Dodaj do ulubionych

wystrzały z LPG

08.09.05, 14:21

W samochodzie wyposażonym w instalcje LPG (Daewoo Lanos 1.6) którym jechałem ostatnio w pewnym momnecie usłyszelismy wystrzał/głośne kichnięcie gdzieś spod maski. W chwilę później dało sie poczuć wyraźny zapach gazu w kabinie, który po chwili przestał być wyczuwalny. Jestem laikiem jeżeli chodzi o sprawy samochodowe i zaniepokoił mnie ten wystrzał. Gdzies słyszałem że takie rzeczy mogą się przytrafiać w samochodach z instalacją LPG. Czy ktos mógłby wyjaśnić mi bliżej na czym polega to zjawisko i czy mozna jakoś je przewidzieć lub wyeliminować? Instalacja gazowa w lanosie była wykonana w renomowanym zakładzie a jej producentem jest firma Lovatto lu Lovato jakoś tak :))
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam forumowiczów
Obserwuj wątek
    • megas1 Re: wystrzały z LPG 08.09.05, 14:31
      Aleś mnie chłopie wystraszył!! Zaniepokoił? Z renomowanego? Lovatto? No, coś
      podobnego!!

Panieee, jakie te auta niebezpieczneee: ostatnio jechał taki facet dełu lanosem
      i wybuchnął bo ktoś wystrzelił w kabine. Podobno gość po wystrzale coś jeszcze
      czuł, ale teraz nie czuje już nic. Ktoś go wyeliminował.

Te auta na gaz to niebezpieczne są! ;)
      • edek_z_fabryki_kredek Re: wystrzały z LPG 08.09.05, 14:44
        Po prostu zaciekawił mnie mechanizm powstawania wystrzału i skutki jakie mogą się pojawić po wystrzale/kichnięciu
        pozdrawiam
        • swoboda_t Re: wystrzały z LPG 08.09.05, 18:45
          Przyczyną są zwykle zużyte, zabrudzone świece, stare/uszkodzone kable
          zapłonowe, zła regulacja instalacji gazowej(komputer podaje za dużo gazu), źle
          ustawiony zapłon. Mechanizm jest pododbny jak przy strzelaniu w gaźnik
          benzyniaków. Na skutek wadliwego działania któregoś z ww. elementów zapaleniu
          ulega paliwo znajdujące się jeszcze w kolektorze dolotowym. Skutki mogą być
          groźne-pęknięcie kolektora, jeśli jest z tworzyw sztucznych, uszkodzenie