Dodaj do ulubionych

Elastyczność AR156 2.0

23.01.05, 23:23
Witam.

Z ciekawości spróbowałem i wyszło:
1. 60-100 na IV = 12,6s
2. 80-120 na V = 18,4s

Przecież te wniki to śmiech na sali. Z autem jest chyba coś nie tak.
Sugerowano mi już kompresję, filtry, rozrząd, świece, ustawienie zapłonu,
kiepską benzynę, podjechanie na hamownię.
Czy rzeczywiście któryś z powyższych czynników jest mocno prawdopodobny?
Czy ktoś ma Alfę (najlepiej 156 przed liftingiem) z takim silnikiem albo
1,8TS i mógłby u siebie zmierzyć dla porównania?

Pozdrawiam,
Maciej Loret
Obserwuj wątek
    • maciej46 Re: Elastyczność AR156 2.0 23.01.05, 23:28
      mam identyczną, zrobię porównanie i napisze. Rozumiem że wyniki były na benzynie
      Euro 95 ?
      • malgoska1 Re: Elastyczność AR156 2.0 24.01.05, 08:00
        Witam.

        Tak. Na NoPb95. Być może przeszkadzał trochę wiatr. Pomiary były tylko
        jednorazowe i robione stoperem w telefonie. Ale i tak wyniki są słabiutkie. Jak
        trochę stopnieje śnieg spróbuję nakręcić to kamerą i policzyć na spokojnie w
        domu.

        Pozdrawiam,
        Maciej Loret
    • rafal.gtv Re: Elastyczność AR156 2.0 24.01.05, 12:28
      No tak... rewelecja to nie jest.
      Pomijając potencjalny błąd metody pomiarowej i wskazań predkosciomierza , to
      należy sprawdzić , czy silnik prawidłowo i równomiernie wkręca sie w obroty.
      Kiedy zmieniałeś świece ? Filtr powietrza i paliwa ? w jakim stanie wariator ,
      sonda lambda ?
      Problem z kompresją raczej to nie jest - brałby olej na potęgę.

      Porównanie z 1,8 jest trochę niecelowe - Jest to silnik o innym przebiegu mocy
      i mniejszym momencie.

      Takie sprawy trudno diagnozować na odległośc .
      • malgoska1 Re: Elastyczność AR156 2.0 24.01.05, 14:23
        Witam.

        > Pomijając potencjalny błąd metody pomiarowej i wskazań predkosciomierza,

        Myślę, że można pominąć, bo nawet gdyby było 1 sekundę mniej, to niewielka
        pociecha.

        > to należy sprawdzić , czy silnik prawidłowo i równomiernie wkręca sie w
        obroty.

        Moim zdaniem tak, ale jestem kapeluszem a i Alfę mam od niedawna.

        > Kiedy zmieniałeś świece ?

        Nigdy, przebieg 82kkm. Mam zamiar przy 100kkm - może powinienem wcześniej?

        > Filtr powietrza i paliwa ?

        Wszystkie filtry zmieniono zaraz po zakupie czyli 2kkm temu.

        > w jakim stanie wariator ,

        Podobno OK. Tak mówi mój mechanik, który jeździ Alfą 156 1.8

        > sonda lambda ?

        Co mogę sprawdzić? Był podłączany pod Examiner i błędów nie ma.

        > Problem z kompresją raczej to nie jest - brałby olej na potęgę.

        Od 2kkm nie wziął ani grama.

        Pozdrawiam,
        Maciej Loret
    • iwan888 Re: Elastyczność AR156 2.0 24.01.05, 15:18
      1. 60-100 na IV ???
      2. 80-120 na V ???

      Przyśpieszanie na takim biegu? Alfe się kręci!!! zmierz 60-120 na III, wtedy
      podziel się wynikiem:)

      Waldek
      AR 145 1,4 boxer
      • rafal.gtv Re: Elastyczność AR156 2.0 24.01.05, 15:27
        > Przyśpieszanie na takim biegu? Alfe się kręci!!! zmierz 60-120 na III, wtedy
        > podziel się wynikiem:)
        >
        Mimo wszystko to trochę za mało...

        Może faktycznie należy juz zmienić świece ( ale rewelacji tu raczej nie będzie )
        Pojeździj jeszcze troche i powtórz pomiar ( w prawidłowych warunkach ).
        ( oczywiście , tak jak napisał Waldek - na kosmiczną dynamikę silnika w
        okolicach 2000 - 3000 obrotów nie ma co liczyć. )
    • pietrekj Re: Elastyczność AR156 2.0 25.01.05, 11:58
      Weź pod uwagę błąd prędkościomierza (ok 10% szacunkowo) i raczej zaniża odczyt.
      Czyli, że być może startujesz przy jakichś 55 km/h na IV i ok 72 km/h na V, a
      to w konkurencji "elastyczność" dużo znaczy więcej niż to, że kończysz przy ok
      90 km/h.
      Błąd prędkościomierza możesz sprawdzić między słupkami starając się utrzymać
      stałą predkość np 60 km/h a pasażer niech łapie czas. Seria min 5 pomiarów
      powinna dać Ci pogląd na wielkość odchyłki.
      Poza tym (zwłaszcza przy przyspieszaniu)istotna jest masa ładunku (już 70 kg
      balastu w wyścigach na torze sprawia, że czy to Alfa, czy BMW z silnikiem 2,0
      nie ma szans). Tak więc do próby elastyczności poproś pasażera o opuszczenie
      pojazdu i opróżnij bagażnik.
      Generalnie takie pomiary domowymi metodami mogą dać bardzo różne i
      niemiarodajne wyniki, nawet "piąte kółko" stosowane przez dziennikarzy jest
      obarczone dość dużym błędem.
    • grant156 Re: Elastyczność AR156 2.0 14.02.05, 20:40
      Sprawdziłem dzisiaj w swoim aucie- 60-100 km/h, IV bieg- 10,5 s.AR 156 1,8 TS
      ,przebieg 152.000 , paliwo zwykłe 95 oktanów- STATOIL, samochód nieobciążony.Ale
      przecież alfami się tak nie przyśpiesza, trzeba to robić na trójce.
    • pigr Re: Elastyczność AR156 2.0 15.02.05, 09:53
      Proponuję wykonać wiarygodny test, wyprzedając na V piątym biegu od szybkości 5
      km/h. Będzie jeszcze śmieszniej.
      • rafal.gtv Re: Elastyczność AR156 2.0 15.02.05, 11:11
        Możesz rozwinąć ????
        • malgoska1 Re: Elastyczność AR156 2.0 15.02.05, 11:42
          Witam.

          Perwnie mu chodziło o przyspieszanie ze zbyt małych obrotów.
          Zgadzam się, że przyspieszanie Alfą 156 2.0 (in nie tylko) na V biegu z
          niskich obrotów jest bez sensu. Po prostu dla mnie te wyniki jest łatwo odnieść
          do innych dostępnych w gazetach i Internecie. Dla porównania dodam, że na III
          biegu 60-100km/h (pomiar wciąż jedokrotny, kierunek i siła wiatru nieznana)
          uzyskałem 7,1sek., a na IV biegu 9,3sek. Czasy są już całkiem przyzwoite i
          widać, że niestety na V biegu, wyprzedanie jest problematyczne, lepiej po
          prostu zredukować bieg.

          Pozdrawiam,
          Maciej Loret
          • pigr Re: Elastyczność AR156 2.0 16.02.05, 09:52
            Moje intencje zostały odczytane bezbłędnie.
            • maciej46 Re: Elastyczność AR156 2.0 16.02.05, 10:25
              Zrobiłem test na IV od 60-100 km/h miałem czas 9,8 sek.
              Dodam tylko że miałem ok. 200 kg balastu i jechałem na LPG.
              • pigr Re: Elastyczność AR156 2.0 16.02.05, 10:27
                Jutro zrób następujący test - od 10 km/h do 30 km/h na piątym biegu pod górkę
                nocą z przyczepą kempingową. Takie dane na pewno również przydadzą się
                wszystkim użytkownikom Alf.
                • maciej46 Re: Elastyczność AR156 2.0 16.02.05, 13:25
                  Nie ma sprawy, jeśli jest zapotrzebaowanie na takie dane.
                  Tylko pytanie, czy nocą alfowskie silniki maja inne osiągi niż za dnia i czy w
                  związku z tym zaproponowany test mógłby zostac przeprowadzony w dzień.

                  A tak na marginesie , jeśli sie mówi o silniku że jest 'elastyczny' (a za takie
                  uchodzą alfowskie silniki) to zanczy więcej niż że przyspiesza dopiero od 4000 rpm.
                  • pigr Re: Elastyczność AR156 2.0 16.02.05, 15:06
                    Przepraszam, nie sądziłem, że jest zapotrzebowanie na tego rodzaju dane. Po
                    prostu w swoim długim życiu nie spotkałem osoby, która wyprzedzałaby Alfą
                    na "czwórce" przy prędkości 60 km/h. No, ale wiem z drugiej strony, że nie
                    takie cuda się zdarzają.
                    • malgoska1 Re: Elastyczność AR156 2.0 16.02.05, 19:14
                      Witam.

                      Szkoda, że nie czytasz tego co piszą przedpiszcy :(

                      Podaj linka, gdzie w sieci mogę znaleźć dane dla kilku samochodów o podobne
                      masie i mocy silnika, jeśli chodzi o przyspieszenie od 60-100km/h na II lub II
                      biegu.

                      Pozdrawiam,
                      Maciej Loret
                      • pigr Re: Elastyczność AR156 2.0 16.02.05, 20:46
                        Czytam, czytam.., i po prostu zdumienie mnie czasem ogarnia. Mniejsza o to.
                        Skoro ludkowie chcą zajmować się duperelami, ich wybór. Równie dobrze (gdybym
                        miał ochotę zmarnować trochę czasu) mógłbym wyrazić na forum prośbę o podanie
                        mi linka do strony, na której wykonano badania pod tytułem "Ile sekund tonie
                        Alfa Romeo 156 w średnio zanieczyszczonej rzece po spadnięciu z mostu o
                        wysokości 30 metrów... Cóż, każdy ma jakieś hobby... Życzę szerokiej rzeki..,
                        tfu, szerokiej drogi.
                        • malgoska1 Re: Elastyczność AR156 2.0 16.02.05, 20:57
                          Witam.

                          Czy czas tonięcia mógłby coś powiedzieć o stanie technicznym tego egzemplarza?

                          Pozdrawiam,
                          Maciej Loret
                          • pigr Re: Elastyczność AR156 2.0 16.02.05, 22:55
                            Pojęcia nie mam. Nigdy nie zrzucałem Alfy z mostu.
                            • maciej46 Re: Elastyczność AR156 2.0 17.02.05, 10:53
                              Widzę że rozmowa zeszła od osiągów silnika 156-tki, poprzez jej walory
                              turystyczne aż do zdolności pokonywania różnorakich przeszkód terenowych z
                              akwenami wodnymi włącznie (to by była 156-tka w wersji Amphibia Romeo).
                              Ja tutaj zaatakuje z innej beczki - Maciej, jaka jest szansa aby zdobyć od
                              ciebie książkę napraw do 156-tki ?
                              • malgoska1 Re: Elastyczność AR156 2.0 17.02.05, 11:07
                                Witam.

                                Jeśli piszesz do mnie, to byłaby to kwestia przelecenia skanerem instrukcji.
                                Ale skanera w domu nie mam, a w robocie będę miał w przyszłym tygodniu.
                                Zrzucenie do JPEGów zabrałoby mi pewnie kilka dni, bo do PDFu to znacznie
                                więcej czasu.
                                Aaaa... No i piwo oczywiście. Kurczę piszę o pierdołach, a o piwie bym
                                zapomniał ;))

                                Tak po prawdzie to obiecałem trochę materiałów poznaniakom z
                                www.pyrateam.cuoresportivo.pl/ i jak zrobię te skany, to im również
                                podrzucę - oni wystawią to na ftp.

                                Pozdrawiam,
                                Maciej Loret
                                • maciej46 Re: Elastyczność AR156 2.0 17.02.05, 14:10
                                  A może nie trzeba bedzie tak tego komplikować, jestem dość mobilny jeśli nie
                                  mieszkasz np. w Rzeszowie bądź Sanoku to mógłbym w zakresie województw:
                                  pomorskiego, zachodniopomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego pokusić sie o
                                  wycieczkę, pożyczenie instrukcji celem jej natycjmiastowego skserowania ,
                                  oddania następnie zeskanowania (mam skaner 24h, poza tym jestem studentem
                                  studiów dziennych na państwowej uczelni więc mam mnóstwo czasu) i udostępnienia
                                  w całości na www ?
                                  • rafal.gtv Re: Elastyczność AR156 2.0 17.02.05, 14:31
                                    > i udostępnienia
                                    > w całości na www ?

                                    Odradzam...... Prawa autorskie.
                                    Załatwcie to prywatnie - bez upubliczniania.
                                    • maciej46 Re: Elastyczność AR156 2.0 17.02.05, 15:34
                                      Rozumiem , w takim razie z mojego ostatniego postu należy wykreślić zwroty "i
                                      udostępniania" oraz "w całości na www". Mam nadzieje że nie wyniknie z tego
                                      jakaś afera. Tak czy siak moje pytanie jest aktualne gdyż bardzo chciałbym miec
                                      w posiadaniu tę instrukcję.
                                      • malgoska1 Re: Elastyczność AR156 2.0 17.02.05, 17:55
                                        Witam.

                                        1. Zapraszam do Bydgoszczy ;)
                                        2. Jeśli ktoś nie jest ortodoksem, może wystawić na ftp-ie, hasło udostępniając
                                        na forum (tak czynią niektórzy na grupach dyskusyjnych)
                                        3. Jeśli potrzebujesz coś pilnego z instrukcji, to pisz.

                                        Pozdrawiam,
                                        Maciej Loret
                            • black146 Re: Elastyczność AR156 2.0 17.02.05, 19:38
                              pigr-widze ze lubisz zażynać swoje auto. po co ci to............
                              • pigr Re: Elastyczność AR156 2.0 17.02.05, 23:19
                                E, nie przesadzajmy; jeżdżę nadzwyczaj umiarkowanie. Po prostu nie sądzę, by
                                wyprzedzanie na "czwórce" przy prędkości 60 km/h było wyrafinowanie racjonalnym
                                pociągnięciem... Jak zauważyłem u siebie, najczęściej przerzucam na "czwórkę"
                                przy prędkości 80 km/h. No, ale może to jest (oprócz przyzwyczajenia) kwestia
                                165 konnego silnika. Każdy jeździ jak lubi i potrafi.., byle nie przeszkadzać
                                innym.
                                • maciej46 Re: Elastyczność AR156 2.0 18.02.05, 09:45
                                  Ten test można traktować jako szczególny przypadek, takie doświadczenie
                                  ukazujące elastyczność silnika, równie dobrze możnaby badać od 80 do 110 na
                                  dwójce. Zgadzam sie ze w normalnych warunkach drogowych nie jeździ sie 60 na
                                  czwórce (choć w mieście taki tryb jest dość ekonomiczny), jednak wszystko co
                                  zwiększa moją wiedzę o alfach jest jak najbardziej pożądane.
                                  Maciej, jeśli chodzi o Bydgoszcz to mi pasuje, w pierwszej połowie marca bede w
                                  Pile w związku z czym moge zrobić sobie małą wycieczkę, mój mail: maciej96@op.pl
                                  • pigr Re: Elastyczność AR156 2.0 18.02.05, 10:01
                                    Wszystko to prawda. Wydawało mi się tylko, że mowa jest o wyprzedzaniu
                                    na "czwórce", a nie o jeździe po mieście z szybkością 60 km/h. No, ale może
                                    moje starcze oczy zgubiły jakiś przełomowy wątek.
                                  • rafal.gtv Re: Elastyczność AR156 2.0 18.02.05, 10:40
                                    maciej46 napisał:

                                    > Zgadzam sie ze w normalnych warunkach drogowych nie jeździ sie 60 na
                                    > czwórce (choć w mieście taki tryb jest dość ekonomiczny),


                                    Nie jest ekonomiczny.... Koszt wymiany panewek korbowodowych jest znacznie
                                    wyższy , niż cena paru kropli zaoszczędzonego paliwa.
                                    60 km/h w dwulitrowym TS-ie to ok.1800 obr/min ( może ktoś poprawi , jeśli sie
                                    mylę...) To nie jest amerykański niskoobrotowy silnik.


                                    rafal.gtv
                                    Alfa Romeo Forum:
                                    forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14687
                                    • pigr Re: Elastyczność AR156 2.0 18.02.05, 10:46
                                      A co tu poprawiać? Faktów się nie poprawia.
                                  • malgoska1 Re: Elastyczność AR156 2.0 18.02.05, 10:55
                                    Witam.

                                    > Ten test można traktować jako szczególny przypadek, takie doświadczenie
                                    > ukazujące elastyczność silnika, równie dobrze możnaby badać od 80 do 110 na
                                    > dwójce.

                                    1. Na II to moja raczej nie pociągnie 110km/h.
                                    2. Po drugie, to z czym miałbym taki wynik porównać? A danych dotyczących
                                    przyspieszenia od 60-100km/h jest sporo i to łatwo dostępnych.
                                    3. Parę dni przed Twoim przybyciem daj znać, to się umówimy.

                                    Pozdrawiam,
                                    Maciej Loret
                                    • maciej46 Re: Elastyczność AR156 2.0 18.02.05, 12:09
                                      Nie róbmy z prostych rzeczy intelektualnych rozgrywek. W sumie to na początku
                                      mowa była o "przyspieszaniu" a nie "wyprzedzaniu" czy "jeżdżeniu po mieście" ale
                                      post urósł do takich rozmiarów że brakuje tu już tylko listy Wildsteina.

                                      Moja 110 na dwójce pojechała, ale to dość karkołomna próba i nie bede tego
                                      powtarzał, szkoda auta.

                                      Oczywiście bedziemy musieli się zsynchronizować czasowo, poza tym nie znam
                                      Bydgoszczy ale ten proble załatwi plan miasta .
                                      • malgoska1 Re: Elastyczność AR156 2.0 18.02.05, 14:08
                                        Witam.

                                        > Moja 110 na dwójce pojechała, ale to dość karkołomna próba i nie bede tego
                                        > powtarzał, szkoda auta.

                                        Auta o takiej możliwości są raczej rzadkie, ale może masz rację - będę musiał
                                        spróbować u siebie.

                                        > Oczywiście bedziemy musieli się zsynchronizować czasowo, poza tym nie znam
                                        > Bydgoszczy ale ten proble załatwi plan miasta .

                                        Napisz gdzie mam Ciebie odebrać.

                                        Pozdrawiam,
                                        Maciej Loret
                                      • pigr Re: Elastyczność AR156 2.0 18.02.05, 17:42
                                        Serdecznie przepraszam za przeintelektualizowanie wątku. Następnym razem
                                        wypowiem się z prostą wprost uderzającą.
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka