Dodaj do ulubionych

Forester II vs X-trail I

07.01.10, 16:24
Krótkie pytanie: który byście wybrali i dlaczego?
oba powiedzmy z ok. 2005 roku, silnik benzynowy

PS: to nie jest pytanie z cyklu "doradźcie co kupić", bo na razie nie planuję
zakupu, po prostu oba auta mi się b. podobają i jestem ciekawy opinii :)
Obserwuj wątek
    • ulubiony19 Re: Forester II vs X-trail I 07.01.10, 16:42
      Foresterowi trochę brakuje do bycia prawdziwym SUV-em.Ale wybrałbym
      go,bo Nissan z tego rocznika jest sporo gorszy od aktualnej
      wersji,ma przeciętny silnik i brzydką,toporną dechę,na czele z
      tym "hangarem" centralnie na środku.A Subaru mógłby być tylko z
      silnikiem Turbo,bo wtedy nie tylko dobrze nawet po tym asfalcie
      jeździ,ale też energicznie.Poza tym w teren nadaje się tak,jak
      keczup do budyniu;)

      Pozdr
      • tocqueville Re: Forester II vs X-trail I 08.01.10, 00:29
        w każdym razie nadaje się teren bardziej niż
        rav4,crv,tuscon/sportage,kuga,koleos i większość innych z tego segmentu
        • jbl25 Re: Forester II vs X-trail I 08.01.10, 01:01
          Tak, ale takie Subaru ma napęd 4x4 tak znany i sprawdzony jak Quattor Audi. I
          jakiś tam śnieg dla niego to nie problem.
        • ulubiony19 Re: Forester II vs X-trail I 08.01.10, 22:57
          > w każdym razie nadaje się teren bardziej niż
          > rav4,crv,tuscon/sportage,kuga,koleos i większość innych z tego
          segmentu

          Nieprawda.Koreańczyki i Koleos(zwłaszcza) okażą się lepsze.Forester
          trzyma poziom CRV,czyli łąka/las-no problema,ala dalej nie jadę.Ale
          przy zachowaniu "terenowych" właściwości RAV4 i CRV,Forester jeździ
          w porównaniu z nimi o niebo lepiej;)

          Pozdr
    • v-6 Re: Forester II vs X-trail I 07.01.10, 23:32
      Witam!
      Ja bym wybrał forestera, choćby dlatego, że wolę stały napęd 4x4 niż dołączany, chociaż ten w x-trailu II podobno nieźle sobie radzi. Nie wiem, jak ten z jedynki. I tak jak ulubiony nie znoszę samochodów z zegarami pośrodku deski.
      Szkopuł w tym, że nie jeździłem x-trailem (foresterem II 1 dzień). Czytałem tylko, że x-trail na asfalcie nie prowadzi się dobrze, tak jak bardzo ciężka przednionapędówka. Ale z drugiej strony to auto odniosło ogromny sukces handlowy, który przecież nie miłośnicy off-roadu mu zapewnili.
      Piszesz, że interesuje cię silnik benzynowy. To stawia nissana na przegranej pozycji, bo gdybyś w foresterze zdecydował się na turbo, to w porównaniu z tym, co nissan ma do zaoferowania, leśnik wypadnie jak porsche przy superbie (nie uwłaczając czeskiej limuzynie).
      I jeszcze jedno: forestera trzeba traktować chłodno i racjonalnie. Swego czasu zapanowała na jego temat prawdziwa histeria, budził emocje jak Madonna (znów nie ... itd.) To było (jest?) świetne auto na polskie warunki, dla pewnej - zamożniejszej i gotowej wydać więcej na paliwo - grupy klientów. Nie pozbawione wad. Jeśli podejdziesz do niego z nabożeństwem, jak niektórzy właściciele - rozczarujesz się.
      Pozdrawiam
      v-6
    • tocqueville Re: Forester II vs X-trail I 08.01.10, 00:25
      założyłem ten wątek bo doszedłem do wniosku, że gdybym miał dzisiaj kupować auto
      wg kryterium: "świetnie jeżdzące po asfalcie auto, które sprawdzi się także w
      umiarkowanym terenie, nieduże ale pojemne" to wybór zapewne dokonałby się miedzy
      tymi dwoma modelami. Nie oczekuję jednak rad, tylko jak najbardziej
      subiektywnych opinii :)
      - do Forestera przekuje mnie niemal wszystko oprócz ciasnoty, lubię mieć
      przestrzeń, a tam trochę wąsko i mały bagażnik
      - X-trail - jest w tym względzie nieco lepszy i praktyczniejszy, jest też mniej
      surowy :)
      kosztami benzyny bym się mniej przejmował, martwi mnie raczej koszt wymiany
      części w razie awarii (tu X-trail byłby raczej mniej obciążający, choć podobno
      Forester się nie psuje :)

      • simon_r Re: Forester II vs X-trail I 08.01.10, 10:45
        Warto jednakowoż pamiętać, że Forester wymaga wymiany paska rozrządu przy
        przeglądzie na 90kkm.... cena bez części to ok. 4500zł z częściami to ok. 6000zł.
        • fuiio Re: Forester II vs X-trail I 08.01.10, 10:51
          Czesc.Jakosciowo lepsze są starsze forki.Subaru podupadło na jakości
          jak większość marek zresztą.A wymiana nierządu nie w aso ale u
          fachowców od subaru to koszt nie większy niż 2k.Z kolei x-trail to juz
          jakos(c) renault..(NIEDOśCIGŁA!)
      • v-6 Re: Forester II vs X-trail I 08.01.10, 20:56
        tocqueville napisał:

        > Nie oczekuję jednak rad, tylko jak najbardziej
        > subiektywnych opinii :)
        > - do Forestera przekuje mnie niemal wszystko oprócz ciasnoty, lubię mieć
        > przestrzeń, a tam trochę wąsko i mały bagażnik
        > - X-trail - jest w tym względzie nieco lepszy i praktyczniejszy, jest też mniej
        > surowy :)
        > kosztami benzyny bym się mniej przejmował, martwi mnie raczej koszt wymiany
        > części w razie awarii (tu X-trail byłby raczej mniej obciążający, choć podobno
        > Forester się nie psuje :)

        A więc o foresterze:
        - bagażnik mały, ale dzięki pudełkowatemu nadwoziu można dużo dołożyć po wyjęciu rolety
        - co do cen części to niestety masz rację, są, a przynajmniej były, drogie. A auto przecież nie będzie nowe ...
        - rzeczywiście się nie psuje, w USA ma pod tym względem świetną opinię, w Europie też.
        A skoro zależy ci na opiniach subiektywnych: świetne zawieszenie na polskie drogi, wystarczająco komfortowe i bardzo trwałe, 19 cm prześwitu, stały napęd 4x4 (nie najlepszy, ale na śniegu i na polnej drodze się sprawdza), duża poręczność. Dobrze się prowadzi, uniwersalny w każdych warunkach, a w wersji 2,5 turbo bodajże 6,5 sek. do setki. Ścisła czołówka niezawodności i trwałości, bogate wyposażenie seryjne. I to wszystko za rozsądne pieniądze, szczególnie w czasach potęgi złotówki. Ideał? Całkiem możliwe, jeśli się patrzy na niego bez fetyszyzowania. Bo z perspektywy nowego audi, którym wtedy jeździłem: turbodziura jak Wielki Kanion, hamowanie jak obcasem po krawężniku, wyciszenie kiepskie, układ kierowniczy wcale nie tak precyzyjny i bezpośredni, jak można by oczekiwać po krewniaku imprezy (ta sama platforma). W audi, mimo że tylko z przednim napędem, był fajniejszy. O dizajnie i plastikach nie piszę, bo każdy widzi, a dla mnie to nie jest akurat ważne.
        Jeździłem wersją 2,0 turbo z manualem. Właściciel narzekał, że dużo pali, ale kto nie narzeka. Mówił też, że fabryczne opony terenowo-szosowe trzeba od razu wyrzucić, są po prostu niebezpieczne. Kupić szosowe letnie i zimowe, to auto zasługuje na pełnowartościowe zimówki. Mam nadzieję, że te wiadomości ci się przydadzą.
        Pozdrawiam
        v-6

        • ulubiony19 Re: Forester II vs X-trail I 08.01.10, 23:04
          układ kier
          > owniczy wcale nie tak precyzyjny i bezpośredni, jak można by
          oczekiwać po krewn
          > iaku imprezy

          No właśnie,raczej powolny i nieostry ukł. kierowniczy to taka mała
          słabostka przedostatniej gen. Imprezy:( Na tle całego,bardzo
          skutecznego samochodu,ten element był jak ta plama na pościeli:)
          Mimo wszystko,summa sumarum Impreze lubiłem bardziej,niż ówczesne
          Evo.
          Taka ciekawostka...;)

          Pozdr
          • v-6 Re: Forester II vs X-trail I 09.01.10, 01:04
            ulubiony19 napisał:

            > No właśnie,raczej powolny i nieostry ukł. kierowniczy to taka mała
            > słabostka przedostatniej gen. Imprezy:( Na tle całego,bardzo
            > skutecznego samochodu,ten element był jak ta plama na pościeli:)

            A o tym nie wiedziałem. Trudno zachować obiektywizm przy takiej ocenie, bo jak wiadomo najważniejsze jest pierwsze wrażenie. A ono zależy od tego, z czego się wysiadło chwilę wcześniej. Ja przesiadłem się do forestera z samochodu z bardzo dopieszczonym układem kierowniczym. Gdybym się przesiadł z rx-a, w którym kontakt z nawierzchnią mam mniej więcej taki, jak ze ś.p. Elvisem, a kierownica od oporu do oporu robi pewnie z 5 obrotów, pomyślałbym pewnie: ale brzytew!
            Pozdrawiam
            v-6

            • pampleluna Re: Forester II vs X-trail I 12.01.10, 09:32
              Jeżdzę X trailem z 2006 roku ale 2,2 w dieslu, Foresterem nie
              jeżdziłam więc się nie wypowiadam. Co do Nissana to powiem tak,
              mieszkam pod W-wą, jeżdzę po nieutwardzonych drogach często
              (nieodśnieżonych to wiadomo) i nie udało mi się zakopać czy mieć
              problemy z wyjazdem, parkuje tam gdzie potrzebuje i jakieś zaspy czy
              inne śniegi nie robią wrażenia. Pali całkiem znośnie bo 9l w
              mieście, design jak design, co kto lubi, mi się podoba jego
              klasyczna kwadratowa sylwetka, co do deski pośrodku to ma swoje
              plusy, nie odciąga uwagi od drogi:DD
    • mich.all Re: Forester II vs X-trail I 21.01.10, 22:37
      Forester: dla mnie lepsza marka, lepsza sylwetka, bardziej rasowe auto pod każdym względem
      • mich.all Re: Forester II vs X-trail I 21.01.10, 22:39
        A od Xtraila wolę zdecydowanie Grand Vitarę czy Outlandera:)
        • tocqueville Re: Forester II vs X-trail I 22.01.10, 07:11
          Grand Vitara I - za duże narzekania na układ jezdny, że buja, trzęsie na
          koleinach -
          Outlander - po prostu nie pasuje, za duży, ciężki, z wyglądu masywny
          chodzi o auto wielofunkcyjne 4x4 z lat 2003-05, umiarkowanej wielkości (nie
          dłuższe niż 4.5m), przede wszystkim na asfalt, duzo po mieście (z ciasnymi
          uliczkami), które sprawdziłoby się w lekkim terenie (od czasu do czasu). No i
          powinno być w miarę pojemne.
          Chyba forester istotnie najb. pasuje, tańsza alternatywą byłby Tuscon.
          • mich.all Re: Forester II vs X-trail I 24.01.10, 21:59
            A Jeep?
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka