Dodaj do ulubionych

Era musi dać abonentom czas na odejście

12.04.07, 21:46
Era mistrzem w kombinowaniu - nie informuje, że można zrezygnować ze
wspaniałych usług. Stanowisko UKE jest znane nie od wczoraj. Szeregowy abonent
nie odejdzie, gdy wisi nad nim 900 pln kary. 30 dni minie i problem z głowy.
Odejdą tylko ci, których stać na poradę prawną i ewentualne postępowania
ugodowe/sądowe.
W takich warunkach klient stoi na przegranej pozycji i operatora powinny
spotkać jakieś konsekwencje.
Zmiany w regulaminie też nie są kosmetyczne. Mnie nie podoba się, że do
reklamacji Era ustosunkowuje się raz i od jej opinii nie można się odwołać
(tzn. można, ale w sądzie).
Byłem rozwiązać swoje dwie umowy w salonie. Przede mną obsługiwany był pan z
córką, którzy od czterech miesięcy nie mają telefonu, na który mieli
gwarancję. Umowa w międzyczasie się skończyła. Córka dostała 1pln zwrotu
(promocyjna cena telefonu). Oczywiście, gdyby podpisali aneks przedłużający
umowę o 10 miesięcy dostaliby telefon za złotówkę. Nóż się w kieszeni otwiera.
Obserwuj wątek
    • Gość: Pi podpisałeś umowe na korzystanie ze wspaniałych IP: *.233.udn.pl 12.04.07, 22:56
      usług jak to nazywasz to czemu chcesz odchodzić?
      Można by trochę utrzeć nosa operatorem ale z umiarem.
      To państwo /wspomiany urząd jakiś tam tej baby Streżyńskiej/ wymyśliło
      drogaaaaaaśne licencje koszt których pokrywamy my abonenci w rachunku
      telefonicznym. Teraz państwo udaje że dba o klientów - naiwni mogą uwierzyć.
      Naprawdę to pani Streżyńska chce nagonić nowych klientów dla swojego
      poprzedniego pracodawcy (też operatora telefonicznego) i tyle.
    • maruda.r Era musi dać abonentom czas na odejście 12.04.07, 22:59

      Rozumiem, że Era może się bać odejścia klientów, ale powinna raczej zadbać o
      dobrą ofertę, by ich zatrzymać, niż podważać decyzje regulatora rynku - zaznacza.

      ****************************************

      Jeżeli istnieje spór, to można go rozstrzygnąć w sądzie. Obawiam się, że tu UKE
      będzie miało przesrane. Ta zmiana nie narusza istotnych warunków umowa i nie
      działa na niekorzyść klientów.

      • Gość: skeezy Re: Era musi dać abonentom czas na odejście IP: *.chello.pl 12.04.07, 23:46
        Art. 59 ust.2 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne stanowi, że
        dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta, o
        każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem co
        najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie.
        Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy
        w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z
        tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie
        przysługuje roszczenie odszkodowawcze.

        Po co piszesz bzdury? Widzisz tu choć słowo o "istotnych warunkach umowy" i
        "działaniu na niekorzyść klientów"? Każdy sąd przyzna rację abonentowi.
      • Gość: gosc Re: Era musi dać abonentom czas na odejście IP: *.aster.pl 12.04.07, 23:56
        Plus też tak zrobił i niestety z UKE przegrał. Orange sobie poradziło
        wprowadzając nowy regulamin dla nowych klientów. TPSA uczciwie poinformowała
        klientów o prawie do rozwiązania umowy, a PTC chce chyba coś zakombinować, ale
        się nie chyba uda. Pomijając istotę tych zmian to prawo jest jasne, a opinie UKE
        i UOKiK, oraz wyrok sądowy w kwestii Polkomtela w podobnej sprawie powinien dać
        prawnikom Ery do myślenia. Swoją drogą uważam, że nie należy pozwalać
        operatorowi na takie zachowania, bo następnym razem dodadzą coś więcej do
        regulaminu, co może mieć już istotne znaczenie dla klienta. Widząc jak prawnicy
        PTC przygotowali tą zmianę to boję się pomyśleć co jeszcze mogą sobie dowolnie
        zinterpretować. Co do tłumaczenia PTC odnośnie zmiany adresu to się dziwnie
        składa, że ich regulamin tego adresu nie zawiera, a powinien.
    • wkosin Era musi dać abonentom czas na odejście 12.04.07, 23:23
      no jak Strzezynskiej zalezy zeby ERA poniosla milionowe straty w wyniku odejscia klientow z (pol)darmowymi telefonami to prosze tak dalej.
      niech ona nie bedzie taka madra ze to operator "powinien raczej zadbać o dobrą ofertę", dobrze zdaje sobie sprawe ze ludzie beda chcieli odejsc nie ze wzgledu na oferte, tylko na telefon za darmo.
    • pos3gacz Era musi dać abonentom czas na odejście 12.04.07, 23:45
      Osobiście jestem bardzo zadowolony z ERY.
      Niestety UKE ma rację.Regulamin jako taki został zmieniony,a to wiąże się z
      ryzykiem odejścia abonentów do innych sieci i dlatego nie podali do wiadomosci
      tej opcji.Nie rozumiem jednak dlaczego? Przecież w rozrachunku długookresowym
      to ERA ma najlepsze propopzycje dla klientów.
      Rzecznik ERY jest w błędzie twierdząc,że nawet zmiana adresu może skutkować
      odejście abonentów.Adres jest umieszczany w umowie a nie w regulaminie.A umowa
      nie została zmieniona.
    • slawomir.andrzej Re: Era musi dać abonentom czas na odejście 13.04.07, 01:12
      TO co era wyprawia to skandal że szok co najgorsze kłamie klientów w żywe oczy ! Powiem wprost kto jest bezstrony i obiektywny nigdy w tej kwesti racji erze nie przyzna i niech już lepiej era ustąpi i do błędu się przyzna a nie jak jakiś głupek powtarza brednie. Reklamacje w erze straciły dwuinstacyjność a wcale prawo tego erze nie nakazuje więc niech pan rzecznik głupot nie gada . W sądzie era nie ma szans - tylko straci wizerunek firmy i odbije jej się to krętactwo podwójnie czkawka.
    • Gość: gosc Re: Era musi dać abonentom czas na odejście IP: *.aster.pl 13.04.07, 07:30
      Era idzie nadal w zaparte. Wysłałem do nich pytanie w sprawie wypowiedzenia
      umowy i otrzymałem odpowiedź, że będą naliczać kary. Co ciekawe napisałem, że
      nawet po rozwiązaniu umowy chcę nadal korzystać z ich usług, ale chyba nie są
      zainteresowani. Trudno, przeniosę numer do innego operatora, który będzie chciał
      świadczyć mi usługi.
    • Gość: Poohatek Era musi dać abonentom czas na odejście IP: *.233.udn.pl 13.04.07, 08:07
      Era to zwykłe szuje. Mam nadzieje, ze jak najwiecej osób pójdzie po rozum do
      głowy i wykorzysta szanse na ucieczkę z tej najdroższej i najgorszej w kraju
      sieci. Ja zrezygnwałem 2 miesiące temu. Przed 4ma miesiącami zamówiłem u nich
      nagrody za punkty, których nie przysłali do dziś (a miałem rachunki po 300 zl).
      Tłumaczą teraz że nie posiadam ich karty SIM i nagrody wysłać nie mogą. To
      oszustwo w biały dzień !!! Tak czy siak sąd rozstrzygnie kto ma rację... :o)
    • Gość: plus wygrywa I co tera -do plusa ludzie szybciutko sio! IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.04.07, 08:44
      hehe chołota daje sie erze nabierać.W erze jest kicha i drogo-każdy to powie.Nie
      wiem jak można być takim głombem żeby tam się uwiązać.Mam w plusiku umowe na 12
      mcy za 10 pln netto na mc bez telefonu.Minuta za 70 groszy brutto z sekundowym
      naliczaniem + darmowe minuty-chyba 30 z zamianą na smsy.To chyba nie jest
      drogo.A telefon u operatora kupuje naiwniak albi jakiś niewiedzący bo wszędzie
      wychodzi taniej-naprawdę wszędzie tylko nie w erze plusie czy orange czy co tam
      jescze!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ludzie liczcie to nie boli
    • Gość: pani_dj podsumowanie IP: *.acn.waw.pl 15.04.07, 11:09
      to ja poprosze o ma podsumowaie i skorygowanie tego co zrozumialam.

      umowe z era chce rozwiazac juz od jakiegos czasu ale nie ma na zbyciu 800 czy 900zl.

      era wprowadzila zmiane w regulaminie dot. rozwiazywania umowy, tak? i o tym ma
      przeslac informacje? i wprowadzila ja 12 marca. a mamy 15 kwienia i ci,ktorym
      nie przyslala zadnej informacji o zmianach maja prawo do rozwiazania umowy bez
      zadnych kosztow?

      nie kumam jak do nich "podejsc" zeby nie zaserwowali mi tyrady ze to wcale nei
      jest tak.. a chyba jedna z nielicznych tu, chcialabym rozwiazac umowe nie ze
      wzgledu na prawie darmowe telefony ;)
      • Gość: xx Re: LUDZIE.. przeczytajcie to.. IP: *.eranet.pl 15.04.07, 18:07
        wiecie co nóż mi się otwiera jak czytam te bzdury pisane chyba przez małolatów
        którzy nie wiedzą o co w tym chodzi.. piszecie jacy to jesteście niezadowoleni
        i wogóle.. jacy to jesteście abonenci z abonamentami po 10 zł.. itd.
        wiecie co.. chieli byście mies abonament za 10 zł. do tego super nowoczesny
        telefon najlepiej za 1 zł. albo i taniej ale nie możecie zrozumiec jednego..
        skoro kupicie ten telefon za 1 zł. to każdy operator musi do was dopłacić a
        później ma nadzieje że ktoś z was będzie korzystał z tego telefonu i go
        spłaci.. to taki niby - zakup na raty.
        Podpisując umowe decydujecie się na zakup telefonu w jakiejś niskiej cenie a za
        to podpisujecie zobowjązanie że będziecie korzystać z telefonu 2 lata więc
        korzystajcie, z tego co czytam to jesteście poprostu nacjągaczami którzy chcą
        WYŁUDZIĆ swoją korzyść.. chcecie naciągać operatora a później tłumaczycie jakie
        to mają drogie połączenia itd. - a z czego niby mają brać skoro w Polsce sami
        tacy cwaniacy od kombinowania jak wy.
        Ktoś napisał że ma abonamnet za 10 zł. i ma minute po 70 groszy, a ja mam
        abonament za ok 60 zł i minut 180.. policz ile kosztuje minuta i będziesz
        wiedział gdzie jest lepiej zamiast pierdzielisz człowieku nie wiedząc o czym -
        operator to nie Dom Pomocy Społecznej ani firma charytatywna, ludzie zejdźcie
        na ziemie.
        • Gość: qronix Re: LUDZIE.. przeczytajcie to.. IP: *.acn.waw.pl 17.04.07, 10:39
          Każdy kombinuje. Operator gdy tylko może też wykorzystuje sytuacje (można brać
          więcej za połączenia, bo ludzie są gotowi zapłacić bierze więcej, to samo z
          klientami można zerwać umowę będą zrywać). Kompletnie nie rozumiem obrońców
          operatora, jaki macie w tym interes, czy może jesteście aż tak uczciwi i
          praworządni?
          Operatorzy i tak zarabiają grubą kasę, a za omyłki trzeba płacić nikt nie kazał
          zmieniać regulaminu.
        • Gość: fidel Re: LUDZIE.. przeczytajcie to.. IP: *.eranet.pl 02.05.07, 21:51
          matołku...on napisał 30 min za 10PLN jak na mój gust cena minuty w abonamencie
          jest taka sama a on buli dyche jak nie gada a ty 60. Jak chcesz prosze bardzo.
          Mnie i jak widzę innych era mówiąc kolokwialnie wydymała. Zarówno na abonamencie
          jak i na usłudze noconnect...sory blueconnect. Umowy ery niczego nie gwarantują
          od strony operatora mówiąc najogólniej podpisałeś! to sssp...idz sobie. Mam
          wrazenie że odpowiedzi na pisma reklamacyjne piszą Panie z zespołem Dawn'a. jak
          tylko nadarzy się okazja to sp...ide sobie pograć...PLAYA Ero!!!
          PS
          Wniosek do sądu grodzkiego kosztuje ok. 20PLN
          Jak nic nie wyjdzie to i tak chętnie ich tam zaprosze...Jakie mam szanse z
          prawnikami ery...Zobaczymy 20PLN a tyle radości!!! cytuję wcześniejszy post:

          Art. 59 ust.2 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne stanowi, że
          dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta, o
          każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem co
          najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie.
          Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy
          w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z
          tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie
          przysługuje roszczenie odszkodowawcze.
          • szprota Jakoś ci ten blueconnect działa, sądząc po IP ;P 02.05.07, 22:12
            To po pierwsze, po drugie, abonamentu, w którym byłoby 30 minut w erze nie ma,
            więc coś przekręcasz.
            Ciekawe, jak cię ta era wydymała. Pewnie podstępem zmusiła do podpisania umowy o
            świadczenie usług telekomunikacyjnych, a ty chciałeś tylko telefon...
            Względem opinii na temat pań z reklamacji, no cóż, piszesz ogólnikowo, nie znamy
            historii, widzimy tylko twojego chaotycznego posta, z którego wynika, że czujesz
            się pokrzywdzony, ale nie bardzo wiadomo, dlaczego.

            Co do artykułów i ustaw, masz oczywiście rację i sama jestem ciekawa, jak to się
            rozwinie.
            --
            szprota: -Kutz jakoś do mnie nie przemawia.
            huann: -A koń, który mówi?
      • szprota Re: podsumowanie 16.04.07, 00:15
        Zmiana w regulaminie dotyczy postępowania reklamacyjnego. Kończy się ono teraz
        na opinii sekcji reklamacji, nie można się od tego odwoływać, chyba że w sądzie.
        Era tłumaczy się, że tak wymaga prawo telekomunikacyjne i ten sposób
        postępowania reklamacyjnego stosowała już od dawna, a zapis precyzujący to w
        regulaminie nie jest jego zmianą, lecz zaledwie uzupełnieniem.
        Póki co Era stoi na stanowisku, że jeśli chce się rozwiązać umowę
        bezroszczeniowo za niezgodę na regulamin, trza wskazać, który punkt w
        regulaminie budzi wątpliwości (Streżyńska to podważa, twierdzi, że klient ma
        prawo nie zgodzić się na regulamin i nie musi się spowiadać operatorowi, co mu
        nie pasuje) i jeśli jest to zapis, który został podyktowany prawem wyższej
        instancji (a zapis dotyczący reklamacji taki jest - postępowanie reklamacyjne
        określa prawo telekomunikacyjne), nie ma o czym mówić. Nie zgadzasz się na prawo
        telekomunikacyjne w ogóle.
        Szopka rozbija się o to, że Era rozesłała nowe regulaminy po klientach nie dając
        przepisowego cyklu rozliczeniowego abonentom na zapoznanie się z regulaminem i
        wyrażenie nań zgody (bądź nie. przy takim braku zgody przysługuje rozwiazanie
        bezroszczeniowe, bez żadnych kar i klient musi mieć taką możliwość).
        Czyli: zmienili nie pytając, czy to się komu podoba. Trochę aroganckie zagranie.
        Inna sprawa, że prawo telekomunikacyjne jest skonstruowane w ten sposób, że
        nawet gdyby Era zmieniała siedzibę, musiałaby przejść procedurę wysyłki nowych
        regulaminów do klientów i zbierania ich oświadczeń. Tak że trudno się dziwić
        Erze, że być może dąży do uzyskania precedensu, a być może zmiany prawa
        telekomunikacyjnego, by przy każdej byle poprawce nie narażać się na odejście
        cwaniaków "a ja się nie zgadzam, byście się przenieśli z OOP do BCB w Łodzi" ;),
        bo to przecież i z takich cwaniaków ma przychody.
        Wszystkim zastanawiającym się nad telefonami za 1zł zakupionymi w promocji
        przypominam, że mają na te telefony faktury vat, czyli są ich właścicielami.
        Warto jednak sobie uświadomić, że na pewno utworzy się wtedy czarna lista
        klientów rozwiazujących w ten sposób umowy i ponowne zawarcie umowy z PTC będzie
        wątpliwe.


        --
        -Co było pierwsze, jajko czy kura?
        -Penetracja!
        • pani_dj Re: podsumowanie 16.04.07, 09:48
          acha, czyli czekam teraz na rachunek, z ktrom powinien przyjsc nowy regulamin.
          i moge powiedziec ze nie poinformowali mnie wczesniej wiec chce rozwiazac umowe.
          zrozumialam...?
          sory, ale telekomnikacja to chyba mja pieta achillesowa ;) zalezy mi na zmianie
          operatora bo lazenie z dwoma telefonami i placenie za dwa, tak jak teraz, jest
          koszmarnie wkurzajace..
          • szprota Re: podsumowanie 16.04.07, 20:03
            tak, prócz regulaminu powinnaś dostać pisemko, że jeśli się nie podoba, to
            uprzejmie uprasza się won ;)
            tylko naprawdę lepiej to dobrze przemyśleć, bo nie wierzę, że nie zacznie
            funkcjonować między operatorami czarna lista takich poregulaminowych
            uciekinierów. skąd wiesz, czy za pięć lat nie będziesz chciała wrócić do ery, bo
            akurat będą mieli fajny telefon w najlepszej cenie?
            --
            -Co było pierwsze, jajko czy kura?
            -Penetracja!
            • pani_dj Re: podsumowanie 17.04.07, 00:10
              no moze i zacznie, ale ja osobiscie nie mam abonamentu za 10zl ani nie szastam
              telefonam na allegro..
              poza tym mysle ze taka lista moze zaczac finkcjonowac, ale zdecydowanie bedzie
              to dotyczcyc tych co lubia miec duzo komentarzy na all. a nie tych co (jak ja)
              po prostu maja lepsza oferte w innej sieci.
          • szprota Re: podsumowanie 26.04.07, 21:40
            to był tylko przykład, ale masz słuszność, nie ma adresu.
            ciekawe, czemu, swoją drogą.
            --
            -Co było pierwsze, jajko czy kura?
            -Penetracja!
            • breblebrox Re: podsumowanie 28.04.07, 01:46
              Może właśnie dlatego.
              Poza tym, nadal wygląda to tak samo - co jeżeli Era chciałaby sobie zmienić adres siedziby z Wawy na, na przykład, Gdańsk?
              --
              Mam SE W950i i nie zawaham się go użyć 8-D
      • jostel Re: Era musi dać abonentom czas BZDURA 27.04.07, 21:35

        jak tak czytam część postów to mi ręce opadają
        np. ktoś chce zawrzeć umowę tylko po to żeby zaraz ją rozwiązać i zostać z
        telefonem - cóż taki naród, sami kombinujecie i liczycie że coś za friko
        dostaniecie
        nie dziwcie się że nie chcą was puścić bez kar, z teleonami w łapie - to nie
        firma charytatywna
            • paulito00 Re: Era musi dać abonentom czas BZDURA 29.04.07, 20:07
              witam.
              Złożyłem wypowiedzenie umowy dostałem taką odpowiedz zastanawiam się co robić
              proszę o rade oto treść pisma jakie otrzymałem z ERY
              ....w związku z brakiem zaakceptowania przez Pana treści regulaminu świadczenia
              usług Telekomunikacyjnych przez PTC obowiązującego od dnia 01.10.2003 wraz z
              uzupełnieniami w & 20 i & 27 wynikającymi z przepisów określających tryb
              postępowania reklamacyjnego wprowadzonego od 15.03.2007
              Odpowiadając na otrzymaną korespondencje przypominamy że umowa została zawarta
              na czs do 08.2007 w ramach oferty promocyjnej ,zatem rozwiązanie tej uowy przed
              zakończeniem terminu jej obowiązywania będzie się wiązało z obowiązkiem
              zapłaty na rzecz PTC kary umownej w kwocie 900,00zł .Obowiązek ten wynika z &17
              ust.12 Regulaminu oraz warunków oferty promocyjnej,które stanowią załącznik do
              umowy zawartej z PTC.
              Wyjaśniamy,iż uzupełnienie Regulaminu nie oznacza jego zmiany,gdyż nie pociąga
              za sobą zmiany praw lub obowiązków Abonenta.Uzupełnienie miało na celu
              polepszenie standardu informacyjnego Abonenta poprzez wprowadzenie zapisów
              wynikających wprost z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa ,a dotyczących
              trybu postępowania reklamacyjnego .Innymi słowy uzupełnienie jest powtórzeniem
              przepisów ustawy z dnia 16 lipca2004r.Prawo telekomunikacyjne oraz
              rozporządzenia Ministra infrastruktury zdnia01.10.2004 w sprawie postępowania
              reklamacyjnego oraz warunków,jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi
              telekomunikacyjnej PTC stosowała się do wskazanych aktów prawnych także przed
              uzupełnieniem Regulaminu,a z racji tego,iż są to przepisy powszechnie
              obowiązujące Abonentowi nie przysługuje prawo do braku zgody na ich wprowadzenie
              do Regulaminu,gdyż sytuacja Abonenta nie ulega zmianie .
              Uzupełnienie regulaminu ma charakter informacyjny i powoduje,że abonent może
              poznać swoje uprawnienia bez konieczności zapoznawania sie z treścią wskazanych
              powyżej aktów prawnych.
              Informujemy iż fakt uzupełnienia regulaminu przez PTC nie stanowi podstawy do
              rozwiązania Umowy przed zakończeniem okresu jej obowiązywania w trybie&30
              regulaminu,bez obowiązku zapłaty zastrzeżonej w Umowie kary umownej.Mając na
              względzie negatywne negatywne konsekwencje finansowe jakie pociągnie dla Pana za
              sobą rozwiązanie Umowy ,proponujemy aby Pan rozważył czy podtrzymuje w chwili
              obecnej świadczenie o rozwiązaniu Umowy.W przypadku,jeśli znając stanowisko PTC
              zdecyduje się Pan podtrzymać swoje oświadczenie w sprawie rozwiązania umowy,
              prosimy o potwierdzenie swojej decyzji pisemnie w terminie 14 dni od daty
              niniejszej korespondencji oraz wskazanie zapisów Regulaminu , których Pan nie
              akceptuje lub w razie zmiany stanowiska o poinformowaniu PTC o cofnięciu
              oświadczenia o rozwiązaniu umowy W razie podtrzymania stanowiska lub
              nieudzielenia odpowiedzi we wskazanym powyżej terminie,umowa zostanie
              rozwiązana w trybie &17ust 4 Regulaminu,a pan zostanie obciążony obowiązkiem
              zapłaty na rzecz PTC.Za dzień złożenia oświadczenia o rozwiązaniu Umowy będzie
              uznany dzień otrzymania od Pana pierwszego pisma w tej sprawie.
              Dyrektor Departamentu Strukturalnego Klienta.
              Co wy na to, proszę o opinie

              • szprota mówiąc krótko 29.04.07, 22:06
                jeśli rozwiążesz umowę, zapłacisz karę umowną. jeśli nie zapłacisz, będą cię
                normalnie windykować. jeśli stać cię na ciąganie się po sądach z PTC, go ahead.
                --
                szprota: -Kutz jakoś do mnie nie przemawia.
                huann: -A koń, który mówi?
                • Gość: skeezy Re: mówiąc krótko IP: *.chello.pl 29.04.07, 22:23
                  szprota napisała:

                  > jeśli stać cię na ciąganie się po sądach z PTC, go ahead.
                  Przecież opłatę wstępną wnosi powód, a szczerze wątpię, żeby którykolwiek sąd
                  przychylił się do wniosku powoda i obciążył kosztami sądowymi pozwanego,
                  zwłaszcza, że najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest oddalenie powództwa.
                  Ale poczekajmy na pierwsze orzeczenia, być może ktoś o nich napisze.
                  • szprota racja 02.05.07, 22:13
                    Chętnie poczytam, jak to się rozwinie. Mimo lojalności wobec Ery muszę bowiem
                    przyznać, że przekombinowała z tym regulaminem.
                    --
                    -Co było pierwsze, jajko czy kura?
                    -Penetracja!
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka