Dodaj do ulubionych

The end of an era

27.08.22, 05:42
Stalo sie.... trzeba siebylo pozegnac z X5 i V8. Skrzynia biegow albo jej kotroler zaczeli pokazywac humory i dluzej sie nie dalo bo auto zatrzymywalo sie na srodku drogi.. A nikt sie naprawy ni epodejmie za rosadne pieniadze no a wymian skrzyni to "nascie" tys $ i zeby to bylo wiadomo.
Lza sie krecila ale poszla do handlarza - niech sie teraz oni martwia bo ja tegonie moglem sprzedac nikomu i nie powiedziec...
Zamknal sie rozdzial wolnossacych 8 cylindrowych maszyn naszym w zyciu i "to se ne wrati". Zostalo puste miejsce w garazu.. Wo matko ile tam teraz miejsca.... ale nie na dlugo bo po 24 godzinach miejsce zostalo zapelninone. Niestety juz nie 8 cyl a 4 turbo i nie BMW ale ...japonskie - nowe spod igly.
Popatrzylem co jest do kupienia, pojechalismy, zapytalem macie takie a takie auto z takim a takim wyposazeniem i kolorami? Mamay. Ok... Po ponad 2 godzinach przyjechalismy nowym autem do domu.
Aha co ot jest? Po naszemu Acura RDX - dosc porzednie uzbrojona - nie top ale tak po srodku. Ma wszytko co mozna chciec i duzo nie potrzebnych . Nic powaznego bez czego trudno zyc... Uffff.......

Obserwuj wątek
    • duze_a_male_d_duze_m Re: The end of an era 27.08.22, 05:59
      A teraz wytłumacz skąd ten pomysł, bo mi to wygląda na paniczny zakup na odwal.
    • engine8t Re: The end of an era 27.08.22, 06:49
      Paniczny? alez skad.... raczej rozsadek... Zreszta ja wogole podejmuje decyzje w miare szybko..
      Wakacje planujemy na pare tygodni a jak cos trzeba zrobic to sie robi.
      Sam nie sadzilem ze tak szybko znajde to co byla potencjalnej na liscie.
      Liczylismy sie z tym ze tak sie moze stac.... powiedzilam sobie ze jeszcze raz dostanie czkawki to edzi ekoniec... dostal wiec pojechalme rpsto do handlarza i zadzwonilem do zony aby mmnie odebrala. sprawdzilem z listy kto ma auto jakie chcemy a kto nie. BMW zadziera nsa bo aut brakuje. MB nie ma co do sprzedania bo naarobili badziwie ktrego nikt nie chce kupic a diler Acury wlasnie dostal kilka i jeden dokladnie co chcielismy.
      Meska decyzja i spokoj:) W koncu to nie jakis tam ogromny wydatek ktory musialby byc planowany czy wymagal komromisow...
      • jackk3 Re: The end of an era 28.08.22, 18:48
        Po prostu w Ameryce bez auta jak bez reki...
    • trypel Re: The end of an era 27.08.22, 07:04
      Nawet nie ery ale koniec świata.
      Gorzej byłoby tylko jakbyś skorzystał z dofinansowania i kupil elektryka
      • tbernard Re: The end of an era 27.08.22, 11:33
        Ale samochody hybrydowe i całkowicie elektronowe są coraz bardziej modne.
        • trypel Re: The end of an era 27.08.22, 12:13
          Endzin jest w tym wieku ze modę ma prawdopodobnie jeszcze głębiej niż ja ale w tym samym miejscu.
      • engine8t Re: The end of an era 27.08.22, 20:24
        N o wlasnie ta opcje trzymamy w rekawie.. Dofinansowanie polega na tym ze dostajesz ulgi w podatkach a ja podatkow nie place wiec nie mailbym ulg.
        Dopiero jak skoncze chyba 72 lat to bede musil wybierac z konta emerytalneego - tego gdzie odkladalimy przed podatkami i placic wteedy podatki wiec wtedy to stanie sue bardziej atrakcyjna opcja...

        Wlasnie rozmawialm z kolega co ma elktryka i mowil ze zrpobili sobie prodroz z CAliforni do Washington i jesli w Californi siec stacji do ladowania jest OK to juz poza jest gorzej i treb plawac z duzym marginesem czasu.
        A tutaj wile buznesow i skepow ma stacje ladowani darmowego. Zalizyli bo wladze ich do tego "sklonily" dajc dofinansowanie, i ulgi w pradzie ( bo te biznesy podlczja te stacje do swoich licznikow) jako ze to ma przyciagac klientow. No wiec kilka lat bylo super.... energi byla tania , rzad doplaca i klienci robili zakupu kiedy auto sie ladowalo...
        Ale ostatnio dofinasownai sie kurcza, enrgia drozej , ludzie maja EV ale juz a kasa gorej i kolejki sa na parking do ladowani za darmo a nikt ni eprzyjeadz na zakupy. Wiec gosc przed jednym sklepen z 4 stacji - na 2 calozyl "kaptury" - wylaczyl bi zaczyna do tego interesu dokladac.
        Tak ze z tym EV to jeszcze nic nie wiadomo jak to w sumie bedzie.
        Ja nawet patrzylem na e-Mach (bo to przynajmnije wyglada jak samochod a Tesla mnie odrzuca srodkiem) ale ten rok 2022 i pierwszy kw 2023 produkcji sprzedany, na nastpny jeszcze nie przyjmuja zmamwien i pewnie dstarcza dopiero 2 kw 2023... Sa auta na rynku ale za $15k "powyzej granicy rozsadku" czyli normalenj ceny. A to dlatego ze moga.
        Nie moja bajka.
        • trypel Re: The end of an era 27.08.22, 20:39
          Przyjaciela syn w Colorado właśnie poszedl w wymianę obydwu. Pełny elektryk po mieście i hybrydę plugin na dalej. I właśnie skorzystał z ulg i mówi że jak sprzedali poprzednie 5 latki to w sumie prawie nic nie dopłacili. Myślałem że to ulga zakupową a nie podatkowa.
          • engine8t Re: The end of an era 27.08.22, 21:17
            I takie rozwiazanie ma sens. Niestety na EV i hybrydy to glownie to federalna ulga podatkowa (nie widomo jak dlugo bedzie trwac i max do wysokosci podatku albo max $7.5k za auto.)
            • trypel Re: The end of an era 27.08.22, 21:26
              No i chyba coś była mowa o 7 tys na sztukę
              Obydwie wzięli od tego samego dilera i pewnie też coś dostali lepiej
              Zadowoleni
    • waga173 Re: The end of an era 27.08.22, 12:01
      "Zamknal sie rozdzial wolnossacych 8 cylindrowych maszyn naszym w zyciu i "to se ne wrati""?.
      Wrati wrati. Moze 6 albo 4 cylindry, ale wolnossace. Turbobenzyna o ja pierdole*. 10 biegow automat? O ja pierdole.
      Manualow nie robia, a 8 w automacie to juz ze trzy za duzo. Wiesz dlaczego ma 10? Bo ma zero elastycznosci. Kazde lekkie dodanie gazu, a bedzie redukcja.
      *Turbodiesel to zupelnie inna bajka. Zwlaszcza nie miejski a trasowy z przyczepka.
      • engine8t Re: The end of an era 27.08.22, 18:37
        No wlasnie ze nie - Ma opcje S ktora wcale nie znaczy Sport tyle ze zmian bedzie sekwencyjna - i recznie i automatycznie a w normalnym D juz nie bo przesakuje biegi jak trzeba..
        W normalanej jezdzie zmian biegow nawet nie czuc ale jak nacisniesz ciut mocniej to czujesz ze przeskoczyl wiecej niz 1/10
        Calkime niezla dynamika bo turbo lapie juz na niskich obrotach tak ze generalnie niezle sie jezdzi jak na SUV.
        Zreszta Merc tez ma prawie tyle samo .. Oni nas tresuja do CVT..

        Ja wogole z ta technologia to jestem tak z 15 lt do tylu....
        Ten mi podlacza Andtoid Auto ze to takie dobre .. A co to K jest? Mowie , zostaww - sam sobie zrobie..
        To mial byc samochod dla zony na zakupy i po ziemie do sklepu. Zona spojrzala i mowi - se kupiles to se jezdzij - Sama instrukcja ma chyba ze 700 stron "ja biore 335i bo tym sie jeszcze da jezdzij"
        Se narobilem.
        Masakra. Ma touchpad - i to taki ze pracuje zupelnie inaczej niz ten w komputerze.... Ponic sie mozna nauczyc i - nie wiem czy dozyje do tego czasu...
        No coz ... W koncu to podpicowana Honda. :)
        Done. No returns.
        Nastpeny bedzie pewnie elektryk wiec bedzie jeszcze gorzej.
        • waga173 Re: The end of an era 27.08.22, 19:34
          engine8t napisał:

          > To mial byc samochod dla zony na zakupy i po ziemie do sklepu. Zona spojrzala i
          > mowi - se kupiles to se jezdzij - Sama instrukcja ma chyba ze 700 stron "ja
          > biore 335i bo tym sie jeszcze da jezdzij"
          > Se narobilem.

          A przedtem napisales:

          "Popatrzylem co jest do kupienia, pojechalismy, zapytalem macie takie a takie auto z takim a takim wyposazeniem i kolorami? Mamay. Ok... Po ponad 2 godzinach przyjechalismy nowym autem do domu."

          Te Zofie to wszystkie takie same?
    • bigimax4 Re: The end of an era 27.08.22, 14:48
      Mam dobra piosenke na ta okazje


      youtu.be/o8ORi4z7yds
    • jackk3 Re: The end of an era 27.08.22, 17:51
      RDX jest calkiem niezla (nowa) tylko troche mala ale nie popatrzyles na nowe TLX Type S (wiadomo duzo drozej)?
      • engine8t Re: The end of an era 27.08.22, 19:52
        RDX i TLX to zupelnie inne auta . Pierwsze to SUV - i takie "potrzebujemy" a drugie sportowa limuzyna - a tak mam i nie narzekam.
        A RDX na dwie osoby calkiem wystarczajce - wiekszego nie chcielismy poniewaz to ta sama wieloksc co pierwsze BMW X5 SUV -E53. Nowe X5 urislo sopro i jest za duze. A RDX to ta sam wielkosc co BMW X3 i MB GLC300.
        • jackk3 Re: The end of an era 28.08.22, 17:29
          Jasne tak tylko powiedziałem bo wszyscy mówią ze TLX Type S jest świetnym autem z rewelacyjnym napędem tylko ciężkie bydlę dlatego osiągi takie sobie. Sam się przyglądam temu autu szczególnie wnętrze ma odpi…ne ale przyznaje ze na żywo jeszcze nie widziałem. Acury są bardzo solidnie zrobione znacznie lepsze niż Hondy. Był czas ze miały najlepsza opinie z tych prawie luksusowych japoncow. Potem spuścili z tonu mieli kilka takich sobie modeli ale pątników znowu idą do przodu.
    • trypel Re: The end of an era 27.08.22, 18:37
      Ty endzin ale wziąłeś awd a nie fwd?
      2 litry turbo. Zgroza.
      • engine8t Re: The end of an era 27.08.22, 20:00
        FWD? hehhehehe to bylby podwojny kompromis bo jak juz mialbym naped na jedna oske to raczej na tylna..

        Testowalem 6 cyl turbo w BMW i MB.. I doszedlem do wniosku ze akurat w takich autach moc musi byc wystarczjaca a nawyzki za gruba kase (boo ze wiekszy silnik trzba dolozyc ok $10k hjako ze wtedy i zawieszenie i hamulce i inne pierdoly potrzbne) A tak jak my uzywamy SUV to 4 cyl turno w zupelnosci wystarcza... Jak chce pojezdzic to 335i jest wystarcjaca,
        Gdyby to byl jedyny pojazd to byloby co innego ale na zakupy zwlaszcza brudne i od czasu do czasu jakis dluzszy wyjazd autorstradami to potrzebna jest wygoda i bezpieceenstwo oraz "just enough power"
        Teraz Mercedes to eliminuje 6 i 8 cyl i wogole bedzie mial tylko 2l 4 turbo nawet w AMG 63... Go figure.
        Jak sie okaze ze to nie pracuje to najwyzej wymienimy na cos innego.. ale chyba nie . W koncy my to may juz z gorki a ja jezdze ok 3tys mil na rok...
        • tbernard Re: The end of an era 28.08.22, 13:04
          Z górki to nie potrzeba dużej mocy. Ale potem trzeba będzie pod górkę podjechać, bo nie da się cały czas z górki jechać.
    • gzesiolek Re: The end of an era 27.08.22, 18:45
      Znaczy przesiadłeś się (albo raczej żona) do takiej nieco lepszej Hondy CRV...
      Niech służy...
      • engine8t Re: The end of an era 27.08.22, 20:13

        Tak to mniej wiecej mozna powiedziec... Honda z dobrym makijazem :)
        Kiedys nawet RDx byla robiona na platformie CRV ale kilka lat temu sie rozwiedli i Acura idzie swoja droga zeby nie odstawac od reszty w swoje lidze. No a liderzy ligi (BMW/MB) odpuszczaja i zubozaja swoje tak ze dystans sie skraca.
        A zona sie nie zdazayla jeszcze przesiasc. LOL Technologi ja powala na razie. Tam nawet biegi na guziki i 30 mil na liczniku.
        Patrzylismy na CRV ktora mozna kupic tanio jak uboga ale jak wyyposazysz to cena podobna a charakter CRV raczej rodzinny a mniej "sportowy" i o wiele mniej przyjemnosci w jezdzie.
        No i CRV oferuje u nas tylko jeden 1.5L silnik i ponizej 200KM a co najwazniejsze ze tylko CVT skrzynia...a do tego sie jeszcze nie przekonalem . Tak ze jest roznica.
        Gwarancja na wszytko 4 tata i 50 tys mil a na "naped" 6 lat.. jako ze to "luxury brand" a na Honde tylko 3 lata 36 tys mil a to std w popularnych autach.
    • bywalec.hoteli Re: The end of an era 28.08.22, 12:43
      Gratulacje! Brzydkie ale życzę szerokości.
      Nawet nie wiedziałem, że jest taka marka jak Acura.
      Ile dałeś $$$?
      • tbernard Re: The end of an era 28.08.22, 13:08
        bywalec.hoteli napisał:

        > Nawet nie wiedziałem, że jest taka marka jak Acura.

        To jest taka lexusowa Honda dla ludzi zamożnych.
        • jackk3 Re: The end of an era 28.08.22, 17:39
          Acura, Infiniti czy Lexus to nigdy nie były auta dla ludzi zamożnych (za wyjątkiem najwyższych modeli Lexusa np. NSX itp.). Wyższa klasa średnia tak jak niższe modele BMW, MB czy Audi.
          • bywalec.hoteli Re: The end of an era 28.08.22, 17:50
            w Polsce prawie każde nowe auto jest dla ludzi zamożnych, niestety.

            Natomiast patrząc światowo to dla mnie BMW, Merc, Audi to klasa premium, Lexus, Cupra, Infiniti to wannabe premium. Porsche to juz sport.
            • jackk3 Re: The end of an era 28.08.22, 18:13
              Go..no prawda. Nizsze BMW czy MB to nic specjalnego. A4 i nizej to premium? To taka podpicowana Skoda a wiadomo co to Skoda.
              • bywalec.hoteli Re: The end of an era 28.08.22, 18:36
                Jack, możliwe ze u Ciebie w Kanadzie tak. My Polacy zarabiamy za mało.
                • jackk3 Re: The end of an era 28.08.22, 18:44
                  Chyba nas przeceniasz a nie doceniasz Polakow...
                  • bywalec.hoteli Re: The end of an era 28.08.22, 20:45
                    jackk3 napisał:

                    > Chyba nas przeceniasz a nie doceniasz Polakow...

                    Sprawdzałem cennik skody Fabii. Zaczyna się od 62 tys. Jeśli wezmiesz średnie wyposażenie i zapłacisz 80tys to w kraju którym srednia krajowa to 4000 netto to jest 20 pensji. Czyli samochod dla osób zamożnych.
              • tbernard Re: The end of an era 28.08.22, 19:57
                jackk3 napisał:

                > Go..no prawda. Nizsze BMW czy MB to nic specjalnego. A4 i nizej to premium? To
                > taka podpicowana Skoda a wiadomo co to Skoda.

                Odnosisz się do Polaków którzy kupują samochód nowy w sklepie?
            • tbernard Re: The end of an era 28.08.22, 18:23
              bywalec.hoteli napisał:

              > w Polsce prawie każde nowe auto jest dla ludzi zamożnych, niestety.
              >
              > Natomiast patrząc światowo to dla mnie BMW, Merc, Audi to klasa premium, Lexus,
              > Cupra, Infiniti to wannabe premium. Porsche to juz sport.

              Sport to Formuła1 a Porsche to przy nich wannabe sport.
      • marekggg Re: The end of an era 28.08.22, 18:34
        dzizas, uo matko i co jeszcze - nie wiesdzialesz co to jest acura? po polsku to a-kura - czyli skoda.

        na powaznie.... bywalcu, mozesz nie wiedziec co to jest mechanizm roznicowy....

        acura to takie cos jak
        lexus=drozsza toyota
        jeszcze mitsubishi ma jakas tam dziwna marke.
        • marekggg Re: The end of an era 28.08.22, 18:37
          a poczytalem przedmowcow - mitsubishima infinity

          a na marginesie mitsubishi jest wlascicielem marki aparatow fotograficznych Nikon...
        • bywalec.hoteli Re: The end of an era 28.08.22, 18:37
          Markuggg, czyli Acura to w Hondzie cos takiego jak Skoda w VW? 😀
          • marekggg Re: The end of an era 28.08.22, 18:56
            chyba odwrotnie
            najpierw byla honda i potem acura
            toyota -> lexus (zauwaz gre nie slow a literek)
            mitsubishi -> infiniti

            europejskie koncerny sie w to tez bawia - seat-> cupra, citroen -> DS. nie mam pojecia czy inne europesjskie marki tez tak robia.
            renault kiedys dawno kupil alpina, tak samo jak vw bugatii, ale to sa przejecia a nie kreowanie nowych marek.
            no moze oprocz GM/Opla, ktory mial w UK vauxhal, rowniez w australii, ale to nie to samo.
            • gzesiolek Re: The end of an era 28.08.22, 19:17
              Nissan -> Infiniti choć to teraz jeden sojusz z Renault i Mitsubishi...
            • jackk3 Re: The end of an era 28.08.22, 19:18
              Infiniti to zawsze był Nissan
              • marekggg Re: The end of an era 28.08.22, 19:21
                moze i tak, ale szczegolnie brzydkie, tak jak te lexusy.
              • engine8t Re: The end of an era 29.08.22, 00:32
                A ostatnio Hyundai -> Genesis.
            • bywalec.hoteli Re: The end of an era 28.08.22, 20:44
              markuggg nie zauważyłeś żartu 😀
              • marekggg Re: The end of an era 28.08.22, 20:47
                eeee - sorki, ale moze nie.
                • bywalec.hoteli Re: The end of an era 28.08.22, 20:52
                  Luzik. Wiem na czym polegają te droższe syn-marki typu Lexus czy Infiniti czy DS. Może nawet Abarth to taki „lepszy” Fiat?

                  Natomiast nie kojarzyłem tej nazwy Acura, kojarzy mi się z japońska manga albo gwiazdka xxx 😀 natomiast widzę ze głównie na Amerykę, Kanadę itp robią
      • jackk3 Re: The end of an era 28.08.22, 18:52
        A ja sie nie zgodze bo wyglada niezle szczegolnie w srodku. O wiele lepiej niz np. X3
        • engine8t Re: The end of an era 29.08.22, 00:46
          Oh w srodku wyglada nniezle ale na swoje spierd rzeczy - nie ma ekranu dotykowego i ma touch-pad ktory pracuje zupelnie inaczej nic touch- pad w komputerze wiec sie tego trzeba nauczyc....No i biegi na guziki?

          A pod maska jak porownuje to BMW ma wszytko pieknie ulozone i upakowane a pod maska Cury - balagan..
          Tylko ze w pieknym BMW silniku za ch do nieczego sie nie dostaniesz a tu do wszytkiego dostep...
          Tak ze BMW jest ladne a Acura - wygodne i latwe..... Tak jak pomiedzy Europa i USA.
      • engine8t Re: The end of an era 29.08.22, 00:30
        Brzydkie? Tak samo brzydkie jak inne brzydkie. Teraz jakbym pozdejmowal znaczki ti a Ch bys nie zgadl co jest co.
        Zreszta jaka roznica czy worek z kurzym gownem wrzucisz do ladnego czy brzydkiego - tak samo bedzie smierdziec.
        A ile dalem? Jak zwykle - ja uwazam ze przeplacilem a oni ze im ukradlem. A wydalem tak z 10 emerytur... :)
        I tak sobie pomysl co to emeryt moze kupic za 10 miesiecy?
        No wlasniee wypisalem im czek i dali auto wymyte, bak do pelna, wszytkie duperele i jeszcze ponizej "asking Price" i ja jezdze a oni czeka nie zrealizuja az to poniedzialku czy wtorku. Nawet noie wiedz czy tam wogole jest jaks kasa. Ja mam kase na koncie i auto a oni G.. Moge zadzwonic do banku i powiedziec zeby tego czeku nie realizowali :)))
        Albo konto wyczyscic czy znikanac i D zimna... Widzisz je sie tu ludziom ufa?
        • bywalec.hoteli Re: The end of an era 29.08.22, 00:43
          No i super. 40k dałeś? To chyba tanio?
          Marzę, że i my Polacy będziemy mogli tak auta kupować.
          • engine8t Re: The end of an era 29.08.22, 01:04
            $ 40k? more than that.. Tyle by bylo za versje zero jak zaczniesz dokladac opcje to cen rosnie szybko..... A zona dorzucala opcje spoojnie..... " bo 4x4 sie przyda i porzedne audio to i tamto tez" No a do ceny (jak to w ameryce) nalezy dorzucic ~10% na podatek, rejstracje i oplaty...(bo diler zalatwi wszytko. Zalozyl tymczasowe rejestracje a wlasciwe tablice, dowod wlasnosci i c tam jeszcze przyjdzi poczta za 3 tygodnie)
            Tak ze zanim sie ogladniesz to $50k masz za plecam.
            ale cie nie wypuszcza jak nie wyjedziesz swoim nowym autem po paru godzinach i to z usmiechem.
            • waga173 Re: The end of an era 29.08.22, 03:24
              engine8t napisał:


              > .... A zona dorzucala opcje spoojnie..... " bo 4x4 si
              > e przyda i porzedne audio to i tamto tez"

              Dalej sie pytam, dlaczego powiedziala Kupiles sobie to jezdzij. I tak dobrze ze nie powiedziala Kupilam ci to jezdzij.
              • engine8t Re: The end of an era 29.08.22, 05:41
                Dlaczego "kupiles sobie to jezdzij"? powiedziala? Proste. Bo ona boi sie wszystkiego nowego zwlaszcza skomplikowanego i nie lubi zmian i dla niej zdecydowac sie na cos to trzeb czasu. I jak sie zdecyduje to potem niejest pewna czy dobrze zrobila ...
                Ale juz dzis wieczorem jak sie przejchala to mowi ze w sumie moze jezdzic nowym ale woli BMW.
                A to w sumie i tak nic nie znaczy poza tym ze w JEJ samochodzie jest ok jak jest pilniczek do paznokci, jakies kremy, wykalaczki, nitka do zebow, maski, szmatki i co tam jeszcze... bo w "moim" takich rzeczy nie ma i leca do kosza. :)

                • engine8t Re: The end of an era 29.08.22, 05:51
                  Aha,, i z JEJ auta nalezy wyciagnc radar detector. Bo ponic nalezy jezdzic zgodnie z przepisami a nie na radar. Tylko zeby ona tak jezdzila jak gada - ja nie jezdze tak szybko jak ona. Zapierd ile sie da, na stopach to tylko zwalnia (bo preciez nie bylo ani aut an policji, etc) Juz 2x dostal taki sam mandat za 3 prewinienia - wg policjanta. 1. Jechala za szybko, 2. nie zatrzymala sie na skrecie w prawo gdzie byl stop i 3. nie widziala ze policjant za nia jechal. (bo lusterko wsteczne jest po to aby siebie widziec?)
                  Wyciagnalem ale wszytko podlaczone i jak ja wsiade to go tam wtykne.
                  A wsiade przy pierwszej okazj jak pojedziemy gdzies razem BMW. Bo u nas jak jaj jestem w aucie i w miare trzezwy to zawsze ja za kierownica.
                  A w nwym musz zrobic stala instalacje na radar detector bo jak bez tego jezdzic?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka