Dodaj do ulubionych

521 - powrot na stara trase

27.08.08, 10:48
jak donosi Stolek:

miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5631579,521_wroci_na_most_Poniatowskiego.html
Po licznych protestach pasażerów Zarząd Transportu Miejskiego przywraca starą
trasę linii 521. 1 września autobus znowu pojedzie mostem Poniatowskiego. 521
wróci na most Poniatowskiego
Początkowo urzędnicy zdecydowali, że autobus 521 kursujący ze Szczęśliwic do
Falenicy po zakończeniu remontu mostu pozostanie na trasie objazdowej, czyli
na moście Łazienkowskim. ZTM tłumaczył, że taki przebieg spodobał się
mieszkańcom. Okazało się jednak, że zmieniona trasa wzbudziła lawinę
protestów. Pasażerowie zażądali, by autobus kursował po staremu - Al.
Jerozolimskimi, a dalej Poniatoszczakiem i al. Waszyngtona. W końcu urzędnicy
ugięli się. Autobus wróci na starą trasę.



mnie najbardziej zasze sie ppodobaj te glosy anonimowe co to do ZTM docieraja
zeby zmienic stare sprawdzone trasy na lepsze. Ile tych glosow dociera tego
nie wie nikt. Ale milosciwe nam powazacy ZTM zawsze sie nad nimi czujnie
pochyla w ogromie milosci swej :)))

mam nadzieje ze to ostateczny koniec wtopy z 521

sciskam

PanTalon


Obserwuj wątek
        • Gość: misia Re: bardzo źle się stało - kara nadejdzie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.08.08, 12:34
          521 to jedyny autobus kursujący do centrum z Falenicy... od lat i
          niech tak zostanie skoro nie ma co liczyć na linię ekspresową. Nie
          porównuj 521 do 142 czy 115 zupełnie inne trasy, jeżdżą po całej
          okolicy slalomem.
          SKM już było :))) Zapchane dwa kursy rano i popołudniu poza tym
          puchy.
          Poczytaj sobie komentarze w Komunikacja, dwa tematy (521 i otwarcie
          poniatowskiego), może pojmiesz czemu ludzie nie docenili tej, jak ty
          to nazywasz, "szansy"
          • Gość: zdechłe 521 SKM wtedy było bez sensu IP: *.jjs-isp.pl 27.08.08, 14:26
            To chyba oczywista oczywistość (jak powiada klasyk).
            Wiadomo o co chodzi. Muszą być częste kursy, i jak
            pokazuje przykład linii siedleckiej jest to możliwe.
            Czy przewoźnik będzie ten czy inny, nie ma znaczenia.
            Są przecież rozpisane przetargi i ilość
            pociągokilometrów będzie rosła. Gdy częstotliwość
            będzie już właściwa, 521 (mam nadzieję) zostanie w
            obecnej - kuriozalnej - postacji uśmiercone raz na
            zawsze. Owszem, będzie linia na Wiatrak.
            • Gość: misia Re: SKM wtedy było bez sensu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.08.08, 16:51
              zdechlaczku... ale na Wiatrak dojeżdżają już 142 i 115 w mozolnym
              tempie i w koreczkach zaliczając wszystkie okoliczne osiedla. Nie
              wszystkim pasuje piechta ze stacji PKP do autobusy by potem
              przesiąść się do najbliższego-odległego tramwaju. Zauważ, że 521
              jeździ od Falenicy do Anina wzdłuż torów PKP czyli najkrótszą drogą
              w stronę centrum.
              Jeśli ktoś widział 521 puste w ciągu dnia z Falenicy do centrum,
              niech się odezwie. O wiele częściej widuję puste pociągi na tej
              linii.
              Dlaczego zakładasz, że 521 zostanie skrócone do Wiatracznej ? Czy po
              przejechaniu centrum w stonę Szczęśliwic nagle pustoszeje ?
              • Gość: zdechłe 521 Re: SKM wtedy było bez sensu IP: *.jjs-isp.pl 27.08.08, 21:11
                Na pewno nie będzie utrzymania często jeżdżącej linii
                wzdłuż torów kolejowych i dokładnie po ich trasie. Tak
                samo było z metrem. 521 z perspektywy pasażera jest
                okropne, z jednej strony chce być linią lokalną (nie
                opuszcza żadnego przystanku wzdłuż torów), z drugiej
                kręgosłupem komunikacyjnym owej dzielnicy oferującym
                dojazd do centrum i nawet dalej. Pewnie największe
                larum podniosły dziadki co to uważają że jak jeździ 40
                lat to i dalej powinno. Pociągi obecnie jeżdżą pełne -
                w porach dnia w których są częste kursy. Miło
                popatrzeć na 50 osób wysiadających w Międzylesiu czy
                Radości. Nie oszukujmy się: dzielnica wyrosła wzdłuż
                kolei i kolej jest naszą ogromną szansą, z
                wykorzystaniem której jest coraz lepiej. Autobusy: jak
                najbardziej, dowożące do stacji (161 którego rozkład
                wreszcie wygląda jak powinien) i obsługujące okolice
                położone dalej od torów (146, 525 itd), dojazd do pl.
                Szembeka i Wiatracznej...
            • Gość: misia koala Re: dalibóg nie! Jestem tylko klientem ZTM IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.08.08, 08:21
              no patrz! a ja miałam czasem problem żeby nawet wsiąść do 521 taki
              tłum od centrum... czyli całe tabuny biednych "socjalnych" nim
              jeździ ?

              SKM - a czy przypadkiem nie pomyślałeś, że wprowadzenie częstych
              kursów SKM np. co 15 min. totalnie sparaliżuje ruch na przejazdach
              kolejowych? Kolejny rok obserwuję co dzieje się rano w Miedzeszynie
              (strona wschodnia szczególnie) i popołudniu w Międzylesiu -
              kompletny paraliż ruchu samochodowego w stronę zachodnią, jeżdżenie
              przez stację BP zniecierpliwionych kierowców.

              Na stacjach PKP nie widuję tłumów. Dotyczy całej linii otwockiej.
              Skoro opłaca się jeździć, trasą 521 przez Waszyngtona do centrum,
              prywatnym liniom, to dlaczego ZTM ma zejść z tej trasy kosztem -
              pozwól że zacytuję twoje słowa - "socjalnych" ??? Trochę to brzmi
              jak: jesteś biedny, nie stać cię na 3 zł u prywaciarza, to jeździj
              Trasą Łazienkowską w jednym z największych korków w Wawie. pzdr
              • Gość: zdechłe 521 na przejazdach będzie paraliż, to fakt IP: *.jjs-isp.pl 28.08.08, 09:15

                Pociągi co 15 minut to nic niezwykłego, w godzinach
                szczytu w latach 90 były i co 10 minut. Paraliż jest i
                będzie, no ale przecież komunikacja zbiorowa ma mieć
                priorytet, a kiedyś ma powstać tunel.

                Co do linii otwockiej, wiadomo że do wspólnego biletu
                muszą przystąpić Otwock i Józefów, i to nastąpi z
                pewnością, być może już w tym roku. Na terenie
                Warszawy jeździ mimo fatalnego rozkładu dużo ludzi, w
                Aninie wsiada więcej niż do 521 gdy akurat są w
                porównywalnej porze.

                Co do ostaniej uwagi: "socjalni" przecież już teraz
                mogą jeździć pociągiem na warunkach ZTM, gdy kursów
                będzie więcej, tym bardziej będą mogli.
                • Gość: misia koala Re: na przejazdach będzie paraliż, to fakt IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.08.08, 10:12
                  Dolicz do SKM pociągi kolei mazowieckich aktualnie kursujące plus
                  okazjonalne pospieszne i towarowe. Robi się ciasno. Tunel ? Istnieje
                  chwilowo w sferze osiedlowej plotki. Dla pewności przejrzę
                  komunikaty Wawra :)
                  A wiesz na jakim etapie jest Otwock czy Józefów w rozmowach o
                  bilecie? WOTy pomykają Patriotów i w nosie mają pociągi, albo
                  wsiadają w prywatne. Może Echo coś o tym pisało?
                  Pierwotna SKM to był raczej eksperyment i wyborcza marchewka
                  partyjna (subiektywnie, z mojej pkt. widzenia).
                  • Gość: misia SKM do Otwocka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.08.08, 10:30
                    fragment wypowiedzi Mirosławem Łozińskim -
                    Zastępcą Naczelnika Sekcji Eksploatacji Warszawa Wschodnia ds.
                    Eksploatacji:
                    -Często w lokalnej prasie powraca temat kursowania pociągów SKM do
                    naszego miasta. Czy według Pana możliwość kursowania pociągów SKM
                    bez zmniejszenia dotychczasowej liczby pociągów osobowych?
                    -Istnieje techniczna możliwość kursowania pociągów SKM do Otwocka.
                    Liczba pociągów zależy w dużym stopniu od ilości taboru, jakim
                    dysponują przewoźnicy. Dopiero po określeniu przez SKM liczby kursów
                    można określić wielkość korekty rozkładu jazdy. Możliwa jest również
                    opcja kursowania SKM tylko do Józefowa. W celu zmiany kierunku ruchu
                    pociągi musiałyby bez pasażerów dojechać do stacji w Otwocku, gdyż
                    nie istnieje możliwość zawracania pociągów na szlaku.
                    Gazeta Otwocka www.otwock.pl/gazeta/56/7_08.pdf
                • beejay02 Re: na przejazdach będzie paraliż, to fakt 30.08.08, 15:40
                  Były i co 10 min w szczycie, nawet te rano od strony Otwocka, po południu w
                  drugą stronę całkiem pełne. Ale to były jednak trochę inne czasy. Nie było lub
                  powstawały prywatne linie autobusowe, jednak mniej ludzi jeździło samochodami.
                  Kolej stanowiła główny środek dojazdu do licznych zakładów ulokowanych przy
                  większości stacji kolejowych na trasie Falenica - Wschodnia (dziś
                  zlikwidowanych, albo zredukowanych personalnie). Sam z takiego dojazdu przez
                  lata w drugą stronę korzystałem.
                  A dziś ludzie chcą dotrzeć do szkoły, pracy, centrów handlowych, które kolej w
                  większości skutecznie omija.
                  Do tego obawiam się, że polityka KM czy kto tam zawiaduje tunelem średnicowym,
                  nie sprzyja rozwojowi SKM, no chyba, że coś sie zmieniło.
    • Gość: AniaFrania ZTM bez straszaka nie potrafi IP: *.acn.waw.pl 27.08.08, 17:19
      Jak to się dzieje, że jak ślę protesty do ZTM-u, to mi pies z kulawą nogą nie
      odpisze, a jak ślę protesty, a w polu adresowym wpisuję również adres
      Stołecznej, to następnego dnia dostaje odpowiedź od człowieka (nie automatu),
      moje żądanie jest spełnione i dwa dni potem piszą o tym w Gazecie??? Czy ten
      cały ZTM nie potrafi myśleć samodzielnie? Czy ludzie tam pracujący nie potrafią
      podejmować racjonalnych decyzji, jeśli się ich nie postraszy Stołeczną?
      Pozdrawiam zespół Stołecznej, bez Was sienie da :)
      • jhbsk Re: ZTM bez straszaka nie potrafi 28.08.08, 17:49
        A mnie odpisali.

        Szanowna Pani,
        Uprzejmie informuję, że z dniem 1 września 2008 r. linia 521 powróci na swoją
        poprzednią trasę - będzie kursować przez Most Poniatowskiego.


        Z poważaniem,

        Zarząd Transportu Miejskiego

        -----Original Message-----
        From: J. S.
        Sent: Wednesday, August 27, 2008 6:02 PM
        To: ztm@ztm.waw.pl
        Subject: zmiana trasy 521

        Zmiana trasy 521 to jedna z najbardziej bezsensownych Państwa decyzji.
        Pociągi linii otwockiej kursują bardzo rzadko, w dodatku często się
        spóźniają. 521 jako jedyna linia komunikacji miejskiej zapewniała szybki dojazd
        do centrum miasta. Zmuszacie Państwo pasażerów do uciążliwych przesiadek (i
        straty czasu), albo płacenia dodatkowych pieniędzy prywatnym przewoźnikom
        jeżdżącym prosto do centrum miasta!!
    • fajna_stefka Chcą jednak zabrać 521 30.08.08, 09:36
      Mój list do ZTM-u.

      Na stronie "Gazeta.pl" przeczytałam, o powrocie 521 na dawna trasę: "ZTM
      zastrzega, że jest to rozwiązanie tymczasowe wymuszone protestami pasażerów,
      dyrektor Ruta nie wyklucza nowej linii dowożącej pasażerów z Falenicy do
      tramwajów na Grochowie i znaczne rozrzedzenie kursów 521".
      Zatem pytam: co to znaczy "wymuszone"? Czy ZTM sugeruje, że to pasażerowie
      istnieją dla ZTM-u? Wypraszam sobie takie wymysły. Obowiązkiem Waszej firmy jest
      praca w taki sposób, aby jej wyniki odpowiadały pasażerom.
      Po drugie: niech p. dyrektor Ruta uświadomi sobie, że przesiadki są niewygodne i
      celem linii autobusowej nie jest dowożenie pasażera do punktu przesiadkowego.
      Uprzejmie dziękuje za pozostawienie linii 521 w dawnym kształcie. Dodam, że nie
      było innego wyjścia po tak licznych protestach, zwłaszcza tych na forach
      internetowych, których nie byliście Państwo w stanie ukryć i udawać akceptacji
      pasażerów dla kolejnych pozbawionych sensu zmian.
      Tradycyjnie kopia tej wiadomości zostanie umieszczona na stosownych forach
      internetowych oraz przesłana do stołecznych gazet. Ubolewam, że bez tego nie
      mogę się doczekać uszanowania postulatów pasażera.
      • Gość: zdechłe 521 możesz się oflagować, zablokować Al. Waszyngtona:) IP: *.jjs-isp.pl 30.08.08, 11:22
        Czas się pogodzić z nieuniknionym. Nowoczesna
        komunikacja to wygodne przesiadki, częste kursy i
        transport szynowy, a nie beznadziejne linie stające co
        200 metrów i tak przez całe miasto.

        Teraz ludzie jeżdżą już trochę po świecie, i widzą jak
        się robi dobrą komunikację. Dla linii otwockiej
        istnieje tylko pociąg, autobus jako wsparcie.

        521 działa źle. W Falenicy pełne, ale już na
        śródmiejskim odcinku puste, poza tym miejsc w
        autobusach brakuje na Trasie Ł, na Moście
        Poniatowskiego są tramwaje. Starano się 521 ratować,
        jak widać nieskutecznie.

        "Wypraszam sobie takie wymysły. Obowiązkiem Waszej
        firmy" - jeszcze trzeba było dodać o głodujących
        dzieciach i umęczoncyh staruszkach...
    • Gość: misia koala 521 na forum Komunikacji IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.08.08, 11:31
      521 wrósiło na starą trasę forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?
      f=484&w=83890828
      A 521 forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=484&w=83834745
      zmiana trasy 521 forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?
      f=484&w=83596592
      w czwartek otwierają most forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?
      f=484&w=83594642

      Do tego jeszcze jeden na Praga
      Płd.forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=292&w=81361632

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka