Dodaj do ulubionych

Raportujcie!

15.11.05, 20:00
Mala sonda alfisci! Podajcie model swojej AR oraz osiagi jakie
zaobserwowaliscie. Mile widziane by bylo przyspieszenie 0-100km, V-MAX.
Mozecie tez dorzucic cos innego, jakies ciekawostki! Piszcie, z gory dzieki!
Obserwuj wątek
    • robertr3 Re: Raportujcie! 16.11.05, 10:33
      Witam
      ma alfe 146 1,4 TS ma nowe swiece, sonde lambda,wariator, sprzęgło, przekaznik
      przepustnicy i wreście jezdzi jak należy ale trochę kasy to kosztowało
      jej osiagi to około 11 sek.do 100 km/h
      natomiast osobiście leciałem ją 200 km/h i podejrzewam że wiele więcej by nie
      poszła, ale to tak super wynik jak na motor 1,4.
      • wozignoj Re: Raportujcie! 16.11.05, 12:38
        Ja nie jestem ciekawy osiągów mój max to 160 km/h i wyłącznie w Niemczech na
        autostradzie.Przypominam panowie,że w naszym kochanym kraju raczej nie ma dróg
        na takie prtędkości o jakich piszecie.Mam 146 1.6TS
        • jerry.s Re: Raportujcie! 16.11.05, 12:56
          wozignoj napisał:

          > Ja nie jestem ciekawy osiągów mój max to 160 km/h i wyłącznie w Niemczech na
          > autostradzie.Przypominam panowie,że w naszym kochanym kraju raczej nie ma dróg
          > na takie prtędkości o jakich piszecie.Mam 146 1.6TS

          drogi to sie znajda ... ale przepisy usprawiedliwiajace taka jazde juz z cala
          pewnoscia nie ;)
          przyklad takiej drogi: trasa torunska w w-wie (od powoazkowskiej do mostu grota)
          o godzinie 3-4 nad ranem ... 210km/h w 156 2.4JTD ... suszarki nie widzialem ;)
          tylko raz sie zdazylo - w ramach testowania mozliwosci silnika i auta
          • wozignoj Re: Raportujcie! 16.11.05, 21:45
            jerry.s napisał:

            > drogi to sie znajda ... ale przepisy usprawiedliwiajace taka jazde juz z cala
            > pewnoscia nie ;)
            > przyklad takiej drogi: trasa torunska w w-wie (od powoazkowskiej do mostu
            grota
            > )
            > o godzinie 3-4 nad ranem ... 210km/h w 156 2.4JTD ... suszarki nie
            widzialem ;)
            > tylko raz sie zdazylo - w ramach testowania mozliwosci silnika i auta.
            To pogratulować tylko jeszcze nie wiem czego?
        • malgoska1 Re: Raportujcie! 16.11.05, 13:23
          Witam.

          > Ja nie jestem ciekawy osiągów mój max to 160 km/h i wyłącznie w Niemczech na
          > autostradzie.

          Aaaaa, to już wiemy, kto ciągle tarasuje drogę wlokąc się po niej - mam
          nadzieję, że nie lewym paasem? ;))

          > Przypominam panowie,że w naszym kochanym kraju raczej nie ma dróg
          > na takie prtędkości o jakich piszecie.

          Zwykła dwupasmowa autostrada, przy niewielkim ruchu, dobrej pogodzie i paru
          innych sprzyjających parametrach jest IMHO wystarczająca do jazdy z taką
          prędkością.

          Ja u siebie nie testowałem, bo moje letnie opony to nadają się najwyżej na
          jakiś zlot (zimą albo na wiosnę chcę coś dobrego zakupić), a zimowe mają indeks
          tylko "H".

          Pozdrawiam,
          Maciej Loret
    • bart_ar Re: Raportujcie! 16.11.05, 14:05
      Witam!

      W lecie tego roku skusiłem się na autostradowe testy. Po równym jak stół
      trzypasowym highway’u, w idealnych warunkach pogodowych oraz przy prawie
      zerowym ruchu moja 145 1.4TS z dwiema osobami na pokładzie rozpędziła się do
      205 km/h, o 20 km/h więcej niż podaje producent. W baku miałem PB98. Cóż,
      brakowało tylko 15 km/h do prędkości przy której startują pasażerskie jety :-)))
      I jeszcze dodam - wskazówka obrotomierza nie dotarła do czerwonego pola. Na 4
      biegu odcina paliwo przy 170 km/h, zas na 3 – przy 130 km/h, w obu przypadkach
      przy 7200 rpm.

      Czekałem z duszą na ramieniu, czy... nie znajdę za parę dni w skrzynce wydruków
      z fotoradarów, ale na szczęście nic takiego nie miało miejsca...

      Pozdrawiam,
      bart_ar
      • malgoska1 Re: Raportujcie! 16.11.05, 14:22
        Witam.

        > moja 145 1.4TS z dwiema osobami na pokładzie rozpędziła się do 205 km/h

        Zapomniałeś dodać, że tyle pokazywał licznik, a nie, że z taką prędkością
        poruszało się auto. Śmiało możesz odjąć z 10-15km/h i dostaniesz rzeczywistą
        prędkość. Następnym razem weź ze sobą GPS.

        Pozdrawiam,
        Maciej Loret
        • bart_ar Re: Raportujcie! 16.11.05, 14:37
          malgoska1 napisała:

          > Witam.
          >
          > > moja 145 1.4TS z dwiema osobami na pokładzie rozpędziła się do 205 km/h
          >
          > Zapomniałeś dodać, że tyle pokazywał licznik,

          co prawda, to prawda...

          a nie, że z taką prędkością poruszało się auto. Śmiało możesz odjąć z 10-15km/h
          i dostaniesz rzeczywistą prędkość. Następnym razem weź ze sobą GPS.

          dwa niezależnie GPSy pokazywały 210 km/h
          :-)))


          > Pozdrawiam,
          > Maciej Loret
    • zola22 Re: Raportujcie! 16.11.05, 15:14
      145 1.6TS; 1998 rok; serwisowana zgodnie z zaleceniami fabryki, przebieg
      120000km

      venus.wis.pk.edu.pl/~rkrzyzak/145TS.jpg
      a co prędkości to tylko licznikową podam czyli 215km/h (oczywiście z górki)

      pozdrawiam!!
      robert
      • indiana156-1.8 Re: Raportujcie! 16.11.05, 16:27
        Mi to i tak nie wierzycie, jak wcześniej z MC Carisma 1.8(która po wymianie
        filtra powietrza, na LPG, ciągnie znowu 210 według pomiarów na dwóch autach),
        ale swoją Alfą 156 1.8 wyciągam, po kilkiminutowym rozbiegu 220, a raz nawet
        230 z lekkiej górki (według licznika auta). Ale mam zamiar kupić GPS-a, to
        wtedy podam bezdyskusyjne dane. Raz w tygodniu staram się "przegazować" w ten
        sposób każde auto, to podobno zdrowe.
        • biedziak1 Re: Raportujcie! 16.11.05, 20:39
          witam
          Ar 145 1,4 bx
          Jak narazie to 170 km/h trasa warszawa-katowice. piec osob w samochodzie na
          lekkim nachyleniu. po czym padl silnik i dalej nie pojechalem:P
          wymieniam w sobote ale nie wiem czy jeszcze bede ja testowal
          pozdrawiam
    • rafal.gtv Re: Raportujcie! 16.11.05, 21:57
      Sugeruję przechwalanie się przyspieszeniem do setki , bo ten VMax świadczy
      raczej o sporych uchybach wskazań fabrycznych prędkościowskazów.
      Chcąc zweryfikować poprawność ich wskazań radzę dogadać się ze znajomym
      policjantem , który po koleżeńsku sprawdzi licznikowe np. 130km/h radarem :)
      Radochy będzie co niemiara...
      • malgoska1 Re: Raportujcie! 16.11.05, 22:00
        Witam.

        > Chcąc zweryfikować poprawność ich wskazań radzę dogadać się ze znajomym
        > policjantem , który po koleżeńsku sprawdzi licznikowe np. 130km/h radarem :)
        > Radochy będzie co niemiara...

        To ja pożyczę GPS (a może juz będę miał swój?) i zrobię, ten sam pomiar za
        połowę ceny pana w czapeczce z daszkiem. ;)))

        Pozdrawiam,
        Maciej Loret
        • rafal.gtv Re: Raportujcie! 16.11.05, 22:03
          OK. Zadbaj tylko o warunki pomiaru ( sugeruję powtórzyć go trzy razy i uśrednić
          wynik) Może to być ciekawe :)
          Z praktyki wiem , że uchyby prędkościomierza powyżej 130km/h są już znaczne.
          • malgoska1 Re: Raportujcie! 16.11.05, 22:08
            Witam.

            > OK. Zadbaj tylko o warunki pomiaru ( sugeruję powtórzyć go trzy razy i
            > uśrednić wynik) Może to być ciekawe :)

            Zastanawiałem się nad piwem za każdy pomiar, ale pewnie pomiary zakończyły by
            się po kilku pomiarach pierwszego zawodnika. ;))

            Pozdrawiam,
            Maciej Loret
        • k.borsuk Re: Raportujcie! 09.12.05, 18:47

          >
          > To ja pożyczę GPS (a może juz będę miał swój?) i zrobię, ten sam pomiar za
          > połowę ceny pana w czapeczce z daszkiem. ;)))
          >
          > Pozdrawiam,
          > Maciej Loret
          >>>mój GPS przekłamuje ok około 5-7km/h w dół, albo licznik:-)))
      • rafal.gtv Re: Raportujcie! 16.11.05, 22:01
        Uzupełniając - w/g obliczeń przełożenia przekładni podstawowej i głównej oraz
        progu odcięcia silnika , zwykła AR156/2.0 TS 155KM nie jest w stanie
        przekroczyć bariery 216km/h na standardowym ogumieniu.
        • malgoska1 Re: Raportujcie! 16.11.05, 22:05
          rafal.gtv napisał:

          > Uzupełniając - w/g obliczeń przełożenia przekładni podstawowej i głównej oraz
          > progu odcięcia silnika , zwykła AR156/2.0 TS 155KM nie jest w stanie
          > przekroczyć bariery 216km/h na standardowym ogumieniu.

          To ja pociągnę od razu fachowca za język. ;)
          Poproszę o wyniki obliczeń prędkości maksymalnych dla tegoż auta na
          poszczególnych biegach. ;)

          Pozdrawiam,
          Maciej Loret
            • malgoska1 Re: Raportujcie! 17.11.05, 13:39
              Witam.

              > Odpowiem jutro - obecnie jestem poza zasięgiem źródła wiedzy empirycznej .

              A (jesli to nie tajemnica) mozesz napisac jak to sie liczy?
              Moglbym policzyc w swoim...


              Pozdrawiam,
              Maciej Loret
              • rafal.gtv Re: Raportujcie! 17.11.05, 14:30
                Żadna tajemnica - aplikacja , do której podstawia się przełożenia biegów ,
                przekładni głównej , odcięcie obrotów i typ kół. Dla precyzji - CX i
                współczynnik strat przekładni.
                Obecnie jestem poza zasięgiem macierzystego komputera i bazy danych , stąd
                opóźnienie.
    • mi-ka 2,5 v6 17.11.05, 03:03
      Więcej nie ryzykowałem, na obrotach 6 tys. Pzdr. Choc testując inne łapałem ponad 250 km/h na autostradzie poznan/Konin
    • apandinus Re: Raportujcie! 17.11.05, 12:29
      AR 156 SW 2.0 TS, 2001 r.
      220 km/h (wg licznika) i jeszcze chciała się rozpędzać, ale miejsca zabrakło
      (wyprzedzające się TIR-y). Na A2, między Koninem a Wrześnią.
      Zwykle jeżdżę tamtędy między 190 a 210 km/h - to jedyna możliwość, żeby
      nadrobić czas na trasie Wa-wa - Poznań.

      Przyspieszenia raczej nie jestem w stanie zmierzyć samodzielnie.
    • pietrekj Re: 17.11.05, 16:35
      AR 145 1,4TS: prędkość max niestwierdzona, przy 180 na liczniku wymiękłem, to
      nie na moje nerwy. Przyspieszenie? Dziękuję jest. Chyba w okolicach danych
      fabrycznych, bo jakoś dziwnie często obserwuję współstartujących spod świateł
      raczej za niż przed sobą.
      Wpisałem się w ramach popierania wątków "nieawaryjnych".
    • alu156 Re: Raportujcie! 17.11.05, 21:24
      witam
      156 2,0 TS 98'
      na benzynie max to 215km/h (między Starym Zamościem a Sitańcem o 3am)
      a co do 0-100km/h trudno powiedzieć ale stoper to za mało by to zmierzyć
      pozdrawiam
      al
    • beboljo Re: Raportujcie! 04.12.05, 18:37
      Niedawno na A4 w Katowicach jakies 4 km przed zjadzem na Francuska moja AR 145
      1.4 boxer poleciala 170km a przynajmniej na tym poziomie zatrzymal sie
      wskaznik. Byla 2 w nocy wolne wszytkie pasy... pozdrawiam
      • chrenata Re: Raportujcie! 05.12.05, 10:03
        147 JTD 2002 rok. Mąż na autostradach za granicą jeździ czasem ponad 220km/h.
        Nie piszę rozpędza, żeby zobaczyć osiagi, tylko jeździ. Uwielbia pokazywać
        Niemcom w ich samochodach, że nie tylko oni mają dobre wozy.
        Kiedyś mieliśmy 156 w cudownym czerwonym kolorze z listwą czarną wzdłuż boków -
        dawało to efekt bajerancki. Czasem na parkingach podchodzili Niemcy z
        najnowszych BMW cz Mercedesów i cmokali z zachwytu... Alfa ma seksapil!.
      • mrdata Re: Raportujcie! 06.12.05, 15:51
        Precyzujac. Tyle wyszlo ale nie wygladalo to na maks. Nie moglem kontynuowac
        gdyz bylo troche ruchu i cos mi znienacka ;) droge zajechalo. Autostrada w
        Niemczech gdzies na wysokosci Hannoveru.
        • hr.dracula Re: Raportujcie! 07.12.05, 16:01
          ar145ts napisał:

          > Witam a ja tam swoją alfą 145 2.0TS pojechałem 240:) asz się zdziwili moi
          > pokładowcy:))))

          Zakładając , że spadaliście z przepaści , to faktycznie musieli być zdziwieni.
          Jeśli jednak żyjecie , to oznacza , że nie było 240 , a 204 .
          Wszystko inne to przekłamania licznika :)
          • ar145ts Re: Raportujcie! 07.12.05, 19:23
            Uwierz to nie była przepaść tylko droga Wyszków- Pułtusk . Ale pewnie i tak nie
            uwierzysz. Ale to jest możliwe dwa miesiące temu jechałem do Zakopca w 5 osób i
            bagażnik załadowany pod dach pewnie dla Ciebie bendzie to śmieszne ale
            rozpędziłem ją do 220. A mam pytanie czy śmigałeś kiedyś takim autkiem z takim
            motorem????
            • malgoska1 Re: Raportujcie! 07.12.05, 19:41
              Witam.

              > Uwierz to nie była przepaść tylko droga Wyszków- Pułtusk . Ale pewnie i tak
              > nie uwierzysz.

              To nawet nie kwestia wiary. To pewność.
              Jeśli auto nie było poddawane żadnym przeróbkom, to ja stawiam krzyneczkę
              dobrego trunku przeciwko krzyneczce soku jabłkowego z Biedronki, że Alfa 145
              2.0TS nie osiągnie 240km/h.

              Pozdrawiam,
              Maciej Loret
              • ar145ts Re: Raportujcie! 08.12.05, 17:35
                Te auto nie było poddawane żadnym przeróbkom :) Mój kolega ma alfe 156 2.5 V6 i
                on się sam dziwi że moja alfa tak chodzi:) idzie łeb w łeb :)a może ktoś chce
                się złapać i wtedy uwierzy:)))
                  • malgoska1 Re: Raportujcie! 08.12.05, 18:11
                    Witam.

                    > aha chciałem dodać ma założony filtr stożkowy, strumiennice i tłumik
                    > sportowy :)

                    A nie no. To ja się wycofuję.
                    Jak ma filtr, strumienicę i tłumik, to może osiągnąć nawet i 300km/h .
                    Licznikowe oczywiście, przy czym, nie da się ukryć, licznik też by trzeba było
                    podrasować. Tu masz specjalistów od tego:
                    www.allegro.pl/show_item.php?item=74514225
                    www.tacho.de/
                    www.tachoteam.de/
                    A już poważnie. Pożycz od kogoś GPS, jedź na autostradę albo DOL, zruć do JPGów
                    i podaj nam linka. Wtedy uwierzymy.

                    Pozdrawiam,
                    Maciej Loret
              • k.borsuk Re: Raportujcie! 09.12.05, 18:45
                Kolega ma czerwoną 145 2.0 coś jak na załączonym obrazku (zielona koniczynka)
                http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/Alfa_Romeo/145/11038672/alfa_romeo_145_2.0_qv_rood.html?resultset=49760812;referrer=resultaten;opnieuwZoeken=categoryId%3D1%3Bwhitelabel%3D%3Bvalues%3D1%3Bmerk%3DAlfa%2520Romeo%3Bmodel%3D145%3BmodelToevoeging%3D2.0%3BcarrosserieId%3D%3BbrandstofId%3D%3Baccessoire5%3D%3BbasiskleurId%3D%3Bvraagprijs_van%3D%3Bvraagprijs_tot%3D%3Bbouwjaar_van%3D%3Bbouwjaar_tot%3D%3Bkilometer_van%3D%3Bkilometer_tot%3D%3Bcilinderinhoud_van%3D%3Bcilinderinhoud_tot%3D%3BextraOpties%3Dja%3Bmerkdealer%3Dja%3Bage%3D%3Bunidealer%3Dja%3BsortBy%3Dmerkmodel%3Bparticulier%3Dja%3Bpostcode%3D%3Bmerkgarantie%3Dja%3Bstraal%3D%3Baccessoire10%3Dja%3Bsubmit.x%3D43%3Bsubmit.y%3D9%3Bsubmit%3Dzoek%3Bresultset%3D49760812%3Bstart%3D0%3BcategoryId%3D1;whitelabel=
                ...i jednak zdecydowanie przekracza nią 220km/h...

                Moja 156 1.8, paliwo Aral Ultimate 100, autostrada a3 Arnhem-Oberhausen 220km/h.
                • malgoska1 Re: Raportujcie! 09.12.05, 19:51
                  Witam.

                  > Kolega ma czerwoną 145 2.0 coś jak na załączonym obrazku (zielona koniczynka)

                  1. Następnym razem skorzystaj z jakiegoś serwisu skracającego linki (np.
                  www.tinyurl.com)
                  2. Wersja z napędem na 4 koła jest jeszcze wolniejsza od tej z napędem na jedną
                  oś.
                  3. Jeśli auto nie było poddane żadnym przeróbkom, to owszem 220km/h można
                  ujrzeć na prędkościomierzu, ale nie znaczy to, że auto porusza się z taką
                  prędkością chwilową.
                  4. To samo odnosi się do Twojego auta.

                  Pozdrawiam,
                  Maciej Loret
    • drugimarcin Re: Raportujcie! 11.12.05, 20:21
      Alfa 33 1,7 16V rok1990 (wersja bez kat.) 210 km/h od 190 wolno ale jeszcze sie
      rozpedza, licznik ustawiony wg danych z fabryki. 1000 obr. na 5 biegu to w
      zaokragleniu 32 km/h, latwo sprawdzic przeklamanie. Polecam przebicie igly
      predkosciomierza, to sprowadza na ziemie rozmowy o osiagach swoich bolidow.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka