09.02.08, 12:26
Witam,
czy byl ktoś z nurkujacych w Meksyku ?
mam zamiar wybrać się wrzesien/październik
chcialabym wiedzieć, co mozna zobaczyć pod wodą, jakie sa ceny,
gdzie najlepiej zanurkowac i czy mozna tam spotkac polskich
instruktorów ?

pozdr.
Obserwuj wątek
    • wojtek37k Re: Meksyk 10.02.08, 19:33
      Ja byłem w Playa 15 dni maj 2007 , zrobiłem w tym czasie 22
      nurkowania na miejscu , nie jest to dużo , ale pogląd juz jakiś
      mam . O polsko-jezycznej bazie nurkowej , nawet nie słyszałem .
      Musisz próbować się dogadać po hiszpańsku , angielsku lub
      niemiecku , innej rady nie ma .
      Co pod wodą - fajne rzeczy . Najmniej ciekawie jest na miejscach
      nurkowych przy samym Playa , ale generalnie trochę zwierza się tam
      kręci , na Tortudze w czasie jednego nurkowania widziałem 17 żółwi
      zielonych , jest jakiś wraczek i takie tam , rafa nie imponuje ,
      praktycznie wszystkie nurki to dryfty . Dużo ładniej jest w parku
      narodowym przy wyspie Cozumel , zwierz większy , rafa dużo
      ładniejsza , zrobiłem tam 6 nurkowań i każde w zasadzie było bardzo
      udane , widoczność pod wodą to 12-20m (tak mam w logbooku).
      Najładniejsze nurki są jednak w cenotach , podziemnych zbiornikach
      wodnych połączonych ze sobą systemem podziemnych rzek , to naprawdę
      super sprawa , widoczność w najgorsze dni przekraczała 50m i te
      widoki . Oczywiście nie wszystkie cenoty są równie piękne , ale nas
      wozili w kolejności od najsłabszych do spektakularnych wręcz , gdzie
      te pierwsze bardzo się podobały na początku , później dopiero nie
      wytrzymały porównania . W cenotach trzeba mieć bardzo dobrze
      opanowaną pływalność , przewodnicy muszą mieć pewność , że pletwami
      o nic nie zawadzisz , potrafisz przepływać przez szczeliny nie
      dotykając niczego - to pozwolą wtedy na wiele , a frajda będzie
      wielka .
      Jeśli wybierasz się na Jukatan , to okres nie jest najszczęśliwszy ,
      to czas burz i huraganów związany ze słabą widocznością pod wodą .
      Ja sam mam ochotę tam wrócić , ale w przełomie listopada i grudnia ,
      bardzo dużego zwierza można spotkać wtedy pod wodą , a i aura dużo
      przyjaźniejsza .
      Jeśli mogę coś jeszcze to pytaj .

      Pozdrawiam Wojtek
      • tropikey Re: Meksyk 17.02.08, 21:55
        do Wojtka - a jak oceniasz Cozumel, jako miejsco do snorklingu?
        Chodzi mi zwłaszcza o dostępność fajnych miejsc prosto z brzegu.
        Wróciliśmy własnie z Tajlandii i jestesmy zawiedzenie tym, że do
        wszystkich ciekawych miejsc do snorklingu trzeba byo daleko
        docierać :-(
        Czy park narodowy na Cozumel rozciąga się na całym wybrzeżu?
        Z góry dziękuję za pomoc...
        Pozdrawiam, Bartek
        • wojtek37k Re: Meksyk 18.02.08, 09:39
          Widziałem tam snurkujących , ale nie przy hotelach , to były rejsy .
          Tam są bardzo ładne rafy ale dość głęboko , więć szczerze , to na
          dobrą sprawę , nie odpowiem na to pytanie .
          • tartaczek Re: Meksyk 14.03.08, 00:41
            Ja bylam na snorkelingu na Cozumel,ostatni raz 3 tyg temu.Sa rejsy malymi
            lodziami w 3 miejsca .Trwa to 2,5 godziny-cena 22 dolary( z
            napojami+wyposazeniem)+oczekiwany napiwek.
            • ladybug Re: Meksyk 24.07.08, 18:52
              Wzdluz Cozumelu rozciaga sie 2 co do wielkosci rafa koralowa na
              swiecie. Miejsc do snorkelingu jest napewno wiecej niz 3(
              www.cozumelinsider.com/Reefs), a cena i czas syprawy zalezy
              od wlasciciela lodzi i miejsca, z ktorego sie wyrusza. Im dalej na
              poludnie i od miasteczka tym bardziej ceny ida w gore i dochodza do
              37$ za 2 godziny za osobe lub nawet $55 jesli wykupuje sie wycieczke
              w resorcie.
              Bez problemu mozna wejsc prosto z brzegu. Nalezy jednak uwazac, bo
              rafa moze powaznie pokaleczyc stopy tam gdzie nie ma oczyszczonego
              wejscia do wody.
              Mniej wiecej na wysokosci Fiesta Americana Cozumel Dive Resort
              znajduje sie Money Bar, z ktorego jest darmnowy i bezposredni dostep
              do rafy. Za drobna oplata mozna tam wypozyczyc sprzet i wynajac mala
              szafke.
              • tropikey Re: Meksyk 25.07.08, 10:53
                dzięki za nowe wieści na temat snorklingu na Cozumel. Na razie lecimy co prawda
                na Bonaire, ale kto wie, może następnym razem informacje te wykorzystamy w praktyce?
                Pozdrawiam, Bartek
    • bsykus Re: Meksyk 31.07.08, 13:33
      Organizuje wyajazd nurkowy do Meksyku na Jukatan 29/10-12/11.
      Jesli masz ochote mozesz sie dolaczyc. Info na bsykus@yahoo.com
    • majek3xb Re: Meksyk 13.09.08, 23:10
      ja w te wakacje nurowalem w meksyku i tam sobie wyrobilem pozwolenie
      na nurkowanie do 12 metrow, cen nie znam bo mi to mama fundowala,
      bylem 50 km od kankunu i ogolnie mozna tam zobaczyc rafy korlowe,
      barakudy, i rozne inne rybki ktorych nazw nie znam :P ale bylo
      ciekawie, mozna tez zobaczyc tam wielkie zolwie ale nie mozna ich
      dotykac pod zadnym pozorem poniewaz po dotknieciu wdziera sie
      zaarzenie i moga one umrzec. Polskich turystow raczej mozna tam
      spotkac bo spotkalem duzo polakow i rosjan. w moim hotelu nie bylo w
      ogole polakow pewnie dlatego ze polecialem tam z biura tyrystycznego
      we wloszech ale mysle ze jezeli Ty polecisz z polski to spotkasz ich
      duzo. Ogolnie w meksyku nie jest tak ciekawe jak w turcji albo a
      egipcie gdzie rownierz nurkowalem (ale jeszcze bez powzwolenia)ale
      nie powiem ze mi sie nie podbalo. Ogolnie zecz biarac polecam i
      pozdrawiam. Tomek

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka