Dodaj do ulubionych

podawanie leków dzieciom przez n-la! POMOCY!

05.02.07, 13:52
Czesc. Jestem nauczycielką w przedszkolu. Jedno z dzieci w mojej grupie miało niedawno atak padaczkowy, po pobycie w szpitalu lekarz orzekł, że może chodzić do przedszkola. Rodzice przynieśli lek zawierający Diazepam w postaci wlewki doodbytniczej, oczekując ode mnie, że w razie ataku, podam lek dziecku. Poinformowałam rodziców, że n-le nie mają prawa podawać żadnych leków, więc w razie czego zadzwonię po pogotowie. Na co dyrektorka stwierdziła, że TEN lek muszę podać, a po pogotowie nie ma co dzwonić, bo jak przyjedzie, to będzie za późno.
Odmówiłam podania leku dziecku.
SZUKAM PODSTAWY PRAWNEJ, KTORA MÓWI, ŻE NAM NIE WOLNO PODAWAĆ DZIECIOM LEKÓW (SZCZEGÓLNIE PRZECIWWSTRZĄSOWYCH, DO CHOLERY)
Dzięki
Obserwuj wątek
    • edyta7705 Re: podawanie leków dzieciom przez n-la! POMOCY! 05.02.07, 22:06
      nie wiem jak to jest od strony prawnej ale u nas w szkole są dzieci chore na
      cukrzyce i w szkole są dla nich zastrzyki insuliny zostawione przez rodziców.
      Zostaliśmy przeszkoleni w jaki sposób podac taki zastrzyk - o instrukcje i
      szkolenie nas przez pielęgniarki zadbali również rodzice. Myśle że podałabym
      lek po dokładnej rozmowie z rodzicami w obecności dyrektora i ich pisemnej
      zgodzie na podanie leku w razie nagłego wypadku. Poza tym rodzice też powinni
      wykazać chęć współpracy z opiekunami w przedszkolu - nawet zorganizować taka
      pogadankę z udziałem lekarza czy pielęgniarki.
      • scher Re: podawanie leków dzieciom przez n-la! POMOCY! 25.02.07, 10:14
        edyta7705 napisała:

> nie wiem jak to jest od strony prawnej ale u nas w szkole są dzieci chore na
        > cukrzyce i w szkole są dla nich zastrzyki insuliny zostawione przez rodziców.
        > Zostaliśmy przeszkoleni w jaki sposób podac taki zastrzyk - o instrukcje i
        > szkolenie nas przez pielęgniarki zadbali również rodzice. Myśle że podałabym