Dodaj do ulubionych

w tym roku Namibia

08.12.07, 16:49
wlasnie dzis wpadlismy na pomysl pojechania do Namibii..miala byc Ghana..ale
jakos nie wypalilo:) Zarazerwowalismy bilety i w droge!!

ma moze ktos jakies fajne informacje o noclegach, campingach itd?
Obserwuj wątek
    • nzuri Re: w tym roku Namibia 11.12.07, 14:35
      Witam,
      ja miesiąc temu wróciłam.
      Na nocleg w Windhoek polecam Rivendell Guesthouse. Blisko centrum, z
      basenem, przemiłą obsługą i pokojami z niespodziankami ;) Ew.
      Tomboti.

      Co do kempingów musze popatrzeć w domu na notatki, żeby podać
      szczegóły.

      Aaa, w Sesriem, jeżeli chcecie jechać na pustynię (te wydmy!) na
      campingu jest remont i kłopot z prysznicami bo są 3 damskie i 3
      męskie (kibelki takoż). I trzeba szybko rezerwować, bo są problemy z
      miejscami, szczególnie w Etoszy.

      Jakbyście chcieli z baardzo bliska zobaczyc koty i likaony - dzikie,
      ale "pokazowe" polecam Okonjimę i Africat Fundation (po drodze do
      Etoszy). Pierwszy raz widziałam lamparta z tak bliska. Poza zoo.
      • emka26 Re: w tym roku Namibia 11.12.07, 17:42
        :D a sie uśmiałam widząc minę Camela czytającego poprzedniego maila..Zwłaszcza
        te pokoje z niespodziankami działają na wyobraźnie ... :)

        ja w tym (przyszłym) nieodwołalnie i na dłużej Zambia, Kongo, może i dotrę na
        Zanzibar, gdzie ostatecznie chciałabym przemieszkać troszkę dłuzej...
        • camel_3d Re: w tym roku Namibia 13.12.07, 14:24
          e tam... bylismy w Swazilandzie..i pokoje byly..hmm... z bardzo niespodziankami
          bo byly bez scian:) a skladaly sie z bali i dachu:))
          i wsyzstko co chcialo to tam wlazilo..:)) wiec nic strasznego. dopoki mi po
          poduszcze nie biega. Nie wiem czy do etoszy pojedziemy...

          mysle, ze pojedziemy na poludnie do lüderitz..a potem wzdloz wybrzeza...a potem
          zobaczymy:)))





          > :D a sie uśmiałam widząc minę Camela czytającego poprzedniego maila..Zwłaszcza
          > te pokoje z niespodziankami działają na wyobraźnie ... :)
          >
          > ja w tym (przyszłym) nieodwołalnie i na dłużej Zambia, Kongo, może i dotrę na
          > Zanzibar, gdzie ostatecznie chciałabym przemieszkać troszkę dłuzej...
        • nzuri Re: w tym roku Namibia 14.12.07, 12:21
          Pokoje były bardzo czyste i w porzadku a niespodzianki polegały na
          tym, że np dostawałeś dwupokojowy apartament, albo, za tą samą cenę,
          pokój z drzwiami do kibelka jak w saloonie.
          Po drodze do Luderitz możecie się zatrzymać w Klein Aus Vista -
          oprócz full wypasionego lodgea mają tam niezły kemping, można
          pochodzić po okolicy i nawet sie powspinać, widoki z góry są
          niezapomniane.
          A jadąc na wybrzeże można zobaczyć dzikie konie namibijskie, Piekne
          są!

          Ach, rozmarzyłam się...
            • nzuri Re: w tym roku Namibia 15.12.07, 16:31
              W lodge'u ok. 700 ND (1ND= 1 Rand), na kempingu cena jest zmienne w
              zalezności od liczebności grupy i obłożenia, można się targować.
              Tu masz stronę:
              www.klein-aus-vista.com/camping_site.htm
              Cena kempingu nie powinna przekroczyć 60 ND, a tam akurat jest
              bardzo dobry kemping. I w pieknym miejscu.

              W sesriem (kemping praktycznie przy bramie parku) kemping (ten w
              remoncie) kosztuje ok 100 ND za miejsce + 50 od osoby (+ opłaty za
              wstęp do parku - też nie są niskie 80 za osobę i 10 za samochód).
              Kemping jest państwowy (i bardzo oblegany, trzeba rezerwować z
              wyprzedzeniem), ale jest na skraju pustyni i widoki z namiotu są
              warte zobaczenia. Jest też najtańszy.

              Co do innych: nie pamiętam cen w Okonjimie, w ich folderach są tylko
              ceny za pokoje (i są zawrotne, ale pokoje odlotowe), ale mają też
              kemping na kilka namiotów i trzebaby się z nimi skontaktować.

              W Etoshy ceny za miejsce to ok. 240 ND - to jest za max 8 osób.

              Jak ustalicie trasę to mogę napisać coś więcej. Rozrzut cenowy jest
              znaczny.
              • nzuri Re: w tym roku Namibia 15.12.07, 16:33
                Aaa i zapomniałam rezerwacje kempingów trzeba robić szybko, bo mogą
                być kłopoty - one nie są duże (poza etoszą i sesriem). jakbyście
                mieli problem to można się skontaktować z jakimś miejscowym biurem,
                które za was zrobi rezerwacje za drobną opłatą. Oni tam zawsze mają
                jakąś pulę dla tour operatorów.
                • camel_3d Re: w tym roku Namibia 15.12.07, 21:46
                  ok. bede musial pogrzebac i zrobicewenatualnie rezerwacje. jeszcz enie mamy
                  planow co do podrozy.


                  > Aaa i zapomniałam rezerwacje kempingów trzeba robić szybko, bo mogą
                  > być kłopoty - one nie są duże (poza etoszą i sesriem). jakbyście
                  > mieli problem to można się skontaktować z jakimś miejscowym biurem,
                  > które za was zrobi rezerwacje za drobną opłatą. Oni tam zawsze mają
                  > jakąś pulę dla tour operatorów.
          • camel_3d Re: w tym roku Namibia 15.12.07, 21:47
            pewnie:)) wyslij mi na miala. poogladam sobei. bo na razie to mamy tylko 2 dni w
            windhouk zarezerwowane..a reszta przyjdzie z czasem. mnie bardzio zaleszy na
            wybrzezu szkieletow:)

            > Jak będziesz zainteresowany mogę dać na priva linkę do naszych
            > zdjęć. Bez zadęcia, nieartystycznych ;)
            • nzuri Re: w tym roku Namibia 18.12.07, 18:30
              Mail poszedł.
              Wizę załatwialiśmy zdalnie - pocztexem, za radą koleżanki,
              wysłaliśmy papiery i zdjęcia. Po 2 tygodniach mieliśmy wizy.
              Campów na wybrzeżu szkieletów nie znam, bo tam nie byliśmy. :(
              Polecam przewodnik BRADT, jest najbardziej aktualny, napisany przez
              faceta, który tam praktycznie mieszka.
      • camel_3d Re: w tym roku Namibia 18.12.07, 09:14
        a co wizy nie dostaje si ena granicy???



        > pamiętajcie o wizach w Berlinie !Campy znamy w północnej Namibii
        > ale dojazd stopem odpada ,trzeba mieć samochód 4 x 4
        > Pozdrawiam Tomek
    • camel_3d ojojojoj 18.12.07, 11:15
      dobrze, ze ktos wspomnial o wizie. na stroni einternetowej doczytalem, ze
      europejczycy dostaja wize na granicy... zadzwonilem do ambasady i kazalo sie, ze
      nie..ze trzeba jednak zlozyc papior o wize w ambasadzie..przynajniej jezeli
      chodzi o polakow... uffffff... trwato jeden dzie- jakies 2 godziny:)

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka