Dodaj do ulubionych

PrimaCharter - cos drgnelo ?

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.07.07, 16:08
Prima Charter wymienia flotę
2007-07-18 (aktualizacja: 2007-07-17)
Mira Wszelaka (Puls Biznesu wyd. 2393, s. 11)

Przewoźnik czarterowy finalizuje zakup kolejnej maszyny. Nie ma wyjścia,
jeśli chce zaspokoić popyt.

Fischer Air Polska (FAP), przewoźnik czarterowy, który po reaktywacji zmienił
nazwę na Prima Charter (PCh), reorganizuje swoją flotę. Krzysztof Szymański,
wiceprezes PCh, podkreśla, że bez dodatkowych maszyn firma nie będzie mogła
wywiązać się z umów zawartych z touroperatorami. Spółka zrezygnowała z
leasingu dwóch słabszych maszyn (m.in. TU 154 o podwyższonym standardzie).
Zamiast tego zdecydowała się na leasing od Omni Air International (OAI) B757-
200 wraz z załogą. Samolot właśnie dołączył do swego bliźniaka, który jest
własnością firmy. Do końca lipca flotę PCh wzbogaci też kolejny B757.

— Finalizujemy już umowę na zakup tej maszyny. Leasing kolejnej planujemy na
sierpień — przyznaje Krzysztof Szymański. Inwestycje w sprzęt są możliwe
dzięki podwyższeniu kapitału do 70 mln zł i 20 mln rezerwy. Przedstawiciele
firmy nie ukrywają, że chcą wykorzystać wyjątkową koniunkturę i brak silnej
konkurencji na rynku. W Polsce czartery oferuje jedynie należący do LOT
Centralwings. Wkrótce na podbój krajowego rynku wyruszy Air Italy Polska,
tani włoski przewoźnik z udziałem polskiego kapitału.

Tymczasem od 2010 r. Prima Charter zamierza leasingować od Boeinga nowe
maszyny prosto z taśmy produkcyjnej.

Zimą z przewoźnikiem będzie można polecieć m.in. na Dominikanę, Kubę, Maderę,
do Wenezueli, Brazylii, Indii (Goa) i Bangkoku. Obecnie linie oferują
transport w rejonie basenu Morza Śródziemnego, Czarnego, Afryki Północnej i
na Wyspy Kanaryjskie.

W I kwartale 2008 r. firma chce wyruszyć na parkiet.



a tak od siebie mam 2 pytania
1. co to jest - "TU 154 o podwyższonym standardzie" ??
2. Czemu wynajmuja z zaloga skoro maja swoja ? no i co to za zaloga ? sami
piloci ? same stewki , a moze same mechaniory ciekawe w jakiej konfiguracji?

tak czy owak w imieniu wielu klientow mowie - NARESZCIE :-))) I NIECH TYM
RAZEM WAM SIE NOGA NIE POWINIE . BEZ ZASYSANIA BETONIARKI DO SILNIKA TYM
RAZEM PROSZE :-))))))))))))))))))))))
Obserwuj wątek
    • Gość: TomfromSky Re: PrimaCharter - cos drgnelo ? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.07.07, 20:20
      Powinno być TU-204 a nie TU-154 - spora różnica ale dla dziennikarza ŻADNA :-),
      tu TU i tam TU :-) Prima Charter wykorzystywała TU-204 z Egiptu, samolot ten
      jest kopią B757-200 na silnikach RR. Ten akurat egzemplarz był z 2000 roku.

      Co do "drgnecia" :-) .. to potwierdzony jest odbiór B757-200, który będzie miał
      znaki SP-FVD. Przylot do kraju nastąpi ok 1 sierpnia br., trzeci ma być w
      trzecim tygodniu sierpnia a czwarty na przełomie listopada i grudnia 2007.
      Finalnie mają być dwa z ETOPSem i dwa bez.

      Tomek
        • Gość: Grzegorz Re: PrimaCharter - cos drgnelo ? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.07.07, 00:16
          A czemu nie? To wygląda rozsądnie: jeżeli chcą latac zimą na dalekim dystansie
          to muszą mieć dwa B752 z ETOPSem oraz dwa do wykonywania rejsów do Egiptu,
          Tunezji, Markoa czy na Kanary. Zobacz kto jest ich udziałowcem: EXIM, TRIADA i
          RAINBOW a dodatkowo lata z nimi ITAKA - czyli te biura podróży, które mają
          razem ponad 70% rynku czarterego (zima + lato). Gdzie latał na dalekim
          dystansie FAP zimą? Dominikana, Brazylia, Kuba, Wenezuela, Kenia, Sri Lanka,
          Bangkok - a do tego muszą mieć dwa samoloty (+Goa, Emiraty itd...). Sprawdź ile
          rejsów zimą do Egiptu czy Tunezji ma Exim i Triada, dodaj do tego Rainbow i
          Itakę a wyjdzie, że tylko do obsługi tylko tych 4 biur na rejsy do Pólnocnej
          Afryki i na Kanary muszą mieć kolejne 2 samoloty. Czyli wszystko się zgadza, z
          tym że jest jedno pytanie: skąd wezmą kolejne dwa samoloty? Bo kasę to mają jak
          lodu, z tym wreszcie nie mają problemu :-0 .

          Grzesiek
      • pacio Re: PrimaCharter - cos drgnelo ? 13.08.07, 17:37
        uparli się na 757 chyba najdroższy samolot w przeliczeniu na fotel
        patrząc na obecne ceny. Rosyjskie linie prywatne powoli pozbywają
        sie drogich jak na ich rynek 757 i skupują wszystkie nadające sie do
        latania TU 154. Części od cholery i nie trzeba czekać jak zaworek od
        hydrauliki siądzie. Na części do 757 trzeba czekać tydzieńi płacić
        ciężkie pieniądze, do TU154 dzwonisz i masz zaworek za 2 godziny, 2
        dolary i 2 flaszki wódki :D
                • Gość: turysta Re: PRIMA Charter - znowu IP: *.chello.pl 07.10.07, 10:42
                  Tam jest napisane,że firmę PC windykator przejął za długi, mam nadzieję,że
                  umiesz czytać po polsku.
                  Z tego co wiem, to tu chętnie wypowiadają się pracownicy PC, niech napiszą,czy
                  nie wiszą nikomu kasy, skoro są tacy w 100% ok.
                  Nie chce mi się kontynuować tej głupiej pogawędki, wiem swoje, komu i ile wiszą.
                  • Gość: Obserwator Re: PRIMA Charter - znowu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.10.07, 12:20
                    Turysto: czytanie ze zrozumieniem jest bardzo przydatne. Owszem Cash
                    Flow przejał za długi PC, tylko te długi były nie PC a ich
                    właściciela, firmy Podróże TV, który zastawił udziały w jeszcze
                    Fischer Air Polska a obecnym Prima Charter. Co do długów/zobowiązań
                    ponoć niepłaconych od czerwca - jeżeli jesteś tego pewien, to podaj
                    swoje dane osobowe a ja to przekażę Zarządowi PC a spoktacie się w
                    sądzie. Bo jak widać na razi to albo płącą Tobie za konfabulacje
                    albo jest manipulowany. I powtórzam: PC za usługi przedpłaca
                    (paliwa, opłaty lotniskowe, handling, usługi techniczne), nie ma
                    zobowiązań z tytułu leasingu, ubezpieczenie, opłat nawigacyjnych,
                    najmu, usług cateringowych, itd.....
                    A tak a propos: zobowiązania/długi nie są tajemnicą handlową,
                    ponieważ każda spółka składając dokumenty do KRS, m.in. sprawozdanie
                    finansowe, musi w nim wskazać nieściągalne lub problematyczne
                    należności od swoich odbiorców.
                    Miej choć trochę odwagi cywilnej i podaj te dane lub zamilknij i
                    przestań konfabulować.

                    Obserwator
                    • Gość: turysta Re: PRIMA Charter - znowu IP: *.chello.pl 07.10.07, 14:37
                      Obserwatorze, tam jest napisane,że firma stała na skraju bankructwa i jak Cash
                      Flow ich przejmował i piszą o Prima Charter właśnie a nie podróżach tv.Ta
                      informacja jest z sierpnia 2007. Nie przekazuj moich danych zarządowi, tylko
                      spytaj ich czy wszystkim zapłacili na czas swoje zobowiązania.A TY jesteś ich
                      pracownikiem? Umowy pomiędzy kontrahentami są objęte tajemnicą i nie można sobie
                      tak tego wypisywać jak się chce, bo Ty tak chcesz.A Tobie płacą za PR dla nich?
                      Twoich danych też jakoś nie widzę.
                      Widziałem dokumenty z wezwaniem do zapłaty, niech zapłacą to i nie będzie
                      problemu.Nie zapłacili za pewne usługi od czerwca i mają przeterminowane
                      płatności, moja informacja jest z przed tygodnia.
                      Jeśli masz coś z nimi wspólnego, to miej odwagę się przyznać,ze jesteś ich
                      pracownikiem albo coś w tym rodzaju.
                      Ja nie mam z nimi nic wspólnego i ich los mnie nie obchodzi, wcale.
                      A gdzie są te słynne samoloty, miały być w wakacje i co?
                      Jest październik a samolotów nie ma.
                      A skąd masz takie dokładne informacje? Jesteś ich księgowym?
                      • Gość: Alibaba12 Re: PRIMA Charter - znowu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.10.07, 22:48
                        Jesli pan Chalabowski z CF nie potrafi oszacować ile warta jest
                        linia lotnicza, za przejęcie której zapłacili 8,5 tys, to naprawdę
                        należy miec obawy o ten ich casch. Mają może zbyt duży flow? Oni
                        przejeli długi PTV, które były właścicielem FAP. Teraz im się
                        wydaje, że zarządzają PC. Jak można zarządzać firmą, której wartości
                        nie znają. Żydy na Madagaskar!!!
                        To jest kolejna nomenklaturowa firma, PIS-taszkami karmiona, ten
                        cały wasz caschflow. Niech trzymają się zdala od lotnictwa i innych
                        dziedzin, z których korzystają normalni ludzie.
                  • majahi4 Re: PRIMA Charter - znowu 07.10.07, 14:25
                    Turysta: żal mi Cię kolego. Wyłapałeś z kontekstu ze PC został przejęty za
                    długi, ale chciałbym Cię poinformować, że to bylo we wrześniu.... 2006!!! Teraz
                    już minął rok od tamtego czasu i zgodnie z tym co jest tam napisane, zakończyła
                    się już restrukturyzacja firmy (wiesz co to jest restrukturyzacja?). Teraz
                    jedynym problemem PC nie są długi (bo nie ma długów) tylko uboga flota.
                        • Gość: turysta Re: PRIMA Charter - znowu górą:) IP: *.chello.pl 07.10.07, 22:47
                          To zabawne, sami księgowi na tym forum.Jeśli mają kupę kasy, to niech spłacą
                          swoje zobowiązania i będzie po krzyku, chyba stać ich na sumy. tysięcy.Chciałbym
                          się mylić, chciałbym abyście "księgowi" z forum mieli rację.
                          Z umów z biurami tak się wywiązywali,że niektóre biura już zrezygnowały z ich
                          usług,pewnie były bardzo zadowolone ze współpracy.
                          Niech wam będzie: są super i nikomu nie wiszą kasy.Wspaniała linia czarterowa z
                          jednym samolotem.
                          Ciekawe skąd macie takie dokładne wiadomości? Macie też wyciągi z kont?
                          Gdzie te nowe samoloty???
                            • Gość: Alibaba12 Re: PRIMA Charter - znowu górą:) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.10.07, 23:34
                              Autor: Gość: Alibaba12 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.10.07, 22:48
                              Dodaj do ulubionych Skasujcie
                              Odpowiedz

                              Jesli pan Chalabowski z CF nie potrafi oszacować ile warta jest
                              linia lotnicza, za przejęcie której zapłacili 8,5 tys, to naprawdę
                              należy miec obawy o ten ich casch. Mają może zbyt duży flow? Oni
                              przejeli długi PTV, które były właścicielem FAP. Teraz im się
                              wydaje, że zarządzają PC. Jak można zarządzać firmą, której wartości
                              nie znają. Żydy na Madagaskar!!!
                              To jest kolejna nomenklaturowa firma, PIS-taszkami karmiona, ten
                              cały wasz caschflow. Niech trzymają się zdala od lotnictwa i innych
                              dziedzin, z których korzystają normalni ludzie.


    • Gość: obserwator Re: PrimaCharter - cos drgnelo ? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.12.07, 23:25
      Prima Charter nie będzie miała do końca 2007 roku nowego samolotu,
      czy nowych samolotów. Powód? Po co te nowe samoloty jeżeli nie mają
      pracy na ten jeden, który stoi przy hangarze dwa a nawet trzy dni w
      tygodniu? Ekipa geriatrycna awanutorowała się o rejsy obcych
      przewoźników a sami nie mogą sprzedać wolnych mocy przerobowych na
      JEDEN samolot!!!!

      Ale nadchodzą zmiany w Primie, dwa nieroby już odeszły z zarządu,
      jeden we wrześniu a drugi w listopadzie, został tylko ostatni wraz
      ze swoją świtą lotowską. Jestem ciekaw jak długo pociągną razem. Do
      końca roku? Raczej tak, patrzeć na dzisiejsze zmiany w zarządzie -
      wreszcie coś pozytywnego, tylko kiedy zacznie się robić porządek?
      Teraz brakuje tylko strzelających korków od szampana. Ale i te będą
      na stypie po trzeciej firmie lotniczej rozłożonej przez jedną ekipę -
      jeżeli nie zabiorą się właśicielem z nowymi ludźmi za robienie
      porządków.
      Może ktoś się zainteresuje, komu służy wstrzymanie lub opóźnianie
      rozwoju Primy przez opóźnianie od 9 miesięcy dostawy samolotów? Komu
      miało służyć latanie na ACMI i kto za to brał kasę od brokerów,
      którzy organizowali samoloty po niespotykanie wysokich cenach?
      Myślę, że udziałowcy powinni rozliczyć zarząd i ekipę rządzącą w
      Primie z tak rozrzutnego sposobu zarządzania i doprowadzenia spółki
      na skraj upadku. Czy, ktoś z udziałowców nie może (a może nie chce)
      odrobić pracy domowej z tego co się stało z LOT Charters, WEA, Air
      Polonia i dlaczego Fischer Air konał rok temu? Czy tak trudno
      porównać dlaczego Centralwings daje sobie dobrze radę na charterach
      a Prima nie? Przecież i tu i tu pracują ludzie z doświadczeniem
      charterowym z LOT Charters - to jak jest z tym? Tu się udaje a tu
      nie?

      obserwator
    • Gość: lester Re: PrimaCharter - cos drgnelo ? IP: *.chello.pl 15.12.07, 20:45
      Moja dziewczyna pracuje w PC.Od początku roku na każdym zebraniu
      słyszy, że będzie drugi samolot a potem kolejne.Oczywiście są to
      obietnice bez pokrycia.Na początku grudnia usłyszeli, ze następny
      samolot będzie 18.Że stoi w Niemczech i się maluje.Oczywiście jak
      zwykle były to historie guzik warte.Zastanawiające jest po co karmią
      ludzi takimi bzdurami ??? A póki co to część ich lotów przejęła Air
      Italy.
                  • Gość: :) Re: PrimaCharter - cos drgnelo ? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.12.07, 19:25
                    Wszystko fajnie i pięknie ale te info są sprzed 10 dni i raczej
                    nieaktualne. Najbardziej mnie rozbawiły wnioski o upadłość kilku
                    malutkich "udziałowców" ale to u nas standard, najmniej ma a
                    najwięcej się mądrzy:) Mam pytanie do TomfromSky, na jakiej
                    podstawie ULC ma tej firmie odebrać AOC?
                    Co do strat, to powodem jest inna, niż zakładano, ilość samolotów.
                    Nie sprzedaje się czegoś, czego się nie ma. To był jedyny błąd PCh
                    który szybko można skorygować.
                    Pozdrawiam optymistów;)
                      • majahi4 Re: PrimaCharter - cos drgnelo ? 18.12.07, 22:43
                        TomFromSky - co ty, za przeproszeniem, bzdurzysz? Wg tego co mówisz, to
                        Centralwingsowi już powinno sie 3 razy zabrać koncesję.
                        Poza tym mówisz tak jakbyś nie pamiętał sytuacji finansowej Fischer Air Polska
                        pod zarządem Open Travel Group 1,5 roku temu. Dlaczego wtedy nie zabrano koncesji?
                          • Gość: turysta Re: PrimaCharter - cos drgnelo ? IP: *.chello.pl 19.12.07, 00:27
                            Jeśli takim "maluczkim" nie potrafią oddać drobnych 10 mln, to pewnie ich
                            sytuacja finansowa nie jest najlepsza.
                            Co z tego,że info jest z przed 10 u dni, skoro oni nie chcą tej kasy oddać od
                            miesięcy, coś się zmieniło przez te 10 dni? Oświeć nas, skoro wiesz wszystko.
                            Zresztą kilkudziesięciu tysięcy też nie chcą oddać, ale to już inna sprawa.
                              • Gość: gosc Re: PrimaCharter - cos drgnelo ? IP: 217.149.242.* 19.12.07, 08:37
                                no to nowi sie "nabyli" prezesami i w zarządzie ( strasznie
                                dlugo)... hehe ...o czym my mowimy co to za firma ile ona na rynku
                                byla ,obsmialem sie jak norka hihi , LOT - to mozemy podyskutowac a
                                nie jakas firemka krzak... no ale coz powodzenia jedynie zostalo mi
                                zyczyc.

                                p.s.pozdrowienia od Sw.Mikolaja
                                        • Gość: fly Re: PrimaCharter - cos drgnelo ? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.12.07, 16:37
                                          Właściwie to wszystko wygląda okiem turysty zagadkowo. Przypomina bałagan w
                                          pokoju dziecięcym. Fajnie było by mieć przewoźnika czarterowego który z kraju
                                          bezpośrednio jest w stanie dostarczyć w inne miejsce. Mam wrażenie, że rynek
                                          daje możliwości zarobkowe problem tkwić może, może w umiejętnościach pozyskania
                                          i utrzymania klienta. Tak czytam te wszystkie dyskusje nie wnoszące nic do
                                          sprawy i myślę sobie, że opinia kreowana przez ich autorów do osób opisywanych
                                          niekoniecznie jest przychylna. Może zatem czas wziąć się do jakiejś pracy
                                          zakończonej sukcesem, by poprawić swój wizerunek. To taka turystyczna sugestia
                                          przed wakacjami. Turysta
                                          • Gość: Obserwator Re: PrimaCharter - cos drgnelo ? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.01.08, 09:45
                                            z Pulsu Biznesu 31.12.07
                                            --------------
                                            Do spółki wszedł nadzorca sądowy, a jej kasa świeci pustkami
                                            Jeden sąd nie zarejestrował podwyższenia kapitału Primy Charter.
                                            Drugi na początku 2008 r. zajmie się wnioskiem o jej upadłość.

                                            Tuż przed świętami sąd zajął się ujawnionym przez „PB” wnioskiem o
                                            upadłość lotniczej spółki Prima Charter (PCh). Uznał, że jest on
                                            prawnie uzasadniony i wyznaczył nadzorcę sądowego, który do 2
                                            stycznia 2008 r. ma przygotować sprawozdanie o kondycji firmy
                                            specjalizującej się w obsłudze lotów czarterowych. Na podstawie tego
                                            sprawozdania sąd zdecyduje, czy ogłosić upadłość PCh. Trudno o
                                            optymizm w tej sprawie.

                                            — W branży lotniczej płaci się za wiele usług z wyprzedzeniem dwóch
                                            tygodni i m.in. dlatego na dziś konta firmy są prawie puste —
                                            twierdzi nasz informator.

                                            — Spółka ewidentnie nadaje się do upadłości, a do tego ma
                                            niekompetentny zarząd, który nie powinien mieć władzy nad jej
                                            majątkiem — dodaje Sebastian Bogusz, pełnomocnik wierzyciela, który
                                            złożył wniosek o upadłość PCh, a chce pozostać anonimowy.


                                            Bałagan i straty
                                            Ten wierzyciel jest jednym z niedoszłych udziałowców spółki. Jego
                                            wniosek to pokłosie panującego w spółce bałaganu, w którego
                                            rezultacie trzy kolejne podwyższenia kapitału nie zostały
                                            zarejestrowane przez sąd. To właśnie oraz katastrofalne wyniki PCh
                                            (po dziesięciu miesiącach 2007 r. przy przychodach rzędu 120 mln zł
                                            straciła na czysto około 20 mln zł) sprawiły, że część z
                                            kilkudziesięciu inwestorów postanowiła zrezygnować z wejścia w
                                            lotniczą spółkę. Już kilka miesięcy temu zaczęli oni domagać się
                                            zwrotu pieniędzy (chodzi o prawie 10 mln zł) wpłaconych na kolejne,
                                            niezarejestrowane emisje. Kiedy wezwania do zapłaty okazały się
                                            nieskuteczne, zaczęli składać pozwy sądowe i, ostatnio, wnioski o
                                            upadłość spółki (z naszych informacji wynika, że kolejne są już
                                            szykowane).

                                            — Wniosek złożony przez jednego z niedoszłych udziałowców to forma
                                            nacisku na spółkę. Zamierzamy spłacić tę wierzytelność i prowadzimy
                                            już rozmowy z pełnomocnikiem tego inwestora — zapewnia Adam
                                            Wychowaniec, członek zarządu, a do niedawna prezes PCh.

                                            — Stanowczo zaprzeczam. Żadnych rozmów nie prowadzimy. Co więcej,
                                            władze PCh nie reagują na wszelkie próby kontaktu z naszej strony —
                                            odbija piłeczkę Sebastian Bogusz.


                                            Gotówka, której brak
                                            Sytuację PCh dodatkowo komplikuje to, że — jak wynika z naszych
                                            informacji — sąd czwarty raz z rzędu odmówił zarejestrowania
                                            podwyższenia kapitału spółki (tym razem z 40 do 75,6 mln zł). Powód?
                                            Kolejne błędy formalne. Nawet pozytywna decyzja sądu rejestrowego
                                            niewiele poprawiłaby sytuację PCh. Większość pieniędzy z
                                            niezarejestrowanej emisji i tak została już wydana.

                                            — Prawda jest taka, że spółka na gwałt potrzebuje gotówki, a jej nie
                                            ma — twierdzi nasz informator.

                                            Jedynym pozytywnym przedświątecznym sygnałem dla PCh jest komunikat
                                            Cash Flow, będącego największym udziałowcem lotniczej spółki.
                                            Giełdowy windykator zapewnia w nim, że weźmie udział w kolejnym
                                            podwyższeniu kapitału PCh, jeśli do takiego dojdzie. Z tym jednak
                                            mogą być problemy. Jeśli sąd ogłosi upadłość spółki, automatycznie
                                            zawieszona zostanie koncesja i certyfikat przewoźnika PCh.
                                            -----------
                                            • Gość: Obserwator Re: PrimaCharter - cos drgnelo ? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.01.08, 18:37
                                              CASH FLOW S.A.: Otrzymane informacje poufne dotyczące jednej z
                                              inwestycji kapitałowych i dłużnych – spółki Prima


                                              Spis treści:

                                              1. RAPORT BIEŻĄCY

                                              2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

                                              3. INFORMACJE O PODMIOCIE

                                              4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

                                              KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO








                                              Raport bieżący nr 1 / 2008





                                              Data sporządzenia: 2008-01-03
                                              Skrócona nazwa emitenta
                                              CASH FLOW S.A.
                                              Temat
                                              Otrzymane informacje poufne dotyczące jednej z inwestycji
                                              kapitałowych i dłużnych – spółki Prima
                                              Podstawa prawna
                                              Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

                                              Treść raportu:
                                              Zarząd CASH FLOW S.A. informuje, że w dniu 2 stycznia 2008 otrzymał
                                              od Pana Adama Wychowańca, członka Zarządu Prima Charter Sp. z o.o.
                                              faks z kopią pisma jakie otrzymała Prima Charter sp. z o.o. pocztą w
                                              dniu 31. grudnia 2007 roku a będącego doręczeniem przez sąd wniosków:
                                              - o upadłość spółki Prima Charter sp. z o.o.
                                              - o zabezpieczenie majątku poprzez ustanowienie tymczasowego
                                              nadzorcy sądowego
                                              oraz postanowieniem o powołaniu nadzorcy sądowego, nadzorującego
                                              pracę zarządu Prima Charter Sp. z o.o. w celu zabezpieczenia majątku
                                              spółki.

                                              Zgodnie z otrzymanym pismem i informacjami od Pana Adama Wychowańca
                                              wniosek o ogłoszenie upadłości złożyła osoba fizyczna, Pan Stanisław
                                              Grzona, prywatny inwestor na co dzień wykonujący zawód prezesa
                                              spółki giełdowej Tras-Intur S.A.
                                              Pan Grzona domaga się ogłoszenia upadłości ponieważ nie otrzymał
                                              oczekiwanego przez niego zwrotu 700 tys. zł które wpłacił na udziały
                                              do Prima Charter sp. z o.o. jako zadatek. Uchwała o objęciu udziałów
                                              została uchylona z powodów formalnych. Pan Wychowaniec – członek
                                              zarządu Prima Charter sp. z o.o. uważa, iż wierzytelności jest
                                              sporna, ponieważ Pan Grzona powinien objąć nowe udziały w spółce
                                              przy najbliższym podwyższeniu kapitału a jeżeli tego nie zrobi to
                                              zadatek przepadnie a zatem wierzytelności nie jest wymagalna i brak
                                              jest podstawy formalnej do złożenia wniosku o upadłość. Brak jest
                                              informacji, czy Pan Grzona rozpoczął drogę powództwa cywilnego o
                                              zapłatę przeciw Prima Charter. Uważa on, iż jego wierzytelności
                                              wobec Prima Charter sp. z o.o. jest bezsporna.
                                              Sprawę upadłości rozstrzygnie sąd który będzie sprawę badał.
                                              Najbliższa rozprawa jest wyznaczona na dzień 16 stycznia 2008 roku.
                                              Zarząd CASH FLOW S.A. nie jest w stanie ocenić prawdopodobieństwa
                                              uznania wniosku o ogłoszeniu upadłości lub jego odrzucenia.

                                              Ewentualne ogłoszenie upadłości może skutkować negatywnie dla CASH
                                              FLOW S.A. w taki sposób, iż na zakupionych przez CASH FLOW S.A.
                                              udziałach w Prima Charter sp. z o.o. oraz posiadanych wobec Prima
                                              Charter sp. z o.o. wierzytelnościach spółka osiągnie straty na
                                              inwestycjach.

                                              W dniu 2 stycznia 2008 roku zarząd CASH FLOW S.A. zapoznał się z
                                              artykułem prasowym p.t. "Nadzorca z sądu w Primie Charter"
                                              zamieszczonym w czasopiśmie Puls Biznesu w wydaniu z dnia 31 grudnia
                                              2007. W artykule tym znajduje się kilka informacji na temat
                                              złożonego wniosku o upadłość. Artykuł przekazuję także następującą
                                              informację: "Sąd uznał, że wniosek o upadłość jest zasadny". Pan
                                              Grzona złożył w jednym piśmie zatytułowanym "wniosek o upadłość" dwa
                                              wnioski:

                                              - o upadłość spółki Prima Charter sp. z o.o.
                                              - o zabezpieczenie majątku poprzez ustanowienie tymczasowego
                                              nadzorcy sądowego
                                              Sąd pozytywnie przychylił się wyłącznie do wniosku o zabezpieczenie
                                              poprzez ustanowienia nadzorcy sądowego. Sprawę upadłości sąd
                                              rozstrzygnie w terminie jak podaliśmy powyżej po analizie wniosku o
                                              upadłość i argumentów pozwanej spółki.
                                              Umieszczenie na pierwszej stronie czasopisma informacji, iż "Sąd
                                              uznał, że wniosek o upadłość jest zasadny" może wprowadzać
                                              akcjonariuszy CASH FLOW S.A. w błąd, ponieważ mogą odnieść wrażenie,
                                              że upadłość Prima Charter już się dokonała.

                                              W artykule jest również informacja, iż "A podwyższenia kapitału
                                              czwarty raz nie udało się zarejestrować". Zarząd CASH FLOW S.A. nie
                                              ma żadnych informacji od zarządu Prima Charter sp. z o.o. na temat
                                              rozstrzygnięcia sądu co do zarejestrowania złożonego przez zarząd
                                              Prima Charter sp. z o.o. wniosku o podwyższenie kapitału lub o jego
                                              odrzuceniu i oczekuje na tą informację.

                                              MESSAGE (ENGLISH VERSION)







                                              INFORMACJE O PODMIOCIE
                                              >>>
                                              DOM OBROTU WIERZYTELNOŚCIAMI CASH FLOW SPÓŁKA AKCYJNA
                                              (pełna nazwa emitenta)
                                              CASH FLOW S.A. Finanse inne (fin)
                                              (skrócona nazwa emitenta) (sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie)
                                              41-300 Dąbrowa Górnicza
                                              (kod pocztowy) (miejscowość)
                                              Perla 14 14
                                              (ulica) (numer)
                                              (32... (32...
                                              (telefon) (fax)
                                              inwestor@cashflow.com.pl www.cashflow.com.pl
                                              (e-mail) (www)
                                              629-21-87-266 277463484
                                              (NIP) (REGON)

                                              PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
                                              Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
                                              2008-01-03 Grzegorz Gniady Wiceprezes Zarządu

    • Gość: Nano Biura podróży położyły krzyżyk na Primie Charter IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.01.08, 11:57
      PULS BIZNESU 2008-01-11 Małgorzata Grzegorczyk

      Biura podróży położyły krzyżyk na Primie Charter


      Triada, Exim i Rainbow Tours, które ponad rok temu próbowały ratować
      czarterową linię, teraz prawie nie korzystają z jej usług.

      Los Prima Charter (PCh) wydaje się przesądzony: jak „PB” informował
      pod koniec ubiegłego roku, do spółki wszedł nadzorca sądowy.

      Od czarterowego przewoźnika, który powstał na bazie Fischer Air
      Polska, odwrócili się już touroperatorzy, którzy pod koniec 2006 r.
      zaangażowali się w ratowanie spółki, obejmując 34 proc. jej
      udziałów. Biura Exim Tours, Triada i Rainbow Tours, które wówczas
      twierdziły, że w Polsce jest za mało przewoźników czarterowych i
      wróżyły firmie sukces, dziś prawie z nią nie latają.

      Zresztą PCh ma tylko jeden samolot, więc i ofertę skromną. Latem, by
      wywiązać się z umów, wynajmowała jeszcze jedną maszynę, słono za nią
      płacąc.


      Mała strata
      — Jeśli spółka nie da sobie rady, nie spodziewamy się poważnych
      konsekwencji dla klientów, najwyżej zmiany godzin lotów. W bardzo
      niewielkim zakresie korzystamy z usług Prima Charter — wyjaśnia
      Piotr Zawistowski, prezes Triady.

      — Nie będzie problemu. Jeśli Prima Charter przestanie latać, mam
      plan awaryjny. W sezonie zimowym ten przewoźnik wykonuje mniej niż
      połowę naszych lotów, a w sezonie letnim 2008 w ogóle — mówi
      Mohammed Ellili, szef Exim Tours.

      — Korzystamy z usług Prima Charter przy wylotach na Wyspy Zielonego
      Przylądka (razem z Triadą i Exim Tours) oraz do Egiptu (z Katowic).
      W sezonie letnim 2008 nie zamierzamy współpracować — zapowiada
      Remigiusz Talarek, wiceprezes Rainbow Tours.

      Co ciekawe, firmy mają z PCh nie tylko coraz luźniejsze związki
      biznesowe, lecz także kapitałowe.


      Wyszli na zero
      — Sprzedaliśmy już nasze udziały — transakcja zakończyła się na
      początku tego roku — mówi prezes Triady.

      — Rainbow Tours już na przełomie wiosny i lata 2007 uzyskało zgodę
      zgromadzenia wspólników Prima Charter na sprzedaż udziałów, a w
      trzecim kwartale 2007 r. transakcja sprzedaży doszła do skutku —
      mówi Remigiusz Talarek.

      Oba biura twierdzą, że nie straciły na tej inwestycji. Akcje
      obejmowały głównie w zamian za wierzytelności.

      — Wyszliśmy na zero, ale na więcej nie liczyliśmy — stwierdza
      Remigiusz Talarek.

      Exim Tours nadal jest akcjonariuszem PCh.

      --------------------------------------------------

      Zadziwiające, jak to może się zdarzyć, że przy tak dynamicznym
      wzroście popytu na rejsy charterowe przy dużym ograniczeniu pracy
      przewozowej linii lotniczych, Prima Charter traci swoich
      strategicznych klientów, którzy w dodtku są lub byli udziałowcami?
      Co robią w Prima Charter ludzie z doświadczeniem wyniesionym z LOT
      Charters, WEA czy Air Polonia? Co oni potrafią, jeżeli nawet nie
      mogą zatrzymać swoich udziałowców!!!!??? Gdzie doświadczenie biura
      handlowego, które jest nie małe, bo takie same jak zarządu?
      Wedłu mnie to właśnie odsunięcie się biur podróży od Prima Charter
      jest głównym powodem, który doprowadzi do upadłości firmy - czyli
      brak wpływów!


      Nano
        • Gość: Obserwator Re: KONIEC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.01.08, 20:52
          Turysta, to jest dzwine, jak to możliwe że dłużnik tak bardzo długo
          czeka na swoja kasę? Pisałeś, że już w czerwcu te zobowiązania były
          przeterminowane, dziś jest styczeń i co? wierzyciel siedzi cicho i
          czeka? Na co? Na zmiłowanie? Niech uczą się biznesu od tego faceta,
          który podał ich do sądu - dlaczego tego nie zrobili wczesniej? A
          może dlatego, ze tych zobowiązań po prostu NIE MA a Ty piszesz
          głodne kawałki. A jeżeli pozostaną jakieś długi to artykuł KSH 299
          potrafi załatwić cuda, zarząd czterosobowy to i z czego będzie
          ściągać.

          • Gość: turysta Re: KONIEC IP: *.chello.pl 13.01.08, 22:23
            To są zobowiązania od czerwca, we wrześniu już były przeterminowane, a Prima
            zwodziła, ugody, odroczenia terminów itp. To tylko kilkadziesiąt tysięcy ( nie
            10 mln), ale nie chcą zapłacić od dawna. Teraz będzie syndyk, podział itp.
            Wierzyciel już ścieżki wydeptał i nie zapłacili.
            W Polsce wszyscy czekają długo na swoją kasę, ja też, bo dużo cwaniaczków bierze
            towar i potem nie płaci, taki kraj.
            Jeśli klient nie płaci,a wcześniej płacił, to od razu nie leci się do sądu, bo
            liczy się na to,że zapłacą, tak jak kiedyś i będą nadal kupować. Co za różnica,
            teraz syndyk będzie dzielił " majątek" Primy.
              • Gość: turysta Re: KONIEC IP: *.chello.pl 14.01.08, 20:19
                Cmoknij mnie wiesz gdzie FAPie, wiesz za co nie płaciliście, zapytaj księgowej.
                Nie mogę podać, bo obowiązuje tajemnica handlowa, ciemny tłuku. Zresztą syndyk
                się już tym zajmie, wszystkie dokumenty są w sądzie. Kasa firmy od dawna była pusta.
                • Gość: Nano Re: KONIEC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.08, 20:53
                  FAP zejdź z turysty, jemu chodzi o faceta, który wystawił fakturę
                  (Primie jak i innym liniom lotniczym) za usługę związaną ze slotami,
                  która nigdy nie została wykonana i nigdy nie została zamówiona przez
                  Primę jak i przez inne linie. Facet został przez wszystkich zlany
                  ciepłym moczem.

                  Nano
                  • Gość: turysta Re: KONIEC IP: *.chello.pl 14.01.08, 21:05
                    Dzięki za pomoc, nie do końca o to chodzi, ale tajemnica jest tajemnicą, ja jej
                    zie zdradzę. Jeśli ktoś się podpisuje jako FAP, to chyba może sprawdzić za co
                    firma nie zapłaciła, to proste. Zapytaj księgowej!! Chodzi o coś co firma im
                    dostarczała regularnie i oni za to regularnie płacili,aż w końcu przestali
                    płacić( towar , usługa). Takich małych firm z małymi kwotami jest kilka, to są
                    drobne sumy ( dla Primy), a znaczące dla małych firm ( np. kilkadziesiąt tysięcy).
                    W tej chwili jest to nieważne, bo firma i tak pada już i syndyk będzie dzielił
                    to co zostanie.
                    Nie chcę mi się kontynuować dalej tej przepychanki, bo nic to nie da.
                    Spójrzcie na początek tego wątku i na koniec i pomyślcie, kto miał niestety
                    rację. :((
        • Gość: obserwator Re: KONIEC IP: *.cust.tele2.it 16.01.08, 15:48
          To moze pora oglosic konkurs na nazwe firmy ktorej czlonkami zarzadu beda te same osoby.Oczywiscie logo samolotu bedzie takie samo zeby byo taniej.Pytanie jaka bedzie nazwa nastepnej firmy???



          ps. A co z tymi zakupionymi samolotami???? ( sarkazm )
          • Gość: Nano Re: KONIEC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.01.08, 15:56
            tym razem tak nie będzie. AWAS odbiera samolot a zarząd zgłosił
            wniosek o upadłość układową z likwidacją firmy. Nastpna rozprawa 24
            stycznia. Jutro ULC odbiera AOC i koncesję. Firma nie ma kasy na
            zapłatę ZUSów, podatków, wynagrodzeń ale też jest dobra strona tego:
            nie będzie zwolnień ponieważ nie ma kas na odprawy :-) - ideą Pana
            Prezesa jest doprowadzić ludzi do tego żeby się sami zwalniali.

            Nano.
            • Gość: Obserwator Re: KONIEC IP: *.cust.tele2.it 17.01.08, 00:28
              "NEWSROOM

              2007-12-05

              NWZU które odbyło się w dniu 03/12/07 powołało nowe osoby do władz spółki Prima Charter. W składzie nowego zarządu zasiadają : Prezes - Paweł Dąbkowski, Członkowie Zarządu – Adam Wychowaniec, Krystyna Strzyż, Leszek Kijor. Z dotychczasowego składu zarządu odszedł z dniem 30 listopada 2007 roku Pan Krzysztof P. Szymański. Podjęte zmiany mają na celu wzmocnienie zarządu firmy o osoby z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu liniami lotniczymi, które swoją wiedzą oraz wizją umocnią dalszy rozwój firmy.

              Nowo powołany Prezes spółki, Pan Paweł Dąbkowski jest niekwestionowanym specjalistą w branży lotniczej. Swoje dotychczasowe doświadczenie w tworzeniu i kierowaniu linią lotniczą zdobywał w takich firmach jak WEA, Direct Fly gdzie zajmował stanowiska Prezesa.
              Nowo powołani Członkowie Zarządu to :
              Dyrektor Działu Handlingu (Postholder) Krystyna Strzyż - ma za sobą kilkudziesięcioletnie doświadczenie zawodowe zdobyte m.in. w PLL Lot. Jest jedną z osób, które współtworzyły powstanie pierwszej polskiej linii charterowej Fischer Air Polska.
              Kpt. Leszek Kijor to osoba o wieloletnim doświadczeniu zawodowym zdobytym w takich liniach jak : WEA (szef pilotów), Air Polonia, Fischer Air Polska – Prima Charter (Dyrektor Działu Operacyjnego – Postholder)."
              www.eurocharter.com.pl/index.php?id=newsroom&idsub=newsroom
              To sie nabyl, prezesem ...

              A wiec co nastepne ... ? (Fischer Air-->Eurocharter-->Prima Charter)
        • Gość: Lipski Re: KONIEC IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.01.08, 12:47
          Cytat z pewnego bloga osoby o nicku AllOver .
          Mam nadzieje ze autor nie bedzie mial nic przeciw

          "Flying Fish 800 dostal zgode na start z pasa 15 "D" intersection.
          Kiedy narastal szym silnikow jeden z kolegow glosno wypowiadal kazdy
          call out z SOP. N1 stabilized, EPR, Thrust checked... 757 szybko
          nabral wysokosci i rozpocza zakret w prawo... Jeszcze niski przelot
          nad pasem 11 i ostre wznoszenie "machajac" skrzydlami... Duza grupa -
          piloci, OPSy i Technika stalismy na dachu patrzac sie bezradnie jak
          nasz "Romek" obral kurs na punkt DIBED w drodze do Istambulu. Dlugo
          wpatrywalismy sie w zanikajace swiatla... Wszyscy mieli wilgotne
          oczy i wcale nie od wiejacego w twarz lodowatego wiatru... Dla nas
          oznacza to koniec firmy. PrimaCharter padla ofiara zlodzieji. To nie
          pierwsza taka ofiara w Polsce i niestety pewnie nie ostatnia. Wielka
          szkoda i utracona szansa na "normalny" lotniczy biznes. Biznes to
          nie tylko kasa ale i ludzie. Ludzie ktorzy maja swoje plany,
          marzenia i zobowiazania a przedewszystkim kochaja lotnictwo. To
          personel pokladoway ktory czuwa nad bezpieczenstwem pasazerow, to
          technika ktora robi wszystko aby samolot byl sprawny do kazdego lotu
          o kazdej poze w najdalsze zakatki swiata, to OPSy ktore wszystko
          sledza 24/7, to garstaka pracownikow biurowych bo papiery same sie
          nie wypelnia, to piloci ktorzy swoim doswiadczeniem gwarantuja tyle
          startow co ladowan...
          Ktos sie zapytal czy bylo warto? Od poczatku firma byla niepewna a
          ciekawa i stabilna prace mozna bylo dostac u innych przewoznikow. I
          co? Przeszedlem przez pare firm, duze i male, bogate i biedne ale to
          byla firma wyjatkowa. Codziennie zyjaca nadzieja ze moze tym razem
          bedzie inaczej. Ludzie usmiechnieci, zyczliwi sobie i pasjonaci.
          Zgrany zespol ktory juz niejedno przeszedl. Przez te pare miesiecy
          widzialem zmiany na lepsze. Niestety tym razem zabraklo rzetelnego
          pasterza ktory by poprowadzil swoje stado tam gdzie by sie moglo
          dobrze rozwijac...
          Firma oficjalnie jeszcze istnieje, ba, nawet ma jeszcze szanse
          utrzymania sie ale trzeba spojzec prawdzie w oczy. Ci sami ludzie
          byli w stanie unicestwic juz pare linii lotniczych. Jedyna nadzieje
          ze znajdzie sie ktos kto widzac dzisiejsza wspaniala koniunktore
          bedzie mial wizje i charakter aby sie udalo. Zaplecze jest ale to
          jest teraz. Za pare tygodni wszyscy sie rozejda i... pewnie
          zobaczymy... Natura nie lubi prozni i mam jednak nadzieje ze ktos
          zgarnie to naprawde doborowe towarzystwo (upper managment need not
          apply) i pokaze ze jednak w naszym kraju moze powstac calkiem prezna
          firma charterowa.

          Co dalej? Piloci w miare szybko znajda prace. Niektorzy w kraju a
          niektorzy za granica. Inni w firmie nie maja tak dobrze... nad tym
          boleje najbardziej. Firma lotnicza w szegolnosci taka mala to jak
          jedna liczna rodzina. Trudno to zrozumiec bedac z zewnatrz ale
          wierzcie mi ze tak jest. Wielce religijny nie jestem ale modle sie
          aby wszyscy spadli jak kot na cztery lapy... "
      • Gość: Albert Re: PrimaCharter - Reanimacja IP: *.acn.waw.pl 23.01.08, 23:59
        dzisiaj załoga z zeszłotygodniowego rejsu do PMV wracała na paxa z
        Air Italy Polska do WAW
        żenująco zachowująca się "dość starsza" stewardessa Primy (blondynka)
        była chyba dla personelu pokładowego AEI najtrudniejszym pasażerem
        robiącym awanturę o wszystko a na koniec komentującą linię Air Italy
        Polska jak i cały rejs jako "fatalny"....na cały głos na okęciu.
        Dziwne , że nie zauwazyła chociażby , że samolot AEI to nowszy ,
        ładniejszy i pachnący B757 w przeciwieńsstwie do SP-FVR, którym PC
        wiozło turystów 10 dni temu do PMV. Nie zauwazyła również, że
        konfiguracja kabiny PC była "fatalnie" niewygodna, bo napchane
        fotele do granic możliwości powodowały trzymanie kolan po brodą
        większości paxów.
        Dziwne również jest to , że kobieta pracująca tyle lat w tym
        zawodzie moze robić takie trudności koleżankom i kolegom po
        fachu....a moze to czysta zazdrość.... , że AEI lata a PC nie ma
        nawet już samolotu, który 16 stycznia poleciał w swój ostatni rejs
        jako SP-FVR do Istambułu żegnany przez część pracowników PC na dachu
        biurowca ?
        załoga PC mimo to spędziłą piękne 10 dni na margaricie korzystając z
        jej uroków i rejsów po morzu karaibskim z rodzinami :) a
        wracając "starsza pani stewardessa PC" mogła się jeszcze wyżyć na
        załodze AEI i zaimponowac chyba swojemu mężowi również zabranemu ze
        sobą - pięknie !!!! :(
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka