Dodaj do ulubionych

płyta podłogowa

17.06.21, 08:58
Szukam współczesnego samochodu o rozstawie osi 2 metrów... Google zawiodło...
Obserwuj wątek
    • gzesiolek Re: płyta podłogowa 17.06.21, 09:31
      Współczesne tzn. nowe, czy w ostatnim 30leciu?
      Jedyną co mi wujek google zwrócił to Toyota iQ
      Bo z innych to nowy smart fortwo ma rozstaw osi poniżej 200cm (187cm?)
      Seicento i Cinquecento miały z tego co pamiętam 220cm
      Maluch miał 185cm?
      Generalnie jest multum aut 230-250cm, ale 200cm... kiepsko to widzę...
      • tanebo001 Re: płyta podłogowa 17.06.21, 16:30
        Tak jak by. Pomyślałem: dlaczego nie zbudować nowego Lanci Stratos? Centralny silnik i mały rozstaw osi... Auto idealne. Tylko że budowanie samochodu od podstaw to drogie zajęcie. Te testy zderzeniowe, badanie czy kierowca wpadnie w depresję gdy samochód nie odpali... Potrzebne jest więc podwozie. Krótkie. Najwyżej 2,2 metra. Kolejna sprawa to kwestia napędu. Oczywiście elektryczny. Tylko że baterie ważą. A taki samochód musi być lekki. Co zostaje? Wodór. Zbiorniki znalazłem www.h2planet.eu/nl/detail/myh2®_slim_350 50 takich powinno dać zasięg 200 km. Znalazłem ogniwa paliwowe - www.horizonfuelcell.com/fcproducts albo takie www.greencarcongress.com/2019/06/20190610-ballard.html - plus bateria superkondensatorów.
        • bwv1080 Re: płyta podłogowa 17.06.21, 16:57
          tanebo001 napisał:

          > Tak jak by. Pomyślałem: dlaczego nie zbudować nowego Lanci Stratos? Centralny silnik i mały rozstaw osi... Auto idealne. [...] Potrzebne jest więc podwozie. Krótkie. Najwyżej 2,2 metra. Kolejna sprawa to kwestia napędu. Oczywiście elektryczny. Tylko że baterie ważą. A taki samochód musi być lekki. Co zostaje? Wodór. Zbiorniki znalazłem 50 takich powinno dać zasięg 200 km.

          Rachunek się nie spina.
          50 x 3,6 kg zasobników = 180 kg + 1,6 kg wodoru
          Integracja zasobników w nadwoziu = cholerawie, pewnie drugie tyle
          Ww. Ogniwa paliwowe na przynajmniej 100 kW mocy trwalej = 3 x 80 kg = 240 kg
          Akumulator buforujący (same kondensatory to za mało) przynajmniej 2 kWh = 50 kg (małe akumulatory trakcyjne maja gorszy stosunek pojemność/masa od dużych)

          Suma - ponad poł tony na samo zasilanie, jeszcze bez silnika i osprzętu.

          Nie wspominając o takiej drobnostce, ze w malutkim nadwoziu stratosopodobnym tego wszystkiego nie zmieścisz, a w płytach podłogowych rodem ze spalinowców trudno będzie bez strat objętości to wszystko zintegrować.
          No i na 1,6 kg wodoru (z 50 ww. zasobników) nawet wg WLPT to 200 km nie zrobisz. Mirai poruszany wg WLPT czyli jak rencista zużywa prawie 1 kg/100 km.
        • bwv1080 Re: płyta podłogowa 17.06.21, 17:06
          tanebo001 napisał:

          > Potrzebne jest więc podwozie. Krótkie. Najwyżej 2,2 metra. Kolejna sprawa to kwestia napędu. Oczywiście elektryczny. Tylko że baterie ważą. A taki samochód musi być lekki.[...] powinno dać zasięg 200 km.

          BTW odkrywasz Amerykę po raz kolejny. Te założenia spełnia produkowany od 2008 roku Tesla Radster. 2,35 m rozstaw osi, 1220 kg, napęd elektryczny. Zasięg na ostro 200 km, a na powoli nawet do 500 km.

          Tankowanie z każdego gniazdka, a nie z niewystępujących w naturze stacji wodorowych.
    • bwv1080 Re: płyta podłogowa 17.06.21, 11:20
      tanebo001 napisał:

      > Szukam współczesnego samochodu o rozstawie osi 2 metrów...

      Najbliżej leży Suzuki SJ/Samurai (do 2004) - 203 cm i Multicar M25 - 197 cm.
      Subaru Sambar do przedostatniego modelu miał rozstawy osi poniżej 190 cm.

      Dokładnie 2 m pewnie nie dostaniesz. Musisz podać przedział lub jakiś limit. Pewnie pośród rozlicznych kei-cars coś się znajdzie.
    • waga170 Re: płyta podłogowa 17.06.21, 17:49
      U mnie za garazem stoi taki co pomiedzy lewymi kolami ma 190 a pomiedzy prawymi 210 centymetrow rozstawu.
      Zostawil go konstruktor-amator po tym jak mu baba wybijala ze lba glupie pomysly.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka