Dodaj do ulubionych

Petycja do Kolei Mazowieckich

02.03.09, 15:23
Okej.

Może tym razem się uda.

Prosiłbym, abyście sformułowali czego oczekujemy od pociągów do śródmieścia.
Oczekuję konstruktywnej dyskusji. Po zebraniu waszych pomysłów umieszczę
takowe pismo tutaj na forum i jak nie będzie zastrzeżeń, pozbieramy sobie
wszyscy podpisy w naszej okolicy.

Mieszkańców innych miejscowości którzy wpadają na to forum prosiłbym o
rozpropagowanie pomysłu w swojej okolicy.

1) Dlaczego?

Musimy uzasadnić swoje pismo. Główne powody to brak rozsądnego połączenia do
centrum z Wileńskiej, szczególnie w trakcie remontu trasy WZ. Z racji tego że
do Wileńskiej jest bardzo dużo kursów, tym bardziej powinniśmy mieć priorytet
jeżeli chodzi o czas - dla nas pociągów jest bardzo mało więc powinny one być
w jak najbardziej dogodnych godzinach.

2) Czego się domagamy?

Nie dogodzi się każdemu. Szczytem wszystkiego jest dziura od 7:20 do 8:45.
Minimum to pociąg o godzinie 8:00 rano (7:25 z Tłuszcza) - pół godziny powinno
wystarczyć każdemu na dotarcie do pracy w okolicach bliskiego centrum. Wiem że
Ci (w tym i ja) pracujący w samiutkim centrum będą tracili trochę czasu, ale
niestety większość moim zdaniem musi od tego centrum jeszcze dojechać
gdziekolwiek. Podobnie wieczorem, pociąg powinien być w okolicy 17:30 ze
Śródmieścia.

Druga sprawa, uruchomienie tych pociągów przez cały dzień co minimum półtorej
godziny.

Czekam na wasze sugestie.
Obserwuj wątek
      • szacinska Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 03.03.09, 08:56
        zainteresowanie jest napewno;)czasami tylko czasu brak...
        Główne argumenty wymieniłeś.Do pracy najczęściej jedziemy na 8 albo
        9,jesli ktoś jedzie na 10,nie ma juz takiego problemu z zabójczym
        tłumem na Wileńskiej.Dochodzi jeszcze kwestia powrotów,dla tych
        którzy pracują od ósmej,obstając przy półgodzinnym dojezdzie do
        Sródmieścia,powinien mieć połączenie o średnio 16:30 i dalej 17:30-
        chociaż tyle.Dla przykładu pociągi do Mińska w tych godzinach jeżdżą
        średnio co 20 minut 16:06;16:30;16:52.Biorąc pod uwagę ilość
        mieszkańców Mińska i Wołomina,różnicy nie ma,może to jest jakiś
        argument?
          • humptyangel Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 04.03.09, 10:17
            W imieniu Stowarztszenia dziękuję za zaproszenie do dyskusji.

            Ponieważ miałem dość niewiele czasu na zapoznanie się z problemem
            jaki tu przedstawiliście napiszę na wstępie tylko pobieżnie swoje
            spostrzeżenia, ale obiecuje wgłębić się w temat.

            Nie neguję waszej inicjatywy, ale dostrzegam następujące probley:
            -brak wolnych slotów na linii średnicowej w szczycie - na dziś dzień
            pociągi teoretycznie jeżdżą co 4 min, a w praktyce wychodzi to ok
            2,5-3 min. PKP PLK, które zarządzają liniami kolejowymi mogą
            niezgodzić się na wpuszczenie znacznej liczby pociągów do obecnie
            już kursujących. Ale wiadomo - jak się czegoś nie spróbuje, to się
            nikt nic nie dowie.

            -jeśli puści się część pociągów via Zielonka Bankowa, to może spaść
            częstotlowość kursów z Tłuszcza w kierunku Warszawy ze względu na
            wydłużenie trasy.

            -ciekawym pomysłem jest pociąg do Dw. Wschodniego. Pozwala on na
            przesiadkę do innych pociągów kursującyh po linii śrdnicowej bez
            dużych strat czasowych. W ramach moderniacji linii do Gdańska i
            Radomia na Wschodnim wykonano tory odstawcze dla tzw. linii
            lotniskowej. Nie wiem czy są one używane obecnie, ale przez dwa lata
            na pewno nie pojawią się tam pociągi SKM dla których są dedykowane.
            Taki stan pozwala zatem na zmianę czoła pociągu bez zajmowania
            peronu. Postaram się dowiedzieć więcej w tej kwestii.

            Pozdrawiam

            PS inicjatorowi wątku i cage00 prześlę za chwilę wiadomość via mail
            na skrzynkę gazetową.
            • cage00 Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 04.03.09, 10:36
              Jeśli pociągi na lini średnicowej kursują co 3-4min to rzeczywiście
              jednym z rozwiązań godnych uwagi mogłoby być puszczenie większej
              liczby pociągów do dworca Wschodniego i przesiadka w jakikolwiek
              inny jadący na zachód. Myślę że przeprawa w ten sposób na drugą
              stronę Wisły jest o wiele szybsza niż jakimkolwiek innym środkiem
              lokomocji...
              • anj74 Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 04.03.09, 12:10
                > to rzeczywiście
                > jednym z rozwiązań godnych uwagi mogłoby być puszczenie większej
                > liczby pociągów do dworca Wschodniego i przesiadka w jakikolwiek
                > inny jadący na zachód.

                To samo miałem na myśli pisząc o wahadłowym do Rembertowa. Wahadło do
                Wschodniego byłoby jeszcze lepsze. Myślę, że niedogodności wynikające z
                przesiadki są znikome w porównaniu z możliwością częstszych kursów.
                • baseciq Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 04.03.09, 12:18
                  Wahadło do Rembertowa odpada - pociąg musiałby się wstrzelić pomiędzy "tłok
                  średnicowy" i kolidowałby pewnie (wg. KM) z pociągami z Mińska. Do tego stacja w
                  Rembertowie może nie posiadać wolnych peronów na zmianę czoła. Pociąg do
                  Wschodniej z pominięciem Rembertowa miałby mniej "kolizji" - z/do Białego
                  pociągi są co 2h, więc tutaj byłyby większe szanse na wciśnięcie ich.
    • nierymek Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 04.03.09, 17:19
      ja poprę każdą inicjatywę umożliwiającą polepszenie dojazdu do Warszawy. mnie
      osobiście pewnie się nie poprawi, bo na Wilanów komunikacją z Zielonki jedzie
      się długo niezależnie od ilości pociągów i zostanę przy samochodzie, ale może
      przynajmniej Żołnierska trochę się rozluźni.
      • robert_c Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 05.03.09, 00:10
        Cześć.

        jakie widzę zagrożenia?
        - Nie wiadomo co na to Ząbki. Wszak odbierze się im jakieś kursy na Wileński.

        Ale poza tym pomysł na puszczanie składów na Wschodni jest dobry.
        Obawiam się tylko, że zanim mogą zapaść jakieś decyzje ... będzie już po
        remoncie. Ruchawość KM jest taka właśnie. Zajdzie konieczność ingerencji w
        rozkład jazdy, a to, jeśli jest nieplanowane na pół roku wczesniej, jest ponad
        siły kolejarzy...

        Forma petycji do KM jest dobra, ale to nie może być jedyna droga.
        Konieczne są działania władz Zielonki i Wołomina prowadzone równolegle z parciem
        społecznym.
        I nie zapominajcie o Ząbkach. Jeśli władze tego miasta wystosują protest przeciw
        takim zmianom, to wszystko spali na panewce.
        • cage00 Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 05.03.09, 07:35
          Sytuacja Ząbek:
          nie sądzę żeby Ząbki miały podstawy żeby kategorycznie sprzeciwić
          się takiemu projektowi, nie zapominajmy że do Ząbek dojeżdzają
          autobusy MZA

          "Reaktywność" KM:
          w mojej opini remont trasy WZ jest jednym z dobrych argumentów, ale
          nie jedynym, chodzi o poprawę sytuacji w dłuższej perspektywie
          czasu, o pospinanie pewnych połączeń podobnie jak zrobiono z Metrem.
          Uważam że rola lini średnicowej w rozładowaniu podmiejskiego ruchu
          drogowego wschód - zachód jest nie do przecenienia.
        • anj74 Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 05.03.09, 10:21
          > jakie widzę zagrożenia?
          > - Nie wiadomo co na to Ząbki. Wszak odbierze się im jakieś kursy na Wileński.

          I tak i nie. Wszystko rozbija się o szczegóły. Po pierwsze nie trzeba wcale
          odbierać kursów Ząbkom - jeśli można upchnąć kurs między 7.15 i 7.25, to pewnie
          można też między 7.55 i 8.05. Po drugie dodatkowy kurs na Wschodnią mógłby choć
          trochę rozładować tłok w Ząbkach, gdzie często naprawdę ciężko wejść do pociągu.

          > Obawiam się tylko, że zanim mogą zapaść jakieś decyzje ... będzie już po
          > remoncie. Ruchawość KM jest taka właśnie. Zajdzie konieczność ingerencji w
          > rozkład jazdy, a to, jeśli jest nieplanowane na pół roku wczesniej, jest ponad
          > siły kolejarzy...

          Racja, ale w czasie remontu torów Wileńska-Wołomin zdarzało im się reagować
          częściej.
          • tomkrt Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 05.03.09, 16:34
            Widzę takie problemy.

            1) Brak składów, już teraz w barwach KM jeżdżą trupy lat 50-60 po lekkim liftingu, pożyczane gdzieś w Polsce. Więc raczej będzie trudno o nowe kursy bez zabrania ich gdzie indziej i pewnie było by to kosztem kursów na Wileński.

            2) Sprawe komplikuje wspólny bilet i kwestia wzajemnych rozliczeń gmin KM i ZTMu. Wszystko kosztuje, ktoś musiał by się dorzucić, uzgodninienia nie będą łatwe. Wiemy ile miesięcy trwały negocjacje ws. wspólnego biletu i odpłatności ponoszonych przez gminy wzdłuż linii wołomińskiej.
            W przypadku ograniczenia kursowania składów przez Ząbki, Ząbki będą się domagać ulgi w składce na wspólny bilet.

            3) Niewiadoma kwestia możliwości technicznych zamiany kierunku ruchu (czoła) pociągu na DW Wschodnim. Układ torowy się tam zmienił, trzeba będzie to sprawdzić.

            4) Odcinek Wołomin (Tłuszcz)- Zielonka jest nadal dwutorowy i mocno obciążony, co bardzo ogranicza swobode ustalania rozkładu jazdy. Jak już napisał Robert, procedura zmiany rozkładu na liniach bez wydzielonych torów na ruch lokalny niestety trwa cholernie długo, bo zmiany muszą być uzgodnione z PKP PR/PKP IC.
            • baseciq Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 05.03.09, 17:26
              tomkrt napisał:

              > Widzę takie problemy.
              >
              > 1) Brak składów, już teraz w barwach KM jeżdżą trupy lat 50-60 po lekkim liftin
              > gu, pożyczane gdzieś w Polsce. Więc raczej będzie trudno o nowe kursy bez zabra
              > nia ich gdzie indziej i pewnie było by to kosztem kursów na Wileński.

              Składy można dopożyczyć - dlaczego? Poniżej.

              > 2) Sprawe komplikuje wspólny bilet i kwestia wzajemnych rozliczeń gmin KM i ZTM
              > u. Wszystko kosztuje, ktoś musiał by się dorzucić, uzgodninienia nie będą łatwe
              > . Wiemy ile miesięcy trwały negocjacje ws. wspólnego biletu i odpłatności ponos
              > zonych przez gminy wzdłuż linii wołomińskiej.
              > W przypadku ograniczenia kursowania składów przez Ząbki, Ząbki będą się domagać
              > ulgi w składce na wspólny bilet.

              Dlatego będzie potrzebne poparcie zainteresowanych gmin i do nich też trzeba
              będzie pójść, popukać i wydeptać ścieżki. Nikt nie będzie mówił że będzie łatwo.

              W naszej intencji nie leży awaryjne przerzucenie ruchu w związku z przebudową
              trasy WZ, a poprawa długotrwała. Obie rzeczy można pogodzić. Na czas remontu
              Ząbki mogłby dostać linię kursującą do Zielonki - linia taka jadąc w przeciwnym
              do korkującego się kierunku byłaby wygodna. Natomiast chcemy aby nadal pociągi
              jeździły i po remoncie. Owszem, Zielonka i okoliczne gminy będą musiały
              wygospodarować na to jakieś środki, ale dobra oferta i częstotliwość kursowania
              powinny zwiększyć wpływy KolMazu.

              Gdyby Zielonka miała drugi peron można by było się pokusić o pociągi
              Wileńska-Zielonka specjalnie dla Ząbek. Ale takie rzeczy to "tylko w Erze" lub w
              krajach gdzie jest większa kultura korzystania ze zbiorkomu.

              > 3) Niewiadoma kwestia możliwości technicznych zamiany kierunku ruchu (czoła) po
              > ciągu na DW Wschodnim. Układ torowy się tam zmienił, trzeba będzie to sprawdzić
              > .

              Z peronów 4 i 5 istnieje możliwość zjazdu zarówno na część dalekobieżną szlaku
              do Rm jak i na podmiejską w tym także i na tory postojowe (tzw. rybkę) za 6 i 7
              peronem.

              > 4) Odcinek Wołomin (Tłuszcz)- Zielonka jest nadal dwutorowy i mocno obciążony,
              > co bardzo ogranicza swobode ustalania rozkładu jazdy. Jak już napisał Robert, p
              > rocedura zmiany rozkładu na liniach bez wydzielonych torów na ruch lokalny nies
              > tety trwa cholernie długo, bo zmiany muszą być uzgodnione z PKP PR/PKP IC.

              PRy odpadają, nic tędy ichniego nie jeździ. Miejsca są. Bez problemu jeżdżą
              pociągi co 5 minut (np. 7930, 70220, 7734) więc jeszcze byłoby gdzie te pociągi
              wcisnąć. Problemem jest jedynie przepustowość odcinka Zielonka-Rembertów, ale
              przecież nikt tam nie wymaga pociągów co 10 minut. Wystarczyłoby kilka co 30
              (ewentualnie 40 ze względu na zajęcie przez pociągi z B-stoku) minut w szczycie
              i poza szczytem powiedzmy 1.5h. A znając życie to co 2h na początek też byłoby
              super. Aktualnie oferta na tym odcinku wygląda tak (czasy dla Bankówki):

              6:13 [34] 6:47 [36] 7:23 [1h27m] 8:50 [4h20] 13:10 [3h59m] 17:09 [2h41m] 19:50

              W drugą stronę (czasy dla Śródmieścia):

              7:36 [6h24m] 14:00 [1h] 15:00 [1h] 16:00 [54m] 16:59 [49m] 17:48 [1h13m] 19:01

              Nie wiem, czy nasze wymagania są duże, jak na gminę w której krzyżują się trzy
              szlaki kolejowe i są dwie stacje (przystanki osobowe). No bo co, pisać petycję
              do PICu żeby pośpiechy się w zwykłej Zielonce zatrzymywały?
    • cage00 Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 06.03.09, 07:16
      hmm....
      Widzę że zaczynamy się rozdrabniać w mnożeniu trudności i
      rozwiązywaniu problemów technicznych, więc proponuję małe
      podsumowanie na tym etapie.

      Wydaje mi się że co do jednego większość z uczestników dyskusji jest
      zgodna - WNIOSKUJEMY O ZWIĘKSZENIE LICZBY POCIĄGÓW DOJEŻDŻAJĄCYCH DO
      DWORCA WSCHODNIEGO - dalej na lini średnicowej częstotliwość
      kursowania pociągów innych relacji umożliwia dogodną przesiadkę.

      Kwestie do wyjaśnienia:

      - z kąd? (z Tłuszcza, Wołomina, czy Zielonki - osobiście nie jestem
      zwolennikiem tego ostatniego)
      - w jakich godzinach?
      - ile?




    • mietoo Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 07.03.09, 16:59
      zwiększenie ilości pociągów na Wschodni popieram jednak nie kosztem
      liczby pociągów na Wileński. Tak poza tym to z tą petycją proponuję
      się śpieszyć jeżeli chcemy zdążyć przed remontem trasy WZ- prędkość
      z jaką koleje mazowieckie załatwiają pisma od pasażerów nie jest
      porażająca (ja na odpowiedź czekam zawsze min 5 tygodni).

      Jeżeli chodzi o samą linie kolejową to polecam koncepcje
      modernizacji tej trasy opracowaną przez Zielone Mazowsze:
      www.zm.org.pl/?a=e75-08b
      A w sprawie remontu trasy WZ- tutaj chyba dobrym rozwiązaniem
      byłoby w godzinach porannych uruchomienie dodatkowych autobusów
      odjeżdżających z pod dworca zaraz po przyjeździe pociągu, a więc bez
      jakiegoś rozkładu
      • baseciq Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 08.03.09, 22:37
        mietoo napisał:

        > zwiększenie ilości pociągów na Wschodni popieram jednak nie kosztem
        > liczby pociągów na Wileński.

        Jest ich tak dużo że jeden pociąg mniej czy więcej dużej różnicy nie zrobi i
        jeżeli taka sytuacja nastąpi i będzie to konieczne to wszystkimi czterema
        kończynami się pod tym podpiszę.

        > Tak poza tym to z tą petycją proponuję
        > się śpieszyć jeżeli chcemy zdążyć przed remontem trasy WZ- prędkość
        > z jaką koleje mazowieckie załatwiają pisma od pasażerów nie jest
        > porażająca (ja na odpowiedź czekam zawsze min 5 tygodni).

        Ale nam głównie chodzi o sytuację permanentną a nie dodatkowo z powodu remontu.
        Ja osobiście chcę pociągu z Zielonki o 8:15 i pociągu ze Śródmieścia o 17:15 na
        zawsze, a nie do października. Nie każdy mieszkaniec Zielonki, Kobyłki czy
        Wołomina pracuje na Woli i mu najwygodniej przez Wileński. Sporo ludzi pracuje
        np. na Służewiu.

        > Jeżeli chodzi o samą linie kolejową to polecam koncepcje
        > modernizacji tej trasy opracowaną przez Zielone Mazowsze:
        > www.zm.org.pl/?a=e75-08b
        > A w sprawie remontu trasy WZ- tutaj chyba dobrym rozwiązaniem
        > byłoby w godzinach porannych uruchomienie dodatkowych autobusów
        > odjeżdżających z pod dworca zaraz po przyjeździe pociągu, a więc bez
        > jakiegoś rozkładu

        PS. Kończę robić ankietę on-line. Do środy pewnie skończę samą petycję.
      • tomkrt Re: Ankieta 09.03.09, 14:48
        Ale to nie jest petycja ?
        Jakie są założenia tej ankiety, na jak długo jest przewidywana ?
        Rozumiem, że wyniki tej ankiety mają być użyte jako argument w piśmie do Koleii Mazowieckich i ZTMu ?
        Jeśli miała to by byc petycja internetowa to lepszy będzie ten serwis
        www.petycje.pl/index.php
        • baseciq Re: Ankieta 09.03.09, 14:57
          tomkrt napisał:

          > Ale to nie jest petycja ?

          Jeszcze nie.

          > Jakie są założenia tej ankiety, na jak długo jest przewidywana ?

          Parę tygodni max. Chcę aby zebrało się paręset wpisów.

          > Rozumiem, że wyniki tej ankiety mają być użyte jako argument w piśmie do Koleii
          > Mazowieckich i ZTMu ?

          Tak. I poparcie konkretnymi danymi, żeby nie było że sobie jeden mieszkaniec
          wymyślił i ma być tak jak on chce.

          > Jeśli miała to by byc petycja internetowa to lepszy będzie ten serwis

          Nie wiem czy ona będzie internetowa. Raczej na stronie WWW będą informacje gdzie
          można się podpisać.
        • baseciq Re: Startujemy w sobotę 20.03.09, 18:40
          Dzięki za słowa otuchy :-)

          Zrobiłem ile dałem radę. Do pierwszego trochę czasu, więc może wysupłam coś na
          ksero jeszcze :-)

          Chyba że ktoś z forum chce pomóc w drukowaniu/kserowaniu/załatwianiu punktów
          gdzie będzie można podpisać :-) Nie ukrywam wsparcie duchowe czuję wielkie, ale
          gorzej z realnym :-)

          A co do jutra, litości proszę, zanim się zwlekę z łóżka pewnie parę chwil minie,
          ale jak tylko wstanę to pierwsze co zrobię to dostarczę listę do podpisania do
          pawilonu. Później planuję się rozejrzeć gdzie jeszcze by dało radę.

          Przydałoby się po mieście porozwieszać jakieś ulotki, ale litości, ja sam nie
          dam rady ani ich wyprodukować ani rozwiesić. Poza tym chyba tablic
          ogłoszeniowych jest mało u nas. Tak więc, ktokolwiek chce pomóc, zapraszam na
          maila, gg lub telefonicznie (na stronie ZSNW jest).
            • baseciq Re: Startujemy w sobotę 20.03.09, 20:18
              Spoko. Ja mam aktualnie 3 pełne komplety każdy na 500 podpisów. Pierwszy
              wyląduje w papierniczym u nas na osiedlu, pozostałe dwa spróbuję wcisnąć w
              Żabce, Sukursie czy API. Zobaczymy jak tam zainteresowanie będzie.
    • baseciq Gdzie można podpisać petycję 21.03.09, 14:07

      Zielonka:

      * Pawilon z artykułami papierniczymi, Wyszyńskiego 7, czynne pn-pt: 10-19,
      sobota: 10-14
      * Sklep spożywczy “Sukurs”, Armii Krajowej 30, czynne pn-so: 6-21,
      niedziela: 9:21

      Ossów:

      * Sklep spożywczo-przemysłowy “Pupilek”, Poniatowskiego, przy stacji PKP
      Ossów, czynne pn-so: 5-19

      Kobyłka:

      * Sklep spożywczy “U Kalisiaka”, Warszawska 8, czynne pn-pt: 7-18, so: 7-14
      * Kolektura Totalizatora Sportowego, Al. Jana Pawła II 1, czynne pn-pt:
      9-19, so: 9-16

      Wołomin:

      * Kiosk, Legionów 2 (róg Żelaznej), czynne: pn-pt: 8-17, sobota:
      okazjonalnie, zależnie od ruchu


      Na stronie www.zsnw.waw.pl/petycja/gdzie-podpisac znajduje się lista z mapą.
    • baseciq 5 dzień - 1000 podpisów 26.03.09, 00:32
      Dzisiaj dozbierałem w pociągu kolejne 150 podpisów. Wraz z tymi które widziałem
      w sklepach, spokojnie można liczyć że jest tysiąc podpisów. Nadal mało, ale i
      tak nieźle.
    • baseciq Petycja została złożona... 14.05.09, 16:28
      Petycja poszła do:

      Kolei Mazowieckich
      SKM Warszawa (osoby podpisujące się pod petycją sugerowały że to może być dobry
      pomysł)
      Burmistrz Zielonki
      Burmistrz Kobyłki
      Burmistrz Wołomina

      Myślałem jeszcze o Tłuszczu i innych gminach wzdłuż linii kolejowej. Jakieś
      sugestie?
      • shad-owx Re: Petycja została złożona... 24.05.09, 19:31
        Dajmy im chwile na przetrawienie tego. Nadzieję pokładam we władzach Wołomina
        oraz Kobyłki, że udzielą realnego wsparcia. Niestety władze Zielonki nie raz
        pokazywały swój stosunek do transportu zbiorowego, dlatego jeśli będą
        przejawiały nagły przypływ chęci w działaniu to podszyte to będzie jedynie
        kampanią przedwyborczą...
        Patrząc chłodnym okiem może wystąpić problem taborowy, ale petycja poparta długą
        listą podpisów może zachęcić K.Maz. a być może i SKM do pewnych alokacji.
    • baseciq Odpowiedzi na petycję 18.06.09, 11:21
      W pierwszych tygodniach czerwca, otrzymaliśmy odpowiedź na naszą petycję od
      Urzędu Miasta Zielonka, Urzędu Miejskiego w Wołominie i od Kolei Mazowieckich.

      Skrótowo rzecz ujmując - Koleje Mazowieckie zasłaniają się starą śpiewką pod
      postacią braku przepustowości tunelu średnicowego, Wołomin nie jest w stanie
      zapewnić środków finansowych na takie posunięcie. Władze Zielonki, widząc
      prawdopodobnie zaangażowanie mieszkańców miasta w petycję, poparł nas i wysłał
      zapytanie do KM o plany.

      www.zsnw.waw.pl/petycja/odpowiedzi-na-petycje
      • cage00 Re: Odpowiedzi na petycję 15.07.09, 11:55
        Może spróbować zwrócić się z problemem ponownie - bezpośrednio do
        nowego prezesa KM - może w ramach quickwins zdecyduje się uruchomić
        wahadłowy szynobus pomiędzy Zielonką a Wschodnią bądź Rembertowem...
          • cage00 Re: Odpowiedzi na petycję 17.07.09, 08:03
            Kiedy zaczynałeś tą akcję mieszkałem jeszcze w Warszawie, teraz na
            co dzień kożystam z tych połączeń i widzę jaki niewykożystany
            potencjał "siedzi" w lini średnicowej. Brakuje tylko kilku elementów
            i odpowiedniej informacji. To jest właściwie istniejąca II linia
            metra. Za to dworzec Wileński jest dla mnie ślepym zaułkiem w drodze
            do Centrum...
      • baseciq Re: Petycja do Kolei Mazowieckich 30.12.09, 15:34
        Z przykrością stwierdzam, że Agora, a co za tym idzie Gazeta Wyborcza, przez
        blisko rok naszej walki o pociągi, mimo wielu listów do nich kierowanych, nie
        raczyła się w żaden sposób zainteresować naszą petycją.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka