Dodaj do ulubionych

operacja plastycza

16.11.06, 15:04
mam 31 lat, mam cofniętą szczękę - i raczej kwalifikuje się do operacji
(oprócz aparatu); nie jest to jakaś okropna wada, zresztą tyle lat z tym
żyje...mój problem to cofnięta broda i profil; same zęby mi tak nie
przeszkadzają; podobno można w bródkę wstawic implant - i wysunie to ją do
przodu; mam pytanie czy ktoś sie cokolwiek na ten temat? może ktoś próbował?
widziałam taką operacje w TV i faktycznie profil odrazu był lepszy; no i
operacja w znieczuleniu miejscowym, tańsza i mnie ingerencji...proszę o
jakieś info; byłam u konsultacji u drWarych - i mówiła, że taka opcja jest
możliwa - ale po korekcji aparatem....co wy na to?
Obserwuj wątek
    • tigra.14 Re: operacja plastycza 18.11.06, 15:06
      skoro tak powiedziała Ci dr Warych...to tak jest. ja z dr Warych mam do
      czynienia na AM i to Ona będzie przy mojej operacji.

      jeśli implant Cie zadowoli, to nie ma problemu. u mnie raczej trzeba bedzie
      spilować troche brody, choc jak dobrze Cie zrozumialam...to mamy taka sama wade.

      Pozdrawiam
      • awia22 Re: operacja plastycza 19.11.06, 15:24
        dziękuję za pocieszenie, tylko to nie jest do konca tak; ja sama zasugerowałam
        implant bródki, a ona powiedziała, że może można by było o tym kiedyś pomyśleć
        jeżeli mi na tym zależy...; niestety nie jestem z Wrocławia i nie za bardzo
        mogę się leczyć tak daleko i dojeżdżac co miesiąc (jestem z Poznania); w tej
        chwili stoję przed wyborem albo zakładam aparat - bez operacji - co do końca
        nie poprawi mojego profilu; albo przygotowuje się do operacji - i wtedy robią
        zupełnie co innego z moimi zębami (pani doktor jakoś specjalnie nie namawiała
        mnie do operacji, ponieważ podobno w moim przypadku przesunać tylko żuchwe o
        3,5 mm i raczej wyczułam, że mi to odracza); byłam też na konsultacji na
        chirurgii szczękowej - i tam mnie jednak odesłali do ortodonty - bo nie są
        przekonani czy operacja jest potrzebna; w Poznaniu byłam na konsultacji w
        ortodontki - która tylko zna się na zwykłym zakładaniu aparatów - dlatego
        pojechałam na konsultację aż do Wrocławia; niestety nadal ma mieszane uczucia -
        oczywiscie rodzina mówi - daj sobie z tym spokój; ale ja jak widzę swoje
        zdjęcia z profilu...mam juz 31 lat; mam życie ułożone i otoczenie traktuje to
        jako moje widzi misie pod wpływem programów typu "chcę być piękna"; nawet stać
        mnie na operację prywatną - ale mówiąc szczerze cholernie sie boję i naprawdę
        do konca nie wiem czy mój przypadek tego wymaga; niestety w internecie
        właściwie wogóle nie ma informacji o implantach bródki...a szkoda, może efekt
        był by dobry; mam wrażenie, że każdy mnie gdzies odsyła a ja niestety nie umiem
        za bardzo sama podjąć decyzji i sama się na tym nie znam; szkoda mi jednak
        zakładać aparat - wiedząc, że mój profil będzie taki sam..
        • tigra.14 Re: operacja plastycza 19.11.06, 16:29
          Rozumiem. ja nie miałam nigdy planowanej operacji. jednak niekompetencja mojej
          byłej orto spowodowała, że teraz nie mam wyboru. 3,5mm to nie jest tak strasznie
          dużo. Ja mam więcej po leczeniu orto!! Profil...no u jest dziwna sprawa, bo
          jednak mam dosyć dużą brodę i ona maskuje ten ptasi profil.

          Ja też nie lecze sie u dr Warych. Byłam u Niej w AM. oglądał mnie chirurg i pani
          dr i razem powiedzieli, że operacja jest bardzo wskazana. NFZ by to refundował,
          a wierz mi, że to nie jest proste takie zakwalfikowanie się.

          napisze Ci jeszcze tylko tyle, że gdybym wiedziała, że po tym leczeniu orto bede
          musiala isc na operacje, to pewnie nigdy nie zaczelabym tego leczenia. Teraz
          jest jednak za pozno na odwrocenie wszystkiego.

          na Twoim miejscu jednak zostalabym przy implancie bez leczenia orto. Do Wrocka
          masz faktycznie daleko, ale moze pojedziesz do Warszawy. tam jest tez bardzo
          dobry chirurg i moze on cos wymysli.
          • joannaks Re: operacja plastycza 20.11.06, 07:23
            Trochę nie w temacie... dziewczyny możecie dać mi namiary, jak dostać się do dr
            Warych.. lata temu jeździłam do niej, teraz wybrałabym się z dziecmi...I jak Ja
            oceniacie?? Z góry dzięki..
            • awia22 Re: operacja plastycza 20.11.06, 09:04
              podaje namiary do Dr Warych:
              tel. 0 71 792 54 44
              52-340 Wrocław, Goleszan 21a lok.9

              tigra - bardzo dziękuję za Twoje uwagi; mimo, że czeka Cię operacja - pomyśl,
              że efekt na pewno będzie tego wart, i nie będą to jakieś pół środki...ja chyba
              pójdę do jeszcze innego ortodonty (polecają go na forum)i zobaczy co mi powie;
              to jest faktycznie decyzja, którą trzeba dobrze rozważyć;

          • likasi Re: operacja plastycza 24.11.06, 11:45
            ooo wlasnie ja tez nic nie wiedzialam ze będe musiala miec operaceje bo tez mam
            cofnieta zuchwe a tu nagle po ponad roku z aparatem infromuja mnie ze bez
            operacji nie da sie wysunac zuchwy bo juz jestem za duza na apraty tfbc i
            wszystie inne i tylko operacja moze pozadnie zakonczyc leczenie moge miec
            proste zeby ale nadal ptasi dziobek bo nie da sie tak mocno wysungac zuchwy sad
            i teraz nie wiem czy chcem ta operacje jutro ide znow do ortodonty i sie
            dopytam czy ta operacja jest koniczena
        • mila.j Re: operacja plastycza 27.11.06, 20:19
          Witajcie! Hej awia. Jeśli chodzi o operacje nazwijmy je "twarzowe", to mnie
          czeka: *Wysunięcie żuchwy (8 mm różnicy)

        • mila.j Re: operacja plastycza 27.11.06, 20:30
          Witajcie! Hej awia. Jeśli chodzi o operacje nazwijmy je "twarzowe", to mnie
          czeka: *Wysunięcie żuchwy (8 mm różnicy), a potem najlepiej:
          *Wszczepienie bródki, bo nie wykształciła mi się takowa
          *zredukowanie "garba" na nosie (dwie ostatnie rzeczy mogę, nie muszę
          robić, ale, żebym wyglądałą jak człowiek, jest to wskazane.
          Obraz prawdziwej czarownicy - czyż nie. Nie jest jednak tak źle. Jak to mówią
          każda potwora znajdzie swego amatora. Ja swojego już mam (i nie jest to żaden
          potworeksmile)) Wprost przeciwnie. Usidliłam go i zaobrączkowałam rok temu. Wziął
          mnie taką, jaka jestem. Nie namawia mnie na operację, ale też nie odradza.
          Twierdzi, że jak będę przez to szczęśliwsza, to nie ma sprawy - mogę ić na
          operację. Ja nigdy nie mogłam zaakceptować swojego wyglądu, dlatego mimo
          ogromnego strachu pewnie się jej poddam. Trzymajcie kciuki, żebym nie
          stchórzyła. Narazie dopiero wybieram się na konsultacje do chirurga, ale od
          czegoś trzeba zacząć. Pozdrowionka!!!

          • mila.j Re: operacja plastycza 27.11.06, 20:33
            Sorki za ten nieudany, pierwszy post. Poprzyciskałam to, co nie trzebasmile)
          • awia22 Re: operacja plastycza 29.11.06, 14:44
            dziękuję za pocieszenie; u mnie lista rzeczy do naprawy też jest długa; i nie
            tylko na twarzy sad; ponieważ mam w miarę dobrą pracę i jeszcze nie mam dzieci
            postanowiłam o siebie zadbać; to nie tylko kwestia wygląda, ale też i zdrowia i
            samooceny
            ja też mam wsparcie w facecie, ale chcę to zrobić tylko dla siebie; wiem, że
            moje kompleksy wpłynęły bardzo na moje życie i za bardzo się wszystkim
            przejmuję; bardzo brakuje mi w życiu pewności siebie i przez tę wadę rzadko się
            uśmiechałam, i zawsze nosiłam długie włosy - aby się pod nimi zakryć; kompleksy
            są naprawdę zmorą, mimo, że jestem już całkiem stara -i jestem świadoma,że
            całkiem ładna ze mnie babka - to jakiś smutek we mnie sieci; może to też
            kwestia innych spraw a ja zwalam na zęby; tak czy owak 13-grudnia idę znów na
            konsultację, nie dam się spławić i nastawiam się na operację smile); również
            życzę udanej "naprawy" i napisz koniecznie jak było
    • joannaks Re: do awii 22.11.06, 11:58
      Dzięki. A możesz mi powiedzieć, czy w tym gabinecie przyjmuje tylko prywatnie
      czy na NFZ też?? I ile kosztuje konsultacja?? A na klinikach przyjmuje?.. tzn
      na Krakowskiej bodajże.. (nie jestem z Wrocka), bo chyba tem jest ortodoncja...
      • awia22 Re: do awii 22.11.06, 18:54
        nie chcę przekręcić, bo na konsultacji byłam ok pół roku temu; wydaje mi się,
        że płaciłam 50 zł, więcej raczej nie; Ja z załozenia byłam prywatnie i nie
        wiem, czy Pani doktor przyjmuje inaczej; ja jestem z Poznania i jechałam
        specjalnie do niej na konsultacje - bo słyszałam o niej dużo pozytywnych
        opinii; w tej chwili jednak doszłam do wniosku - mimo, że byłam bardzo
        zadowolona z Pani doktor - że jednak nie jestem w stanie raz na miesiąc jechać
        aż do Wrocławia, i będę leczyć się bliżej. Na pewno bardzo ważne jest trafić do
        kogoś kompetentnego. Ja miałam taką śmieszną sytuację, że pierwsza ortodontka
        do jakiej trafiłam wysłała mnie na chirurgię szczękową, a na chirurgii odesłali
        mnie spowrotem do ortodonty; znaleźć kogoś co się zna na jednym i drugim to
        ciężka sprawa.
        • koziorozec1979 Re: do awii 24.11.06, 23:25
          Znalezc ortodonte i chirurga w jednym to jest prawie niemozliwe.Skoro jezdzicie
          tak daleko,to moze warto sprobowac w klinice w Polanicy.Ma bardzo dobra opinie
          i zajmuja sie tam naprawde duzymi wadami(widzac niektore przypadki naprawde
          mozna sie zalamac).Leczeniem zajmuja sie wspolnie ortodonci z chirurgami.Jest
          to daleko,ale przyjezdzaja tam pacjenci z calej Polski.Moze chirurg plastyczny
          tez cos doradzi?
          • tigra.14 dr Warych 25.11.06, 12:58
            przyjmuje tylko prywatnie na Goleszan. W AM na Chałubinskiego, ale tylko z
            chirurgiem i za wizyte tez sie placi. Ponoc sa do Pani dr dlugie kolejki a na AM
            tez zawsze jest pelno ludzi z wadami wrodzonymi. Wiec jak chcesz sie juz wybrac,
            to na Goleszan.

            A ja w piatek ide do AM po termin operacjibig_grin
          • awia22 Re: do awii 27.11.06, 14:37
            ja zapisałam się na wizytę do ortodonty w Poznaniu (dr Kurzawski) - bo go
            polecają na tym formu; wizytę mam dopiero 13 grudnia; ale szczerze mówiąc, to
            już teraz wyobrażam sobie operację i nie wiem jakbym mogła egzystować z takimi
            myślami przez 2 lata; jeżeli chodzi o doktor Warych ja byłam zadowolona z
            wizyty, jednak nie w 100%; zostawiła mi otwarte drzwi mówiąc - albo leczymy
            aparatem i zobaczymy co da się zrobić..albo przygotowyjemy do operacji - która
            też niby nie da idealnego efektu, a ja potrzebuje zdecydowanego stwierdzenia
            czego mogę faktycznie oczekiwać; tak przy okazji zostawiłam u niej zdjęcia i
            odlew gipsowy (robiłam go gdzie indziej) -i ciekawe, czy będzie chciała mi go
            odesłać, bo chyba nie można co chwilę robić nowych zdjęć; tak dla ciekawostki
            powiem, że w wieku 15 lat (czyli 15 lat temu) byłam u ortodonty - magika, który
            proponował mi wyrwanie wszystkich przednich zębów (jedynki i dwójki) i
            wstawienie sztucznych - aby były proste...nie muszę mówić, że będę to pamiętać
            to do konca życia smile; mam też inne niemiłe doświadczenie, ponieważ mój brat
            będąc dzieckiem miał 4 operacje na chirurgii szczękowej (jakaś skomplikowana
            choroba) - nawet z podejrzeniem nowotworu - więc mimo, że było to też z 20 lat
            temu to dobrze to pamiętam i wszystko mi się przypomniało w kolejce na
            konsultację u chirurga; mimo wszystko nie poddaje się...jeżeli nie zdecyduje
            się na coś na tej wizycie to dam sobie spokój
    • zabcia83 Re: operacja plastycza 25.11.06, 23:28
      pytanie do awia22.po przeczytaniu twojego posta wydaje mi sie ze mam taka wade
      jak ty(zuchwa cofnieta),orto powiedziala ze aparat nie poprawi tej wady i
      jedynie operacja plastyczna zostaje.powiedziala ze mam bardziej nadzgryz niz
      tylozgryz.zastanawiam sie czy znalazlas orto ktory za pomoca aparatu podjal sie
      leczenia twojej wady,ja sie wybieram jeszce do innej orto.o operacji jeszce nie
      myslalam ,narazie przymierzam sie do zalozenia aparatu zeby wyprostowac
      zeby.pozdrawiam!
      • tigra.14 do zabci83 26.11.06, 11:44
        Wiem, że to pytanie nie było kierowane do mnie, ale mnie leczyła właśnie taka
        orto. nie powiedziala mi, że mam coś takiego jak retrogenia, tylko zabrała sie
        do leczenia. Po wyprostowaniu i odgięciu zębów nosiłam wyciągi, które miały
        wysunąć żuchwę do przodu.

        no i faktycznie na poczatku widziałam efekty...było coraz lepiej...aż pewnego
        dnia coś "trzasnęło" mi w stawach s-ż. Wtedy przestałam nosić(na własną rękę)
        wyciągi. Okazało sie, że po dwóch dniach żuchwa wróciła na swoje miejsce i
        wysunięcie jej do przodu znowu sprawiało mi ból. Dlatego po kilku poradach
        postanowiłam jechać na konsultacje do mojej orto, która leczyła mnie 10 lat
        temu(z poodzeniem). I wtedy Pani dr kazała mi jechać na konsultacje do AM. Tam
        po rozmowie z chirurgiem i orto dowiedziałam się, że tak dużej wady jak moja nie
        da sie wyleczyć za pomocą jakiegokolwiek aparatu. Albo idę na operację, albo
        zostawiam to wszystko jak jest, ale na własną odpowiedzialność.

        Pan dr pisał kiedyś, że można wysunąć dolne zęby do przodu i zamknąć w ten
        sposób szparę. Idz na konsultacje do kilku innych orto...może ktoś coś wymyśli.
        A jak już stracisz nadzieje, to idz do AM.
        • dzulla Re: do zabci83 29.01.07, 18:26
          tigra mam identyczna sytuacje.mojej wady tez nie mozne wyleczyc
          ortodontycznie,musze miec operacje.w dodatku beda mi najprawdopodobniej
          rozszerzac lub przesuwac rowniez gorna szczeke.cala akcja ma trwac ok. 2 lat
          razem z przygotowaniem,ale to dla mnie 2 lata wyrwane z zyciorysu,poniewaz gram
          na instrumiencie.dzisiaj sie po prostu zalamalam.w dodatku doeidzialam sie,ze
          bede miala calkiem inna fizis:/nie jest to mila swiadomosc,bo w koncu 16 lat
          sie chodzilo po tym swiecie tak jakjest.pozdrawiam;dzu;;a ;]
          • awia22 Re: do zabci83 30.01.07, 06:51
            zabcia, z tego co piszesz jesteś jeszcze bardzo młoda; naprawdę radzę Ci zrób
            to teraz, bo potem będzie się to za Tobą ciągnęło i kiedyś możesz
            żałować...zawsze cos przeszkadza - ja np. myśle o dzieciach, bo to ostatni
            dzwonek; w pracy też trudno mi wziąć urlop na miesiąc (może to sie wiązać aż ze
            zmianą pracy); no i wiadomo rodzina i znajomi - raczej nie wspierają, tylko
            każdy mówi- po co ci to...no i kwestia kasy; Czas szybko leci i nawet nie
            zauważysz jak to będzie za tobą; nie jestem pewnia czy to może przeszkadzać w
            gre na instumencie - lepiej się podpytaj, może wszystko będzie ok;
            • dzulla dzieki 30.01.07, 12:42
              dzieki za wsparcie.mam nadzieje,ze wszystko bedzie w porzadku i jakos sie to
              wszystko ulozy;]pozdrawiam-dzulla
    • zabcia83 Re: do Tigra.14 26.11.06, 16:26
      Tigra.14 dziekuje za posta!!!zastanawiam sie czy mamy podobna wade hmmm.wkrotce
      ide na usuniecie 8 mek pozniej zdjecia czaszki i ruszam do orto po aparat(pojde
      jeszce do innej na konsultacje mojej zuchwywinkboje sie jednak malo kompetentnych
      ortocrying...ale co zrobic trzeba komus zaufac..jesli mozesz napisz mi ile ok
      bedzie kosztowala trwoja operacja.pozdrawiam!!!
      • tigra.14 Re: do Tigra.14 26.11.06, 17:06
        No ja tez nie wiem czy mamy taka samą wadęwinkja mam taką, jak inni, którzy piszą
        w tym temaciesmile czyli retrogeniasadtylko że u mnie jest dosyć duża(jak to
        stwierdził chirurg).

        Skąd jesteś? moze ktoś z nas zna jakiegoś dobrego orto z Twojej miejscowości?

        Sama operacja,jeśli Cie zakwalfikują, jest w ramach NFZ-u. tylko teraz tak...jak
        chcesz płytki tytanowe, to w Warszawie dostajesz za friko a we Wroclawiu trzeba
        dopłacić. wszystko zalezy, gdzie będzie operacja. Ale ja zapłace między 7 a
        10tys. za całość. nie wiem dokładnie jeszcze ile konkretnie...w piatek się dowiem.

        jak masz pytania to piszbig_grin

        pozdrawiam
    • zabcia83 Re: operacja plastycza 26.11.06, 17:46
      no to pisze hehhewink).jestem z Torunia wiec orto bedzie z torunia lub
      bydgoszczywink.na forum bardzo jest polecana dr Majewska z bydg.i wlasnei do niej
      zamierzam udac sie na konsultacje.co do torunia nic nie slyszalam.hmm jedna
      orto powiedziala ze mam duza wade i tylko operacyjnie moge ja usunac,ale
      okreslila ja jako nadzgryz,nie wspominala nic o retrogeni ale moze mi nie
      wyjasnila do konca w czym rzecz.narazie i tak dluga droga przede mna.hmm a
      jesli chodzi o moja wade to gorne zeby prawie calkowicie pokrywaja te dolne
      (zuchwe)przy zamknieciu .i gora jest jakby bardziej rozwinieta w stosunku do
      dolu.(taki troche malpi profilwink
    • zabcia83 Re: operacja plastycza 26.11.06, 17:53
      ahaa i jeszcze zuchwe chce mi orto "poszerzyc"aparatem wewnetrznym,ktory bnylby
      na ok3 miesiace zeby uniknac wyrywania zebow ( usunac tylko 8 mki).i sie
      troszke boje tego aparatu wewnetrznego bo slyszalam ze sie ludzie bardzo
      seplenia,ale pewnosci nie mam.
      • tigra.14 Re: operacja plastycza 26.11.06, 18:37
        no to chyba to jest inna wada...z tego co wiem, to zgryz głęboki też leczy się
        operacyjnie.

        A jest w Toruniu AM w której można wykonać taka operację? Albo może pojedziesz
        do Warszawy na konsultacje do AM albo do Raszyna?

        Bo ja teraz jakbym zaczynała leczenie, to najpierw poszłabym do AM i posłuchała,
        co prawdziwi specjaliści mają do powiedzenia a potem szuałabym z podobnym
        zdaniem ortodonty.

        Bo wiesz...warto na początku zainwestować, żeby później nie było strat.

        pozdrawiam serdeczniebig_grin
    • joannaks Re: operacja plastycza 27.11.06, 08:53
      Dzięki tigra.. smile.. Ja jestem po kilku operacjach (ok. 20 lat temu)i
      na "szczękówce" we Wrocku i po Polanicy. Zgryz otwarty. Niestety "rozlazł" mi
      się juz dawno. Byłam u jednego orto (z dziećmi) i ten przy okazji zaprosił mnie
      na fotel i stwierdził, że ten mój zgryz można zamknąc aparatem stałym. Od razu
      miałam do niego przyjść, bez rtg nawet (!!!) na założenie aparatu. Zdziwiło
      mnie to , nie powiem, i dlatego jak natrafiłam na nazwisko dr Warych (m.in. do
      której kiedyś jeździłam jako dziecko na kontole z aparatem rychomymi)
      pomyślałam, że skonsultuję się u Niej ..
      A powiedzcie mi , powinnam iśc na konsultację już chyba ze zdjęciami,co?? wink
      Czy zdjęcia boczne powinny byc z dwóch stron?? hmm oprócz oczywiście
      panoramicznego...
      • tigra.14 joannaks... 27.11.06, 09:27
        joannaks...Ty mnie nawet nie strasz szczekowka we Wrockuwink Dobrze,ze to bylo 20
        lat temusmile...

        Jak jestes z Wrocka to jak najbardziej zadzwon do dr Warych i idzcie na
        konsuktacje! kolejki sa straszne, ale do takiej osoby to warto poczekacsmile
        Oczywiscie wez RTG. To boczne jest potrzebne tylko z jednej strony. Mi zrobili
        dwa z powodu dziwnej asymetrii i zdjecia wygladaly identycznie, dlatego nie ma
        sensu robic dwoch. Do tego panoramiczne...chyba ze dr Warych jeszcze cos zleci
        zrobic. Ale z doswiadczenia wiem, ze lepiej miec ze soba juz RTG, bo na
        konsultacji juz sie czegos dowiesz...a tak to latasz i robisz RTG i znowu
        idziesz na konsultacje.

        A do kogo poszlas z dziecmi?
        • joannaks Re: joannaks... 27.11.06, 14:42
          Nie jestem z Wrocławia, a u orto byłam w Lubinie, tak z ciekawości. Wybieram
          się w tym tygodniu z jednym dzieckiem do dr Nęckiej na Krakowską na kontrolę.
    • keira-so Re: operacja plastycza 31.01.07, 21:39
      Słuchajcie napiszcie coś więcej konkretnie n/t implantów w brodzie zamiast
      cięcia szczęki - może jakies linki, może jakieś zdjęcia?

      • awia22 Re: operacja plastycza 01.02.07, 18:05
        coś znalazłam:

        www.chirurgia-plastyczna.org.pl/zabiegi_korekcje_implanty.php
        niestety wyglądam coś jak pomiędzy tą pierwszą a drugą panią (oczywiście przed
        zabiegiem)
    • awia22 Re: operacja plastycza 05.03.07, 12:09
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=23692&w=52298138

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka