Dodaj do ulubionych

Informacje - mile widziane

17.08.05, 12:07
Witajcie!

Mamy do Was prośbę o powiadamianiu nas o wszelkich programach w TV,
artykułach w prasie (najlepiej link), itp., których tematem jest budowa dróg
w Warszawie i okolicach. Postaramy się zamieścić te dane na naszej stronie.

My, choć również staramy się wyłapać takie informacje, to nie zawsze mamy
możliwość i czas śledzenia wszystkiego co jest publikowane i emitowane.
Obserwuj wątek
      • jaa_ga Re:Rondo Zielonka/Ząbki - dzierżawa za grosze 23.08.05, 10:51
        Kontrowersyjna dzierżawa ronda na granicy Ząbek i ZIelonki

        Włodzimierz Pawłowski 22-08-2005 , ostatnia aktualizacja 22-08-2005 21:50

        Jak za trzy tysiące miesięcznej dzierżawy dostać na 18 lat dobro warte kilka
        milionów złotych? Wystarczy życzliwość urzędników marszałka Adama Struzika
        (PSL). - Ukrócimy tę grandę - zapowiada starosta wołomiński Konrad Rytel

        Na wschodnich obrzeżach Warszawy, między Ząbkami a Zielonką, znajduje się
        skrzyżowanie dwóch dróg wojewódzkich - nr 631 i 634. Tędy ma przebiegać trasa
        S17, wschodnia obwodnica Warszawy. Rozbudowane mają być także obie drogi
        wojewódzkie.

        - Już za kilka lat na tym rondzie powstanie ogromny węzeł komunikacyjny. Miejsce
        wprost wymarzone dla któregoś z dużych koncernów paliwowych - tłumaczy jeden z
        urzędników marszałka Struzika. Według jego szacunków przejęcie tego węzła warte
        jest co najmniej 4 mln zł.

        Wodmelowi na rękę

        Tymczasem do kasy samorządu województwa wpływa co miesiąc niewiele ponad trzy
        tysiące złotych. Dokładnie rok temu zarządzający tym terenem Mazowiecki Zarząd
        Dróg Wojewódzkich, instytucja podległa marszałkowi, bez przetergu wydzierżawił
        rondo spółce Wodmel z Wołomina. Umowa jest na 18 lat. Za przeszło pół hektara
        gruntu Wodmel płaci co miesiąc 3,3 tys. zł, czyli 50 gr za m kw. Wysokość
        czynszu ustalono zaledwie kilka dni po tym, jak radni Mazowsza uchwalili, że
        minimalna stawka za zajęcie pasa drogowego to 30 gr za m kw. za dzień. Według
        tej stawki Wodmel powinien płacić za dzierżawiony teren co najmniej 48 tys. zł
        miesięcznie. Wodmel zaplanował, że na dzierżawionym gruncie wybuduje stację
        paliw, bar szybkiej obsługi oraz wiaty parkingowe.

        Pozwolenia na budowę spółka dostała od burmistrza Ząbek. Problem w tym, że tylko
        część terenu leży w granicach gminy Ząbki. Jego współwłaścicielem jest sąsiednia
        gmina Zielonka. - Nas nikt o zdanie nie pytał - mówi wiceburmistrz Zielonki
        Zenon Popławski. Władze Ząbek nie zamierzają tłumaczyć się z faktu, że bez
        konsultacji z sąsiadem wydały zgodę na inwestycję wkraczającą na teren innej gminy.

        Jedynie starosta wołomiński nazywa rzeczy po imieniu. - To skandal, że burmistrz
        Ząbek nie poinformował o swojej decyzji władz sąsiedniej gminy Zielonka. Na
        dodatek przy wydawaniu pozwolenia na budowę posłużono się fałszywymi
        dokumentami. A to już istna granda - mówi Konrad Rytel.

        Geodeta przygotowujący mapę do celów projektowych umieścił na niej dwie działki
        (o numerach 4/2 i 1/2), które nie istnieją w ewidencji starostwa. - Sprawa jest
        obrzydliwie kręcona - dodaje starosta wołomiński. Dlatego starosta skierował
        skargę do urzędu wojewódzkiego. I ma nadzieję, że z powodu ewidentnych błędów
        wojewoda unieważni pozwolenie na zabudowę węzła.

        Nakłady w ogrodzenie

        Umowę z Wodmelem podpisał dyrektor, który od roku nie jest już szefem
        Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Nowy szef zarządu nie chce o sprawie
        rozmawiać. - Nie odpowiem, nie jestem przygotowany - powtarza dyrektor Ryszard
        Chojnacki.

        Tymczasem zaledwie miesiąc temu odpowiadał na piśmie jednemu z radnych powiatu
        wołomińskiego. Tłumaczył, że umowa z Wodmelem jest "obarczona szeregiem wad
        prawnych", ale w 2004 r. trzeba było ją wznowić (tym razem na 18 lat!), by
        uniknąć procesu sądowego i roszczeń odszkodowawczych ze strony dzierżawcy, który
        na węźle rzekomo "dokonał już inwestycji i nakładów".

        Samorządowcy z Ząbek i Zielonki zgodnie przyznają, że te nakłady to
        prowizoryczne ogrodzenie, które pojawiło się na skrzyżowaniu z początkiem lipca
        tego roku.

        Kto będzie inwestorem na węźle? - Raczej nie Wodmel. To spółka z naszego terenu,
        ale niezbyt znana - zastanawia się starosta wołomiński. - Wodmel jest za krótki.
        Spółka chciała to przechwycić, by za chwilę odstąpić za miliony któremuś z
        dużych koncernów paliwowych, np. Shellowi - podpowiadają urzędnicy marszałka. -
        Rzeczywiście zerkamy w stronę tego węzła - przyznaje Alfred Kupczak, rzecznik
        Shell Polska. I natychmiast dodaje: - Ale żadnych kroków jeszcze nie podjęliśmy.

        Stefan Przesmycki, prezes Wodmelu, potwierdza, że prowadził rozmowy z Shell
        Polska. Zapewnia, że jego spółka ma doświadczenia w branży paliwowej, bowiem od
        1998 r. prowadzi stację w Kobyłce. Spory wokół dzierżawy ronda uważa za przejaw
        zawiści. - Wokół tego terenu od lat wielu chodziło, ale to nam się udało -
        przekonuje prezes Przesmycki.
        miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2880306.html
        KTO ZA TYM STOI?

        Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich to instytucja podległa urzędowi
        marszałkowskiemu. Jego szefowie wykonują polecenia Departamentu Nieruchomości i
        Infrastruktury. To tam wydawane są wiążące opinie i sporządzane ekspertyzy.
        Wszystkie departamenty urzędu marszałkowskiego zostały podzielone między
        rządzących Mazowszem uczestników koalicji PSL-LPR-PiS-PO. Choć formalny nadzór
        nad departamentem nieruchomości sprawuje wicemarszałek Bogusław Kowalski (LPR),
        to rzeczywistą władzę ma tu PSL marszałka Adama Struzika. Dyrektorem
        departamentu jest Janusz Ulatowski, zaufany człowiek marszałka tak za rządów
        poprzedniej koalicji SLD-PSL, jak i obecnej.
        miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2880307.html
    • jaa_ga Re: Rondo Wołoska- skandaliczne opóźnienia 23.08.05, 10:45
      Skrzyżowanie przy Galerii Mokotów gotowe pod koniec roku?


      Zobacz powiększenie
      Fot.Grazyna Jaworska / AG

      Krzysztof Śmietana 22-08-2005 , ostatnia aktualizacja 23-08-2005 09:39

      Przebudowa skrzyżowania przy Galerii Mokotów powinna już się zakończyć.
      Niestety, plac robót jest wciąż rozgrzebany. Według optymistycznych założeń
      kierowcom będzie się tam wygodniej jeździć dopiero pod koniec roku.




      Przebudowa skrzyżowania Marynarskiej, Wołoskiej, al. Wilanowskiej i Rzymowskiego
      przebiega skandalicznie. Choć zbiega się tu kilka ruchliwych arterii, nie widać,
      żeby drogowcom zależało na szybkim ułatwieniu życia kierowcom. Muszą stać w
      korkach na zwężonych ulicach prowadzących do skrzyżowania i na objazdach. Aż
      strach pomyśleć, co będzie się działo po powrocie warszawiaków z wakacji.

      Nowe rondo i estakada do skrętu z Ursynowa na Okęcie powinny być gotowe już od
      dwóch tygodni. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, które przebudowuje
      skrzyżowanie, zapowiada teraz, że "jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, prace
      zakończą się przed końcem roku". Czy to realne? Po wiosennym zastoju od kilku
      tygodni prace nieco przyspieszyły. Do zrobienia jednak jest bardzo dużo. Dopiero
      wyłania się konstrukcja estakady. Na pierwszym segmencie zamontowano tzw.
      łożyska. Nie skończyła się jeszcze jednak przebudowa podziemnych magistrali i
      układanie nawierzchni nowych dróg dojazdowych.

      Zarząd Dróg Miejskich za większość opóźnień obwinia MPRD, które odrzuca wszelkie
      zarzuty. Przez to, że firma nie płaciła swoim podwykonawcom za roboty m.in.
      wziął się kilkumiesięczny poślizg przy odtworzeniu torów tramwajowych czy przy
      przebudowie podziemnych rur. ZDM przyznaje jednak, że niektóre poślizgi nie
      powstały z winy MPRD. Np. za błąd w projekcie estakady odpowiada biuro Stolica.
      - Nasi pracownicy przygotowują teraz protokół, który określi, o ile można
      przesunąć termin zakończenia robót - mówi Urszula Nelken, rzeczniczka Zarządu
      Dróg Miejskich. Nie wyklucza, że miasto pozwoli przebudowywać skrzyżowanie do
      końca roku. Miasto zapowiada, że po zakończeniu inwestycji będzie można
      stwierdzić, czy wykonawcy zostaną naliczone kary za opóźnienia.

      miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2880360.html
    • cleofass Kolejne pomysły geniusza Kurylczyka 25.08.05, 10:38
      Źródło: Gazeta Wyborcza

      Ile pieniędzy na drogi w budżecie 2006 r.


      Ile pieniędzy na drogi krajowe będzie w projekcie budżetu na przyszły rok? Po
      Ministerstwie Infrastruktury krążył pomysł, by radykalnie zmniejszyć te wydatki.

      Jak się dowiedzieliśmy, w ostatnich dniach w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych
      i Autostrad panowało wielkie zamieszanie w sprawie budżetu na przyszły rok. Pod
      koniec lipca Ministerstwo Infrastruktury poinformowało GDDKiA, że na przyszły
      rok kwota wydatków związanych z budową, modernizacją, utrzymaniem i zarządzeniem
      siecią dróg krajowych została ustalona wstępnie na blisko 2 mld 156 mln zł. Te
      pieniądze to niewielka część dochodów z podatku akcyzowego od paliw.

      Nieoczekiwanie w sierpniu Ministerstwo Infrastruktury poinformowało GDDKiA, że
      kwotę wydatków na drogi krajowe należy zmniejszyć prawie o połowę - do 1,1 mld
      zł. Taka decyzja wywołała zgrozę w Dyrekcji. - To spowodowałoby degradację sieci
      drogowej i zagrożenie bezpieczeństwa na drogach - tłumaczył nam pragnący
      zachować anonimowość przedstawiciel GDDKiA. Na bieżące wydatki zabrakłoby 185,7
      mln zł, na bieżące utrzymanie i odnowę dróg oraz mostów - prawie 85 mln zł. Co
      najmniej o dwa lata wydłużyłaby się budowa obwodnicy autostrady Wrocławia, na
      którą zabrakłoby 150 mln zł.

      Z wiceministrem infrastruktury Janem Ryszardem Kurylczykiem, odpowiedzialnym za
      drogi krajowe i autostrady, nie udało nam się wczoraj porozmawiać o planowanych
      cięciach. - Prace nad projektem budżetu na 2006 r. nie zostały jeszcze
      zakończone - powiedziała nam Anna Sobocińska z biura prasowego Ministerstwa
      Finansów. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało nas jednak, że ostatecznie
      kwota wydatków na drogi krajowe w projekcie budżetu na 2006 r. nie została
      zmniejszona.

      Co spowodowało tak gwałtowne wahania w propozycjach wydatków budżetowych na
      drogi? Prawdopodobnie związane to było z projektem ustawy o finansowaniu
      infrastruktury transportu lądowego. Przewiduje ona, że część pieniędzy z akcyzy
      od paliw zostałaby przekazana kolejom. Szczegóły tych pomysłów nie są znane,
      chociaż projekt ustawy rząd przyjął na początku sierpnia. Ministerstwo
      Infrastruktury nie udostępniło nam tekstu projektu, tłumacząc, że nie został
      jeszcze zatwierdzony przez Rządowe Centrum Legislacji.
      • elvispresley Kurylczyka można krytykować ale 31.08.05, 12:11
        to m.in. dzięki niemu ruszyla po 499 latach zastoju budowa A1. Tzn, że wreszcie
        będzie normalna, przejezdna droga N-S (dla TIRów z portów 3miasta i dla
        turystów na wakacje) - co najważniejsze BEZPIECZNA, w przeciwieństwie do
        zapchanej do granic możliwości, wąskiej DK7. Ile? 2 lata zajęlo mu aby
        doprowadzić do wbicia lopaty w inwestycje nad którym poprzednicy się glowili
        bez przerwy, a ludzie ginęli albo stali w korkach? Kurylczyk, jak każdy
        urzędnik ds. dróg w PL, ma swoje odchyly ale to decyzyjny facet na decyzyjnym
        stanowisku a nie męczybula, który prócz przyjmowania lapów i drapania się po
        glowie, nie robi nic - patrz ostatnie 10 lat.
        Wiem, że możecie miec odmienne zdanie - fajnie - ale takie jest moje
        stanowisko. Pomyślcie o tym...
      • jaa_ga Re:Utopione miliony (A6) - Z.W. 31.08.05 31.08.05, 10:14
        Utopią miliony

        Odchodzący rząd zafundował nam kosztowną budowę autostrady

        Rząd kilka dni temu podjął decyzję o budowie autostrady A6 pod Szczecinem.
        Lepiej byłoby wybudować tańszą o 40 mln zł drogę ekspresową – uważają eksperci.

        Rząd podpisał umowę z konsorcjum Budimex-Dromex, wykonawcą budowy autostrady A6
        – południowej obwodnicy Szczecina. To 7,7 km drogi, której nie planuje się
        połączyć z innymi autostradami. Prace przy budowie A6 mają ruszyć we wrześniu.

        Można było taniej

        Szczecin potrzebuje obwodnicy, ale inwestycja ta jest niekorzystna finansowo –
        uważa Adrian Furgalski, doradca ds. infrastruktury Platformy Obywatelskiej.
        Budowa pochłonie ponad 116 mln zł. Średnio za 1 km A6 wychodzi ponad 15 mln zł.
        To powyżej średniej europejskiej, gdzie kilometr budowy autostrady kosztuje
        12-15 mln zł.

        Zamiast autostrad powinna biec wokół Szczecina trasa ekspresowa – uważa Jerzy
        Pomorski ekspert z Automobilklubu Polski. – Budowę oderwanego od rzeczywistości
        krótkiego fragmentu autostrady trudno zaliczyć do działań logicznych.

        Koszt budowy jednego kilometra trasy ekspresowej wyniósłby średnio około 10 mln
        zł. Mnożąc różnicę kosztów przez liczbę kilometrów, dałoby to oszczędności rzędu
        40 mln złotych.

        Szczecińskie lobby

        – To wyborczy ruch. Decyzja rządu została podjęta na wniosek posłów SLD z okolic
        Szczecina i Pomorza – krytykuje Adrian Furgalski. Wiceminister Jan Kurylczyk,
        pełnomocnik rządu ds. budowy autostrad, który odpowiada za decyzje związane z
        inwestycjami autostradowymi pochodzi z Pomorza, był wojewodą pomorskim.

        Sam Kurylczyk, wiceminister infrastruktury, odmówił komentarza. Edward Gajerski,
        szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad broni decyzji rządu. Uważa,
        że autostrada pod Szczecinem jest potrzebna, bo połączy istniejący odcinek
        autostrady od granicy niemieckiej z miastem. A6 dobiegnie do okolicznych dróg
        ekspresowych Warszawa – Szczecin i Świnoujście – Legnica.

        2005-08-31

        MARCIN HADAJ mhadaj@zw.com.pl
        www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=1033&news_id=69489
    • piotr_olimpijka Re: Informacje - mile widziane 07.09.05, 20:26
      tarantula01 napisał:

      > Witajcie!
      >
      > Mamy do Was prośbę o powiadamianiu nas o wszelkich programach w TV...


      Informacja dotycząca Mostu Północnego w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim.
      Wydanie z dnia 7.09.br.

      tvp.pl/video/2005/09/07/47860/film.asf
      pozdro for all



      • tarantula01 Re: Informacje - mile widziane 08.09.05, 10:40
        piotr_olimpijka napisał:

        > tarantula01 napisał:
        >
        > > Witajcie!
        > >
        > > Mamy do Was prośbę o powiadamianiu nas o wszelkich programach w TV...
        >
        >
        > Informacja dotycząca Mostu Północnego w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim.
        > Wydanie z dnia 7.09.br.
        >
        > tvp.pl/video/2005/09/07/47860/film.asf
        > pozdro for all

        Dziękujemy

        Interesujący fragment (2,83 MB) jest już do ściągnięcia ze strony - dział
        Informacje -> telewizja
        • elvispresley Bosszz komp mi dziś wariuje: 15.09.05, 11:40
          a) nowy wątek mogę dodać na stronie głównej forum, ale tu, w Informacje Mile
          Widziane nie mam takiego przycisku:( dlatego dopisuję się do swojego starego
          wątku...
          b) DZIŚ NA STR. 17 GW W DZIALE KULTURA JEST OGŁOSZENIE DYREKCJI O ZAPROSZENIU
          SPÓŁEK DO SKŁADANIA PAPIERÓW NA BUDOWĘ A1 STRYKÓW-PYRZOWICE (180,55KM).

          A więc będzie A1 :)
          • tarantula01 Re: Bosszz komp mi dziś wariuje: 15.09.05, 11:56
            elvispresley napisał:

            > a) nowy wątek mogę dodać na stronie głównej forum, ale tu, w Informacje Mile
            > Widziane nie mam takiego przycisku:( dlatego dopisuję się do swojego starego
            > wątku...


            > b) DZIŚ NA STR. 17 GW W DZIALE KULTURA JEST OGŁOSZENIE DYREKCJI O ZAPROSZENIU
            > SPÓŁEK DO SKŁADANIA PAPIERÓW NA BUDOWĘ A1 STRYKÓW-PYRZOWICE (180,55KM).
            >
            > A więc będzie A1 :)

            W ramach rozrywek kulturalnych?? :))))
    • tarantula01 GP: Ochrona przyrody przeszkadza drogowcom 05.10.05, 13:56
      Budowę dróg krępują przepisy. Przeszkadzają co najmniej dwie ustawy: o
      zamówieniach publicznych oraz ustawa o ochronie środowiska.

      Wymiana kadr to nie wszystkie zadania, jakie czekają PiS w związku z przejęciem
      władzy w resorcie infrastruktury. Konieczne są też zmiany w prawie. Przykłądowo
      ustawa o zamówieniach publicznych spowalnia tempo inwestycji. Ale nie tylko.

      Sprawia, że procesy przetargowe, zamiast większej przejrzystości, nabrały
      charakteru specyficznej gry pomiędzy zamawiającym a wykonawcami.

      – Ustawa zakłada, że państwowy urzędnik jest skorumpowany. W związku z tym
      walczący o zlecenia są uprzywilejowani w rozstrzygnięciach – tłumaczy Zbigniew
      Kotlarek, zastępca dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

      W konsekwencji nawet nieistotne błędy w dokumentacji mogą sprawić, że odpadnie
      oferta najlepsza pod względem merytorycznym. Z drugiej strony, wydłużają się
      procedury, bo na każdym etapie można zgłaszać protest, z czego wykonawcy
      skwapliwie korzystają.

      Z kolei jeszcze bardziej spowalnia inwestycje ustawa o ochronie środowiska.
      Hamuje bowiem proces przygotowania inwestycji. Jeśli wykonawca nie ma aktualnej
      decyzji o lokalizacji drogi, musi postępować według procedury z ustawy o
      uwarunkowaniach środowiskowych. A to oznacza konieczność powrotu w procesie
      przygotowawczym do samego początku.

      Ustawa może także doprowadzić do niewykorzystania środków unijnych
      przeznaczonych na drogi. 60 część przygotowanych wcześniej projektów nie
      spełnia dyrektyw.

      Adam Woźniak
      www.gazetaprawna.pl/dzialy/28.html?numer=1559&dok=1559.28.419.2.12.2.0.1.htm
    • piotr_olimpijka Re: Informacje - mile widziane 14.10.05, 12:05
      tarantula01 napisał:

      > Witajcie!
      >
      > Mamy do Was prośbę o powiadamianiu nas o wszelkich programach w TV...


      Informacja dotycząca Trasy Siekierkowskiej w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim.
      Wydanie z dnia 13.10.br.

      pozdro for all
      _________________________
      TT-Łabiszyńska A2-Komorniki

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka