Dodaj do ulubionych

Route des Grandes Alpes

22.06.10, 00:10
Wybieram się ok. 20 sierpnia do Francji, na Lazurowe.

Marzy mi się pełny hardcore, jak w temacie - zaliczenie całej Route des Grandes Alpes - czyli słynnej widokowej trasy alpejskiej - tak od Lozanny aż do Menton.

Ile czasu na to zarezerwować? - czy jest szansa przeskoczenia tego w dwa dni (startując np. 4 rano z Lozanny, z jednym noclegiem)?
Nie mam doświadczenia w Alpach - ale ogólnie jestem "starym" kierowcą i podobne trasy mi nie straszne - ćwiczyłem trochę w innych górach. Mam też kierowcę na zmianę, choć "młodego" i raczej na prostsze odcinki - o ile tam takie w ogóle są.

Z jakimi kosztami się liczyć poza paliwem? Czy tam leci jakaś autostrada, ew. jeśli tak - to warto na nią się pakować, czy lepiej równoległymi? Zależy mi żeby to zrobić w 2 dni (o ile to realne) - ale też i na widokach, i trochę na cenie przejazdu.

Coś jeszcze powinienem wiedzieć?

A może to w ogóle marny pomysł? ;-) Bo jakoś nie ma na ten temat nic na forum (nie znalazłem przynajmniej).
Obserwuj wątek
    • ela.tu-i-tam Re: Route des Grandes Alpes 22.06.10, 12:12
      Googlowales?

www.trackandroad.net/road_book_grandes_alpes.html
      660 km

Kiedys jechalismy z Maurienne na polnoc od Nicei, Col de Galibier
      jest zajety przez rowery od switu do nocy cale lato, i nie daje sie
      ich wyprzedzic ...

www.cyclosport.com/article.php3?id_article=2334
      www.routard.com/mag_dossiers/id_dm/78/ordre/6.htm
      To co najbardziej lubie w Alpach (Maurienne jest super miejsce), to
      wycieczki pieszo z plecakim, od refuge do refuge.

• elmaz Re: Route des Grandes Alpes 22.06.10, 13:29
        Tak - googlowałem - i takich ogólnych opisów znalazłem sporo, ale głównie
        pisanych właśnie przez rowerzystów. A nie udało mi się znaleźć nic takiego, co
        by z sensem opisywało całą trasę od A do Z z punktu widzenia amatora, który to
        przeżył ;-)

Podstawą jest mapka: