Dodaj do ulubionych

Pension schemes

07.11.17, 09:42
Czy zna sie ktos tutaj na emeryturach? Nie jestem zielona w temacie ale... zielonkawa rzeklabym z lekkim zolknieciem tu i tam acz daleka do kolorkow.

Od poczatku powiem ze nie chodzi o state pension.

W wiekszosci miejsc gdzie pracowalam byly standardowe plany (contribution based) gdzie pracodawca placil w dodatku do salary rowniez np 9 % wysokosci mojej pensji w poczet emerytury jesli ja wplacilam np minimum 6% itd itp. Wysokosc zalezala od pracodawcy ( acz jest teraz pewno minimum ile musza), a takze ja wplacalam tez wiecej. No i te z roznych miejsc pracy moge sobie przetransferowac w to miejsce gdzie sie mi najbardziej oplaca albo i nie i trzymac diversified portfolio, takie by bylo bezpieczniej itd itp. No ale to nie na temat ktory chce poruszyc

No i teraz sie przenosze do innej firmy w ktorej procent ktory employer wplaca okreslony procent ale co dziwne max % ja, jako pracownik moge wplacic tez ma max ( dziwo dla mnie bo nigdy czegos takiego nie widzialam). No i rozwazam gdzie w jaki fundusz emerytalny dalej wplacac.
Poza tymi klasycznymi scheme jest jednak inne:

otoz:
jedno miejsce gdzie pracowalam dosc krotko bo przez 2 lata oferowalo nieco inna emeryture
tzn "contracted-out" of the second tier of state pension. This means that the part of your pension you would have received through S2P (or previously SERPS) is included in your pension paid by the Scheme. A benefit of joining the Scheme is that you therefore pay lower National Insurance Contributions.
It provides you with a pension related to your earnings around the time of your retirement. It also gives you many other benefits that the State Pensions and Personal Pensions either do not provide or do so only at extra cost, such as early retirement, a tax-free lump sum and generous life assurance to provide for your dependants.
Mam mozliwosc przetransferowania tej pension, nic nie robienia albo wplacania wlasnie TAM.