Dodaj do ulubionych

Skoda fabia 1.2 HTP

IP: 80.50.26.* 06.04.03, 14:27
Wlasnie, co to za silnik?(wlasciwie sa 2 wersje 54 i 64 KM)"...innowacyjna
technika pozwala osiagnac wysoki moment obrotowy przy malej predkosci
obrotowej..."Jaka to technologia?
Obserwuj wątek
    • Gość: trooper Re: Skoda fabia 1.2 HTP IP: *.revers.nsm.pl 06.04.03, 15:17
      > ...innowacyjna technika pozwala osiagnac wysoki moment obrotowy przy malej
      > predkosci obrotowej... Jaka to technologia?

      Polega na wytwarzaniu dodatkowego ciśnienia poprzez machanie kapeluszem.

      A tak na poważnie to sam jestem ciekaw - jaki toto ma przebieg momentu np. w
      por. do Reno 1.2 16V?
    • Gość: ministrant Re: Skoda fabia 1.2 HTP IP: *.aeriscomputers.net 06.04.03, 16:41
      Škoda Auto rozpoczęła już dostawy samochodów Škoda Fabia z trzycylindrowym
      silnikiem benzynowym 1.2 12V HTP. Ta kolejna jednostka napędowa jest
      przedstawicielem zupełnie nowej generacji silników zaprojektowanych i
      produkowanych w Mlada Boleslav przy współpracy z koncernem Volkswagen.

      Pierwszym silnikiem nowej rodziny, który Škoda Auto wprowadziła do sprzedaży w
      sierpniu ub. roku była wersja 1.2 HTP/40 kW, która zastąpiła jednostki napędowe
      starszej generacji jak 1.0 MPI/37KW i 1.4 MPI/44kW.

      Silniki 1.2 HTP występują w dwóch wersjach - z dwoma lub czterema zaworami na
      cylinder. Mimo zaledwie trzech cylindrów, charakteryzują się one stosunkowo
      dużą mocą, odpowiednio 40kW/54KM i 47kW/64KM, a także korzystnym momentem
      obrotowym, osiągającym wartość aż 112 Nm. Duża wartość momentu obrotowego już w
      zakresie małych prędkości obrotowych silnika (HTP – High Torque Performance) i
      przebieg charakterystyki tego momentu sprzyjają dużej elastyczności, co ma
      bezpośredni wpływ na płynność jazdy.

      Zastosowanie wałka wyrównoważającego i specjalnego rozwiązania kadłuba o dużej
      sztywności, złożonego z dwóch części, zapewnia uzyskanie niewielkiego poziomu
      hałasu i drgań. Głowica i blok silnika wykonane są z aluminium, co znacznie
      obniża jego masę.
      Silnik 1.2 12V HTP ma pojemność skokową 1198 ccm, moc maksymalną 47kW/64KM przy
      5400 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min.

      Wszystkie silniki Škoda nowej generacji spełniają ze znaczną rezerwą
      najsurowsze normy emisji szkodliwych spalin EU 4, które w krajach UE
      obowiązywać będą od 2005 roku.

      Škoda Fabia wyposażona w ten silnik osiąga maksymalna prędkość 160 km/h i
      zużywa średnio 5,9 l/100 km. Zużycie paliwa w mieście osiąga 7,6 l/100 km, a
      poza miastem 5,1 l/100 km (według normy EU 99/100).


      Źródło: Škoda Auto Polska



      3 cylindry i wałek równoważący
      ten sam patent zastosowali przy 1.4 TDI i trzęsie jak ursus c330
      chyba lepszy byłby ten kapelusz :)))
    • Gość: 130rapid Re: Skoda fabia 1.2 HTP IP: *.pila.cvx.ppp.tpnet.pl 06.04.03, 18:51
      Podobno ten silnik ma nawet dość dobrą opinię, na pewno lepszą niż oplowski
      trzycylindrowy ECOTEC 1.0 12V z Corsy. Ale gdybym miał wybór, to od wersji 1.2
      12V (64 KM) wolałbym starego dobrego znajomego - 1.4 (60 KM). Co prawda
      konstrukcyjnie był niczym dolnozaworowiec 30 lat temu, ale mimo wszystko, to
      był udany, cichy, elastyczny, świetnie wyważony i płynnie pracujący silnik.
      • Gość: ministrant Re: Skoda fabia 1.2 HTP IP: *.aeriscomputers.net 06.04.03, 19:20
        Gość portalu: 130rapid napisał(a):

        > Ale gdybym miał wybór, to od wersji 1.2
        > 12V (64 KM) wolałbym starego dobrego znajomego - 1.4 (60 KM). Co prawda
        > konstrukcyjnie był niczym dolnozaworowiec 30 lat temu, ale mimo wszystko, to
        > był udany, cichy, elastyczny, świetnie wyważony i płynnie pracujący silnik.

        niczym ten 200D w Mercedesie 124
        nawymyślali jakichś CDI, że człowiek nawet obrotów nie może sam
        wyregulować :)
    • Gość: darekk trzycylindrowce IP: 217.153.15.* 07.04.03, 11:05
      zrobilem tysiace kilometrow roznymi autkami z trzycylindrowymi silnikami.
      subaru justy (1,2 67km - ojciec taki mial. troche sie tym najezdzilem),
      chevrolet sprint (1,0 55km - zwiedzilem nim kanade zachodnia), opel corsa (1,0
      55km - znajomego auto), suzuki swift (1,0 55km - moj obecny prywatny bolid)...
      nie wierze, ze taka jednostke da sie wyciszyc i zrownowazyc wibracje do poziomu
      czterocylindrowca. po prostu nie wierze. najlepsze z tego wszystkiego bylo
      subaru. no moze jeszcze daihatsu charade gtti (1,0 100km). to ich najwiekszy
      minus. na luzie, chodza jak stary diesel. sorry.

      ale teraz plusy. wszystkie te silniki (poza corsa) byly zaskakujaco dynamiczne
      od niskich obrotow. subaru ciagnelo jak glupie, o daihatsu nawet nie wspomne.
      ba, nawet moj swift az rwie sie do przodu przy malych predkosciach. te silniki
      maja na ogol stosunkowo dlugi skok tloka, co wplywa bardzo korzystnie na dobre
      wartosci momentu przy niskich obrotach, ale niechetnie utrzymuja wysokie
      obroty, a na niskich obrotach wpadaja w wibracje.

      mimo to lubie swojego swifta. zaskakujaco dynamiczny i jak na razie pali mi
      srednio 5,6 l/100 (notuje od nowosci).

      darekk
      • Gość: Piotr Re: Skoda fabia 1.2 HTP IP: Cerber:* / 192.168.0.* 07.04.03, 21:50
        Smiesza mnie te nazwy probujace podkreslac innosc. Tak naprawde ludzi nie
        powinno obchodzic czy ich silnik nazywa sie HTP, Zetec czy jakos inaczej ale
        ile pali i jak ma usytulowany moment. Ale coz ludzie w znacznej czesci sa
        wplywowi i takie bajery dobrze im wchodza.

        Co do Fabii z tym silnikiem to jestem sceptyczny. Kolega ma go w Polo i podobno
        jest strasznie oprony do dzialania i przy tym glosny. VW nie ma raczej dobrych
        doswiadczen w konstruowaniu malych silnikow benzynowych (1.05 - duze zyzucie
        paliwa, 1.0 - awaryjny)
        • Gość: 130rapid Re: Skoda fabia 1.2 HTP IP: *.pila.cvx.ppp.tpnet.pl 07.04.03, 22:32
          Gość portalu: Piotr napisał(a):

          > Co do Fabii z tym silnikiem to jestem sceptyczny. Kolega ma go w Polo i
          podobno jest strasznie oprony do dzialania i przy tym glosny. VW nie ma raczej
          dobrych doswiadczen w konstruowaniu malych silnikow benzynowych (1.05 - duze
          zyzucie paliwa, 1.0 - awaryjny)

          Muszę "wyprostować" swoją opinię, że to ponoć udany silnik :-(
          Auto Motor i Sport pojeździł Fabią 1,2 (54 KM) i z przekonaniem stwierdzili,
          że to za mały silnik. 0-100 km/h ponad 18 s., z elastycznością kiepściutko,
          głośny, relatywnie dużo pali, no i te lekko niedoważone trzy cylindry...

          Wolałbym już 4-cylindrowego "dziadka" OHV, 1.4, 60 KM!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka