Dodaj do ulubionych

Najdłuższe schody Europy

16.02.12, 11:31
wyborcza.biz/biznes/1,100896,11154412,Podskokami_jadac_osiemnastka.html
Obserwuj wątek
      • debest3 Re: Najdłuższe schody Europy 16.02.12, 20:19
        skłania mnie to kolejny raz do refleksji że to województwo powinno nazywać się raczej układem zielonogórsko-gorzowskim bo z Ziemią Lubuską i tak to nie ma nic wspólnego.Myślę sobie że w woj.dolnośląskim Żary i Żagań miałyby się o wiele lepiej.Leżymy przecież na trasach komunikacyjnych Wrocław- Berlin na cholerę nam te dwie śmieszne "stolice" województwa skoro jedyne co ona potrafią robić z południem to doić je niemiłosiernie. Za jakieś trzy i pół roku Żary i Żagań znów będą "najważniejsze" będą " miejscami urodzenia" itd itp.
        • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 16.02.12, 22:49
          debest3 napisał:

          > skłania mnie to kolejny raz do refleksji że to województwo powinno nazywać się
          > raczej układem zielonogórsko-gorzowskim bo z Ziemią Lubuską i tak to nie ma nic
          > wspólnego.Myślę sobie że w woj.dolnośląskim Żary i Żagań miałyby się o wiele l
          > epiej.Leżymy przecież na trasach komunikacyjnych Wrocław- Berlin na cholerę nam
          > te dwie śmieszne "stolice" województwa skoro jedyne co ona potrafią robić z po
          > łudniem to doić je niemiłosiernie. Za jakieś trzy i pół roku Żary i Żagań znów
          > będą "najważniejsze" będą " miejscami urodzenia" itd itp.

          Dokładnie to samo myślę:-) Gdybyśmy byli w dolnośląskim A18 od dawna mielibyśmy zmodernizowaną, bo byłoby to tańsze niż budowa odcinka A4 Zgorzelec - Krzyżowa (który pewnie zostałby oddany w późniejszym terminie). Zresztą nie powinno być żadnej A18, tylko kontynuacja A4.
          • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 17.02.12, 07:31
            A ja myśle sobie dokładnie odwrotnie .Nie wiem dlaczego dolnoślaskie ma sie jawić jako kraina mlekiem i miodem plynąca.Bedziemy w dolnośląskim i będzie lepiej bo... ? Spadną podatki,zus ,bedą nowe inwestycje ,lepsza służba zdrowia ? Wybudują A18 i szybką kolej i nastąpi rozkwit Żar? Myśle ,że nic z tych rzeczy .Od lat bylo wiadomo ,że A4 bedzie via Zgorzelec i nie ma to nic wspolnego z żadnym lobby lub ma sie tak jak pisanie o lobbingu Poznania ,Łodzi na rzecz S3...czysta literatura sf więc rozumiem ,że ma swoich milośników.W Drezdenku słyszalem,że to poludnie lubuskiego doi północ w Jeleniej Górze ,że wszystkie fundusze zabiera Wroclaw a w Kamiennej Górze ,że maja kiepsko przez euro.Jak rozumiem np.Wegliniec to mala metropolia ma obok autostrade ,szybką kolej wspaniale drogi dojazdowe itp. istny raj.
            Ja myślę sobie ,że to jak mi sie w moim mieście gminie ,powiecie zależy od lokalnych obywateli bawiących sie w politykę.A że kazdy wie lepiej czego mi potrzeba ,nawet mnie sie nie pytajac oraz to ,że coś takiego jak sztuka kompromisu nie istnieje jest tak jak jest.
            Nie interesuje mnie etymologia nazwy województwa,układ szlaków komunikacyjnych sprzed lat i inne dyrdymaly bo to nie ma żadnego wplywu na jakość mojego życia.
            • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 17.02.12, 21:53
              roman-v napisał:

              > A ja myśle sobie dokładnie odwrotnie .

              To znaczy co zyskujemy będąc w peryferiami peryferyjnego województwa?

              > Nie wiem dlaczego dolnoślaskie ma sie jaw
              > ić jako kraina mlekiem i miodem plynąca.

              Kto tak pisze? Ja na pewno nie uważam, że byłoby o 100% lepiej, ale co najmniej nie byłoby gorzej dla nas, a jest ogromna szansa, że nasze miasto i powiat rozwijałoby się lepiej w granicach dużego województwa z którym jesteśmy naturalnie powiązani komunikacyjnie, gospodarczo i społecznie.

              > Bedziemy w dolnośląskim i będzie lepiej bo... ?

              ...bo gorzej niż być w krainie absurdu zwanego woj. lubuskim być nie może? Zachęcam do śledzenia mojego bloga: lubuskie.blogspot.com/
              Dla kogo istnieje lubuskie? Dla kasty politykierów zielonogórsko - gorzowskich i setek pracowników administracji wojewódzkiej?

              > Myśle ,że nic z tych rzeczy .O
              > d lat bylo wiadomo ,że A4 bedzie via Zgorzelec

              Od kiedy wiadomo? Było wiadomo przed 1999 r.?

              > i nie ma to nic wspolnego z żadn
              > ym lobby lub ma sie tak jak pisanie o lobbingu Poznania ,Łodzi na rzecz S3...

              Przeczytaj jeszcze raz wpis na blogu Skrzypczyńskiego, powoli i uważnie, bo mam uzasadnione przypuszczenie, że nie zrozumiałeś, co napisał.

              > czysta literatura sf więc rozumiem ,że ma swoich milośników.

              Lubuska literatura absurdu jak widać również. Pokaż mi nad czym pochyla się co dzień tysiąc pracowników Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze, pokaż mi inny zakątek świata, gdzie buduje się aglomerację 100 - tysięcznego miasta w promieniu 100 km, pokaż, gdzie indziej to samo miasto ma ambicję posiadania w środku lasu lotniska oddalonego od niego, faktycznie jak w wielkiej metropolii, o 40 km od centrum z którego żaden przewoźnik nie chce latać bez milionowych dotacji z budżetu całego województwa? Gdzie indziej buduje się eksterytorialną autostradę bez wygodnych zjazdów a na jej otwarcie przywozi się samolotem prezydenta. Eh tych absurdów można mnożyć, po więcej zapraszam do lektury rzeczonego bloga.

              > Ja myślę sobie ,że to jak mi sie w moim mieście gminie ,powiecie zależy od loka
              > lnych obywateli bawiących sie w politykę.

              Tia, wszystko piknie. Tylko, że ordynacja wyborcza sprawia, że w Sejmiku Województwa zasiadają jedynie przedstawiciele dużych partii politycznych. A gdzie mieści się ich kierownictwo? To widać choćby po priorytetach LRPO... Możesz, skakać, stawać na palcach, ale muru nie przebijesz, o dużych projektach infrastrukturalnych decyduje grono partyjne, a ono jest? No gdzie? Na pewno nie w Żarach, Żaganiu, Nowej Soli, Krośnie...

              > A że kazdy wie lepiej czego mi potrzeb
              > a ,nawet mnie sie nie pytajac oraz to

              No właśnie! Kto pytał o sens istnienia woj. lubuskiego mieszkańców tego nowotworu administracyjnego?

              > ,że coś takiego jak sztuka kompromisu nie istnieje jest tak jak jest.

              Tak, wiem że są ludzie, którzy wolą siedzieć w smrodzie własnych gazów jelitowych, bo uważają, że tak jest im cieplej.

              > układ szlaków komunikacyjnych sprzed lat

              A co się zmieniło od 70 lat??? NIC. Dlaczego? Bo widocznie nie było takiej potrzeby. To tak jak z chodnikami na nowym osiedlu - ludzie sami wydepczą szlaki chodników i żaden socjotechnik z lubuskiego Biura Politycznego tego lepiej nie zaprojektuje.

              > i inne dyrdymaly bo to nie ma żadnego wplywu na jakość mojego życia.

              Widocznie nie ruszasz się z miasta. Ja natomiast korzystam często z E36/A18, linii kolejowych i wiem, że zaniedbania w ich stanie są wynikiem tkwienia w woj. lubuskim, najlepszy dowód, to modernizacje alternatywnych szlaków komunikacyjnych przez woj. dolnośląskie, które zamiast Berlinki zmodernizowało sobie szlak E30, chociaż to Berlinka tworzyła najkrótsze połączenie Wrocław - Berlin, tak samo z A4... W tym województwie rozdzielanym sporem ZG - GW zawsze słyszę o skomunikowaniu "lubuskich stolic", ale co mnie tak naprawdę łączy z Gorzowem? Gdyby nie moja osobista ciekawość, do dziś nie miałbym potrzeby odwiedzin tego miasta, jak wielu innych żaran...
              • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 18.02.12, 07:53
                croolick napisał:

                > Kto tak pisze? Ja na pewno nie uważam, że byłoby o 100% lepiej, ale co najmniej
                > nie byłoby gorzej dla nas, a jest ogromna szansa, że nasze miasto i powiat roz
                > wijałoby się lepiej w granicach dużego województwa z którym jesteśmy naturalnie
                > powiązani komunikacyjnie, gospodarczo i społecznie.

                Gospodarczo? społecznie?

                > > Myśle ,że nic z tych rzeczy .O
                > > d lat bylo wiadomo ,że A4 bedzie via Zgorzelec
                >
                > Od kiedy wiadomo? Było wiadomo przed 1999 r.?

                Od połowy lat 90 gdy unia narysowała glówne szlaki komunikacyjne a autostrada A4 jest czescia miedzynarodowej drogi E40 Ostenda - Akwizgran - Kolonia - Erfurt - Wrocław - Katowice - Kraków - Kijów . A18 to częsć drogi E36 i liczy niecałe 300km.


                > Przeczytaj jeszcze raz wpis na blogu Skrzypczyńskiego, powoli i uważnie, bo mam
                > uzasadnione przypuszczenie, że nie zrozumiałeś, co napisał.

                Przeczytałem po raz kolejny i ponownie uśmiechnelem się:)



                > Lubuska literatura absurdu jak widać również. Pokaż mi nad czym pochyla się co
                > dzień tysiąc pracowników Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze, pokaż mi inn
                > y zakątek świata, gdzie buduje się aglomerację 100 - tysięcznego miasta w promi
                > eniu 100 km, pokaż, gdzie indziej to samo miasto ma ambicję posiadania w środku
                > lasu lotniska oddalonego od niego, faktycznie jak w wielkiej metropolii, o 40
                > km od centrum z którego żaden przewoźnik nie chce latać bez milionowych dotacji
                > z budżetu całego województwa? Gdzie indziej buduje się eksterytorialną autost
                > radę bez wygodnych zjazdów a na jej otwarcie przywozi się samolotem prezydenta.
                > Eh tych absurdów można mnożyć, po więcej zapraszam do lektury rzeczonego bloga

                Zakladam ,że rzesza urzedników pochyla na takimi samymi problemami jak w innych wojewodztwach.Nie rozumiem co kryje sie pod pojeciem "budowania aglomeracj".Autostrada została oddana do użytku przed czasem ,zjazdy są budowane wiec gdzie tu eksteretorlialność?Lotnisko? cóż każdy ma jakies ambicje jedni chca latać drudzy jeżdzic koleja koszty podobne:) Dotuje loty nie tylko lubuskie więc nie jestesmy jakimś wyjatkiem.


                > Widocznie nie ruszasz się z miasta. Ja natomiast korzystam często z E36/A18, li
                > nii kolejowych i wiem, że zaniedbania w ich stanie są wynikiem tkwienia w woj.
                > lubuskim, najlepszy dowód, to modernizacje alternatywnych szlaków komunikacyjny
                > ch przez woj. dolnośląskie, które zamiast Berlinki zmodernizowało sobie szlak E
                > 30, chociaż to Berlinka tworzyła najkrótsze połączenie Wrocław - Berlin, tak sa
                > mo z A4... W tym województwie rozdzielanym sporem ZG - GW zawsze słyszę o skomu
                > nikowaniu "lubuskich stolic", ale co mnie tak naprawdę łączy z Gorzowem? Gdyby
                > nie moja osobista ciekawość, do dziś nie miałbym potrzeby odwiedzin tego miasta
                > , jak wielu innych żaran...

                Oj ruszam sie ruszam S3 i A4 to moje żywioły:)
                Dlaczego uważasz że wszytkie drogi prowadzą do Berlina?Tak bardzo dziwi Cie modernizacja E30? Cofnij sie do wsześniejszych lat 70,80,90 i zobacz jak wygladał główny ruch towarowy na zachód ...no przeciez nie przez Żary:)Mam to szczęście lub pecha ,że jestem związany akurat i z Gorzowem i Z Wroclawiem ale powiem Ci ,ze jednak wole Żary .A co do żaran to najbardziej związani są chyba z ZG poprzez Fokus ,Auchan, Zus i NFOZ a Wrocław czy Gorzów nie sa im specjalnie potrzebne do życia
                • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 18.02.12, 11:04
                  roman-v napisał:

                  > Gospodarczo?

                  Oczywiście. A według ciebie jakie nas łączą więzy gospodarcze z północną częścią woj. lubuskiego?

                  > społecznie?

                  Tak, strukturę pochodzenia ludności mamy identyczną jak w pozostałych częściach Ziem Zachodnich i Północnych, nie widzę zatem potrzeby budowania w pocie czoła przez lubuskich urzędasów i usłużnych dziennikarzy tożsamości lubuskiej. Ponadto układ szlaków komunikacyjnych jasno wyznaczył kierunki migracji na naszym obszarze i nie jest to wcale migracja południe - północ...

                  > Od połowy lat 90 gdy unia narysowała glówne szlaki komunikacyjne

                  Jakieś źródło, żródełko, źródełeczko?

                  > A18 to częsć drogi E36 i liczy niecałe 300km.

                  I dociera do Berliner Ring a stąd międzynarodowych szlaków masz? Multum? Ogrom?

                  > Przeczytałem po raz kolejny i ponownie uśmiechnelem się:)

                  A co ci innego zostało?

                  > Zakladam ,że rzesza urzedników pochyla na takimi samymi problemami jak w innych
                  > wojewodztwach.

                  Tia, tylko że taka liczba urzędników pochyla się nad problemami TRZYKROTNIE większej liczby mieszkańców...

                  > Nie rozumiem co kryje sie pod pojeciem "budowania aglomeracj".

                  Ja też nie, ale włodarze gmin dawnego woj. zielonogórskiego ochoczo złożyli hołd lenny w imię powołania Aglomeracji Zielonogórskiej...

                  > Autostrada została oddana do użytku przed czasem ,zjazdy są budowane wiec gdzie
                  > tu eksteretorlialność?

                  Czytasz lokalne gazety? Nie słyszałeś np. o kwiku nad zjazdem w Łagowie???

                  > Lotnisko? cóż każdy ma jakies ambicje

                  Za ambicje zielonogórskie ma płacić całe województwo???

                  > jedni chca latać drudzy jeżdzic koleja koszty podobne:)

                  Przewożenie jednej osoby autobusem i przewiezienie wypełnionego pasażerami autobusu, to pewnie dla ciebie też koszta podobne, wszak wypełniony pasażerami autobus nie spali dużo więcej paliwa, koszt amortyzacji i wynagrodzenia dla kierowcy będzie podobny...

                  > Dotuje loty nie tylko lubuskie więc nie jestesmy jakimś wyjatkiem.

                  Dotuje się, ale z połączeń korzysta o wiele większa liczba osób! U nas sztucznie robi się frekwencję organizując konkursiki na wierszyki w Radio Zachód, GL i GW i hwg jeszcze. A i tak
                  babimojski kosmodrom ciągnie się w ogonie wszelkich statystyk...

                  > Dlaczego uważasz że wszytkie drogi prowadzą do Berlina?

                  Ponieważ dla nas - w zjednoczonej Europie to naturalna metropolia . To z BBI polecisz w każdy zakątek świata a nie z Okęcia, Modlina o Babimoście nie wspominając... To w Berlinie znajdziesz możliwość kształcenia na wysokim poziomie z czego już żarska młodzież korzysta. Nie wiem tego na pewno, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa mogę przyjąć, że więcej żarskiej młodzieży studiuje w Berlinie niż w Warszawie...

                  > Tak bardzo dziwi Cie mod
                  > ernizacja E30? Cofnij sie do wsześniejszych lat 70,80,90 i zobacz jak wyglada
                  > ł główny ruch towarowy na zachód ...no przeciez nie przez Żary:)

                  Cofnij się w przeszłość i przypomnij sobie o planach elektryfikacji. Nie myślano o tym do lat 80. ze względu na wojsko, które chciało utrzymania w naszym regionie trakcji spalinowej (a nawet parowozowej), znacznie odporniejszej na działania wojenne od trakcji elektrycznej.

                  > Mam to szczęście lub pecha ,że jestem związany akurat i z Gorzowem

                  Jak wiele jest takich osób w twoim otoczeniu?

                  > A co do żaran to najbardziej związani są chyba z ZG pop
                  > rzez Fokus ,Auchan,

                  Zmiana przynależności wojewódzkiej tego nie zmieni. Auchan i Focus mogą również funkcjonować w dużym mieście powiatowym.
                  • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 19.02.12, 22:25
                    croolick napisał:


                    > Jakieś źródło, żródełko, źródełeczko?

                    Dostaniesz całą rzekę pl.wikipedia.org/wiki/Paneuropejski_korytarz_transportowy
                    Od tego możesz zaglebiac się w dokumenty, derektywy itd

                    > Przewożenie jednej osoby autobusem i przewiezienie wypełnionego pasażerami auto
                    > busu, to pewnie dla ciebie też koszta podobne, wszak wypełniony pasażerami auto
                    > bus nie spali dużo więcej paliwa, koszt amortyzacji i wynagrodzenia dla kierowc
                    > y będzie podobny...
                    Za jeden kilometr lotu samolotem jako podatnik placę 30 zł za 1 km jazdy pociągiem ok25 zł
                    i nie ważne ile osob one przewożą ,zawsze place tyle samo.Podobne są czy nie?To jest dotacja i nie ma znaczenia amortyzacja,paliwo czy zysk z biletów.

                    > Ponieważ dla nas - w zjednoczonej Europie to naturalna metropolia . To z BBI po
                    > lecisz w każdy zakątek świata a nie z Okęcia, Modlina o Babimoście nie wspomina
                    > jąc... To w Berlinie znajdziesz możliwość kształcenia na wysokim poziomie z cze
                    > go już żarska młodzież korzysta. Nie wiem tego na pewno, ale z dużą dozą prawdo
                    > podobieństwa mogę przyjąć, że więcej żarskiej młodzieży studiuje w Berlinie niż
                    > w Warszawie...
                    Ja niestety znam tylko niemieckich studentów ,doktorów i jednego profesora zdobywajacych szlify zawodowe ,odbywających praktyki ,piszących swoje prace w Żarach :)
                    • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 19.02.12, 23:15
                      roman-v napisał:

                      > Dostaniesz całą rzekę pl.wikipedia.org/wiki/Paneuropejski_korytarz_transportowy
                      > Od tego możesz zaglebiac się w dokumenty, derektywy itd

                      Co to ma być? Przyznajesz, się że nie wiesz? Zakładam, że jak coś stwierdziłeś to oparłeś to na własnej analizie wskazanych dokumentów, teraz tylko kilka uderzeń w klawiaturę, ruch myszką i powinienem dostać od ciebie dowód na poparcie twojej tezy. Jakoś go nie uzyskałem, więc wniosek jest oczywisty...

                      > Za jeden kilometr lotu samolotem jako podatnik placę 30 zł za 1 km jazdy pociąg
                      > iem ok25 zł i nie ważne ile osob one przewożą ,zawsze place tyle samo.

                      Więc według twojej logiki trzeba zlikwidować pociągi a całość pasażerów przerzucić do samolotu. Wszak będziemy płacić "tyle samo":-)))

                      > Podobne są czy nie?To jest dotacja i nie ma znaczenia amortyzacja,paliwo czy zysk z
                      > biletów.

                      Kpisz? Jak ma się dotowanie lotów do zaspokajania masowych potrzeb komunikacyjnych mieszkańców???
                      • p.e.k.o Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 00:27
                        croolick napisał:

                        > Więc według twojej logiki trzeba zlikwidować pociągi a całość pasażerów przerzucić do
                        > samolotu. Wszak będziemy płacić "tyle samo":-)))

                        Błąd logiczny. Po zlikwidowaniu będziemy płacić mniej.


                        > Kpisz? Jak ma się dotowanie lotów do zaspokajania masowych potrzeb komunikacyjnych
                        > mieszkańców???

                        Tak, że trzeba by dotować jeszcze TAXI.
                        • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 13:24
                          p.e.k.o napisał:

                          > Błąd logiczny.

                          tylko w twojej logice alternatywnej

                          > Po zlikwidowaniu będziemy płacić mniej.

                          Zgadzam się, że po zlikwidowaniu lotów z Babimostu będziemy płacić mniej a właściwie to będziemy mniej marnować pieniędzy.

                          > Tak, że trzeba by dotować jeszcze TAXI.

                          Czy ty naprawdę musisz zepsuć każdą dyskusje swoimi niemerytorycznymi, nonsensownymi uwagami?
                      • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 15:12
                        croolick napisał:



                        > Co to ma być? Przyznajesz, się że nie wiesz? Zakładam, że jak coś stwierdziłeś
                        > to oparłeś to na własnej analizie wskazanych dokumentów, teraz tylko kilka uder
                        > zeń w klawiaturę, ruch myszką i powinienem dostać od ciebie dowód na poparcie t
                        > wojej tezy. Jakoś go nie uzyskałem, więc wniosek jest oczywisty...

                        Ja nie stawiam zadnej tezy przedstawilem fakty
                        napisaleś:" Gdybyśmy byli w dolnośląskim A18 od dawna mielibyśmy zmodernizowaną, bo byłoby to tańsze niż budowa odcinka A4 Zgorzelec - Krzyżowa (który pewnie zostałby oddany w późniejszym terminie). Zresztą nie powinno być żadnej A18, tylko kontynuacja A4. "
                        to jest poprostu nieprawda
                        napisaleś:"Od kiedy wiadomo? Było wiadomo przed 1999 r.? "
                        Odpowiadam tak było wiadomo przed rokiem 1999 ,że autostrada A4 bedzie biegła przez Zgorzelec podobnie zresztą jak jak linia kolejowa.Nie rozumiem o czym tu jeszcze dyskutowac.


                        > Więc według twojej logiki trzeba zlikwidować pociągi a całość pasażerów przerzu
                        > cić do samolotu. Wszak będziemy płacić "tyle samo":-)))

                        To raczej Ty wymyslileś jakąś logike. Bawisz sie w liczenie rzeczywistej ceny biletów to policz ile kosztuje przewóz trzech pasażerów na lini Żary-Zielona Gora.Opiszesz to na swoim blogu jako następny absurd lubuskiego?

                        > Kpisz? Jak ma się dotowanie lotów do zaspokajania masowych potrzeb komunikacyjn
                        > ych mieszkańców???

                        Ma sie nijak bo nawet nie nazywa się to dotowaniem.Dla Twojej informacji samorządy na terenie ,ktorych odbywaja się przewozy lotnicze pragną "zalegalizować " absurd lubuski i chcą zmian w prawie tak aby dopłacac do biletów w relacjach krajowych bez używania wybiegów typu "promocja regionu",które wiąża się z koniecznościa przetargów.Czy to dobry czy zły pomysł to już zupelnie inna bajka.
                        • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 21:16
                          roman-v napisał:

                          > Ja nie stawiam zadnej tezy przedstawilem fakty

                          jakie?

                          > Odpowiadam tak było wiadomo przed rokiem 1999 ,że autostrada A4 bedzie biegła p
                          > rzez Zgorzelec podobnie zresztą jak jak linia kolejowa.Nie rozumiem o czym tu
                          > jeszcze dyskutowac.

                          Ano A18 to część III korytarza "Branch A - Berlin - Wrocław"! Tak samo jego część kolejowa Forst - Legnica. Budowa Branch A powinna była zostać ukończona szybciej, bo kosztowała mniej, niż budowa w obcym kształcie korytarza III na odcinku Drezno - Wrocław. Tylko lobbying dolnośląskiego sprawił, że zamiast skupić się w pierwszym rzędzie na Branch A skupiono się na budowie korytarza w obecnym kształcie. Zresztą poczytaj sobie, że A18 też jest była brana jako część III korytarza:

                          www.businessinmalopolska.com/public/upload/raport/file/EU-CORe_Strategy%20May%202008.pdf

                          > policz ile kosztuje przewóz trzech pasażerów na lini Żary-Zielona Go
                          > ra.Opiszesz to na swoim blogu jako następny absurd lubuskiego?

                          Owszem! Zresztą to już zostało opisane!

                          lubuskie.blogspot.com/2010/09/wiele-haasa-o-nic.html
                          Jak można zwiększyć rentowność tych przewozów tak bezsensownie projektując rozkład jazdy nie mówiąc już o tragicznej awaryjności szynobusów. Jak można budować zaufanie pasażerów, jeśli jest duże prawdopodobieństwo awarii szynobusu oraz spóźnień??? Przejedź się Kolejami Dolnośląskimi - od razu zobaczysz różnicę, nie mówiąc już że o wszelkich awariach KD dostaję natychmiast SMS na swoją komórkę...

                          > Ma sie nijak bo nawet nie nazywa się to dotowaniem.

                          Kota można wykręcać ogonem na różne sposoby. Ja nazywam rzeczy po imieniu.
                          • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 22:47
                            croolick napisał:


                            > Ano A18 to część III korytarza "Branch A - Berlin - Wrocław"! Tak samo jego czę
                            > ść kolejowa Forst - Legnica. Budowa Branch A powinna była zostać ukończona szyb
                            > ciej, bo kosztowała mniej, niż budowa w obcym kształcie korytarza III na odcink
                            > u Drezno - Wrocław. Tylko lobbying dolnośląskiego sprawił, że zamiast skupić si
                            > ę w pierwszym rzędzie na Branch A skupiono się na budowie korytarza w obecnym k
                            > ształcie. Zresztą poczytaj sobie, że A18 też jest była brana jako część III kor
                            > ytarza:
                            >
                            > www.businessinmalopolska.com/public/upload/raport/file/EU-CORe_Strategy%20May%202008.pdf

                            Byla mowa o latach wczesniejszych .Wtedy też brano pod uwage droge Wroclaw -Berlin (ruch kołowy i drogowy) Jednak ze wzgledu na wielkość ruchu towarowego i infrastrukturę kolejową prorytetem została droga przez Zgorzelec.Przepływ towarów nie skupiał sie na Berlinie ale na osrodkach przemysłowych w zachodnich Niemczech.Nie było żadnego lobbingu dolnoślaskiego i zmiany priorytetów bo nie było województwa dolnosląskiego a przymiarki do budowy A4 i modernizacji E30 zaczeły sie w latach 90 .Jest to sytuacja podobna do modernizacji drogi kolejowej E20 ...no chyba ,że sądzisz iż lobbing lubuski spawił przystapienie do tej modernizacji:)
                            www.pko.wszia.opole.pl/materialy_z_publikacji/Pokusa_Tadeusz_Logistyka_w_transporcie.pdf
                            Niestety jest problem z dokumentami z lat 90 a i czasu niewiele na poszukiwania.Nie nalezy jednych mitów zastępowac drugimi.


                            > Jak można zwiększyć rentowność tych przewozów tak bezsensownie projektując rozk
                            > ład jazdy nie mówiąc już o tragicznej awaryjności szynobusów. Jak można budować
                            > zaufanie pasażerów, jeśli jest duże prawdopodobieństwo awarii szynobusu oraz s
                            > późnień??? Przejedź się Kolejami Dolnośląskimi - od razu zobaczysz różnicę, nie
                            > mówiąc już że o wszelkich awariach KD dostaję natychmiast SMS na swoją komórkę

                            Przyznaję ,że nie jestem specjalistą od podrózy KD.Zdaje się na osąd dziecka .Bilans za rok 2011 wygląda tak :dwa razy wyjazd do Legnicy i raz do Węglińca bo nie można sie dostac do Żar z powodu opóznień(czyli pociąg odjechał).Na 12 razy to jak sam przyznasz niezbyt mam powód by chwalić KD .
                            • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 23:57
                              roman-v napisał:

                              > Nie było żadnego lobbingu dolnoślaskiego i zmiany priorytetów bo nie było w
                              > ojewództwa dolnosląskiego a przymiarki do budowy A4 i modernizacji E30 zaczeły
                              > sie w latach 90 .

                              Przymiarki, przymiarkami, ale kiedy zapadły konkretne decyzje? Przed powstaniem dolnośląskiego, czy po?

                              > ..no chyba ,że sądzisz iż lobbing lubuski spawił przystapienie do tej moderni
                              > zacji:)

                              Modernizacja! No właśnie, jak ma się jej tempo do modernizacji E30?!

                              > Nie nalezy jednych mitów zastępowac drugimi.

                              No właśnie, jakie ty mity tworzysz? Że nigdy nie brano pod uwagę A18 jako części III Korytarza Paneuropejskiego?

                              > Przyznaję ,że nie jestem specjalistą od podrózy KD.Zdaje się na osąd dziecka .
                              > Bilans za rok 2011 wygląda tak :dwa razy wyjazd do Legnicy i raz do Węglińca bo
                              > nie można sie dostac do Żar z powodu opóznień(czyli pociąg odjechał).Na 12 raz
                              > y to jak sam przyznasz niezbyt mam powód by chwalić KD .

                              Teraz pytanie, czy dziecko odróżnia przewoźników? Czy jesteś pewnie, że winne są KD a nie lubuskie PR, nie mówiąc już o fatalnym stanie torowiska Żagań - Miłkowice.
                              • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 22.02.12, 12:59
                                croolick napisał:

                                > Przymiarki, przymiarkami, ale kiedy zapadły konkretne decyzje? Przed powstaniem
                                > dolnośląskiego, czy po?
                                Tak jak napisalem nie ma to żadnego znaczenie Powstanie A4 nie jest zasługą zadnego lobby tylko wieloma uwarunkowaniami a przebieg planowanej trasy znany był lata temu.




                                > Teraz pytanie, czy dziecko odróżnia przewoźników? Czy jesteś pewnie, że winne s
                                > ą KD a nie lubuskie PR, nie mówiąc już o fatalnym stanie torowiska Żagań - Miłk
                                > owice.

                                Ja nie winie nikogo .Jak napisalem nie jeżdze często KD ale zajrzałem na forum gdzie piszą o tym przwożniku i chyba nie jest tak różowo:)
                                • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 22.02.12, 21:26
                                  roman-v napisał:

                                  > Tak jak napisalem nie ma to żadnego znaczenie Powstanie A4 nie jest zasługą zad
                                  > nego lobby tylko wieloma uwarunkowaniami a przebieg planowanej trasy znany był
                                  > lata temu.

                                  Pisać, bez podania konkretów możesz do woli, tylko dla przyzwoitości dodawaj, że tak uważasz, domniemasz, przypuszczasz lub zakładasz. Twoje zdanie powinno brzmieć: "Wydaje mi się, że powstanie A4 nie jest zasługą zadnego lobby tylko wieloma uwarunkowaniami a przebieg planowanej trasy znany był lata temu."

                                  > Ja nie winie nikogo .Jak napisalem nie jeżdze często KD ale zajrzałem na forum
                                  > gdzie piszą o tym przwożniku i chyba nie jest tak różowo:)

                                  Wiesz kto pisze większość opinii, czy komentarzy? Zadowoleni, czy niezadowoleni? Jak przyjedziesz o czasie pociągiem to masz potrzebę podzielenia się tym na forum? Wątpię. Natomiast zdenerwowany opóźnieniem zdecydowanie szybciej napiszesz nieprzychylny komentarz. Trzeba być ostrożny w wyrabiana sobie zdania na podstawie internetowych komentarzy...
                                  • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 22.02.12, 23:35
                                    croolick napisał:

                                    > Pisać, bez podania konkretów możesz do woli, tylko dla przyzwoitości dodawaj, ż
                                    > e tak uważasz, domniemasz, przypuszczasz lub zakładasz. Twoje zdanie powinno br
                                    > zmieć: "Wydaje mi się, że powstanie A4 nie jest zasługą zadnego lobby tylko wie
                                    > loma uwarunkowaniami a przebieg planowanej trasy znany był lata temu."

                                    "Przypuszczam,że gdybyśmy byli w dolnośląskim A18 od dawna mielibyśmy zmodernizowaną, bo byłoby to tańsze niż budowa odcinka A4 Zgorzelec - Krzyżowa (który pewnie zostałby oddany w późniejszym terminie). Zresztą nie powinno być żadnej A18, tylko kontynuacja A4."
                                    "domniemam,że jestesmy powiązani z wojewodztwem dolnośląskim gospodarczo i społecznie"
                                    "zakladam ,że Żary w wojewodztwie dolnośląskim byłby pręznie rozwijającym się miastem z nowoczesna koleja ,autostradą itd"
                                    "wydaje mi się ,że istaniał jakiś lobbing dolnośląski w sprawie budowy A4 ,E30"
                                    i można tak jeszcze troszkę popisać:)

                                    > Wiesz kto pisze większość opinii, czy komentarzy? Zadowoleni, czy niezadowoleni
                                    > ? Jak przyjedziesz o czasie pociągiem to masz potrzebę podzielenia się tym na f
                                    > orum? Wątpię. Natomiast zdenerwowany opóźnieniem zdecydowanie szybciej napiszes
                                    > z nieprzychylny komentarz. Trzeba być ostrożny w wyrabiana sobie zdania na pods
                                    > tawie internetowych komentarzy...

                                    Wiem kto napisał opinie i komentarze ...osoby korzystające z usług kolei dolnośląskich które dzielą się swoimi wrażeniami negatywnymi jak i pozytywnymi.
                                    • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 23.02.12, 21:35
                                      roman-v napisał:

                                      > i można tak jeszcze troszkę popisać:)

                                      Nie, nie można, bo ja mogę lub podaję dowody moich twierdzeń. Ty nie potrafisz podać dowodów zaprzeczających tezie, że A4 od Zgorzelca zaczęto budować po 1999 r. na skutek lobbingu woj. dolnośląskiego. Jest to oczywiście moje domniemanie, ale uprawnione wnioskowaniem a maiori ad minus - skoro w ramach III Korytarza Paneuropejskiego zamierzano modernizować tak A18 jako Branch A, a jest było to rozwiązanie tańsze niż budowa od zera A4 Zgorzelec - Krzyżowa, to chyba oczywiste jest, że jakiś czynnik i to wcale nie ekonomiczny przeważył... Jaki? Łatwo się domyślić.

                                      > Wiem kto napisał opinie i komentarze ...osoby korzystające z usług kolei dolnoś
                                      > ląskich które dzielą się swoimi wrażeniami negatywnymi jak i pozytywnymi.

                                      Nie zrozumiałeś, lub nie chcesz - opinie negatywne zawsze będą niereprezentowane. One zawsze mają charakter inicjujący. Np. ja bardzo często pozytywne opinie piszę w opozycji do negatywnych komentarzy (np. w porównywarkach cen).
                                      • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 24.02.12, 00:11
                                        croolick napisał:


                                        > Nie, nie można, bo ja mogę lub podaję dowody moich twierdzeń. Ty nie potrafisz
                                        > podać dowodów zaprzeczających tezie, że A4 od Zgorzelca zaczęto budować po 1999
                                        > r. na skutek lobbingu woj. dolnośląskiego. Jest to oczywiście moje domniemanie
                                        > , ale uprawnione wnioskowaniem a maiori ad minus - skoro w ramach III Korytarza
                                        > Paneuropejskiego zamierzano modernizować tak A18 jako Branch A, a jest było to
                                        > rozwiązanie tańsze niż budowa od zera A4 Zgorzelec - Krzyżowa, to chyba oczywi
                                        > ste jest, że jakiś czynnik i to wcale nie ekonomiczny przeważył... Jaki? Łatwo
                                        > się domyślić.

                                        Tylko A4 to nie jest kawałek Zgorzelec - Krzyżowa tylko Zgorzelec-Korczowa i w takim kontekście należy postrzegac wszystko co jest związane z ta trasą.A ty napisałeś "Zresztą nie powinno być żadnej A18, tylko kontynuacja A4" co nie jest prawdą.Przecież od Krzyżowej do drogi w roznych kierunkach to teoria o lobbingu jest bani.
                              • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 23.02.12, 11:05
                                roman-v napisał:

                                > Nie było żadnego lobbingu dolnoślaskiego i zmiany priorytetów bo nie było w
                                > ojewództwa dolnosląskiego a przymiarki do budowy A4 i modernizacji E30 zaczeły
                                > sie w latach 90 .
                                croolick napisał:
                                Przymiarki, przymiarkami, ale kiedy zapadły konkretne decyzje? Przed powstaniem dolnośląskiego, czy po?

                                siskom.waw.pl/autostrady/a4/a4-40-48.jpg i zwróc uwagę jakie nazwy wojewodztw znajdują sie na tej mapie.
                                • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 23.02.12, 21:40
                                  roman-v napisał:

                                  > siskom.waw.pl/autostrady/a4/a4-40-48.jpg i zwróc uwagę jakie nazwy wojewodztw znajdują sie na tej mapie.

                                  No ale co to ma być? Jaki jest kontekst takiej mapki? Przecież ja nie zaprzeczam, że w ramach budowy III Korytarza planowano budowę A4 Zgorzelec - Krzyżowa. Jeszcze raz przypomnę, że chodzi mi o to, że wybrano kosztowniejszy wariant a A18 wbrew waszym twierdzeniom była i jest brana pod uwagę jako część tego Korytarza! Kwestią zasadniczą jest indolencja władz woj. lubuskiego, które nie ma takiej siły przebicia jak znacznie większe i bogatsze woj. dolnośląskie!
                                  • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 24.02.12, 00:16
                                    croolick napisał:



                                    > Jeszcze raz przypomnę, że chodzi mi o to, że wybrano kosztowniejszy wariant a A1
                                    > 8 wbrew waszym twierdzeniom była i jest brana pod uwagę jako część tego Korytar
                                    > za!
                                    A gdzie są jakieś moje twierdzenia ?
                                    I kto to są ci "wy"?
                                    • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 24.02.12, 11:13
                                      roman-v napisał:

                                      > A gdzie są jakieś moje twierdzenia ?

                                      Człowieku, przecież już pierwszym poście stwierdziłeś, że fajnie jest być w lubuskiem, ja natomiast wykazuję ci, że wcale nie jest tak dobrze, jak twierdzisz, bo dolnośląskie potrafiło przeforsować szybką realizację o wiele droższego rozwiązania a A18 jak nie było, tak nie ma, choć jej modernizacja była od projektowana w tym samym czasie co budowa A4 Zgorzelec - Krzyżowa, choć to dwa odcinki tego samego III Paneuropejskiego Korytarza.

                                      > I kto to są ci "wy"?

                                      Ty, dziadekzsld i father48. No chyba nie jesteście tą samą osobą?
                                      • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 24.02.12, 13:00
                                        croolick napisał:


                                        > Człowieku, przecież już pierwszym poście stwierdziłeś, że fajnie jest być w lub
                                        > uskiem,
                                        Twierdze ,że obecność Żar w wojewodztwie dolnoślaskim nic by nie zmieniła a nie o zaletach tego czy innego województwa.

                                        ... ja natomiast wykazuję ci, że wcale nie jest tak dobrze, jak twierdzisz,
                                        > bo dolnośląskie potrafiło przeforsować szybką realizację o wiele droższego roz
                                        > wiązania a A18 jak nie było, tak nie ma, choć jej modernizacja była od projekto
                                        > wana w tym samym czasie co budowa A4 Zgorzelec - Krzyżowa, choć to dwa odcinki
                                        > tego samego III Paneuropejskiego Korytarza.

                                        Ale jakie droższe rozwianie?
                                        ". Podstawę sieci stanowić mają autostrady A1 (Gdańsk - Toruń - Łódź - Katowice - granica z Czechami), A2 (granica z Niemcami - Poznań - Konin - Łódź - Warszawa - Siedlce - granica z Białorusią) i A4 (granica z Niemcami - Legnica - Wrocław - Opole - Katowice - Kraków - Tarnów - Rzeszów - granica z Ukrainą). Uzupełnienie wspomnianych tras stanowić ma autostrada A18 (połączy A4 z niemiecką autostradą A15 prowadzącą do Berlina), A6 (łącząca Szczecin i planowaną drogę ekspresową S3 z niemiecką autostradą A11 prowadząca do Berlina) oraz A8 (tzw. Autostradowa Obwodnica Wrocławia)."
                                        (żródło wiadomosci.polska.pl/specdlapolski/article,,id,381469.htm)
                                        Zauważasz priorytet ?
                                        • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 24.02.12, 21:19
                                          roman-v napisał:

                                          > Twierdze ,że obecność Żar w wojewodztwie dolnoślaskim nic by nie zmieniła

                                          No ale wciąż nie podałeś jakichkolwiek argumentów na takie twierdzenie.

                                          > Ale jakie droższe rozwianie?

                                          Kpisz, czy o drogę pytasz? Modernizacja niedokończonej autostrady byłaby droższa niż budowa OD ZERA porównywalnego odcinka nowej autostrady?!

                                          > Zauważasz priorytet ?

                                          Dzisiejsze owszem, ale to jest właśnie efekt istnienia słabiutkiego woj. lubuskiego...
                                          • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 25.02.12, 07:04
                                            croolick napisał:

                                            > No ale wciąż nie podałeś jakichkolwiek argumentów na takie twierdzenie.

                                            Czytaj z uwagą.

                                            > Kpisz, czy o drogę pytasz? Modernizacja niedokończonej autostrady byłaby droższ
                                            > a niż budowa OD ZERA porównywalnego odcinka nowej autostrady?!
                                            Przeciwnie.To Ty cały czas nie rozumiesz ,że piszesz o dwóch różnych odcinkach dróg w różnych kierunkach więc co maja wsólnego koszty.Po co modernizować droge do Zielonej Góry zmodernizujmy do Żagania będzie taniej :)
                                            • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 26.02.12, 21:50
                                              roman-v napisał:

                                              > Czytaj z uwagą.

                                              Czytam

                                              > Przeciwnie.To Ty cały czas nie rozumiesz ,że piszesz o dwóch różnych odcinkach
                                              > dróg w różnych kierunkach więc co maja wsólnego koszty.

                                              To ty cały czas nie rozumiesz, że A18 była brana pod uwagę jako część tego samego paneuropejskiego korytarza komunikacyjnego. Owszem III korytarz zaczyna się w Dreźnie, ale co za problem by ramach realizacji Branch A ruch na wschód szedł na węzeł Cottbus? Nigdy nie twierdziłem, że odcinek Zgorzelec - Krzyżowa na był planowany, jednak można było wiele zrobić, by przekonać decydentów o pierwszeństwie modernizacji A18, dzięki czemu szybciej można byłoby włączyć A4 od Krzyżowej do III korytarza. Ale tego nie zrobiono, słabe lubuskie nie ma i nie miało siły przebicia, więc mimo racjonalnych przesłanek, nie dokończono do dziś modernizacji A18.
                                              • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 27.02.12, 09:05
                                                croolick napisał:

                                                > To ty cały czas nie rozumiesz, że A18 była brana pod uwagę jako część tego same
                                                > go paneuropejskiego korytarza komunikacyjnego. Owszem III korytarz zaczyna się
                                                > w Dreźnie, ale co za problem by ramach realizacji Branch A ruch na wschód szedł
                                                > na węzeł Cottbus?
                                                Całkowicie nowatorskie podejście:)Cottbus to żaden węzeł ,ten znajduje się 35 km dalej i raczej nikt nie chce jeżdzić robiąc dodatkowe 80 km .

                                                Nigdy nie twierdziłem, że odcinek Zgorzelec - Krzyżowa na by
                                                > ł planowany, jednak można było wiele zrobić, by przekonać decydentów o pierwsze
                                                > ństwie modernizacji A18, dzięki czemu szybciej można byłoby włączyć A4 od Krzyż
                                                > owej do III korytarza. Ale tego nie zrobiono, słabe lubuskie nie ma i nie miało
                                                > siły przebicia, więc mimo racjonalnych przesłanek, nie dokończono do dziś mode
                                                > rnizacji A18.

                                                Dwie drogi,dwa kieunki .Jedną jężdzi wiecej samochodów drugą mniej.Którą z racjonalnych przesłanek należy wybudowac szybciej? Która powinna być priorytetem?
                                                Byla taka petycja wrocławskiego TUMu w sprawie s5 i s3.Napisali ,że są marginalizowani ,olewani i ci z wielkopolski mają lepiej.Więc może do wielkopolski ponoć jest jeszcze lepiej:)
                                                • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 27.02.12, 22:38
                                                  roman-v napisał:

                                                  > Całkowicie nowatorskie podejście:)Cottbus to żaden węzeł ,ten znajduje się 35 k
                                                  > m dalej i raczej nikt nie chce jeżdzić robiąc dodatkowe 80 km .

                                                  Nadrabiasz, ale jeszcze raz powtarzam - możliwe byłoby o wiele szybsze włączenie A4 do III korytarza, gdyby najpierw zmodernizowano A-18, co było zadaniem ZNACZNIE TAŃSZYM niż budowa OD NOWA odcinka A-4 Zgorzelec - Krzyżowa.

                                                  > Byla taka petycja wrocławskiego TUMu

                                                  Ojejej, znowu gdy argumentów brak zaczynają się personalne wycieczki. ŻENADA.
                                                  • dziadekzsld Re: Najdłuższe schody Europy 28.02.12, 11:20
                                                    croolick napisał:


                                                    > Nadrabiasz, ale jeszcze raz powtarzam - możliwe byłoby o wiele szybsze włączeni
                                                    > e A4 do III korytarza, gdyby najpierw zmodernizowano A-18, co było zadaniem ZNA
                                                    > CZNIE TAŃSZYM niż budowa OD NOWA odcinka A-4 Zgorzelec - Krzyżowa.

                                                    Prawda,wówczas beton mogliby wozić z Forstu przez A 18 do budowy odcinka A4 Krzyżowa -Jedrzychowice.
                                                  • roman-v Re: Najdłuższe schody Europy 28.02.12, 17:32
                                                    croolick napisał:


                                                    > Nadrabiasz, ale jeszcze raz powtarzam - możliwe byłoby o wiele szybsze włączeni
                                                    > e A4 do III korytarza, gdyby najpierw zmodernizowano A-18, co było zadaniem ZNA
                                                    > CZNIE TAŃSZYM niż budowa OD NOWA odcinka A-4 Zgorzelec - Krzyżowa.

                                                    Pozostane przy swoim zdaniu:)

                                                    > Ojejej, znowu gdy argumentów brak zaczynają się personalne wycieczki. ŻENADA.
                                                    A gdzie widzisz personalne wycieczki?Żenująca może być co najwyżej Twoja reakcja.
                                                    Petycja wrocławskiego TUM-u jak najbardziej słuszna ale mi chodziło o cześć argumentów skierowanych do ministra,która jest tak bardzo znana z żarskiego podwórka.
              • dziadekzsld Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 10:21
                croolick napisał:


                > Przeczytaj jeszcze raz wpis na blogu Skrzypczyńskiego, powoli i uważnie, bo mam
                > uzasadnione przypuszczenie, że nie zrozumiałeś, co napisał.

                Skrzypczyński ?
                To ten co w Żarach do Platformy Obywatelskiej namawiał ludzi ?
                On jest dla ciebie autorytetem ?
                Teraz jakie ma poglądy: prawicowe,lewicowe,czy może teraz ja chcę.

                > Tia, wszystko piknie. Tylko, że ordynacja wyborcza sprawia, że w Sejmiku Wojewó
                > dztwa zasiadają jedynie przedstawiciele dużych partii politycznych. A gdzie mie
                > ści się ich kierownictwo? To widać choćby po priorytetach LRPO... Możesz, skaka
                > ć, stawać na palcach, ale muru nie przebijesz, o dużych projektach infrastruktu
                > ralnych decyduje grono partyjne, a ono jest? No gdzie? Na pewno nie w Żarach, Ż
                > aganiu, Nowej Soli, Krośnie...

                Proporcjonalnie rzecz biorąc to jak byś nie liczył dużych miastach jest więcej ludzi i zawsze oni będą mieli więcej przedstawicieli w samorządzie terytorialnym niż mieszkańcy małych ośrodków.

                > No właśnie! Kto pytał o sens istnienia woj. lubuskiego mieszkańców tego nowotwo
                > ru administracyjnego?

                > A co się zmieniło od 70 lat??? NIC. Dlaczego?

                Ustrój się zmienił.:) bo tak chcieli wyborcy !

                > Widocznie nie ruszasz się z miasta. Ja natomiast korzystam często z E36/A18,

                Ja też i jakoś nie narzekam.
                Tylko nie wiem gdzie ty tak jeździsz po tej A18 ? To "A" to z kapelusza ?
                • apage.satanas Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 10:36
                  dziadekzsld napisał:


                  > To ten co w Żarach do Platformy Obywatelskiej namawiał ludzi ?
                  > On jest dla ciebie autorytetem ?
                  > Teraz jakie ma poglądy: prawicowe,lewicowe,czy może teraz ja chcę.

                  Czy Platforma Obywatelska to ta partia której lider będąc premierem łże jak pies i co kilka dni zmienia zdanie, stając na czele opozycji wobec własnych decyzji ? Bo jeżeli tak , to zmiana poglądów i barw to u nich norma.Zdaje się pan burmistrz też do niej należy?

                  > Ja też i jakoś nie narzekam.
                  > Tylko nie wiem gdzie ty tak jeździsz po tej A18 ? To "A" to z kapelusza ?

                  Węzeł Golnice do węzła Krzyżowa dziesięć kilometrów autostrady A 18 , autostrady nie drogi krajowej , chyba coś nie tak u Ciebie z kapeluszem ?
                  • dziadekzsld Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 11:20
                    apage.satanas napisał:


                    > Czy Platforma Obywatelska to ta partia której lider będąc premierem łże jak pie
                    > s i co kilka dni zmienia zdanie, stając na czele opozycji wobec własnych decyzj
                    > i ? Bo jeżeli tak , to zmiana poglądów i barw to u nich norma.Zdaje się pan bur
                    > mistrz też do niej należy?
                    Masz rację nie powinni zmieniać raz podjętej decyzji,a zdanie wodza jest nie omylne.Ale to już było i też nam nie pasowało.
                    Wiesz świnia też zmieni poglądy jak ją przekonasz do lepszego koryta !
                    Ale Ty nie ?

                    > Węzeł Golnice do węzła Krzyżowa dziesięć kilometrów autostrady A 18 , autostrad
                    > y nie drogi krajowej , chyba coś nie tak u Ciebie z kapeluszem ?

                    No tak,mamy autostradę.Gdzie tu problem, do węzła Golnice można dojechać przez Szprotawę.A z Olszyny na Żary przez Trzebiel.
                    Ale wówczas to nie ma co narzekać na A4,bo kapelusz nie spadnie z głowy.:)
                    • apage.satanas Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 12:36
                      dziadekzsld napisał:


                      > Masz rację nie powinni zmieniać raz podjętej decyzji,a zdanie wodza jest nie om
                      > ylne.Ale to już było i też nam nie pasowało.

                      Nie rozumiemy się , tu nie chodzi o zmianę raz podjętej decyzji . To co zaprezentował Tusk to jawna arogancja i lekceważenie społeczeństwa . Nie mówię wyborców , bo tych ludzi wybrała zaledwie około jedna siódma uprawnionych do głosowania . Tutaj chodzi o przemyślenie i przekonsultowanie decyzji przed jej podjęciem z uszanowaniem praw i woli społeczeństwa . Większość protestujących nie ma pretensji o podjęcie i o zmianę decyzji bo patrzą na to raczej z politowaniem i pogardą . Ludzie nie mogą wybaczyć Tuskowi i jego zakłamanym kolegom , tego że ukrywał wszystko przed ludźmi paktując za ich plecami , nie mogą wybaczyć ciągłych kłamstw świadczących o tym jak bardzo pogardza i ignoruje ludzi , traktując ich jak bezrozumne i bydło które nie zaprotestuje nawet w obliczu takiego skandalu którym były tajne negocjacje prowadzone od wielu lat. Przykładem jest tu pan Niesiołowski wybrany jako poseł z woj. lubuskiego , który protestujących nazwał idiotami . Jak wygląda teraz pan poseł w obliczu wolty swojego szefa ? Wyszedł na głupca , bo przecież chamem już jest , nazywając w ten sposób ludzi którzy śmieli protestować a do czego mieli pełne prawo ,tak jak do wyrażania odmiennego zdanie. Wybór pana Niesiołowskiego z woj. lubuskiego uważam za powód do wstydu dla mieszkających tutaj ,ten człowiek będąc wybranym już na drugą kadencję nie pofatygował się żeby stworzyć tu choćby fikcję posiadania w swoim okręgu biura poselskiego.Tusk wcale nie zmienił decyzji , bo przecież nie wycofał podpisu z pod ACTA do czego miał prawo kłamiąc że nie może go wycofać.Cała jego "zmiana decyzji" to tylko zwykła zasłona dymna obliczona na przeczekanie.
                      Kończąc , tu nie chodzi o decyzję i wycofania się z niej . Bo nikt nikogo nie potępi jeżeli ktoś podejmie ją w dobrej wierze ale w błędny sposób. Tutaj chodzi o sposób w jaki to zrobiono w zupełnej pogardzie dla społeczeństwa , nie licząc się z nim i nie pytając go w ogóle o zdanie a nawet spiskując skrycie od wielu lat za jego plecami. Ta "zmiana decyzji ' została wymuszona lecącymi z hukiem sondażowymi słupkami poparcia . Czemu pisząc zmiana decyzji ująłem w nawias ? Wyjaśniłem już to powyżej

                      > Wiesz świnia też zmieni poglądy jak ją przekonasz do lepszego koryta !

                      Nie wiem jak tam jest u Was przy korycie z Waszym zdaniem. Chciałem tylko zauważyć że samo przekonanie do zmiany koryta jest już jego zmianą.


                      > Ale Ty nie ?

                      Zdziwisz się...ale naprawdę są jeszcze ludzie dla których ich poglądy nie wyrażają się wielkością koryta. Ciężko w to niektórym uwierzyć prawda ? Poza tym ludzie którzy chcą tylko lepszego miejsca przy tym " karmniku " nigdy nie zmieniają poglądów, oni zawsze mieli tylko jeden pogląd ,właśnie to koryto zmieniały się tylko metody i sposoby osiągnięcia tego celu.


                      > No tak,mamy autostradę.Gdzie tu problem, do węzła Golnice można dojechać przez
                      > Szprotawę.A z Olszyny na Żary przez Trzebiel.

                      Wiesz , mecze też można rozgrywać na łące albo na klepisku. Po co więc budować kosztowne stadiony ?
                      • dziadekzsld Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 12:50
                        apage.satanas napisał:


                        >
                        > Nie rozumiemy się ...ble,ble,ble...
                        > Wyjaśniłem już to powyżej

                        Ja mam inne zdanie i raczej nie toleruję fikcji.

                        > > Wiesz świnia też zmieni poglądy jak ją przekonasz do lepszego koryta !


                        > Zdziwisz się...ale naprawdę są jeszcze ludzie dla których ich poglądy nie wyraż
                        > ają się wielkością koryta. Ciężko w to niektórym uwierzyć prawda ? Poza tym lud
                        > zie którzy chcą tylko lepszego miejsca przy tym " karmniku " nigdy nie zmienia
                        > ją poglądów, oni zawsze mieli tylko jeden pogląd ,właśnie to koryto zmieniały s
                        > ię tylko metody i sposoby osiągnięcia tego celu.

                        Bardzo dziwną filozofię życia prezentujesz.
                        Niektórzy się później dziwią,że zarabiają minimalne wynagrodzenie.


                        > Wiesz , mecze też można rozgrywać na łące albo na klepisku. Po co więc budować
                        > kosztowne stadiony ?

                        Jeśli chodzi o piłkę nożną to jest biznes,jedni zawodnicy grają za darmo inni zarabiają po 500 000 euro na tydzień.
                        I gdzie tu sprawiedliwość.:)
                        • apage.satanas Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 14:02
                          dziadekzsld napisał:

                          > apage.satanas napisał

                          ...ble,ble,ble...

                          Jestem pełen podziwu dla Twojej argumentacji .Tak jest zawsze kiedy nie potrafisz rzeczowo odpowiedzieć
                          >

                          > Niektórzy się później dziwią,że zarabiają minimalne wynagrodzenie.

                          Tak jak znakomita większość społeczeństwa?
                          • dziadekzsld Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 23:01
                            apage.satanas napisał:


                            > ...ble,ble,ble...

                            Jak byś się dobrze wczytał w moją wypowiedz, to byś zauważył że to jest streszczenie twojego wywodu.

                            > Tak jak znakomita większość społeczeństwa?

                            Może znaczna część społeczeństwa, bo znakomici zarabiają więcej mediana.
                • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 13:36
                  dziadekzsld napisał:

                  > Skrzypczyński ?
                  > To ten co w Żarach do Platformy Obywatelskiej namawiał ludzi ?

                  Ten sam, który tworzył PO, którą niegdyś również mi wydawała się ciekawym ruchem politycznym.

                  > On jest dla ciebie autorytetem ?

                  W niektórych kwestiach owszem.

                  > Teraz jakie ma poglądy: prawicowe,lewicowe,czy może teraz ja chcę.

                  Myślę, że zawsze miał takie same konserwatywno - liberalne w przeciwieństwie do wielu lokalnych polityków PO, którym nie przeszkadza dawna przynależność do PZPR, SD a później UD, UW itd. Z tego co wiem, należał jedynie do PO, która poszła inną drogą, niźli jego poglądy. To nie jest kunktator ani koniunkturalista, choć nie mamy tych samych poglądów politycznych to cenię go za bezkompromisowość - nie bał się otwarcie mówić i działać samodzielnie, co skończyło się listem od Tuska orzekającego o wykluczeniu z szeregów partii, którą w Żarach tworzył...
                  Wątek nie jest o Skrzypczyńskim, więc nie próbuj ciągnąć tego tematu.

                  > Proporcjonalnie rzecz biorąc to jak byś nie liczył dużych miastach jest więcej
                  > ludzi i zawsze oni będą mieli więcej przedstawicieli w samorządzie terytorialny
                  > m niż mieszkańcy małych ośrodków.

                  I co z tego, jeśli lokalna społeczność akceptuje bandytów przywiezionych w teczce z Zielonej Góry? Trzeba daleko szukać?

                  > Ustrój się zmienił.:) bo tak chcieli wyborcy !

                  Czy aż tak bardzo się zmienił? Czy tak bardzo się zmieniły ludzkie postawy i mentalność?
                  • dziadekzsld Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 13:47
                    croolick napisał:


                    > Ten sam, który tworzył PO,

                    I co stworzył...potwora :)



                    > Myślę, że zawsze miał takie same konserwatywno - liberalne

                    Teraz dla niego idolem jest J K-M

                    > Wątek nie jest o Skrzypczyńskim,

                    To Ty go promujesz nawet na wątku od drogi krajowej 18


                    > I co z tego, jeśli lokalna społeczność akceptuje

                    To się nazywa demokracja,znasz lepszy ustrój ?

                    bandytów przywiezionych w tecz
                    > ce z Zielonej Góry? Trzeba daleko szukać?

                    Ujawnij ich jak najszybciej.


                    > Czy aż tak bardzo się zmienił? Czy tak bardzo się zmieniły ludzkie postawy i me
                    > ntalność?

                    Widzisz,chcesz by mentalność i ludzkie postawy ewaluowały,a jednocześnie konserwatysta jest Twoim autorytetem.
                    • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 14:01
                      dziadekzsld napisał:

                      > Teraz dla niego idolem jest J K-M

                      Teraz? To mało o nim wiesz, a starasz się wypowiadać. Chcesz obrabiać komuś tyłek, to zrób to pod imieniem i nazwiskiem, jak mężczyzna a nie anonimowy tchórzliwy troll.

                      > To Ty go promujesz nawet na wątku od drogi krajowej 18

                      Ja podałem link do jego wpisu na blogu. Jak dam linka do wypowiedzi Tuska, będzie znaczyło, że promuję Tuska? :-)

                      > To się nazywa demokracja,znasz lepszy ustrój ?

                      To może się nazywa "demokracją" ale nią nie jest. Dziś niektórzy politolodzy mówią raczej o polikracji. Demokracja była by, gdyby w Polsce istniało dobrze rozwinięte społeczeństwo obywatelskie, ale tak nie jest i rządzącym nie zależy na jego budowaniu.

                      > Ujawnij ich jak najszybciej.

                      Można rżnąć głupa, można też ewentualnie przyznać się do swojej naiwności.

                      > Widzisz,chcesz by mentalność i ludzkie postawy ewaluowały,a jednocześnie konser
                      > watysta jest Twoim autorytetem.

                      Jest punktem odniesienia w wielu sprawach. W przeciwieństwie do umysłów zniewolonych poprzednią epoką nie potrzebuję żadnych duchowych przewodników, różne osoby w różnych kwestiach są dla mnie autorytetami, nigdy autorytetami samymi w sobie.
                      • dziadekzsld Re: Najdłuższe schody Europy 21.02.12, 12:27
                        croolick napisał:


                        > Chcesz obrabiać komuś tył
                        > ek, to zrób to pod imieniem i nazwiskiem, jak mężczyzna a nie anonimowy tchórzl
                        > iwy troll.

                        Ponoć cnota krytyki się nie boi.
                        Dla mnie większość z was jest też anonimowa pomimo używania nicków czy nazwiska nie wiele one mi mówią,tyle co prezentujecie się w internecie pod swoim nickiem lub nazwiskiem.
                        Jak będzie taki wymóg,że każdy uczestnik forum ma dołączyć swoje CV z zdjęciem,to rozważę taką opcję i podejmę odpowiednią decyzję.Niektórzy musza się promować w internecie dla osiągnięcia jakiś korzyści, dlatego gdzieś tam umieszczają swoje logo.Ja nie mam takiej potrzeby i nikogo nie obrażam wyzywając od tchórzliwych trolli.A tak na marginesie jak by nie liczyć argumenty na sile tylko na ilość to jesteś lepszym...trollem


                        > Ja podałem link do jego wpisu na blogu. Jak dam linka do wypowiedzi Tuska, będz
                        > ie znaczyło, że promuję Tuska? :-)

                        Często ci się zdarza polecać własnie tego bloga niż inne.

                        > To może się nazywa "demokracją" ale nią nie jest. Dziś niektórzy politolodzy mó
                        > wią raczej o polikracji.

                        Ja osobiście bardziej bym był skłonny podzielić pogląd Arystotelesa i za lepszy ustrój uważam politeję.

                        Demokracja była by, gdyby w Polsce istniało dobrze roz
                        > winięte społeczeństwo obywatelskie, ale tak nie jest i rządzącym nie zależy na
                        > jego budowaniu.

                        Gdyby babka wąsy miała...mamy to co mamy.


                        > Można rżnąć głupa, można też ewentualnie przyznać się do swojej naiwności.

                        Mówisz o sobie ?


                        > Jest punktem odniesienia w wielu sprawach. W przeciwieństwie do umysłów zniewol
                        > onych poprzednią epoką ...

                        To twoje poglądy też ewaluują podobnie jak innych zniewolonych rządzą władzy ?
                        • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 21.02.12, 22:39
                          dziadekzsld napisał:

                          > Ponoć cnota krytyki się nie boi.

                          Właśnie, więc ujawnij się, jeśli masz cywilną odwagę. Boisz się, że wtedy staną się jasne twe intencje?

                          > Dla mnie większość z was jest też anonimowa pomimo używania nicków czy nazwiska
                          > nie wiele one mi mówią,tyle co prezentujecie się w internecie pod swoim nickie
                          > m lub nazwiskiem.

                          Ja na pewno nie jestem dla ciebie osobą anonimową, tak jak dla większości innych użytkowników forum. Używam w internecie od 1999 r. tego samego nicka na różnych forach, podpisuję się też nim pod różnymi tekstami, więc nie ma najmniejszego problemu, by odgadnąć kim jestem. Ty używasz różnych nicków...

                          > Jak będzie taki wymóg,że każdy uczestnik forum ma dołączyć swoje CV z zdjęciem,
                          > to rozważę taką opcję i podejmę odpowiednią decyzję.Niektórzy musza się promowa
                          > ć w internecie dla osiągnięcia jakiś korzyści, dlatego gdzieś tam umieszczają s
                          > woje logo.

                          No popatrz, tyle się naprodukowałeś a wystarczy chwila odwagi - przedstawiasz się i nie musisz wysilać by wymyślić zupełnie nieprzekonujące historyjek o potrzebie zachowania anonimowości.

                          > Ja nie mam takiej potrzeby i nikogo nie obrażam wyzywając od tchórzli
                          > wych trolli.

                          To nie jest żadna obelga, to stwierdzenie faktu.

                          > A tak na marginesie jak by nie liczyć argumenty na sile tylko na ilość to jesteś
                          > lepszym...trollem

                          Zanim użyjesz tego określenia, to sięgnij do dowolnego źródła, by dowiedzieć się kim jest troll.

                          > Często ci się zdarza polecać własnie tego bloga niż inne.

                          Bo cenię sobie talent polemiczny, poczucie humoru, świetne autorskie żarty rysunkowe Skrzypczyńskiego. Zresztą pokaż mi inny żarski blog polityczny.
                          • dziadekzsld Re: Najdłuższe schody Europy 21.02.12, 23:27
                            croolick napisał:

                            > Właśnie, więc ujawnij się, jeśli masz cywilną odwagę. Boisz się, że wtedy staną
                            > się jasne twe intencje?

                            Intencje moje sa jasne,bez podtekstów i bez zamiaru zbijania kapitału.
                            Tobie kiedyś żyłka pęknie z ciekawości.


                            > Ja na pewno nie jestem dla ciebie osobą anonimową, tak jak dla większości innyc
                            > h użytkowników forum. Używam w internecie od 1999 r. tego samego nicka na różny
                            > ch forach, podpisuję się też nim pod różnymi tekstami, więc nie ma najmniejszeg
                            > o problemu, by odgadnąć kim jestem.

                            Masz interes aby sie promować,ja nie mam.

                            Ty używasz różnych nicków...

                            Błąd interpretacji.

                            > No popatrz, tyle się naprodukowałeś a wystarczy chwila odwagi - przedstawiasz s
                            > ię i nie musisz wysilać by wymyślić zupełnie nieprzekonujące historyjek o potrz
                            > ebie zachowania anonimowości.

                            Chyba już mnie przekabaciłeś,muszę opublikować swoje CV:)



                            > Bo cenię sobie talent polemiczny, poczucie humoru, świetne autorskie żarty rysu
                            > nkowe ..

                            Mamy różne poczucie humoru.
                            • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 21.02.12, 23:35
                              dziadekzsld napisał:

                              > Intencje moje sa jasne,bez podtekstów

                              Oczywiście, dla mnie są jasne, ale nie dla wszystkich forowiczów.

                              > i bez zamiaru zbijania kapitału.

                              No fakt, czas spędzony na walce ze mną nie przekłada się na pomnażanie kapitału.

                              > Tobie kiedyś żyłka pęknie z ciekawości.

                              Ależ ja wiem kim jesteś.

                              > Masz interes aby sie promować,ja nie mam.

                              Nie promuję siebie a wyrażam swoje poglądy.

                              > Błąd interpretacji.

                              Polegający na...?

                              > Mamy różne poczucie humoru.

                              Niewątpliwe.
    • father48 Re: Najdłuższe schody Europy 19.02.12, 13:09
      Co zmieni wybudowanie nitki południowej za 1,3 mld ? Osiemnastka pozostanie traktem o niewielkim znaczeniu i mikro i makro.Wystarczy popatrzeć z mostu na lewo i prawo na gęstość ruchu,to dochodzi się do wniosku,że bardziej autostrada należy się z Żar do Zielonej Góry.Z gospodarskiego punktu widzenia należałoby na nitce północnej wprowadzić ruch dwukierunkowy,węzły przerobić z uwzględnieniem udrożnienia nitki południowej w lepszej przyszłości i kwita.
      • debest3 Re: Najdłuższe schody Europy 19.02.12, 17:45
        father48 napisał:

        > Co zmieni wybudowanie nitki południowej za 1,3 mld ?
        no fakt..lepiej za tę kasę wybudować jeszcze jeden stadion,albo autostradę do granicy bez zjazdów dla Poznania i Warszawy
      • lizun9 Re: Najdłuższe schody Europy 19.02.12, 19:23
        Tak już było ;)
        Na początku lat '90tych ta droga była dla okolicznych mieszkańców oknem na świat. Wyrastały tam budy z jedzeniem, stragany handlarzy runem leśnym stały na każdym zjeżdzie. A zjazd był co chwila, ku uciesze lokalnych kierowców. Ale nie było tam bezpiecznie. Jak się człowiek nie zabił wyprzedzając na trzeciego, to go zabił jakiś wiejski gruchot wyskakujący z lasu.
        Przebudowa była potrzebna, tyle że zabrali się za nią jacyś dywersanci. Zjazdów już nie ma, ruch lokalny w dużej mierze wyeliminowano, handelek też. Linie autobusowe, które na czas budowy puszczono inaczej już nie wróciły, dzięki czemu taka Jankowa Żagańska czy inny Lubieszów stały się komunikacyjną pustynią.
        Do tego w międzyczasie pojawiły się trasy konkurencyjne - wcale nie krótsze, ale wygodniejsze i do tego skończone. Powodów, by śmigać A18 też pojawiło się więcej. Wyrosła Legnicka Strefa Ekonomiczna z fabrykami pracującymi dla rynku niemieckiego, kawałek dalej jest Wałbrzyska SSE, rózne Kobierzyce, Bielany Wrocławskie.
        Gdyby nie te schody, okolica tego szlaku mogłaby żyć bazami transportowymi, centrami logistycznymi, firmami skuszonymi obszarami inwestycyjnymi w Iłowej czy innej Gozdnicy - bez tej trasy z tych miejscowości nie ma się jak wydostać - w końcu linie kolejowe zostały tam całkowicie zdewastowane.
        • father48 Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 09:35

          lizun9 napisał:

          > Tak już było ;)
          > Na początku lat '90tych ta droga była dla okolicznych mieszkańców oknem na świa
          > t. ................... Zjazdów
          > już nie ma, ruch lokalny w dużej mierze wyeliminowano, handelek też. Linie aut
          > obusowe, które na czas budowy puszczono inaczej już nie wróciły, dzięki czemu t
          > aka Jankowa Żagańska czy inny Lubieszów stały się komunikacyjną pustynią.

          To ukończona osiemnastka miała być autostradą gminną ?

          > Do tego w międzyczasie pojawiły się trasy konkurencyjne - wcale nie krótsze, al
          > e wygodniejsze i do tego skończone. Powodów, by śmigać A18 też pojawiło się wię
          > cej. Wyrosła Legnicka Strefa Ekonomiczna z fabrykami pracującymi dla rynku niem
          > ieckiego, kawałek dalej jest Wałbrzyska SSE, rózne Kobierzyce, Bielany Wrocławs
          > kie.

          Legnica,Wrocław,Śląsk wozi się A 4 jako najbardziej optymalną trasą,dającą więcej możliwości.

          > Gdyby nie te schody, okolica tego szlaku mogłaby żyć bazami transportowymi, cen
          > trami logistycznymi, firmami skuszonymi obszarami inwestycyjnymi w Iłowej czy i
          > nnej Gozdnicy - bez tej trasy z tych miejscowości nie ma się jak wydostać - w k
          > ońcu linie kolejowe zostały tam całkowicie zdewastowane.

          Te schody dla TIR-ów nie są utrapieniem,tak jak dla osobowych.Nie sądzę żeby inwestorzy rezygnowali z inwestycji bo południowa nitka nie jest gładka jak północna.Po prostu nie inwestują.
          • lizun9 Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 11:16
            father48 napisał:
            > To ukończona osiemnastka miała być autostradą gminną ?

            Nie, ale skoro ruch wg prognoz miał być niewielki, to wyeliminowanie wszystkich zjazdów jest nielogiczne. Jeszcze bardziej nielogiczny jest brak dbałości o siatkę dróg gminnych czy powiatowych w sytuacji gdy zmusza się kierowców do korzystania z nich. Zastanawiałeś się jakich sztuk musi dokonać kierowca cięzarówki wyjezdzający z Huty Wymiarki, by dostać się na A18? Zmierzając na wschód Polski musi drałować przez Straszów, albo przez inny Konin..
            > Legnica,Wrocław,Śląsk wozi się A 4 jako najbardziej optymalną trasą,dającą więc
            > ej możliwości.

            A dlaczego? Geografia się zmieniła? Berlin czy Hamburg przeniesiono na południe?

            > Te schody dla TIR-ów nie są utrapieniem,tak jak dla osobowych.Nie sądzę żeby in
            > westorzy rezygnowali z inwestycji bo południowa nitka nie jest gładka jak półno
            > cna.Po prostu nie inwestują.

            Pewnie, że powody są złożone, od kiepskiej siatki połączeń drogowych i kolejowych po nieróbstwo samorządów. Ja też bym nie zainwestował przy drodze o której nie wiadomo, czy będzie zamknięta, remontowana, czy będzie latami rozgrzebana.
      • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 19.02.12, 23:24
        father48 napisał:

        > Co zmieni wybudowanie nitki południowej za 1,3 mld ?

        Droga stanie się bardziej popularna?

        > Osiemnastka pozostanie traktem o niewielkim znaczeniu i mikro i makro.

        Ona taką się stała w ostatnich latach właśnie ze względu na zaniedbaną południową nitkę...

        > Wystarczy popatrzeć z mostu na lewo i prawo na gęstość ruchu,

        Kurcze, tak samo można było stanąć na koronie Stadionu X. lecia w 2000 r. i powiedzieć, że nie widać tu zapotrzebowania na sport...

        > Z gospodarskiego punktu widzenia

        Raczej z punktu widzenia indolencji PO. Tak po gospodarsku też dopuszczą poruszanie się po niedokończonej A2 do Warszawy...

        > należałoby na nitce północnej wprowadzić ruch dwukierunkowy,węzły przerobić z
        > uwzględnieniem udrożnienia nitki południowej w lepszej przyszłości i kwita.

        ...a następnie nakazać psom szczekanie tylną częścią ciała.
        • p.e.k.o Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 00:36
          croolick napisał:

          > Droga stanie się bardziej popularna?

          Koszt popularności to 1,3 mld? Ale czy stanie się jeszcze bardziej popularna po wprowadzeniu opłat za przejazd? Śmiem wątpić. Popularność szlaków alternatywnych może wzrosnąć.


          > Ona taką się stała w ostatnich latach właśnie ze względu na zaniedbaną południową nitkę...

          Ja tam zawsze wybieram osiemnastkę wracając z Wrocławia.


          > Kurcze, tak samo można było stanąć na koronie Stadionu X. lecia w 2000 r. i powiedzieć,
          > że nie widać tu zapotrzebowania na sport...

          Indyczę, bo w 2000 r. zapotrzebowania na sport tam nie było.


          > ...a następnie nakazać psom szczekanie tylną częścią ciała.

          Są miejsca, gdzie się to odbywa bez nakazu.
          • croolick Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 13:52
            p.e.k.o napisał:

            > Koszt popularności to 1,3 mld?

            I co cię dziwi? Nawierzchnia, która wytrzyma bez remontu pół wieku tyle kosztuje.

            > Ale czy stanie się jeszcze bardziej popularna po wprowadzeniu opłat za przejazd?

            Wiesz, czasem jeżdżę po włoskich autostradach, zdarza się, że po francuskich, o winietowanych czeskich i austriackich nie wspominając. Musisz mi uwierzyć na słowo, ale też inni, który też w tych okolicach często podróżują stwierdzą jedno - popularności nietanim włoskim czy francuskim autostradom (także w przeliczeniu na ichnie zarobki) nie brakuje...

            > Śmiem wątpić. Popularność szlaków alternatywnych może wzrosnąć.

            Może wzrosnąć w imię polskiego, czy raczej wschodnioeuropejskiego cwaniactwa. Nie ma większego problemu, by za pomocą odpowiedniej organizacji ruchu skierować cały tranzyt na autostrady. Dziś białoruscy, litewscy czy ukraińscy kierowcy kombinują, ale trzeba im to uniemożliwić, bo nie ma ryzyka, że zaczną omijać nasz kraj, bo po prostu się tego nie da zrobić. Odpowiednia polityka transportowa władz też może sprawić, że krajowy ruch ciężarowy zostanie w większej mierze skierowany na autostrady - opłaty, ale oszczędność zużycia paliwa i większe bezpieczeństwo to bezsprzecznie atuty.

            > Ja tam zawsze wybieram osiemnastkę wracając z Wrocławia.

            To przypomnij, czemu nie wybierasz jej jadąc do Wrocławia? Co ty chcesz udowodnić, że gdyby wyremontowano południową nitkę czułbyś się nieszczęśliwy?

            > Są miejsca, gdzie się to odbywa bez nakazu.

            Tak, wiele jest takich miejsc w lubuskiem, poza stolycamy. Rozumiem, że odpowiada ci ten stan marginalizacji Żar w lubuskim?
        • father48 Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 09:53
          croolick napisał:


          > > Co zmieni wybudowanie nitki południowej za 1,3 mld ?
          >
          > Droga stanie się bardziej popularna?

          Nie ma co się czarować tiny.pl/hjzn1
          Nie miałeś tak,że do Olszyny dojeżdżałeś samiuśki,żywego ducha przed i za ?
          • apage.satanas Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 10:41
            father48 napisał:

            > Nie miałeś tak,że do Olszyny dojeżdżałeś samiuśki,żywego ducha przed i za ?

            Żywię uzasadnione obawy że to samo się stanie z tzw. "Wstydem Narodowym " w Warszawie , długo przed i długo po żywego ducha , ale tu niestety nawet opłat za przejazd nie będzie . Ważne że premie wzięte a potem pomnik nieudolności będą wycieczki zwiedzać
            • lizun9 Re: Najdłuższe schody Europy 20.02.12, 11:36
              apage.satanas napisał:

              > Żywię uzasadnione obawy że to samo się stanie z tzw. "Wstydem Narodowym " w War
              > szawie , długo przed i długo po żywego ducha , ale tu niestety nawet opłat za p
              > rzejazd nie będzie . Ważne że premie wzięte a potem pomnik nieudolności będą w
              > ycieczki zwiedzać

              Nie wyprzedzajmy faktów. Warszawka jest w stanie skonsumować dużo :) Poza tym pożytek z tego taki, że trochę ucywilizowano tą część miasta. Byłeś na Stadionie X lecia jeszcze z 4 lata temu? Ja lubiłem, to ciekawe miejsce było, ale niezbyt eleganckie, kryminogenne, nie całkiem bezpieczne. Dworzec Stadion - zarówno ten kolejowy jak i ten autobusowy to był koszmar. To się zmieniło. Jakieś dwa tygodnie temu przejezdzałem pociągiem i nie mogłem wyjść z podziwu. Równe perony, podświetlane tablice, ekrany dzwiękochłonne w kolorze Narodowego. To wszystko zostanie...
    • debest3 Schody robią się coraz sławniejsze 23.02.12, 12:20
      właśnie Wiadomości poświęciły kilka minut na naszą " autostradę" i pokazał z bliska dziury oraz pan ekspert wyśmiał pomysł z zamykaniem jezdni południowej i puszczenia ruchu tylko północną.Szczerze mówiąc to puściłem mimo uszu te uwagi dotyczące zamykania ruchu na schodach na czas Euro bo to było do przewidzenia.Jako "Polska w budowie " nie możemy pozwolić żeby po placu budowy jacyś turyści się pałętali,po mistrzostwach otworzy się schody ponownie i będzie sukces.Zainteresowała mnie natomiast argumentacja pana eksperta dlaczego brak działań przy budowie drugiej nitki jest kompromitacją i jakie szkody to za sobą niesie. Muszę przyznać że jego tłumaczenia dotyczące umierania gospodarczego regionu poprzez braki w infrastrukturze trafiły mi do przekonania.
      • croolick Re: Schody robią się coraz sławniejsze 23.02.12, 21:45
        debest3 napisał:

        > Muszę przyznać że jego tłumaczenia dotyczące umierania gospodarczego regionu poprze
        > z braki w infrastrukturze trafiły mi do przekonania.

        A klakierzy rządzącej ekipy w pocie czoła przekuwają porażkę w sukces... Każdy, kto twierdzi, że modernizacja południowej nitki DK18 jest niepotrzebna powinien dziś mocno się zastanowić, czyj interes wyraża, na pewno nie ludzi, którzy stracili bliskich na skutek stanu technicznego tej jezdni! Uważam, że wielce prawdopodobne jest, że koło tej ciężarówki, która stanęła na lewym pasie odpadło właśnie z powodu fatalnego stanu technicznego jezdni a w konsekwencji doszło do tragicznego wypadku. Nie pierwszego...
            • roman-v Re: Schody robią się coraz sławniejsze 24.02.12, 13:56
              croolick napisał:


              > Przeczytałeś post father48? Podobne zdania można też usłyszeć z ust polityków P
              > O...

              Przeczytałem .Rozumiem ,ze to coś straszne go mieć inne zdanie niż Ty.Podobna dyskusja toczyła sie (w zasadzie dalej sie toczy) na SkyscraperCity z ta różnicą ,że nikt nikogo nie pomawia o klakierstwo i nie miesza w to polityki .Polecam lekture bo warto wiedzieć jak inni widza nasza DK18 .
            • father48 Re: Schody robią się coraz sławniejsze 24.02.12, 14:31
              Nooo ,fajnie mieć autostradę pod nosem.Tylko niedorzecznym jest ładowanie 1,3 mld w dobre samopoczucie,gdy na trasie Zielona Góra-Żary codziennie odbywa się drogowy horror.Ciąg dalszy w Iłowej...cudności.Oj marzy mi się jakaś ładna bezkolizyjna dwujezdniówka z Zielonej do Zgorzelca.Czyli reasumując,wszyscy ciągną na A 4,bo to jest okno na jądro Niemiec,i dalej na Europę.Berlin jest dzisiaj tylko figurantem,czego nie mógł przewidzieć Hitler wytyczając autostradę na Śląsk.
              • lizun9 Re: Schody robią się coraz sławniejsze 24.02.12, 15:38
                Żadne miasto tej wielkości nie może być tylko figurantem. Wokół Warszawki, mimo że mniejsza, istnieje 40 parków logistycznych i ciągle powstają nowe - i nie ma tu jeszcze autostrady, obwodnicy, nawet produkcja znika i przenosi się w lubelskie i na Dolny Śląsk...
              • croolick Re: Schody robią się coraz sławniejsze 24.02.12, 21:30
                father48 napisał:

                > Nooo ,fajnie mieć autostradę pod nosem.Tylko niedorzecznym jest ładowanie 1,3 m
                > ld w dobre samopoczucie,

                Jakie dobre samopoczucie?! Widzisz, co się dziś dzieje na A4 ilość wypadków i kolizji jest zastraszająca także na nowym odcinku Krzyżowa - Zgorzelec (sam miałem wątpliwe przyjemności stania w korkach po wypadkach), mimo dobrej nawierzchni - po prostu ruch jest zbyt duży. Dziś autostrada do Wrocławia jest bezpłatna, firmy transportowe planując trasy z Niemiec do Polski mogą uwzględniać dłuższą drogę, bo nie warto ryzykować utratą samochodu i ładunku na południowej nitce A18. Gdy przyjdą opłaty a A18 będzie skończona ten argument zniknie - ruch rozłoży się bardziej równomiernie.

                > gdy na trasie Zielona Góra-Żary codziennie odbywa się d
                > rogowy horror.

                To prawda, ale tu nie jest potrzebna autostrada, ale porządna modernizacja.

                > Czyli reasumując,wszyscy ciągną n
                > a A 4,bo to jest okno na jądro Niemiec,i dalej na Europę.

                Dziś, a jak będzie w przyszłości? Port w Szczecinie traci na znaczeniu, Hamburg dalej rośnie w siłę...

                > Berlin jest dzisiaj tylko figurantem,czego nie mógł przewidzieć Hitler wytyczając autostradę > na Śląsk

                Dzisiaj jeszcze znaczenie Berlina jest stosunkowo niewielkie, ale to się zmienia! No a uruchomienie takiego BBI na pewno spowoduje zwiększenie ruchu lotniczego cargo. Owszem jest A2, ale prościej i wygodniej skomunikować Śląsk przez A18...
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka