Dodaj do ulubionych

Komentarze

11.09.07, 22:55
Czy jest jakaś zasada pisana lub nie pisana na allegro, odnośnie
tego, kto pierwszy powinien wystawić komentarz - kupujący, czy
sprzedający? Czy też to obojętne? Czy jeśli kupujący nie wystawił mi
komentarza, to mogę, a może powinnam mu przypomnieć i poprosić go o
to? Czy czekać aż wystawi? A może ja najpierw mam wystawić? Z góry
dziękuję za odpowiedź.
Obserwuj wątek
    • aleksandra1977 Re: Komentarze 12.09.07, 10:22
      nie ma określonej zasady pierwszeństwa wystawiania komentarzy, ale
      chyba większość robi tak, że jeśli Ty jesteś Kupującym, to
      wystawiasz komentarz pierwsza, a jak sprzedajesz, to jako druga.
    • woyniak Re: Komentarze 12.09.07, 17:27
      pisalem wczesniej w tej sprawie do allegro. ten system z
      komentarzami ejst chory. sprzedaje towar, kupujacy placi. kupujacy
      dostaje towar zly, zepsuty cokolwiek. I co on ma zrobic? wystawia
      komentarz negatywny a sprzedawca robi to samo - z jakiej racji ?
      przeciez kupujacy ma tylko 1 obowiazek - wplata pieniedzy - jezeli z
      tego sie wywiazal powien od razu dostac komentarz a pozniej
      OBIEKTYWNIE OCENIC SPRZEDAWCE CZY WSZYSTKO JEST OK CZY NIE...wiem
      dobrze po sobie, co z tego ze wyslalem pieniadze dostalem bubel i
      mam wystawic negatyw? nie wystawie jego bo sam dostane negatywa
      ktory splami moje konto czy spowoduje ze bede miec gorsza
      reputacje...dlatego niestety nie wystawiam nic a problem pozostaje
      nierozwiazany. allegro powinno wprowadzic system ze zawsze
      sprzedawca po otrzymaniu pieniedzy wystawia pozytywa tylko i
      wylacznie ...cos takiego...jakis proces rejestracji ze pieniazki sa
      i automatycznie kupujacy dostaje pozytywa a ten spokojnie pisze
      prawde! a nie ukrywa jej nie wiadomo gdzie ;/;/
      • jufalka Re: Komentarze 13.09.07, 14:17
        kupujacy ma tylko 1 obowiazek - wplata pieniedzy - jezeli z
        > tego sie wywiazal powien od razu dostac komentarz

        Zależy też KIEDY kupujący wpłaci pieniądze, jeśli będzie za długo
        zwlekał z wpłatą - jak dla mnie dłużej niż tydzień to już za długo,
        chyba, że kupujący wyjaśni sprzedawcy, że ma jakiś ważny powód, że
        tak zwleka - wtedy już są wątpiliwości, czy taki kupujący zasługuje
        na pozytywa.
      • koloratura1 I tak źle, i tak niedobrze... 15.09.07, 10:59
        woyniak napisał:

        >
        > przeciez kupujacy ma tylko 1 obowiazek - wplata pieniedzy - jezeli
        > z tego sie wywiazal powien od razu dostac komentarz

        A co, jeśli kupujący jest nieuczciwy (zdarza się!) i po otrzymaniu pozytywnego
        komentarza zacznie szantażować sprzedawcę negatywem jeśli, np., nie dostanie
        jakiegoś dodatkowego wyposażenia, o którym w aukcji nie było mowy, lub podwójnej
        ilości towaru?
      • margonik Re: Komentarze 15.09.07, 19:06
        Jeśli nie jesteś zadowolony z transakcji, to wg mnie powinieneś
        wystawić negatywa, a nie unikać oceny z obawy przed negatywem -
        jesli tak robisz, to nie masz odwagi cywilnej i właśnie przez takie
        postępowanie system komentarzy zaczyna szwankować. Ja wystawiam
        negatywa, jesli coś nie gra (chyba, że sprzedający w jakiś sensowny
        sposób uwzględni moją reklamację) - owszem, dostaję w zamian
        negatywy, ale wydaje mi się, że ludzie nie tylko zwracają uwagę na
        ilość pozytywów / negatywów, ale także czytają nagatywy i potrafią
        wyciągać wnioski. Nie wydaje mi się, aby tych kilka negatywów, które
        mam jako kupująca, w jakiś istotny sposób zmniejszało moje szanse na
        Allegro.
      • iwo02 Re: Komentarze 15.09.07, 20:49
        Mylisz się. Obowiązkiem kupującego jest przede wszystkim dotrzymanie warunków
        transakcji czyli wpłata na konto oraz odebranie przesyłki (również pobraniowej).
        Wpłata kasy na konto nie kończy finalizacji transakcji, więc zapomnij o
        komentarzu za wpłatę kasy. Kupując od firmy ZAWSZE masz prawo do zwrotu towaru
        <ustawa>,reklamacji oraz gwarancji. Komentarz wystawiasz gdy masz na to ochotę
        bo jak wiedzą WSZYSCY zgodnie z regulaminem allegro nie ma obowiązku wystawiania
        komentarzy. Jeśli tego nie rozumiesz idź robić zakupy na bazarze.
      • opium74 Re: Komentarze 13.09.07, 12:04
        dokładnie!
        Kupiłam przedmiot, zapłaciłam tego samego dnia ale na paczke
        czekałam ponad tydzień. Wystawilam neutrala ponieważ towar był OK
        tylko obsługa kiepska a w zamian od sprzedającego też dostałam
        neutrala bardzo niemiłego z napisami "NIE POLECAM, CZARNA LISTA"
        itd.... dodam że jak wcześniej kupowałam u tego sprzedającego i
        wystawiłam pozytywa (wszystko było dobrze) to w zamian komentarza
        pozytywnego nie otrzymałam :/
      • koloratura1 Chyba rzecz nie do rozwiązania... 15.09.07, 11:22
        siasiuszek napisała:

        > może by tak Allegro pomyślało o jednoczesnej publikacji komentarzy
        > jednej i drugiej strony

        Nie byłoby to żadnym rozwiązaniem, gdy idzie o nieuczciwych sprzedawców. Tacy,
        po prostu, w ogóle by swego komentarza nie wystawiali, wiedząc, że sami
        zasługują na negatyw.
        I podstawowy cel komentarzy, zwłaszcza negatywnych (ostrzeżenie dla następnych
        kupujących) nie zostałby osiągnięty.

        Chyba, że po określonym czasie (miesiąc? trzy miesiące?) oczekiwania pierwszy
        komentarz byłby publikowany, a druga strona nie miałaby prawa do wystawienia
        własnego.

        Tutaj ciekawostka: przy takich zasadach ja bym miała o jeden komentarz
        (pozytywny) mniej, bo pewien "mój" sprzedawca "przypomniał" sobie o mnie prawie
        po dwóch (sic!) latach. Ode mnie dostał komentarz (pozytywny, bo transakcja była
        bez zarzutu) zaraz po otrzymaniu przeze mnie przesyłki.
    • zanaa Re: Komentarze 13.09.07, 13:10
      ja mam na liscie 3 sprzedawcow ktorym nazlezy sie negatyw, ale nie
      wystawiam, bo wiem ze dostane to samo. i niestyty nie ostrzege
      innych przed nimi
      • margonik Re: Komentarze 15.09.07, 19:15
        Ludzie, czemu tak postępujecie?
        Co wielkiego się stanie, jeśli jako KUPUJĄCA otrzymasz nagatyw?
        Czy ktoś z tego powodu odmówi Ci później sprzedaży? Szczerze w to
        wątpię! Negatywy mają nam służyć do odsiania nieuczciwych
        sprzedawców, a nie do zbierania kolekcji zielonych wpisów.
        Poza tym zawsze po otrzymaniu negatywa możesz go skomentować i
        napisać jak było. Swoja drogą zawsze czytam negatywy o komentarze
        pod nimi i czasami te komentarze więcej mi dają POZYTYWNYCH
        informacji o sprzedającym (kultura wypowiedzi, sposób załatwiania
        sprawy) niż pozytywy, które otrzymał.
      • raban1 Re: Komentarze 25.09.07, 18:15
        Właśnie przez takich allegrowiczów jak Ty ten system nie spełnia
        założenia.
        Nie będę tu dyskutował na temat zasadności. oceny i typu komentarza
        bo to sprawa indywidualna.

        Czego się bać?
        Od komentarza się nie umiera.
        Wystarczy rzeczowo i bez nerwów opisac sytuację a na komentarz
        odwetowy dać tak samo rzeczowe wyjaśnienie.

        Szkoda tylko, że allegro tak drastycznie ograniczyło ilość znaków na
        komentarz.
        Często nie da się wszystkiego dokładnie opisać.
    • jufalka Re: Komentarze 13.09.07, 14:24
      A co sądzicie o przypadku, gdy kontrahent formalnie dobrze dopełnił
      obowiązków, ale coś nam się nie podobało w kontakcie z nim, np był
      trochę nieuprzejmy (a przynajmniej nam się tak zdawało), czymś nas
      wkurzył itp - czy to powinno mieć wpływ na komentarz?
    • woyniak Re: Komentarze 14.09.07, 17:41
      zgadzam sie ze wszystkim co zostalo tutaj napisane! mamy racje i ja
      ja tez mam...teraz 2 aukcje na angielskim ebayu....1 telefon-
      uszkodzony glosnik 2 telefon - mial nie miec simlocka a ma...i co
      teraz? pisze do ebaya - i nic, kaza mi sie kontaktowac ze
      sprzedawca - wiadomo ze bedzie bronic swojego interesu a jezeli
      powie ze moge wyslac towar do niego a w zamian otrzymac pieniadze to:
      1)ponosze koszty zwiazane z transportem to raz...strata finansowa
      czasami wieksza niz koszty zwiazane z naprawa
      2) ryzyko ze wysle towar a ...nie dostane zwrotu pieniedzy

      caly ten system jest chory, szczegolnie z komentarzami czy na
      allegro czy na ebayu - nadal czekamy na jakis sensowny komentarz,
      odpowiedz EKSPERTA!
      a wydaje mi sie ze tak naprawde kazda aukcja internetowa opiera sie
      na tym czy osoba chce nas oszukac czy nie...jezeli nie to super, a
      jezeli chce to zrobi to bez zadnych prawie zadnych
      konsekwencji...allegro pomoze? ciekawe jak ? stracisz wiecej $ na
      jakiekolwiek proby kontaktu ( telefon,czas itd) niz mozesz
      zyskac...smutne ale prawdziwe.
      • koloratura1 Re: Komentarze 16.09.07, 07:03
        woyniak napisał:

        >
        > caly ten system jest chory, szczegolnie z komentarzami czy na
        > allegro czy na ebayu - nadal czekamy na jakis sensowny komentarz,
        > odpowiedz EKSPERTA!

        Wątpię, czy się doczekamy...

        Jest to, chyba, niemożliwe; w końcu na internetowych forach Allegro dyskusja nad
        sprawą komentarzy trwa, odkąd pamiętam, a to już ładnych parę lat... (Uwaga: na
        Allegro występuję pod innym nickiem!)

        > a wydaje mi sie ze tak naprawde kazda aukcja internetowa opiera sie
        > na tym czy osoba chce nas oszukac czy nie...jezeli nie to super, a
        > jezeli chce to zrobi to bez zadnych prawie zadnych
        > konsekwencji...allegro pomoze? ciekawe jak ?

        No właśnie.
        Allegro nie jest policją, prokuraturą ani sądem, a tylko te instytucje mogą
        pomóc i niekiedy nawet pomagają skutecznie.

        > stracisz wiecej $ na
        > jakiekolwiek proby kontaktu ( telefon,czas itd) niz mozesz
        > zyskac...smutne ale prawdziwe.

        Niestety...

        Naczelną zasadą powinno być: każdy dba o własne interesy, nie licząc na pomoc. A
        podstawą - nie wierzyć w "cudowne super-okazje". W dziewięciu wypadkach na
        dziesięć okażą się one ordynarnym oszustwem.
    • sylwia.smigielska Re: Komentarze 17.09.07, 11:55
      Witam,

      Chciałabym przypomnieć o punkcie Regulaminu Allegro dot. tego tematu, a
      mianowicie 13.2., który mówi, że "wystawiający opinię ponosi odpowiedzialność za
      jej treść. Opinie te muszą być dokładne, uczciwe i nie mogą zawierać treści
      stanowiących naruszenie prawa. Allegro nie ingeruje w treść komentarza poza
      określonymi przypadkami". Regulamin Allegro nie określa która ze stron zawartej
      umowy wystawia opinię jako pierwsza. Proszę pamiętać, że wystawienie komentarza
      nie jest obowiązkowe i zależy wyłącznie od dobrej woli Kontrahenta.

      Chciałabym przypomnieć, że w ostatnim czasie wprowadziliśmy możliwość
      unieważnienia komentarzy. Aby nastąpiło unieważnienie opinii należy wszcząć
      procedurę, o której mowa na stronie:
      www.allegro.pl/help_item.php?zoom=N&item=1112
      Zachęcam do lektury.

      Pozdrawiam serdecznie.
      Sylwia Śmigielska
    • adrianka00 Re: Komentarze 18.09.07, 16:49
      Dla mnie system komentarzy jest chory... Na kilkaset kupionych przeze mnie
      towarow spora czesc nie byla zgodna z opisem... Kilka reklamacji nie odnioslo
      skutkow i wystawilam sprzedawcom komentarze negatywne. Jak latwo sie domyslic
      otrzymuje w odpowiedzi rowniez komentarze negatywne, dodatkowo z roznymi
      wymyslami. Mimo wywiazania sie z mojej strony w 100% z umowy zakupu, mimo
      blyskawicznej wplaty. Bywa tez, ja wystawiam sprzedawcy neutralny, a dostaje
      negatywa mimo braku mojej winy. Te odwety nie powinny miec miejsca, zwlaszcza ze
      jako kupujacy moge udowodnic swoja racje (zdjecia, korespondencja). To, poza
      czestym przymykaniem oka na rozne przewinienia sprzedawcow przez zespol allegro,
      najbardziej mnie odpycha od allegro...
      • sylwia.smigielska Re: Komentarze 19.09.07, 09:25
        Jeżeli w Twoim odczuciu i zgodnie z Twoim sumieniem, otrzymany komentarz jest
        niezgodny z prawdą masz możliwość odnieść się do niego poprzez odpowiedź na
        komentarz. Odpowiedź ta będzie widoczna pod otrzymaną opinią. Wielu Użytkowników
        czyta komentarze, a przede wszystkim odpowiedzi na nie. Jest to wytyczna o dość
        dużej wadze. Zdaję sobie sprawę z tego, że niektórzy Użytkownicy wystawiają
        komentarze pod wpływem chwili. Zapewniam jednak, że nawet jakakolwiek ingerencja
        w system komentarzy nie będzie miała wpływu na zmianę takiej postawy.

        Nadmieniam, że zawsze sugerujemy również kontakt i samodzielne podjęcie próby
        wyjaśnienia powstałych problemów - czy to z niezgodnością towaru z opisem
        wynikającą z błędu Sprzedającego, czy uszkodzeń w czasie transportu. Rozmowy
        takie pozwalają na wyjaśnienie wielu nieporozumień, uniknięcie wzajemnego
        wystawiania neutralnych, czy negatywnych komentarzy.

        Pozdrawiam
        Sylwia Śmigielska
        • adrianka00 Re: Komentarze 19.09.07, 12:03
          > Jeżeli w Twoim odczuciu i zgodnie z Twoim sumieniem, otrzymany komentarz jest
          > niezgodny z prawdą masz możliwość odnieść się do niego poprzez odpowiedź na
          > komentarz. Odpowiedź ta będzie widoczna pod otrzymaną opinią. Wielu Użytkownikó
          > w
          > czyta komentarze, a przede wszystkim odpowiedzi na nie. Jest to wytyczna o dość
          > dużej wadze. Zdaję sobie sprawę z tego, że niektórzy Użytkownicy wystawiają
          > komentarze pod wpływem chwili. Zapewniam jednak, że nawet jakakolwiek ingerencj
          > a
          > w system komentarzy nie będzie miała wpływu na zmianę takiej postawy.

          Wszystko pieknie... i nie zmienia faktu, ze nieuczciwi sprzedawcy w odwecie
          wystawiaja komentarze negatywne. Wystawienie komentarza negatywnego gwarantuje
          otrzymanie go rowniez, bezpodstawnie. Ok to nie jest.

          > Nadmieniam, że zawsze sugerujemy również kontakt i samodzielne podjęcie próby
          > wyjaśnienia powstałych problemów - czy to z niezgodnością towaru z opisem
          > wynikającą z błędu Sprzedającego, czy uszkodzeń w czasie transportu. Rozmowy
          > takie pozwalają na wyjaśnienie wielu nieporozumień, uniknięcie wzajemnego
          > wystawiania neutralnych, czy negatywnych komentarzy.

          Oczywiscie, ktos kto oszukuje (sprzedawca) pozniej w niebywale kulturalny i
          uprzejmy sposob probuje rozwiazac problem poprzez rozmowe... Znowu banaly. O ile
          nieuczciwy sprzedawca w ogole odpisze, to mozna jedynie przeczytac: ja
          reklamacji nie przyjmuje, u mnie zwrotow nie ma, albo spie..j.
          A allegro wszak nie wchodzi w relacje kupujacy-sprzedajacy.


          • black_magic_women Re: Komentarze 19.09.07, 17:55
            Wystawiam neutrala,bo towar(akurat plakat)jest ok,ale paczka pognieciona przez
            poczte,no i stad plakat ma pare zagiec.W odpowiedzi tez dotaje neutrala"bo
            sprzedawca nioe odpowiada za poczte.Bezsens,prawda?Facet wycofuje sie z
            akukcji,bo znalazl innego kupujacego(za wyzsza stawke),wystawiam mu wiec
            negatyw,bo nie dotrzymal umowy-w zamian od niego tez dostaje negatywa!Ale sai
            pozytywne przypadki-towar mi nie od[powiada,jest zupelnie iny niz na
            zdjeciu,wysylam @do sprzedawcy,odsylam mu towar,on zwraca mi pieniadze.Wystawiam
            pozytywa i w komentarzu dokladnie opisuje co i jak.Moze powinien to byc
            neutral,ale sprzedawca byl tak mily,ze nie widzialam potrzeby zanizania oceny.
    • nadin Re: Komentarze 29.09.07, 23:35
      Kupiłam 8 kosmetyków na aukcjach od jednej osoby. Niestety na przesyłkę
      czekałam ponad miesiąc. Wystawiłam neutrale za długi czas oczekiwania, w zamian
      dostałam 8 negatywów. I gdzie tu sprawiedliwość??? I co z tego, że wpłaciłam
      pieniądze w dniu zakupu...? Ten system jest niesprawiedliwy, najpierw powinien
      wystawiać komentarz sprzedawca!
      • martuha2 Re: Komentarze 30.09.07, 12:13
        A czy w opisie aukcji było napisane "wysyłka po xx dniu "??

        Bo tak robią konsultantki z Avonu.

        Wystawiają to czego nie mają, a zdjęcia biorą z netu.

        Ja miałam tak że kasę wpłaciłam od razu po wygraniu aukcji (początek czerwca
        2007r) a wysyłka (w opisie aukcji) była dopiero po 2 lipca, kosmetyki dotarły do
        mnie około 10 lipca paczką.

        Wystawiłam pozytywa, bo wiedziałam że trochę przyjdzie mi na nie czekać, ale w
        końcu doszły
        • nadin Re: Komentarze 30.09.07, 23:34
          No właśnie nie było nic na ten temat. Gdyby wyraźnie napisała, że wysyłka będzie
          w takim terminie nie miałabym pretensji. Zresztą sprawdziłam potem jej
          komentarze, każdemu kto jej dał negatywa lub neutrala daje odwetowego negatywa.
          Oczywiście pracownicy Allegro nie włączają się w tego typu spory. A czy to tak
          trudno sprawdzić? 2 kliknięcia myszką.
          • wielorak Re: Komentarze 03.10.07, 15:46
            komentarz najpier powinien wystawiać sprzedawca? już widzę to oburzenie
            sprzedających na allegro i zapewne uśmiech kupujących, którzy po otrzymaniu
            pozytywnych komentarzy wystawiają ze szczerzącymi się zębami negatywy.
            są dwie strony medalu. żadnej stronie nie dogodzisz.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka