karakalla
20.09.08, 23:57
Auto Bild przynosi informacje, że pojawi się na rynku w przyszłym roku, rozpoczęcie produkcji w lipcu, premiera publiczna na IAA, w sprzedaży od listopada.
Wóz jest o tyle ciekawy, że jest jednym z pierwszych pojazdów tej klasy, podczas których projektowania możliwe było jakoś uwzględnienie szarżujących cen ropy czy kłopotów w Ameryce. Jednak wydaje się, że grupa VW/Audi jest pewna swoich pozycji i technologii, brak jakichś rewolucji. Auto ponad 5 m, z aluminium, deklarowane masy własne 1650-1900 kg, na modułowej platformie, której mniejsze wersje są wykorzystywane również w A4/A5/Q5, a będą w A6/A7. „Utylnione” quattro z regulacją przepływu mocy między kołami osi tylnej. Przekładnia 8-cylindrowa (czy rozwinięty S-tronic? nie wiadomo). Silniki: na początku 4,2 FSI 372 KM/445 Nm i 4,2 TDI, 340 KM/850 Nm. Od 2010 3,0 TFSI 290 KM/420 Nm i 3,0 TDI 250 KM/500 Nm. Od 2011: 4,0 TFSI 420 KM/550 Nm i 5,0 TFSI (V10) w S8, ponoć aż 620 KM/750 Nm. Wylatuje za to W12, ma się ostać może w ofercie dla USA, Rosji i Chin.
Żadnych konkretnych informacji o hybrydach itp. Jeżeli te informacje są ścisłe (a chyba w sporej mierze tak, AB ma niezłe, sprawdzające się w przeważnie informacje z VW/Audi).