Dodaj do ulubionych

NOWY PRZEWOŹNIK

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.11.04, 19:33
Co o tym myslicie? Ja uważam że padnie w przeciagu roku. Decyzja spóźniona o
cały rok, gdyby wystartowali przed rokiem mieli by szansę...
Obserwuj wątek
    • 2paco Re: NOWY PRZEWOŹNIK 07.11.04, 19:55
      jaka trafiona nazwa... szkoda że nie Nasz Przewoźnik... moze za tym Rydzyk stoi? ;)
      a na poważnie, to nie wróżę zbyt dobrze - jak napisałęś, zdecydowanie za późno.
    • default_user Re: NOWY PRZEWOŹNIK 07.11.04, 19:57
      Który przewoźnik, skąd, dokąd lata, na jakim sprzęcie???
      Chyba, że chodzi o nową LOT-owską spółkę-córkę. Mając za sobą zaplecze finansowe
      BRE Banku (ci sami prezesi co w MultiBanku i mBanku) i poparcie premiera Belki
      pociągnie z rok, a potem się przetransformuje, porobią sie roszady na stołkach,
      później wykupi go jakś wieksza linia i tyle.
      Zarząd i powiązani z nim ludzie wyjdą na swoje, a co do reszty, to kogo ona
      obchodzi. Niech się martwią maluczcy.
      Pozdrawiam
      M..M
      • Gość: rambambam Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.aster.pl / *.aster.pl 09.11.04, 10:11
        Niestety wszyscy macie racje, a na dowod tego jedno spostrzezenie: Skoro ma to
        byc tzw. low-cost, czyli firma starajaca sie ograniczac koszty do minimum, to
        dlaczego sam glupawy proces najmowania personelu latajacego nie jest
        przeprowadzany bezposrednio przez firme (jak czyni to wiele, bogatszych
        tradycyjnych linii lotniczych) tylko powiezono go za ciezkie pieniadze (kuzynka
        kuzynki) jakies firmie outsourciwngowej z Lodzi o nazwie MPS, gdzie jakies
        popaprane panie psycholog zastanawiaja jakie pytania z zakresu fizyki kwantowej
        zadac potencjalnej kandydatce do nalewania kawy?? Przeciez to totalny absurd i
        kpina!!! Stolki oczywiscie porozdawane "wg. rodzielnika". Zalapaly sie jakies
        buce z LOTu i EuroLOTu, a przewodzi im oczywiscie "szara eminencja" z mBanku
        • Gość: Buc z LOT-u Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.lot.pl 09.11.04, 10:54
          Rambambam napisał stek bzdur, obraził sporą ilość osób i wykazał się zupełną
          nieznajomością tematu. Być może powodem tego jest to, że nie dostał się do
          zespołu Nowego Przewoźnika i teraz ma przeżycia traumatyczne.

          Buc z LOT-u
          • dyltowiec Re: NOWY PRZEWOŹNIK 09.11.04, 11:37
            Hej. To napisz coś więcej tytułem sprostowania. Lot jako spółka Skarbu Państwa
            nie ma wyśrubowanych norm przejżystości, to powoduje szereg podejżeń i
            powstawanie rozmaitych 'roboczych' teorii. W takiej sytuacji trochę konkretów
            spod Twoich palców będzie bezcenne.
            pozdr.
            • Gość: Buc z LOT-u Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.11.04, 19:12
              MPS dostało zlecenie na stworzenie projektu i na zatrudnienie ludzi w przypadku
              gdyby projekt został zaakfceptowany przez LOT - i tak się stało. Do końca
              października wszyscy ludzie pracujący nad tym projektem byli zatrudnieni w MPS
              oczywiście z wyłączeniem pracowników LOTu - to było ryzyko MPS, bo jak się nie
              uda to stracą kasę. Nie ma żadnego powiązania - kuzynka kuzynki jak twierdzi
              rambambam. Personel latający skąda się głównie z f/a lotowski (jedynki) oraz z
              innych przewoźników oraz jest parę młodych dziewcząt - ponoć 16. A dlatego, że
              z LOT zgłosiło się tylko 9 f/a. Pozostałe etaty związane ze sferą lotniczą
              zostały automatycznie objęte przez pracowników LOT- bo ską mieliby być inni? Z
              PKP? Czy z PKS? Nie wiem na jakiej podstawie rambambam pisał o rozdzielniku ale
              jakoś tego niezauważyłem ponieważ każdy przechodził sito selekcji. Co
              do "szarej eminencji" - troszkę pokory rambambam, troszkę pokory i ogłady.
              W zespole są także ludzie z poza LOTu, Eurlotu czy mbanku - są bo byli najlepsi.

              Buc z LOT-u
        • default_user Re: NOWY PRZEWOŹNIK 09.11.04, 13:32
          Gość portalu: rambambam napisał(a):

          > (...) Skoro ma to
          > byc tzw. low-cost, czyli firma starajaca sie ograniczac koszty do minimum, to
          > dlaczego sam glupawy proces najmowania personelu latajacego nie jest
          > przeprowadzany bezposrednio przez firme (jak czyni to wiele, bogatszych
          > tradycyjnych linii lotniczych) tylko powiezono go za ciezkie pieniadze (kuzynka
          >
          > kuzynki) jakies firmie outsourciwngowej z Lodzi o nazwie MPS,
          (...)

          rozwijając tą tezę można pokusić się o następujące spostrzeżenie:

          - biuro w Łodzi
          - baza w Krakowie
          - samoloty w Warszawie
          .
          .
          .
          - zysk na Kajmanach

          Choć osobiście samej linii, jako nowemu przewoźnikowi i jej pracownikom życzę
          jak najlepiej.
          Pozdrawiam
          M..M
        • Gość: kolo Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 17:44
          njlatwiej jest wydawac sady na podstawie plotek i strzepkow informacji. do tego
          stojac z boku. typowo polskie. skrytykowac, ponarzekac, obrzucic blockiem i
          napietnowac. ale samemu cos zrobic - hmmm to zbyt trudne i wymaga dzialania.
          nie mozna tez komus dobrze zyczyc - to tez nie jest zgodne z polska, zawistna
          natura...
        • Gość: kolejny buc z LOTu Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 18:09
          jak to zwykle w zyciu bywa, z tego co mozna przeczytac tutaj, mamy juz rowniez
          specjalistow od przewozow lotniczych (od pilki nonej,medycyny,skokow
          narciarskich, itp, tez) ale kazdy ma prawo do wypowiedzi, teraz na tapecie sa
          tanie przewozy lotnicze wiec "urodzilo" sie bardzo wielu "znawcow tematu".
          "rambambam" z tego co czytam to nie czujesz tematu, gdyz ta potencjalna
          kandydatka do nalewania kawy - jak to niezbyt ladnie okresliles (nie mozna
          przede wszystkim dyskryminowac osoby tylko za to co robi), ma rowniez inne
          obowiazki i zadania podczas lotu dla pasazera nie zawsze zauwazalne...albo nie
          latales albo nie zauwazyles tych zadan, co swiadczy tylko o tym ze zostaly one
          prze personel latajacy dobrze wykonane.
          wszelkie slowa krytyki zwyklem brac za dodatkowa motywacje aby pokazac, ze
          mozna wiele osiagnac!
    • math04 Re: NOWY PRZEWOŹNIK 09.11.04, 15:29
      Jako LOW-COST raczej nie ma szans (vide eksperymenty LOW-COSTowe innych
      przewoźników), ale jako spółka-córka specjalizująca się tylko w czarterach?
      Może dzięki specjalizacji i przycięciu kosztów dzięki stworzeniu nowych,
      odchudzonych w porównaniu do LOTowskich struktur?
      Wydaje się mi, że jedynym powodem utworzenia "Nowego Przewoźnika" jest
      ominięcie związków zawodowych i podobnych "przeszkód" w cięciu kosztów. Czyli
      najpierw wszystkich zwolnić, a potem przyjąć już tylko część.
      Ale i tak będą mieli ciężko, nawet jeśli coś się oszczędzi - nie dzięki
      generowaniu zysków, ale zmniejszeniu netto wydatków LOTu na czartery.
    • martyynka Re: NOWY PRZEWOŹNIK 11.11.04, 10:54
      jedno na pewno jest pewne - nazwa jest fatalna
    • Gość: dziewczynka Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 17:39
      Ale zlosliwcy jestescie...
      Ja tam zycze Nowemu jak najlepiej i mam zamiar z nimi latac (chociaz jeszcze
      nie wiem gdzie:), bo w koncu co narodowy przewoznik to narodowy! nie bede
      nabijac kieszeni Wegrom ani innym Angolom
      I basta!
      • Gość: kto wie? Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 17:51
        Widze tu mnostwo oszczerstw chyba podszytych zawiscia. To takie polskie - a
        moze im sie nie uda. szkoda tylko, ze domyslow jest wiecej niz faktow. Ciekawe
        dlaczego jak pojawia sie pierwszy polski tani przewoznik to tyle zawisci to
        budzi. Niech nas dalej woza Wegrzy (Wizz), czy Slowacy a jak powstaje cos
        naszego (nie tak jak przejeta za dlugi przez Irlandczykow AirPolonia) wszyscy
        twierdza, ze nie moze sie udac. Co takiego jest w innych krajach, ze ich low
        costy moga dzialac, a nasz polski nie?
        Faktycznie nazwa Nowy Przewoznik jest do kitu, ale moze to tylko maskowanie.
        Osobiscie niecierpliwie czekam az ten low cost pokaze oferte i powie cos wiecej
        o sobie. Moze ktos z nich wyjasni pojawiajace sie tu watpliwosci? Czekam.

        Ktos tam.
      • Gość: Kapustka Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.04, 17:51
        Dzięki w imieniu NP :-), buziaczki
        • Gość: pszczółka Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.toya.net.pl 11.11.04, 19:24
          Z tego co mi wiadomo to nazwa "Nowy Przewkoźnik' jest rzeczywiście tymczasowa.
          Czy nie lepiej poczekać i dopiero potem wydawać jakikolwiek osąd? Pojawia sie
          nowy low cost do tego nasz narodowy a wy w większości zamiast wspierac ten
          pomysl wydajecie sie być strsznie niezadowoleni a co gorsza pesymistycznie do
          całego projektu nastawieni.Czy mając do wyboru polskie linie lotnicze , które
          wierze w to bardzo mocno sprostaja stawianym na rynku wymaganiom i standardom,
          nadal będziecie woleli korzystac z usług zagaranicznej konkurencji.Troche
          wiecej wiary i optymizmy!!!
          • Gość: janek Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 19:38
            Choc przeciez z Polskich jest Air Polonia, wiec juz jest polska tania linia?
            cho ja jeszcze nie miale przyjemnosci nia leciec.

            Janek
          • Gość: janek Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 19:38
            Cho przecie z Polskich jest Air Polonia, wiec juz jest polska tania linia? cho
            ja jeszcze nie miale przyjemnosci nia leciec.

            Janek
            • Gość: PiotrB Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.04, 19:53
              Air Polonia była polską linią teraz jest irlandzką
              • Gość: Janek Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 19:57
                Irlandzka? Faktycznie ponoc firma zarejstrowana jest w Irlandii, ale kapital
                jest z bliskiego wschodu.

                Janek
                • Gość: PiotrB Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.04, 20:08
                  nie, planeconsult jest firmą irlandzką
                  • Gość: Janek Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 20:11
                    Ale Polityka pisala, ze to jest jakis przekret. Cos bylo o kasie arabskiej.

                    Janek
                    • Gość: PiotrB Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.04, 20:25
                      konstrukcja jest taka - dwaj główni właściciele APN sprzedali nazwę i domenę
                      irlandzykom a teraz firma je leasingu, następnie założyli spółkę Vividel
                      Enterpises gdzie mają wspólnie 24% udziałów, reszte ma spółka holenderka
                      DutchCo, w tej spółce 100% udziałów ma spółka kajmańska założona pod nazwą
                      Crescent PlaneConsult, której właścicielem jest jeden ze wspolników spółki,
                      która zarządza APN-en PlaneConsult. Kase pożyczył lub pożyczy fundusz
                      inwestycyjny z siedzibą w Nowym Jorku Crescent Venture Capital, którego
                      właścicielem jest grupa inwestorska z Jordanii. Proste :-)
                      Ale i tak kasy APN nie dostała a tak naprawdę to została faktycznie przejęta za
                      długi - po prostu irlandczycy spłacili jej zobowiązania do firmy leasingowej w
                      kwocie 2mln USD
                      • Gość: Janek Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: 66.114.104.* 11.11.04, 21:14
                        Czyli faktycznie AirPolonia to nie jest juz polska linia tylko irlandzko-
                        arabska :-(((

                        Janek
                        • Gość: dzbanek Re: NOWY PRZEWOŹNIK IP: *.direct-adsl.nl 18.11.04, 13:38
                          > Czyli faktycznie AirPolonia to nie jest juz polska linia tylko irlandzko-
                          > arabska :-(((
                          >
                          > Janek

                          Dlaczego irlandzko-arabska? Czort wie, czyje pieniądze sa tam inwestowane.

                          A jeśli nawet w APN nie angażuje sie polski kapitał (ktorego i tak nie ma za
                          wiele), to co z tego? I tak APN daje pracę Polakom, wozi głównie Polakow i
                          promuje Polskę za granicą. Chwała im za to!
                          • Gość: jacek airpomylka daje prace Polakom pracujacym w LOT IP: *.u.mcnet.pl 18.11.04, 13:42
                            i nawet im za to nie musi placic

                            a o co tu chodzi z tym promowaniem Polski ???

          • math04 wyjątkowość NOWego PRZEWOŹNIKa? 13.11.04, 11:35
            > Czy nie lepiej poczekać i dopiero potem wydawać jakikolwiek osąd? Pojawia sie
            > nowy low cost do tego nasz narodowy a wy w większości zamiast wspierac ten
            > pomysl wydajecie sie być strsznie niezadowoleni a co gorsza pesymistycznie do
            > całego projektu nastawieni.Czy mając do wyboru polskie linie lotnicze , które
            > wierze w to bardzo mocno sprostaja stawianym na rynku wymaganiom i
            standardom,
            > nadal będziecie woleli korzystac z usług zagaranicznej konkurencji.Troche
            > wiecej wiary i optymizmy!!!

            To nie jest kwestia wiary i optymizmy, ale ekonomii. Aby przewozić, trzeba być
            rentownym, czyli prowadzić działalność z zyskiem. Jeśli inne "firmowe lowcosty"
            upadły, to dlaczego z NOWYM PRZEWOŹNIKIEM ma być innaczej? Dlatego że Polski?
            Już niedługo nie będzie można wskazać wyraźnie narodowych przewoźników. W ten
            sposób rozumując można powiedzieć, żw LOT w znacznej części jest Szwajcarski, a
            to nie o to chodzi!
            Dobra firma, to firma lepsza od konkurencji. Czy LOT jest lepszy od innych
            przewoźników, bo jest firmą państwową? Wkrótce LOT ma być sprywatyzowany, to
            jest tzw. Skarb Państwa ma sprzedać znaczną część akcji (pewnie poprzez giełdę)
            innym podmiotom. Czy jeśli te podmioty będą niepolskie, to LOT straci cnotę i
            swą wyjątkowość?
            • Gość: pszczółka Re: wyjątkowość NOWego PRZEWOŹNIKa? IP: *.toya.net.pl 13.11.04, 15:10
              Masz racje math04 'To nie jest kwestia wiary i optymizmy, ale ekonomii',wiec
              zmieniając nieco moja wcześniejszą wypowiedz: chcialabym żeby ten low cost byl
              rentowny,mile nas wszystkich zaskoczyl( i wcale nie dla tego że jest polski
              ale dlatego że bedzie konkurencyjny i godny zaufania )aby nie skończyl jak
              wiele do tej pory tanich przewoźników no i poczekajmy bo juz na prawde za
              chwilke sami bedziemy mogli zweryfikować rzeczywistość a nie jak do tej pory
              drzemy tylko skore na niedzwiedziu.
              pozdrawiam
              • Gość: Jasioo Re: wyjątkowość NOWego PRZEWOŹNIKa? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.04, 23:27
                Ale przecież wiele low costów trzyma się i ma się nieźle. Dlaczego zatem mamy
                zakładać, że NP się nie uda? Ja mu życzę jak najlepiej - byle tylko nie
                popełnił błędó AirPolonii (vide czartery).

                Jaś
                • ffred Re: wyjątkowość NOWego PRZEWOŹNIKa? 15.11.04, 23:53
                  nie znam w europie zadnego przewoznika low-cost, ktory odnosi sukscesy i ma
                  takze czartery.... nie jest to easyjet, ani ryanair, ani germanwings, ani
                  bmibaby, ani jet2, ani skyeurope, ani airpolonia, etc, etc, etc
                • Gość: jacek procz izjego i rudegego janka IP: *.u.mcnet.pl 16.11.04, 09:07
                  raczej low costy nie trzymaja sie za dobrze

                  w szczegolnosci zaden zalozony jako corka tradycyjnej linii
                  • Gość: eMKa Re: procz izjego i rudegego janka IP: *.lot.pl 16.11.04, 09:51
                    A wiesz dlaczego żadna spółka córka low costowa tradycyjnej linii nie odniosła
                    sukcesu? Ponieważ była kierowana przez pracowników firmy matki, którzy są
                    przyzwyczajeni do luksusów a nie do cięzkiej pracy. Sprawdz kto zarządza NP,
                    kto tam pracuje i jak pracują, oni pierwsi przychodzą i ostatni wychodzą.

                    eMKa brava dla NP
                    • Gość: jacek procz izjego i rudego janka IP: *.u.mcnet.pl 16.11.04, 09:57
                      z pewnoscia odwalaja kupe dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty - z samego
                      zaangazowania kilku osob sukces finansowy nie przyjdzie

                      izy i rudy janek nie musialy kreowac popytu - stalego przez caly rok - nie
                      tylko w sezonie letnim

                      • Gość: eMKa Re: procz izjego i rudego janka IP: *.lot.pl 16.11.04, 10:02
                        Dlaczego tak sądzisz? Wytłumacz to nam, proszę podaj jakieś podstawy
                        ekonomiczne/finansowe/logiczne/itd... A może widziałeś ich założenia
                        strategiczne lub nawet biznes plan? Podziel się informacjami.

                        eMKa
                        • Gość: jacek procz izjego i rudego janka IP: *.u.mcnet.pl 16.11.04, 10:29
                          zalozenia strategiczne i buisness plan mozna sobie pisac - wielu bankrutow od
                          tego zaczyna

                          tak tez zaczelo wiele low costow

                          to nie jest wina np i pelnych zaangazowania pracownikow

                          czasy sa ciezkie dla lotnictwa - overcapacity is overcapacity is overcapacity

                          polski rynek plyciutki - low cost bez Warszawy nie ma szans - zas w Warszawie
                          jest na razie jedno lotnisko
                          • Gość: eMKa Re: procz izjego i rudego janka IP: *.lot.pl 16.11.04, 10:38
                            no żesz chłopie, przeprowadziłeś szczegółową analizę ... skrzydła opadają...

                            eMKa
                            • Gość: jacek procz izjego i rudego janka IP: *.u.mcnet.pl 16.11.04, 10:45
                              problem w tym, ze jeszcze beda wyciagac skrzydelka po pomoc z budzetu

                              • Gość: Rodak Re: procz izjego i rudego janka IP: 142.94.86.* 16.11.04, 18:37
                                Czy przejeta przez Irlandczykow
                                AirPolonia
                                ma juz wreszcie samoloty zdolne latac do Ameryki Polnocnej (USA, Kanada)?
                                Jaki jest ich adres e-mail lub strona www?
                                • Gość: lotpl Re: procz izjego i rudego janka IP: *.netcom.co.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 16.11.04, 18:54
                                  Hejka
                                  Air polonia ani inne low costy nie latają bezpośrednio do USA i Kanady ale za
                                  to lata airberlin. Kilka połączeń na Florydę i do Calgary. Ich strona to
                                  www.airberlin.com
                                  Linki do przewoźników z Polski:
                                  www.airpolonia.com
                                  www.skyeurope.com
                                  www.wizzair.com
                                  www.germanwings.com
                                  i pewnie jeszcze kilka będzie i ktoś z formumowiczów doda.
                                  Pozdr.
                  • Gość: Jasioo Re: procz izjego i rudegego janka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.11.04, 23:01
                    Zdaje się, że GermanWings mają się bardzo dobrze, a są córką Lufy.

                    Jaś
                    • Gość: jacek procz izjego i rudegego janka IP: *.u.mcnet.pl 18.11.04, 08:23
                      ale condor ma pol miliarda strat

                    • math04 Re: germanwings<=>Lufa? 18.11.04, 10:07
                      Z tego co się orientuję, to Germanwings nie jest spółką córką Lufy. Lufa ma
                      udziały w Germanwings (i to chyba nawet spore), ale to nie tak, że Lufa
                      założyła Germanwings - tylko wspiera jej rozwój - a to w moim odczuciu różnica.
                      Jak chcesz podać przykład zależności LOWCOST-tradycyjny przewoźnik, to chyba
                      lepszym przykładem jest AerLingus z Irlandii.
                      Zresztą czy Germanwings jest LOWCOSTEM? Może cała sprawa sprowadza się do
                      definicji LOWCOSTA? Jak "Nowy Przewoźnik" będzie obsługiwał wyłącznie loty
                      czarterowe, przy okazji sprzedając część biletów normalnym pasażerom, to czy to
                      będzie LOWCOST?
                      • Gość: jacek Re: germanwings<=>Lufa? IP: *.u.mcnet.pl 18.11.04, 10:20
                        Die Germanwings GmbH ist eine hundertprozentige Tochtergesellschaft der
                        Eurowings Luftverkehrs AG.
                      • lubawa1 Re: germanwings<=>Lufa? 18.11.04, 13:55
                        Germanwings jest włsnością Eurowings, w którym udziały ma Lufa.

                        Co do układu LOT - NP to IMO lepszym odniesieniem jest KLM - Transavia -
                        Basiqair. Transavia to osobna spółka, w całości kontrolowana przez KLM.
                        Transavia wykonuje loty czarterowe na krótkich/średnich dystansach (na swoich
                        B737) oraz loty 'low costowe' pod marka Basiq Air.

                        Z innych układów 'normalna linia' + podległy jej LCC przychodzą mi do głowy
                        jeszcze:
                        - SAS i Snowflake
                        - BMI i BMI baby
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka