Dodaj do ulubionych

Więcej o Oplu Insigni

10.04.08, 02:21
www.autozeitung.de/online/render.php?render=0122433
Fajny pojazd się zapowiada. Wymiary 4830/1852/1482 mm, rozstaw osi 2737 mm, czyli kawał fury (chociaż rozstaw osi nie szokuje). Zapowiadana gama silników:

Benzyny: 1,6 l (115 KM); 1,8 l (140 KM); 1,6 l turbo (180 KM); 2,0 l, SH turbo (220 KM); 2,8 l V6 (260 a. 280 KM); 2,8 l V6 turbo (bezpośredni wtrysk, od 2009), 2,8 l V6 (360 KM, od 2011, to będzie OPC).

Diesle: 2,0 l (110 KM, 130 KM, 160 KM), 2,9 l V6 (250 KM, od 2010)
Eco-Flex: 110 KM (ok. 2010)

W V6 seryjny napęd 4x4, chyba jakiś udoskonalony Haldex, przypuszczam, że taki sam jak XWD z Saaba 93

www.autoblog.com/2007/11/30/saab-xwd-haldex-4-0-all-wheel-drive-system-up-close/
I adaptacyjne zawieszenie. Ciekawe, jakiej jakości będą automatyczne skrzynie biegów.

Silnikowo i systemowo pojazd prezentuje się lepiej niż Mondeo, które co prawda jest ograniczane od góry przez Volva, i lepiej niż Passat. Dobrze to rokuje też nowym Saabom 95 a potem 93, które będą w sumie Insignią w innych szatkach, jeżeli oczywista się w końcu pojawią.
Obserwuj wątek
    • kadtz Re: Więcej o Oplu Insigni 10.04.08, 10:56
      Czyżby powrót klasy średniej-trochę-wyższej? Zaprzestanie produkcji/sprzedaży w
      Europie takich modeli jak Opel Omega, Ford Scorpio czy Toyota Camry moim zdaniem
      bardzo niekorzystnie odbiło się na możliwości wyboru. Dziś zamiast kupić sobie
      właśnie Omegę, Camry czy Scorpio wciska się klientom "wypasione" Vectry, Avensis
      czy Mondeo. A przecież nie tylko wyposażenie wyróżniało te samochody, ale też
      wielkość, właściwości jezdne, komfort jazdy.
      • karakalla Re: Więcej o Oplu Insigni 10.04.08, 13:00
        W sumie chyba tak, jednak Omega po przebojach jakościowych w B, a także Scorpio odeszły raczej w niesławie, przy śladowej sprzedaży i chyba aż tak wielkiej tęsknoty za nimi nie ma.

        A te obecne wielkie fury jak Insignia czy Mondeo to z jednej strony kontynuacja trendu do puchnięcia klasy średniej zapoczątkowanego przez Passata B5, a z drugiej jakby powrót do czasów, kiedy były takie pojazdy jak Renault 25 czy Safrane, Camry, Maxima, Mitsubishi Sigma - czyli wozy rozmiarowo w nominalnej klasy wyższej średniej, jednak zbudowane wg tańszej filozofii, z napędem przednim (do C4 w tej grupie było też Audi 100). Tylnonapędowe Ople czy Fordy to jakby inna nieco kategoria, raz z uwagi na napęd właśnie, dwa - Omega, a szczególnie Senator dziedziczył poniekąd po luksusowym szeregu KAD, Scorpio po Granadzie, w której można było znaleźć 5-litrowego V8...
    • karakalla Update 11.04.08, 21:14
      AMuS do palety silników dodaje dwie jednostki - dwulitrowe turbobenzynę (200 KM) i turbodiesla (190 KM). Reszta tożsama.
      • mameja21 Re: Update 11.04.08, 21:25
        Faktycznie, na papierze Insignia wydaje się bardziej interesującą
        propozycją niż Mondeo i Passat.
        Jeśli przełoży się to na rzeczywistość, to auto będzie naprawdę
        ciekawe.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka