Gość: roland IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.11.04, 19:33 Co o tym myslicie? Ja uważam że padnie w przeciagu roku. Decyzja spóźniona o cały rok, gdyby wystartowali przed rokiem mieli by szansę... Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
2paco Re: NOWY PRZEWOŹNIK 07.11.04, 19:55 jaka trafiona nazwa... szkoda że nie Nasz Przewoźnik... moze za tym Rydzyk stoi? ;) a na poważnie, to nie wróżę zbyt dobrze - jak napisałęś, zdecydowanie za późno. Odpowiedz Link Zgłoś
default_user Re: NOWY PRZEWOŹNIK 07.11.04, 19:57 Który przewoźnik, skąd, dokąd lata, na jakim sprzęcie??? Chyba, że chodzi o nową LOT-owską spółkę-córkę. Mając za sobą zaplecze finansowe BRE Banku (ci sami prezesi co w MultiBanku i mBanku) i poparcie premiera Belki pociągnie z rok, a potem się przetransformuje, porobią sie roszady na stołkach, później wykupi go jakś wieksza linia i tyle. Zarząd i powiązani z nim ludzie wyjdą na swoje, a co do reszty, to kogo ona obchodzi. Niech się martwią maluczcy. Pozdrawiam M..M Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: rambambam Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.aster.pl / *.aster.pl 09.11.04, 10:11 Niestety wszyscy macie racje, a na dowod tego jedno spostrzezenie: Skoro ma to byc tzw. low-cost, czyli firma starajaca sie ograniczac koszty do minimum, to dlaczego sam glupawy proces najmowania personelu latajacego nie jest przeprowadzany bezposrednio przez firme (jak czyni to wiele, bogatszych tradycyjnych linii lotniczych) tylko powiezono go za ciezkie pieniadze (kuzynka kuzynki) jakies firmie outsourciwngowej z Lodzi o nazwie MPS, gdzie jakies popaprane panie psycholog zastanawiaja jakie pytania z zakresu fizyki kwantowej zadac potencjalnej kandydatce do nalewania kawy?? Przeciez to totalny absurd i kpina!!! Stolki oczywiscie porozdawane "wg. rodzielnika". Zalapaly sie jakies buce z LOTu i EuroLOTu, a przewodzi im oczywiscie "szara eminencja" z mBanku Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Buc z LOT-u Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.lot.pl 09.11.04, 10:54 Rambambam napisał stek bzdur, obraził sporą ilość osób i wykazał się zupełną nieznajomością tematu. Być może powodem tego jest to, że nie dostał się do zespołu Nowego Przewoźnika i teraz ma przeżycia traumatyczne. Buc z LOT-u Odpowiedz Link Zgłoś
dyltowiec Re: NOWY PRZEWOŹNIK 09.11.04, 11:37 Hej. To napisz coś więcej tytułem sprostowania. Lot jako spółka Skarbu Państwa nie ma wyśrubowanych norm przejżystości, to powoduje szereg podejżeń i powstawanie rozmaitych 'roboczych' teorii. W takiej sytuacji trochę konkretów spod Twoich palców będzie bezcenne. pozdr. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Buc z LOT-u Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.11.04, 19:12 MPS dostało zlecenie na stworzenie projektu i na zatrudnienie ludzi w przypadku gdyby projekt został zaakfceptowany przez LOT - i tak się stało. Do końca października wszyscy ludzie pracujący nad tym projektem byli zatrudnieni w MPS oczywiście z wyłączeniem pracowników LOTu - to było ryzyko MPS, bo jak się nie uda to stracą kasę. Nie ma żadnego powiązania - kuzynka kuzynki jak twierdzi rambambam. Personel latający skąda się głównie z f/a lotowski (jedynki) oraz z innych przewoźników oraz jest parę młodych dziewcząt - ponoć 16. A dlatego, że z LOT zgłosiło się tylko 9 f/a. Pozostałe etaty związane ze sferą lotniczą zostały automatycznie objęte przez pracowników LOT- bo ską mieliby być inni? Z PKP? Czy z PKS? Nie wiem na jakiej podstawie rambambam pisał o rozdzielniku ale jakoś tego niezauważyłem ponieważ każdy przechodził sito selekcji. Co do "szarej eminencji" - troszkę pokory rambambam, troszkę pokory i ogłady. W zespole są także ludzie z poza LOTu, Eurlotu czy mbanku - są bo byli najlepsi. Buc z LOT-u Odpowiedz Link Zgłoś
default_user Re: NOWY PRZEWOŹNIK 09.11.04, 13:32 Gość portalu: rambambam napisał(a): > (...) Skoro ma to > byc tzw. low-cost, czyli firma starajaca sie ograniczac koszty do minimum, to > dlaczego sam glupawy proces najmowania personelu latajacego nie jest > przeprowadzany bezposrednio przez firme (jak czyni to wiele, bogatszych > tradycyjnych linii lotniczych) tylko powiezono go za ciezkie pieniadze (kuzynka > > kuzynki) jakies firmie outsourciwngowej z Lodzi o nazwie MPS, (...) rozwijając tą tezę można pokusić się o następujące spostrzeżenie: - biuro w Łodzi - baza w Krakowie - samoloty w Warszawie . . . - zysk na Kajmanach Choć osobiście samej linii, jako nowemu przewoźnikowi i jej pracownikom życzę jak najlepiej. Pozdrawiam M..M Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: kolo Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 17:44 njlatwiej jest wydawac sady na podstawie plotek i strzepkow informacji. do tego stojac z boku. typowo polskie. skrytykowac, ponarzekac, obrzucic blockiem i napietnowac. ale samemu cos zrobic - hmmm to zbyt trudne i wymaga dzialania. nie mozna tez komus dobrze zyczyc - to tez nie jest zgodne z polska, zawistna natura... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: kolejny buc z LOTu Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 18:09 jak to zwykle w zyciu bywa, z tego co mozna przeczytac tutaj, mamy juz rowniez specjalistow od przewozow lotniczych (od pilki nonej,medycyny,skokow narciarskich, itp, tez) ale kazdy ma prawo do wypowiedzi, teraz na tapecie sa tanie przewozy lotnicze wiec "urodzilo" sie bardzo wielu "znawcow tematu". "rambambam" z tego co czytam to nie czujesz tematu, gdyz ta potencjalna kandydatka do nalewania kawy - jak to niezbyt ladnie okresliles (nie mozna przede wszystkim dyskryminowac osoby tylko za to co robi), ma rowniez inne obowiazki i zadania podczas lotu dla pasazera nie zawsze zauwazalne...albo nie latales albo nie zauwazyles tych zadan, co swiadczy tylko o tym ze zostaly one prze personel latajacy dobrze wykonane. wszelkie slowa krytyki zwyklem brac za dodatkowa motywacje aby pokazac, ze mozna wiele osiagnac! Odpowiedz Link Zgłoś
math04 Re: NOWY PRZEWOŹNIK 09.11.04, 15:29 Jako LOW-COST raczej nie ma szans (vide eksperymenty LOW-COSTowe innych przewoźników), ale jako spółka-córka specjalizująca się tylko w czarterach? Może dzięki specjalizacji i przycięciu kosztów dzięki stworzeniu nowych, odchudzonych w porównaniu do LOTowskich struktur? Wydaje się mi, że jedynym powodem utworzenia "Nowego Przewoźnika" jest ominięcie związków zawodowych i podobnych "przeszkód" w cięciu kosztów. Czyli najpierw wszystkich zwolnić, a potem przyjąć już tylko część. Ale i tak będą mieli ciężko, nawet jeśli coś się oszczędzi - nie dzięki generowaniu zysków, ale zmniejszeniu netto wydatków LOTu na czartery. Odpowiedz Link Zgłoś
martyynka Re: NOWY PRZEWOŹNIK 11.11.04, 10:54 jedno na pewno jest pewne - nazwa jest fatalna Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: dziewczynka Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 17:39 Ale zlosliwcy jestescie... Ja tam zycze Nowemu jak najlepiej i mam zamiar z nimi latac (chociaz jeszcze nie wiem gdzie:), bo w koncu co narodowy przewoznik to narodowy! nie bede nabijac kieszeni Wegrom ani innym Angolom I basta! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: kto wie? Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 17:51 Widze tu mnostwo oszczerstw chyba podszytych zawiscia. To takie polskie - a moze im sie nie uda. szkoda tylko, ze domyslow jest wiecej niz faktow. Ciekawe dlaczego jak pojawia sie pierwszy polski tani przewoznik to tyle zawisci to budzi. Niech nas dalej woza Wegrzy (Wizz), czy Slowacy a jak powstaje cos naszego (nie tak jak przejeta za dlugi przez Irlandczykow AirPolonia) wszyscy twierdza, ze nie moze sie udac. Co takiego jest w innych krajach, ze ich low costy moga dzialac, a nasz polski nie? Faktycznie nazwa Nowy Przewoznik jest do kitu, ale moze to tylko maskowanie. Osobiscie niecierpliwie czekam az ten low cost pokaze oferte i powie cos wiecej o sobie. Moze ktos z nich wyjasni pojawiajace sie tu watpliwosci? Czekam. Ktos tam. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Kapustka Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.04, 17:51 Dzięki w imieniu NP :-), buziaczki Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: pszczółka Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.toya.net.pl 11.11.04, 19:24 Z tego co mi wiadomo to nazwa "Nowy Przewkoźnik' jest rzeczywiście tymczasowa. Czy nie lepiej poczekać i dopiero potem wydawać jakikolwiek osąd? Pojawia sie nowy low cost do tego nasz narodowy a wy w większości zamiast wspierac ten pomysl wydajecie sie być strsznie niezadowoleni a co gorsza pesymistycznie do całego projektu nastawieni.Czy mając do wyboru polskie linie lotnicze , które wierze w to bardzo mocno sprostaja stawianym na rynku wymaganiom i standardom, nadal będziecie woleli korzystac z usług zagaranicznej konkurencji.Troche wiecej wiary i optymizmy!!! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: janek Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 19:38 Choc przeciez z Polskich jest Air Polonia, wiec juz jest polska tania linia? cho ja jeszcze nie miale przyjemnosci nia leciec. Janek Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: janek Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 19:38 Cho przecie z Polskich jest Air Polonia, wiec juz jest polska tania linia? cho ja jeszcze nie miale przyjemnosci nia leciec. Janek Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: PiotrB Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.04, 19:53 Air Polonia była polską linią teraz jest irlandzką Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Janek Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 19:57 Irlandzka? Faktycznie ponoc firma zarejstrowana jest w Irlandii, ale kapital jest z bliskiego wschodu. Janek Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: PiotrB Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.04, 20:08 nie, planeconsult jest firmą irlandzką Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Janek Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 20:11 Ale Polityka pisala, ze to jest jakis przekret. Cos bylo o kasie arabskiej. Janek Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: PiotrB Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.04, 20:25 konstrukcja jest taka - dwaj główni właściciele APN sprzedali nazwę i domenę irlandzykom a teraz firma je leasingu, następnie założyli spółkę Vividel Enterpises gdzie mają wspólnie 24% udziałów, reszte ma spółka holenderka DutchCo, w tej spółce 100% udziałów ma spółka kajmańska założona pod nazwą Crescent PlaneConsult, której właścicielem jest jeden ze wspolników spółki, która zarządza APN-en PlaneConsult. Kase pożyczył lub pożyczy fundusz inwestycyjny z siedzibą w Nowym Jorku Crescent Venture Capital, którego właścicielem jest grupa inwestorska z Jordanii. Proste :-) Ale i tak kasy APN nie dostała a tak naprawdę to została faktycznie przejęta za długi - po prostu irlandczycy spłacili jej zobowiązania do firmy leasingowej w kwocie 2mln USD Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Janek Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 21:14 Czyli faktycznie AirPolonia to nie jest juz polska linia tylko irlandzko- arabska :-((( Janek Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: dzbanek Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.direct-adsl.nl 18.11.04, 13:38 > Czyli faktycznie AirPolonia to nie jest juz polska linia tylko irlandzko- > arabska :-((( > > Janek Dlaczego irlandzko-arabska? Czort wie, czyje pieniądze sa tam inwestowane. A jeśli nawet w APN nie angażuje sie polski kapitał (ktorego i tak nie ma za wiele), to co z tego? I tak APN daje pracę Polakom, wozi głównie Polakow i promuje Polskę za granicą. Chwała im za to! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: jacek airpomylka daje prace Polakom pracujacym w LOT IP: *.u.mcnet.pl 18.11.04, 13:42 i nawet im za to nie musi placic a o co tu chodzi z tym promowaniem Polski ??? Odpowiedz Link Zgłoś
math04 wyjątkowość NOWego PRZEWOŹNIKa? 13.11.04, 11:35 > Czy nie lepiej poczekać i dopiero potem wydawać jakikolwiek osąd? Pojawia sie > nowy low cost do tego nasz narodowy a wy w większości zamiast wspierac ten > pomysl wydajecie sie być strsznie niezadowoleni a co gorsza pesymistycznie do > całego projektu nastawieni.Czy mając do wyboru polskie linie lotnicze , które > wierze w to bardzo mocno sprostaja stawianym na rynku wymaganiom i standardom, > nadal będziecie woleli korzystac z usług zagaranicznej konkurencji.Troche > wiecej wiary i optymizmy!!! To nie jest kwestia wiary i optymizmy, ale ekonomii. Aby przewozić, trzeba być rentownym, czyli prowadzić działalność z zyskiem. Jeśli inne "firmowe lowcosty" upadły, to dlaczego z NOWYM PRZEWOŹNIKIEM ma być innaczej? Dlatego że Polski? Już niedługo nie będzie można wskazać wyraźnie narodowych przewoźników. W ten sposób rozumując można powiedzieć, żw LOT w znacznej części jest Szwajcarski, a to nie o to chodzi! Dobra firma, to firma lepsza od konkurencji. Czy LOT jest lepszy od innych przewoźników, bo jest firmą państwową? Wkrótce LOT ma być sprywatyzowany, to jest tzw. Skarb Państwa ma sprzedać znaczną część akcji (pewnie poprzez giełdę) innym podmiotom. Czy jeśli te podmioty będą niepolskie, to LOT straci cnotę i swą wyjątkowość? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: pszczółka Re: wyjątkowość NOWego PRZEWOŹNIKa? IP: *.toya.net.pl 13.11.04, 15:10 Masz racje math04 'To nie jest kwestia wiary i optymizmy, ale ekonomii',wiec zmieniając nieco moja wcześniejszą wypowiedz: chcialabym żeby ten low cost byl rentowny,mile nas wszystkich zaskoczyl( i wcale nie dla tego że jest polski ale dlatego że bedzie konkurencyjny i godny zaufania )aby nie skończyl jak wiele do tej pory tanich przewoźników no i poczekajmy bo juz na prawde za chwilke sami bedziemy mogli zweryfikować rzeczywistość a nie jak do tej pory drzemy tylko skore na niedzwiedziu. pozdrawiam Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Jasioo Re: wyjątkowość NOWego PRZEWOŹNIKa? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.04, 23:27 Ale przecież wiele low costów trzyma się i ma się nieźle. Dlaczego zatem mamy zakładać, że NP się nie uda? Ja mu życzę jak najlepiej - byle tylko nie popełnił błędó AirPolonii (vide czartery). Jaś Odpowiedz Link Zgłoś
ffred Re: wyjątkowość NOWego PRZEWOŹNIKa? 15.11.04, 23:53 nie znam w europie zadnego przewoznika low-cost, ktory odnosi sukscesy i ma takze czartery.... nie jest to easyjet, ani ryanair, ani germanwings, ani bmibaby, ani jet2, ani skyeurope, ani airpolonia, etc, etc, etc Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: jacek procz izjego i rudegego janka IP: *.u.mcnet.pl 16.11.04, 09:07 raczej low costy nie trzymaja sie za dobrze w szczegolnosci zaden zalozony jako corka tradycyjnej linii Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: eMKa Re: procz izjego i rudegego janka IP: *.lot.pl 16.11.04, 09:51 A wiesz dlaczego żadna spółka córka low costowa tradycyjnej linii nie odniosła sukcesu? Ponieważ była kierowana przez pracowników firmy matki, którzy są przyzwyczajeni do luksusów a nie do cięzkiej pracy. Sprawdz kto zarządza NP, kto tam pracuje i jak pracują, oni pierwsi przychodzą i ostatni wychodzą. eMKa brava dla NP Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: jacek procz izjego i rudego janka IP: *.u.mcnet.pl 16.11.04, 09:57 z pewnoscia odwalaja kupe dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty - z samego zaangazowania kilku osob sukces finansowy nie przyjdzie izy i rudy janek nie musialy kreowac popytu - stalego przez caly rok - nie tylko w sezonie letnim Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: eMKa Re: procz izjego i rudego janka IP: *.lot.pl 16.11.04, 10:02 Dlaczego tak sądzisz? Wytłumacz to nam, proszę podaj jakieś podstawy ekonomiczne/finansowe/logiczne/itd... A może widziałeś ich założenia strategiczne lub nawet biznes plan? Podziel się informacjami. eMKa Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: jacek procz izjego i rudego janka IP: *.u.mcnet.pl 16.11.04, 10:29 zalozenia strategiczne i buisness plan mozna sobie pisac - wielu bankrutow od tego zaczyna tak tez zaczelo wiele low costow to nie jest wina np i pelnych zaangazowania pracownikow czasy sa ciezkie dla lotnictwa - overcapacity is overcapacity is overcapacity polski rynek plyciutki - low cost bez Warszawy nie ma szans - zas w Warszawie jest na razie jedno lotnisko Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: eMKa Re: procz izjego i rudego janka IP: *.lot.pl 16.11.04, 10:38 no żesz chłopie, przeprowadziłeś szczegółową analizę ... skrzydła opadają... eMKa Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: jacek procz izjego i rudego janka IP: *.u.mcnet.pl 16.11.04, 10:45 problem w tym, ze jeszcze beda wyciagac skrzydelka po pomoc z budzetu Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Rodak Re: procz izjego i rudego janka IP: 142.94.86.* 16.11.04, 18:37 Czy przejeta przez Irlandczykow AirPolonia ma juz wreszcie samoloty zdolne latac do Ameryki Polnocnej (USA, Kanada)? Jaki jest ich adres e-mail lub strona www? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: lotpl Re: procz izjego i rudego janka IP: *.netcom.co.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 16.11.04, 18:54 Hejka Air polonia ani inne low costy nie latają bezpośrednio do USA i Kanady ale za to lata airberlin. Kilka połączeń na Florydę i do Calgary. Ich strona to www.airberlin.com Linki do przewoźników z Polski: www.airpolonia.com www.skyeurope.com www.wizzair.com www.germanwings.com i pewnie jeszcze kilka będzie i ktoś z formumowiczów doda. Pozdr. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Jasioo Re: procz izjego i rudegego janka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.11.04, 23:01 Zdaje się, że GermanWings mają się bardzo dobrze, a są córką Lufy. Jaś Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: jacek procz izjego i rudegego janka IP: *.u.mcnet.pl 18.11.04, 08:23 ale condor ma pol miliarda strat Odpowiedz Link Zgłoś
math04 Re: germanwings<=>Lufa? 18.11.04, 10:07 Z tego co się orientuję, to Germanwings nie jest spółką córką Lufy. Lufa ma udziały w Germanwings (i to chyba nawet spore), ale to nie tak, że Lufa założyła Germanwings - tylko wspiera jej rozwój - a to w moim odczuciu różnica. Jak chcesz podać przykład zależności LOWCOST-tradycyjny przewoźnik, to chyba lepszym przykładem jest AerLingus z Irlandii. Zresztą czy Germanwings jest LOWCOSTEM? Może cała sprawa sprowadza się do definicji LOWCOSTA? Jak "Nowy Przewoźnik" będzie obsługiwał wyłącznie loty czarterowe, przy okazji sprzedając część biletów normalnym pasażerom, to czy to będzie LOWCOST? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: jacek Re: germanwings<=>Lufa? IP: *.u.mcnet.pl 18.11.04, 10:20 Die Germanwings GmbH ist eine hundertprozentige Tochtergesellschaft der Eurowings Luftverkehrs AG. Odpowiedz Link Zgłoś
lubawa1 Re: germanwings<=>Lufa? 18.11.04, 13:55 Germanwings jest włsnością Eurowings, w którym udziały ma Lufa. Co do układu LOT - NP to IMO lepszym odniesieniem jest KLM - Transavia - Basiqair. Transavia to osobna spółka, w całości kontrolowana przez KLM. Transavia wykonuje loty czarterowe na krótkich/średnich dystansach (na swoich B737) oraz loty 'low costowe' pod marka Basiq Air. Z innych układów 'normalna linia' + podległy jej LCC przychodzą mi do głowy jeszcze: - SAS i Snowflake - BMI i BMI baby Odpowiedz Link Zgłoś