Dodaj do ulubionych

Problemy ze snem.

18.01.13, 16:57
Od niecałych dwóch tygodni cierpię na problemy ze snem. Myślę że ma to związek z tym, że w ciągu ostatnich dwóch miesięcy miałam trudny okres w życiu, a teraz mam dużo nauki na uczelni. W każdym razie próbowałam tabletek ziołowych, ale średnio pomagają. O ile wcześniej nawet jak zasypiałam w nocy to mogłam spać do 9- 10, to teraz (konkretnie od kilku dni) zasypiam późno a budzę się przed 8 nawet jak nie muszę.Myślałam o tym, żeby pójść do lekarza rodzinnego, ale znajoma mi mówiła że w takich sytuacjach on zwykle kieruje do psychiatry, bo nie może przepisać leków nasennych.A sama wizyta u takiego lekarza mnie przeraża.Poza tym nie chcę brać psychotropów po których bym chodziła otępiała pół dnia tylko normalnie wyspać się 8 godzin a nie 5-6.Czy ktoś z Was tak miał?Jak sobie z tym radziliście?
Obserwuj wątek
    • tamtakobieta Re: Problemy ze snem. 22.01.13, 10:52
      Moja sytuacja była bardzo podobna, też związana z trudnym okresem na uczelni itp.. O braniu tabletek nasennych nie chciałam nawet słyszeć. Przestałam pić kawę, zaczęłam natomiast pić zioła - melisę, wrzos. Myślę, że dobrze jest się zmęczyć przed snem, np. intensywny trening, potem gorącą kąpiel, a potem położyć się spać w wywietrzonym pokoju (nie mówię, że ma być w nim zimno, tylko że nie powinno być jakoś bardzo duszno). Sposobu z amerykańskich filmów, czyli szklanki mleka (ciepłego) też można spróbować. Ale najlepiej, jeśli po prostu spróbujesz zredukować stres, bo to głównie on jest odpowiedzialny za to, że nie możesz spać. Pozdrawiam :)
      • grazkavita Re: Problemy ze snem. 22.01.13, 15:58
        Na sen najlepiej się uspokoić, a więc zrobić rachunek sumienia z dnia , który minął. około 18.Jeśli zostało coś jeszcze do zrobienia to skończyć, a jeśli się nie da to spróbować zmodyfikować plan na dzień następny . W każdym razie nie doprowadzać do stanu w którym nie wiesz na jakim etapie się znajdujesz. Jeśli nie możesz spać to zacznij realizować kolejny punkt swego planu, aż się trochę zmęczysz...Potem połóż się z zamkniętymi oczyma odpręż i spróbuj zasnąć.....Te wszystkie rady poprzedniczki tez bym wzięła pod uwagę.Pozdrawiam
    • emigrantkaaa Re: Problemy ze snem. 22.01.13, 16:33
      >Czy ktoś z Was tak miał?

      Kilka razy w życiu miałam podobnie. Przyczynami były podekscytowanie, stres, lęk. Gdy powyższe mijały, mijał i problem ze snem. Zapewne tak będzie i w Twoim przypadku.

      >nie chcę brać psychotropów po których bym chodziła otępiała pół dnia
      Wnioskuję, że mało wiesz o lekach psychotropowych. Tak czy siak, nie są Ci potrzebne na obecnym etapie.

      Życzę dobrego snu :)
    • mlody776 Re: Problemy ze snem. 23.01.13, 01:41
      Z rożnych powodów (stres, środowisko, chemia w jedzeniu) nasz organizm przestaje produkować: Tryptophan, Melatonin i Pregnenolone (ten ostatni dla dobrego samopoczucia). Mozna to zastępować naturalnie tabletkami (3 tygodnie w miesiącu i 1 tydzień się nie bierze dla pobudzenia naturalnej produkcji organizmu tych wymienionych). Sa to środki naturalne, ale nie wiem czy jeszcze są dostępne w Polsce (zadaje się ze były w PL ostatnio 4 lata temu), bo konkurują one z syntetycznymi środkami, które maja działania uboczne (te naturalne oczywiście nie maja tych problemów i są na dodatek tanie-niemożna na nich zarobić).
    • mariuszpx Re: Problemy ze snem. 24.01.13, 09:28
      Masz racje że lekarze zalecają tylko psychotropy. Myśle że należy zmienić trochę styl życia mówiąc szczegółowo: opdoiwednie odżywianie (ewentualnie suplementacja odpowiednimi ziołami), ruch, radzenie sobie ze stresem. Te wszystkie czynniki powodują że organizm wraca do stanu równowagi.
    • rewelacja34 Re: Problemy ze snem. 21.02.13, 10:28
      Ja nie byłam u psychiatry, ani u rodzinnego. Po tym jako skończyły mi się domowe pomysły na lepsze spanie poszłam do apteki. Pani mgr poleciła mi na wypróbować Melatonię lekam. Może i ty spróbuj. Mi pomogła, Bralam przez kilka tygodni, po 1 tabletcena 1h przed snem. Po jakimś niedługim czasie zauważyłam że łatwiej zasypiam, nie budzę się co chwilę w nocy - nawet gdy zmeniam pozycję spania, mąż mnie nie budzi swoim chrapaniem ;) Rano też jest lepiej. Nadal nienawidzę dżwięku mojego budzika, ale przynalniej wstaję w dobrym humorze. Ludzie w około mnie nawet to zauważyli. Mówię Ci inna jakość.
    • magda399 Re: Problemy ze snem. 10.06.13, 19:36
      To ciekawe, co to za tabletka?
      Zioła też na mnie nie działały nigdy, trzeba je brać przez dłuższy okres czasu żeby efekt był odczuwalny a przy krótkich epizodach to nie ma najmniejszego sensu :(
    • 2margo00 Re: Problemy ze snem. 11.06.13, 06:44
      Po prostu jetes przrmeczona prowadzisz nieregularny tryb życia dlatego te problemy ze snem....Kiedy skończa sie egzaminy i nie bedziesz w stresie problemy wrócisz do normy....Pozdrawia.M.
    • kasia5266 Re: Problemy ze snem. 15.10.13, 15:24
      Odkąd wróciłam na studia problemy ze snem powróciły i to niestety w cięższej postaci :(. Już kilka dni miałam tak, że nie spałam do rana to jest okropne. Póki co próbuję leków ziołowych, ale średnio pomagają. Nie mam już pomysłu co robić.
      • mariuszpx Re: Problemy ze snem. 25.10.13, 06:56
        Jeśli jest to możliwe postaraj się przed snem wyciszyć i uspokoić, dobrze działają wiśnie spożyte przed snem bo zawierają melatoninę, która ułatwia zasypianie. Podejrzewam że stresujesz się, myślisz o różnych rzeczach związanych ze studiami i to powoduje bezsenność. Dobrze robi spacer na łonie natury. Dobrze jeśli przynajmniej około 30 minut przed snem nie używasz komputera i nie oglądasz telewizji, kolację tez zjedz około 2 godz. przed snem. gdyby jeszcze były jakieś problemy to służę pomocą.
      • mariuszpx Re: Problemy ze snem. 25.10.13, 07:05
        Myślę że stresujesz się sytuacja związaną ze studiami i obowiązkami i to jest przyczyną bezsenności. Jeśli jest to możliwe postaraj się wyciszyć i uspokoić przed snem. Dobrze działają wiśnie, które zawierają melatoninę, która z kolei ułatwia zasypianie. Dobrze jest też przed snem zrelaksować się np. idąc na spacer. Kolację zjedz około 2 godz. przed snem. Nie jest wskazane oglądanie telewizji czy praca przy komputerze tuż przed snem. Gdyby jeszcze był problem pisz służę pomocą.
        • iso_1 Re: Problemy ze snem. 25.10.13, 22:04
          Nie wiem kto Ci naopowiadał takich bzdur że leki psychotropowe otępiają ?
          Jeśli masz nerwicę lub stres to leki przeciwdepresyjne Ci pomogą na pewno.
          Leki antydepresyjne które są dostępne w dzisiejszych czasach nie uzależniają i nie otępiają.
          Wiem to z własnego doświadczenia.
    • mmujer Trittico Cr 150 27.10.13, 09:35
      Spubujci brać ten powyższy lek na uspokojenie. Dwie godziny przed snem 1/3 pastylki
      Ten lek przepisała mnie pani doktór w Klinice Snu. Ten lek nie uzależnia tak jak inne np Omnic.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka