Dodaj do ulubionych

Ciąża w przypadku brania tabletek antykoncepcyjnyc

15.10.02, 12:54
Mojej koleżanki znajoma zaszła w ciążę, pomimo brania tabletek
antykoncepcyjnych. Co ciekawe, brała regularnie o stałych porach, nie
zapomniała zażyć. Okazało się, że miała dobraną zbyt małą dawkę hormonów.
Pytanie: czemu tylko nieliczni lekarze kierują na badania dotyczące hormonów?
Obserwuj wątek
    • poziomka1 Re: Ciąża w przypadku brania tabletek antykoncepc 16.10.02, 22:31
      bardzo dobre pytanie. mam jednak cicha nadzieje , ze to jakis pojedynczy
      wypadek... bo wtedy chyba na tabletkach tez powinno byc jakies ostrzezenie, ze
      trzeba najpierw wykonac badania ?
    • apolka Re: Ciąża w przypadku brania tabletek antykoncepc 17.10.02, 11:58
      Biorąc pigułkę jednofazową miałam plamienia w środku cklu co ginekolog
      zinterpretował jako niedostateczną dawkę hormonu przyjmowaną przez organizm co
      oznaczało również osłamienie efektu antykoncepcyjnego. Zamiana na pigułkę
      trójfazową załatwiła sprawę.
      • marzena17 Re: Ciąża w przypadku brania tabletek antykoncepc 17.10.02, 13:49
        Być może Ty jesteś starsza i bardziej świadoma niektorych rzeczy. Ale tamta
        dziewczyna jest bardzo młodziutka, niedawno zaczęła brać tabletki i żyła w
        nieświadomości, myśląc że skoro bierze tabletki to ma już 100% pewność. Tak
        więc jakiś lekarz, przez swoją niedokladność, w pewnym stopniu zmarnował jej
        życie (miała całkiem inne plany).
        • tribeca Re: Ciąża w przypadku brania tabletek antykoncepc 18.10.02, 12:24
          ale nie zauważyła nic niepokojącego? plamienia itp?
          • gusiek2 Re: Ciąża w przypadku brania tabletek antykoncepc 18.10.02, 14:06
            Ja tez od niedawna biore tabletki i w pierwszym i drugim miesiącu ich
            przyjmowania miałam plamienia, a w ulotce jest napisane, że to normalne na
            początku i że "świadczy o wysokiej kobiecości Twojego organizmu, który musi
            przyzwyczaic sie do innych dawek hormonów". Skoro tak jest ta sprawa
            przedstawiona, to nie martwiłam sie tym i faktycznie później plamienia sie juz
            nie pojawiły. Tak więc skąd ta dziewczyna miała wiedziec, że to niepokojący
            objaw?
    • apolka Re: Ciąża w przypadku brania tabletek antykoncepc 18.10.02, 14:15
      Nie wiem, dlaczego uważasz, że skoro dziewczyna, o której piszesz, jest młodsza
      i mniej doświadczona powinna być bardziej "wnikliwie" badana przez lekarza,
      jednocześnie zwalniasz ją z odpowiedzialności za jej organizm. Moim zdaniem,
      każda z nas zasługuje na to aby poświęcono nam tyle uwagi przy doborze pigułki
      (i nie tylko) ile potrzeba. Z drugiej jednak strony wiem, że ani lekarze nie
      zawsze przykładają się do swoich obowiązków, ani najlepiej nawet dobrane
      pigułki nie zabezpieczają w 100%, i liczyłam się z tym, kiedy szłam po nie do
      lekarza i rozpoczynałam współżycie. I, wyobraź sobie, miałam robione badania
      hormonalne (i nie tylko) zanim zaczęłam je łykać. Jednak nawet na podstawie
      badań nie udało się od razu dobrać odpowiedniej pigułki, nigdy nie ma takiej
      gwarancji. Dopiero kilkumiesięczne stosowanie pozwałało określić, czy pigułka
      pasuje do organizmu (można to chyba tak określić) czy nie. Trochę drażnią mnie
      takie wypowiedzi, jak twoje: biedna, niedoświadczona dziewczyna, nie planowała
      tego, wszystko przez lekarzy. Moim zdaniem, za nieplanowane ciąże
      odpowiedzialni są ci, którzy bezpośrednio się do niej przyczyniają, a nie
      lekarz (jaki by nie był). Jeśli dziewczyna nie może czasem liczyć nawet na
      swojego partnera to jak można obwiniać lekarza? Konkluzja jest taka: jeśli same
      wystarczająco o siebie się nie zatroszczymy to nie liczmy, że zrobi to
      ktokolwiek inny. I jeszcze jedno: idąc do łóżka (stosując antykoncepcję
      hormonalną) zawsze miałam świadomość że mogę znaleźć się w tych trzech
      procentach i godziłam się na to.
    • apolka Re: Ciąża w przypadku brania tabletek antykoncepc 18.10.02, 14:19
      Do Gusiek2: w moim przypadku plamienia pojawiały się nie na początku stosowania
      tylko przy 4-5 opakowaniu, w połowie (nmiej więcej) cyklu. Początkowych plamień
      nie pamiętam.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się


Nakarm Pajacyka