskusja zażarta, tylko jeszcze nic pewnego z tym autobusem, bo to tylko słowa
        (wypowiedziane przez lokalnego polityka). Nie ma podpisanej umowy... Jak będzie
        770 to nadal będę kupować bilet miesięczny miejski i bilety czasowe 20 minutowe.
        Wsiadam w to co jedzie pierwsze :) i gdyby X odjeżdżał z Wileńskiego z
        przystanku ZTM to pewnie tez bym jeździła i odżałowała 2 zł. Ważne aby było
        można łatwo się przesiadać. A nie drałować od przystanku do przystanku po 5-10
        minut, bo to znacznie wydłuża czas dojazdu.
    • ewb11 Re: Linia 770 nadciąga 31.08.10, 07:56
      "ZTM liczy na powtórkę przetargu w Wieliszewie i rozstrzygnięcie
      kolejnych na podobne połączenia lokalne pod Piasecznem, w Piastowie
      i Pruszkowie. Do nowych osiedli przy ul. Powstańców w Ząbkach od
      października powinna kursować podmiejska linia 770 z Dworca
      Wileńskiego." Chyba klamka powoli zapada - bez sensu.
      • pi0trw Re: Linia 770 nadciąga 31.08.10, 10:43
        A co jeśli Ząbki nie zgodzą się na proponowane warunki realizacji kursów linii 770? Linii nie będzie, zostanie przecież X.

        Co do ogólnych postulatów ZTMu wobec Ząbek, Zielonki i miast ościennych - zgadzam się z postulatami Pana Marcina Kubickiego. Pytanie tylko czy lokalne władze będą potrafiły się dogadać...

        • vovv3 bez Zielonki...??? 01.09.10, 12:11
          Niestety, nie można chyba będzie dogadać się przynajmniej z
          Zielonką - dla nich nasz problem nie istnieje, natomiast bardzo
          interesuje to miasto "problem krzyża" na KP w Warszawie...
          Tyle w tym temacie....
    • vovv3 A może lepiej korekta linii 199 ? 02.09.10, 12:25
      Zamiast 770 w 2 strefie, proponowałbym korektę linii 199 (przesuniecie ze Szwolezerów na Powstanców - po spełnieniu
      warunków drogowych ZTM'u, zwiekszenie czestotliwości do 4 kursów na godzinę oraz zmiane końca przebiegu trasy -
      od Trockiej prosto Radzyminską i Solidarności do dw. Wileńskiego.
      Może są lepsze pomysły?
    • cocteau99 Re: Linia 770 nadciąga - czy wiadomo coś nowego?? 15.09.10, 12:28
      Zostały 2 tygodnie do planowanego uruchomienia. Ale w międzyczasie pojawiły się "propozycje" ZTM drakońskich podwyżek dopłat do wspólnego biletu oraz wymiana korespondencji z magistratem.
      Czy ktoś coś wie, czego nie ma na razie na oficjalnych stronach? Kiedy i czy w ogóle ruszy ta 770?
      • tomkrt Re: Linia 770 nadciąga 24.10.10, 01:59
        Za gazetę Echo Podwarszawskie
        www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/echo/echo/Z-2010-10_22-3
        Bez spadku do drugiej strefy

        Znamy już wyniki negocjacji Ząbek ze stołecznym Zarządem Transportu Miejskiego dotyczących drastycznych dopłat, jakie miasto miałoby zagwarantować do utrzymania wspólnego biletu.

        Przypomnijmy. Ząbki były zszokowane zaproponowaną przez ZTM podwyżką opłat - do komunikacji kolejowej miałyby dopłacić w przyszłym roku aż 192 tys. zł miesięcznie (obecnie 88 tys.). Samorządowi przedstawione zostały dwie propozycje: zwiększenie udziału w kosztach funkcjonowania linii kolejowej eksploatowanej na terenie tej gminy lub przesunięcie granicy stref biletowych.

        Na szczęście miastu udało się dojść do porozumienia z ZTM i podwyżki nie będą tak drastyczne, jak wcześniej zakładano. Nie ma mowy także o zagrożeniu wspólnego biletu.

        Od 1 stycznia nasz udział w utrzymaniu linii Ząbki-Warszawa Wileńska wyniesie 40%, będzie to ok. 128 tys. zł miesięcznie - mówi Robert Perkowski, burmistrz Ząbek. Ewentualne podwyżki do 60% będą możliwe dopiero po wybudowaniu przystanku PKP w rejonie Łodygowej na Targówku.

        Co z linią 770, która pierwszego października miała dowieźć mieszkańców Ząbek do Dworca Wileńskiego? Niestety, na razie nic nie zapowiada jej rychłego uruchomienia.

        bk
        • kriis.borowski Re: Linia 770 nadciąga 25.10.10, 13:27
          "...Od 1 stycznia nasz udział w utrzymaniu linii Ząbki-Warszawa Wileńska wyniesie 40%, będzie to ok. 128 tys. zł miesięcznie - mówi Robert Perkowski, burmistrz Ząbek. Ewentualne podwyżki do 60% będą możliwe dopiero po wybudowaniu przystanku PKP w rejonie Łodygowej na Targówku. ..."

          Tak się zastanawiam, co ma wybudowanie przystanku pomiędzy Ząbkami i Warszawą Wileńską ze zwiększeniem dopłat? Może ktoś zna odpowiedź?
          • vovv3 Re: Linia 770 nadciąga 25.10.10, 14:08
            Tez uwazam, ze jest to absurd. Mamy dopłacac za to że ktoś (w Warszawie) będzie korzystał z nowego przystanku. Rozumiem, ze wybudowanie przystanku, kolejnego, na Targówku Fabrycznym, w rejonie ul. Bukowieckiej spowoduje kolejne podwyzki dla Ząbek? To niedługo bedziemy płacić 80% kosztów całej linii do Wołomina? Dochody KM z tego tytułu grubo przekroczą 100%, a nwet wyniosa 200%?

            A linia 770 w tym układzie, chyba nam nie "grozi".
            • vovv3 Re: Linia 770 nadciąga 25.10.10, 14:17
              Tak na marginesie, to sukcesów życzę tym, którzy beda próbowali dostac sie do pociagu na nowo-planowanych przystankach do dw. Wileńskiego...
              Nie wspominam juz o tym, ze czas przejazdu z Ząbek wzrośnie z 8-10 min. nawet do 15 minut, jeżeli nie wiecej.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka