Dodaj do ulubionych

Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra

30.11.07, 22:03
Chciałbym zainicjować Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra do
Ząbek.
Uważam, że projekt ten jest o wiele ciekawszy i bardziej wartościowy
dla całych Ząbek, nie tak jak linia tramwajowa. Poza tym jest to
rozwiązanie bardziej perspektywiczne i postępowe niż przestarzałe
tramwaje. Przykład Stanów Zjednoczonych niech będzie tu przykładem.

Moja inicjatywa jest bardzo spontaniczna, wynikająca z potrzeby
chwili.
Chciałbym uświadomić wszystkim decydentom jak duże poparcie
społeczne może uzyskać ten projekt. Dlatego postanowiłem stworzyć
mieszkańcom Ząbek szansę wyrażenia własnej opinii.

Pomysł jest nowatorski, bo jak dotychczas nikt takiego nie
zaproponował. A natchnieniem była postawa gminy Łomianki, która
prowadzi rozmowy na temat przedłużenia linii metra do Łomianek. Czy
Ząbki są w czymkolwiek gorsze od Łomianek?

W projektach budowy metra dla lewobrzeżnej Warszawy przewidziano
końcową pętlę nieopodal granicy Ząbek (Łodygowa - Radzymińska).
Uważam, że przedłużenie linii metra i poprowadzenie jej przez
północno -zachodnie Ząbki-Centrum-Powstańców byłoby pożyteczniejszym
rozwiązaniem dla wszystkich mieszkańców naszego miasta. Nie
dyskryminowałoby żadnej części, tak, jak linia tramwajowa. Dlaczego
miałyby powstać slumsy w północnej części Ząbek pozbawionej tramwaju?

Doskonale zdaję sobie sprawę, iż realizacja projektu przedłużenia
linii metra będzie jeszcze wymagała szeregu decyzji na różnych
poziomach władzy oraz przede wszystkim czasu, którego
najprawdopodobniej może zabraknąć obecnej kadencji rady miasta, ale
uważam, iż zasadne w kontekście realizacji tego projektu jest
podjęcie działań już w tym momencie. Ustaliliśmy wspólnie w
omawianiu planów linii tramwajowej, że pieniądze nie stanowią
żadnego problemu.
Mój komitet nie ma żadnej spersonalizowanej hierarchii, każda osoba
składając swój podpis pod petycję stanie się jego pełnoprawnym
członkiem i mam nadzieję współautorem końcowego sukcesu.
Liczę, że mój pomysł rozważony zostanie przez burmistrzów i Radę,
jak widać żywo zainteresowanych rozwojem komunikacyjnym naszego
miasta.

Nie podaję na razie gotowych formularzy. Liczę najpierw na poparcie
ze strony piszących i czytających to forum.
Proszę o wpisy, ewentualnie wyrazy poparcia przesyłane na maila.
Wdzięczny będę, jeśli ktoś stworzy gotowy formularz poparcia, który
będzie służył do zbierania podpisów wśród mieszkańców. Jeśli pomysł
zyska poparci, w co mocno wierzę, będzie można petycję z tysiącami
podpisów przedłożyć odpowiednim władzom Warszawy i województwa.

Pozdrawiam i liczę na zbiorowe poparcie mojej, a właściwie już chyba
naszej inicjatywy i twórcze jej rozwinięcie.

P.S.
Jak widać przekonaliście mnie. Nie jestem jednak tak uparty, jak
chcieliby tego niektórzy na tym forum.
Obserwuj wątek
    • zanecin Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 30.11.07, 23:00
      A co na to lekarz ?
      • zulu2000 Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 30.11.07, 23:26
        zanecin napisał:

        > A co na to lekarz ?

        Dziwne, że akurat ty, który uważasz się za świadomego ekologicznie
        rowerzystę jako pierwszy negujesz pomysł metra w Ząbkach. Dla
        chcących nic trudnego. Polecam artykuł o planach Łomianek.

        www.lomianki.info/document.php?did=176&PHPSESSID=aec36c1d8efcaafa714883a15e16affc

        Irytują cię smrody palin i samochody, to dlaczego uważasz pomysł
        metra za zwariowany? Trzeba trochę wiary.
        • chudzini Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 01.12.07, 07:54
          Ile to lat walczą, żeby w ogóle ukończyć 1 linię. Na przedłużenie linii do
          Łomianek nie ma szans, bo to przecież ogromne koszty! Łatwiej byłoby juz
          wyboudować linię kolejową do Łomianek, o czym wspominano przy pomyśle na
          lokalizację tam stadionu narodowego.

          Równie dobrze sytuacja ma się do Ząbek - 2. linia metra (o ile w końcu
          powstanie) będzie zakręcała na Bródno bo tam mieszka więcej ludzi niż do nas.
          Tak się składa, że ci co finansują budowę metra mają w głowie jedynie rozwój
          Warszawy a nie całej aglomeracji. Żaden dla nich interes ciągnąć drogie metro do
          jakiś tam Ząbek...

          Do USA to w ogóle nas nie porównuj... Jesteśmy 100 lat za murzynami. Jeżeli
          uważasz tramwaj za zły pomysł, to sie lepiej poważnie zastanów. Jedno że
          powstałby wcześniej, bo zanim metro by wybudowali.... Drugie to koszty - tramwaj
          miał kosztować ponad 300 mln zł, koszt metra wraz z taborem kosztowałby znacznie
          więcej. Poza tym jeśli w Zabkach byłaby końcowa stacja metra to potrzebna byłaby
          pętla lub nawet zakład podobny do tego na Kabatach, a na to miejsca nie ma... To
          smutna prawda.... Ale pomarzyć zawsze można :)
          • zulu2000 Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 01.12.07, 08:30
            chudzini napisał:

            > Ile to lat walczą, żeby w ogóle ukończyć 1 linię. Na przedłużenie
            linii do
            > Łomianek nie ma szans, bo to przecież ogromne koszty!

            Przy temacie tramwaju wszyscy zgodnie twierdzili, że koszty nie mogą
            ograniczać i hamować rozwoju komunikacyjnego naszego miasta. O wiele
            sensowniejsze jest poniesienie kosztów na metro (bezpośrednie
            połączenie z całą Warszawą, prędkość przejazdu) niż archaiczny
            tramwaj w dodatku dojeżdżający tylko do Ząbek południowych.
            Łomianki mają około 15 tysięcy mieszkańców. W Ząbkach jest dużo
            więcej. w dodatku dochodzą pobliskie miejscowości.

            > Do USA to w ogóle nas nie porównuj... Jesteśmy 100 lat za
            murzynami.

            To niby lepiej przepłacać za koraliki i szkiełka?
            Właśnie dlatego nie powinniśmy budować parowozów tylko śmiało
            wchodzić w nowoczesne technologie. Widać w Stanach dawno doszli do
            wniosku, że tramwaj to przeżytek. A ty mówisz, że musimy naśladować
            murzynów.

            >Jeżeli
            > uważasz tramwaj za zły pomysł, to sie lepiej poważnie zastanów.
            Jedno że
            > powstałby wcześniej, bo zanim metro by wybudowali....

            Warto poczekać kilka lat i mieć rozwiązany całościowo problem
            komunikacji. Tramwaj też nie powstanie jutro.

            >Drugie to koszty - tramwa
            > j
            > miał kosztować ponad 300 mln zł, koszt metra wraz z taborem
            kosztowałby znaczni
            > e
            > więcej.

            Ustaliliśmy wszyscy na tym forum, a jest to też emanacja poglądów
            naszych włodarzy, że pieniądze nie mają tu żadnego znaczenia. Chodzi
            przecież o dynamikę rozwoju naszego miasta, o jego przyszłość. Wybór
            jest prosty: dobra komunikacja dla całego miasta albo zeslamsiejemy
            jak tralala.

            >Poza tym jeśli w Zabkach byłaby końcowa stacja metra to potrzebna
            byłab
            > y
            > pętla lub nawet zakład podobny do tego na Kabatach, a na to
            miejsca nie ma... T
            > o
            > smutna prawda....

            Poprowadzenie linii przez Ząbki do Powstańców i pętla pod Kawęczynem
            ma też ten plus, że za chwilę dołączą się do pomysłu władze
            Rembertowa bądź Zielonki i Kobyłki. Nabrałoby to zupełnie innego
            rozmachu.
    • firmowe1 Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 01.12.07, 08:00
      Pomysł bardzo dobry popieram.
      Uważam go za bardzo realny, znajdzie większe poparcie wśród potencjalnych
      sponsorów i udziałowców, jest wbrew pozorom bardziej sensowny, niż tramwaj
      warszawski w Ząbkach.
      Nieuniknionym jest, że Ząbki zostaną kiedyś wchłonięte przez Warszawę, a budowa
      jeszcze jednego przystanku metra tylko to przyspieszy i nie wydaje się żeby była
      droższa od 12 przystanków tramwajowych, przez tereny zupełnie niezagospodarowane.

      • zulu2000 Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 01.12.07, 08:33
        firmowe1 napisał:

        > Pomysł bardzo dobry popieram.

        Witam. Jako pierwszemu, który poparł ideę metra w Ząbkach
        przysługuje Ci przywilej zredagowania i rozpropagowania petycji do
        władz naszego miasta, miasta stołeczego Warszawy, sejmiku
        województwa, i władz RP. Tylko działania z rozmachem mogą przynieść
        sensowne efekty!!!
        Do dzieła!
        • wasyl1978 Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 01.12.07, 12:24
          proponuje jeszcze lotnisko, port morski, a moze jeszcze pociagi
          intercity by sie u nas zatrzymywały .....
          • zulu2000 Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 01.12.07, 13:08
            wasyl1978 napisał:

            > proponuje jeszcze lotnisko, port morski, a moze jeszcze pociagi
            > intercity by sie u nas zatrzymywały .....

            Dobre. Ironia ironią, ale teraz na poważnie.
            Jeśli miasto ma wydać sporą kasę na kawałek linii tramwajowej, to
            może lepiej dołożyć trochę, rozłożyć inwestycję w czasie, możliwie
            najszybciej zacząć gromadzić środki własne i zbudować coś z
            prawdziwego zdarzenia.
            O lotnisko niech się stara Modlin. Mają sporo gruntów i nie tak
            drogich.
            Metro ma tę zaletę, że nie trzeba wykupywać gruntów (jak pod linię
            tramwajową, a za sprzedanie gruntów przeznaczonych pod tramwaj można
            pozyskać niemałe środki.
            Metro jest i szybsze i wygodniejsze i dałoby połączenie z całą
            Warszawą wszystkim mieszkańcom. Sądzę, że w Ząbkach wystarczyłyby 2,
            góra 3 stacje. Na pewno w okolicach centrum i Powstańców.
            Oczywiście należy najpierw opracować studium możliwości realizacji
            przedsięwzięcia. Ale tym powinien się akurat zająć burmistrz.
            Sądzę, że przy nagłośnieniu projektu zyskałby on większe poparcie
            wśród mieszkańców Ząbek niż kadłubkowa linia tramwajowa.
            Możnaby nawet ogłosić jeśli nie referendum, to jakieś uczciwe
            badania sondażowe.
            • krzysztof.murawski Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 01.12.07, 15:47
              Zamiast się rozdrabniać na społeczne komitety poparcia rzeczy
              niemożliwych, proponowałbym powstanie jednego społecznego komitetu
              popierającego rozwiązania problemów komunikaczjnych w Ząbkach.
              Komitet ten nie miałby charakteru politycznego, gdy np. radny PiS
              zawiązuje społeczny komitet popierający propozycję burmistrza z PiS
              (czyli jest to trochę taki quasi społeczny komitet poperający
              burmistrza), ale funkcjonalny, tzn. służący usprawnieniu komuniacji
              niezależnie od tego, co z tego mieć będą posczególne ugrupowania.

              Komitet taki mógłby poprosić Radę, a także Burmistrza o wyznaczenie
              jakiejś kwoty na stworzenie porządnego studium rozwiązania
              komunikacyjnego dla Ząbek - z względnieniem planów i prognoz
              demograficznych, społecznych i wszelkich innych dla Ząbek i
              ościennych miast (np. Warszawy).

              Co Pan na to?
      • chudzini Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 01.12.07, 09:16
        > Nieuniknionym jest, że Ząbki zostaną kiedyś wchłonięte przez Warszawę, a budowa
        > jeszcze jednego przystanku metra tylko to przyspieszy i nie wydaje się żeby był
        > a
        > droższa od 12 przystanków tramwajowych, przez tereny zupełnie niezagospodarowan
        > e.
        >

        A słyszałeś o planach zagospodarowania Targówka Fabrycznego? Bo chyba nie...

        e-zabki.pl/index.php?/content/view/474/
    • artur_murawski Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 01.12.07, 11:03
      zulu2000 GRATULUJE INICJATYWY!!!!!!

      życzę wytrwałości i skuteczności w działaniach, z przyjemnością poprę Twój/Wasz
      pomysł. Proszę o informację odnośnie możliwości złożenia podpisu pod petycją
      Twojego/Waszego komitetu.

      ...to naprawdę budujące, że "nie jestem(eś) jednak tak uparty, jak chcieliby
      tego niektórzy na tym forum".

      Życzę samych sukcesów i kolejnych wspaniałomyślnych inicjatyw!

      pozdrawiam

      Artur Murawski

      • zulu2000 Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 01.12.07, 11:51
        artur_murawski napisał:

        > zulu2000 GRATULUJE INICJATYWY!!!!!!
        > Życzę samych sukcesów i kolejnych wspaniałomyślnych inicjatyw!

        Dziękuję. To miłe, że pomysł zaczyna spotykać się z życzliwym
        odzewem.
        Liczę jednak również na Pana wsparcie jako przedstawiciela
        ząbkowskiej Rady. "Czynniki oficjalne" mają zawsze większą siłę
        przebicia. Tego typu inicjatywa potrzebuje wsparcia ludzi
        energicznych i obdarzonych zapałem do działania na rzecz miasta.
        Pańskie zaangażowanie w realizację projektu będzie również znakomitą
        okazją do udowodnienia wszystkim malkontentom (przyznam, że i mnie
        samemu), zarzucającym Panu zbyt małą aktywność w pracach samorządu,
        że ich opinie nie mają pokrycia w rzeczywistości.
        Uważam bowiem, że przeprowadzenie tak trudnego i dalekosiężnego
        projektu będzie wymagało olbrzymiego zaangażowania zwłaszcza ze
        strony Rady Miasta.

        Pozdrawiam serdecznie.
        • artur_murawski Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 01.12.07, 13:03
          ….z przykrością muszę Pana poinformować, że niestety nie włączę się aktywnie w
          prace Komitetu popierającego Pańską inicjatywę /poza złożeniem swojego podpisu
          pod przedmiotową petycją –oczywiście jak już Pan ją przygotuje/, gdyż całkowicie
          jestem zaangażowany w prace projektu Społecznego Komitetu Poparcia Budowy Linii
          Tramwajowej – którego jestem entuzjastycznym zwolennikiem i bardzo mocno wierzę
          w sens działań mających na celu realizację tej inicjatywy.

          Ponadto na chwilę obecną ze swojej strony nie widzę szans na konstruktywną
          współpracę przy realizacji w/w inicjatyw z osobą z której poglądami się nie
          zgadzam, tzn -pozwolę przytoczyć sobie niektóre z Pańskich wypowiedzi:

          „Społeczny Komitet Poparcia Bzdury Tramwajowej
          zulu2000 28.11.07, 23:01
          Zaczynam się zastanawiać, czy to całe zamieszanie z kompletnie
          bezsensownym i nierealnym pomysłem jest tylko wynikiem sprytnej
          propagandowej manipulacji czy też efektem jakiegoś oszołomienia.
          Jak nie wyjdzie z tramwajem, to może jakaś linia trolejbusowa albo
          kolejka linowa? Też dobre pomysły.

          Re: Społeczny Komitet Poparcia Bzdury Tramwajowej
          zulu2000 29.11.07, 19:00
          To już może lepiej powymyślać perpetuum mobile? Albo kamień
          filozoficzny...

          Re: Nie karmić TROLA !!!
          zulu2000 01.12.07, 11:59
          …pomysł z tramwajem, zwłaszcza jego przebieg, jest wyjątkowo beznadziejny.

          Re: Społeczny Komitet Poparcia Bzdury Tramwajowej
          zulu2000 29.11.07, 19:13
          … inwestycja jest skrajnie nierentowna i służy wyłącznie propagandzie
          chłopczyków z PiSu. Gdyby dyrektorem TW był jakiś partyjny koleś, to by pewnie
          wybudowali linię. Tylko przez kolejne lata dokładaliby wszyscy do tej cudownej
          inicjatywy.”


          Jednocześnie zapewniam Pana nie zamierzam w żaden sposób dyskredytować działań
          Pańskiego komitetu, gdyż w przeciwieństwie do Pana uważam, że każde działania
          mające na celu rozwiązanie problemów komunikacyjnych naszego miasta z m.st. W-wa
          są zasadne

          życzę powodzenia
          Artur Murawski
          • zulu2000 Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 01.12.07, 13:20
            artur_murawski napisał:

            > ….z przykrością muszę Pana poinformować, że niestety nie włączę
            się aktyw
            > nie w
            > prace Komitetu popierającego Pańską inicjatywę /poza złożeniem
            swojego podpisu
            > pod przedmiotową petycją –oczywiście jak już Pan ją przygotuje/,
            gdyż cał
            > kowicie
            > jestem zaangażowany w prace projektu Społecznego Komitetu Poparcia
            Budowy Linii
            > Tramwajowej – którego jestem entuzjastycznym zwolennikiem i bardzo
            mocno
            > wierzę
            > w sens działań mających na celu realizację tej inicjatywy.

            Jestem nieco rozczarowany i zdziwiony.
            Wydaje mi się, że wypadałoby wybrać między jednym projektem a
            drugim. Oczywiście, linia tramwajowa jest łatwiejszym zadaniem do
            realizacji niż metro. Nie rozwiązuje ona jednak problemów całego
            miasta a tylko jego południowej części. Jej realizacja uniemożliwi
            ostatecznie realizację metra.

            > Ponadto na chwilę obecną ze swojej strony nie widzę szans na
            konstruktywną
            > współpracę przy realizacji w/w inicjatyw z osobą z której
            poglądami się nie
            > zgadzam, tzn -pozwolę przytoczyć sobie niektóre z Pańskich
            wypowiedzi:

            Jak Pan widzi od początku konsekwentnie kwestionowałem sensowność
            budowy tramwaju i podawałem konkretne argumenty. Może forma mojej
            wypowiedzi budzić emocje, ale ja już tak mam :-)
            Uważam jedna, że powinno się wybierać lepsze rozwiązania.
            Gdybym wysunął moją propozycję pod zmienionym nickiem (a taki
            wariant też brałem pod uwagę chcąc uniknąć właśnie takich sytuacji,
            że zulu2000 jak coś napisze to zaraz troll). Jeśli jakiś pomysł jest
            pożyteczny, to jestem w stanie współpracować nawet z
            fundamentalistycznymi platformersami i pisowiakami. W końcu interes
            miasta jest ważniejszy niż jakieś tam polityczno-światopoglądowe
            animozje.
            Wierzę, że ogólna idea wykrystalizuje się, również dzięki pomocy
            forumowiczów i Rady Miasta, w konkretny i realistyczny projekt.
            Liczę również na Pana opinie.
            Pozdrawiam
    • wstachera Metro do Ząbek 02.12.07, 23:20
      Z zaciekawieniem przeczytałem na forum posty z wątku o metrze do
      Ząbek.

      Dziwi mnie trochę agresywny ton wypowiedzi niektórych forumowiczów i
      ich próby zdyskredytowania osoby autora pomysłu – zulu2000, zamiast
      merytorycznej dyskusji o samym pomyśle. Być może jest to chęć
      rewanżu za mało pochlebne opinie zulu2000 na temat tramwaju. Ale to
      pozostawiam sumieniu autorów tych tekstów.

      Kilka dni temu napisałem swoje zdanie na temat tramwaju:
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=97&w=69281347&a=72642482
      Dzisiaj chciałbym wyrazić swoją opinię co do pomysłu „Metro do
      Ząbek”.

      W krótki, żołnierski sposób o metrze do Ząbek powiedziałbym tak:
      - rozwiązanie dla Ząbek jeszcze lepsze, jeszcze droższe i jeszcze z
      mniejszymi szansami na szybką realizację. Czy to znaczy, że nie
      warte dyskusji? Wprost przeciwnie.

      Wiadomo, że bez Warszawy metra do Ząbek nie wybudujemy. W planach
      metro od Dworca Wileńskiego będzie przebiegać wzdłuż ulicy
      Radzymińskiej, aż na Zacisze, a potem odbije w kierunku ul.
      Kondratowicza.

      Podstawowym więc pytaniem, które należałoby sobie zadać to: „Co
      mogłoby spowodować, aby Warszawa skorygowała ten planowany przebieg
      i „na początek” przybliżyła linię do Ząbek w rejon
      M1/Praktiker/Makro?”

      Według mnie takim argumentem jest doskonałe miejsca na budowę
      parkingów Park&drive dla całego powiatu wołomińskiego i wschodniej
      części Białołęki. W miejscu, gdzie Wojewoda Sasin planował budowę
      EuroBazaru2012, w trójkącie Radzymińska, Trasa Toruńska, Trasa
      Olszynki Grochowskiej, jest idealne miejsce na taki parking. Tu
      przecież zbiegają się (lub będą zbiegać) obecne S8, nowe S8 - Via-
      Baltica WOW. I myślę, że tu chętnie przesiadali by się z własnych
      pojazdów na metro mieszkańcy Ząbek, Zielonki, Kobyłki, Wołomina,
      Radzymina, Białołęki itd.. Być może finansowe zainteresowanie tym
      projektem wyraziliby też właściciele pobliskich sieci handlowych
      oraz władze Targówka, które planują w pobliżu budowę centrum
      sportowo-rekreacyjnego.

      Dla Warszawy byłaby to tylko decyzja o lekkiej korekcie trasy –
      odbicie na Bródno trochę w innym miejscu. A na pewno sporo osób
      zrezygnowałoby z wjazdu samochodem do stolicy. Można byłoby też
      ograniczyć wjazd prywatnych autobusów do centrum. Linie W, S, A itp.
      mogłyby mieć swoje pętle właśnie przy tej stacji metra, do której
      dojazd po WOW i nowej S8 byłby szybki i wygodny.

      Uważam, że taka korekta, przy odpowiednim nagłośnieniu i zabiegach
      (władz Ząbek, powiatu, SISKOMu) może się udać. Dużo mniej realna
      jest wersja z wprowadzeniem metra do Ząbek. Ale i tak metro przy
      M1/Praktikerze/Makro byłoby ogromną dla nas szansą na usprawnienie
      komunikacji z Warszawą. Po pierwsze mieszkańcy Ząbek południowych,
      dzięki przebudowanej Żołnierskiej i nowej S8 w ciągu 5 minut mogliby
      bez korków dojechać do stacji metra. Analogicznie mieszkańcy Ząbek
      centralnych i północnych, dzięki planowanej ul. Wolności i tunelowi
      pod torami PKP równie szybko mogliby się tam dostać. Dla
      niezmotoryzowanych miasto Ząbki, wykorzystując ww. trasy,
      zapewniłoby autobusową (lub minibusową) komunikację publiczną o
      dużej częstotliwości kursowania.

      Wariant metro do M1/Praktikera/Makro nie rywalizuje z projektem
      tramwaju do Ząbek. Oba projekty nie wykluczają się, ale
      uzupełniają. Reasumując - według mnie warto nad pomysłem zulu2000
      poważnie popracować. A jak już będziemy mieli metro przy M1 to...
      będziemy temat drążyć dalej.

      Radny Waldemar Stachera
      CZAS NA ZĄBKI
      • tedglen Re: Metro do Ząbek 03.12.07, 09:33
        wstachera napisał:

        > W krótki, żołnierski sposób o metrze do Ząbek powiedziałbym tak:
        > - rozwiązanie dla Ząbek jeszcze lepsze, jeszcze droższe i jeszcze
        > z
        > mniejszymi szansami na szybką realizację. Czy to znaczy, że nie
        > warte dyskusji? Wprost przeciwnie.

        Oczywiście metro powinno dojeżdżać do miast położonych wokół W-wy,
        nawet tak odległych jak Łomianki, Piaseczno czy nawet Zielonka.
        Oczywiście jest to realne tylko wtedy, gdy założymy, że wagoniki
        metra jeżdżą również po powierzchni, niekoniecznie pod ziemią w 100%
        przebiegu trasy. Tam gdzie nie jest to konieczne czyli teren jest
        słabo zurbanizowany wystarczy na trasie metra zbudować bezkolizyjne
        skrzyżowania (tunele, wiadukty).
        • zanecin Re: Metro do Ząbek 03.12.07, 09:55
          Nikt normalny nie będzie przeciwny alternatywnym środkom komunikacji.
          Natomiast debilna krytyka tramwaju a później wyciąganie na zasadzie
          konkurencyjnej kontrpropozycji metra musiało spowodować odzew.
          • firmowe1 Re: Metro do Ząbek 03.12.07, 10:25
            zanecin napisał:

            > Nikt normalny nie będzie przeciwny alternatywnym środkom komunikacji.
            > Natomiast debilna krytyka tramwaju a później wyciąganie na zasadzie
            > konkurencyjnej kontrpropozycji metra musiało spowodować odzew.

            Facet, poległeś w dyskusji, nie próbuj ratować swojej skóry, jest na to za
            późno, oddaj pokłon ZULU 2000, a zapomnimy o tym!
            • zanecin Re: Metro do Ząbek 03.12.07, 11:33
              "poległeś w dyskusji" jakiej dyskusji ??
              • zanecin Re: Metro do Ząbek 03.12.07, 11:36
                Nie czuję się na tyle mocny aby dyskutować, ale czsami skomentuję
                • zulu2000 Re: Metro do Ząbek 03.12.07, 13:30
                  zanecin napisał:

                  > Nie czuję się na tyle mocny aby dyskutować, ale czsami skomentuję

                  Przynajmniej raz szczerze. :-)))
                  Deklarowana słabość intelektualna nie przeszkadza ci jednak obrażać.
                  Jeśli nie stać cię na argumenty, słabe czy mocne, to daruj sobie i
                  idź już na przystanek, poczekaj na tramwaj:-)
                  Najlepiej pod urząd.
                  • zanecin Re: Metro do Ząbek 03.12.07, 14:26
                    :0
              • wasyl1978 Re: Metro do Ząbek 03.12.07, 11:42
                nie czepiaj sie Zulusa On nie rozumie slowa dyskusja :-(
                ale jak juz dociagnie metro do Ząbek to ja zaloze spoleczny komitet
                wybudowania odnogi metra do Drewnicy. W rozkladzie beda oznaczenia
                np: 14:40 d*

                *d - podjazd do Drewnicy
            • net_nick Re: Metro do Ząbek 03.12.07, 12:08
              Panie Waldemarze
              Miał Pan dwa nicki jako wstachera i zulu2000... i było mało?
              Musi Pan jeszcze jako firmowe1 pisać?
              Niech pozostanie wyłącznie Dr Jekyll i pan Hyde. Tak jest zabawniej.
              • zulu2000 Re: Metro do Ząbek 03.12.07, 13:27
                net_nick napisał:

                > Panie Waldemarze
                > Miał Pan dwa nicki jako wstachera i zulu2000... i było mało?

                Że akurat ty czepiasz się, zresztą jak kulą w płot, o zmianę nicków,
                to naprawdę śmieszne. Widzisz, nie każdy jest taką ofiarą, że musi
                jak ty zmieniać nicki.
                A zabawne, to jest to, że jakoś nie potraficie znaleźć argumentów
                przeciwko proponowanym przezemnie rozwiązaniom.
                Potraficie tylko obsikiwać nogawki i tyle.
                Potraficie jedynie obśmiewać nawet najlepsze rozwiązanie, jeśli nie
                pochodzi od waszych partyjnych guru. A jeszcze chwilę wcześniej
                mieliście gemby i klawiatury pełne umiłowania i troski o nasze
                miasto. Hipokryci. Małe, żałosne ludziki.
      • kristoflaskowski Re: Metro do Ząbek 03.12.07, 12:41
        podobno Stalin dał nam wybór między metrem i PKiN. Podobno nasze
        władze wybrały wtedy pałac.
        Faktem, jednak jest, że budowa metra na pragę była planowana:

        "Dać nura pod Wileńskim

        Film z nurkowania w 40-metrowym szybie metra u zbiegu ul. Targowej i
        al. Solidarności udało się obejrzeć reporterom "Dziennika".
        Szyb pochodzi jeszcze z lat 50. ubiegłego wieku. Ma 40 metrów i
        kończy się komorą wentylacyjna oraz poziomymi sztolniami - czyli
        korytarzami, którymi robotnicy mieli dostać się do tunelu metra pod
        al. Solidarności. Szyb znajduje się pod wodą, na nagraniu widać
        m.in. fragmenty konstrukcji, ceramiczne elementy instalacji
        elektrycznych, żarówki.

        - Woda przy lekkim poruszeniu robiła się bardzo mętna i mimo
        specjalnej lampy była przejrzysta jedynie na około 40-50 cm -
        mówi "Dziennikowi" Sławomir Paćko, znany w środowisku płetwonurek. -
        Pod wodą musiałem przebijać się przez zwisające ze stropu
        wapienne "makarony", które powstały przez stopniowe zatapianie
        tuneli. Kruszyły się przy lekkim dotknięciu i dodatkowo mąciły wodę -
        mówi Paćko.

        Płetwonurkowie zeszli do szybu w 2000 roku, na zlecenie inwestora
        centrum handlowego, który chciał mieć pewność, że tunele nie
        przeszkodzą w budowie CH Wileńska.

        Jak informuje gazeta, tunele po prawej stronie Wisły nie są jedynymi
        zalanymi szybami pod miastem. Większość z nich to szyby tzw.
        głębokiego metra, budowanego w latach 50.
        - W sumie powstało 17 pionowych szybów i fragmentów poziomych
        sztolni. Najgłębsza znajduje się pod placem Teatralnym na głębokości
        ponad 60 metrów - mówi inż. Jerzy Twardowski. - Podziemna kolejka
        miała powstać inaczej niż obecnie. Nie fragmentami, ale jednocześnie
        w kilkunastu miejscach - dodaje.

        Na temat głębokiego metra krąży w stolicy wiele tzw. miejskich
        legend. Jedna z nich mówi, że jedną z planowanych stacji miał być
        Teatr Rampa. Inna, że we fragmencie tunelu pod Wisłą Rosjanie
        schowali broń. Większość opowieści mija się całkowicie z prawdą,
        poza jedną: przez wiele lat w tunelu na Targówku znajdowała się...
        leżakownia win.

        Projekt głębokiego metra zakładał stację postojową - na wzór tej,
        która dziś znajduje się na Kabatach - na Targówku. Pociągi miały
        jeździć od ul. Szwedzkiej na drugą stronę Wisły do pl. Wilsona
        (wówczas Komuny Paryskiej), pl. Unii Lubelskiej wzdłuż
        Marszałkowskiej. Przewidywano następujące stacje: pl. Wilsona, Dw.
        Gdański, Muranów, pl. Bankowy, Próżna, Śródmieście, pl. Konstytucji
        i pl. Unii Lubelskiej. Na odcinku w stronę Pragi miały powstać dwie
        stacje: pl. Teatralny i w okolicy Dworca Wileńskiego.

        - Dziś infrastruktura metra budowanego w latach 50. jest już całkiem
        bezużyteczna. Wielka szkoda, że ogromne pieniądze i ludzka praca
        poszły na marne - mówi inż. Twardo."

        www.zw.com.pl/zw2/index.jsp?place=Lead04&news_cat_id=245&news_id=174888&layout=1&forum_id=50805&p
        age=text


      • netgater Re: Metro do Ząbek 03.12.07, 13:11
        Zapytam tak: skoro jest Pan za tym, żeby pomysł metra w jakiś
        sposób ciągnąć dalej, to czy jest też Pan za tym, żeby przeznaczyć
        jakieś środki w budżecie Miasta na jakieś wstępne opracowanie,
        takie jak w przypadku linii tramwajowej?
        Innymi słowy, czy uważa Pan ten pomysł za poważny na tyle, aby
        wydać już jakieś środki na jego propagowanie/wspieranie?
      • tomkrt Czy można prosić o ukontretnienie procpozycji 03.12.07, 14:01
        Jeśli rzeczywiście Zul2000 i Pan Stacher oczekują rzeczowej dyskusji na ten temat to należy wcześniej tą propozycje skonktretyzować

        - gdzie by się miała by ta linia zaczynać (od której planowanej stacji)
        - jaki miała by mieć przebieg i gdzie się kończyć.
        - gdzie miały by być ulokowane stacje
        Najlepiej jakiś szkic.

        Bo informacja podana przez Zula w pierwszym poście

        >W projektach budowy metra dla lewobrzeżnej Warszawy przewidziano
        >końcową pętlę nieopodal granicy Ząbek (Łodygowa - Radzymińska).

        Jest daleka od prawdy bo najlbiższa Stacja obecnie planowanej odngogi stacji merta - Zacisze lub Kondrtatowicza są oddalone ok 3 km od granicy miasta Ząbki.

        A stacja końcowa - Bródno jest w odlełości ok 5 km od granicy Ząbek i jest tak zaprojektowana aby możliwe było przedłużenie metra w kierunku północnym (Białołęki).
        • wstachera Re: Czy można prosić o ukontretnienie procpozycji 03.12.07, 14:52
          Panie Tomaszu,

          ja bym zaczął od wersji:
          1. przystanek metra w trójkącie Trasa Toruńska/ul.Radzymińska/TOG
          2. w rejonie przystanku parkingi Park&Drive
          3. metro zgodnie z aktualnymi planami skręca na Bródno

          Pozdrawiam
          W.Stachera
        • zulu2000 Re: Czy można prosić o ukontretnienie procpozycji 03.12.07, 15:30
          tomkrt napisał:

          > Jeśli rzeczywiście Zul2000 i Pan Stacher oczekują rzeczowej
          dyskusji na ten tem
          > at to należy wcześniej tą propozycje skonktretyzować

          Pomysł jest całkowicie świeży. Powstał jako alternatywa dla planów
          linii tramwajowej. Sądzę, że właśnie to forum może stać się
          pierwszym miejscem, gdzie można będzie rozwinąć (lub zwinąć) tĘ
          propozycję. :-)

          > Bo informacja podana przez Zula w pierwszym poście

          Jeśli można, to "przez zulu". Zulu to uniwersalny czas koordynowany.

          > >W projektach budowy metra dla lewobrzeżnej Warszawy przewidziano
          > >końcową pętlę nieopodal granicy Ząbek (Łodygowa - Radzymińska).
          >
          > Jest daleka od prawdy bo najlbiższa Stacja obecnie planowanej
          odngogi stacji me
          > rta - Zacisze lub Kondrtatowicza są oddalone ok 3 km od granicy
          miasta Ząbki.

          Proszę wybaczyć, ale 3 km, to chyba jednak stosunkowo niedaleko. :-)

        • zulu2000 Metro kontra tramwaj 03.12.07, 16:42
          Argumenty za metro:
          1. Przy poprowadzeniu linii do centrum M1 (propozycja p. Stachery)
          Ząbki nie wydadzą ani złotówki. Trzebaby tylko dobrze lobbować. A
          zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wydać na dobre drogi choćby.
          2. P. Stachera wspomniał o parkingach. Również taki pomysł pojawił
          się w propozycji zwolenników linii tramwajowej. Tyle tylko, że
          parking obok pętli musiałby być usytuowany w środku miasta.
          Spowodowałoby to zwiększenie natężenia ruchu.

          Proszę o inne za i przeciw.
          • tomkrt Re: Metro kontra tramwaj 03.12.07, 19:33
            Każdy z środków transportu zbiorowego ma swoją specyfikę.
            Np. maksymalne strumień pasażerów jaki może przenieść i minimalny strumień pasażerów jaki musi być aby możn było dany typ transportu rozważać.
            np. trawmwaj zwykły - maksymalna przepustowość 12 tys/h
            tramwaj szybki do 18 tys/h
            graniczny strumień opłacalności ok 3000 pas/h
            Linia metra maksymalna przepustowość ok 55 tys/h
            wartość strumienia pasażetrów przy którym rozważa się rozwiązania metrowe to ok 20 tys/h.
            O ile chodzi o druga linię metra, w 100 procentach uzasadniona jest budowa centralnego odcinka, no i może odcinka zachodniego jest. Pozostałe odcinki - Bgórno i Gocław są na granicy opłacalności.
            analizy przeprowadza się podobnie jak ta co była przeprowadzona dla taramwaju do Ząbek - czyli dzieli się obszar warszawy na rejony komunikacyjne, wyznacza ich chłonność, na tej podstawie wyliczane są prognozowane potoki pasażerskie.

            1) Takie prace dla drugiej linii metra były prowadzone w latach 2002 2005 i się zakończyły wyborem najbardziej optymlanego przebiegu trasy i lokalizacji stacji. Obecnie podobne prace są już zaawansowane dla 3 linii metra i zaczynają się dla czwartej.
            Obecnie jest już za późno na jakiekolwiek zmiany odcinek praski II linii metra jet już na etapie uzyskiwania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych i jakiekolwiek większe zmiany przebiegu nie są już możliwe bez wprowadzania poważnych opóźnień w rezlizacji inwestycji.

            2) Co do samego pomysłu wydłużenia pętli metra- w okolice CH M1 - nie znajduje żadnego uzasadnienia - CH nie generuje aż tak wielkich potoków pasażerskich, nie bardzo sobie wyobrażam budowy większego parkingu niż na 1000 aut.
            Wydłużenie linii o te kilka kilometrów spowoduje wydłużenie czasu przejazdu, podniesnienie kosztów (będą musiały kuroswać dodatkowe składy dla zapewnienia podobnej częstotliwości). Drastyczne obniżenie atrkcyjności takiego połączenia a co zatym idzie spadku potoków pasażerkich na korzyść innych środków tansportu.
            A biorąc pod uwagę że budowa metra jest kilkadziesiąt razy droższa niż budowa linii tramwajowej takiej samej długości to polecą wszystkie wskażniki opłacalność ekonomicznej.
            Koszt budowy 4km tunelu i stacji - to będzie ok 1 mld.
            Wg mnie to jest kuriozalny pomysł nie mający żadnego uzuasadnienia ekonomicznego do realizacji.
            A szanse przekoania Warszawy do opóznienia budowy pólnocno-praskiej odnogi metra o ok roku i wydanie na niego o 1 mld więcej są mniejsze od zera.

            3) nie wiadomo co w tym wypadku ze stachą Zacisze

            4) Jeśli chodzi o parking Park&Ride to takowy jest planowany w okolicy Tesco. Tam ma powstać węzeł przesiadkowy, i tam będzie można się przesiąść na szybką kolejkę obwodową Okęcie - tunel średnicowy - Dw Gdański, Legionowo Modlin.
            W nasypie torowiska ma powstać przystanek klejowy "Radzymińska"
            W pobliżu będzie też stacja metra, będą pętle autobusów ZTM, możliwe, że również pętla tramwajowa przedłużona z ul.Stalowej.
            Parking będzie położony tuż przy obwodnicy śródmieści - będzie można na nią wjechać za pomocą węzła z ul. Radzymińską.
            Na tym parkingu będą kończyły bieg prywatne linie autobusowe z Radzymina, Marek, Wołomina, Zielonki.

            5) Co do tego terenu przy Radzymińskiej i TOG to na razie nic się nie zmieniło - nadal w rosporządzeniu do specustawy o EURO 2012 jest wpisana budowa Targowiska w tym miejscu. Na razie nikt z nowych władz nie zaproponował alternatywnego rozwiąznia problemu kupców.
            • netgater Re: Metro kontra tramwaj 03.12.07, 20:31
              Panie Tomku, jak zwykle rzeczowo i na temat.
              Pomysłu z metrem nikt na poważnie tu nie brał. Widać to po
              wypowiedziach samego "pomysłodawcy", jak i tych którzy go "poparli".
              Szkoda czasu na czcze gadanie.
            • zulu2000 Re: Metro kontra tramwaj 04.12.07, 08:12
              tomkrt napisał:

              > Każdy z środków transportu zbiorowego ma swoją specyfikę.
              > Np. maksymalne strumień pasażerów jaki może przenieść i minimalny
              strumień pasa
              > żerów jaki musi być aby możn było dany typ transportu rozważać.
              > np. trawmwaj zwykły - maksymalna przepustowość 12 tys/h
              > tramwaj szybki do 18 tys/h
              > graniczny strumień opłacalności ok 3000 pas/h

              Jak więc wygląda "strumień opłacalności" dla planowanej linii
              tramwajowej do południowych Ząbek. Jakoś w opracowaniu nic na ten
              temat nie widać. Bo to, że musi być tyle a tyle żeby się opłacało,
              nie znaczy, że tyle będzie.

              > 2) Co do samego pomysłu wydłużenia pętli metra- w okolice CH M1 -
              nie znajduje
              > żadnego uzasadnienia - CH nie generuje aż tak wielkich potoków
              pasażerskich,
              > nie bardzo sobie wyobrażam budowy większego parkingu niż na 1000
              aut.

              Taaa... Pusto ci tam i głucho, żadnego generatora ruchu. Martwota
              ino.
              Bezpośrednie sąsiedztwo Ząbek, Marek, mającego w niedalekiej
              przyszłości powstać węzła komunikacyjnego, to wszystko nic.

              > Wydłużenie linii o te kilka kilometrów spowoduje wydłużenie czasu
              przejazdu, po
              > dniesnienie kosztów (będą musiały kuroswać dodatkowe składy dla
              zapewnienia pod
              > obnej częstotliwości).

              Najlepszy byłby zatem kilometrowy odcinek.

              Drastyczne obniżenie atrkcyjności takiego połączenia a c
              > o zatym idzie spadku potoków pasażerkich na korzyść innych środków
              tansportu.

              Tu już popuściło się wodze logiki. Wynika z tego, że im dalej mogę
              przejechać jednym środkiem transportu, tym częściej będę zmieniał go
              na inne.

              Całe to niby rzeczowe "opracowanie" ma służyć tylko temu, aby
              wykazać, że to tramwaj jest zbawieniem dla Ząbek. Nawet wbrew
              logice. Ale przynajmniej szczerze.
              • tomkrt Re: Metro kontra tramwaj 04.12.07, 13:05
                Może zulu2000 przemówią do ciebie koszta nie samej budowy a eksploatacji.

                Koszt przewiezienia jednego pasażera na takim samym odcinku przy potoku pasażerów ok 10 tys /h
                w przypadku autobusu, tramwaju i pociągu są zbliżone.

                pociąg (SKM) 2 - 3 zł (1,5 -2 zł przy 20 tys/h)
                tramwaj 2-3 zł
                autobus 2,5-4 zł
                metro - ok 12 zł (8-9 zł przy 20 tys/h)

                (tylko ze ten strumień pasażerów jest już trudny do przewieizienia autobusem to oznaczało autobus kursujący co 30 - 40 sekund, trasa tramwajowa sobie spokojne z tym poradzi a metro i kolej mają jeszcze dużą rezerwę)

                metro to bardzo kosztowna zabawka, bo utrzymanie satacji, tuneli, torowisk, wszystkich instalacji, ogrzewania - kosztuje. Sporo kosztuje też utrzymanie odpowiedzniego poziomu bezpieczeństwa. Metro zatrudnia sporo ludzi, non stop pracują pompy bez których tunele zostały by zalane itp.

                Każdy wie ile kosztuje bilet, reszte trzeba dopłacać ze wspólnej kasy.

                Pytałeś się kiedyś jak wygląda rentowność linii 199
                nasze miasto dopłaca do każdego wozokilometru 6,5 zł
                Od nowego roku będzie drożej 6,8 zł.

                Dlatego przy podejmowaniu deczyji o budowie danego typu infrastrutkury komunikacyjnej nie są tak bardzo ważne koszta samej budowy a ważniejsze są koszta eksploatacji jakie trzeba będzie ponosić przez 30 lat lub dłużej.
                Wiele miast zarzuciło już dalszą rozbudowę sieci metra - np. w Paryżu postawiono obecnie na budowę linii tramwajowych komunikujących zewnętrzne dzielnice z centrum lub z metrem.
                pl.youtube.com/watch?v=AFMlDvD1gc4
            • wstachera Re: Metro kontra tramwaj 04.12.07, 10:02
              No cóż, każda pliszka swój ogonek chwali. SISKOM chwali tramwaj,
              którego jest pomysłodawcą, a krytykuje inne pomysły.

              Jak czytam dyskusję o tramwaju na forum Zielonego Mazowsza, to tam
              dla odmiany jest szereg niepochlebnych opinii dla tej inwestycji,
              łącznie ze sformułowaniami w stylu:

              „Pociesza mnie też to, że w Biurze Drogownictwa i Komunikacji do
              działu HUMOR trafiają nie moje wystąpienia w/s metra, ale Pańskie w
              sprawie budowy linii tramwajowej do Ząbek (stąd zresztą się o nich
              dowiedziałem).” – dotyczy Pana robert_c, który wypowiada się również
              na naszym forum

              „Zwracam tez uwagę, że SISKOMowi w tej sprawie chodzi przede
              wszystkim o poszerzenie rezerwy terenowej pod ciąg ulicy Nowo-
              Ziemowita w planie Ząbek (chcą klasy G, zamiast Z jak jest obecnie w
              planie i likwidacji pasa zieleni). natomiast tramwaj jest tyko
              drobnym odpryskiem w całej sprawie.”

              Mnie się osobiście wydaje, że osoby publiczne i opiniotwórcze z
              terenu naszego miasta: burmistrzowie, radni, działacze SISKOM
              powinni przede wszystkim starać się promować, a nie deprecjonować
              pomysły, które służą naszemu miastu, chociaż z perspektywy Warszawy
              są mniej opłacalne. Liczyłem, że pan Tomek postara się znaleźć
              jakieś pozytywy, które można byłoby wykorzystać w rozmowach z
              decydentami w Warszawie, ma przecież duże doświadczenie w tej
              kwestii. Pod tym względem zawiodłem się.

              Pozwolę sobie też na drobną polemikę w kilku kwestiach poruszonych
              przez p. Tomka:

              1. Uważam, że nie jest za późno na lobowanie w sprawie metra.
              Mówienie, że jest za późno zanim zaczęło się cokolwiek robić, to od
              razu stawianie siebie w pozycji przegranej. Nie takie inwestycje się
              koryguje w Warszawie, w zależności od tego kto akurat rządzi. Chyba,
              że zwyczajnie nie chce się czegoś robić, to najlepiej powiedzieć, że
              jest za późno (patrz wodociąg w DW634).
              2. Wzrost kosztu budowy metra – proszę zauważyć, że w większości
              przedłużenie metra mogłyby być wykonane po powierzchni, a więc dużo
              taniej, niż krótszy odcinek podziemny.
              3. Ze względu na interes Ząbek, powinniśmy popierać rozwiązania,
              które zmniejszają ruch samochodowy przez Ząbki – budowa Park&Ride w
              miejscu przez Pana wskazanym i drugiego przy pętli tramwajowej w
              Ząbkach, ruch pojazdów przez Ząbki raczej zwiększą, a parking przy
              M1 zdecydowanie zmniejszy.
              4. Jeżeli budowa targowiska przy ul. Radzymińskiej dojdzie do
              skutku, to bez metra w tym miejscu Ząbki będą miały duże kłopoty.
              Dlatego fakt budowy targowiska powinniśmy wykorzystać w rozmowach z
              władzami Warszawy. Ale zapomniałem… , ze Pan przecież nie szuka
              sposobów, jak pomysł z metrem zrealizować.

              Ja sobie oczywiście zdaję sprawę, że szansa na realizację metra jest
              mała, tak jak i szansa na realizację linii tramwajowej, ale przecież
              lobowanie na rzecz metra nic nas nie kosztuje. Dlatego ja bym
              spróbował powalczyć.

              Pozdrawiam
              radny Waldemar Stachera
              CZAS NA ZĄBKI
              • netgater Re: Metro kontra tramwaj 04.12.07, 10:46
                > Jak czytam dyskusję o tramwaju na forum Zielonego Mazowsza, to
                > tam dla odmiany jest szereg niepochlebnych opinii dla tej
                > inwestycji, łącznie ze sformułowaniami w stylu:
                > „Pociesza mnie też to, że w Biurze Drogownictwa i Komunikacji do
                > działu HUMOR trafiają nie moje wystąpienia w/s metra, ale Pańskie
                > w sprawie budowy linii tramwajowej do Ząbek (stąd zresztą się o
                > nich dowiedziałem).”

                Ta sama osoba, która to napisała, w toku dalszej dyskusji pisze już
                tak:
                "Po zapoznaniu się z materiałami ze strony SISKOMU w sprawie
                tramwaju do Ząbek nieco zrewidowałem swoje stanowisko. Konkretnie
                uważam, że warto byłoby wpisać rezerwę terenu pod te linie do
                planów miejscowych oraz wykonując zaplanowane do 2012 inwestycje
                drogowe: Nowokijowska i obwodnica śródmiejską odpowiednie wiadukty
                (w tym przebicie pod torami kolejowymi) wykonać z rezerwą dla
                tramwaju."

                Jak widać można zmienić zdanie.

                1. skoro będzie metro na Kondratowicza, to nie lepiej tam zrobić
                parking P&R oraz tam skierować nasze lokalne linie autobusowe? Nie
                trzeba chyba zmieniać przebiegu metra żeby zrealizować ten pomysł.

                2. metro w przebiegu do M1 to nie jest inwestycja ząbkowska.
                Odwlekanie decyzji poprzez podnoszenie rozstrzygniętych już spraw
                to polska specjalność. Zupełnie jak ze Stadionem Narodowym. W tym
                momencie to już nie jest lobbing.
                • zulu2000 Re: Metro kontra tramwaj 04.12.07, 12:55
                  > Ta sama osoba, która to napisała, w toku dalszej dyskusji pisze
                  już
                  > tak:
                  > "Po zapoznaniu się z materiałami ..........
                  >
                  > Jak widać można zmienić zdanie.

                  Taaa. Ale odrobinę dalej pisze:
                  "Natomiast nigdy nie myślałem o ciągnięciu tej linii aż do Ząbek i
                  nadal jestem sceptyczny (zwłaszcza, że w samych Ząbkach miałaby
                  przechodzić po obrzeżach). "

                  Jak już cytujesz, to nie manipuluj.

                  > 2. metro w przebiegu do M1 to nie jest inwestycja ząbkowska.
                  > Odwlekanie decyzji poprzez podnoszenie rozstrzygniętych już spraw
                  > to polska specjalność. Zupełnie jak ze Stadionem Narodowym. W tym
                  > momencie to już nie jest lobbing.

                  A czy wcześniej ktoś podnosił ten problem?
                  Siła oddziaływania byłaby większa, gdyby wspólnie wystąpili o
                  korektę linii metra "włodarze" Ząbek i Marek.
              • tedglen Re: Metro kontra tramwaj 04.12.07, 10:51
                wstachera napisał:

                > lobowanie na rzecz metra nic nas nie kosztuje. Dlatego ja bym
                > spróbował powalczyć.

                A ja bym proponował z tych dwóch propozycji (metro i tramwaj) wybrać
                jedną, bardziej rozsądną (i realną) i wspólnie lobbować na rzecz
                *jednego* projektu.
                • zanecin Re: Metro kontra tramwaj 04.12.07, 12:23
                  Dokładnie jest powiedzenie: Kto chwyta dwie sroki za ogon, żadnej
                  nie złapie.
              • tomkrt Re: Metro kontra tramwaj 04.12.07, 12:33
                Cóż Rytel nie ma pojęcia z lokalnych uwarunkowaniach Ząbkowskich,
                A jak pisał swoje wypociny które Pan cytuje nawet nie znał rzeczonego opracowania - to poprostu fan rozwiązań kolejowych który wszystkie inne krytykuje a jak widać z przytoczonej wypowiedzi najpierw krytykuje potem myśli.

                Ta sama osoba którą pan cytuje jest autorem pewnej propozycji
                zakładającej odsunięcie linii metra od Ząbek w celu "cięcia" kosztów.
                www.zm.org.pl/?a=metro_targowek-078&wg=wg_kategorii
                Oczywiśće ta propozycja jest równie mało realna do realizacji jak ta z przedłużeniem metra do Ząbek i to z wielu powodów o któych się tutaj rozwodzić nie będę.

                Pan i zulu chcieliście dyskusji na temat propozycji - więc wypowiedziałem swoje zdanie.

                > Mnie się osobiście wydaje, że osoby publiczne i opiniotwórcze z
                > terenu naszego miasta: burmistrzowie, radni, działacze SISKOM
                > powinni przede wszystkim starać się promować, a nie deprecjonować
                > pomysły, które służą naszemu miastu, chociaż z perspektywy Warszawy
                > są mniej opłacalne. Liczyłem, że pan Tomek postara się znaleźć
                > jakieś pozytywy, które można byłoby wykorzystać w rozmowach z
                > decydentami w Warszawie, ma przecież duże doświadczenie w tej
                > kwestii. Pod tym względem zawiodłem się.

                To źle Pan myślał
                w ramach statutu jednym z celów SISKOMu jest

                Propagowanie rozwiązań komunikacyjnych najlepszych pod względem technicznym, ekonomicznym, społecznym i środowiskowym.

                A niestety proponowane rozwiązanie jest mrzonką, nie spełniającą tych kryterjów - to było by popsucie II linii metra.

                Jak ma zmniejszyć ruch przez Ząbki budowa parkingu przy M1
                Przecież zeby do niego docjechać trzeba będzie przejechać przez środek Ząbek i wyjechać ul. Wolności.

                Jeśli Marki nadal tak skutecnie będą zabudowaywać rezerwę pod przedłużenie trasy mostu północnego to nie wykluczone, że właśnie pod M1 zostanie przeniesiona pętla tramwaju z mostu północnego - ale to pieśń przyszłości.

                Cóż jakbym miał oceniać szanse realizacji pomysłu tramwaju to po 2013 roku oceniam ją na 70%, szansa realizacji pomysłu z wydłużeniem metra na 1% albo nawet mniej.
                ani sąsiedztwo Ząbek, ani Marek, ani tarogwiska nie uzasadnia takiej inwestycji. I powie to Panu każdy kto troche się zna na sprawach komunikacyjnych.
    • ufoludekx Uwaga na Troll'a 03.12.07, 14:15
      Proszę nie dyskutować z Trollem interentowym jakim jest zulu2000!
      • robert8882 Re: Uwaga na Troll'a 03.12.07, 15:19
        Nie należy krytykować zulu.
        Nie należy go zniechęcać.
        Uważam, że jest to ciekawa postać na lokalnym forum.
        Prawda - błędem jest podchodzenie emocjonalne do wypowiedzi, ale bez niego
        będzie smutno.
      • zulu2000 Re: Uwaga na Troll'a 03.12.07, 15:20
        ufoludekx napisał:

        > Proszę nie dyskutować z Trollem interentowym jakim jest zulu2000!

        A proszę bardzo. Nie dyskutuj ze mną. Jeśli potrafisz, dyskutuj o
        problemie. A swoją drogą, jakież musi być dla wielu niewygodne to
        moje pisanie i moja bytność na tym forum. Nawet nasi włodarze...
        Wyluzujcie chłopaki.
    • topka5563 Re: Społeczny Komitet Poparcia Budowy Metra 03.12.07, 22:09
      Lepiej by było zorganizować jakiś komitet przyspieszenia remontu
      torów od Warszawy wileńskiej a nie pisać o jakichś mrzonkach.
    • ponponka1 Tramwaj kontra metro 04.12.07, 14:49
      Wygrywa metro. Tramwaje to pozostalosc wozow konnych. Metro jest rozwiazaniem
      dla duzych miast, gdzie centrum jest bardzo scisle zabudowane i mieszkancy lubia
      protestowac.
      W USA w wiekszosci duzych metropolii nie ma tramwajow - jest metro badzi
      pociagi.....

      Jesli moge wybirac to wybiram metro - nawet z dojazdem do niego. Dlaczego?
      Obecnie w pewien sposob korzystam z czego co przypomina metro. Mieszkam w
      Zabkach poludniowych, samochodem dojezdzam na stacje Rembertow i jestem w
      Centrum w 30 min (z dojazdem samochodem).
      • k.rytel Re: Tramwaj kontra metro 17.12.07, 22:56
        Dopiero teraz dowiedzialem sie o tym wątku.
        W ramach uzupełnienia wklejam to co napisałem na forum Zielonego
        Mazowsza jak sie okazuje proroczo (zupełnie nie wiedziałem o
        propozycji metra):

        Wyposazenie odcinka Zabki - Wilenska w samoczynna blokade liniowa
        (tylko na tym odcinku na calej linii jej brakuje) to koszt kilku -
        kilkunastu milionow zl. Blokada umozliwilaby jezdzenie pociagow z
        czestotliwoscia nawet co 3 minuty. (teraz to jest chyba kilkanascie
        minut).

        Wedlug studium linia tramwajowa z taborem kosztowalaby bodajze 370
        mln. Tymczasem za ok. 280 mln (+ koszt tej blokady) moznaby kupic 14
        nowoczesnych szesciowagonowych (czyli tej dlugosci co obecnie sklad
        metra, albo inaczej - podwojny sklad Kolei Mazowieckich) pociagow.
        Wystarczylyby zeby jezdzic na odcinku W-wa Wilenska - Wolomin
        Sloneczna co 5 minut w szczycie. Zyskalyby nie tylko Zabki, ale
        takze Zielonka, Kobylka i Wolomin. Czesc dotychczasowego taboru
        moznaby puscic w takcie 15-to - 20-to minutowym do Tluszcza i
        Malkini bez zatrzymywania przed Wolominem - zyskaliby i oni na
        skroceniu czasu przejazdu.

        I nie ma co miec pretensji do PKP, bo nie ma ono monopolu. Kazdy
        kogo stac na tabor moze zalozyc spolke przewozowa, zlozyc zamowienie
        w PLKa i wozic ludzi. Wiec zamiast prosic wladze Warszawy i Zabek o
        kase na linie tramwajowa mozna poprosic o dofinansowanie SKMu zeby
        zakupilo tabor. Niech dorzuca sie jeszcze inne samorzady az do
        Wolomina i okaze sie, ze za mniejsze pieniadze niz na tramwaj
        bedziecie mieli de fakto metro.


        I jeszcze jedno: prognoza potokow ruchu w studium tarmwajowym byla
        wykonywana dla 2015 roku przy założeniu, że w Ząbkach będzie wówczas
        70 tys mieszkańców. Moim zdaniem bajki.
        • robert8882 Re: Prorok lokalny 18.12.07, 08:34
          O proroku lokalny

          Fajnie, że popiera Pan częstsze kursowanie pociągów. Jest tylko jedno ale. Ale
          trzeba do nich dojść. Ja mam ponad 2 km, co może nie jest odległością zaporową,
          ale niech Pan mi wierzy - godzina dziennie na samo dojście do stacji to lekka
          przesada. Zwłaszcza, że po drodze muszę zostawić i odebrać dziecko z przedszkola.
          Niech Pan sobie zrobi tydzień z komunikacją miejską. Ale tak z minimum
          półgodzinnym spacerkiem wzdłuż chodnika na który chlapią samochody błotem
          zmieszanym z solą i śniegiem.

          Może masz rację - o proroku - że Ząbki nie będą mieć 70 000 mieszkańców, może
          masz rację.
          A co jeśli się mylisz?
          Co jeśli jednak będą mieć te 70 000 mieszkańców, i połowa z nich będzie zasuwać
          2 km dziennie do stacji. Czy powie im Pan, żeby se zrobili parkingi dla rowerów?

          Tu nie wystarczy być wizjonerem. Czasem trzeba sie podeprzeć elementarną wiedzą.
          • pszab Re: Prorok lokalny 18.12.07, 11:27
            W Ząbkach jest jeden przejazd kolejowy. Jeżeli pociągi będa jeździły
            co 3 minuty to średnio co 1,5 minuty przez przejazd będzie
            przejeżdzal pociąg (pociągi jeżdżą w dwie strony). W praktyce
            oznacza to, że przejazd będzie cały czas zamknięty. Ząbki zostana
            podzielone na dwie części bez możliwości komunikacji.

            Wiem, że jest planowany tunel ale jest to rzecz przyszła i
            niepewna. Poza tym koszt tunelu zmienia znacząco przedstawioną
            kalkulację. Po drugie jeżeli w Ząbkach będzie tunel to Ząbki staną
            sie miastem tranzytowym dla każdego kto będzie chciał przekroczyć
            linię kolejową ponieważ nigdzie w okolicy nie będzie bezkolizyjnej
            przeprawy.
        • tedglen Re: Tramwaj kontra metro 18.12.07, 12:47
          k.rytel napisał:

          > I jeszcze jedno: prognoza potokow ruchu w studium tarmwajowym byla
          > wykonywana dla 2015 roku przy założeniu, że w Ząbkach
          > będzie wówczas
          > 70 tys mieszkańców. Moim zdaniem bajki.

          Pewnie, że bajki. Według opracowania szacowana liczba mieszkańców w
          2015 roku wynosi 41,5 tys. Prognozy przewozów zostały wykonane dla
          tej właśnie liczby mieszkańców.
        • zanecin Re: Tramwaj kontra metro 18.12.07, 12:48
          Pociąg mnie nie interesuje muszę dojść 3km
        • wasyl1978 Re: Tramwaj kontra metro 18.12.07, 13:04
          Wystarczylyby zeby jezdzic na odcinku W-wa Wilenska - Wolomin
          > Sloneczna co 5 minut w szczycie. Zyskalyby nie tylko Zabki, ale
          > takze Zielonka, Kobylka i Wolomin

          a Ci co mieszkaja 2-3 kilometry od stacji to maja do niej codziennie
          chodzic ? (bo Ząbkowskie drogi na autobusy zbytnio sie nie nadaja),
          poza tym dojazd do Wilenskiego nie wile daje i tak trzezba sie
          przesiasc aby dojechac w inne miejsca warszawy :(

          jak czytam takie glupoty, to zastanawiam się po co budowac druga
          linie metra - przeciez mozna zwiekszyc czestotliwosc kursowania
          pociagow I lini a dojsc/dojechac do stacji I lini ....
          • ponponka1 Tramwaj pod kazdym blokiem? ;) 18.12.07, 13:14
            No prosze - tramwajarze juz kilometry licza. Rozumiem, ze tramwaj bedzie
            wedrowal po Zabkach, przez kazda ulice i zatrzyma sie pod kazdym osiedlem (nie
            wymagam by pod kazdym blokiem...hehehe). No to jego werdowka bedzie trwala
            godzine, moze dwie....
            Powodzenia trawajarzom!!!!
            • robert8882 Re: Tramwaj pod kazdym blokiem? ;) 18.12.07, 13:21
              fajne "hehehe"
              Resztę warto jeszcze raz przemyśleć.
              Powodzenia.
          • robert8882 Re: Tramwaj kontra metro 18.12.07, 13:18
            Nie wspominając, że nasz prorok lokalny oraz jego stowarzyszenie konkurował
            kiedyś z przyjaznym miastem.
            www.batory.org.pl/korupcja/r10.htm
            Pewnie poprze tramwaje w zamian za drobny datek.
            • wasyl1978 Re: Tramwaj kontra metro 18.12.07, 13:27
              > Pewnie poprze tramwaje w zamian za drobny datek.

              za "drobny datek" to On nie bedzie blokowal budowy tramwaju ...
              jak i wiellu innych inwestycji ... (ON/ONI z tego zyja)
              • zulu2000 Re: Tramwaj kontra metro 19.12.07, 08:24
                wasyl1978 napisał:

                > > Pewnie poprze tramwaje w zamian za drobny datek.
                >
                > za "drobny datek" to On nie bedzie blokowal budowy tramwaju ...
                > jak i wiellu innych inwestycji ... (ON/ONI z tego zyja)

                Cześć, naczelny.
                Równie dobrze można snuć przypuszczenia, że ci, którzy mają takie
                mocne parcie na budowę linii tramwajowej liczą na równie "drobne
                datki".
                Ty się jednak chudzino załapiesz może tylko na banana. Jak ci się
                poszczęści.
                • wasyl1978 Re: Tramwaj kontra metro 19.12.07, 10:12
                  Cześć, naczelny.
                  > Równie dobrze można snuć przypuszczenia,

                  tylko ze to nie sa przypuszczenia :(
                  • zulu2000 Re: Tramwaj kontra metro 20.12.07, 21:47
                    wasyl1978 napisał:
                    >
                    > tylko ze to nie sa przypuszczenia :(

                    A masz coś na udowodnienie tych "nieprzypuszczeń"???
                    Bo to mi wygląda na zwyczajne pomówienie.
                    A z resztą, to jeśli nawet oszust mówi, że 2+2=4, to fakt, że jest
                    oszustem automatycznie dyskredytuje jego twierdzenie?
                    Argumentum ad personam, w tym wypadku nijak się nie ma do samego
                    pomysłu.
                    Moim zdaniem ciekawego.
                    Choć mało efektownego z punktu widzenia pana libromante. Po prostu
                    nieopłacalne politycznie.
          • zulu2000 Re: Tramwaj kontra metro 19.12.07, 08:29
            wasyl1978 napisał:

            > a Ci co mieszkaja 2-3 kilometry od stacji to maja do niej
            codziennie
            > chodzic ? (bo Ząbkowskie drogi na autobusy zbytnio sie nie
            nadaja),

            A co mają powiedzieć mieszkańcy północnych Ząbek? Nikt z tramwajarzy
            jakoś nie policzył, ile kilometrów mają iść do przystanku.
            Tak, panie Kali z platfurmy.
            A teraz dla was to 2 kilometry za daleko?

            > poza tym dojazd do Wilenskiego nie wile daje i tak trzezba sie
            > przesiasc aby dojechac w inne miejsca warszawy :(

            Tramwaj cię dowiezie pod samo ZOO, zgoda. Ale czy dojedzie wszędzie
            bez przesiadek, panie naczelny?
        • libromante Re: Tramwaj kontra metro 18.12.07, 14:05
          Absurdalny jest Pana pomysł.

          Zatem uważa Pan, że idealnym rozwiązaniem jest zapewnienie mieszańcom oddalonym
          od Centrum Warszawy o 8 kilomentrów dojazd trzema różnymi środkami transportu
          (autobus > pociąg > tramwaj/autobus). Takie rozwiązanie jest akceptowalne ale
          dla miejscowości oddalonych co najmniej 50 km od warszawy a nie dla osób
          mieszkających 8 km od jej centrum (czyli bliżej niż Ursynów, Wawer, Białołęka).

          Niech Pan się zastanowi, czy zaoferowałby Pan dojazd do centrum za pośrednictwem
          trzech różnych środków transportu dla mieszkańców Wawra, Białołęki, Bemowa czy
          Ursynowa?

          Gratuluję intuicji i pomysłu..... (tak na prawdę to żenada)
          • zulu2000 Re: Tramwaj kontra metro 19.12.07, 08:37
            libromante napisał:

            > Absurdalny jest Pana pomysł.

            Absurdem jest budowa tramwajowej linii.
            Choć jest w tym pewna logika. I pan, panie libromante doskonale
            zdaje sobie z niej sprawę, bo dotyczy pana bezpośrednio.
            Otóż za kilka lat w południowych Ząbkach, jak tu wieszczą, będzie
            większość mieszkańców miasta. Jak się takiemu większościowemu
            elektoratowi da w prezencie tramwaj, to wynik wyborów na burmistrza
            murowany. I dlatego koszty nieważne, sens i logika.
            I każdy inny pomysł musi być zaraz absurdalny. Taki perkosznajderyzm.
            A przy takiej budowie, to i skosić to czy tamto można.
            Same plusy dodatnie.
            Nie dziwi mnie u pana ten pęd.
            Jednak burmistrz powinien kierować się dobrem mieszkańców całego
            miasta a nie tylko wybraną jego częścią.
            I można wyjść na idiotę imając się takich badziewnych argumentów...
            No i człowiekowi na "pewnym" stanowisku nie przystoi taki ton
            dyskusji - żenada, absurdalny pomysł...
            Panie ....
            :-)
            • robert8882 Re: Tramwaj kontra metro 19.12.07, 09:27
              Nie wiem, czy pomysł budowy linii tramwajowej jest absurdem, bo się zwyczajnie
              nie znam. Wiem, że południowe Ząbki nie mają rozwiązanej komunikacji publicznej.
              Północne Ząbki posiadają autobusy przy Radzymińskiej oraz PKP. Zakładając 20
              minutowe dojście do przystanku - prawie z każdego miejsca mamy zapewnioną
              komunikację.
              Południowe Ząbki natomiast są tragiczne.
              Jeśli pomysł jest od czapy - proszę o argumenty, ale merytoryczne i apolityczne.
              Męczące staje się czytanie o PISuarach, POpulistach czy Korwinologach realnych.
              Jeśli ktokolwiek posiada merytoryczną wiedzę, która rozwieje mit rozwiązania
              głównego problemu w mieście - będę wdzięczny za opinię.
              • tedglen Re: Tramwaj kontra metro 19.12.07, 09:38
                robert8882 napisał:

                > Jeśli pomysł jest od czapy - proszę o argumenty, ale merytoryczne
                > i apolityczne.

                Czytaj "Studium przedłużenia trasy tramwajowej do Ząbek" wykonane
                przez TransEko:
                siskom.waw.pl/kp-tramwaj_zabki.htm
                Jakich jeszcze dodatkowych argumentów potrzeba?
                • robert8882 Re: Tramwaj kontra metro 19.12.07, 12:46
                  To akurat rozumiem. Z urbanistycznego punktu widzenia jest to rewelacyjne
                  rozwiązanie. Ale zawsze jest też druga strona rulona.
                  Problemem będą pieniądze.
                  Zysk z tramwaju będą mieć właściciele gruntów w pobliżu przystanków, i to
                  właśnie te gminy powinny budowę finansować.
                  Czyli jak to kiedyś mówiono w jakiejś reklamie: "Trzeba mieć fantazję, synku,
                  ale i pieniądze."
                • zulu2000 Re: Tramwaj kontra metro 20.12.07, 21:36
                  tedglen napisał:
                  >
                  > Czytaj "Studium przedłużenia trasy tramwajowej do Ząbek" wykonane
                  > przez TransEko:
                  > siskom.waw.pl/kp-tramwaj_zabki.htm
                  > Jakich jeszcze dodatkowych argumentów potrzeba?

                  Oto fragment "studium".
                  "Dla podniesienia efektywności trasy tramwajowej oraz zapewnienia
                  jej dobrych powiązań w ruchu regionalnym, w rejonie pętli
                  tramwajowej zlokalizowano parking w systemie „Parkuj i Jedź” dla ok.
                  250 samochodów, oraz parking dla 50 rowerów."

                  Parking dla 50 rowerów. :-))))))))))))))))))))))
                  50 rowerów to w sumie daje 100 pedałów. :-)
                  I powinno być jeszcze dla 30 osłów.
                  Z siskomu.
                  Taki bełkot.
                  Zamówić takie szitowe opracowanie, to mógłby pan burmistrz w każdym
                  z Ząbkowskich przedszkoli. Tylko pewnie rysunki byłyby ładniejsze. A
                  i wyszłoby pewnie taniej.
                  I jak kogoś dziwi, że kolo z siskomu jest największym orędownikiem
                  budowy tej linii, to niech jeszcze raz pomyśli.

                  Powoływać się w dyskusji na taki badziew, to zwyczajny obciach.
                  Pozdro dla facherów z siskomu.
                  • wasyl1978 Re: Tramwaj kontra metro 21.12.07, 09:16
                    > Zamówić takie szitowe opracowanie, to mógłby pan burmistrz w
                    każdym
                    > z Ząbkowskich przedszkoli. Tylko pewnie rysunki byłyby ładniejsze.
                    A
                    > i wyszłoby pewnie taniej.

                    to moze Ty cos narysujesz (moze pojdzie Ci lepiej niz z pisaniem)
                    bo chyba wlasnie skonczyles leżakować ?
                    a swoja droga to bylo by bez Ciebie smutno na forum... jestes takim
                    naszym antkiem_emigrantem
                    • zulu2000 Re: Tramwaj kontra metro 21.12.07, 15:19
                      wasyl1978 napisał:

                      > > to moze Ty cos narysujesz (moze pojdzie Ci lepiej niz z
                      pisaniem)
                      > bo chyba wlasnie skonczyles leżakować ?

                      Błyskotliwość twoich wpisów jest powalająca. Ale i tak, jak na
                      platformiaka to zadajesz szyku, popisując się znajomością podstaw
                      alfabetu i gramatyki. Poćwicz jeszcze z ć, ś ź i dużymi literami.
                      Taki naczelny z bananem. Ilorazu ci od tego już nie przybędzie, ale
                      warto tak dla zasady.

                      > a swoja droga to bylo by bez Ciebie smutno na forum... jestes
                      takim
                      > naszym antkiem_emigrantem

                      Już raz zacząłeś ten typ dialogu i nieciekawie się to dla ciebie
                      skończyło, więc odpuść. Nie musisz udowadniać, że jesteś prymitywnym
                      prostakiem.
                      Wierzymy ci na słowo.
                      • wasyl1978 Re: Tramwaj kontra metro 21.12.07, 15:35
                        > Już raz zacząłeś ten typ dialogu i nieciekawie się to dla ciebie
                        > skończyło, więc odpuść. Nie musisz udowadniać, że jesteś
                        prymitywnym
                        > prostakiem

                        oswiec mnie i wszystkich ....
                        • zulu2000 Re: Tramwaj kontra metro 21.12.07, 16:29
                          wasyl1978 napisał:

                          > oswiec mnie i wszystkich ....

                          Uważam to za rzecz niemożliwą, a twój przypadek za beznadziejny. To
                          zupełnie jak przekonywanie twojego partyjnego guru Stefana Kapusia.
                          Też sobie wybrałeś wzorzec... Jest pewien gatunek ludzi, do których
                          nie dociera żadna argumentacja.
                          • wasyl1978 Re: Tramwaj kontra metro 21.12.07, 17:09
                            > Uważam to za rzecz niemożliwą, a twój przypadek za beznadziejny

                            to oswiec innych :)
                            • zulu2000 Re: Tramwaj kontra metro 21.12.07, 17:17
                              wasyl1978 napisał:

                              > > Uważam to za rzecz niemożliwą, a twój przypadek za beznadziejny
                              >
                              > to oswiec innych :)

                              Życzę ci wesołych Świąt Bożego Narodzenia. Jako zadeklarowanemu
                              ateiście nie życzę ci prezentów od świętego Mikołaja, ale może jakiś
                              Dziadek Mróz albo inny Gwiazdor zlituje się i przyniesie ci w
                              nagrodę łopatkę i wiaderko.
                              Przydadzą ci się w twoich merytorycznych i pełnych platformianej
                              nadziei i miłości dyskusjach.
                              Pozdro!
              • zulu2000 Re: Tramwaj kontra metro 20.12.07, 22:12
                robert8882 napisał:
                > Jeśli ktokolwiek posiada merytoryczną wiedzę, która rozwieje mit
                rozwiązania
                > głównego problemu w mieście - będę wdzięczny za opinię.

                Wiedzę merytoryczną, to posiadają wyłącznie panowie z siskomu, no,
                może jeszcze pan libromante.
                Moim zdaniem Ząbki są w przedziwnej sytuacji.
                Z jednej strony jest niewątpliwym atutem położenie blisko Warszawy.
                To położenie powoduje jednak pewien embrasse de richesse.
                Jest PKP (cokolwiek mniemać o tym dinozaurze PRL-u), są autobusy,
                będzie w przyszłości niedaleko metro...
                Tylko jak ludzie mają za dużo wszystkiego, to się im w sempiternach
                przewraca.
                Jak słusznie zauważyła i przytomnie ponponka1, to każdy chciałby
                mieć tramwaj bezposrednio pod chałupą, który dowiezie pod robotę na
                całą Wawę.

                > proszę o argumenty, ale merytoryczne i apolityczne

                Nie doprosisz się takowych chyba. Burmistrzem nie jest apolityczny
                fachowiec. Nawet nie fachowiec. Koleś kombinuje, jak wygrać następne
                wybory. Jego biznes. Ma do tego prawo. Nie oddzielisz gospodarki od
                polityki w takim ustroju, jaki obowiązuje w naszym kraju.
                Nie bądź naiwny.
                Sam oceń, jeśli stać cię na bezstronną opinię.
                To forum uczy.
                Wystarczy pomyśleć.

                PS. Co mądrzejsi, mają własne samochody i s...ją na metro, PKP,
                autobusy i tramwaje.
                I o nich, jak zwykle nikt nie myśli.
                • robert8882 Re: Tramwaj kontra metro 21.12.07, 09:38
                  Co oznacza "embrasse de richesse"?
                  Trochę mi to nie leży w kontekście.
                  Pocałunek bogactwa?

                  - mądrość nie zawsze idzie w parze z bogactwem.
                  - za kilka lat komunikacja miejska będzie dużo szybsza w godzinach szczytu niż
                  przejazd samochodem i nic tego nie zmieni
                  - problem południowych Ząbek wciąż pozostaje nierozwiązany (15 000 osób)
                  - Trzeba założyć dojście do komunikacji miejskiej do 2 km. skoro wprowadziło się
                  kretyńskie zapisy dopuszczające zabudowę wielorodzinną
                  - jeden autobus wiozący setkę osób można porównać do 80 samochodów w korku,
                  czyli półkilometrowy rządek samochodów (a są też 180-osobowe giganty).
                  • zulu2000 Re: Tramwaj kontra metro 21.12.07, 16:39
                    robert8882 napisał:

                    > Co oznacza "embrasse de richesse"?
                    > Trochę mi to nie leży w kontekście.
                    > Pocałunek bogactwa?

                    Chodziłow kontekście o problem wynikający z nadmiaru. Reszta chyba w
                    tym kontekście jasna.

                    > - mądrość nie zawsze idzie w parze z bogactwem.

                    ???
                    Pewnie tak, ale bogactwo jest często emanacją mądrości. W naszej
                    kulturze mniej, ale u anglosasów częściej. :-)

                    > - za kilka lat komunikacja miejska będzie dużo szybsza w godzinach
                    szczytu niż
                    > przejazd samochodem i nic tego nie zmieni

                    Zwłaszcza, jeśli w takim tempie będą modernizowane drogi.

                    > - problem południowych Ząbek wciąż pozostaje nierozwiązany (15 000
                    osób)

                    Dlatego linia autobusowa była krokiem we właściwym kierunku. I tego
                    bym się trzymał.
                    Gdyby jednak był to istotny problem i przewóz pasażerski z płd Ząbek
                    był opłacalny, to nie wierzę, że linie prywatne nie uruchomiłyby
                    takowych połączeń. Taki rynek "zbytu" usług i co?

                    > - jeden autobus wiozący setkę osób można porównać do 80 samochodów
                    w korku,
                    > czyli półkilometrowy rządek samochodów (a są też 180-osobowe
                    giganty).

                    jw. :-)
                    • robert8882 Re: Tramwaj kontra metro 21.12.07, 19:50
                      A jak się mają koszty budowy nowej linii tramwajowej w stosunku do dodatkowego
                      pasa dla autobusów i kupna kilku solarisów?
                      Pas autobusowy poza godzinami szczytu mógłby być dostępny dla samochodów.
                      Prywatne linie nie działają poza godzinami szczytu.
                    • robert8882 Chyba wiem 21.12.07, 20:19
                      Un embarras de richesse
      • krzysztof.murawski Re: Tramwaj kontra metro 18.12.07, 21:38
        To ciekawa dzskusja, ale pryecież nie jest tak, że do Warszawy z
        Ząbek ma być zadekretowany tylko jeden sposób dojazdu. Coraz
        bardziej na wschodnie obrzeża Warszawy trzeba patrzeć na całość i
        stopniowo rozwijać możliwości transportowe. Może być pociąg jeżdżący
        z większą częstotliwością na obecnej linii, być może tramwaj wzdłuż
        przedłużenia Ziemowita i być może metro do Kondratowicza, a także
        autobusy.

        Jedno jest pewne, żadnego z tych rozwiązań Ząbki nie sfiansują nawet
        w części same, ponieważ żadnego miasta nie stać na sfinansowanie
        codziennej fali dojazdów poza granice gminy 80% jej mieszkańców.

        To jest zadanie dla związków metropolitalnych - Warszawy, ale także
        innych okolicznych gmin i należy poszukiwać rozwiązań wspólnych.
        Wadą tramwaju jest właśnie to, że obsługuje tylko Ząbki, a koszty
        musiałaby ponieść głównie Warszawa. Więc może można wymiyśleć coś,
        co obsłuży większy obszar, a wówczas koszty też zostaną szerzej
        rozłożone?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka