Forum Sport Rowery
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    Dekada zenada - wydepcz sobie sciezke

    22.06.06, 08:06
    zm.org.pl/?a=wydepcz_sciezke

    Kto moze, niech zarezerwuje sobie troche czasu w poniedzialek wczesnym
    popoludniem.

    pozdrawiam, olek
    Obserwuj wątek
      • roweroraffi Re: Dekada zenada - wydepcz sobie sciezke 22.06.06, 13:28
        olecky napisał:


        > Kto moze, niech zarezerwuje sobie troche czasu w poniedzialek wczesnym
        > popoludniem.

        Hmmm... o tyle ciekawe, ze wraz z Beatem planowaliśmy ostatnio podobną
        akcję-konkurs. W takim razie nie będziemy już robić konkurencji, a tylko nieco
        poszerzymy pulę nagród... i oczywiście napiszemy sami kilka wniosków z naszej
        okolicy :-)
        • olecky Re: Dekada zenada - wydepcz sobie sciezke 22.06.06, 15:56
          praw autorskich do pomyslu nie zastrzegamy, jesli chcecie robic to samo jako
          Zjazd Planetarny albo Inicjatywa Uczniowska to nie ma sprawy. Mozecie tez np.
          przygotowac wlasny szablon, dodamy jako alternatywny. Ale fajnie by bylo
          wreszcie troche podzialac, a nie tylko planowac :-)

          pozdrawiam, olek
          • xun_vixx Re: Dekada zenada - wydepcz sobie sciezke 22.06.06, 16:26
            Ja tu bym sie zastanowil czy by nie rozdrobic wnioskow do stopnia 1 request = 1 wniosek. Bez pisania w jednym wniosku o obnizeniu kraweznika i odmalowaniu oznakowania na danym skrzyzowaniu... Co 2 to nie jeden... A jak sie postaramy to przez najblizsza dekade nie skoncza czytac tych naszych wnioskow :D
            • roweroraffi Re: Dekada zenada - wydepcz sobie sciezke 22.06.06, 19:50
              xun_vixx napisał:

              > Ja tu bym sie zastanowil czy by nie rozdrobic wnioskow do stopnia 1 request = 1
              > wniosek. Bez pisania w jednym wniosku o obnizeniu kraweznika i odmalowaniu ozn
              > akowania na danym skrzyzowaniu... Co 2 to nie jeden... A jak sie postaramy to p
              > rzez najblizsza dekade nie skoncza czytac tych naszych wnioskow :D

              Wiesz sprawa jest o tyle zabawna, że na każde pismo wysłane do Urzędu, Urząd
              musi odpowiedzieć i to w ciagu miesiąca! Zatem nieźle rozruszamy tą instytucję,
              wywalczymy coś zapewne, a być może będzie i z czego się pośmiać (odpowiedzi
              urzędu) i co pokazać prasie jako wyraz głupoty Urzędasów.
          • roweroraffi Re: Dekada zenada - wydepcz sobie sciezke 22.06.06, 19:49
            olecky napisał:

            > praw autorskich do pomyslu nie zastrzegamy, jesli chcecie robic to samo jako
            > Zjazd Planetarny albo Inicjatywa Uczniowska to nie ma sprawy. Mozecie tez np.
            > przygotowac wlasny szablon, dodamy jako alternatywny. Ale fajnie by bylo
            > wreszcie troche podzialac, a nie tylko planowac :-)

            Myślę, że zamiast kombinować z wieloma konkursami i komplikować życie ludziom
            chcącym coś zrobić, lepiej zrobić jeden porządnie od początku do końca i np dać
            więcej i lepszych nagród, zrobić lepszy PR itp. A przy okazji nie będę musiał w
            środku sesji zajmować się kombibnowaniem jak to wszystko pociągnąć, bo Beat z
            racji chęci startu niezbyt może siedzieć w organizacji tego i w zasadzie pewnie
            by to nie ruszyło przed dalekim lipcem.

            Oczywiście jeżeli okaże się w poniedziałek, że przyjdą do ZM (prócz nas i
            dziennikarzy) tylko nieliczni, to nie będę specjalnie negocjował z firmami by
            dawały super nagrody, żebym się potem wstydzić nie musiał, że nie ma komu ich
            dać :-P Dlatego liczę na rządnych nagród i przede wszystkim ścieżek rowerzystów :-)
      • roweroraffi Re: Pierwsze pismo gotowe 23.06.06, 12:56
        beatboxer napisał:

        No to i ja juz dwa pisma naskrobałem. jeden odnosnie ulicy Modlińskiej (7
        punktów z wadami) i ulicy Jagiellońskiej (dwa punkty). Jeszcze dzis napisze ze
        dwa, a resztę pozostawiam Wam :-)

        Szczególnie warto moim zdaniem pisac listy w sprawie ulicy Zielenieckiej, gdzie
        teraz ZDM będzie się starał wyłgać od budowy ściezki, która miała tam powstać!
        Niech ktoś mieszkający w okolicy koniecznie weźmie się za ten temat i go opisze :-)
      • axxenfall Re: Dekada zenada - wydepcz sobie sciezke 24.06.06, 22:18
        Uff. Właśnie wydrukowałem swoje 24 wnioski (od 1 do 3 stron, bo jakoś nie mogłem
        się powstrzymać od uzasadnień) dotyczące głównie mojej trasy dojazdowej, czyli
        Rosoła-Dolinka-Sikorskiego-Sobieskiego-Ujazdowskie i przeróżnych usterek i
        niedociągnięć na niej. Jak ktoś chce materiał o tej trasie do własnych wniosków
        to mogę przesłać.

        Maciek
      • xun_vixx Re: Pierwsze pismo gotowe 25.06.06, 14:44
        A moze takie punkty do wyboru:

        1. usunięcie zagrożenia w postaci schodów na ścieżce na rondzie Zesłańców Syberyjskich
        2. wybudowanie łącznika istniejących dróg dla rowerów na rondzie Zesłańców Syberyjskich wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej i ul. Towarowej na odcinku od przejścia podziemnego do przystanku autobusowego
      • marcin.jackowski parę postulatów z Woli 14.07.06, 08:19
        mój wniosek dot. Woli

        1. Oznakowanie przerwanego znakiem C-13a przejazdu przez ul Prymasa Tysiąclecia
        na skrzyżowaniu z Górczewską
        2. Wykonanie uzupełniających się czterech przejazdów przez wszystkie jezdnie
        skrzyżowań, do których ścieżka rowerowa dochodzi po przeciwnych stronach i
        wymaga przekroczenia obu krzyżujących się ulic. [przykłady Al. Prymasa -
        Górczewska i Wolska]
        3. Dostosowanie do ruchu rowerów (utwardzenie lub wyrównanie, oznakowanie,
        oświetlenie) dróg gruntowych na granicy ogródków działkowych i centrum Wola Park
        aby zapewnić wygodny łącznik na odcinku Brożka - Marynin i Babimojska (włącznie
        z przejazdem przez torowisko)
        4. Wytyczenie kontrapasa dla rowerów pod prąd w ul. Gostyńskiej razem z
        wyznaczeniem przejazdu przez ul. Obozową.
        5. Wytyczenie pasów dla rowerów obustronnie w ul. Ostroroga lub wybudowanie
        wydzielonej drogi.
        6. Zarezerwowanie pasa dawnej bocznicy kolejowej z przeznaczeniem pod drogę
        rowerową na odcinku Kozielska - Elbląska (wygodny skrót międzydzielnicowy)
        7. Wybudowanie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Ks. Janusza, zwłaszcza na odcinku
        Obozowa - ks.Bolesława z połączeniem na teren Fortu Bema (ważne połączenie
        międzydzielnicowe)
        8. Uzupełnienie odcinków dróg rowerowych wzdłuż ul Górczewskiej likwidujące
        problem przejeżdżania przez jezdnię w poprzek tej ulicy podczas podróży wzdłuż.
        9. Wykonanie przejazdów dla rowerów przez torowisko w ciągach ul. Człuchowskiej
        i Olbrachta
        10. Wybudowanie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Kolejowej i Prądzyńskiego na całej
        długości, włącznie z przejazdem dla rowerów przez torowisko z połączenia ulic
        Prądzyńskiego i Bema i łącznikiem do istniejącej ścieżki wzdłuż Al. Prymasa.
        11. Wybudowanie drogi dla rowerów przez Park im Pawełka, przy terenie gazowni.
        12. Wybudowanie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Płockiej na całej długości.
        13. Wybudowanie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Obozowej na całej długości.
        14. Wybudowanie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Tatarskiej na całej długości.
        15. Wybudowanie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Wolskiej na całej długości.
        16. Wybudowanie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Redutowej na całej długości.
        17. Wymianę nawierzchni dróg dla rowerów w dzielnicy Wola na asfaltową.
        • cosmit Re: Zostały dwa dni 24.07.06, 14:04
          Zadzwoń i zapytaj się, co z Twoim wnioskiem.
          Pamietaj, żeby podać numer kancelaryjny (powinien być napisany na kopii, obok
          daty wpływu).
          Jutro też zadzwoń i pojutrze itd.
          Ze smutnego doswiadczenia wiem, że to działa, ale nie zawsze np. p.Sokołowski w
          urzędzie dzielnicy Bemowo jest zdumiewająco odporny, na telefony. Przez 9
          misięcy pracował nad sprawą, dla porównania w Radzyminie tego samego typu
          sprawa została załatwiona po 4 (czterech) dniach.
          • mackofff Re: Zostały dwa dni 24.07.06, 19:07
            cosmit napisał:

            > Zadzwoń i zapytaj się, co z Twoim wnioskiem.
            > Pamietaj, żeby podać numer kancelaryjny (powinien być napisany na kopii, obok
            > daty wpływu).

            No niestety. Pani z kancelarii tylko nam stawiała pieczątki z datą przyjęcia i
            swój podpis. Co prawda na pieczątce jes coś takiego jak Lp. ale nic tam nie
            wpisywała.
            • lakiana Pierwsza (?) odpowiedź 25.07.06, 11:43
              Dostałam kopertę opieczątkowaną z Urzędu m. st. Warszawy. Adres do mnie napisany odwrotnie niż wynikałoby to z logiki wystawiania stempli.
              Otwieram. Okazuje się, że moje pisma zostały przekazane niżej, do p. Mistewicza, Dyrektora ZDM. Ma mi odpowiedzieć i kopie wysłać do Biura Drogownictwa i Komunikacji i do Wydziału Skarg i Wniosków Biura Prezydenta.

              Coś mi się widzi, że od tej pory marne moje szanse...
              • mackofff Re: Pierwsza (?) odpowiedź 25.07.06, 12:30
                Również tak samo. Adres napisany odwrotnie w stosunku do stempli i to samo co
                napisali tobie. Wrzucam tutaj skany koperty i pisma. Sami sobie popatrzcie

                img142.imageshack.us/img142/9900/odpowiedzdekadaef4.jpg
              • roweroraffi Re: Pierwsza (?) odpowiedź 25.07.06, 12:30
                lakiana napisała:

                > moje pisma zostały przekazane niżej, do p. Mistewicza
                > , Dyrektora ZDM. Ma mi odpowiedzieć i kopie wysłać do Biura Drogownictwa i Komu
                > nikacji i do Wydziału Skarg i Wniosków Biura Prezydenta.

                Wow, miesiąc Im zajęło przewiezienie Pisma z Bankowego na Żelazną. A ja
                narzekałem na pocztę i opóźnienia w PKP - przepraszam :-)

                > Coś mi się widzi, że od tej pory marne moje szanse...

                Nie no za miesiąc dostaniesz odpowiedź, że Pan Dyrektor przekazał sprawę do
                odpowiedniego wydizału niżej. A za kolejny miesiąc będzie jakaś wesoła odpowiedx
                w stylu wszystkim znanym ;-)
                DLatego ważne jest by pisama pisać ciągle, to albo Im się wymówki skończą, albo
                będą nas mieli tak dość, że nam wybudują te ścieżki wg tych naszych standartów
                żeby tylko mieć święty spokój ;-)
                • olecky Cd akcji 25.07.06, 12:37
                  jesli ktos skladal wnioski, a nie jest wymieniony tutaj:

                  www.zm.org.pl/?a=wydepcz_sciezke-1-wnioski

                  to prosze o podeslanie pism mailem, chcemy niedlugo przypomniec o akcji i
                  podsumowac dotychczas zlozone wnioski.

                  pozdrawiam, olek
                  • star62 Re: Cd akcji 29.07.06, 10:15
                    Równierz dostałem taką "odpowiedź", a dokładnie 26.07.2006.
                    BTW. To pierwsze pismo które przysłał do mnie urząd:-)
                    Pod jaki e-mail wysłać wnioski? Niestety będę mógł to zrobić dopiero za dwa
                    tygodnie, bo jestem w Trójmieście ale i tak się do czegoś chyba przydadzą.

                    Pozdrower
                    Karol "Fazer" Waśko
              • marcin.jackowski podwójna odpowiedź 31.07.06, 09:58
                Witam!
                Oprócz standardowej odpowiedzi dostałem też d.w. pismo dot. oznakowania przejazdów
                wrzutnia.zm.org.pl/rowerowe/odpowiedzi/bdik2zdm0706.pdf
                Trzeba docenić, że nowe kierownictwo połączonego BDiK bierze się za sprawy,
                które ROK TEMU BD zbagatelizowało:
                www.zm.org.pl/?a=oznakowanie_przejazdow
                wrzutnia.zm.org.pl/rowerowe/odpowiedzi/
                Zobaczymy czy tym razem działania wyjdą poza sferę papierową...

                --
                Pozdrawiam,
                Marcin
                • olecky Re: podwójna odpowiedź 31.07.06, 10:27
                  co najmniej jedna osoba dostala tez oprocz kopii pisma do ZDM kopie pisma do
                  Urzedu Dzielnicy Zoliborz z prosba o ustosunkowanie sie do postulatow lub
                  zaproponowanie alternatywnych rozwiazan.

                  pozdrawiam, olek
                    • roweroraffi Re: podwójna odpowiedź 01.08.06, 11:48
                      I tu widać już niekompetencje urzędników. Dział nazywa się "Ścieżki rowerowe" a
                      np po kliknięciu na taką Białołękę czytamy, że: "Jedną z ciekawszych tras jest
                      siedmiokilometrowy SZLAK biegnący przez zagajniki i pola wzdłuż Kanału
                      Żerańskiego". Widać w urzędzie nie odróżniają szlaku od ścieżki.
                      No ale czytamy dalej: "Inna ścieżka biegnie wzdłuż ul. Modlińskiej, od
                      Elektrociepłowni Żerań do ul. Dębowej." Biegnie, ale chyba na planie. A i to nie
                      na każdym planie, bo ZDM w zeszłym roku rozpisywał przetarg na połączenie 14
                      fragmentów ścieżki w całość. Chyba, że już wybudowali, a tylko ja nie zobaczyłem :-)
      • leiorgan Re: odpowiedzi z zdm 07.08.06, 12:13
        no no... dostalem odp z zdmu [nota bene kopia odpowiedzi powinna tez wyladowac
        w ZMie...] ale sie pochwale... wiec: ZDM popelnil:

        Potwierdza, iż do tut. ZDM wpłynęły Pana postulaty adresowane do osoby
        pełniącej funkcję Prezydenta m.st. Warszawy, a dotyczące organizacji ruchu i
        rozwoju dróg rowerowych
        Proponowane przez Pana usprawnienia wymagają, odrębnie dla każdego z postulatów
        wykonanie wielu czynności takich jak: sprawdzenie stanu dokumentacji, wykonanie
        wizji w terenie, zbadanie możliwości realizji itp. Biorąc pod uwagę dużą liczbę
        zgłoszonych uwag, informujemy, iż odpowiedź na przedmiotowe wystąpienie
        zostanie Panu udzielona niezwłocznie po zakończeniu czynności, o których mowa
        powyżej tj. stosownie do art 35 [paragraf] 3 KPA nie później, niż w ciągu 2
        miesięcy od daty niniejszego pisma.
        Jednocześnie infromujemy, iż w zarządzie ZDM [swoją drogą w zarządzie zarządu -
        ciekawe kto to pisał... bo ze stylu to chyba za wysokich ocen nie dostawał;) -
        przyp. lei;)] znajdują się drogi publiczne: krajowe, wojewódzkie i powiatowe.
        Wobec powyższego Pana wystąpienia dotyczące dróg gminnych oraz terenów
        pozaulicznych zostały przekazane do właściwego Urzędu Dzielnicy.

        podpisał to Dyrektor ds. Technicznych [ciekawe czemy sprawy Techniczne pisze
        się wielką literą? - przyp. lei] Radosław Laskowski.

        Pismo do wiadomosci:
        Urzad m. st. Warszawy
        Biuro Drogownictwa i Komunikacji

        Biuro Prezydenta - wydzial skarg i wnioskow

        Stowarzyszenie Zielone Mazowsze

        DZWD [???]
        NDOP [???]
        • leiorgan Re: odpowiedzi z zdm 07.08.06, 12:19
          aha... i LOL najwiekszy bo dostalem takze gruba koperte z korespondencją do
          Urzędu m.st. Warszawy Dzielnica Mokotow do mojej wiadomosci...

          Stoi tam nastepujaco:
          Dotyczy: dróg rowerowych wzdłuż ul. Piaseczyńskiej, Konduktorskiej, Wielickiej
          i Kazimierzowskiej

          W załączeniu przesyłamy kserokopię pisma Biura Drogownictwa i Komnikacji z dnia
          17.07.2006 znak: BD-KS/555/14/1478/06 w sprawie wniosków Pana Rafała
          Gardockiego dotyczącymi budowy ścieżek rowerowych wzdłuż ul. Piaseczyńskiej,
          Konduktorskiej, Wielickiej i Kazimierzowskiej oraz na terenie Parków Arkadia i
          Morskie Oko.

          [w tym miejscu od siebie dodam ze informacje sa nieprecyzyjne, bowiem w czesci
          parkow domagalem sie szlaku pieszo-rowerowego a na ul. Kazimierzowskiej (i nie
          tylko na niej... ale chyba ulica Krasickiego uciekla komus z planu miasta;))
          domagalem sie pasa dla rowerow - przyp. lei]

          W/w ulice sa drogami gminnymi zarzadzanymi przez Wasz Urzad
          podpisal ponownie pan Dyrektor ds. Technicznych Robert Laskowski
          • leiorgan Re: odpowiedzi z zdm - ROTFL 07.08.06, 12:28
            ZDM przyslal do mojej wiadomosci 4 pisma w sprawie wnioskow p. Michała
            Batorowicza... bez komentarza... pisma sa przy okazji do wiadomosci Urzedu
            m.st. Warszawy, Stowarzyszenia ZM, mojej, DZWD, NDOP

            takze Batory, jakbys mial ochote poczytac o co kogo prosza w pismach do ciebie
            to zglos sie do mnie... bo oni tam chyba sa arcyleniwi;) i robili copy paste w
            tym do czyjej wiadomosci to wysylaja;)

            dodam ze przesylka przyszla listem poleconym i obok 4 pism do Batorego bylo
            jedno do mnie;) swoja droga ciekawe czy moznaby wystapic przeciwko nim w jakims
            trybie kpa w zwiazku z wysylaniem odpowiedzi po calym miescie tylko nie do
            wnioskodawcy;)? [jakis prawnik jest na sali]?
          • xun_vixx Re: odpowiedzi z zdm 12.08.06, 21:14
            Ja mam 2x:

            Potwierdzamy, iz do tut. ZDM wplynely Pana postulaty [ciach...] telebzdety o 2 miesiacach na odbpoeiwdz i badaniu roznych dokumentacji, w skrocie to samo co Leio :)

            i 1x:

            Dotyczy: drogi rowerowej wzdluz ul. Szanajcy

            W zalaczeniu przesylamy kserokopie pisma Biura Drogownictwa i Komunikacji z dnia 17.07.2006 znak: BD-KS/555/14/1483/06 w sprawie wnioskow Pana Szymona Kurzacza dotyczacych poprawy warunkow ruchu na sciezce rowerowej wzdluz ul. Szanajcy.
            W/w ulica jest droga gminna zarzadzana przez Wasz Urzad.

            do: urzedu dzielnicy praga polnoc by dr ds technicznych Laskowski.

            do wiadomosci:
            - urzad wawy biuro drogownictwa i komunikacji
            - zm
            - ja
            - dzwd
            - ndop


            Jesli Leio dostal xero glownie Batorego to moze ktos widzial moje xero bo ja nie mialem nic wiecej... :)
            • leiorgan Re: odpowiedzi z zdm 12.08.06, 23:10
              zle zrozumiales;) ja dostalem pisma podobnej tresci [dotyczace innych ulic i z
              innymi numerkami] odnoszace sie do pism batorego, kserokopii nie dostalem, bo
              te dostawal tylk odbiorca, a nie osoba do wiadomosci ktorej to wysylano

              PS. a moze ktos juz wpadl na to co oznaczaja te dwa ostatnie kretynskie skroty
              nie do rozwiniecia?:>
        • olecky Re: odpowiedzi z zdm 07.08.06, 12:46
          leiorgan napisał:

          > Wobec powyższego Pana wystąpienia dotyczące dróg gminnych oraz terenów
          > pozaulicznych zostały przekazane do właściwego Urzędu Dzielnicy.

          to niestety jest dyletanctwo biura skarg i wnioskow / biura drogownictwa - to
          oni powinni od razu rozsortowac pisma do wlasciwych komorek wlasciwych urzedow,
          a nie spychac wszystko hurtem na ZDM.

          pozdrawiam, olek
      • mackofff Kolejna odpowiedź - tym razem ZDM 07.08.06, 14:27
        Ja również dziś dostałem pismo od ZDM`u w liczbie sztuk: 1, potwierdzające że
        postulaty dotyczące organizacji ruchu i rozwoju dróg rowerowych wpłynęły.

        Ale... :D:D:D

        Moje propozycje wymagają sprawdzenia dokumentacji, wizji w terenie, zbadanie
        możliwości realizacji itp. Biorąc pod uwagę dużą liczbę uwag odpowiedź dostane
        nie później niż w ciągu 2-óch miesięcy.

        Do wiadomości: Biuro Drogownictwa i Komunikacji, Biuro Prezydenta Wydział Skarg
        i Wniosków, Zielone Mazowsze

        a ktos mi wyjasni co oznaczają te skróty???

        DZWD

        oraz

        NDOP
        • axxenfall Re: Kolejna odpowiedź - tym razem ZDM 07.08.06, 14:37
          > a ktos mi wyjasni co oznaczają te skróty???
          >
          > DZWD
          Co prawda pierwszym strzałem Google'a jest Dolnośląski Zarząd Dróg Wojewódzkich,
          ale ja obstawiałbym raczej coś w stylu Dzielnicowego Zarządu Wód i Dróg...

          > NDOP
          Tu już gorzej z google'em, ale pierwsza zastosowanie tego ciągu znaków jako
          dającego się rozwinąć skrótu jest "Niedopuszczalne", co wydaje mi się całkiem
          prawdopodobną reakcją ZDM ;)

          Pozdrawiam,
          Maciek
      • axxenfall Pierwsze spełnione postulaty :) 14.08.06, 21:49
        Co prawda oba częściowo i jeden raczej na pewno nie w związku z Dekadą, niemniej
        dwa spośród moich rozlicznych punktów przedstawionych szanownemu panu byłemu
        Komisarzowi zostały częściowo zrealizowane:
        * przy okazji wymianu nawierzchni Nowogrodzkiej od Raszyńskiej są montowane
        słupki wzdłuż chodnika, dzięki czemu w końcu powinno dać się po nim chodzić bez
        wchodzenia na maski samochodów,
        * postawiono też słupki na rogu Bagateli i Ujazdowskich, co powinno zwiększyć
        komfort i bezpieczeństwo rowerzystów jadących ścieżką. Wygląda to nawet
        porządnie - nie ma słupków w skrajni (choć nie wiem, czy brak również słupka na
        środku ścieżki nie stworzy zbyt szerokiej luki, przez którą będą wjeżdzały
        samochody
      • star62 Pierwsza konkretna odpowiedź 24.08.06, 18:41
        Otrzymałem odpowiedź od Zarządu Terenów Publicznych na zapytanie o drogę remont
        drogi rowerowej na ulicy Agrykola(Taki dość spory podjazd/zjazd). W skrócie co
        napisała Pani Renata Kaznowska:
        W latach 2006-2007 planowane/wykonywane są remonty sieci podziemnych przez
        niezależnych przedsiębiorców. Do roku 2008 ZTP będzie jedynie punktowo naprawiać
        nawierzchnię(czyt. łatać dziury). A remont kapitalny całej szerokości ulicy
        planuje się na rok 2008.
        Mnie ta odpowiedź satysfakcjonuje bo co tamtędy przejerzdżam to jest rozokpane,
        a nie ma sęsu kłaść nowego asfaltu jak go zaraz rozkopią. Co prawda mogli by to
        zrobić znacznie szybciej... Pod górę to właściwie sprawa komfortu, lecz z góry
        to już sprawa bezpieczeństa bo prędkości większe, a na nierównościach łatwo o
        uślizg koła.

        Pozdrower.
        Karol "Fazer" Waśko
      • marcin.jackowski 3 ciekawostki 01.09.06, 13:57
        Udostępniam 3 odpowiedzi otrzymane w ramach akcji

        1. Zaproszenie na spotkanie w BDiK
        wrzutnia.zm.org.pl/rowerowe/odpowiedzi/BDiK_zaproszenie.pdf
        Skierowane także do Biura Prezydenta W-wy z przypomnieniem ciążących na nim
        obowiązków. Zobaczymy z jakim skutkiem.

        2. W kwestii przechowalni na stacjach metra - odbicie piłeczki na Wilczy Dół
        wrzutnia.zm.org.pl/rowerowe/odpowiedzi/ZDM_stojaki.pdf
        Jak obstawiacie, gdzie ją odbije metro?

        3. Pogląd Dyrekcji ZDM na kwestię stojaków
        wrzutnia.zm.org.pl/rowerowe/odpowiedzi/ZDM_stojaki.pdf
        Może ktoś miałby chęć poszukać statutu ZDM i znaleźć kontrargumentację ;-) ?

        pzdr.
        MJ

      • xun_vixx Re: 3 pisemko. 19.09.06, 14:43
        Wlasnie dostalem pisemko kolejne... Tym razem z Urzedu Miasta Stolecznego Warszawy z Wydzialu Infrastruktury dla Dzielnicy Praga Polnoc.
        Pomijajac zbedne numerki i namiary na urzedy:
        <Cytat>
        Do:
        Urzad Miasta Stolecznego Warszawy
        Biuro Drogownictwa i Komunikacji
        Inzynier Ruchu m.st. Warszawy

        Wydzial Infrastruktury dla Dzielnicy Praga Polnoc uprzejmie prosi o opinie w nastepujacych kwestiach:
        - wylaczenia z parkowania fragmentu ulicy Linneusza przed skrzyzowaniem z ul. Mlota (za pomoca dwoch znakow B36 wraz z tabliczkami T-25a i T-25c) - parkujace pojazdy blokuja jedyny dojazd awaryjny po chodniku do bloku przy ul. Jana Mlota 5.
        - uniemozliwienie parkowania pojazdow na sciezce rowerowej na ul. Szanajcy przy skrzyzowaniu z ul. Dabrowszczakow (wygrodzenie slupkami U-21c), sciezka przez stojace pojazdy jest praktycznie nieprzejezdna.
        W zalaczeniu przekazujemy szkice ww. miejsc.

        Podpisano: p.o. Naczelnika Wydzialu Infrastruktury dla Dzielnicy Praga Polnoc, Iwona Kobryn.

        Do wiadomosci mojej i Wspolnoty Mieszkaniowej z ul. Jana Mlota 5
        </cytat>

        To by bylo na tyle, czekamy na wiecej. Z tego co slalem to jak na razie cos sie dzieje tylko na Pradze Polnoc. W innych rejonach ni widu, ni slychu.
        • roweroraffi Re: 3 pisemko. 19.09.06, 20:29
          xun_vixx napisał:


          > To by bylo na tyle, czekamy na wiecej. Z tego co slalem to jak na razie cos sie
          > dzieje tylko na Pradze Polnoc. W innych rejonach ni widu, ni slychu.

          A u mnie ogólnie ani widu ani słychu. Niby zatrudnili osobę na etat do
          odpowiadania na nasze listy, ale i tak to się strasznie żółwi.
          • xun_vixx Re: 3 pisemko. 20.09.06, 00:37
            I tak dostajemy odpowiedzi tylko na te listy, ktorych po drodze nie zgubili,
            albo moze raczej nie "zgubili", albo NDOP znaczy "Nie Do OdPowiadania" :D
            • xun_vixx 5 pisemko. 03.10.06, 11:09
              Tak nie pomylilem sie, 5 pisemko bo czwarte czeka na przepisanie jeszcze w domu,
              dzisiaj wrzuce w neta.

              Do: Burmistrza Dzielnicy Praga Polnoc
              Od: Inzyniera Ruchu...

              W odpowiedzi na Panstwa wystapienie nr: WIR/533/AL/06 w sprawie zmian w
              organizacji ruchu na ul. Linneusza i ul. Szanajcy, Urzad Miasta Stolecznego
              Warszawy - Inzynier Ruchu m. st. Warszawy uprzejmie informuje, ze jakiekolwiek
              propozycje zglaszanych zmian w organizacji ruchu powinny byc szczegolowo
              przeanalizowane przez wlasciwego zarzadce drogi (w swietle obowiazujacych w tym
              zakresie przepisow) pod katem bezpieczenstwa wszystkich uczestnikow ruchu
              drogowego, a nastepnie zarzad drogi podejmuje decyzje o opracowaniu projektow
              uwzgledniajacych jednoznaczne zmiany w organizacji ruchu.
              Projekt na zmiany w organizacji ruchu podlega zatwierdzeniu w tutejszym urzedzie.
              Zatwierdzony projekt organizacji ruchu jest podstawa do realizacji zmian
              organizacji ruchu w terenie.


              blablalba, ciezko skapowac o co chodzi :D
            • xun_vixx 4 pisemko. 03.10.06, 15:03
              Do: mnie
              Od: Burmistrza Pragi Polnoc

              Szanowny Panie!
              Odpowiadajac na Panskie pismo z dnia 12.07.2006 r. otrzymane za posrednictwem
              Zarzadu Drog Miejskich w dniu 10.08.2006 r. uprzejmie informuje, ze jako
              zarzadca drogi gminnej ulicy Szanajcu podejme stosowne kroki w celu
              zmodernizowania sciezki rowerowej, biegnacej wzdluz ulicy Szanajcy. W
              najblizszym terminie zostanie wydane zlecenie na odnowienie oznakowania
              poziomego i obnizenie kraweznikow na wymienionych przez Pana skrzyzowaniach
              sciezki z ulicami prostopadlymi do ul. Szanajcy oraz skorygowanie przebiegu
              drogi na odcinku od ul. Brudzinskiego do ul. Jagiellonskiej. Natomiast
              ustawienie wygrodzen przy skrzyzowaniu z ulica Dabrowszczakow potrwa dluzej,
              gdzyz ta czynnosc wymaga uzyskania pozytywnej opini Inzyniera Ruchu m.st.
              Warszawy a nastepnie opracowania i zatwierdzenia projektu stalej organizacji ruchu.
              Z powazaniem Burmistrz (...) Artur Marczewski





              Pismo do wiadomosci takze ZM. Co do organizacji ruchu to pismo 5 to "odpowiedz"
              na to :D
              • roweroraffi Re: 4 pisemko. 03.10.06, 18:24
                xun_vixx napisał:

                > Do: mnie
                > Od: Burmistrza Pragi Polnoc
                >
                > Szanowny Panie!
                > Odpowiadajac na Panskie pismo z dnia 12.07.2006 r. otrzymane za posrednictwem
                > Zarzadu Drog Miejskich w dniu 10.08.2006 r. uprzejmie informuje, ze jako
                > zarzadca drogi gminnej ulicy Szanajcu podejme stosowne kroki w celu
                > zmodernizowania sciezki rowerowej, biegnacej wzdluz ulicy Szanajcy. W
                > najblizszym terminie zostanie wydane zlecenie na odnowienie oznakowania
                > poziomego i obnizenie kraweznikow na wymienionych przez Pana skrzyzowaniach
                > sciezki z ulicami prostopadlymi do ul. Szanajcy oraz skorygowanie przebiegu
                > drogi na odcinku od ul. Brudzinskiego do ul. Jagiellonskiej. Natomiast
                > ustawienie wygrodzen przy skrzyzowaniu z ulica Dabrowszczakow potrwa dluzej,
                > gdzyz ta czynnosc wymaga uzyskania pozytywnej opini Inzyniera Ruchu m.st.
                > Warszawy a nastepnie opracowania i zatwierdzenia projektu stalej organizacji ru
                > chu.
                > Z powazaniem Burmistrz (...) Artur Marczewski

                No to jakieś efekty akcji już będą. Oby tylko obniżyli porządnie, a nie jak przy
                Modlińskiej, czy Moście Gdańskim (z 15 na 5cm)
            • xun_vixx 3 ostatnie pisemka 08.11.06, 20:44
              No to teraz troce przeklepywania.
              Na poczatek pisemko od burmistrza pragi polnoc z 22.09.2006 (wyslane 28.09.2006).

              "W odpowiedzi na Panstwa wystapienie nr: <numer> w sprawie zmian w organizacji ruchu na ul. Linneusza i ul. Szanajcy, Urzad Miasta Stolecznego Warszawy - Inzynier Ruchu m. st. Warszawy uprzejmie informuje, ze jakiekolwiek propozycje zglaszanych zmian w organizacji ruchu powinny byc szczegolowo przeanalizowane przez wlasciwego zarzadce drogi (w swietle obowiazujacych w tym zakresie przepisow) pod katem bezpieczenstwa wszystkich uczestnikow ruchu drogowego, a nastepnie zarzad drogi podejmuje decyzje o opracowaniu projektow uwzgledniajacych jednoznaczne zmiany w organizacji ruchu.
              Projekt na zmiany w organizacji ruchu podlega zatwierdzeniu w tutejszym urzedzie. Zatwierdzony projekt organizacji ruchu jets podstawa do realizacji zmian organizacji ruchu w terenie.

              podpisano Inzynier Ruchu m. st. Warszawy mgr inz. Janusz Galas"

              Z wczesniejszych pism chyba wynika ze to wlasnie inzynier ruchu ma opracowac projekt zmian, czyli odpowiadaja nie konkretnie a opisem procedury przeprowadzanej prze znich...

              Pisemko drugie to odpowiedz ZDM z 29.09.2006 (wyslana 4.10.2006).

              "W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 25.06.2006 r. adresowane do osoby pelniacej funkcje Prezydenta m. st. Warszawy, kierowane w ramach prowadzonej przez Stowarzyszenie Zielone Mazowsze akcji pt. "Wydepcz sobie sciezke", Zarzad Drog Miejskich uprzejmie informuje, iz postulowana przez Pana sciezka rowerowa na ul. Starzynskiego odcinek Namyslowska - Odrowaza znajduje sie w naszych planach inwestycyjnych.
              Nawierzchnia sciezki rowerowej, odtwarzanej w ramach projektu przebudowy Ronda Starzynskiego, zostanie wykonana z betonowej kostki bezfazowej.
              Uznajemy zasadnosc postulatu dot. wyznaczenia sciezki rowerowej na ul. Kasprzaka. Na odcinku Bema - Karolkowa sciezka zostanie wyznaczona jako droga dla pieszych i rowerow. Projekt zostanie wdrozony po uzyskaniu wymaganych uzgodnien i zatwierdzeniu przez Inzyniera Ruchu m. st. Warszawy. Sciezki rowerowe na ul. Okopowej i Gorczewskiej zostaly wpisane do tabeli wnioskow inwestycyjnych rozwoju drog rowerowych na lata 2007-2010, odpowiednio: ul. Okopowa na odc. Rondo "Radoslawa" - Plac Zawiszy, ciag ul. Gorczewskiej i ul. Leszno odc. Tyszkiewicza - Okopowa. Wnioski inwestycyjne beda rozpatrywane i realizowane w zaleznosci od srodkow finansowych przeznaczonych na ten cel.
              Inne Pana propozycje dot. nowych drog rowerowych zostana rozwazone w trakcie dalszych prac nad rozwojem systemu drog rowerowych w Warszawie.
              Wygrodzenie sciezki rowerowej w Al. Jana Pawla II odc. Nowolipki - Al. Solidarnosci opiniujemy pozytywnie. W tym celu zostal przygotowany projekt zmiany organizacji ruchu, ktory obecnie jest na etapie wymaganych uzgodnien.
              Co sie tyczy schodow na Rondzie Zeslancow Syberyjckich, to zgodnie z zastosowana organizacja ruchu, sciezka rowerowa konczy swoja trase u podnoza schodow. Niewielka roznice wysokosci rowerzysta powinien pokonac tak, jak pieszy.
              Jednoczesnie informujemy, iz Pana uwagi dot. spraw utrzymaniowych zostaly przekazane do realizacji przez Zaklad Rmontow i Konserwacji Drog, a oznakowanie poziome wszystkich sciezek rowerowych zarzadzanych przez ZDM zostalo odnowione do 31.07.2006 r. Sprawa konserwacji zieleni na ul. Gorczewskiej zostala przekazana zgodnie z wlasciwosciami do Zarzadu Oczysczania Miasta.

              podpisano Dyrektor ds. technicznych Radoslaw Laskowski"

              Trzeba bedzie napisac grzeczna prosbe o polaczenie przerwanego ciagu drogi rowerowej na rondzie zeslancow, skoro nie spelnia podstawowych wymogow bezpieczenstwa, wygody, czasu przejazdu blablabla a nie kazdy rowerzysta jets w stanie wtargac swoj rower po tych schodach - co z ludzmi starszymi czy rowerami transportowymi, ktore akurat cos przewoza rowerem?

              Ostatnie pisemko to komplet pisemek, w jednej kopercie wyslanej 17.10.2006 z ZDM znajduja sie 3 pisma, wszystkie od dyrektora Laskowskiego (jak wyzej). Wiec po kolei:

              "Do ZOM.
              W zalaczeniu przesylamy kserokopie pisma Biura Drogownictwa i Komunikacji znak <numerek> w sprawie wniosku Pana Szymona Kurzacza dot. usuniecia trawy rosnacej miedzy kostkami na drodze rowerowej na ul. Gorczewskiej."

              "Do Trasa Swietokrzyska Sp. z o.o.
              W zalaczeniu przesylamy kserokopie pisma Biura Drogownictwa i Komunikacji znak <numerek> w sprawie wniosku Pana Szymona Kurzacza dot. podniesionej plaszczyzny chodnika na wschodnim wjezdzie na most Swietokrzyski."

              i trzecie najdluzsze, cale 2 strony, najdluzsze w ogole jakie dostalem...

              "Do Pan Szymon Kurzacz
              W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 26.06.2006 r. adresowane do osoby pelniacej funkcje Prezydenta m. st. Warszawy, kierowane w ramach prowadzonej przez Stowarzyszenie Zielone Mazowsze akcji pt. "Wydepcz sobie sciezke", Zarzad Drog Miejskich uprzejmie informuje, co nastepuje:
              * Ulica Gorczewska:
              - przewidziana jest budowa sciezki na odc. petla Lazurowa - granica miasta oraz wyznaczenie dodatkowych przejazdow rowerowych przez skrzyzowanie z Al. Prymasa Tysiaclecia.
              - Sciezka rowerowa na ul. Gorczewskiej od wiaduktu nad torami PKP do polaczenia ze sciezka rowerowa na wysokosci TESCO zostala niedawno oddana do uzytku wraz z osygnalizowanym przejazdem rowerowym przez skrzyzowanie z ul. Konarskiego.
              - Barierki separujace ruch rowerowy od ruchu pieszego zostana ustawione przy przystankach na ul. Bialowieskiej (po obydwu stronach jezdni) oraz przy ul. Klemensiewicza. Realizacja nastapi po uzyskaniu wymaganych uzgodnien.
              - Skrzyzowanie z ul. Goralska: przyciski dla pieszych na skrzyzowaniach sa elemntami nieustannie dewastowanymi, na biezaco sa wymieniane lub naprawiane przez konserwatorow sygnalizacji.
              - Wszelkie uwagi utrzymaniowe zostaly przekazane do realizacji przez Zaklad Remontow i Konserwacji Drog. Prosimy o bezposrednie zglaszanie uwag dotyczacych zlego stanu nawierzchni sciezki pod bezplatny numer 022 9633.
              - Ustawienie barierek separujacych sciezke od przystanku PKP Kolo 02 i myjni samochodowej opiniujemy negatywnie. Sciezka rowerowa nie przebiega w bezposredniej bliskosci do wiaty przystankowej i jest oddzielona od przystanku trawnikiem.

              * Ulica Bitwy Warszawskiej 1920 r.:
              - Wyznaczenie przejazdow rowerowych przez skrzyzowania z ulicami Szczesliwicka, Bialobrzeska, Przemyska, Grojecka w chwili obecnej nie jest mozliwe. Zastosowane oznakowanie pionowe C-13/16 "droga pieszo-rowerowa" zaklada wspolne uzytkowanie drogi przez pieszych i rowerzystow. Brak wydzielonej sciezki rowerowej uniemozliwia jej przeprowadzenie przez skrzyzowanie.

              * Jesli chodzi o zainstalowanie sygnalizacji swietlnej dla rowerow na skrzyzowaniu Ludna - Wioslarska, to powyzsze skrzyzowanie zostanie wyremontowane i dostosowane do obowiazujacych przepisow w ramach budowy I obszaru Zintegrowanego Systemu Zarzadzania Ruchem w Warszawie.

              * Sprawe podniesionej plaszczyzny chodnika na wschodnim wlezdzie na most Swietokrzyski przeslemy do Trasy Swietokrzyskiej Sp. z o.o. Inwestycja ta nie zostala przejeta przez ZDM.

              * Odnowienie oznakowania poziomego na wszystkich sciezkach zostalo zlecone do Zakladu Remontow i Konserwacji Drog i wykonane do 31.07.2006 r.

              * Pana postulaty dot. sciezki rowerowej na ul. Szanajcy zostaly przekazane do wlasciwego zarzadcy drogi tj. do Urzedu Dzielnicy Praga-Polnoc.

              * Postulat dot. usuniecia trawy rosnacej miedzy kostkami na drodze rowerowej na ul. Gorczewskiej przy TESCO zostal przeslany do Zarzadu Oczyszczania Miasta.

              * Postulowana przez Pana sciezka rowerowa na ulicy Jagiellonskiej znajduje sie w planach inwestycyjnych ZDM na odcinku AL. Solidarnosci - petla tramwajowa na Zeraniu."

              Kuniec. Na ostatnie pismo musze naskrobac pare odpowiedzi, ale o tym pozniej...
              • lakiana Re: 3 ostatnie pisemka 08.11.06, 21:48
                też coś dostałam. Zachowuję oryginalną pisownię i składnię:

                "W odpowiedzi na Pani postulaty z dania 26.06.2006 r. adresowane do osoby pełniącej funkcję Prezydenta m.st. Warszawy, kierowane w ramach prowadzonej przez Stowarzyszenie „Zielone Mazowsze” akcji „Wydepcz sobie ścieżkę”, Zarząd Dróg Miejskich uprzejmie informuje, co następuje:"

                "- ul Woronicza, Żwirki i Wigury, Odyńca, Al. Ujazdowskie są drogami układu podstawowego. Ich funkcja i natężenie ruchu wykluczają możliwość wytyczania pasów dla rowerów w jezdniach. Rozwiązanie to będzie stanowić zagrożenie bezpieczeństwa rowerzystów;"

                ul. Odyńca to dość spokojna (ograniczenie do 40) ulica z jednym pasem w każdą stronę. Pasy te mają szerokość ok. 4.5m, co powoduje, że samochody usiłują jechać obok siebie, stwarzając ryzyko oberwania sobie lusterek lub poważniejszej kolizji. Dlaczego ma tam nie być miejsca na pas dla rowerów? Dlaczego obecne rozwiązanie, czyli mus jeżdżenia po jezdni zwykłej, jest dla rowerzystów bezpieczniejszy niż jeżdżenie po pasie dla rowerów, o który zabiegam?

                "- na ul. Waryńskiego przewidziana jest budowa ścieżki rowerowej na odc. Plac Konstytucji - ul. Batorego. Stanowić ona będzie połączenie ścieżki istniejącej po zachodniej stronie ul. Marszałkowskiej ze ścieżkami na Mokotowie. Dla potrzeb komunikacji rowerowej może być także wykorzystana przebudowana jezdnia ul. Marszałkowskiej od Placu Unii Lubelskiej do Placu Konstytucji, gdzie ruch jest spowolniony środkami inżynierii ruchu;"

                które to środki, w postaci m.in. pętli indukcyjnych nie wykrywają rowerzystów, a jadąc z prędkością zgodną z zakazem zatrzymujemy się na każdych światłach.

                "- na ul. Marszałkowskiej, w czasie przeprowadzonej kontroli ścieżki, nie stwierdzono parkowania pojazdów na ścieżce. Trudności z przejazdem mogą występować przejściowo na wysokości posesji Marszałkowska 83 i 81, gdzie prowadzony jest remont elewacji i pojazdy budowy w przypadkach koniecznych parkują chwilowo na wjeździe do tych posesji;"

                nie stwierdzono parkowania. Toż to ciekawe ;)

                "- nie przewidujemy wymiany nawierzchni dróg dla rowerów na asfaltowe na proponowanych przez Panią ulicach. Materiałem stosowany obecnie do budowy jest betonowa kostka bezfazowa zapewniająca właściwy komfort jazdy rowerem. Rozważana będzie możliwość budowy ścieżek o nawierzchni asfaltowej na odcinkach, gdzie nie występują kolizje z urządzeniami podziemnymi;"

                brak podstawy prawnej, dla której "jest i już" standardy nie są wytycznymi, nie są rozporządzeniem, nie mają mocy prawnej, więc po co się nimi tak uporczywie zasłaniać? A właściwy komfort jazdy to dla was jak najgorszy powinien być, wy złe rowerzysty :/

                "- postulaty dot. poprawy jakości komunikacji rowerowej na ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. (obniżenie krawężników) zostały przekazane do sukcesywnej realizacji;"

                postulowałam w odniesieniu do Bitwy też połączenie odcinków ścieżek, ale o tym milczą.

                "- ścieżka rowerowa wzdłuż Al. Prymasa Tysiąclecia ma szerokość 2,5 - 3,0 m, zawężenie do 2,0 m występuje w miejscu, gdzie jest to uwarunkowane zagospodarowaniem pasa drogowego (rejon tunelu). Słupki stojące na ścieżce rowerowej mają na celu przeciwdziałać wjeżdżaniu pojazdów na ścieżce i wykorzystywaniu jej jako parkingu;"

                Ścieżka oczywiście jest dużo węższa, ok. 1m. gdy wyjeżdżamy z tunelu jadąc na północ i pod górkę. Właśnie tam na górze.
                Słupki. Postulowałam: "Usunięcie zagrożeń w postaci słupków stojących na środku ścieżki rowerowej na al. Prymasa Tysiąclecia przy skrzyżowaniach z prostopadłymi ulicami." jak dotąd nie widziałam przypadku, żeby ktoś parkował, tarasując przejście...

                "- co się tyczy skorygowania przebiegu drogi dla rowerów przy wjeździe na Most Siekierkowski od strony Mokotowa, to za opinią projektanta (Biuro Transprojekt Gdański) informujemy, iż przebieg ścieżki jest właściwy w stosunku do występującej tu konfiguracji terenu i zakręty należy pokonywać z ograniczoną prędkością;"

                nie ma tam żadnych znaków ostrzegawczych, widoczność jest ograniczona przez zakręt o 180* i ogrodzenie :/

                "- na ul. Wołoskiej, w ramach budowy drugiej jezdni, planowana jest budowa ścieżki rowerowej na odcinku ul. Racławicka - Konstruktorska. Postulat ustawienia wygrodzeń eliminujących parkowanie na ścieżce po wschodniej stronie ul. Dąbrowskiego uznajemy za zasadny, wizja w terenie potwierdziła Pani spostrzeżenia. Realizacja w terenie musi być poprzedzona przygotowaniem projektu organizacji ruchu i uzyskaniem wymaganych przepisami uzgodnień. Co się tyczy likwidacji wygrodzenia ścieżki znajdującej się po zachodniej stronie ul. Wołoskiej, to zostało ono wykonane na wniosek mieszkańców i rowerzystów;"

                nareszcie coś wygrałam. A po stronie zachodniej słupki są w ścieżce, a obok nich ogrodzenie od parkingu :D więc do czego one służą?

                "- na ul. Racławickiej oddano do użytku nową ścieżkę rowerową pomiędzy na odcinku Żwirki i Wigury - Balonowa;"

                oczekiwałam "Wybudowania łącznika istniejących dróg dla rowerów na ul. Racławickiej z ul. Wołoską.". Balonowa mnie nie satysfakcjonuje :P

                "- na ul. Łopuszańskiej nie przewidujemy budowy ścieżki rowerowej;"

                jakie to proste, nie bo nie

                "- postulaty dot. ul. Agricola, Hoene-Wrońskiego, Oboźnej, ścieżek biegnących przez parki oraz konserwacji zieleni rosnącej w rejonie ścieżek rowerowych zostały przesłane wg. Właściwości do Zarządu Terenów Publicznych i Zakładu Oczyszczania Miasta;
                - montaż stojaków dla rowerów przed budynkami użyteczności publicznej, sklepami itp. zależny jest woli zarządców lub administratorów tych budynków."
      • zgibek Dziś złożyłem pisma... 28.09.06, 23:21
        Witam,
        byłem dziś w Urzędzie (pierwszy raz...) i złożyłem kilka wniosków. Pani z
        początku niechętna światu, tym bardziej, jak zobaczyła, że to nie jest jeden
        wniosek. Ale tak od słowa do słowa, od zdania do zdania dowiedziałem się, że nie
        mają czasu na jakieś tam ścieżki rowerowe, bo oni ze stonką walczą...
        Suma sumarum, gdy dochodziła do końca stemplowania to muszę przyznać, że zrobiła
        się nawet (w miarę) miła. Chyba po prostu było jej żal że wierzę, że to coś da...

        Załączam wyciąg z postulatów, może kogoś coś natchnie nowego :)
        * Wymianę nawierzchni oraz poszerzenie w zwężeniach trasy rowerowej wzdłuż
        Wisły (Wybrzeże Gdyńskie, Wybrzeże Gdańskie, Wybrzeże Kościuszkowskie) od
        ternów klubu Spójnia do Mostu Świętokrzyskiego.
        * Wytyczenie możliwości przejazdu rowerem przez Most Grota­Roweckiego.
        * Wytyczenie zjazdu z w/w mostu po stronie Pragi Północ.
        * Wyznaczenie łącznika istniejących dróg rowerowych wzdłuż Prymasa
        Tysiąclecia na odcinku pomiędzy ul. Broniewskiego i
        Powązkowska/Gen. Maczka.
        * Ustawienie słupków uniemożliwiających parkowanie dokoła ronda Radosława.
        * Skorygowanie przebiegu ścieżki rowerowej na ćwiarce ronda z centrym
        handlowym Arkadia.
        * Wyznaczenie poziomego oraz pionowego oznakowania ścieżki rowerowej
        wokół całego ronda Radosława, gdyż jej brak stanowi spore zagrożenie dla
        rowerzystów oraz ruchu samochodowego.
        * Wyznaczenie łącznika wzdłuż ulicy Broniewskiego, łączącą trasę rowerową
        od Prymasa Tysiąclecia do pl. Grunwaldzkiego, skąd trasa dalej biegnie w
        stronę ronda Radosława.
        * Wyznaczenie łącznika pomiędzy ul. Broniewskiego (trasa z pkt. 1) a
        ścieżką rowerową wzdłuż ul. Elbląskiej (zaczynającej się od
        ul. Saperskiej/Przasyskiej).
        * Wyznaczenie kontrapasa dla rowerów pod prąd w ul. Magiera.
        * Obniżenie krawężnika na przejeździe rowerowym przez ul. Broniewskiego
        na skrzyżowaniu ulic Broniewskiego i Prymasa Tysiąclecia po stronie ulic
        Elbląska oraz Włościańska,
        * Usunięcie uskoków oraz wyrównanie nawierzchni na przejeździe na w/w
        skrzyżowaniu wzdłuż ul. Broniewskiego, po stronie Parku Olszyna,
        * Spłaszczenie wjazdów na ścieżkę rowerową na w/w skrzyżowaniu w
        kwadracie Park Olszyna, w obydwie strony (czyli wzdłuż ul. Broniewskiego
        oraz Prymasa Tysiąclecia).
        * Wyznaczenie łącznika istniejących dróg rowerowych wzdłuż
        ul. Kasprowicza na odcinku pomiędzy ul. Podczaszyńskiego a
        al. Zjednoczenia.
        * Udrożnienie szlaku rowerowego wzdłuż ul. Rudnickiego, na odcinku od ul.
        Broniewskiego do ul. Kochanowskiego.
        * Wykonanie drogi rowerowej wzdłuż ul. Płockiej
        * Wykonanie łącznika pomiędzy istniejącą trasą rowerową wzdłuż Prymasa
        Tysiąclecia na odcinku od ul. Górczewskiej do nowo wybudowanej ścieżki
        (z pkt. 1) wzdłuż ul. Płockiej.
        * Wykonanie scieżki rowerowej wzduż ul. Kasprzaka, łączącej trasę
        rowerową wzduż Prymasa Tysiąclecia, w/w ścieżkę na Płockiej i rondo
        Daszyńskiego.
        * Wykonanie brakującej części ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Belwederskiej.
        Pomiędzy ul. Bagateli a ul. Parkową jest fragment kilkudziesięciu metrów
        bez wytyczonej ścieżki rowerowej. W takim przypadku należy zjechać na
        jezdnię aby zaraz po kilkudziesięciu metrach znowu wjeżdżać na ścieżkę.
        * Wytyczenie przejazdu rowerowego przez Al. Szucha na Pl. Na Rozdrożu.
        * Naprawę ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż Al. Armi Ludowej pomiędzy
        ulicami Marszałkowską a Al. Ujazdowskimi.
        * Poprawienie nowowybudowanej ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Słowackiego
        – istniejące tam przejazdy rowerowe przez skrzyżowania posiadają uskoki
        co grozi przebiciem opony a w następstwie zagrożenie bezpieczeństwa
        poruszających się tamtędy rowerzystów.
        * Odgrodzenie barierkami ścieżki rowerowej na ostatnim odcinku ul.
        Słowackiego, tuż przy Pl. Wilsona – ścieżka ta jest notorycznie
        zatarasowana przez wychodzących z komunikacji miejskiej pieszych.
        Ich wtargnięcie powoduje niebezpieczeństwo kolizji pieszego z rowerzystą.
        * Wykonanie łącznika istniejących tras rowerowych pomiędzy pl. Wilsona
        (ul. Słowackiego) a trasą rowerową wzdłuż Wisły (Wybrzeże Gdyńskie).
        Proponowana trasa łącznika mogłaby przecinać ul. Mickiewicza i dalej w dół
        ul. Krasińskiego.
        * Wykonanie łącznika istniejących tras rowerowych pomiędzy pl. Wilsona a
        trasą rowerową wzdłuż ul. Broniewskiego.
        Proponowana trasa łącznika mogłaby biec ulicami: Krasińskiego i
        Broniewskiego.
        * Wykonanie łącznika istniejących tras rowerowych wzdłuż ul. Sobieskiego
        oraz ul. Czerniakowskiej wzdłuż Al. Witosa.
        * Ustawienie barierek oddzielających pasażerów komunikacji miejskiej od
        ruchu rowerowego na przystanku przy ul. Dolnej (skrzyżowanie ulic
        Bewederska/Sobieskiego z Dolną/Chełmską) w stronę Sadyby.
        * Zniwelowanie uskoków (krawężników) na nowo wybudowanej ścieżce wzdłuż
        ulicy Marszałkowskiej na odcinku od Placu Konstytucji do
        Al. Jerozolimskich.
        * Wybudowanie drogi dla rowerów stanowiącej łącznik istniejących tras
        rowerowych wzdłuż Wybrzeża Szczecińskiego a następnie Wału
        Międzyszyńskiego od Mostu Świętokrzyskiego do początku ścieżki wzdłuż
        Wału Międzyszyńskiego prowadzącej do mostu Siekierkowskiego.
        * Wykonanie łącznika istniejących tras rowerowych wzdłuż ul. Braci
        Załuskich od ul. Włościańskiej do ścieżki rowerowej biegnącej przez park
        (do ul. Tołwińskiego).
        * Wyznaczenie ścieżki rowerowej na całym odcinku przechodzącycm przez w/w
        park (jest początek oraz koniec, brakuje wyznaczonego środkowego
        odcinka).
        * Wykonanie parkingu rowerowego przy stacji metra Pl. Wilsona. Powinien
        on być dozorowany przez conajmniej telewizję przemysłową i monitorowany
        razem z całym pozostałym terenem metra.
        * Wykonanie analogicznych parkingów na pozostałych stacjach metra, tym
        bardziej budowanego obecnie odcinka, gdzie można je wykonać bez
        dokonywania przeróbek istniejącej infrastruktury.
        * Wykonanie ścieżek rowerowych połączonych z istniejącymi ciągami
        rowerowymi umożliwiającymi dojazd do nowo budowanych stacji metra.
        * Zwiększenie składu metra warszawskiego o “wagon towarowy” przeznaczonym
        do przewożenia rowerów oraz wózków także w ciągu dnia, nie tylko ze
        stacji końcowej.
        * Wykonanie łącznika istniejących tras rowerowych wzdłuż
        ul. Powązkowskiej/Gen. Maczka na odcinku od ul. Rudnickiego do Trasy
        Prymasa Tysiąclecia.
        * Wykonanie zjazdu (pochylni) dla ruchu rowerowego od strony dworca PKS.
        • roweroraffi Re: Dziś złożyłem pisma... 28.09.06, 23:57
          zgibek napisał:

          > Witam,
          > byłem dziś w Urzędzie (pierwszy raz...) i złożyłem kilka wniosków. Pani z
          > początku niechętna światu, tym bardziej, jak zobaczyła, że to nie jest jeden
          > wniosek. Ale tak od słowa do słowa, od zdania do zdania dowiedziałem się, że ni
          > e
          > mają czasu na jakieś tam ścieżki rowerowe, bo oni ze stonką walczą...
          > Suma sumarum, gdy dochodziła do końca stemplowania to muszę przyznać, że zrobił
          > a
          > się nawet (w miarę) miła. Chyba po prostu było jej żal że wierzę, że to coś da.
          > ..

          Myślę, że po prostu miała dość steplowania dziennie do nawet stu pism. Próbowała
          Cię zniechęcić, tak jak wielu innych wcześniej ;-)


          > Załączam wyciąg z postulatów, może kogoś coś natchnie nowego :)
          > * Wytyczenie możliwości przejazdu rowerem przez Most Grota­Roweckiego.

          Bardzo wazny postulat. Zwłaszcza, że teraz szykuja sie do przebudowy mostu.
          Koniecznie napisz jak coś odpiszą ciekawego ;-)

          > * Ustawienie słupków uniemożliwiających parkowanie dokoła ronda Radosława.

          Kolejny świetny postulat. Brawo. To forsujemy od dawna, bo tam bardzo
          niebezpiecznie jest. Nasze pisma mało dawały, więc duża ilość pism "od ludzi"
          będzie dla nas dobrym argumentem, ze sprawa jest wazna.

          > * Wyznaczenie poziomego oraz pionowego oznakowania ścieżki rowerowej
          > wokół całego ronda Radosława, gdyż jej brak stanowi spore zagrożenie dla
          > rowerzystów oraz ruchu samochodowego.

          Brawo.

          > * Odgrodzenie barierkami ścieżki rowerowej na ostatnim odcinku ul.
          > Słowackiego, tuż przy Pl. Wilsona – ścieżka ta jest notorycznie
          > zatarasowana przez wychodzących z komunikacji miejskiej pieszych.

          Tutaj niewiele da się zrobić. Tam po prostu jest za mało miejsca dla pieszych.
          Najlepiej byłoby ścieżkę prowadzić cały czas wsch stroną Słowackiego, co też
          postulowaliśmy przed budową ulicy. Ale projektant wiedział lepiej i teraz tam
          jeżdżę jezdnią ;-).

          > * Ustawienie barierek oddzielających pasażerów komunikacji miejskiej od
          > ruchu rowerowego na przystanku przy ul. Dolnej (skrzyżowanie ulic
          > Bewederska/Sobieskiego z Dolną/Chełmską) w stronę Sadyby.

          Brawo, tez wazny postulat. Barierki uniemożliwią rozstawianie straganów, przez
          co piesi wchodzą na ścieżkę.

          > * Zniwelowanie uskoków (krawężników) na nowo wybudowanej ścieżce wzdłuż
          > ulicy Marszałkowskiej na odcinku od Placu Konstytucji do
          > Al. Jerozolimskich.

          Czy ona taka nowo wybudowana? Ale postulat słuszny ;-)

          > * Wybudowanie drogi dla rowerów stanowiącej łącznik istniejących tras
          > rowerowych wzdłuż Wybrzeża Szczecińskiego a następnie Wału
          > Międzyszyńskiego od Mostu Świętokrzyskiego do początku ścieżki wzdłuż
          > Wału Międzyszyńskiego prowadzącej do mostu Siekierkowskiego.

          Tam jest ciąg pieszo-rowerowy. O tragicznej nawierzchni, ale jest.

          > * Wykonanie łącznika istniejących tras rowerowych wzdłuż ul. Braci
          > Załuskich od ul. Włościańskiej do ścieżki rowerowej biegnącej przez park
          > (do ul. Tołwińskiego).

          A tą pokrakę akurat to bym zlikwidował w całości ;-)

          > * Wykonanie parkingu rowerowego przy stacji metra Pl. Wilsona. Powinien
          > on być dozorowany przez conajmniej telewizję przemysłową i monitorowany
          > razem z całym pozostałym terenem metra.

          Podobnie jak i na innych stacjach metra.

          > * Wykonanie analogicznych parkingów na pozostałych stacjach metra, tym
          > bardziej budowanego obecnie odcinka, gdzie można je wykonać bez
          > dokonywania przeróbek istniejącej infrastruktury.

          Czyli na kazdej stacji.

          > * Wykonanie ścieżek rowerowych połączonych z istniejącymi ciągami
          > rowerowymi umożliwiającymi dojazd do nowo budowanych stacji metra.

          To trochę zbyt ogólnie. Sądzę, że odpiszą też ogólnie, że mają plany bla bla bla :-P

          > * Zwiększenie składu metra warszawskiego o “wagon towarowy” przezna
          > czonym
          > do przewożenia rowerów oraz wózków także w ciągu dnia, nie tylko ze
          > stacji końcowej.

          Poza najwiekszymi godzinami szczytu (okolice 7 rano i 15-16) z tym przewozem źle
          nie jest. Przynajmniej mój rower się zawsze mieścił gdy miałem potrzebę. BTW
          takich wagonów metro nie ma, a pociagi sa już tak długie, ze dodatkowy wagon nie
          zmieści się na stacjach. Postulat bez szans realizacji.
          • zgibek Re: Dziś złożyłem pisma... 29.09.06, 07:04
            > Myślę, że po prostu miała dość steplowania dziennie do nawet stu pism.
            > Próbowała Cię zniechęcić, tak jak wielu innych wcześniej ;-)

            Może i tak, ale nie udało się jej. Nie była zbyt przekonywująca :-D

            > Koniecznie napisz jak coś odpiszą ciekawego ;-)
            ok. Podzielę się, spox...

            > > * Zniwelowanie uskoków (krawężników) na nowo wybudowanej ścieżce wzdłuż
            > > ulicy Marszałkowskiej (...)
            > Czy ona taka nowo wybudowana? Ale postulat słuszny ;-)
            No, fakt. Ale dla mnie nowa, bo dwa razy spróbowałem ostatnio nią przejechać i
            byłem mocno zawiedziony. Raz - jakością, dwa - tym, że dojechałem do ronda
            Dmowskiego i musiałem kombinować co zrobić dalej. To dlatego zawsze jechałem
            jednak ulicą. I na razie tak musi zostać.

            > > * Wybudowanie drogi dla rowerów stanowiącej łącznik istniejących tras
            > > rowerowych wzdłuż Wybrzeża Szczecińskiego a następnie Wału
            > > Międzyszyńskiego od Mostu Świętokrzyskiego do początku ścieżki wzdłuż
            > > Wału Międzyszyńskiego prowadzącej do mostu Siekierkowskiego.
            > Tam jest ciąg pieszo-rowerowy. O tragicznej nawierzchni, ale jest.
            Hmm, nie jestem stałym bywalcem tych terenów, ale o ile pamiętam, to ścieżka się
            po prostu urywa i nie pamiętam znaku mówiącego o ciągu pieszo-rowerowym. Ale
            możę się mylę. W każdym razie ja tam zjeżdżam i jadę dalej ulicą.

            > > * Wykonanie łącznika istniejących tras rowerowych wzdłuż ul. Braci
            > > Załuskich od ul. Włościańskiej do ścieżki rowerowej biegnącej przez park
            > > (do ul. Tołwińskiego).
            > A tą pokrakę akurat to bym zlikwidował w całości ;-)
            E, skoro już jest, to niech będzie cała. Dojeżdżając do metra czasem z niej
            korzystam, zresztą inni też nią uczęszczają.

            > > * Wykonanie ścieżek rowerowych połączonych z istniejącymi ciągami
            > > rowerowymi umożliwiającymi dojazd do nowo budowanych stacji metra.
            > To trochę zbyt ogólnie. Sądzę, że odpiszą też ogólnie, że mają plany bla (...)
            No dobra, nie zaznaczyłem, że to był 3-ci czy 4-ty postulat na danym wniosku,
            jakby takie "zwieńczenie" całego opisu związanego ze stacjami metra.

            > (...) BTW takich wagonów metro nie ma, a pociagi sa już tak długie,
            > ze dodatkowy wagon nie
            > zmieści się na stacjach. Postulat bez szans realizacji.
            Hmm, może tak może nie. Uważam, że kilka innych też może się nigdy ich nie
            doczekać. Ale właśnie na tym polega piękno idealizmu... :-D
            • roweroraffi Re: Dziś złożyłem pisma... 29.09.06, 08:40
              zgibek napisał:

              > > Myślę, że po prostu miała dość steplowania dziennie do nawet stu pism.
              > > Próbowała Cię zniechęcić, tak jak wielu innych wcześniej ;-)
              >
              > Może i tak, ale nie udało się jej. Nie była zbyt przekonywująca :-D

              Urzędnicy zazwyczaj nie są. Zwłaszcza jeżeli ktoś ma juz z Nimi do czynienia
              dłuższą chwilę, to jest nastawiony sceptycznie do tego, co mówią ;-)

              > No, fakt. Ale dla mnie nowa, bo dwa razy spróbowałem ostatnio nią przejechać i
              > byłem mocno zawiedziony. Raz - jakością, dwa - tym, że dojechałem do ronda
              > Dmowskiego i musiałem kombinować co zrobić dalej. To dlatego zawsze jechałem
              > jednak ulicą. I na razie tak musi zostać.

              Ta ścieżka ma sens TYLKO w kierunku z Centrum na południe. Jadąc tak jak Ty,
              warto jechać jezdnią, chyba, że się skręca np w Nowogrodzką do siedziby ZM.
              Wtedy można sie zastanowić.

              > Hmm, nie jestem stałym bywalcem tych terenów, ale o ile pamiętam, to ścieżka si
              > ę
              > po prostu urywa i nie pamiętam znaku mówiącego o ciągu pieszo-rowerowym. Ale
              > możę się mylę. W każdym razie ja tam zjeżdżam i jadę dalej ulicą.

              Ja też. Ciagi pieszo-rowerowe osobiście trakuje jako chodniki z ewentualnie w
              ostatczności i przypadkach szczególnych dopuszczony ruchem rowerowym. Jeżdżę
              nimi z reguły rzadko, zwłaszcza, że większość z nich nie ma wybudowanych
              przejazdów przez jezdnie.

              > Hmm, może tak może nie. Uważam, że kilka innych też może się nigdy ich nie
              > doczekać. Ale właśnie na tym polega piękno idealizmu... :-D

              Fakt :-)

    Nie pamiętasz hasła

    lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka