Dodaj do ulubionych

historia ul. Jagiełły

18.12.20, 12:55
Cześć,
czy ktoś z Was zna historię budowy ul. Jagiełły?
Jak to się stało że w mieście w którym nie ma ani jednej ulicy dwujezdniowej na początku lat 90-tych powstała właśnie jedyna taka ulica?
Jeśli ktoś ma jakiekolwiek informacje w tym temacie będę wdzięczny za info.
Obserwuj wątek
    • aro333 Re: historia ul. Jagiełły 18.12.20, 16:04
      Hmmm historii nie znam ale
      miala isc dalej prosto przecinajac Sokolowska a potem gdzies tam łaczyć sie z Monte Cassino. Zauważ , że Monte Cassino tez jest szeroka jak i ta idaca od dzisiejszej obwodnicy w karierze. Dawno dawno temu planisci socjalistyczni przewidzieli te tereny pod obwodnice. Przykryto row smierdzacy i powstala Jagielly, na reszte nie starczylo kasy , system sie skonczyl. Jeszcze taki smaczek - podobno w okolicy dzisiejszej ulicy Sokolowskiej kupiony byl juz teren pod duza stacje benzynową chyba . Ale to moze byc tylko przypuszczenie albo lokalna plotka. Tyle wiem.
      • mar-ok Re: historia ul. Jagiełły 19.12.20, 16:37
        Jeszcze taki smaczek - podobno w okolicy dzisiejszej ulicy Sokolowskiej kupiony byl juz teren pod duza stacje benzynową chyba.

        Mogę się tylko do tego odnieść - na rogu Jagiełły i Sokołowskiej przez wiele lat grunt należał do Shella, więc na pewno planowali tam budowę stacji benzynowej. Nie wypaliło, teren był oferowany przez CBRE na sprzedaż. Jakiś czas temu nieruchomość nabyła radomska spółka Start Development i zapewne będzie chciała tam nowy blok postawić.
        • aro333 Re: historia ul. Jagiełły 19.12.20, 19:04
          Czyli jednak cos bylo na rzeczy. Miejsce ciekawe bo bylby tam wezeł z droga na Sokołów. Ale proszę popatrzec jak wyglada obecna obwodnica miasta jednojezdniowa a jak przewidywali to "socjalisci" kilkadziesiat lat wczesniej zostawiajac sporo terenu na obwodnice. Niestety poszla innym sladem bo ziemie przewidziane sprzedano. A szkoda
      • gieroway1 Re: historia ul. Jagiełły 21.12.20, 14:28
        aro333 napisał:

        > Hmmm historii nie znam ale
        > miala isc dalej prosto przecinajac Sokolowska a potem gdzies tam łaczyć sie z M
        > onte Cassino. Zauważ , że Monte Cassino tez jest szeroka jak i ta idaca od dzis
        > iejszej obwodnicy w karierze.

        Dzięki za to info zawsze zastanawiało mnie jakim cudem ulica przy której stoją tylko domy wolnostojące posiada po 2 pasy ruchu w każdą stronę, a raczej posiadała bo obecnie z tego pamiętam po 1 pasie przeznaczono dla rowerzystów. Ciężko się nie zgodzić z faktem że za poprzedniego ustroju pomimo kolosalnie mniejszej ilości pojazdów planowało się i budowało z dużo większym rozmachem zostawiając rezerwę pod ewentualne rozszerzanie drogi w przyszłości.
        Mimo że nie mieszkam w Siedlcach już od ładnych paru lat to odwiedzając dom rodzinny patrzę z pewnym niesmakiem na wszystkie nowozbudowane wąziutkie drogi, z superwąską ulicą w tunelu.
        Szkoda że miasto które utrzymuje a nawet zwiększa populację pomimo tego że większość pozostałych notuje ubytek ludności, miało tylko jedną ulicę 2-pasmową i na niespełna kilometrowym odcinku (900m wg wikipedii).
        Ale tak jak pisaliście, trzeba za to "dziękować" obecnej władzy, która najwyraźniej pozbawiona jest perspektywnicznego myślenia i wystarczają jej tylko półśrodki w postaci 6-metrowych dróg.
        Z tego co pamiętam to ostatnią POŻĄDNĄ inwestycją drogową było poszerzenie Brzeskiej do 2 pasów w obu kierunkach, ale było to jeśli mnie pamięć nie myli na początku obecnego tysiąclecia.
    • kerac32 Re: historia ul. Jagiełły 19.12.20, 23:29
      Po kilkudziesięciu latach nasuwa się oczywisty wniosek - "wstrętne komuchy" potrafiły myśleć i planować bardziej perspektywicznie niż późniejsi, czyli właściwie obecni, demokraci. Do wymienionych ulic wybudowanych z pewnym rozmachem, za czasów słusznie minionego ustroju, dodam jeszcze ulicę Starzyńskiego. też jest na tyle szeroka, by pomieścić po 2 pasy ruchu w obu kierunkach. Mieliśmy to nieszczęściu w szczęściu, że po transformacji i, jak się wydaje za główną zasługą prezydenta Kudelskiego, zaczęto budować obwodnice i arterie miasta z "rozmachem" godnym dróg osiedlowych. To z tego okresu pochodzą wszystkie nowo wybudowane drogi i ulice o powalającej szerokości 6 m, na których kierowcy samochodów mają problem z wyprzedzeniem rowerzystów. W tym okresie też podjęto decyzje o wciskaniu kolejnych osiedli mieszkaniowych w niemal ścisłe centrum miasta. Bloki stoją okno w okno, a sąsiedzi by sobie porozmawiać na żywo, nie wychodząc z domu, nie muszą nawet podnosić głosu. Na dodatek bez niezbędnej ilości miejsc postojowych, terenów zielonych, infrastruktury oświatowej, handlowej, zdrowotnej itp., itd.... Ostatnio Tygodnik Siedlecki donosił o planach zagęszczenia blokowisk na Rakowieckiej. Tam już jest wszystko utkane jak szprotki w puszce, a w założeniach jest jeszcze budowa 5 kolejnych bloków. pewnie się da je jakoś upchnąć, ale z parkingami i wyżej wspomnianą infrastrukturą może być już niejaki kłopot.
      • mar-ok Re: historia ul. Jagiełły 20.12.20, 22:53
        No niestety, aktualni urbaniści siedleccy nie mają czym się pochwalić. Miasto rozwija się bez żadnego pomysłu, każda wolna przestrzeń jest przeznaczana pod bloki mieszkalne. Z jednej strony to cieszy, bo widać, że ludzie chcą w Siedlcach mieszkać. Ale w końcu skończymy w betonowej pustynni... Brak zieleni, brak sensownej infrastruktury drogowej. A przecież wystarczyłoby zezwolić na wyższe budownictwo, jednocześnie wymagając od inwestora, na przykład, poszerzenia drogi w okolicy, albo utworzenia jakiegoś parku lub skweru.
        Wewnętrzna obwodnica, tak szumnie zapowiadana i tak bardzo oczekiwana, okazała się zwykłą uliczką godną drogi osiedlowej, a nie drogą pełniącą funkcję tranzytową. Jakoś w Łukowie potrafili wybudować szerszą obwodnicę. Obecnie nawet nie widać przestrzeni, gdzie jakaś szersza droga mogłaby powstać, bo miasto jest mocno skondensowane i zabudowane. Gdyby dziś urbaniści mieli zaplanować drogę północ-południe przez Siedlce to musieliby chyba całą trasę umieścić pod ziemią ;) Jedyna nadzieja w rozbudowie obrzeży miasta i gminy, ale to wymagałoby współpracy między samorządowcami, a jak wiadomo trudno o to. Przeglądając plany zagospodarowania zauważyć można jedną "szerszą" drogę, łącznik między Łukowską a Artyleryjską.
        siedlce.pl/urzad-miasta/planowanie-przestrzenne/plany-obowiazujace/43-miejscowy-plan-zagospodarowania-przestrzennego-w-rejonie-ulic-ganiewskiego-poludniowej-i-grabianowskiej-czesc-ii/
        Brakuje mi jakiegoś rozmachu i przewidywania w planowaniu miasta. Chciałoby się powiedzieć "kiedyś to było", bo kiedyś potrafili przewidzieć, że miasto będzie się rozwijać i planowano miejsce na odpowiedniej przepustowości infrastrukturę.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka