Dodaj do ulubionych

Tuning WSK

26.08.05, 20:15
Mamy do Was wielką prośbe. Wyciągnęliśmy z garażu z kolegą starą WSK 125.
Chcielibyśmy ją wzmocnić i przyspieszyć. Mamy już na koncie kilka
ztuningowanych Jaw, Rometów i właśnie skończyliśmy remontować starą CZ 175.
Chcielibyśmy was prosić o jak największą liczbę porad i sposobów na tuning
mechaniczny WSK.

Z góry dziękuję za pomoc.

PS.
Jeżeli możecie, nadeślijcie mi również materiały na temat simsona (tuning).
Obserwuj wątek
    • grant156 Re: Tuning WSK 27.08.05, 00:01
      Zmień gażnik na lepszy wraz z króćcem (bardziej prostoliniowa droga mieszanki,
      konieczność użycia frezarki do frezowania żeliwnego cylindra),poleruj kanały
      ssące, wydechowy i dopasuj na styku kadłub-cylinder, splanuj nieco
      głowicę,zwiększ przełożenie.Pozdrawiam
      • kkwsk Re: Tuning WSK 29.08.05, 20:24
        Zamontowalismy szersza dysze i sciagnelismy kanal dolotowy. Dalo troche efektow
        (ok 0,5KM). Co o tym sadzisz? Dzieki za tip'y :)
      • Gość: mozart Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.07.06, 23:01
        do do wsk 125 to powiem ci ze jest to niezly motorek na crosa pod wzgledem
        wytrzymalosci wiem ze wsk 175 zbiera sie dosc szybko i jest mocna jak nie wiem
        co ale ja mam oby 2 motory wsk 175 i 125 powiem wam ze ja wole 125 mokre
        sprzeglo i wogole niby wolniejsza i sie gorzej zbiera ale nie psuje sie tak jak
        175

        nie zanudzxajac jesli jest obok ciebie niedaleko jakis tor motokrosowy skocz
        tam i na smietniku powinny lezec opony <wystarczy ze wylamie sie 1 klocek i oni
        wyzucaja bo juz sie nie nadaja >[ja sadze inaczej;]
        rame mozesz podwyzszyc o 20-50 cm dospawawujac uhwyt na amortyzator nizej
        jesli mozesz zalatwic jakies czei top zaluz se amortyzatory gazowe pompuje sie
        je pompka do kol samohodowyh :p nastepnie zalatw se przednie widelki wyzsze
        glowice mozesz splanowac <muj tata nie musi miec frezarki gada ze w takim
        guwnie obi sie to bakielitkom > al ja skoczylem do znajomego :p

      • Gość: bondto1 Re: Tuning WSK IP: *.tktelekom.pl 28.06.08, 13:39
        Ja w swojej wsk
        Wstawiłem gaźnik od jawy 350
        Wymieniłem głowice na sportowe od jamachy (ale trzeba było przerobić)
        Wydech od mz 250
        Oraz nowe tuleje z pierścieniami (najlepiej od wsk kobuz ale ja
        mam fabrycznie nówki)
        I przedewszystkimn zmieniłem sprzęgło na lepsze
        Spróbuj też lepiej skręic skrzynie biegów bo fabryczna są źle
        poskręcane
        Z mojej wsk wyciągnełem jakies 22 konie
        A prędkość maksymalna to 150km/h
        Bardzo łatwo przerabia sie tą wsk
        Ale najlepiej robić tuning z wsk 175 zrąbiłem to samo i miałem 29koni
        I yciągałem 193km/h
        • Gość: JA wsk 175 Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.07.08, 14:53
          BONDTO1 człowieku z twojej wypowiedzi da się wywnioskować że nawed
          nie widziałeś wsk na oczy
          "Wstawiłem gaźnik od jawy 350"
          widziałeś wogule taki gażnik jeśli nawed byś go założył spowodowało
          by to zalewanie silnika"
          "Wymieniłem głowice na sportowe od jamachy"
          jesli masz dwie głowice to może to nie wsk?
          "Wydech od mz 250" prawde muwiąc to wydech niema znaczenia
          "nowe tuleje z pierścieniami (najlepiej od wsk kobuz ale ja
          mam fabrycznie nówki)" tutajtoniewiadomo oco biega
          "zmieniłem sprzęgło na lepsze" jakie?

          "Z mojej wsk wyciągnełem jakies 22 konie" tojest praktycznie nie
          możliwe ale jeżeli już by sie udało napewno nie w taki sposub jaki
          tutaj jest przedstawiony to moc ta była by chwilowa silnik
          popracował by max 15 minut
          "Ale najlepiej robić tuning z wsk 175 zrąbiłem to samo i miałem
          29koni
          I yciągałem 193km/h":)a może 391km/h ludzie beztakich jaj
          ps.sorki za ortografię
          • Gość: maro275 Re: Tuning WSK IP: 79.162.229.* 01.11.11, 20:15
            Re: Tuning WSKIP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl
            Gość: JA wsk 175 23.07.08, 14:53 Odpowiedz

            BONDTO1 człowieku z twojej wypowiedzi da się wywnioskować że nawed
            nie widziałeś wsk na oczy
            "Wstawiłem gaźnik od jawy 350"
            widziałeś wogule taki gażnik jeśli nawed byś go założył spowodowało
            by to zalewanie silnika"
            "Wymieniłem głowice na sportowe od jamachy"
            jesli masz dwie głowice to może to nie wsk?
            "Wydech od mz 250" prawde muwiąc to wydech niema znaczenia
            "nowe tuleje z pierścieniami (najlepiej od wsk kobuz ale ja
            mam fabrycznie nówki)" tutajtoniewiadomo oco biega
            "zmieniłem sprzęgło na lepsze" jakie?

            "Z mojej wsk wyciągnełem jakies 22 konie" tojest praktycznie nie
            możliwe ale jeżeli już by sie udało napewno nie w taki sposub jaki
            tutaj jest przedstawiony to moc ta była by chwilowa silnik
            popracował by max 15 minut
            "Ale najlepiej robić tuning z wsk 175 zrąbiłem to samo i miałem
            29koni
            I yciągałem 193km/h":)a może 391km/h ludzie beztakich jaj
            ps.sorki za ortografię


            Ja mam akurat w swojej WSK 175 gaźnik od jawy 350 TS, nie wierzy ktoś? nr gg: 8819663 dam zdjęcia i filmik jak to pracuje, w gaźniku od jawy są 3 dysze 92, 78 i 40 ? chyba takie o ile pamiętam, mogę się mylić bo rok temu zakładałem ten gaźnik, więc dysze dajemy w konfiguracji 78, 78 i 40 i mi maszyna pali od kopniaka dzięki temu gaźnikowi. Skąd dysze wziąć ? ja akurat miałem 2 gaźniki z których zrobiłem jeden do WSK'i. Ponad to mam większą zębatkę z tyłu i na jedynce jak dam gazu idzie mi na koło bez duszenia sprzęgła.Moto przerobione na crossa, zawias przód od etzki, a tył od jawy 350,tłumik ? heh zwykła rura i końcówka z allegro za 60 zł przelotowa;p trochę głośna, ale mi to nie przeszkadza ;p
    • Gość: maniak Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.10.05, 16:55
      siemano!
      Mialem kiedys najszybsza 125 w calej mojej wielkiej okolicy, a wiec polecam:
      splantowac glowice(starannie dobrym pilnikiem zdzierasz krawedz glowicy, tak
      aby miejsce owej krawedzi nie nie istnialo. Trzeba potem wyrobic wklesniecie
      wokol otworu do swiecy.
      nastepnie to polecam zrobic szlif cylindra, ja mialem najwiekszy z mozliwych do
      zrobienia.
      Nie zaszkodzi zmienic tlumik, u mnie byl od wsk 175(nawet niezly efekt). Ale
      potem wpadlem na pomysl aby zalozyc od Jawy 350(stare wydanie, bo w typie "TS"
      jest wklesniecie przewidziane na tlumik takze ladnie wygladac nie bedzie).
      efekt byl rewelacyjny, a po zdjeciu koncowki to byl po prostu wypas!!!
      Co jeszcze, zaplon przyspieszyc na max(to pewnie wiesz).
      To byloby chyba tyle, 125 to zbyl nie stuninguje, to wkoncu silnik
      niskoobrotowy wiec rakiety z tego nie bedzie.
      Polecam wsk 175. To z reguly wadliwe motocykle, ale jesli palil gumy i wpizde
      wstawial nie bedziesz no to naprawde dobra maszyna.
      Pozdrawiam!!!
      • Gość: wsk175 Re: Tuning WSK IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.10.05, 14:30
        "to byl po prostu wypas!!!"
        chyba wypas bydła w wiosce , w której masz najszybszy motocykl.
        Poczytaj prostaku trochę literatury o silnikach dwusuwowych , a może zrozumiesz
        zasady jego działania.Jak dojdzesz do tajemniczego sformułowania" przepłukiwanie
        zwrotne" i "fala rezonansowa" to może zrozumiesz , choć nie napewno, jakie
        bzdury wypisujesz.Jeżeli po wstawieniu jakiegoś przypadkowego tłumika do silnika
        dwusuwowego silnik ten rozwija większą moc , to znaczy że zdarzył sie
        niesamowity przypadek.Przeważnie spada moć , a wzrasta zużycie paliwa.W dwusuwie
        wydech nie służy tylko do wyciszenia silnika , w przeciwieństwie do silnika
        czterosuwowego.Spełnia on olbrzymią rolę w procesie napełniania cylindra
        mieszanką paliwowo-powietrzną.Bardzo istotny jest kształt ,pojemność tłumika i
        charakterystyka przepływu gazów.
        "> Mialem kiedys najszybsza 125 w calej mojej wielkiej okolicy, a wiec polecam:
        > splantowac glowice(starannie dobrym pilnikiem"
        W innych miejscach świata głowice się "splantowuje" raczej nie nie pilnikiem....
        "> To byloby chyba tyle, 125 to zbyl nie stuninguje, to wkoncu silnik
        > niskoobrotowy wiec rakiety z tego nie bedzie."
        Byś się zdziwił , co w latach mojej młodości kartingowcy z klacy popularnej
        potrafili wycisnąć z poczciwego silnika 125 z zakładów metalowych Dęba.
        • Gość: merc Re: Tuning WSK IP: *.zsel.lublin.pl 27.03.07, 14:33
          ty bys sobie lepiej praktycznie sprawdził co daje zmiana tłumika albo calkowite
          jego zdjecie a nie pierdo0lisz jakies naukowe farmazony.DO WSK wiekszosc teorii
          naukoych sie nie sprawdza szczególnie w modelach troche już wyeksploatowanych.i
          nie wyzywaj ludzi od prostaków jak nie wiesz jak jest naprawde.
          • Gość: wsx Re: Tuning WSK IP: *.xdsl.centertel.pl 07.03.12, 20:28
            Zdjęcie wydechu "coś daje" <lol2>
            Od 30 lat jazdy na mineralnym oleju mixol wydech miał prawo zajść nagarem z cylindra i może
            było by go warto wyczyścić i zacząć jeździć chociaż by na półsyntetycznym oleju, który czyści wydech, bo różnica w cenie jest niewielka...
            wieśniak pozostanie wieśniakiem...
        • Gość: gosc Re: Tuning WSK IP: *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl 13.12.13, 04:53
          ale on matoł nie wie o tym że silniki wsk z NOWEJ DEBY były po przeróbkach konstrukcyjnych wysilone do 6000 obr/min- chłodzone wodą i miały maksymalie 9.5 KM. niech matoł wiejski co stuningował do 22 KM a nawt do 29KM.]zagłądnie do opisów tech,-silnika DE 6/---silnik do łodzi----/.były też prototypy silników wsk 350 z pionowymi garami/jeden na drugim/zachowany jeden egzemplarz,-przyjeżdzał na zloty. i nigdy to nie szło 200km/godz. jak u wiesniaków po stundzie się zdarza.aż się prawie że zesrałem ,jak czytam co wiesnik może wymyslic.chyba wymyslają to po jabcokach pod kosciołem po mszy, a że ograniczone Q jak na wsi to jeden z drugim dalej powtarza. pozdrowienia.
      • Gość: mirek Re: Tuning WSK IP: *.gprs.plus.pl 09.02.09, 23:25
        co do tego maxymalnego przyspieszenia zapłonu to bym dyskutował
        ponieważ to że przyspieszony to nieznaczy że silniejszy.zapłon musi
        być poprostu trafiony czyli najkożystniejszy dla pracy silnika a
        zbyt duże przyspieszenie zapłonu może spowodować prace silnika w
        drugom strone ,a jeśli nie to przynajmniej częste tzw. odbijanie
        startera.
    • Gość: xabingoWSK Re: Tuning WSK IP: *.kielce.cvx.ppp.tpnet.pl 22.12.05, 10:36
      Można sobie zamówic super tuningowego tłoka do WSK 125 na www.tloki-
      tuning.prv.pl ZOBACZ!! Jak chcesz jakieś super bajery do tuningu to pisz na
      mojego maila xabingoWSK@interia.pl Mam tłumiki prod.niemieckiej podnoszące
      moc ok.2KM bo ma strumienicę. Jeśli jesteś zainteresowany to pisz. Po nowym
      roku wystawiam wiele aukcji na allegro z bajerami do tuningu WSK 125. Pozdrawiam
    • Gość: wsk tuning maniak Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.02.07, 22:28
      znam sposób jak można zrobić aby wska wkręcała się na większe obroty, a
      mianowicie trzeba "odchudzić" tłok i korbowód (tłok zeszlifować od środka, ale
      bez przesady, a korbowód trzeba zeszlifować po bokach gdzieś o 1mm na strone)
      Ja tego nie próbowałem, tylko czytałem o tym, ale będę tak robił w swojej wsce.
      Oprócz tego trzeba splanować głowice, maksymalny szlif cylindra, wyprzedzić
      zapłon, założyć podkowe na skrzynie korbową, założyć większą zębatke z przodu.
      Tylko nic nie rób z tłumikiem, najwyżej go uszczelnij aby nie miał przewiewów.
      zrobiłem z tłokiem tak jak napisał bąku, wske mam jeszcze na dotarciu, ale i
      tak odrazu widać wielki przyrost mocy :D

      pozdro
      • Gość: wsk175 Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.02.07, 09:08
        Z tym odchudzaniem to uważaj,po pierwsze osłabiasz część i tak wykonaną z nie
        najlepszego materiału a po drugie zmieniasz wyważenie układu tłok-korbowód
        -wał.Zaraz się pojawi wibracja i wszystko się rozp...
        Proponuję zacząć od poprawienia fabryki :szlifowanie kanałów czyli spasowanie
        wlotu i wylotu ,drobne korekty okien cylindra czyli zmiana "rozrządu" oraz
        bardzo precyzyjne ustawienie zapłonu i składu miesznki.Jeżeli już musisz coś
        robić z tłumikirm to ogranicz się do porządnego umycia wewnątrz.Silniki
        wychodzące z fabryki były spasowane byle jak , oby odpalały.W tak małym
        silniczku dwusuwowym każda niedokładność wpływa na odczuwalne pogorszenie
        osiągów.Dlatego radzę rozłożyć takowy na czynniki pierwsze i metodycznie to
        wszystkozłożyć do kupy przestrzegając podstawowych zasad znanych mechanikom.Ale
        tu potrzeba sporo wiedzy której wielu forumowiczom baaardzo brakuje.Jak czytam
        te brednie o jakichś przypadkowych tłumikach czyniących ze zdezelpwanej wski
        rakietę to śmiać mi sie chce.
        Polecam książkę "jeżdzę motocyklem wsk" ,dział modyfikacje lub proponuję dotrzeć
        do materiałów dawnych klubów kartingowtch. Ekstremalni przerobione silnki
        śmigały tam e klasie popularnej.
        Proponuję jednak nie przesadzać z modyfikacjami bo to na ogół wiąże się ze
        zmniejszeniem żywotności , radzę doprowadzić silnik do idealnego stanu
        technicznego bez "patentowania."
        • Gość: bąku Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.02.07, 23:57
          Ja właśnie mam rozebrany silnik i koryguje wszystkie niedociągnięcia fabryki.
          Planuje sobie kupić kuty tłok po czwartym szlifie i chcę sobie zrobić taki
          szlif, z takim kutym tłokiem można już coś kombinować, a korbowodu nie będe
          ruszał, bo jest za chudy. planowałem też założyć podkowe, ale tam nie ma
          miejsca, wszystko jest dobrze spasowane. Jeszcze do tego będe planował głowice.
          Żywotność silnika dla mnie nie gra roli bo zawsze co jakiś czas musze robić mu
          remont, bo lubie katować swoją wske ;). A co sądzisz o rozwiercaniu kanałów
          płuczących??
        • Gość: bolsfanwk Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.07.07, 00:04
          ja stuningowałem swoją wsk 125 na maxa wszystko to co tam piszecie mniej więcej
          było zrobione, ja mialem jeszcze dorabiane magneto 0.7 kg warzyło 300 zł za nie
          dałem :D, na prostej drodze miała 8 sekund do 100 km/h i na maxa 170 nią
          jechałem, normlanie w srachu byłem hehe :D xD ale wytrzymało to wszystko 370 km
          i silnik padł, wszystko było idealnie wywarzone, i zrobione cylinder
          przegrzewał sie pierścionki szlak trafiał, taki obroty miała ze się śróbki od
          karterów potrafiły odkręcać od drgań, kopa miała spokojnie można by sie stawiać
          do mz 251 :) silnik takiego tuningu długo nie wytrzymał, lepiej kupić sobie coś
          mocniejszego polecam mz 251, nie psuje sie a fajnie chodzi, pozdro (:
      • Gość: mądry Re: Tuning WSK IP: *.realestate.net.pl 31.03.07, 20:24
        Ja proponuje nakleić na bak naklejkę YAMAHA ,SUZUKI ITP
        TO DA JAKIEŚ 20KM WIĘCEJ
        A TAK NA SERIO:
        Tuning motocykli WSK 125

        Wstęp:

        Na prośbę osób odwiedzających stronę i użytkowników forum postanowiłem
        opracować „coś”, co, mam nadzieję, przyda się wszystkim miłośnikom motocykli
        WSK, zarówno początkującym jak i już bardziej doświadczonym „mechaniką”.
        Postaram się opisać wszystkie przeróbki tak by były zrozumiałe dla wszystkich.
        Informacje zawarte w treści pochodzą z opracowań Tomasza Sałka ze „Świata
        motocykli”
        oraz z moich doświadczeń i od życzliwych mechaników.

        Podstawy:

        Przed rozpoczęciem rasowania silnika motocykla WSKa należy dokładnie przemyśleć
        cała sprawę, to do czego ma nam służyć nasz motocykl (zabawa w terenie,
        turystyka i jazda codzienna), oraz aspekt finansowy (czy aby na pewno się to
        opłaca). Koszt rasowania silnika to nie tylko papier ścierny, odpowiedni pilnik
        itp. to również kompleksowy remont silnika i precyzyjna obróbka materiałów.
        Nie można planować głowicy wiedząc, że mamy słaby wał, lub ogólnie zwiększać
        moc silnika, gdy skrzynia biegów najlepsze lata ma już dawno za sobą.
        Zakładam, że każdy przed rozpoczęciem, rasowania ma już nowe części lub
        zregenerowane (nie dotyczy cylindra).

        Motocykl do turystyki i jazdy codziennej. (WSK 125, 175)

        Są wśród nas osoby, które nie potrzebują wysilonej maszyny a jedynie
        usprawnionego silnika, który lepiej będzie radził sobie z trudami codziennej
        eksploatacji.
        Przeróbki, o których będę tutaj pisał są bardzo podstawowe i nie wymagają
        wielkiej znajomości mechaniki.
        Zacznijmy od cylindra.
        W „Podstawach” pisząc o zregenerowanych częściach nie włączałem do nich
        cylindra, chodzi o to, że podczas prac nad cylindrem istnieje zagrożenie
        uszkodzenia gładzi (powierzchni roboczej, tam gdzie chodzi tłok) po skończeniu
        prac cylinder można (a nawet powinno) dać do szlifu.
        Do „usprawnienia” silnika na tym etapie potrzebny będzie papier ścierny, wodny
        o ziarnistości 300, 400, 600 oraz zestaw pilników do metalu.
        Cylinder posiada 4 kanały:
        Ssący, – do którego domocowany jest króciec (króciec to aluminiowa rurka, do
        której przykręca się gaĽnik. Króciec nie występował we wszystkich WSKach)
        Wydechowy – nie musze chyba tłumaczyć 
        Dwa kanały płukania – patrząc na cylinder od dołu widać ich wloty po bokach
        tulei cylindra a w środku widać ich okna.
        Kanały te należy dokładnie wypolerować. Zaczynamy od papieru 300, potem 400 a
        kończymy na 600 po zakończeniu polerowania na czas, gdy cylinder nie będzie
        zamontowany kanały powinno się natłuścić olejem (zapobiega rdzewieniu).
        Bardziej uparci i zręczni powinni pokusić się o zgranie cylindra z karterami (z
        blokiem silnika). Chodzi o te wloty do kanałów płukania i ich odpowiedniki w
        karterach.
        Podczas składania silnika w miejscu łączenia karterów z cylindrem tworzą się
        progi zakłócające przelot mieszanki w kanałach płukania.
        Aby zgrać cylinder z karterami silnik musi być rozłożony na pół. Do prawego
        karteru wkręcamy szpile (długie śruby, którymi dokręcamy głowicę) wkładamy
        cylinder i dokręcamy go nakrętkami z dużymi podkładkami tak by nie uszkodzić
        przylgni (powierzchnia styku cylindra i głowicy). Po skręceni cylindra z
        karterem sprawdzamy jak wygląda ich łączenie w miejscy kanałów. Wszelkie progi
        w tym miejscu należy usunąć pilnikiem i wypolerować. Czynność należy powtórzyć
        dla drugiego karteru.
        Po zgraniu cylindra z karterem nadchodzi czas na zgranie cylindra z tłokiem.
        Czynność tą można wykonać tylko wtedy gdy mamy założony tłok na wale i wał w
        karterze (co najmniej w jednej połowie). Tłok posiada swego rodzaju wycięcia
        podobne do wycięć w tulei cylindra, cała zabawa polega na tym by te wycięcia
        się na siebie pokrywały. Tłok nie powinien przysłaniać wycięcia cylindra. Z
        reguły korygujemy tylko wcięcia tłoka a cylindra nie ruszamy (chyba, że jest to
        tylko minimalna ingerencja z naszej strony).
        Mając rozłożony silnik można również wypolerować komorę wału korbowego.
        Ci z was, którzy chcą wypolerować korbowód powinni wykonać to w trakcie jego
        regeneracji tzn. oddać wał do mechanika a gdy on go rozbierze zabrać korbowód
        do domu i na spokojnie go wypolerować. Nie powinno się polerować korbowodu w
        wale po regeneracji gdyż można zanieczyścić łożysko stopy korbowodu. Najwięcej
        uwagi należy zwrócić na wąskie strony korbowody, czyli jego przód i tył boki
        wystarczy wyrównać (nadmierne odchudzenie korbowodu po bokach może spowodować
        jego osłabienie czyt. uszkodzenie w trakcie jazdy!)
        Króciec należy wypolerować w ten sam sposób, co kanały.
        Osoby nie lubiące wysokich obrotów mogą zrezygnować z króćca, co w efekcie
        obniżą obroty, w których występuje maksymalny moment obrotowy.
        Podczas montaży króćca czy gaĽnika powinno się sprawdzić czy w jego kanale na
        łączeniach nie powstają progi, jak tak to trzeba je usunąć.
        Uszczelka pod cylindrem, niby nic, a jednak. Przed ostatecznym założeniem
        cylindra trzeba sprawdzić czy dana uszczelka nie tworzy progów na łączeniu.
        Często, a właściwie zawsze, kupne uszczelki są bardzo Ľle wycięte. Uszczelkę
        należy, więc przymierzyć do karterów ze szpilkami i do cylindra. Zaznaczyć
        gdzie jest nadmiar materiału i wyciąć go skalpelem.
        W zasadzie do motocykla użytku codziennego nie trzeba planować głowicy, z
        drugiej jednak strony planowanie nie jest drogie a odrobinę obniżona głowica
        nikomu nie zaszkodzi.
        Jeśli chcemy zwiększyć żywotność silnika to przyda się zrobienie
        dodatkowych „rowków smarujących” na tłoku. Zabieg ten powinien wykonać (za
        piwo) każdy szanujący się mechanik posiadający tokarkę. Nie będę wdawał się w
        szczegóły gdyż w każdym warsztacie powinni od razu zorientować się o co chodzi.
        W celu dopasowania motocykla pod swoje potrzeby można pobawić się z
        przełożeniem między silnikiem a kołem.
        Zębatka przednia – im większa tym motocykl jest szybszy, lecz wolniej
        przyśpiesza.
        im mniejsza tym motocykl jest silniejszy, szybciej przyśpiesz.
        Zębatka tylnia – im większa tym motocykl jest silniejszy, szybciej przyśpiesz.
        im mniejsza tym motocykl jest szybszy, lecz wolniej przyśpiesza.
        Do całości dodam, tylko, że silnik powinien być cierpliwie i ostrożnie
        docierany po remoncie (ok. 500km) i dokładnie wyregulowany
        Te podstawowe udoskonalenia są czasochłonne i żmudne, ale zaowocują zwiększoną
        sprawnością silnika i zmniejszeniem poziomu spalania paliwa, przyrost mocy nie
        jest duży, lecz wyczuwalny.

        Posiadacze WSK 175 powinni wypełnić wał za pomocą korka (po winie, ale nie tym
        plastikowym) i kleju żywicznego. Korek nie może być mielony, musi być
        jednolity. Korek mielony (z większości win) ma tendencję do rozsypywania się
        podczas pracy.
        Wypełnienie polega na wciśnięciu korka w dziury znajdujące się w kołach wału
        tak by zostawić trochę miejsca na zalanie żywicą. Korek powinien ciasno
        wchodzić i być jak najmniej kruchy.



        WSKa do zabawy i nie tylko. (WSK 125)


        !Uwaga!

        Autor strony oraz autor artykułu nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za
        ewentualne uszkodzenia silników!!!

        Uwaga ta jest niezbędna gdyż często bywa tak, że silnik jest Ľle przerobiony
        lub przerabia się silniki w złym stanie, po niżej podanych przeróbkach moc
        silnika może przekroczyć 10 koni mechanicznych.
        Efektem tak dużego przyrostu mocy są przypadki urwania koła zamachowego,
        pęknięć wału, rozsypania się skrzyni biegów itp...

        Zastanów się czy jesteś gotowy na tego typu konsekwencje?!



        Wstęp:

        Jeśli zdecydowałeś się już na stworzenie naprawdę mocnej WSKi to pamiętaj, że
        do tego typu silnika będziesz potrzebował najlepszych dostępnych elementów
        takich jak łożyska (np. Japońskie) pierścienie (nigdy prywaciarskie) tłok
        (najlepiej oryginalny, prywaciarze zależy, które), simeringi (również firmowe).
        Szlif cylindra, regenerację wału, wstawienie nowych tulei skrzyni biegów,
        ws
          • Gość: wsk175 Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.04.07, 08:39
            Nic się nie urwało , autor poszedł szukać wina z właściwym korkiem....
            PS
            Autor napisał wiele mądrych rzeczy , trochę uprościł sprawę korekty kanałów
            ,pominął ważną sprawę wyważenia układu wał-korbowód-tłok i namieszał z tym
            polerowaniem korbowodu , ale generalnie widać , że zna budowę i zasadę działania
            silnika dwusuwowego.
                      • Gość: wsk Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.07, 10:55
                        Nie dość że chamidło dresiarskie to jeszcze niedokształcone technicznie.
                        Po kiego ch.... ten korbowód ma być wypolerowany ,w celu zmniejszenia oporu
                        powietrza ?
                        Sloro bierzesz wał już wyważony i dopiero teraz "odchudzasz" korbowód i
                        dokładasz pierścienie na tłok to cały ten układ masz niewyważony, czy to jest
                        tak trudne do zrozumienia?
                        Skąd czerpiesz tą swoją wiedzę, bo na pewno nie z książek.
                        • Gość: dresiarz Re: Tuning WSK IP: *.realestate.net.pl 18.04.07, 22:01
                          Najpierw poczytaj co tam jest napisane a potem się mądruj TEMPAKU .A materiały
                          są z książek i czasopism
                          "Mając rozłożony silnik można również wypolerować komorę wału korbowego.
                          Ci z was, którzy chcą wypolerować korbowód powinni wykonać to w trakcie jego
                          regeneracji tzn. oddać wał do mechanika a gdy on go rozbierze zabrać korbowód
                          do domu i na spokojnie go wypolerować. Nie powinno się polerować korbowodu w
                          wale po regeneracji gdyż można zanieczyścić łożysko stopy korbowodu. Najwięcej
                          uwagi należy zwrócić na wąskie strony korbowody, czyli jego przód i tył boki
                          wystarczy wyrównać (nadmierne odchudzenie korbowodu po bokach może spowodować
                          jego osłabienie czyt. uszkodzenie w trakcie jazdy!) "


                          • Gość: wsk175 Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.04.07, 09:08
                            Jeszcze raz pytam głąbie PO CO ?
                            cO CI Q... DA TE POLEROWANIE?
                            I z czego to cytat?
                            " zabrać korbowód
                            do domu i na spokojnie go wypolerować" , jestem pod wrażeniem , aczkolwiek
                            autor nie sprecyzoawał , czy masz go polerować w kuchni czy łazience.
                            Pora kończyć tę dyskusje , gdyż ktoś mądry kiedys powiedział:
                            " nie dyskutuj z kretynem , najpierw sprowadzi rozmowę do swego poziomu a potem
                            pokona doświadczeniem"
                            Zegnam
                            • Gość: mądry Re: Tuning WSK IP: *.realestate.net.pl 20.04.07, 22:06
                              Gość portalu: wsk175 napisał(a):

                              > Jeszcze raz pytam głąbie PO CO ?
                              > cO CI Q... DA TE POLEROWANIE?
                              > I z czego to cytat?
                              > " zabrać korbowód
                              > do domu i na spokojnie go wypolerować" , jestem pod wrażeniem , aczkolwiek
                              > autor nie sprecyzoawał , czy masz go polerować w kuchni czy łazience.
                              > Pora kończyć tę dyskusje , gdyż ktoś mądry kiedys powiedział:
                              > " nie dyskutuj z kretynem , najpierw sprowadzi rozmowę do swego poziomu a
                              potem
                              > pokona doświadczeniem"
                              > Zegnam


                              Sam jesteś głąbem i kretynem.
                              Korbowód poleruje się w celu zmniejszenia zawirowań w układzie korbowo-tłokowym
                              Stosuje się to w kartingu-,gdzie jakiś tam % konia mechanicznego ma duże
                              znaczenie , uzyskujemy do kompletu polerowania kanałów,skrzyni korbowej jak i
                              korbowodu.W codziennej jezdzie mało kto poleruje to wszystko ze względu na brak
                              profesionalnych narzędzi aczkolwiek ,osoba dysponująca odpowiednimi warunkami
                              może to zrobić .
                              A co do kłótni to czytaj pytanie-są tu odpowiedzi co można zrobić aby uzyskać
                              więcej mocy z silnika wsk- lub poczytaj więcej o profesionalnym tunikgu
                              silników dwusuwowych a jeżeli masz problem gdzie to zrobić czy w kuchni czy w
                              łazience to powodzenia IDIOTO
                              • Gość: przemo Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.05.07, 00:51
                                ja juz na swojm kącie mam kilka na maxa podkręconych motorków.
                                najleprzym sposobem tuninuu wsk jest gruntowny remont
                                silnika:czylinder,wał,sprzęgło,nowe łożyska tak aby niebyło zadnego
                                oporu...........
                                a jeśli to bedzie mało to-(na własną odpowiedzialność moja 125 wytrymała 2mc)
                                zalecam przerobienie tłoka{dodatkowy pierścień}
                                planowanie głowicy(większe spręzanie)
                                WAŁ
                                z przeciwwag nalerzy zćągnąć te blachy da to efekt fajnego świstu w silniku ale
                                za to wał bedzie lrzejszy. dodatkowo ja przy remoncie wału powiedziałem
                                gościowi żeby stoczył go według własnego uznania, zsoczył go 4mm z wysokości.
                                odchudzenie wału daje duzo wieksze obroty.
                                polerowanie dolotu i wylotu cylindra.
                                ja moją wską jezdiłem po bezdrorzach a wiec tylnie koło załorzyłem od MZ-ki 16"
                                motor był wolniejszy ale mocy było więcej.
                                co do przerybek wału to proponował bym dopasowac jakies inne łorzyska na wale
                                bo to one właśnie niewytrzymały.
                                teraz mam wske typu lelek z silnikiem 175 i po wertepach radzi cobie dobze a
                                więc nic nie przerabiam bo wiem ze fajnie sie pobawic w przerubki ale silnik na
                                tym cierpi .
                                POZDRO DLA WSZYSTKICH i powodzenie w tuningu
                                • Gość: FINAL Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.03.12, 14:11
                                  Do przemo. To najbardziej kretyński pomysł na tuning jak w życiu spotkałem. Trzeci pierścień ?? Śmiech na sali ,moze wolne obroty będą mocniejsze ale zatrzesz silnik a na wysokich rozerwie ci tlok(jakis baran to wymyslił i gnoje nasladuja) blachy na wale zdjąc?? to juz kompletny idiotyzm żeby zwiększać pojemnosc skrzyni krobowej. DO WSZYSTKICH : tuning wsk w zasadzie ogranicza się do Planowania głowicy do 3 mm; podkowa w skrzyni korbowej. zapunktowania i szczelnego zaklejenia blach na wale (szkodliwa pojemność) zgrania połączenia cylindra z karterami (chodzi o zadziory na granicy karter kanał) zdjęcia tego łącznika z gaźnikiem i ew polerowanie wszystkiego (największe efekty daje polerowany kanał wydechowy. POLEROWANIE KORBOWODU MA NA CELU WZMOCNIENIE MATERIAŁU I ZMNIEJSZENIE ZAWIROWAŃ, PRZY POLEROWANIU ŚCIĄGNIESZ MOOOŻE 1 GRAM MATERIAŁU WIĘC ODCHUDZANIEM BYM TEGO NIE NAZWAŁ (JEST TO NAJBARDZIEJ KOZACKA CZYNNOŚĆ JAKĄ MOŻESZ ZROBIĆ DLA KORBOWODU) WSZYSTKIE TE CZYNNOŚCI MAJA TYLKO JEDEN MINUS PODNOSZĄ MOC ALE NA WYŻSZYCH PARTIACH OBROTÓW PO WYKONANIU WSZYSTKIEGO OKOŁO 6-6.5K OBROTÓW ALE MAMY OKOŁO 9 KONI SZYBSZA REAKCJE NA GAZ WIĘKSZE PRZYSPIESZENIE I NIŻSZE SPALANIE W STANDARDOWYM ZAKRESIE OBROTÓW. NIE BĘDĘ PISAŁ O ROZWIERCANIU DOLOTU I WIĘKSZYCH GAŹNIKACH I MEMBRANACH BO W WSK TO ZWYCZAJNIE NIE MA RACJI BYTU(ZA DUŻE KOSZTY I MAŁY EFEKT) I JESZCZE RAZ NIECH MI KTOŚ NAPISZE O STOŻKOWYM FILTRZE POWIETRZA TO ZNAJDĘ I PIERDOLNĘ ( GUZIK DAJE I PRZEPUSZCZA SYFY W DODATKU NIE TŁUMI SZMERU SSANIA CO W MOIM ODCZUCIU JEST BARDZO NIEPRZYJEMNYM DŹWIĘKIEM .


                                  TO WSZYSTKO TEMAT W ZASADZIE WYCZERPANY GNOJE ZAMIAST ZMYSLAC CZYTAJCIE TO A DOWIECIE SIĘ CZEGOŚ DOBREGO. pozdrawiam F!N4L
                            • Gość: mareczek Re: Tuning WSK IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.10.08, 11:16
                              korbowód poleruje się po to żeby odchudzić go (delikatnie) nie jest to duże
                              odchudzenie i nie ma większego znaczenia na wyważenie układu korbowego a po
                              drugie korbowód poleruje się po to żeby zmniejszyć zjawisko tak zwanego karbu
                              (są to naprężenia powierzchniowe w korbowodzie powodujące urywanie się go)
                              oczywiście wsk ma obliczony korbowód na występowanie ewentualnych karbów. a wy
                              nie wiecie nic o silnikach
          • Gość: gosć Re: Tuning WSK IP: *.dynamic.chello.pl 05.12.12, 09:57
            a ja wam powiem że mój silnik od dęby chodzi na łodzi i byscie się zesrali z waszymi tuningami.obcieta skrzynia biegów,na wyjsciu wałka z korby po drugiej stonie magneta dotoczone sprzegło odsrodkowe [na zasadzie sprzegła pilarki -przełożenie bezbiegowe z rowkiem na szarpaczke],magneto od podkaszarki z zapłonem elektronicznym, -pali od kopa , i wcale nie boi się silników 15 konnych japonców.do 65 km na wodzie pchając krypę 260kg.no i co powiecie mędrale wiejskiego tuningu,-[ tak niewiele mu potrzeba zrobic!]
    • Gość: Krzychu Re: Tuning WSK IP: 80.51.181.* 25.08.07, 19:08
      Z tego co wynika z twojego posta to chce tuning mechaniczny! Może nie za bardzo
      to się kojarzy z WSK-ką no ale ma "silnik nie do zatarcia" chyba ze będziesz
      piłował na jedynce! No ale ja polecam zwiększyć dopływ paliwa powietrza w
      gaźniku! No na pewno trzeba dobrze wszystko naoliwić! chyba to tego zabytku nie
      za bardzo trzeba tuningu bo i tak ma osiągi!
    • Gość: Goofy5555 Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.09.07, 17:37
      chces dobry tuning wsk naj lepiej zmienić zapłon ja mam tak w swojej
      mam zapłon od "DELTY" on jest elektroniczny,no co trzeba przerobić
      mosisz zalozyc podstawkę od zapłonu "WFM" i wywiercic otwór w wale
      korbowym zeby mozna pszykręcić wirnik a na pod stawke przymocowac
      uzwojenie.Chces więcej info pisz,adres e-mail goofy5555@wp.pl
      lub gg645779
        • Gość: qwert45 Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.10.07, 19:15
          No pewnie, wsadź skrzynie od mz albo dospawaj pare zembatek byle gdzie oby w
          silniku, słyszałem że można też wrzucić luzem, ale tego nisprawdzałem. Znajomy
          jeszcze oprucz tego doczepiał przerzutki od roweru, miałe wtedy 18 biegów i
          wyciągał jego kmar wtedy coś koło 300 ze zgurka. Najlepsze było jak na jednym
          kole brał honde cbr, gosciu z hondy niemógl go za nic dogonić. Strach było na
          niego wsiadać, a to tylko komar. Jak zrobisz taki malutki zabieg w wsce to
          pewnie ze 500 polecisz, uważaj!!!
      • Gość: karol282 Re: Tuning WSK IP: *.adsl.inetia.pl 27.12.07, 18:50
        Witam widze że troche tutaj ludzi zna sie na rzeczy a dokładniej na
        tuningu silników 2T. Zaczynam od najważniejszej rzeczy w takowych
        silnikach a mianowicie o wydechu. Wydech buduje sie cały nowy pod
        cylinder który sie wykonało wcześniej. Oblicza sie całe wymiary
        pojemności itp. programem Exhaust Calculator 2 znaleść można go w
        internecie. Wydech w 2T to nic innego jak komora rozprężna jak to
        mówi sie potocznie dyfuzor lub bardziej swojsko gruszka. Jego
        wymiary i pojemność tak jak wspomniałem ustalają charakterystyke
        danego silnika ale niezgranie go z wykonanymi przeróbkami w
        cylindrze nie da efektów. O cylindrach. Cylinder kształt wielkość
        okien także sie oblicza. W wsk 125 ja bym pokusił sie o dorobienie
        dodatkowych dwóch kanałów płuczących skośnych (patrz simson i Tabori
        Tuning) kanału ssącego z tzw. języczkiem ale z pozaokrąglanymi
        kantami podobno pozaokrąglanie tych kantów daje równomierne
        osiąganie mocy. Oczywiście przy tym również trzebaby powiększyć
        kanał wydechowy odpowiednio podwyższyć oraz poszerzyć. Głowicy bym
        nie ruszał ze względu na słabą wytrzymałość wałów w wsk a również ze
        względu tulejki na główce korbowodu która jest przekleństwem dla
        rasowanych silników. Co do ukł. ssącego. Założenie membrany od
        jakiegoś japońskiego motoru (dt 80, 125 itp.) razem z gaźnikiem
        napewno przyczyni sie do mniejszego spalania ale również poprawi
        osiągi i elastyczność silnika. Ze względu na zastosowanie membrany
        gaźnika trzeba zrobić otwory w tłoku dwa które są równe z
        szerokością całego kanału a pomiędzy nimi pozostawić pasek taki jak
        jest szeroki języczek w kanale ssącym. Zastosowanie podkowy jak
        najbardziej wskazane. Wsztstkie wartości dotyczące wymiarów itp.
        okien w cylindrze długości ukł. ssącego oraz wydechowego znajdują
        sie w internecie w artykułach bardzo znanego tunera polskich
        sprzętów Tomasza Sałka. Nie wspomniał on o pewnych przeróbkach jakie
        ja wymieniłem ale wiąże sie to z tym iż jego artykuły były pisane w
        innych czasach i z innymi możliwościami polskiego maniaka wsk ;)
        Pozdrawiam i życze miłego szukanka w internecie schematów do
        obliczeń ;)
    • Gość: Crazy Bocian:) Re: Tuning WSK IP: *.multimo.gtsenergis.pl 06.03.08, 14:20
      Moja WSK to super sprzęt:)Mam w niej między,innymi splanowaną głowicę ,hartowane
      łożyska na wale,gaźnik od JAWA 350 kros firmy (MIKUNI),ma nie złe kopytko
      polecam jeszcze zrobienie szlifa cylindra na trzecią próbę,przestawienie zapłonu
      na wcześniejszy i jeszcze wzmocnienie wału.Koszt tego wszystkiego to jakieś:
      - 90 zł na Gaźnik
      - 20 zł łożyska hartowane
      - 25 zł szlif cylindra
      - 10 zł dobór pierścieni
      - 30 zł planowanie głowicy
      • Gość: kupaka Rsku..el IP: *.com.pl 29.04.08, 23:09
        tyś jest jebniety jak twoja mama FEŚ sje puknij w łep ty ku.. .. przez tate WYGLĄDASZ JAKBY TWOJ STARY SPUSCIŁ SIE NA GNÓJ I WYCHODOWAŁO CIE SŁOŃCE podobno gdy rodzice uśmiechajom sie do siebie to dzicko rodzi sie mondre szkoda ZE TWOI STARZY TEGO NIEWIEDZIELI TY TŁUSTA DUPODAJKO
    • Gość: maax Re: Tuning WSK IP: 83.2.220.* 14.02.09, 17:27
      weź zamiast magneta zamontuj tylko ta krzywkę co otwiera przerywacz... da ci to
      o wiele większe obroty silnika ale skutkiem ubocznym jest brak ładowania i
      świateł... naprawdę warto to zrobić a zwiększysz przyśpieszenie motoru!!! pozdro...
    • Gość: Mechanik-4ever Tuning wsk karting IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.03.09, 23:57
      witam najlepiej zacząć od wyważenia wału zmniejszenia komory korbowej
      zamontowanie gaznika mikuni dellorto np od aprili rs 125 i zrobic przepistnice
      membranowa nastepnie dorobienie tak zwanej ''puchy'' czyli zamiast tlumika ktora
      bedzie odbijala spaliny z powrotem do cylindra toczenie glowicy najlepiej
      jeszcze wytoczyc wkladke do glowicy aby byla jak najwieksza kompresja przerobic
      tlok na jeden pierscien i jeszcze wazna rzecz jesli silnik nie bedzie chcial
      chodzic na wysokich obrotach to trzeba zalozyc przerywacz od jakiegos samochodu
      nie pamietam od jakiego no i oczywiscie zaplon elektroniczny bez magneta tylko
      krzywka od magneta wywalic cewki wszystkie zostawic tylko kondensator i
      przerywacz po tym tuningu silnik mozna zalozyc do kartinga i jezdzic na zawody
      wsk no i oczywiscie do wsk-i pozdrawiam :D xD
      • Gość: Motocyklista Re: Tuning WSK IP: *.centertel.pl 20.04.11, 00:09
        tuning fajna rzecz która jednak kosztuje trzeba kupić to i tamto a wiadomo sklepowe części znacznie odbiegają wytrzymałością od tych nawet najgorszych fabrycznych chyba że ktoś dorobi z dobrego materiału a to też nie będzie za darmo. W WSK 125 lepiej zrobić tylko to co niezbędne dla konserwacji silnika każda przeróbka zmniejsza żywotność i to masakrystycznie Wiem bo parę sztuk mi padło. Powiem wam że najdłużej chodziła fabryczna z plombami a jak się zacznie grzebać to ino potem się wszystko za chwile rozp**** :) Poza tym po zmianie parametrów kompresji wraz z mocą rośnie temperatura cylindra i tłoka (przy upale mozna zaraz zatrzeć) no to znowu zwiększa koszty bo trzeba lać lepszy olej. Doradzam jakiś zapłonik ze skutera lżejsze kolo magnesowe pasowanie kanałów gaźnik może być np od mz 150 Właściwa wartość termiczna świecy zapłon ok 2mm przed górnym punktem to też zależy od konkretnego silnika każdy gada troszkę inaczej i trzeba mu dobierać parametry mieszanki i zapłonu na tzw ''czuja'' kto jeździ wie o czym mówię Najgorsze jest to że jeśli jest to tzw jedyny motorek to każdy błąd poskutkuje tym że zamiast jeździć to pchamy dłubiemy i tak lato mija a motor w garażu zależy kto co lubi Ja np lubię jeździć I w mojej opinii lepiej poświęcić te dwa konie a lać tylko do baku i sobie śmigać na motorku za 200 zł niż wsadzić tę kasę w części z blachy i wiecznie je docierać a jak się już dotrze to zwykle się zepsuje a fabryczną mogę kręcić do zarąbania i nic a za to co mi zostanie to kupie inny silnik założę i znowu do oporu Wiem kolega prosił o dobry sposób na tuning Przepraszam za to ale lepiej jeździć dłużej niż szybciej Dobra fabryczna wiesia z papierami za parę lat będzie cenna może lepiej to przemyśleć. Albo odpicować i wzbudzać zazdrość popatrzcie czemu nikt nie krosuje junakiem każdy woli restaurować większą sztuką jest coś przywrócić do życia. wiadomo jak sie ma sam silnik wsk to nie warto a i najlepszy tuning KTM-a z tego nie zrobi .Obecnie mam Cz 175 w ramie z Cz kros 250 zawieszenie cz kros koła jawa 350 tłumik cz kros 250 gaźnik oryginalny tłok oryginalny przełożenie narazie oryginalne błotniki boczki i lampa z różnych krosówek zapłon cdi od skutera oryginalny wirnik zastąpiony kołem magnesowym koniecznym do uruchomienia zapłonu Na oponach szosowych wyciągała 110 teraz 85 bo kostki stawiają duży opór spalanie do przeżycia mniejsze niż w wsk 175 Motorek jeżdzi po lesie 3 sezon do tej pory wymieniłem sprzęgło i tyle :) koszt budowy ok 100 godzin pracy silnik 0 był już w domu rama 400zł kostki używane 0 zł koła 100 zł plastiki za 3 flaszki wudki Koszty tuningu :) 0zł żywotność wynagrodziła te 17 fabrycznych kócy co w porównaniu wsk 125 po tuningu ma z 10 może 11 zużywałem 3 silniki na sezon(koszt tuningu ok 300zł dla mnie troszku mniej ) sama się odpowiedź nasuwa :) Szlifujcie planujcie a ja będę jeździł haha ja już to zrozumiałem
        • Gość: FINAL Re: Tuning WSK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.03.12, 14:24
          Coś świta ale ....pisze masakrycznie ogólnikowo :D nie każdy tuning przynosi destrukcje silnika. zamiana zaplonu na cdi niby tuning a iskra spalanie i niezawodność wzrasta (w zapłonie nie moze być błędów a platyny luba się zgubic) (dobra pewna iskra to lepsze i mniejsze spalanie) tak samo polerowanie np korbowodu to najlepsze co możesz dla niego zrobić) inny gaźnik nowszej konstukcji to tuning ale masz lepsze podawanie (większe rozpylenie) co przekłada sie na moc i na niższe spalanie, A CO DO TUNINGU TO WKLEJAM WCZEŚNIEJSZY POST :



          Do przemo. To najbardziej kretyński pomysł na tuning jak w życiu spotkałem. Trzeci pierścień ?? Śmiech na sali ,moze wolne obroty będą mocniejsze ale zatrzesz silnik a na wysokich rozerwie ci tlok(jakis baran to wymyslił i gnoje nasladuja) blachy na wale zdjąc?? to juz kompletny idiotyzm żeby zwiększać pojemnosc skrzyni krobowej. DO WSZYSTKICH : tuning wsk w zasadzie ogranicza się do Planowania głowicy do 3 mm; podkowa w skrzyni korbowej. zapunktowania i szczelnego zaklejenia blach na wale (szkodliwa pojemność) zgrania połączenia cylindra z karterami (chodzi o zadziory na granicy karter kanał) zdjęcia tego łącznika z gaźnikiem i ew polerowanie wszystkiego (największe efekty daje polerowany kanał wydechowy. POLEROWANIE KORBOWODU MA NA CELU WZMOCNIENIE MATERIAŁU I ZMNIEJSZENIE ZAWIROWAŃ, PRZY POLEROWANIU ŚCIĄGNIESZ MOOOŻE 1 GRAM MATERIAŁU WIĘC ODCHUDZANIEM BYM TEGO NIE NAZWAŁ (JEST TO NAJBARDZIEJ KOZACKA CZYNNOŚĆ JAKĄ MOŻESZ ZROBIĆ DLA KORBOWODU) WSZYSTKIE TE CZYNNOŚCI MAJA TYLKO JEDEN MINUS PODNOSZĄ MOC ALE NA WYŻSZYCH PARTIACH OBROTÓW PO WYKONANIU WSZYSTKIEGO OKOŁO 6-6.5K OBROTÓW ALE MAMY OKOŁO 9 KONI SZYBSZA REAKCJE NA GAZ WIĘKSZE PRZYSPIESZENIE I NIŻSZE SPALANIE W STANDARDOWYM ZAKRESIE OBROTÓW. NIE BĘDĘ PISAŁ O ROZWIERCANIU DOLOTU I WIĘKSZYCH GAŹNIKACH I MEMBRANACH BO W WSK TO ZWYCZAJNIE NIE MA RACJI BYTU(ZA DUŻE KOSZTY I MAŁY EFEKT) I JESZCZE RAZ NIECH MI KTOŚ NAPISZE O STOŻKOWYM FILTRZE POWIETRZA TO ZNAJDĘ I PIERDOLNĘ ( GUZIK DAJE I PRZEPUSZCZA SYFY W DODATKU NIE TŁUMI SZMERU SSANIA CO W MOIM ODCZUCIU JEST BARDZO NIEPRZYJEMNYM DŹWIĘKIEM .


          TO WSZYSTKO TEMAT W ZASADZIE WYCZERPANY GNOJE ZAMIAST ZMYSLAC CZYTAJCIE TO A DOWIECIE SIĘ CZEGOŚ DOBREGO. pozdrawiam F!N4L

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka