Dodaj do ulubionych

czy to dobre wyniki?

03.05.11, 13:02
Witam
Czy moglibyscie rzucic doswiadczonym okiem na moje wyniki?

TSH 78% 3.33 norma [0.27-4.2]
fT3 19% 2.34 [1.8-4.6]
fT4 19% 1.08 [0.93-1.7]
anty-TPO 16 [<34]
anty-TG 49 [<115]
Fe 6% 43 [37-145]
wit B12 70% 523.5 [191-663]

morfologia wskazuje na anemie z niedoboru zelaza : HGB, MCH, MCHC ponizej normy, RDW-CV powyzej, w zwiazku z tym nawet juz nie robilam ferrytyny.

Jestem nowa w temacie tarczycy, do badan w tym kierunku popchnely mnie glownie psychiczne objawy – apatia, wrecz wrazenie ze popadam w letarg i demencje, niezdolnosc do koncentracji i ogolnie niemoc, drazliwosc i placzliwosc. Najchetniej bym siedziala i bezmyslnie patrzyla w dal sad. Z takich typowo fizycznych objawow to chyba tylko nietolerancja zimna i podejrzanie niski puls (59). W tescie wyszlo mi 20 punktow.
Ale ze te wyniki hormonow choc niskie, to jednak w normie, wiec byc moze to tylko skutek anemii? Dodam ze jestem wegetarianka od 20 lat, czyli prawie polowe zycia. Czy myslicie ze powinnam molestowac endokrynologa czy popracowac nad zelazem i sprawdzic czy to podniesie troche hormony?
Obserwuj wątek
    • milaemalka Re: czy to dobre wyniki? 03.05.11, 16:22
      Nad żelazem popracuj .Radziłabym zapisac sie do endokrynologa,który robi usg.Wyniki plus objawy według mnie wskazują na niedoczynność.
    • djpa Re: czy to dobre wyniki? 03.05.11, 16:28
      Myślę, że warto:
      zrobić usg tarczycy i wpisać wynik,
      koniecznie zająć się suplementacją żelaza,
      jeśli usg tarczycy będzie zupełnie OK, proponuję wyjść z anemii i wtedy powtórzyć badania hormonów tarczycy (np. po wakacjach),
      oznaczać ferrytynę, a nie żelazo,
      mieć na uwadze fakt, że niedoczynność tarczycy, jeśli ją masz, utrudnia wchłanianie żelaza i wyjście z anemii.

B12 jak na wegetariankę masz bardzo ładną smile
    • szpagietka USG 15.05.11, 00:25