Dodaj do ulubionych

Nowa trasa przez Wesołą, obok ministra Szyszki

IP: *.spray.net.pl 11.07.07, 00:00
Swietnie. Czas budowac ta obwodnice nie sluchajac roszczeniowcow.
Obserwuj wątek
      • Gość: Martin Re: Komu są potrzebne komentarze Osowskiego? IP: *.acn.waw.pl 11.07.07, 00:37
        Komentarz narzuca jedyny sposób myślenia, w stylu Wyborczej, ale tym razem się
        z nim zgadzam. Szyszko powinien podać się do dymisji. Kompletnie się
        skompromitował. Prywata, głupota, marnotrawstwo. My, podatnicy, straciliśmy
        przez niego dwa lata i miliony.
        Trzeba by też przyjrzeć się Wojciechowiczowi. Sporo namieszał przy tej drodze,
        wymyślił absurdalne przenosiny drogi do Halinowa, a teraz siedzi cicho. Słyszę
        też o różnych dziwnych przetargach w mieście. Opanuj się, chciwy głupcze, bo
        skończysz w niesławie jak Szyszko.
        • robert_c A ja się podpisuję - Szyszko do dymisji 11.07.07, 00:48
          Gdyby obecny pan Minister Środowiska maiał choć odrobinę honoru, to sam podałby się do dymisji.

          GDDKiA zwróciła się do Wojewody Mazowieckiego z wnioskiem o wydanie decyzji środowiskowej dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy w listopadzie 2005, a więc już 20 miesięcy temu. Od tej pory sprawa leży w urzędach odpowiedzialnych za wydanie uzgodnień i decyzji.
          Osobiście nie widzę żadnych podstaw do tego, by wydanie decyzji środowiskowej miało trwać aż tak długo. Taka decyzja wraz z uzgodnieniami i koniecznymi konsultacjami społecznymi powinna zająć od 3 do 6 miesięcy, a w wyjątkowych przypadkach (np. gdy konieczne są poważniejsze uzupełnienia dokumentacji) maksymalnie do roku.
          Niestety, ale zbyt upolitycznione jest budowanie dróg w Polsce. To jest moim zdaniem podstawowa przyczyna tego, że w naszym kraju nie możemy przez tyle lat
          doczekać się nowoczesnej infrastruktury drogowej.

          Przykład WOW jest niemal typowym, jeśli chodzi o wpływy polityczne na inwestycje drogowe. Uzgodnienie Ministra Środowiska wydane w lutym 2007 było podyktowane tylko i wyłącznie układami politycznymi oraz prywatą.
          Działanie Ministra Szyszki w sprawie WOW przyczyniło się też do wielomiesięcznego opóźnienia dla tej inwestycji, co ma oczywiście niebagatelne znaczenie w dobie przygotowań Warszawy do Euro 2012.
          Teraz czeka nas jeszcze decyzja środowiskowa Wojewody Mazowickiego, następnie decyzja lokalizacyjna, wykonanie projektu budowlanego, wykup gruntów, uzyskanie pozwoleniua na budowę, wybór wykonawcy.
          Zakładając, że nie będzie już wiecej zbędnych opóźnień, budowa trasy może się zacząć w połowie 2009 roku, co oznacza, że bardzo trudno będzie zbudować Wschodnią Obwodnicę przed 2012 rokiem. Opóźnienie, jakie nam zafundował swoimi nieodpowiedzialnymi decyzjami Pan Minister Szyszko, może więc spowodować, że inwestorowi zabraknie czasu.

          Należy przypomnieć też, że w sprawie WOW wydawana jest obecnie decyzja
          środowiskowa, a więc wybiera się przebieg drogi najlepszy dla środowiska naturalnego. W uzasadnieniu uzgodnienia Pani Minister Gęsickiej czytamy między innymi o tym, że Lasy Rembertowsko-Okuniewskie, przez które miałby przebiegać wariant WOW uzgodniony przez Ministra Szyszkę, to niezwykle cenny pod względem
          przyrodniczym obszar, który kwalifikuje się do objęcia formą ochrony np. poprzez włączenie do Sieci Natura 2000. Nasuwa się automatycznie pytanie, dlaczego Minister Środowiska wydał decyzję na przebieg trasy przecinający zwarty kompleks leśny o niezwykle wysokich walorach przyrodniczych. Można mieć wątpliwości co do jakości innych decyzji wydawanych przez obecnego Ministra Środowiska. Należałoby je wszystkie poddać weryfikacji, a najlepiej, by resortem środowiska pokierował ktoś, kto jest profesjonalistą i rzeczywiście będzie dbał o przyrodę w Polsce i nie będzie hamował jednocześnie inwestycji drogowych.
              • junk92508 Austrady powinny byc proste i krotkie ... 11.07.07, 09:58

                To co proponowal Szyszko to byl skandal...

                Austrady i obwodnice powinny byc liniamia prostymi pomiedzy wezlami - dzieki
                temu keirowcy krocej nimi jada - jest mniej spalin i mniej traci sie czasu ....

                A u nas zamiast zaplacic godziwe odszkodowania i wyburzac wola krecic esy-floresy
                ktore na dluzsza mete beda duzo gorsze - i drozsze w utrzymaniu i wygeneruja
                wiecej spalin i wiecej czasu bedzie trzeba spedzic w samochodzie i wiecej sie
                wyda na benzyne ...
                • losiu4 Re: Austrady powinny byc proste i krotkie ... 11.07.07, 11:31
                  junk92508 napisała:

                  > To co proponowal Szyszko to byl skandal...
                  > Austrady i obwodnice powinny byc liniamia prostymi pomiedzy wezlami

                  powiedz o ekologom i postępowcom u nas i w UE:) a nuż na tej "linii prostej"
                  znajdzie się jakaś zagubiona szarotka :)

                  Pozdrawiam

                  Losiu
                • Gość: to ja Re: Austrady powinny byc proste i krotkie ... IP: 194.181.0.* 11.07.07, 14:12
                  To jak na gust mojej linijki polaczenie wezla Konotopa z wezlem Marki powinno
                  isc mniej wiecej przez Stare Miasto. Idac tym tokiem myslenia - trzeba zaplacic
                  godziwe odszkodowanie i zburzyc Stare Miasto, bo trasa musi byc prosta. Z
                  wypowiedzi rozumiem, ze zadne wzgledy nie powinny byc brane pod uwage przy
                  wytyczaniu tras.
                  Zreszta juz polscy planisci mieli podobny pomysl - przeprowadzenie trasy
                  ekspresowej pomiedzy Gdanskiem a Gdynia przez wyburzony Sopot.

                  Chyba jednak odrobina rozsadku i zasad tez jednak jest konieczna przy
                  wytyczaniu drog.
                  • junk92508 Re: Austrady powinny byc proste i krotkie ... 13.08.07, 20:35
                    > To jak na gust mojej linijki polaczenie wezla Konotopa z wezlem
                    > Marki powinno isc mniej wiecej przez Stare Miasto. Idac tym tokiem
                    > myslenia - trzeba zaplacic godziwe odszkodowanie i zburzyc Stare
                    > Miasto, bo trasa musi byc prosta. Z wypowiedzi rozumiem, ze zadne
                    > wzgledy nie powinny byc brane pod uwage przy wytyczaniu tras.

                    A moze zamiast pisac lepiej czytac ze zrozumieniem ?

                    Napisalem wyraznie "miedzy wezlami".

                    Bo pomiedzy Markami a Konotopa powinno byc jeszcze wiele
                    wezlow posrednich wiec zupelnie nie oznacza to przebiegu trasy przez Stare Miasto.
              • Gość: Prawda o Szysce Re: Jakby była inna, to byście napisali to samo:) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.07.07, 13:31
                Wszyscy dali sie nabrać na zagrywkę Min Szyszko z wariantem W-3, który od
                początku nie miał żadnych szans na realizację. Podstęp sie udał! Chodziło tylko
                o wywołanie fali protestów by łatwiej można było wcisnąc Wesołej wariant WIIIA
                nawiasem mówiąć znacznie gorszy niż W-2. Bo prawda jest taka, że Szyszko
                mieszka po drugiej stronie Traktu Brzeskiego i mu to "wisi i powiewa" że w
                północnej stronie Wesołej będzia jakaś obwodnica. Szyszko jak ognia boi sie
                starego, acz nie rozpatrywanego obecnie wariantu WII, który własnie przebiegać
                miał Traktem Brzeskim obok jego domu! Opinie niezależnych ekspertów wskazywały
                i dzisiaj wskazują na ten wariant jako najlepszy. Niestety wiele znaczących
                autorytetów i mediów dało się na to nabrać.
                Nie mówi sie jeszcze o najważniejszym argumencie w całej tej sprawie!
                Północna strona Wesołej lezy na wielkim zbiorniku wody, który stanowi
                nieocenioną rezerwę wody pitnej dla Warszawy!Unia Europejska przydzieliła już
                komisarza do zbadania tej sprawy. Są więc duże szanse, że Pólnocna Wesoła
                obroni się przed obwodnią ekspresową ale niewykluczone, że przejdzie ona
                wariantem WII, przy płocie Ministra Szyszko. OBY!!!
          • Gość: blablak A ja się nie podpisuję IP: 80.50.191.* 11.07.07, 11:48
            "a najlepiej, by resortem środowiska pokierował ktoś, kto jest
            profesjonalistą i rzeczywiście będzie dbał o przyrodę w Polsce i nie będzie
            hamował jednocześnie inwestycji drogowych."


            najlepiej niech to będzie od razu Polaczek, inwestycji blokował nie będzie a
            przyrodę z pewnością lubi i umie odróżnić, które lasy są be a które cacy. Na
            przykład te na zachód od Rembertowa są be, a na wschód już cacy. To samo z
            Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym - jest miejscami be i można przez niego
            prowadzić drogi w przeciewieństwie do Kampinosu - ten jest wszędzie cacy.
            Świetny pomysł.
    • Gość: Olga Re: Nowa trasa przez Wesołą, obok ministra Szyszk IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 00:55
      Ludzie, czy Wy musicie być tak stronniczy? Przecież ta droga przebiega 1,5 km od
      domu Szyszki... Za to wybrany wariant jest najkosztowniejszy - przez Halinów był
      najtańszy, mimo że dłuższy. Trzeba wyburzyć dwa razy więcej domów, w zasięgu
      drogi mieszka duużo więcej ludzi, miasto Wesoła jest zmarnowane. Ale za to
      bliżej do domu Szyszki! Wariant przez Halinów przebiegał _obok_ Halinowa,
      wariant przez Wesołą przecina ją przez sam środek. To się nie nazywa obwodnica!
      • Gość: mysz Re: Nowa trasa przez Wesołą, obok ministra Szyszk IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 09:41
        no, moze ja nie jestem ajkims specjalista, ale podejrzewam, ze ma to byc obwodnica centrum Warszawy. Zalozenie tego typu drog jest takie, by A) umozliwily podrozujacym ominiecie centrum (wiadomo, bo korki); B) jednoczesnie odciazajac centrum z nadmiaru ruchu drogowego; C) poniewaz z tych drog maja korzystac nie tylko podrozujacy, ktorych trasa akurat przecina Warszawe, ale tez mieszkancy stolicy, ktorzy chca dostac sie do drugiej czesci miasta szybciej i z ominieciem centrum, taka obwodnica nie moze znajdowac sie daleko od miasta, bo wtedy korzystanie z niej staloby sie dla mieszkancow stolicy nieoplacalne (finansowo, czasowo). Dlatego ta droga ma przebiegac przez dzielnice Warszawy, a nie przez wioski kilka(nascie) kilometrow od niej.
        Podobna sprawa jest z obwodnica miejska Wroclawia - teraz ma przebiegac przez tereny zabudowane (osiedla). Dlaczego? to proste: zaplanowano ja wiele lat temu, w tzw. "miedzyczasie" Wroclaw zdazyl sie juz troche (!) rozbudowac i tam gdzie kiedys byly nieuzytki, obecnie mieszkaja ludzie...no...
        A ze problemy z KAZDA obwodnica beda, to juz pokazala niejedna podobna sprawa. Mieszkam w niewielkiej miejscowosci (ok. 17tys mieszkancow) w swietokrzyskim, nasza obwodnice budowali przez - bagatela - kilkanascie lat. Wiadomo, a to sie temu nie podoba, bo przez jego dzialke przechodzi, a to temu, bo cena wykupu nie taka etc...Ale teraz juz na szczescie obwodnice mamy i w miescie ruch znacznie mniejszy :) (a jak sobie czasem gdzies w poblizu przejezdzam tak sobie patrze i mysle: tak...tu gdzie ten nasyp byl domek babci...;)
    • Gość: duduś Nowa trasa przez Wesołą, obok ministra Szyszki IP: *.tktelekom.pl 11.07.07, 08:23
      Panie redaktorze nie mogę się doczekać kiedy tacy ludzie budującu most i tunel
      zostaną odunięci na wieki.Ile milionów będzie kosztował na podatników bezmyślny
      remont torów w al. jerozolimskich.Wystarczy minąc granice na odrze tom tramwaje
      i autobusy w ciasnych centrach miast jeżdżą tym samym torem ale Pana wiedza
      jest ograniczona wielościa jarmułki i stąd nienawiść do PISu.
    • stasi1 taki minister jak szyszko to dla obecnego rządu 11.07.07, 08:37
      prawdziwy skarb! Więc jeszcze długo będzie rządził, dopóki kartofli się nie
      wykopie. A ten jego plan to była czysta paranoja. Dobrze że tej obwodnicy nie
      chciał budować za zielonką!
      < Na decyzję w sprawie obwodnicy przez Wesołą drogowcy czekają od jesieni 2005
      r., czyli przeszło półtora roku! A ja nie mogę się doczekać, kiedy tak
      skompromitowani ludzie jak minister Szyszko przestaną rządzić naszym krajem>
        • junk92508 Re: taki minister jak szyszko to dla obecnego rzą 11.07.07, 10:08
          > kiedy do Was dotrze, że miasto się powiększa i z obwodnicą trzeba od centrum
          > się oddalać,

          W-wa potrzebuje kilku pierścienie obwodnic. Część w granicach miasta a część poza.

          Główną obwodnicą W-wy dla tranzytu ma być 50.

          To co ma iść przez Wesołą ma obsługiwać głównie ruch metropolitalny a nie
          tranzyt ...
        • stasi1 Re: taki minister jak szyszko to dla obecnego rzą 12.07.07, 21:43
          akurat tak się składa że przez Wesołą mam okazje dość często jeździć więc wiem
          że to jest w Warszawie. Ta obwodnica ma nie służyc temu aby z Poznanie wyjechać
          na Lublin bez wjechania do Warszawy, tylko aby z Tarchomina wyjechać właśnie na
          Lublin lub Mińsk

          > stasi 1 i inni indolenci nie posiedli jeszcze wiedzy,
          >
          > że Wesoła to dzielnica Warszawy,
          >
          > więc domagają się obwodnicy Warszawy przez Warszawę (Wesołą),
          >
          > kiedy do Was dotrze, że miasto się powiększa i z obwodnicą trzeba od centrum
          > się oddalać,
          >
          > domagajcie się jej przez Pragę i Wawer, to będzie jeszcze tańsza wersja
          >
          >
          >
          >
    • mk72 Re: Nowa trasa przez Wesołą, obok ministra Szyszk 11.07.07, 09:12
      Redaktorze, czy Pan w cuda wierzy z tą dymisją ministra Szyszki ? No chyba że
      przestanie pasować do koncepcji Kaczyńskiemu i naśle na niego CBA...
      A co do protestów - większość abstrakcyjnie jest za inwestycjami, ale jak
      przychodzi do konkretów, najchętniej podrzuciliby obwodnicę sąsiądniej gminie.
      Hipokryzja...
    • Gość: Maria Inteligentni ludzie, którzy znają Halinów i Wesołą IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 09:13
      Inteligentni ludzie, którzy znają i Halinów, i Wesołą, wiedzą dobrze, że
      najlepsza lokalizacja obwodnicy wiedzie przez Halinów. Dodam, że nie jestem
      ani mieszkanką Wesołej, ani mieszkanką Halinowa, ale znam te miejscowości
      doskonale od 40 lat. Obwodnica musi gdzieś przebiegac. I powinna tylko
      i wyłącznie przez Halinów. A zakaz decydowania o obwodnicy ministrowi
      Szyszce (którego bardzo pozdrawiam, bo go lubię, choc nie znam osobiście)
      to tylko i wyłącznie sprawa polityczna. Tak to jest, jak na górze gra się
      w różne "gierki", to się odsuwa od rządzenia trzeźwo myślących ministrów.
      Wesoło droga! Przyłączam się do protestu! Obwodnica musi przebiegac przez
      Halinów, bo to logiczna lokalizacja i najrozsądniejsza. Drodzy mieszkańcy!
      Walczcie o swoje i blokujcie, co się da!
      • Gość: wojtek 66 Re: Inteligentni ludzie, którzy znają Halinów i W IP: *.warpol.net 11.07.07, 09:25
        Inteligentni ludzie zastanawiaja się co będzie za kilkadziesiąt lat. Policzmy
        to tak ilość samochodów raz 9 kilometrów (bo o tyle dłuższa będzie trasa przez
        Halinów) razy 5 raz 52 i zastanówmy się ile to by kosztowało ludzi z takiego
        Mińska, ile kosztowałoby śrdowisko. Czy trzeba żeby w Polsce zaczęło się
        stepowienie żeby kupa tłuków w rodzaju obrońców szyszek zauważyła że klimat się
        ociepla i nasze prawnuki nie będą miały czym oddychać. Pomijam już fakt że na
        trasie wersji "samorządowej" można spotkać łosie a na trasie pirwotnie
        planowanej pijnych gości i śmieci.
      • Gość: braat1 Re: Inteligentni ludzie, którzy znają Halinów i W IP: *.centertel.pl 11.07.07, 09:32
        > Inteligentni ludzie, którzy znają i Halinów, i Wesołą, wiedzą dobrze, że
        > najlepsza lokalizacja obwodnicy wiedzie przez Halinów. Dodam, że nie jestem
        > ani mieszkanką Wesołej, ani mieszkanką Halinowa, ale znam te miejscowości
        > doskonale od 40 lat. Obwodnica musi gdzieś przebiegac. I powinna tylko
        > i wyłącznie przez Halinów

        Inteligentni ludzie potrafia jakos uzasadnic swoje twierdzenia...
      • junk92508 Re: Inteligentni ludzie, którzy znają Halinów i W 11.07.07, 10:10
        > doskonale od 40 lat. Obwodnica musi gdzieś przebiegac. I powinna tylko
        > i wyłącznie przez Halinów.
        ...
        > Wesoło droga! Przyłączam się do protestu! Obwodnica musi przebiegac przez
        > Halinów, bo to logiczna lokalizacja i najrozsądniejsza. D

        Taaa.... mnie uczono że rzuczanie stwierdzeń bez sensownych argumentów to jest
        głupota a nie inteligencja ...

        Zasada jest prosta - obwodnice/autstrady powinny być liniami prostymi pomiędzy
        węzłami.

        Krótkoterminowe koszty są wysokie ale długoterminowo wychodzi dużo taniej
        (beznyna/spaliny/czas).
      • stasi1 jeśli znasz te miejscowości od 40 lat to Ty nie 13.07.07, 21:39
        patrzysz na ta obwodnice z punktu widzenia kierowcy. Dla Ciebie ona pewnie
        mogła by iść jeszcze dalej. A co np. mieli by powiedzieć ci co jadą na Lublin?

        > Inteligentni ludzie, którzy znają i Halinów, i Wesołą, wiedzą dobrze, że
        > najlepsza lokalizacja obwodnicy wiedzie przez Halinów. Dodam, że nie jestem
        > ani mieszkanką Wesołej, ani mieszkanką Halinowa, ale znam te miejscowości
        > doskonale od 40 lat. Obwodnica musi gdzieś przebiegac. I powinna tylko
        > i wyłącznie przez Halinów. A zakaz decydowania o obwodnicy ministrowi
        > Szyszce (którego bardzo pozdrawiam, bo go lubię, choc nie znam osobiście)
        > to tylko i wyłącznie sprawa polityczna. Tak to jest, jak na górze gra się
        > w różne "gierki", to się odsuwa od rządzenia trzeźwo myślących ministrów.
        > Wesoło droga! Przyłączam się do protestu! Obwodnica musi przebiegac przez
        > Halinów, bo to logiczna lokalizacja i najrozsądniejsza. Drodzy mieszkańcy!
        > Walczcie o swoje i blokujcie, co się da!
    • Gość: Królis Nowa trasa przez Wesołą, obok ministra Szyszki IP: 195.94.205.* 11.07.07, 09:40
      Tylko szkoda, że nie jak w normalnych miastach, gdzie zewnętrzny pierścień jest
      NA ZEWNĄTRZ miasta. Dlaczego zafundować tysiące tirów mieszkańcom
      najprzyjemniejszej dzielnicy, zamiast puścić ją korytarzem gdzie i tak jest
      planowana droga wojewódzka i mieszka dużo mniej ludzi?
      Kiedyś symbolem postępu były dymiące kominy i tony stali, dziś kilometry
      asfaltu.
      Nowoczesność tak, ale czemu w takim siermiężnym, debilnym wydaniu?
      Pozostaje mieć nadzieję, że zgodnie z tradycją do początku budowy miną długie
      lata.
    • Gość: płyń z Wisłą! 'Obwodnica musi być poza miastem'- myślenie wsiowe IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.07.07, 09:43
      Rozumowanie 'owodnica ma być poza miastem' jest przykładem wiejskiego myślenia. Na wsi obwodnicą jedzie 99% tranzytu więc na logikę powinna ona z dala omijać wieś/miasteczko.
      Ale W-wa to stolica, do stolicy się jedzie a nie omija! 90% ruchu wali do Warszawy więc obwodnica poza miastem nikomu by nie służyła. Rolą obowdnicy w W-wie ma być rozprowadzenie ruchu po dzielnicach a nie obsługa tranzytu. I dlatego obwodnica przez skrajne dzielnice jest najlepszym wyjściem.
    • Gość: to ja GDDKiA jest pewnie srednio zadowolona... IP: 194.181.0.* 11.07.07, 10:22
      Bo wybrany zostal wariant zdecydowanie najkosztowniejszy i dosc trudny
      logistycznie - przecina dziesiatki, jesli nie setki malych dzialek. GDDKiA
      lobbowala przez ostatnie dwa lata i naginala dokumenty zeby trase przeprowadzic
      przez scisle centrum Wesolej (W2) - tu chwala pani minister za rozsadek i nie
      doprowadzenie do calkowitej degradacji Wesolej.
      A minister Szyszko - personalnie raczej mu trasa nie przeszkodzi, jego
      nieruchomosc polozona ok 1 km od trasy nabierze wartosci...
      Wyborcza w swoim zacietrzewieniu i calkowitym braku obiektywizmu nie napomknela
      nawet o halinowskim lobby walczacym o trase wlasnie tam. Bo mysle, ze suma
      summarum Halinow wiele traci - praktycznie jedyna szanse na znaczne zblizenie
      do Warszawy i dynamiczny rozwoj. Wesolej trasa raczej pomoze tylko posrednio -
      odbierajac czesc ruchu z Traktu, bo jednak Centrum jest glownym kierunkiem
      podrozy, nie Targowek. Niestety na trakcie pozostanie i tak wiele (jesli nie
      wiekszosc) ruchu docelowego - raczej nikt nie zdecyduje sie jechac do Centrum
      przez Targowek i Zoliborz.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka