Dodaj do ulubionych

Lotnisko Okęcie

22.07.06, 13:00
Warszawa, 29 maja 2006r




Pan Tadeusz Koziński
Wojewoda Mazowiecki
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa




Szanowny Panie Wojewodo

Pański poprzednik, ob. Mizieliński wydał już dwukrotnie rozporządzenie o
utworzeniu Obszaru Ograniczonego Użytkowania wokół lotniska na Okęciu.
Jedynym celem tego rozporządzenia było stworzenie prawnej możliwości wydania
pozwolenia budowlanego dla rozbudowy lotniska. Mając świadomość wad prawnych
rozporządzenia Pański poprzednik początkowo odmówił wydania pozwolenie
budowlanego, rzekomo z powodu braków formalnych wniosku – by wydać je po
kilku dniach – w oparciu o te same wadliwe dokumenty, ale nowe już brzmienie
ustawy o ochronie środowiska (zmienionej na skutek lobowania grupy ob.
Lesieckiego), w którym istnienie OOU nie warunkowało pozwolenia budowlanego.
Powyższe pozwolenie budowlane zostało wydane z pominięciem opinii mieszkańców
okolic lotniska i bez rzetelnych analiz dotyczących skutków ekonomicznych,
społecznych i zdrowotnych – co jest ewenementem na skalę europejską.
Przywołać tu można dla porównania: porozumienie rządu Austrii i zarządu
lotniska Schwechat (Wiedeń) z czerwca 2005 z 50 stronami – gminami i
stowarzyszeniami mieszkańców w sprawie warunków wykorzystywania lotniska z
poszanowaniem praw mieszkańców, przewidujący między innymi utworzenie komisji
rozjemczej i poważne ograniczenie liczby operacji w porze nocnej; wyrok Sądu
Administracyjnego w Lipsku z powództwa mieszkańców, gdzie dopuszczono
rozbudowę lotniska Schoenefeld, ale pod rygorystycznymi warunkami między
innymi praktycznie bez nocnych operacji. Lotnisko Schiphol rozpoczęło kolejną
falę wykupów domów – mimo zamknięcia pasa prowadzącego nad Amsterdamem na
skutek licznych protestów mieszkańców.
Sąd Brytyjski z powództwa mieszkańców dokonał w 2005 roku poważnej rewizji
tzw. Białej Księgi rządu dotyczącej długoterminowego planu rozwoju lotnictwa –
postanawiając o bezwzględnym wymogu konsultacji społecznych oraz o
konieczności zmiany metody pomiaru hałasu, z powodu uchybień metodologicznych
i merytorycznych.
Te przestarzałe metody wykorzystywane są w Polsce – w oparciu o nie wydane
zostały decyzje o długoterminowych skutkach.
W Niemczech trwają prace nad zmianami prawa w odniesieniu do dopuszczalnych
poziomów hałasu, opracowywana jest nowa dyrektywa UE w tej samej sprawie,
przy szerokim udziale społecznym i w oparciu o najnowsze zdobycze medycyny.
Eksperci przewidują znaczne powiększenie stref ochronnych i zwiększenie
nakładów na odszkodowania i izolację akustyczną pomieszczeń.
W przypadku pozwolenia budowlanego wydanego przez Pańskiego poprzednika nie
uznano mieszkańców za strony postępowania. I tak się stało nie pod zaborami,
ani nie w PRL, ale w „demokratycznej” Polsce. Mimo ogromnego zwiększenie
ruchu lotniczego nad Warszawą od 1991 mieszkańcy nie otrzymali żadnej pomocy
w walce z rosnącą uciążliwością hałasu lotniczego.

Wygląda na to, że obecne, trzecie już podejście do wydania rozporządzenia,
służy także tylko i wyłącznie spełnieniu formalnych wymogów ustawowych.
Trzeba oddać terminal, podbijcie pieczątkę. Nie poprawiły się warunki
funkcjonowanie lotniska otoczonego morzem mieszkańców.

Już w trakcie tzw. konsultacji społecznych przed wydaniem pierwszego
rozporządzenia ówczesny wojewoda informowany był, że materiały przygotowane
przez PPL zawierały wiele poważnych zafałszowań:

1. Szeregi liczbowe prezentujące prognozowanych dynamikę przyrostów
operacji lotniczych oparte były na błędnych współczynnikach:
a. zaniżona o połowę stopa przyrostu liczby pasażerów
b. zawyżony współczynnik zapełnienie samolotów

w efekcie już w roku 2006 osiągnięta zostanie liczba operacja przewidywana na
2011, tak jak to przewidywali mieszkańcy

2. Metody pomiaru wskazywały brak zasadniczych różnic w poziomie
uciążliwości pomiędzy 8 i 12 milionów pasażerów – co dobitnie świadczy o
niskiej jakości tych badań


3. W badaniach przeprowadzonych na zlecenie PPL wykorzystano
przestarzały model stworzony przez Boeing w oparciu o model 727, w którym oba
silniki były umieszczone z tyłu – a nie pod skrzydłami jak w 737,
przelatującym nad terenem nieutwardzonym. Model powyższy nie oddawał
rzeczywistych poziomów hałasu, zaś wyniki odbiegały znacznie od odczuć
mieszkańców – sąsiadów wielu lotnisk w Europie i na świecie, oraz pomiarów
terenowych.


4. Badania nie uwzględniały licznych naruszeń procedury lotu – m.in.
polegających na startach z tzw. połowy pasa przez B737, co skutkuje
przelotami na małej wysokości i znacznymi przekroczeniami poziomu
ekspozycyjnego poza projektowaną OOU.


5. Nie wzięto pod uwagę poziomu ekspozycyjnego – w szczególności w
porze nocnej.


6. Rozporządzenie nie zawiera żadnych działań dotyczących
minimalizacji poziomu hałasu – takich jak:
a. rygorystycznie przestrzegany zakaz operacji w porze nocnej –
istniejący zakaz wydany przez wojewodę nie ma żadnego sensu – skoro o
możliwości jego złamania decyduje dyrektor lotniska
b. monitorowanie naruszeń procedury oraz jej korygowanie w miarę
przyrostu liczby operacji
c. monitorowanie skutków zdrowotnych w populacji


7. Nie istnieje żaden model negocjacyjny – konsultacje społeczne
wyglądają jak w PRL – a mieszkańcy są ubezwłasnowolnieni


Oczywiste jest, że z wielu powodów polskie prawo nie nadąża za EU –
szczególnie w zakresie praw obywatelskich i ochrony zdrowia.

Pan – jako wojewoda – może wydać wadliwe rozporządzenie – ma Pan dużą liczbę
dokumentów i opracowań z odpowiednimi nagłówkami i pieczątkami oraz złe
prawo, psute pod dyktando grupy ob. Lesieckiego. Taka decyzja umożliwi
kontynuowanie rozbudowy jedynego dużego lotnisko w granicach miasta - symbolu
zgodnych poczynań AWS i SLD.

Ale może Pan też – w odróżnieniu od wojewody z SLD - posłuchać głosu
mieszkańców
i wypracować takie rozporządzenie, które zagwarantuje minimum praw
mieszkańców
i chociaż minimalny zakres obowiązków ograniczających inwestora. Obowiązków
mierzalnych i egzekwowalnych, ponieważ na dobrą wolę i samoograniczenie ze
strony inwestora liczyć przecież nie można.

Tak rozumiemy rolę organu administracji rządowej w demokratycznym państwie.
Liczymy, że nie ugnie się Pan pod presją przedwcześnie doprowadzonego dużo
za daleko procesu budowlanego i przerwie Pan - kompromitującą dotychczasowe
władze – uległość wobec szantażu stosowanego przez „państwowych
przedsiębiorców”
a wynikającego ze stosowanej przez nich metody „nieodwracalnych” faktów
dokonanych.

Jednocześnie zapewniamy Pana, że rozporządzenie w obecnym kształcie zostanie
przez mieszkańców zaskarżone. A jeśli tym razem NSA odmówi nam racji – sprawa
trafi do instytucji europejskich, gdzie inaczej patrzą na kwestie praw
obywatelskich. A czemu tak zrobią – z prostej przyczyny – kolejny projekt
rozporządzenia odbiera mieszkańcom prawa.
Obserwuj wątek
    • mahony2109 Re: Lotnisko Okęcie 11.08.06, 21:23
      Widzę, że spamujesz tym kolejne forum... Zastanawiam się czy Ty nawet mieszkasz
      pod drogą lądowania, bo... słyszałeś kiedyś jak wyje Alitalia (i inne linie
      które latają Boeingami/MD z silnikami z tyłu), nie mówiąc już o Tupolewach?
      Argument 3 jest absurdalny. 737 są znacznie cichsze od 727 :-D
    • grabowscy Re: Lotnisko Okęcie 13.08.06, 19:48
      "Jednocześnie zapewniamy Pana, że rozporządzenie w obecnym kształcie zostanie
      przez mieszkańców zaskarżone."


      A ja jestem za tym, zeby samoloty lataly, lataly i lataly.

      Mieszkaniec Mysiadla
      • ordyl Mi nie jest wszystko jedno 13.08.06, 22:37
        W programie Gronkiewicz-Waltz jest już wpisane lotnisko w Modlinie. Mam
        nadzieje że nie zostanie to na papierze lub nie będzie jak zawsze.jak jest
        wystarczy pojechac na Okęcie i spróbować zaparkować.

        Jeśli nie będziemy protestować nie będziemy się interesować naszą okolicą to
        zbudują nam pod nosem fabrykę mas bitumicznych etc.

        Mysiadło jest totalnie zakorkowane rośnie nam blok obok bloku szkoła pęka w
        szwach, ale na terenach rekreacyjnych rosna nam kolejne bloki przy wylocie z
        Mysiadła mamy kolejne inwestycje. Jak tak dalej pójdzie do pracy będziemy
        chodzić piechotą (będzie szybciej), ale przynajmniej w nocy nas samoloty nie
        będą budzić bo będziemy tak zmęczeni że będzie nam wszystko jedno.

        Niektórzy mają w tym interes ale my się nie musimy na wszystko zgadzać , na
        każdą ciemnotę którą nam wciskają.

        Panie Grabowski polecam na lumbago częste leżenie na torach w pana przypadku
        na pewno pomoże.

        Zdrówka
          • ordyl Re: Mi nie jest wszystko jedno 17.08.06, 11:30
            poziom się niebezpiecznie obniża. raczej chcialem zmusić do myślenia.

            My z Kanią (kto to jest Kania) nie chodziliśmy nigdzie razem poza tym nie
            wiem jak wy towarzyszu ale ja nigdy nie należałem.

            Zdrówka

            Ps pisze o sprawach ważnych nie będzie mi nikt zamykał buzi. Niektórym
            samoloty przeszkadzają poza tym nasilenie ruchu ostatnio mocno wzrasta
            szczególnie w godzinach nocnych. Merytorycznie panie Grabowski.

            Ps2 Jesli pana urazilem to przepraszam.
            • janoush Re: Mi nie jest wszystko jedno 17.08.06, 13:36
              przestarzały model stworzony przez Boeing w oparciu o model 727, w którym oba
              silniki były umieszczone z tyłu – a nie pod skrzydłami jak w 737,
              przelatującym nad terenem nieutwardzonym.

              Twój problem polega na tym, że B727 jest nieporównywalnie głośniejszy od B737.
              Dlatego zostały tak dobrane do badań. I nie ma znaczenia położenie silników.
              Wkopałeś sie :)

              4. Badania nie uwzględniały licznych naruszeń procedury lotu – m.in.
              polegających na startach z tzw. połowy pasa przez B737,...

              a kto Ci powiedział, że jest to naruszenie procedury lotu ?. Poczytaj sobie
              IL-4444 oraz PL-11. Dowiesz się co nieco...

              Pozdrawiam

                • ordyl Re: Mi nie jest wszystko jedno 17.08.06, 14:46
                  tak przy okazji tego modelu - model konturow poziomu halasu powstal na
                  podstawie przyblizen fizjologicznych - jego punktem wyjscia byla ochrona
                  zdrowia
                  mieszkancow - zas w obecnym ksztalcie stal sie orezem walki z
                  mieszkancami !!!! 'ekspert' ktory zabral glos przypomina tych 'ekspertow' od
                  nieszkodliwosci palenia
                  - oplacanych przez koncerny tytoniowe

                  skoro mieszkancy kwestionuja model (tzw subiektywne odczucia) to jest jasne ze
                  maja racje - bo model byl stworzony dla nich - i dla ich ochrony przed halasem -
                  nie dla halasu

                  Jak widac niektorzy wola zyc w halasie w imie czego ? biznesu kilku politykow?

                  Polecam artykul w polityce o warszawskiej osmiornicy.

                  Zdrowka
              • ordyl Re: Mi nie jest wszystko jedno 17.08.06, 14:42
                owszem silnik 737 jest cichszy niz 727 - dlatego model ma mniejszą wartość
                podwiązana do źrodła,

                natomiast silnik w 727 był umieszczony z tyłu samolotu - a nie pod skrzydłem
                jak w 737 - jasne jest ze rozkład fali dzwiękowej wygląda inaczej -
                czego model opracowany dla 727 nie uwzględnia !!!!

                model ten zakłada także emisje nad miękką glebą - a nie nad miastem - z
                występującymi wibracjami i odbiciami

                to że model nie oddawał poziomu hałasu mierzonego na ziemi - stwierdzono w tylu
                miejscach na świecie - przyznał się do tego Boeing, przyznały to sądy
                w UK, USA i w Niemczech


                Zdrowka
            • grabowscy Re: Mi nie jest wszystko jedno 17.08.06, 14:55
              re Ps2: przeprosiny przyjete.

              reszta: bardziej przeszkadza mi motocyklista na lokalnej drodze pedzacy 100km/h
              i pozwolenia na budowe wysokich budynkow przy Labedziej i Granicznej.

              Lotnictwo jest forma transportu, ktora rozwija sie bardzo dynamicznie. Sama
              propozycja wyprowadzenia lotniska poza Warszawe, choc bardzo szlachetna, nie
              sprawdzi sie. Szybki transfer z lotniska do centrum miasta jest dla ruchu
              biznesowego rownie wazny jak sam szybki przelot miedzy portami.

              IMHO: fakt, ze sprowadza sie tu /w okolice lotniska/ coraz wiecej osob, nie
              moze byc przeslanka do ograniczania ruchu lotniczego. Przyznaje, z
              bezposredniej obserwacji wiem, ze lotnisko jest zatkane i moze byc uciazliwe.

              Przenioslem sie tu z Ursynowa, nie zaluje.
              A samoloty lubie, ich dzwiek rowniez.
              • ordyl Re: Mi nie jest wszystko jedno 17.08.06, 15:27
                motocyklista glosna muzyka awanturujaca się młodzież tak to przeszkadza. i temu
                też trzeba zaradzić.

                Te pozwolenia krew mnie zalewa bylem kilka razy na spotkaniu z wojtowa rece
                opadaja. Wszyscy wiedza i jest coraz gorzej.

                Lotnictwo tak ale wszedzie sie wyprowaadza poza miasto i dalej to funkcjonuje.
                A polaczenie to kolej jedyne rozsadne dla w-wy. Lotnisko poza miastem to
                rowniez wezel komunikacyjny ktory nie korkuje lokalnego ruchu czyli wlasnie
                nas.

                Co do ograniczen ruchu. Okecie obsluguje Cargo oraz tranzyt, tanie linie
                lotnicze. Wlasnie ograniczenie ruchu na okeciu spowoduje zwiekszenie komfortu
                oraz wygode podroznych. Budowa nowego lotniska pozwoli nam konkurowac z innymi
                lotniskami a wiec moze to byc rozwoj lotnictwa w naszym regionie. W tej chwili
                lokalne lotniska przejmuja ruch nad W-wa.

                Kilku drani ma interes w okeciu nie uwzglednia protestow mieszkancow co konczy
                sie wyrokami sadowymi. Lansuje teze okecia a jedyna alternatywa jest budowa
                nowego lotniska poza centrum miasta.

                tak samo jak A2 przez centrum w-wy. Ostatnio Gronkiewicz juz mowi o Modlinie (i
                bardzo dobrze, bo do tej pory PO kombinowalo z okeciem) ale przy okazji
                obiecala przejezdna w-we oraz wiecej mieszkan. Jak to zrobic moze mi ktos powie.
                Z czym jest to zwiazane ze nie potrafimy logicznie myslec?

                Sadzilem ze mam do czynienia z kims innym (spoza Mysiadla).

                I na koniec tez lubie patrzec na samoloty ale ograniczenie lotow nocnych jest
                dla nas koniecznoscia (chocby ze wzgledu na nasze zdrowie).

                Zdrowka
                  • janoush Re: Mi nie jest wszystko jedno 25.08.06, 13:53
                    Ja się tylko zapytam. Lotnisko na Okęciu istnieje od 1934 roku (operacyjnie
                    uruchomione). Od tego czasu, z małymi przerwami, stale ruch lotniczy się
                    rozwija i rozszerza.
                    Nikt nie kazał się tu przeprowadzać (oczywiście piszę o osobach, które
                    świadomie się tu przeprowadziły, nie o tych, które mieszkają z dziada
                    pradziada).
                    Ja np. nie pracuję w Locie. Przeprowadziłem się świadomie, ale nie narzekam...
                    Lubię samoloty :)
                    • ordyl Re: Mi nie jest wszystko jedno 25.08.06, 15:48
                      i co chcesz przez to udowodnić? Że samoloty innym nie przeszkadzają?
                      Że nie halasują?

                      Oczywiście że się rozwija oczywiście że nie stoi w miejscu. Rozwiązaniem jest
                      budowa nowego nowoczesnego lotniska z osobnym węzłem komunikacyjnym. W Paryżu
                      jak przybywało lotów zbudowano drugie lotnisko ale nikomu nie przyszło do głowy
                      żeby budować je w centrum stolicy. ORly też jest w czwartej strefie czyli za
                      naszą Górą Kalwarią.

                      Klepać byle klepać na klawiaturze.

                      Tak samo jak z autostradą przez Ursynów , przeprowadzjać się wiedzialeś że tam
                      będzie autostrada bo była już w planach w latach 50-tych. Tyle że nikt nie
                      porównuje w-wy z lat 50 do dzisiejszej.

                      Zdrówka
                      • janoush Re: Mi nie jest wszystko jedno 28.08.06, 13:55
                        Rozwiązaniem jest budowa nowego nowoczesnego lotniska z osobnym węzłem
                        komunikacyjnym.
                        [...]
                        Klepać byle klepać na klawiaturze.

                        A to powyżej to co. Może super odkrywcza myśl...

                        Tak samo jak z autostradą przez Ursynów , przeprowadzjać się wiedzialeś że tam
                        będzie autostrada bo była już w planach w latach 50-tych. Tyle że nikt nie
                        porównuje w-wy z lat 50 do dzisiejszej.

                        Wiesz, jak kupowałem mieszkanie, sprawdzałem w gminie PZP pod kątem planowanych
                        dróg. O lotnisku parę rzeczy wiadomo od dawna: kierunki start/lądowanie,
                        rozwój. Więc powtarzam, byłem w pełni świadom, że będzie słychać samoloty.
                        Problem w tym, że są osoby, które się budowały/przeprowadzały na hura i teraz
                        gardłują, że im samoloty przeszkadzają.
                        I żeby nie było, też jestem za budową dużego lotniska z dala od Warszawy (w
                        granicach rozsądku), żeby odciążyć Okęcie. Tak jak w NY. Jest lotnisko w
                        centrum do obsługi głównie tzw. general aviation.
                        • ordyl Re: Mi nie jest wszystko jedno 29.08.06, 22:09
                          na tym forum już jest odpowiedź na temat lotniska.
                          forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=23670&w=38995772
                          przeczytajcie i sami sobie odpowiedzcie. Budowa nowego lotniska jest znacznie
                          tańsza niż próby reanimacji Okęcia. Zresztą dziś wygląda to jeszcze gorzej.
                          Rozkopane lotnisko terminal wciąż nie wykończony. Ktoś jednak ma interes aby w
                          Okęcie wciąż inwestować.

                          A teraz klepacz janoush co ciekawego napisał

                          O lotnisku parę rzeczy wiadomo od dawna: kierunki start/lądowanie,
                          > rozwój. Więc powtarzam, byłem w pełni świadom, że będzie słychać samoloty.
                          > Problem w tym, że są osoby, które się budowały/przeprowadzały na hura i teraz
                          > gardłują, że im samoloty przeszkadzają.
                          > I żeby nie było, też jestem za budową dużego lotniska z dala od Warszawy (w
                          > granicach rozsądku), żeby odciążyć Okęcie. Tak jak w NY. Jest lotnisko w
                          > centrum do obsługi głównie tzw. general aviation.

                          w pełni świadom jest za budową nowego lotniska nawet z dala od W-wy. no brawo.
                          Nawet przykład jest, NY. Więc drodzy mieszkańcy jeśli nie możecie spać to nie
                          tylko wy jedni również Nowojorczycy.

                          To jest Polska kilku kolesi robi niezłe interesy mając w dupie ludność
                          tubylczą. Jak to mówią ciemny lud to kupi każdą bzdurę.

                          A teraz na poważnie jeśli nie będziemy protestować to będzie coraz gorzej. Czy
                          myślicie że w środku nocy latają biznesmeni? To w końcu my wiemy czy to jest
                          uciążliwe dla nas czy nie.

                          Po obrońcach Nocnych Lotów nie spodziewam się niczego dobrego ani
                          merytorycznego. Szkoda dla nich czasu.

                          Zdrówka

                          ps klepaczom polecam zainwestować w swój rozwój.
      • mahony2109 masz szczęście, kolego... 18.08.06, 20:46
        przynajmniej Ordyl Ci jeszcze odpisuje. Jak dyskusja pójdzie nie po jego myśli
        i argumentów mu zabraknie to jeszcze przestanie :-D

        A do Ordyla - sam zauważyłeś istotny problem - rabunkową eksploatacje osiedli.
        Puławska ciągle stoi, 709 pękwa w szwach, wodociąg nie wyrabia, a oni stwaiają
        nowe bloki. Piaseczno, Józefosław, Józefów, Mysiadło... wszędzie to samo.

        Tak więc może lepiej swoje niesporzyte pokłady energii (tekst szczery - nie
        szyderczy!) skieruj w pisanie pism do Piaseczna i Lesznowoli, żeby opanowały
        chciwość zanim będziemy chodzić na piechotę... :-/

        Pzdr.
      • rederor Re: Lotnisko Okęcie 24.08.06, 19:17
        > A ja jestem za tym, zeby samoloty lataly, lataly i lataly.
        >
        > Mieszkaniec Mysiadla
        >

        Jakbym razem z cala rodzina pracowal w Locie tak jak ty, to tez bym byl za tym ciaglym lataniem samolotow.
          • rederor Re: Lotnisko Okęcie 24.08.06, 20:24
            grabowscy napisał:

            > A tramwajarz marzy o tramwajach pod oknem?
            nie wiem, nie jestem tramwajarzem. ale jakbym z tego zyl to pewnie bym byl zadowolony ze zwiekszonego ruchu.

            > puk!puk! jak tam z glowka?
            o, jaki mily tekst, widac poziom tego forum zmierza w dol.
            Ale z Twoja glowka chyba cos nie tak skoro samoloty przelatujace co 15 minut na malej wysokosci nie przeszkadzaja, chyba czas do laryngologa.

            > ps. czy Ty wygladasz na smieciarki?
            na co ?
            Zastanow sie czasem czlowieku, co ty wypisujesz i w jakim tonie. Robienie sobie wrogow w okolicy to nie jest najlepszy pomysl.
    • ordyl Okęcie blokuje Modlin 12.09.06, 16:17
      Właśnie o tym pisze co dziś napisała Wyborcza. Cała para idzie w Okęcie
      zamiast budowę nowoczesnego lotniska. Mam nadzieje że się jednak również dla
      nszego spokoju uda wybudować prawdziwe lotnisko tak jak powinno ono wyglądać.

      Dziś w Wyborczej oraz Rzeczpospolitej znajdziemy artykuły na ten temat. Ursynów
      chce zawiązać społeczny komitet i protestować. Im hałas przeszkadza.

      Tłumaczenia PPL są żałosne. Widzą tylko swój mały interes i nic poza tym.

      Zdrówka
      • mmysiaa Re: Okęcie blokuje Modlin 12.09.06, 21:09
        > Cała para idzie w Okęcie zamiast budowę nowoczesnego lotniska
        I na tym wszyscy tracimy: zamiast już teraz budować lotnisko pomiędy Warszawą a
        Łodzią w takim miejscu, że duży ruch lotniczy "nikomu" nie będzie przeszkadzać,
        i zrobić z niego wschodnioueropejskiego huba - oddajemy palmę pierwszeństwa
        Niemcom z ich Schoenefeld. Szkoda że w Polsce każdy proces decyzyjny trwa wieki
        - czy wynika to z tego, że ścierają się u nas poglądy nawybitniejszych
        specjalistów i największych indywidualności (z których każdy ma inną wizję) w
        całej Europie? ;) :))))

        > Ursynów chce zawiązać społeczny komitet i protestować
        Ciekawe czy w swoim egoizmie choć przez chwilę się zastanowili jak się żyje
        ludziom w Raszynie, na Skoroszach, w Mysiadle i Józefosławiu z tegoż samego
        powodu...

        > Im hałas przeszkadza
        Na przestrzeni kilku lat ruch wzrósł niesamowicie; samoloty startujące około
        północy to już naprawdę przesada - chyba ktoś się powinien tym zająć (towarzyszu
        to nie do was).

        > Tłumaczenia PPL są żałosne
        Jak każdego monopolisty :)
        • mahony2109 Re: Okęcie blokuje Modlin 12.09.06, 23:47
          > Ciekawe czy w swoim egoizmie choć przez chwilę się zastanowili jak się żyje
          > ludziom w Raszynie, na Skoroszach, w Mysiadle i Józefosławiu z tegoż samego
          > powodu...

          Zupełnie inaczej. Zabudowa ma znaczenie. W tych rejonach zawsze była niska i
          jednorodzinna. Dopiero później zaczęto budować małe bloki w Józefosławiu i duże
          w Skoroszach. W blokach, zwłaszcza dużych znacznie bardziej słychać. Zwłaszcza,
          że przez inne położenie pasów wyjściowo samoloty na Ursynowem są znacznie niżej
          niż nad Józefosławiem (wystarczy się przyjrzeć wysokości nad Puławską przy obu
          podejściach). A blok 8 pięter, zamiast domu jednopiętrowego i samolot znacznie
          niżej to duuuża różnica. Miałem przyjemność słuchac kiedyś samolotów w bloku na
          Ursynowie. Tam sam bym protestował. Pierwsze wrażenie - o rany samolot chce się
          rozwalić o blok: ta bliskość, ten huk. Nie ma porównania z Józefosławiem.

          Pzdr.
          • mmysiaa Re: Okęcie blokuje Modlin 14.09.06, 20:46
            OK, ale "protesty" Ursynowa do mnie nie przemawiają - Okęcie istniało zarówno
            "przed" Józefosławiem/Mysiadłem/Ursusem, jak i przed Ursynowem. Kierunek 11 (w
            stronę Ursynowa) może być używany do startów, a kierunek 29 (od Ursynowa) do
            lądowań - dlaczego zatem pozwolono na budynki "wysokie" pod korytarzem?
            Skoro jednak pozwolono - to niestety ale pas 15/33 trzeba czasem remontować i
            wtedy jest start na 11 i lądowanie na 29. A przecież czasem się startuje nawet
            na kierunek 33 (w stronę skrzyżowania Hynka/AlKrakowska)...
            Cieszmy się wszyscy że na szczęście nie powstanie trzecia droga startowa. Z
            braku miejsca pewnie zostałaby zbudowana "równolegle" do pasa 15/33. Miejskie
            lotnisko z 3ma drogami startowymi, to dopiero byłoby coś :)
            • mahony2109 Re: Okęcie blokuje Modlin 14.09.06, 21:20
              > OK, ale "protesty" Ursynowa do mnie nie przemawiają -

              Do mnie też nie, po prostu zauważyłem różnice.

              > Okęcie istniało zarówno
              > "przed" Józefosławiem/Mysiadłem/Ursusem, jak i przed Ursynowem. Kierunek 11 (w
              > stronę Ursynowa) może być używany do startów, a kierunek 29 (od Ursynowa) do
              > lądowań - dlaczego zatem pozwolono na budynki "wysokie" pod korytarzem?


              Bo wtedy nikt się nie przejmował protestami i normami hałasu. Teraz zresztą też
              nie bardzo. Poza tym samoloty i tak znacznie mniej przekraczają normy hałasu
              niż zatłoczone ulice, bo latają od czasu do czasu, a nie w trybie ciągłym 24h
              na dobę. Jak się nie przejmują przy budowie ulic (ekranów wciąż jest u nas
              mało) to czemu mają się przejmować przy lotniksu. To Polska, nie zachód :-D

              Pzdr.
    • ordyl Re: Lotnisko Okęcie 22.09.06, 00:25
      Smutne artykuł o Okęciu w Nie. Nie cierpie tej gazety nie czytam ale to jest
      jedyna gazeta która porusza ten temat.

      Jest tam kilka chyba fajnych szczegółów. Jak mówię nie czytam tego bo musiałbym
      potem przez miesiąc z waserwanny nie wychodzić.

      Zdrówka
      • ordyl Re: Lotnisko Okęcie 10.10.06, 00:13
        Dziś w wyborczej jest artykuł na temat nas dotyczący.

        Dokładniej czemu są opóźnienia w sprawie budowy lotniska w Modlinie.
        Kilka ciekawostek lotnisko ma dojazd koleją róznież może mieć wezęł
        komunikacyjny. Tereny są tam znacznie tańsze społeczność lokalnaliczy na
        rozwój gminy dzięki lotnisku. Mocno na budowę naciska wójt Nowego Dworu
        Mazowieckiego.
        Dlaczego więc musimy się męczyć z tym Okęciem? Jednym z udziałowców lotniska w
        Modlinie jest PPL czyli samo Okęcie. To co się dzieje obecnie na Okęciu jest
        kataklizmem. Budowa nowego lotniska pomogłaby samemu PPL który musi spłacić
        długi zaciągnięte na rozbudowę Okęcia.
        według szacunków inwestycja wielkości 70 Mln PLN zwróciłaby się już po roku

        Najlepsze jest to że wszyscy udziałowcy są podmiotami zależnymi od skarbu
        państwa. Dlaczego więc nie można zbudować lotniska w Modlinie ? Dlaczego nie
        można ograniczyć Okęcia które z roku na rok jest coraz bardziej dla nas
        uziążliwe? Kto ma w tym interes aby było źle?

        Pozytywne jest to że GW zaczyna o tym pisać wcześniej nie miała na to ochoty.

        Zdrówka
    • ordyl Przepraszam Janusz zagalopowałem się 23.11.06, 17:34
      Witam

      Jakoś tak zajrzałem tu po wcześniejszej rozmowie z Januszem. No tak delikatnie
      powiedziałeś że się ścieliśmy. Przepraszam zapędziłem się niepotrzebnie.

      Niepotrzebnie problemy duże przenoszę na malutkie. Przy swoim zdaniu pozostaje
      ale mam nadzieje że nie przeszkodzi to nam dalej współpracować, razem możemy
      zrobić wiele więcej

      Zdrówka

      Ps Mahony sry jeśli Ciebie uraziłem.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka