Dodaj do ulubionych

ebay i urząd celny

24.01.07, 13:00
Kupiłem na ebayu ipoda od kolesia który mieszka w USA i własnie wzywa mnie
urząd celny. Czy byliście w podobnej sytuacji i jakie były tego konsekwencje-
koszty. Bo wychodzi mi teraz z tego ze taniej by było jakbym tego ipoda kupił
w sklepie w Polsce.

pozdr
sodipodi
Obserwuj wątek
    • chosek Re: ebay i urząd celny 25.01.07, 00:05
      kaza ci zaplacic clo i ich koszty manipulacyjne. ja tak sie zrobilem z
      procesorem. ale zawsze mozesz podziekowac i powiedziec, zeby odeslali z
      powrotem. tylko musisz od kolesia z USA kase wyegzekwowac.
      • mckozio Re: ebay i urząd celny 25.01.07, 13:09
        chosek napisał:

        > kaza ci zaplacic clo i ich koszty manipulacyjne. ja tak sie zrobilem z
        > procesorem. ale zawsze mozesz podziekowac i powiedziec, zeby odeslali z
        > powrotem. tylko musisz od kolesia z USA kase wyegzekwowac.

        A dlaczego koleś ze stanów miałby chcieć oddawać kasę bo jemu się nie chce
        płacić podatków? Jak ci się nie podobają podatki to idz na wybory.
          • mckozio Re: ebay i urząd celny 25.01.07, 21:14
            Zaplacisz na pewno VAT 22%, cla raczej nie no i zaplacisz oplaty manipulacyjne
            dla agencji celnej ktora bedzie obslugiwac odprawe tej przesylki -
            kilkadziesiat/kilkaset pln. Bedziesz musial tez zlozyc upowaznienie do
            reprezentowania ciebie przez ta agencje przed urzedem celnym, ksero dowodu
            osobistego i takie tam.
            • sodipodi Re: ebay i urząd celny 25.01.07, 23:19
              Dziekuje za wszelkie informacje
              Powiedzcie prosze czy te wszystkie formalności załatwie w czasie jednej wizyty i
              skąd UC wezmie wartość mojego ipoda, (tzn facet do paczki włozył o zgrozo
              informacje o płatności paypal, ale ona de facto nie jest rachunkiem). Czy moge
              to zakwestionowac i wpisać inną.Inaczej mówiąc co zrobić żeby wyszło jak
              najtaniej? Czy zwrot ipoda do USA z powrotem i ewentualnie jakaś inna forma
              dostarczenia paczki pozwoli UC ominąć?? Czy mogę przed UC występować sam bez
              agencji celnej. Bowiem wg mnie po podliczeniu tego wszystkiego wyjdzie mi drożej
              niż w sklepie w Polsce

              pozdr
              sodipodi
              • brutt Re: ebay i urząd celny 26.01.07, 03:13
                Jesli gosc wyslal Ci poprzez poczte to pol biedy- nie bedziesz mial kosztow
                manipulacyjnych. Jesli DHL, UPS, lub tez inna prywatna firma to nalicza ci
                dodatkowe koszty.

                Dla goscia z USA moze wydawac sie czyms bardzo dziwnym czemu probujesz ominac
                podatki. On wykonal to co mial wykonac: zadeklarowal wartosc na deklaracji
                celnej oraz zalaczyl kopie na ktorej jest potwierdzenie ile zaplaciles(powinna
                to byc cena ktora zaplaciles za IPoda, bez uwzgedniania kosztow przesylki).
                Reszta nalezy do Ciebie.
                • jola_wroc Re: ebay i urząd celny 03.02.07, 22:14
                  Hej od czego zależy czy są pobierane opłaty celne czy nie. Raz zamówłam dużą
                  ilość kosmetyków i nie miałam cła, drugim razem dostawca powiedział, że jest do
                  zapłaty rachunek z urzędu. Paczki były mniej więcej jednakowej wartości i
                  zawartości. Wiec dlaczego raz były opłaty a raz nie?
                  A czy jeśli jeśli sprzedawca wpisze na druku nadania, że paczka jest prezentem,
                  czy coś takiego... to wtedy jest sie zwolnionym z opłat?
                • 2pac8 Re: ebay i urząd celny 05.02.07, 09:11
                  >, bez uwzgedniania kosztow przesylki).

                  Ale często jest tak że w opisie przedmiotu są podane koszty przesyłki. I taką płacę, i na rachunku też jest to wyszczególnione.
                  A w rzeczywistości koszty przesyłki są dużo niższe.
                  Tylko że urząd celny bierze tą cenę z rachunku i od tego nalicza cło i vat.

                  Ja tak miałem, koszt przedmiotu $80 +przesyłka $45. I oczywiście celnicy mi naliczyli cło + vat od sumy czyli $125. Natomiast wg naklejki poczty która była na paczce przesyłka kosztowała $16.
                  Na dodatek celnicy rachunek zatrzymali dla siebie, nie dali mi nawet żadnej kopii.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka