Dodaj do ulubionych

Plan zagospodarowania Kamionka

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.09.08, 20:31
Erazm z forum Zabytki Warszawy donosi:

plany zagospodarowania Nowa Praga i Kamionek!!!
Autor: erazm1 30.09.08, 14:47
wyłozone w architekturze na Pradze Pólnoc albo w PKiN, pierwszy
mozna opiniowac do 16.10. drugi dłuzej, obrońcy zabytków do
dzieła!!!
Obserwuj wątek
    • Gość: ewak Ogłoszenie o przystapieniu do sporządzania planu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.10.08, 16:57
      To nie wyłożony już plan tylko ogłoszenie o przystąpieniu do
      sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
      Kamionka. Czas na składanie wniosków do 20 października!

      P R E Z Y D E N T
      m. st. Warszawy
      Warszawa, dnia ……………………………


      OGŁOSZENIE
      o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu
      zagospodarowania przestrzennego
      rejonu Kamionka

      Na podstawie art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o
      planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80,
      poz. 717 ze zm. ) zawiadamiam o podjęciu przez Radę m.st. Warszawy
      Uchwały Nr XXX/952/2008 z dnia 8 maja 2008r. w sprawie przystąpienia
      do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
      obejmującego obszar, którego granice stanowią:

      - od północy: południowa granica torów kolejowych na odcinku od
      linii wyznaczonej przez zachodnią ścianę budynku przemysłowego,
      zlokalizowanego na zamknięciu ul. Nowińskiej do zachodniej linii
      rozgraniczającej ul. Chodakowskiej;
      - od wschodu: zachodnia linia rozgraniczająca ul. Chodakowskiej,
      południowa linia rozgraniczająca ul. Mińskiej, południowa linia
      rozgraniczająca ul. Stanisławowskiej, zachodnia linia
      rozgraniczająca ul. Terespolskiej;
      - od południa: południowa linia rozgraniczająca ul. Stanisława
      Augusta i jej przedłużenie do północnej linii brzegowej Jez.
      Kamionkowskiego, północna linia brzegowa Jez. Kamionkowskiego;
      - od zachodu: przedłużenie linii, którą wyznacza wschodnia linia
      zabudowy ul. Lubelskiej, południowa linia rozgraniczająca ul. B.
      Joselewicza i ul. Żupniczej, linia wyznaczona przez zachodnią ścianę
      budynku przemysłowego zlokalizowanego na zamknięciu ul. Nowińskiej,
      biegnąca do południowej granicy terenów PKP.

      Zainteresowani mogą składać wnioski do wyżej wymienionego planu
      miejscowego.

      Wnioski należy składać na piśmie w Biurze Architektury i Planowania
      Przestrzennego, PKiN, Plac Defilad 1, piętro XIII, pokój 1349, 00-
      901 Warszawa (z zaznaczeniem „Wniosek do planu w rejonie Kamionka) w
      terminie do dnia 20 października 2008 r.

      Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię, nazwę i adres
      wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości,
      której dotyczy.


      PREZYDENT
      miasta stołecznego Warszawy

      (-) Hanna Gronkiewicz-Waltz
      • Gość: pralinka Re: Plan zagospodarowania Kamionka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.10.08, 21:49
        Autor: forum_rozwoju_warszawy 01.10.08, 15:10
        Gość portalu: pralinka napisał(a):

        > A wiesz może jakie zmiany wprowadzone są w mpzp Kamionka Praga
        Płd.?
        > Na forum zabytków eraz1 dał info, że wyłożony do konsultacji.


        W uzasadnieniu do uchwały o przystąpieniu do zmiany planu
        zagospodarowania Kamionak można przeczytać, iż:

        "Po przeprowadzeniu analizy dotyczącej uwarunkowań stanu
        istniejącego, opracowanych
        materiałów analitycznych i studialnych, w świetle obowiązujących
        przepisów o
        zagospodarowaniu przestrzennym oraz oczekiwań społecznych, należy
        stwierdzić, że
        przystąpienie do sporządzenia planu jest zasadne.
        Należy przystąpić do sporządzenia planu w celu ustalenia
        przeznaczenia terenów w rejonie
        Kamionka, określenia sposobów ich zagospodarowania i zabudowy oraz
        zasad przekształceń
        terenu historycznej dzielnicy przemysłowej, sprzyjających rozwojowi
        funkcji śródmiejskich z
        uwzględnieniem uwarunkowań historyczno – konserwatorskich i
        określenia ponadlokalnych
        powiązań komunikacji miejskiej.
        Teren, którego dotyczy uchwała, częściowo wchodzi w skład obszaru
        objętego miejscowym
        planem zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Grochowskiej na
        odcinku od ul.
        Lubelskiej do ul. Kaleńskiej i Modrzewiowej zatwierdzonym Uchwałą Nr
        143/VIII/99 Rady
        Gminy Warszawa – Centrum z dnia 29.04.1999 r. i opublikowanym w Dz.
        Urz. woj. maz. Nr
        59 z dnia 12.07.1999 r., poz. 2082.
        Powyższy plan wymaga wprowadzenia zmian w związku ze zmianą
        przebiegu Alei
        Tysiąclecia ustaloną w obowiązującym studium.
        O zmianę części tego planu oraz o sporządzenie planu dla obszaru
        Kamionka wystąpiły
        władze Dzielnicy Praga – Południe, Rada Mieszkańców Osiedla Kamionek
        oraz indywidualni
        inwestorzy.
        Teren przewidziany do objęcia planem jest położony w dzielnicy Praga
        Południe. Kamionek
        jako osiedle mieszkaniowe i rejon przemysłowy powstał po 1795 roku
        na gruntach Skarbu
        Państwa. Dobra Kamionkowskie w połowie XIX wieku zostały
        rozparcelowane i
        zabudowane domami mieszkalnymi i zakładami przemysłowymi. W okresie
        międzywojennym Kamionek szybko przekształcał się w rejon
        przemysłowy, w okresie II
        wojny został częściowo zniszczony, po wojnie odbudowany jako ośrodek
        przemysłowy.
        Obszar opracowania planu graniczy od północy z terenami kolejowymi i
        terenami
        przyległymi do Dworca Wschodniego, od wschodu z terenami
        przemysłowymi i Wydziałem
        Weterynarii SGGW, od południa z Parkiem Skaryszewskim i zabudową
        mieszkaniową, od
        zachodu z Zakładami „E.Wedel” i terenami osiedla SM „PAX”.
        Obszar ma zróżnicowany charakter i nie tworzy jednolitego systemu
        przestrzeni miejskiej.
        Występuje tu zarówno zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna jak i
        obiekty produkcyjne,
        usługowe i magazynowe o bardzo zróżnicowanej wartości technicznej.
        Często występują
        obszary zagospodarowane tymczasowo, o przypadkowej zabudowie.
        Dotychczasowy układ
        ulic i obsługa komunikacyjna będą musiały ulec istotnym zmianom w
        związku z planowanym
        przebiegiem Alei Tysiąclecia. Aktualnie na terenie Kamionka
        obserwuje się zmiany
        funkcjonalne terenów tradycyjnie przemysłowych oraz daleko posuniętą
        degradację
        techniczną zasobów mieszkaniowych, a brak obowiązującego planu
        miejscowego sprzyja
        chaosowi przestrzennemu w tym rejonie. Wskazany obszar wymaga
        uporządkowania
        istniejących terenów zabudowy i przestrzeni publicznych oraz
        podniesienia ich standardu.
        Przewiduje się zachowanie ukształtowanych historycznie elementów
        układu przestrzeni
        publicznych oraz określenie zakresu uzupełnień dla nowej zabudowy.
        Postuluje się również zachowanie grup wartościowej zieleni wysokiej
        oraz uzupełnienie i
        odtworzenie szpalerów zieleni przyulicznej.
        projekt uchwały – druk nr 1062
        Przewidywane przekształcenia są zgodne z uchwałą Nr LXXXII/2746/2006
        Rady Miasta
        Stołecznego Warszawy z dnia 10 października 2006 r. zatwierdzającą
        studium uwarunkowań
        i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy w
        rozumieniu przepisów o
        planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
        Projekt planu zostanie sporządzony z uwzględnieniem stosownych
        standardów przy
        zapisywaniu ustaleń projektu planu, wprowadzonych Rozporządzeniem
        Ministra
        Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego
        zakresu projektu
        miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164,
        poz. 1587)."
      • konrad.boryczko Re: Plan zagospodarowania Kamionka 22.10.08, 14:58
        Przeczytałem ten bełkot i mam nadzieję, że jednak Trasa powstanie. Przynajmniej na odcinku do Grochowskiej i od Wasyngtona do Wału Gocławskiego.
        Przeraża mnie egoizm mieszkańców Kamionka. Proponuję im zamianę jednej nitki Grochowskiej na trawnik i likwidację linii tramwajowej na Waszyngtona. W końcu to prawie centrum miasta i po co tu jakieś ciągi komunikacyjne?
        Piszę to jako osoba, która całe zycie mieszkała przy ul. Wiatracznej, a teraz na Gocławiu. To co, protestowac przeciwko poszerzaniu ul. Bora? Tylko jak ja do roboty dojadę? Aha. Metro na Gocławiu niepotrzebne. I na Kamionku zresztą też;)
        Idźmy dalej? Stadion Narodowy? Nie dopuszczę!
        BTW na Kamionku mieszkają sami emeryci? Szkoda lokalizacji...
        Kiedy ludzie wreszcie zrozumieją, że miasto musi się rozwijać? I że jeden Wał Miedzeszyński (BTW poszerzony ledwie trzy czy cztery lata temu) nie załatwi całej komunikacji północ-południe po tej stronie Wisły? Helikopter dla każdego, a co!
        • Gość: Krop Re: Plan zagospodarowania Kamionka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.10.08, 15:08
          Klasyczne NIMBy. Wszystko niech będzie byle daleko ode mnie. Dzięki nim jak się
          dalej będą tak starać to niczego nie będzie bo koncepcja obwodnicy na
          Wiatracznej zdaje się że też się właśnie wali. Dzięki dokładnie tym samym
          ludziom, to oni spowodowali zmianę planów, gdy na Kamionku na obwodnicę miejsce
          było, na Wiatracznej nie ma i nie będzie, no chyba ze ktoś podejmie decyzję by
          burzyć nowe bloki. A że nie podejmie to niczego nie będzie. Bo że PO zaryzukuje
          "drugą Rospudę" i budowę wbrew prawu to nie wierzę. Kononowicz był prorokiem...
                • Gość: konrad.boryczko Re: Plan zagospodarowania Kamionka IP: *.subscribers.sferia.net 22.10.08, 19:57
                  Jesli mogę za mata/kropa.
                  1. Tunel pod Wiatraczną swoją drogą, ale czy wiesz, co ma być na górze? To obejrzyj dokładnie plany. Byłaś/łeś na prerzentacji w Urzędzie Dzielnicy latem? Ma byc droga 2X2 z ekranami dźwiękochłonnymi o wysokości do 7 metrów. W tym kontekście zapewne napisał, że nie ma na to miejsca. Żeby było trzebaby wyburzyć całą zachodnią stronę Wiatracznej (z nowobudowanym budynkiem Marvipolu) albo po stronie wschodniej nowy (względnie) budynek między Prochową a Kobielską. Poza oczywiście innymi, planowymi, wyburzeniami.
                  2. Nie wiem o jakim dublowaniu piszesz... Twoim zdaniem ktoś z Wiatracznej będzie jechać do Żaby Grochowską/Szwedzką? Po wybudowaniu Obwodnicy Śródmieścia? Można i tak, można np. przez Ząbki, tylko po co?
                  Fakt jest taki, że obecnie Targowa - 11 listopada/Solidarności jest jedynym połączeniem Grochowa/Gocławia itd. z Targówkiem/Bródnem.
                  Na krótką metę sytuację poprawiłoby wreszcie udrożnienie Strażackiej i wydłużenie Kijowskiej. Ale inwestycje północ-południe są niezbędne. Mam tu na myśli zarówno Wiatraczną (tunel), jak i Trasę Tysiąclecia, Trasę Olszynki Grochowskiej i dokończenie Trasy Siekierkowskiej.
                  BTW naprawdę nie zauważyłaś/łeś, że coraz więcej ludzi nie jeździ już do Centrum tylko między dzielnicami?
                  • Gość: pralinka Re: Plan zagospodarowania Kamionka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.10.08, 20:56
                    obwodnica pragi w SISKOM siskom.waw.pl/obwodnica-sr-wschod.htm

                    Nie napisałeś dlaczego potrzebna jest ulica biegnąca starą Trasą
                    Tysiąclecia urywająca się na Grochowskiej. Wbrew pozorom dostrzegam
                    ten powód.

                    Zamknij oczy. Wyobraź sobie wielką dziurę w ziemi, nad nią 4
                    śpiących, w nieokreslonej przyszłości... Otwórz oczy. Pomyśl jak
                    taką dziurę objechać ;)

                    Poproszę o cytat na temat burzenia nowych bloków z jakiegokolwiek
                    oficjalnego raportu.
                    Dlatego wybrano wariant tunel, żeby ograniczyć hałas. Okoliczni
                    mieszkańcy szczególnie nowych budynków będą krzyczeć najgłośniej NIE
                    NIE NIE - to oczywiste, wydali kupę kasy na nowe mieszkania, super
                    blisko centrum, w idealnie skomunikowanym miejscu a tu bach!
                    niespodzianka... ktoś wpadł na pomysł zamykania ringu śródmieścia.
                    • Gość: Krop Re: Plan zagospodarowania Kamionka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.10.08, 00:01
                      Przeczytaj dokumenty na Siskomie o których mówiłem. Najlepiej ze zrozumieniem. I
                      wróćmy potem do tej dyskusji, dobra?

                      W tej chwili sytuacja wygląda tak że mimo budowy tunelu nie da się spełnić norm
                      hałasu na Wiatracznej po budowie trasy. Albo zmienią całkowicie koncepcję, albo
                      będą musieli wyburzyć bloki po którejś stronie ulicy (zapewne ten przy
                      Prochowej) albo, co jest najbardziej prawdopodobne - niczego nie będzie jeszcze
                      długie lata.

                      Pytania do czego potrzebna jest "dublująca" trasa litościwie nie skomentuję.
                      Jedna ulica w każdą stronę to jest we wsi...
                      • Gość: pralinka Re: Plan zagospodarowania Kamionka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.10.08, 13:33
                        Dałam link do stron SISKOMu. Przeczytajcie czego brakuje przy
                        Aneksie nr 1 do warunków środowiskowych. Zobaczę, uwierzę. Kto
                        twierdzi, że trzeba burzyć? Rozhisteryzowani mieszkańcy???

                        Trasa Tysiąclecia ma sens, jeśli zostanie przeciągnięta przy Parku
                        Skaryszewskim - Międzynarodowa. W tej chwili na liście inwestycyjnej
                        ZDM są dwa odcinki, tego środkowego oczywiście brakuje, ponieważ
                        przez lata budził najwięcej kontrowersji i był głośno
                        oprotestowywany, również przez mieszkańców Saskiej Kępy... a może
                        szczególnie przez nich.
                        • Gość: pralinka ekrany IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.10.08, 14:46
                          w aneksie nie ma mowy o burzeniu nowych budynków, jest za to o
                          parametrach ekranów siskom.waw.pl/materialy/obw-sr/ANEX-1-
                          Wiatraczna-1.pdf
                          jeszcze raz proszę o cytat z materiałów SISKOM, w którym takie
                          konieczne wyburzenia nowych bloków są wymienione.
                          Stwierdzenie "przeczytaj uważnie" nie jest dla mnie argumentem. To
                          ty masz mnie (i innych) przekonać do swoich racji, zamiast
                          wprowadzać w błąd.
                          • tomkrt Re: ekrany 24.10.08, 12:20
                            Po pierwsze prosze nie używać określenia (skrótu myślowego) "materiały SISKOM" bo ich autorzy mogą się poczuć urażeniu. To są materiały opracowane przez firme DHV na zlecenie miasta jako podstawa do uzyskania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. SISKOM je tylko udostępnia w ramach działalności statutowej aby ułatwić obwywatelom dostęp do informacji o planowanych inwestycjach.

                            Po drugie - rzeczywiście w tym dokumencie nie pada zdanie o dodatkowych wyburzeniach.
                            Za to pada bardzo ważne stwierdzenie - że przy 6 metrowych ekranach budynki nie będą zabezpieczone - normy nie zostaną zachowane.
                            Jako rozwiązanie - (proteze) projektanci proponują sprezentować każdemu mieszkaniu klimatyzacje i szczelne okno ktore wg założeń tego dokumentu nigdby nie powinno być otwierane.

                            O tym, czy takie rozwiązanie będzie wystarczające zdecyzdują w swoich uzgodnienia sanepid i minister środowiska oraz potwierdzi wojewoda wydając bądź nie decyzje środowiskową dla tej inwestycji.

                            Sprawe przekroczeń norm na ścianach budynków może też zakwestionować komisja europejska i wstrzymać finansowanie tego projektu.
                            Ta część obwodnicy Pragi jest wpisana jako zadanie kluczowe w programie operacyjnym województwa mazowieckiego.

                            Więc niewiadomych jest wiele.

                            Jeśli rozwiązanie z klimatyzatorami nawet zakaceptuje minister środowiska i inspektor sanitarny oraz wojewoda to i tak będzie miało marne szanse aby obronić się w sądzie gdzie niechybnie sprawa trafi.

                            Jeśli nie będzie kompletu uzgodnień lub wojewoda nie wyda decyzji środowiskowej lub sąd uchyli decyzje środowiskową, to będzie powrót do punktu wyjścia i trzeba będzie zaczynać sprawe od początku.
                            I wtedy rozwiązania będą właściwie dwa. albo poszerzyć linie rozgraniczające poprzez dodatkowe wyburzenia co pozwoli odsunąć jezdnie od zachodniej pierzei wiatracznej i objąć rownież wyższe kondygnacje cieniem akustycznym nawet od 6 metrowych ekranów.
                            drugie rozwiąznie to rozważyć inny przebieg wschodniej części obwdonnicy śródmieścia - czyli powrót do koncepcji Trasy Tysiąclecia. Po prostu trzeba będzie dokonać alanizy wariantowej i wybrać rozwiązanie korzystniejsze.
                            • Gość: mieszkaniec Re: Pieniactwo Rady Osiedla Kamionek IP: *.aster.pl 24.10.08, 12:55
                              Rada Osiedla Kamionek protestując przeciwko ulicy śladem
                              projektowanej niegdyś Trasy Tysiąclecia potwierdza krótkowzroczność
                              części mieszkańców naszego miasta. Rezygnacja z tego pasa drogowego
                              oznacza brak możliwości realizacji linii tramwajowej na tym odcinku,
                              która prowadziłaby aż na Gocław. Szkoda, że takie twory jak Rady
                              Osiedla nie zaczną prowadzić skuteczniejszego lobbingu na rzecz
                              remontów zapuszczonych kamienic oraz likwidacji różnego rodzaju
                              dziadowskich komórek, składów rupieci itp., których na Kamionku nie
                              brakuje. Czy pan przewodniczący Rosiński widział kiedyś, jak
                              wyglądają kamienice i ich otoczenie przy Dworcu Wschodnim (ul.
                              Frycza-Modrzewskiego)? Najlepiej uprawiać tylko pieniactwo, z czego
                              Polska słynie od wieków i dlatego właśnie w tym kraju jest tak, jak
                              jest. Po co inwestycje, drogi, tramwaje? Tak swojsko wyglądają te
                              odrapane rudery z wychodkami na zewnątrz i komórkami na węgiel.
                            • Gość: pralinka Re: ekrany IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.10.08, 12:58
                              Czyli Tysiąclecia przez Kamionek bardziej realna. Odcinek
                              Międzynarodowa do przepchnięcia po cichu, żeby przypadkiem protestów
                              na Saskiej Kępie nie wywoływać ?

                              Czarno widzę urwanie ul. Tysiąclecia na Grochowskiej, i co dalej w
                              Kinową slalomem ?

                              "materiały SISKOM" -> jeśli ktoś się na was powołuje,nawiązuje do
                              materiałów na stronie, niech to robi dokładniej, źródło i cytaty
                              mile widziane

                              Dzięki za dotychczasowe wyjaśnienia:)
    • Gość: konrad.boryczko Specjalnie dla pralinki IP: *.subscribers.sferia.net 24.10.08, 23:18
      W uproszczeniu.
      Dawno temu były czasy, kiedy myślało się o rozwoju miasta jako całości. I były plany, projekty, rezerwy drogowe itp. Czasy te minęły w 1989 r. i niektorzy się cieszą...
      Co to ma wspólnego z tym wątkiem? Ano to, że mądrzy ludzie, którzy myśleli o mieście w kategoriach ogólnych i bardziej dalekosiężnie niż do najbliższego (najczęśćiej nierozstrzygniętego) przetargu, zaplanowali 4 (słownie: CZTERY) drogi przez tory między Pragami inne niż istniejąca od 200 lat "szosa brzeska":
      1. Prawobrzeżna "Wisłostrada" czyli Wał Miedzeszyński itd. do Mostu Gdańskiego
      2. Trasa Tysiąclecia od Gocławia (którego wtedy jeszcze nie było) przez Dworzec Wschodni i Szmulki do Szwedzkiej
      3. Trasa Łazienkowska przez Wiatraczną na Bródno
      4. Trasa Olszynki Grochowskiej z +- Miedzeszyna przez Witolin na Białołękę
      No i jeszcze Trasa Siekierkowska, choć po naszej stronie jest ona bardziej wylotówką z miasta niż trasą międzydzielnicową.
      Wróćmy teraz do Wiatracznej. Ulica ta powstała w połowie lat 50. i była projektowana docelowo jako dwupasmówka po powierzchni. Coś jak dzisiejsza ul. Fieldorfa na przykład. Gdyby plany budowy 4 tras zostały zrealizowane, w zupełności by to wystarczyło. Bo byłaby to jedna z pięciu możliwości jechania mniej więcej w te same rejony.
      Niestety. Z czterech inwestycji zrealizowano jedną: Wał Miedzeszyński. Z Trasy Tysiąclecia zrezygnowano (mam nadzieję tymczasowo), Trasa Olszynki Grochowskiej jest w dużym zawieszeniu. Została nieszczęsna Wiatraczna. No i próbuje się tam wepchnąć coś, co się nijak nie zmieści. Nawet w dwóch poziomach.
      Osobiście rozumiem projektantów. Na Grochowie kolizja to "tylko": kilkaset metrów (Rondo plus odcinek do szpitala). Za to przez teren od 50 lat zabudowany i stanowiący dość logiczną całość.
      TTysiąclecia ma rezerwę znacznie większą niż Wiatraczna.. Tunel pod Kamionkiem też można sobie wyobrazić. Więc?
      Moja wizja Wiatracznej jest taka: tunel z drogą po trzy pasy i metro. Natomiast na górze zostaje jak jest, ewentualnie z przedłużeniem linii tramwajowej z Ronda. Ale to tylko luźna koncepcja osoby, która tam całe życie mieszkała:)
      pzdr.
        • rosada Re: Specjalnie dla pralinki 25.10.08, 04:06
          "zarobiony jestem" i godzina późna więc krótko:
          1. Pralinko - dzięki za rozsądek
          2. Kropp - o jakich konsultacjach społecznych "w lato" piszesz ?
          3. Konrad - to w końcu, gdzie mieszkasz ?
          4. Mieszkaniec - szkoda, że się nie odzywałeś, gdy rozpoczęto prace
          na miejscowym planem rejonu Dworca Wschodniego ( a w tym rejonie
          leżą ulice, o których piszesz)
          5. No i rozumiem, że przez "pieniactwo przewodniczącego Rosińskiego"
          nie tylko nie powstanie linia tramwajowa na Gocław, centralny
          odcinek II linii metra, ale także OŚ (Nowo-Wiatraczną) i wiele
          zaplanowanych autostrad...
          • Gość: konrad.boryczko Re: Specjalnie dla pralinki IP: *.subscribers.sferia.net 25.10.08, 18:37
            Drogi rosada.
            Bardzo cenię Twoją działalnośc jako dziennikarza i społecznika. Poważnie. Natomiast w tej sprawie mamy inne zdanie.
            Ad 3: mieszkam na Gocławiu i po prostu zależy mi na łatwym dojeździe do Castoramy na Targówku, proste:)
            Jeśli chodzi o konsultacje to zapewne krop ma na mysli spotkanie, które odbyło się w urzędzie dzilnicy, na którym AFAIR byłes i fotografowałeś:) Nie pamiętam w jakim miesiącu to było, można znaleźć na forum.
            • Gość: pralinka Re: Specjalnie dla pralinki IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.08, 12:44
              oj boryczko zapomniałeś dodać, że przez 30 lat z hakiem mieszkałeś w
              okolicach Wiatracznej. Włączasz się w oczywisty konflikt interesów.

              Krop pisał o rozmowach z sąsiadami i liście do ZDM, zakładam, że sam
              działa w lokalnym samorządzie. Natomiast mieszkaniec jest
              mieszkańcem... ale nie Kamionka.

              Panowie, nie spychajcie swojego problemu w naszą stronę :)

              Jeśli zatka się Grochowska na wysokości Kamionka, zator przeniesie
              się i tak w stronę Wiatraka. Nie pomoże zielona fala, o! właśnie ZDM
              położył temat II i III ZSZR, NIK dopatrzył się nieprawidłowości
              [Dziennik, Warszawa,23.10.2008]

              Rozmiar projektu DHV jest rzeczywiście porażający. Można oczywiście
              pogdybać, czemu ta arteria osiągnęła takie rozmiary. Możliwe, że ma
              być to asekuracyjny bypass do momentu powstania wschodniego odcinka
              południowej obwodnicy Wawy. Zjazd od Puławskiej. Komentarz
              zostawiam specom.
              Ciekawe ile wtopiono w ten projekt?
              Ciekawa też jestem, co za geniusz wymyślił fundowanie mieszkańcom
              klimatyztorów i czy: pomyślał ile one pochłaniają prądu, kto będzie
              płacił rachunki za prąd, ile kosztuje serwis i filtry do
              klimatyzatorów ?
              To ile budynków trzeba zburzyć ?
              • Gość: Krop Re: Specjalnie dla pralinki IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.08, 14:07
                W niczym nie działam, zbyt wiele czasu spędzam w podróżach by być w stanie w
                czymkolwiek działać, zresztą nie wydaje mi sie by jakikolwiek "lokalny samorząd"
                w mojej okolicy istniał - i dlatego łatwiej nam podłożyć taką "świnię". Pismo do
                ZDMu było prostą konsekwencją konsultacji w sprawie obwodnicy, na spotkaniu w
                gminie nie dostaliśmy żadnej odpowiedzi, kazali nam napisać pismo. W odpowiedzi
                na pismo spuścili nas na drzewo. Ot taka tam, demokracja w praktyce.
                • Gość: pralinka Re: Specjalnie dla pralinki IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.08, 15:32
                  No tak przed boryczko, po oj zapomniałam o konradzie. Ale w sprawie
                  miejsca zamieszkania nie zaprzeczysz chyba ?
                  Wg ciebie muszą powstać, ale oprócz ciebie są też inne osoby
                  zainteresowane tematem obu tras. I zaczyna się jazda palcem po mapie
                  w tytule: Byle u sąsiada, byle nie pod moim oknem.

                  Krop, jeśli masz czas na zebranie, to możesz go też znaleźć na
                  poszukanie swoich reprezentantów w lokalnym samorządzie i radzie
                  osiedla. Nieruszając się z domu.
                  To kto pisał ten list do ZDM ? Nadal nie wyjaśniłeś, kręcisz się
                  wokół my. My to znaczy 5 sąsiadów z klatki? Masz oryginał, najlepiej
                  z odpowiedzią od ZDM ?
                  • Gość: konrad.boryczko Re: Specjalnie dla pralinki IP: *.subscribers.sferia.net 26.10.08, 15:40
                    Czy Ty jesteś normalny/a? Szkoda z Tobą dyskutować, nawet jeśli masz coś do napisania.
                    Miejsce zamieszkania nie ma znaczenia, obie trasy muszą powstać, nawet w dowolnej kolejności, byle szybko.
                    Żeby wszystko było jasne: teraz też mieszkam przy ulicy, która będzie poszerzana. Ba, nawet ma byc pod nią metro. I cieszę się z tego bardzo. Dotarło, czy znowu coś przekręcisz?
                      • Gość: pralinka Re: Specjalnie dla pralinki IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.08, 16:06
                        Przeczytaj uważnie wszystkie posty, kolejno, chronologicznie. Może
                        wreszcie zauważysz, że jestem za budową ul. Tysiąclecia w opcji,
                        która nie sparaliżuje Grochowskiej.
                        Zatrzymaj się i pomyśl, jak objechać okolice Wileńskiego, jeśli
                        faktycznie ruszy budowa metra na Pradze [4 śpiących nad wielką
                        dziurą]. To może być decydujący motyw powrotu do koncepcji Trasy
                        Tysiąclecia.
                        Druga trasa również jest potrzebna, ale jeśli nie dostanie
                        pozytywnej decyzji warunków środowiskowych to znaczy, że projekt
                        nadaje się do kosza, czyli kolejne zmarnowane pieniądze i czas.
                        Kamionek uraczony Tysiąclatką bez odcinka ul.Międzynarodowa udusi
                        się w korku. Tymczasem na Saskiej Kępie spokój i sielanka.
                          • Gość: pralinka Re: Specjalnie dla k.b IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.08, 17:52
                            Prawie. O dezintegracji nie pisałam. Opcja Tysiąclatka bez odcinka
                            środkowego - pisałam o zatorze Grochowska, Kinowa (skręt w
                            Waszyngtona, kierunek centrum) i Wiatrak (do Al. Stanów i TŁ) z
                            okazji kopania.

                            Nie napisałam, też o tym, że kierowca mając do wyboru dwie trasy
                            (już bez okazji kopania dziury w innej części miasta), zazwyczaj
                            wybierze krótszą - minus zdublowania na niekorzyść TT, w przypadku
                            gdyby jednak powstał środkowy odcinek TT i można byłoby nim jeździć
                            Żaba<->T Łazienkowska.
                            • Gość: konrad.boryczko Re: Specjalnie dla k.b IP: *.subscribers.sferia.net 26.10.08, 19:11
                              Właśnie Legia wygrała z Wisłą, a ja ciągle nie rozumiem Twojego toku myślenia w sprawie "skróconej" TT.
                              No bo jak? Dzisiaj samochody jadące z np. Grochowa do Żaby jadą Grochowską. Po wybudowaniu "kadłubowej" TT będą jechać TT. Czy liczba samochodów jeżdżących z Grochowa do Żaby się zmieni? W jaki sposób TT (krótka) zwiększy ruch samochodowy na Kamionku? Co najwyżej może niektóre samochody z rejonu Zielenieckiej nie pojadą przy Powszechnym w lewo, lecz w prawo, ale to ogólnego trendu nie zmieni.
                              TT nie ma służyć odciążeniu Grochowskiej, lecz Targowej. No patrzę na Globus i nie chce wyjść inaczej:)
                              Tak, tak jak piszesz TT ma służyć obsłudze kierunku Żaba-południe miasta, żadne odkrycie.
                              Co do koncepcji poprowadzenia obwodnicy Śródmieścia Kinową-Podskarbińską to była o tym mowa na forum ze dwa-trzy lata temu, poszukaj.
                              Reasumując: TT w oryginalnym kształcie jest jedyną możliwością poprowadzenia porządnej szerokiej drogi północ-południe w tej części miasta. Inne przebiegi są wykluczone albo przez jeziorko Kamionkowskie, albo przez zwartą zabudowę. I żadne zaklęcia rad osiedlowych tego nie zmienią.
                              pzdr.
                              • Gość: pralinka Re: Specjalnie dla k.b IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.08, 20:21
                                Istotny jest dla mnie temat TT w sytuacji kiedy potrzebny będzie
                                objazd 4 śpiących -> Targowa odcięta, Gdański odcięty, jak dostać
                                się do śródmieścia, na drugi brzeg jadąc od-do Szwedzkiej [?]

                                O jakiej szerokości TT piszesz? ZDM podaje 2x2 czyli nie jest to
                                super przepusowa trasa ale zgodnie z nową nazwą ULICA
                                www.zdm.waw.pl/inwestycje-w-przygotowaniu/budowa-ulicy-tysiaclecia.html
                                TT nawet w starej koncepcji nie miało przecinać jeziorka, jedynie
                                kanał dopływowy i przechodzić przy brzegu jeziorka i ścianie parku
                                dalej brzegiem terenów działkowych już na Saskiej Kępie.

                                Kinowa - od miejsca gdzie ma się "urywać" ul. Tysiąclecia (obecnie
                                bazarek, przystanek T, światła - może są na twoim globusie) jest
                                spory kawałek do Kinowej, 2 światła dalej w stronę Wiatracznej.
                                Nie ma planów dotyczących budowy obwodnicy ulicami Kinową i
                                Podskarbińską - to byłby zupełnie inny przebieg trasy.

                                Obecnie, żeby zjechać z Grochowskiej do centrum można właśnie
                                wjechać w Kinową - stąd slalom, lub odbić przy wiadukcie na
                                Zamoyskiego. Zobacz mapkę na SISKOM - krecha w stronę Kinowej przez
                                równoległą do Grochowskiej sielską dotychczas uliczkę. Nie wiem na
                                ile aktualna siskom.waw.pl/obwodnica-sr-wschod.htm (mapka na
                                samym dole strony)

                                Zakładam, że w sytuacji zatoru, na Kamionku podniosą się głosy
                                budowy odcinka środkowego przez Saską Kępę. W chwili obecnej
                                Tysiąclatka ma więcej wrogów niż entuzjastów jej budowy.
                                  • Gość: pralinka Re: Specjalnie dla k.b IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.08, 21:53
                                    Oczywiście. Nie przepuszczę okazji :) Przy Dw. Wschodnim ma powstać
                                    dworzec PKS, przeniesiony ze stadionu. Trzeba zorganizować dojazd
                                    dla autobusów -> ul. Tysiąclecia.
                                    Wzorem sąsiadów spycham jednak bardziej kłopotliwe rozwiązanie np.
                                    2x3 z przebiciem do TŁ jak najdalej od siebie.
                                    Jeśli projekt Wiatracznej DHV wyląduje w koszu lub nie przeżyje
                                    korekty, zacznę się martwić.
                                      • rosada Re: Specjalnie dla k.b 26.10.08, 23:34
                                        konrad - dzięki za brak pieniactwa - po prostu mamy na tę sprawę
                                        inne poglądy (co słusznie podniosłeś) i tyle. Zresztą z pralinką też
                                        się nie do końca zgadzam ;) Rozumiem potrzeby Gocławia, aczkolwiek
                                        tam też jest (był ?) bardzo silny opór przed TT. Natomiast nie
                                        rozumiem koncepcji, która zakłada zrobienie z ul. Targowej pasażu,
                                        kosztem puszczenia całego ruchu przez Kamionek. Z zaciśniętymi
                                        zębami przyjmuję wszelkie lobbowania i promocyjne ruchy na rzecz
                                        Pragi Północ, ale bez przesady... W już istniejącej tkance miejskiej
                                        są naturalne węzły komunikacyjne (także na Kamionku - np. rondo
                                        Waszyngtona, czy Zeleniecka/Targowa). Z punktu widzenia Kamionka nie
                                        widzę problemu z puszczeniem tramwajki z Gocławia przez Kamionek do
                                        al. Waszyngtona i dalej al. Zieleniecką do Dw.Wschodniego. Budowa
                                        trakcji przez Bulwar Stanisława Augusta jest wg mnie i szkodliwa
                                        społecznie i ekonomicznie. A już bandyckim wręcz numerem jest
                                        robienie tego po cichu, drobnymi kroczkami. Do tej pory wspominało
                                        się o tramwaju od Grochowskiej wzdłuż Bliskiej. Niecałe dwa tygodnie
                                        temu rzucono koncepcję od Grochowskiej na Gocław, a tydzień temu już
                                        został przedstawiony gotowy projekt... Myślę (a wręcz jestem
                                        pewien), że oddzielenie Bulwaru Stanisława Augusta od Parku
                                        Skaryszewskiego spotka się ze zdecydowanym sprzeciwem nie tylko
                                        mieszkańców Kamionka i Saskiej Kępy. I mam nadzieję, że ta koncepcja
                                        nie ma nic wspólnego z tym, że, jak wieść gminna
                                        niesie,przewodniczący klubu radnych PO został członkiem zarządu KS
                                        Drukarz, prezes Drukarza został członkiem PO, a przystanek
                                        tramwajowy ma być w pobliżu KS Drukarz...
                                        Poza tym trzeba mieć świadomość, że:
                                        pierwsze primo - tramwajka w proponowanym przebiegu pozbawia
                                        Kamionek (a zapewne i Gocław) na kilka dzeisięcioleci szansy na
                                        budowę metra ( o czym otwarcie zresztą mówią np. przedstawiciele
                                        SISKOM-u)
                                        drugie primo - aleja przez Wiatrak upadnie i lokalna droga przez
                                        Kamionek stanie się jedyną trasą tranzytową...
                                        • Gość: pralinka Re: Specjalnie dla k.b IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.10.08, 09:05
                                          o! o! to już nawet Bulwarem tramwaj ma jechać
                                          Zaraz ulica znowu zmieni się w Trasę. Do ulicy się nie czepiam,
                                          chociaż istnieje ryzyko, że zmieni się w skrót do centrum i będzie
                                          przeciążona.
                                          Zamienianie Targowej w Nowy Świat Pragi wsadzam w
                                          szufladę "Nieporozumienie, koncepcje odjechane"
                                          Metro na Kamionku... oby moje wnuki to zobaczyły :)))
                                          Zdołuję was, Paryż ma 380 stacji metra. Od razu robi się cieplej,
                                          ciśnienie skacze ;) no taaak, oni mieli kolonie, my byliśmy kolonią.
                                          Pozdrawiam
                                          • konrad.boryczko Re: Specjalnie dla k.b 27.10.08, 10:32
                                            Miałem się już nie odzywać, ale muszę...
                                            Przerażają mnie Twoje posty. Trudno spotkac kogoś równie niekonstruktywnego i uprawiającego spychologię.
                                            Zapytam wprost: Jak, Twoim zdaniem, w roku, np., 2018 będzie wyglądac układ dróg na styku dwóch centralnych dzielnic miasta, które wtedy będzie liczyło pewnie z 5 mln mieszkańców?
                                            Jak ten układ będzie powiązany z Trasą Świętokrzyską, Nowokijowską, Strażacką?
                                            Zapewne nie masz pojęcia. A szkoda. Popatrz sobie co się buduje (i planuje zbudować) jeśli chodzi o mieszkaniówkę na Gocławiu, w Lesie, na Grochowie, Kamionku. To co w tej chwili powstaje to, lekko licząc, kilkanaście tysięcy nowych obywateli. Do c.a. końca przyszłego roku. A plany mówią np. o "miasteczku" na terenie między Gocławiem a Saską Kępą.
                                            • Gość: pralinka Re: Specjalnie dla k.b IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.10.08, 15:33
                                              Skarbie, do mnie to było? Zawsze znajdą się chętni do oprotestowania
                                              jakichkolwiek zmian. Nie rozśmieszaj mnie. Z pyskówkami startuj do
                                              kogo innego.

                                              Zaatakuj w ten sam sposób Pana, którego tak szanujesz.

                                              "miasteczko" - podaj dokładną lokalizację, kwartał ulic; chodzi ci o
                                              tereny działkowe na Saskiej K. ? To Saska Kępa skutecznie zatrzymała
                                              TT.

                                              Szkoda, że o moście północnym słowem się nie zająkniesz. Pewnie nie
                                              łapiesz, o co chodzi i skomentujesz "nienormalna jesteś" albo
                                              napiszesz: gdzie tu logika, jaki związek [?]

                                              Patrzysz z perspektywy jadącego z Gocławia do Castoramy (już wiemy,
                                              że będziesz miał bliżej). Błąd. Pomyśl, że Białołęka cały czas
                                              puchnie i jej mieszkańcy też będą szukać nowych tras do pracy i z
                                              powrotem -> urwana ul. Tysiąclecia.

                                              Czego się właściwie czepiasz? Tego, że przewiduję zator na
                                              Grochowskiej, czy że nie wierzę w szybką budowę nitki metra od
                                              Wschodniego na Gocławek ?

                                              Uspokoję cię, nie jestem etatową Sybillą. Mogę się mylić. Lepiej?

                                              Trasa przez Wiatraczną - przy okazji zastanów się, ile trwa
                                              przeprojektowywanie trasy, i ile może potrwać całe postępowanie
                                              administracyjne. Jeśli Wiatraczna nie przejdzie w obecnym kształcie
                                              = zacznie się od nowa huśtawka z TT. Z pretensjami nie do mnie :)
                                              omawiam plusy i mnusy, komitetu protestacyjnego nie zakładam,

                                              choć wiem, że moi sąsiedzi chętnie podpiszą się na
                                              liście "protest"... drzemie w nich duch walki o zielone płuca Parku
                                              Skaryszewskiego i Bulwar Augusta...
                                              PS. delikatna sprawa, półmetek kadencji (załapałeś? pytam
                                              profilaktycznie)
                                              • konrad.boryczko Re: Specjalnie dla k.b 27.10.08, 15:54
                                                Wybacz, ale nie będe po raz kolejny przebijać sie przez Twój nieskoordynowany bełkot pełen jakichś strzałek i innych znaków nieznanych polskiej interpunkcji. Może już nie dyskutujmy...
                                                Gwoli wyjaśnienia dla innych: to "miasteczko" (nie jest to oficjalna nazwa) to blokowisko na 10 tys. ludzi tuż przy rezerwie na TT od strony Gocławia. Bo metro ma ponoć jeździć na Gocław, a nie jak pisze p.linka, Gocławek.
                                                Bez odbioru.
                                                • Gość: pralinka Re: Specjalnie dla k.b IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.10.08, 10:51
                                                  To gdzie to miasteczko ma powstać ?
                                                  Podaj kwartał ulic skoro przynajmniej ty nie bełkoczesz (sam pisałeś
                                                  o planach trasy Kinowa-Podskarbińska, możesz podać jakiś namiar na
                                                  nie? Oprócz gdybanek na forum oczywiście).
                                                  Fakt przemianowałam Gocław na Gocławek -> (strzałeczka - wyjaśnienie
                                                  dla tych mniej domyślnych i lotnych umysłów) to efekt przedawkowania
                                                  twoich wizji.

                                                  A teraz drobna uwaga: na przyszłość zdobądź się na wiecej empatii.
                                                  To NIE POD TWOIMI OKNAMI powstanie Łazienkowska Biss w Godzinach
                                                  Szczytu, tymczasowa proteza, która zmienić się może w rozwiązanie na
                                                  wiele wiele lat.
                                                  Nikt normalny o tym nie marzy. Więcej zrozumienia dla innych, a nikt
                                                  ci nie wypomni na forum, że to właśnie ty nienormalny jesteś - co ci
                                                  się już przytrafiało.

                                                  Nie mydl sobie oczu tym metrem.
                                                  • konrad.boryczko Ludzie myślcie! 28.10.08, 11:01
                                                    Piszę dla tych bardziej przytomnych:
                                                    Blokowanie budowy TT dzisiaj jest działaniem o skutkach zupełnie odwrotnych od intencji blokujących. Ze względów geograficznych, geologicznych i wszelkich innych ta trasa powstanie. Jeśli nie powstanie teraz, to powstanie za 10-15 lat w kształcie, którego nawet nie jesteście w stanie sobie wyobrazić. I po wielkich wyburzeniach. I Waszych domów już wtedy nie będzie. Tego chcecie?
                                                    Nie wierzycie? Popatrzcie jak ewoluowała koncepcja Wiatracznej. Ze spokojnej, dwupasmowej ulicy w monstrum dwupoziomowe z ekranami na parę metrów. A jak znam życie to nie jest jeszcze ostatnie słowo projektantów.
                                                    Miasto musi się rozwijać. Lepiej pomagać temu procesowi i mieć na niego wpływ, niż potem robić na urra! i siłą. Ale to taka polska specjalność.
                                                  • Gość: pralinka Re: Ludzie myślcie! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.10.08, 11:25
                                                    Prosiłam o precyzyjną lokalizację "miasteczka". Chyba się nie
                                                    doczekam.
                                                    Wyluzuj, myślą... dlatego nie chcą mieć smrodu spalin pod swoim
                                                    oknem.
                                                    Miasto musi się rozwijać? Może nie zauważyłeś, ale to miasto rozwija
                                                    się chaotycznie. Najlepszym tego przykładem jest spartaczony projek
                                                    Wiatracznej - jeśli faktycznie jest tak źle, że proponuje się
                                                    mieszkańcom szczelne okna i klimatyzatory.

                                                    Na finisz - od momentu sprowadzenia się na Kamionek, wiedziałam o
                                                    możliwości przeprowadzenia TT. Znoszę to spokojnie. Wątpliwości
                                                    nabieram, gdy czytam o pomysłach zmian na Targowej i przy wątku
                                                    objazdu 4 śpiących i Targowej na czas kopania metra.
                                                    Nawet jeśli przeżyjemy ten horror, proteza zostanie, a kolejna trasa
                                                    będzie odsuwana w czasie (bo protesty, bo brak kasy, bo trzeba
                                                    zbudować coś innego gdzieś indziej)
                                                  • george2020 Re: Ludzie myślcie! 28.10.08, 15:51
                                                    Uważaj, bo Tobie pierwszemu dom wyburzą. Chyba nerwy puściły, co?
                                                    Z wielkim smutkiem obserwuję jak pod wielką presją mieszkańcy są
                                                    gotowi z miasta dla ludzi, zrobić miasto dla samochodów i jeden
                                                    wielki węzeł komunikacyjny. Nie jestem oszołomem - w Warszawie są
                                                    korki, trzeba usprawnić ruch, ale znajmy umiar! Ja już od dwóch lat
                                                    jeżdżę pociągiem i komunikacją miejską po Warszawie. Samochód stoi z
                                                    rzadka używany w garażu. Zapraszam kiedyś w letnie weekendowe
                                                    popołudnie do parku Skaryszewskiego, nad jeziorko Kamionkowskie i do
                                                    okolicznych miejsc spacerowych. Rozumiem, że wiele dzielnic tego nie
                                                    ma, ale czy w związku z tym należy nam to zabrać, zepsuć?
                                                    Wiele osób używa Warszawy jako drogi przejazdowej do miejsca pracy.
                                                    Ale tutaj się jeszcze mieszka!
                                                  • Gość: konrad.boryczko Re: Ludzie myślcie! IP: *.subscribers.sferia.net 28.10.08, 17:27
                                                    Komuś puiściły nerwy? Ciekawe:)
                                                    Zauważ, że ta komunikacja miejska też musi jakoś jeździć. A między Pragami niestety nie ma którędy.
                                                    Też jeżdżę głównie komunikacją miejską i uważam, że w Warszawie jest ona akurat na bardzo wysokim poziomie.
                                                    Co do miejsc spacerowych... Ktoś chce je zabrać? Czy wycięcie wąskiego pasa między dwoma terenami zielonymi (nazwa umowna) to zabieranie? Sa jakieś priorytety chyba...
                                                  • george2020 Re: Ludzie myślcie! 29.10.08, 11:53
                                                    > Komuś puiściły nerwy? Ciekawe:)

                                                    Acha. Czyli to normalne u Ciebie, ze grozisz ludziom zburzeniem ich
                                                    domów?

                                                    Ponownie zapraszam na Kamionek i spacer tymi terenami. Łatwo jest
                                                    patrząc na mapę wyznaczać drogi między punktami A i B. Ciebie nie
                                                    obchodzi co jest po drodze, chcesz się tylko dostać z punktu A do B.
                                                    Ja to w sumie rozumiem, ale chciałbym Cię namówić żebyś zobaczył,
                                                    gdzie kładziesz drogę zanim ją tam położysz.
                                                    Może Ci się tak spodoba, że się do nas przeprowadzisz?
                                                    Piszesz o wycięciu wąskiego pasa. Ile pasów ma mieć ta droga?
                                                    Priorytety...no właśnie są. Ty chcesz sobie jeździć z Gocławia na
                                                    Targówek przez piękne okolice, a ja nie chcę żeby w tych okolicach
                                                    intensywny ruch drogowy zniszczył ich piękno i wysoką użyteczność
                                                    dla mieszkańców. Pozdrawiam.
                                                  • konrad.boryczko Re: Ludzie myślcie! 29.10.08, 12:35
                                                    Nie no, co Ty? To nie są żadne groźby (kimże ja jestem, żeby komuś
                                                    grozić?). ;)
                                                    Taka jest prawidłowość. Powtórzę: za 10 lat Warszawa będzie miała z
                                                    5 mln mieszkańców. Którzy muszą się jakoś przemiesz czać. Policzmy
                                                    ilu ludzi skorzysta z tej drogi, a ilu straci na jej budowie.
                                                    Proporcja 100 do 1 czy może 1000 do 1? Chodzi o myślenie globalne.
                                                    Zabudowanie rezerwy drogowej, która dziś jest, spowoduje za kilka
                                                    lat kolejność wyburzeń. Jak nie tu, to kawałek obok. Specustawę
                                                    zawsze się jakąś napisze, niestety.
                                                    Propozycję spaceru po Kamionku przyjmuję z wielką chęcią. Wybierzemy
                                                    się razem? Znam te okolice bardzo dobrze, nawet sprzed 20 lat. Mogę
                                                    być Twoim przewodnikiem;)
                                                    pozdrawiam
                                                  • george2020 Re: Ludzie myślcie! 29.10.08, 13:34
                                                    No to skoro znasz Kamionek, to nie ma potrzeby spaceru.
                                                    Nie bardzo wiem na czym opierasz swoje szacunki.
                                                    Wiesz ile osób korzysta z parku Skaryszewskiego i okolic?
                                                    Potrafisz oszacować ile osób będzie korzystało z danej drogi?
                                                    Chcesz załatwiać interesy jednej dzielnicy kosztem interesów drugiej.
                                                    Trochę szacunku sąsiedzie, może przyjdź, zapytaj, zaproponuj coś w
                                                    zamian, taka jest prawidłowość kulturalnych sąsiadów.
                                                    Miasto jest nie tylko do jeżdzenia, jest również do mieszkania.
                                                    Trzeba myśleć globalnie i wyobrazić sobie wielkie, dobrze
                                                    skomunikowanie miasto, gdzie się nie da żyć i tylko się myśli jak
                                                    zwiać na weekend. Równowaga, to słowo klucz.
                                                    Widzę, że z dyskusji o konkretnym problemie komunikacyjnym zrobiła
                                                    się dyskusja o rzeczach podstawowych.
                                                    A tutaj masz link do Rocznika Demograficznego 2007.
                                                    www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_PUBL_Rocznik_Demograficzny_2007.pdf
                                                    Polecam stronę 187, tabl. 54. "Prognoza ludności miast liczących w
                                                    2002 r. 50 tys. i więcej mieszkańców". Prognoza obejmuje lata 2010,
                                                    2015, 2020, 2025 i 2030.
                                                    I już mi nie powtarzaj ile będzie miała Warszawa mieszkańców za 10
                                                    lat, bo sobie mogę sprawdzić.

                                                    trzymaj się sąsiedzie.
                                                  • Gość: konrad.boryczko Re: Ludzie myślcie! IP: *.subscribers.sferia.net 29.10.08, 17:19
                                                    No i tym akcentem możemy zakończyć wymianę zdań, bo widzę, że myślimy podobnie. Poważnie. Tylko pespektywa inna:)
                                                    P.S. Podrzućcie pier dolince, że fragment Wału Gocławskiego (konstrukcja ziemna, solidna) stoi do dzisiaj. Tuz przy rezerwie drogowej. Bo skąd biedactwo się o tym dowie? Musiałaby przejść na drugą strone Grochowskiej przecież ;)
                                        • konrad.boryczko rosada 27.10.08, 15:57
                                          Widzisz, problem w tym, że na Waszyngtona więcej linii tramwajowych się już nie zmieści. Temat szeroko badany przy okazji planów budowy linii tramwajowej z Gocławia bezpośrednio do Centrum.
                                          Nie wiem jak z Zieleniecką, ale to są, niestety, naczynia połączone, bo bambaj musi tam jakoś dojechać i zjechać.
                                          pzdr.
                                          • rosada Re: rosada 28.10.08, 11:51
                                            szczerze mówiąc wątpię, czy by się nie zmieściło więcej linii (tzn.
                                            czy faktycznie jest to problem nie do rozwiązania). Chociaż (teraz
                                            ironizuję, ale nie do Twojej wypowiedzi) skoro przy skrzyżowaniu
                                            Grochowskiej i Międzynarodowej ma powstać węzeł łączący linie
                                            trmwajowe z Gocławia, Wawra, Pragi Północ, Targówka, Białołęki, a
                                            nawet Ząbek, to faktycznie - nie da rady tego wcisnąć w
                                            Waszyngtona... Aby było śmieszniej (złe słowo) - ponoć intecją jest
                                            to żeby Gocław miał połączenie z Centrum Warszawy...
                                            Co do Waszej wymiany postów z pralinką - różnijmy się spokojniej
                                            (anonimowość w internecie nie zawsze musi pobudzać agresję).
                                            Co do pytania pralinki o lokalizację osiedli, o których pisał
                                            konrad.boryczko: chodzi o zielone tereny (głównie działki) położone
                                            przy południowej krawędzi Trasy Łazienkowskiej na zachód i południe
                                            od jeziorka Gocławskiego i kanałku (pomiędzy Przyczółkiem
                                            Grochowskim,Gocławiem i Saską Kępą). Tam mają powstać trzy osiedla
                                            na ok. 3 000 mieszkań.
                                            • konrad.boryczko Re: rosada 28.10.08, 13:24
                                              W tle Twojej wypowiedzi pojawił się tak naprawdę najważniejszy problem: Największe osiedle PrPd - Gocław - nie ma komunikacji szynowej. Nawiasem mówiąc jest to bodajże jedyne osiedle takiej wielkości w Warszawie (Ursynów ma metro, bambaj dojechał nawet na dalekie Bemowo).
                                              Plany budowy metra na Dw. Wschodni to kpiny, chyba sami autorzy przebiegu trasy w to nie wierzą.
                                              W planie jest budowa linii tramwajowej do centrum, ale Waszyngtona (i dalej Aleje Jerozilomskie) tego nie wytrzyma. Kółko się zamyka.
                                              Kiedyś był plan puszczenia tramwaju mostem Świętokrzyskim, ale przegrał ze Skarpą Wiślaną:)
                                              A będzie jeszcze gorzej. "Miasteczko" zablokuje kompletnie Saską, jedyne połączenie Gocławia z Centrum. To jest przedsmak tego, co pisałem w poprzednim poście: jak trasy (wszystkie) nie powstaną teraz, to potem będzie dużo gorzej.
                                              pzdr.
                                              • Gość: pralinka Re: rosada IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.10.08, 14:17
                                                Czyli "miasteczko" musi mieć dojazd i to jest kolejny argument za
                                                ciągnięciem ulicy starym torem TT ? Co na to Saska Kępa?

                                                3.000 to jednak nie 10.000 :) konradzie.boryczko

                                                Pardon, ale to nie ja zaczęłam rzucać agresywne komentarze pierwsza.
                                                Nigdy nie pozostaję dłużna. Teraz dodam: poluzuj gumkę w majtkach
                                                konradzie, bo tak się nadymasz, że zaraz trzaśnie ;)
                                                  • Gość: pralinka Re: Ale ubaw:) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.10.08, 14:39
                                                    Daję dalej: może gumka trzaśnie i poczujesz ból istnienia.
                                                    Podałeś szacunkową liczbę mieszkańców, brak precyzji, liczba
                                                    mieszkań to faktycznie coś innego... na jakiej podstawie podajesz
                                                    liczbę 10.000 mieszkańców ??? Są już warunki zabudowy?

                                                    Chcesz mieć tramwaj już teraz? To faktycznie budowę metra możesz
                                                    odłożyć na kolejne kilkanaście lat. O metro upomina się drugi brzeg.

                                                    Przekonaj Saską Kępę do swoich potrzeb. Przeciągnięcie linii aż po
                                                    Świętokrzyski ? Bajka. Wpuszczenie kolejnych linii w Waszyngtona od
                                                    twojej strony ? Proszę bardzo, o ile to realne. Ciągnięcie ich
                                                    dalej ? Dokąd? Gdzie zrobić pętlę, Zieleniecka?
                                                    Stawiasz tylko i wyłacznie na komunikację szynową?
                                                  • Gość: pralinka Re: Ale ubaw:) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.10.08, 15:19
                                                    o jej ! zabolało, czy jeszcze myślisz ? Żebyś dobrze zrozumiał
                                                    sytuację dodam, że środkowy odcinek TT, którego ZDM nie ma w planach
                                                    inwetycyjnych, leży właśnie na terenie Saskiej Kępy. Tak tylko
                                                    piszę...żebyś miał kogo nawyzywać :)

                                                    Muszę cię opuścić na kilka dni. Będę tęsknić. Zapewniam ;)
                                                  • Gość: pralinka Re: Ale ubaw:) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.10.08, 16:26
                                                    Spytaj się lepiej rosady, czy mnie identyfikuje i ilu moich sąsiadów
                                                    podpisze się pod ewentualnym protestem :))) Nie zawsze opłaca się
                                                    być gruboskurnym ch wobec osób, z którymi się dyskutuje na forum.
                                                    Sam sobie łatkę przyczepiasz, dodatkowo wciągając w swoje dywagacje
                                                    rosadę. Lubisz to, OK. Może w ten sposób osiągasz swoje cele. Mi to
                                                    nie przeszkadza, innym możliwe, że tak.
                                                    Wybacz boryczko, ale po tekstach, które tu wypisywałeś, nie jesteś
                                                    dla mnie autorytetem do spraw komunikacji [wiem, wiem... mój głos
                                                    jest dla ciebie pier...] Istotne są projekty, które są aktualnie w
                                                    realizacji, a nie twoje dywagacje "to czy siamto". Jeszcze raz
                                                    odsyłam cię do ekipy z Saskiej Kępy. Spytaj się tamtejszych radnych
                                                    osiedla i radnych z okręgu, czy dadzą ruszyć swój odcinek
                                                    Międzynarodowej, co na to mieszkańcy SK ? Poczytaj sobie to, może ci
                                                    te klapki na oczach trochę się rozszerzą
                                                    www.kepa.waw.pl/nowa_strona_1.htm
    • Gość: pralinka ulica Tysiąclecia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.10.08, 21:27
      Autor: konrad.boryczko 22.10.08, 14:58
      >Przeczytałem ten bełkot i mam nadzieję, że jednak Trasa powstanie.
      Przynajmniej na odcinku do Grochowskiej i od Wasyngtona do Wału
      Gocławskiego<
      konradzie.boryczko sprawdź skład Rady Osiedla Kamionek, jeśli już
      komentujesz ten www.kamionek.waw.pl/content/view/266/106/ jak
      to nazywasz bełkot. Granica osiedla Kamionek tworzy m.in. linia Al.
      Waszyngtona, po jej południowej stronie zaczyna się Saska Kępa,
      żebyś nie miał wątpliwości w przyszłości, do kogo możesz mieć
      pretensje o brak połączenia tramwajowego Gocłwa-Waszyngtona. Na
      wszelki wypadek mapka www.kamionek.waw.pl/content/view/55/61/
      żebyś nie miał okazji znowu mi nawrzucać od pie...nek ;) zabawny
      jesteś. Nie wiem tylko czy udajesz, czy po prostu taki z ciebie
      model.

      Co to takiego ten Wał Gocławski? Jest na mapie Warszawy?

      Lista inwestycyjna ZDM timapa.um.warszawa.pl/
      pozycja 30 - budowa ul. Tysiąclecia od węzła Żaba do ul. Grochowskiej
      pozycja 36 - budowa ul. Tysiąclecia na odcinku AL. STANÓW
      ZJEDNOCZONYCH - WAŁ MIEDZESZYŃSKI

      Jeśli radni przy niej majstrują, to życzę powodzenia w twojej walce
      o lepsze jutro dla Gocławia.
      "Miasteczko" prędko raczej nie powstanie. Kryzys. Developerka ostro
      hamuje, banki jadą na wstecznym z kredytami. Możesz spać spokojnie.
      Korek na Łazienkowkiej ten sam.
      • achzarit Re: ulica Tysiąclecia 29.10.08, 11:30
        Gość portalu: pralinka napisał(a):

        > Co to takiego ten Wał Gocławski? Jest na mapie Warszawy?
        Jest.
        Wystarczy zapytac np. reb Google
        www.google.com/search?hl=pl&q=Wa%C5%82+Goc%C5%82awski&btnG=Szukaj+w+Google&lr=lang_pl
        • Gość: pralinka Re: ulica Tysiąclecia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.08, 13:29
          Zapytałam :) Po wale zostały wspomnienia i nazwa przystanku
          autobusowego. Przestał istnieć. Nie wiem dlaczego konrad.boryczko
          ciągnie tam ul. Tysiąclecia, nowy tor odchyla się bardziej w stronę
          Wału Miedzeszyńskiego.

          Przy okazji: tekst z początku tej dyskusji >W uzasadnieniu do
          uchwały o przystąpieniu do zmiany planu zagospodarowania Kamionak
          można przeczytać, iż: "Po przeprowadzeniu analizy dotyczącej
          uwarunkowań stanu istniejącego, opracowanych materiałów nalitycznych
          i studialnych, w świetle obowiązujących przepisów o zagospodarowaniu
          przestrzennym oraz oczekiwań społecznych, należy stwierdzić, że...<

          jest kopią z tematu "mpzp obszaru Międzylesia" w którym zapytałam o
          mpzp dla Kamionka i rejonu Dw. Wschodniego - dla okolic dworca
          powstaje oddzielny plan forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?
          f=292&w=85331826

          Nie jest mojego autorstwa, jego autorami nie są również radni
          osiedla Kamionek. Rozjechał się po przekopiowaniu. Nie wiem czy
          boryczko załapał ten niuans [?]
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka