Dodaj do ulubionych

Gaz do Hondy HRV

10.05.04, 14:35
Gaziarzu,

Jaką instalacje do Hondy HRV polecasz?( silnik 1.6 105 km)

pzdr
Obserwuj wątek
      • parr Re: Gaz do Hondy HRV 11.05.04, 09:38
        Rocznik 2001 r. Silnik 1.6 105 kM.W tym modelu jest tylko ten silnik.Obawiam
        sie spadku mocy ladujac do niej gaz.Silnik i tak juz jest dosc slaby w tym
        samochodzie i dalszy spadek mocy bylby nie do przyjecia.Zuzycie o kilkanascie
        procent gazu wiecej niz benzyny jest ewnetualnie sprawa
        drugorzedna.Najwazniejsze jest by moc nie spadla.

        pzdr
        • gaziarz Re: Gaz do Hondy HRV 11.05.04, 12:30
          uwierz, ze latwiej Ci jest zajrzec pod maske niz mi sie dowiadywac co to za
          silnik.
          Jesli nie masz zmiennych faz i plastikowego kolektora, to tak jak powiedzialem.
          A jesli jeden z tych elementow wystepuje, to wtrysk sekwencyjny, Prins za 4900
          lub Dream za 3500.
          A spadek mocy to bajka dla niegrzecznych dzieci
          • parr Re: Gaz do Hondy HRV 12.05.04, 10:31
            gaziarz napisał:

            > uwierz, ze latwiej Ci jest zajrzec pod maske niz mi sie dowiadywac co to za
            > silnik.
            > Jesli nie masz zmiennych faz i plastikowego kolektora, to tak jak
            powiedzialem.
            > A jesli jeden z tych elementow wystepuje, to wtrysk sekwencyjny, Prins za
            4900
            > lub Dream za 3500.
            > A spadek mocy to bajka dla niegrzecznych dzieci

            No to pozostaje wtrysk sekwencyjny :-( DLaczego roznica miedzy tymi
            instalacjami w cenie jest tak duza? Jesli moc pozostaje ta sama,to jak to
            odbija sie na roznicy w spalaniu gazu?

            pzdr
            • gaziarz Re: Gaz do Hondy HRV 12.05.04, 14:50
              Roznica wynika z zupelnie innych urzadzen zastowowanych do podawania gazu.
              To jest mniej wiecej taka roznica, jak gaznik do motocykla z lat 60, a wtrysk
              wielopunktowy. I w tym tkwi roznica.
              Natomiast co do mocy i spalania.
              Dokladne informacje musisz poszukac, bo juz wiele razy pisalem, ale przypomne-
              benzyna ma (na litr) 10% wieksza wartosc energetyczna. Dlatego przy idealnej
              instalacji (wtrysk sekwencyjny) uzyskanie tej samej pracy (w uogolnieniu mocy)
              wymaga zuzycia 10% wiecej gazu.
              Ale w instalacjacj II generacji efektywnosc podawania gazu jest gorsza, stad
              spalanie zwiekszone do okolo20%.
              We wtrysku sekwencyjnym moze wzrost byc niewidoczny lub wrecz spadek
              (szczegolnie przy automatach) gdyz gaz ma wieksza liczbe oktanowa, prowadzi do
              wiekszej elastycznosci i mimo, ze dostarcza mniej mocy, to odczucie pozostanie
              takie samo przy wykonaniu mniejszej pracy.
              is that clear?
                • bedi70 Re: Gaz do Hondy HRV 31.03.05, 11:15
                  mam roczna HRV 1,6 VTEC, 20 tys km (na gazie 5 tys) instalacja BRC 24, spalanie
                  gazu 11,8l/100km Dlugo zastanawialem sie czy zagazowac czy nie. Teraz jestem
                  zadowolony. Mialem wprawdzie klopot bo padla listwa wtryskiwaczy po 4 tys
                  (naprawiona na gwarancji) ale teraz chodzi jak zegarek. Spadek mocy
                  jest...ledwo wyczuwalny. Zbiornik toroidalny (zamiast kola) ogranicza zasieg do
                  ok 320km Poza tym, same zalety...
                  • czapskip Re: Gaz do Hondy HRV 11.06.05, 17:17
                    Witam, tak jak radziliście założyłem do hondy hrv sequent 24 firmy brc. Przez 2
                    tyg bylo super. Aż zaczęły się problemy:
                    1. Na początku zauważyłem, że na gazie silnik szarpie, gdy jest na biegu
                    jałowym i doda się więcej gazu (np połowę możliwego). Wyglądało to w ten
                    sposób, że stoję na światłach na luzie, dodaję gazu, a silnik najpierw lekko
                    szarpną, a dopiero potem wszedł na obroty. I tak pozostało do tej pory.
                    2. Po kilku dniach doszło to problemu nr 1. to, że obroty na biegu jałowym
                    spadają prawie do 200-300 obr/min, a powinnoć około 800 (natomiast brak jest
                    wahania obrotów w góre i w dół. W dodatku dzieje się tak już i na gazie i na
                    bęzynie.
                    3. W stacji, gdzie montowany był gaz powiedzieli, żebym zmienił świece - tak
                    zrobiłem - bez rezulatu.
                    4. W tym momencie pali się już lampka check engine.

                    Dodam, że samochód ma przejechane 15 tys kilometrów (więc prawie nówka, silnik
                    1,6 16V 106 KM)
                    Montowałem w firmie, która wydawała się być godna zaufania.
                    JAk myślicie - co może byc przyczyną takiego zachowania samochodu?
                      • wiesiek69 Re: Gaz do Hondy HRV 25.06.05, 14:20
                        a ja mam od roku w moim Accordzie 2,0 (w praktyce to ten sam silnik tylko
                        wiekszy)Landi mieszalnikową teraz gdzieś za okolo 2000 PLN! i wszytstko hula
                        jak należy - żadnej wyczuwalnej róznicy w mocy i elastyczności - 200km/h na
                        gazie bez problemu. Cały szkopuł tkwi we właściwym montażu a potem zestrojeniu>
                        moim gazowniokom zajęło to bite 2 dni prób i błędów. Jak przejadę pierwsze 50
                        tys to będe wiedział jak silnik to znosi - na razie żadnego zaciskania sie
                        zaworów o czym mnie przestrzegali, (głowicy nie ściągałem) ale nie zauważyłem
                        żadnych zmian w pracy silnika
      • wiesiek69 Re: Gaz do Hondy HRV 28.06.05, 22:32
        Ja zapłaciłem 2500 brutto, ale tak jak pisałem teraz kosztuje ze 2000 PLN a
        najtańsze sekwencyjne nieco ponad 3000 i taki bym teraz założył.
        U mnie montaż trwał standardowo 1 dzień ale później byłem 2 bite dni na
        regulacji - analizator spalin, komputer na kolana i zabawa, Panowie na koniec
        powiedzieli, że trzeba ustatwiać Honde jak Lanosa - może to jest jakaś
        wskazówka :)
        Fakt, co jakiś czas jest kłopot z wolnymi obrotami - 1 raz na 3000km trzeba je
        ręcznie podbijać, bo przy włączonej klimie gaśnie ale to jedyny problem
        pozdawiam
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka