Dodaj do ulubionych

Coraz gorzej

23.12.18, 12:53
Runął mit punktualnych niemieckich pociągów? Ponad 2 tys. ataków na pracowników kolei

Opóźnienia i odwołania pociągów należą do codzienności w Niemczech. Wieloletnie zaniedbania na niemieckiej kolei mszczą się na pasażerach, a ci wyładowują swą frustrację na jej pracownikach.

Tylko do września br. pracownicy niemieckiej kolei (DB) stali się ofiarami 1981 ataków. Było to więcej niż w całym 2015 roku. Dane te, przytoczone przez dziennik "Passauer Neue Presse", podało federalne ministerstwo spraw wewnętrznych na zapytanie klubu parlamentarnego partii Lewica. W 2015 r. odnotowano 1876 przypadków uszkodzenia ciała pracowników DB, w 2016 r. było ich 2374, a w 2017 aż 2550.

"Odpowiedzialne kierownictwo"

Posłanka Lewicy Sabine Zimmermann mówi o "niepokojącej tendencji". Ludzie zatrudnieni na kolei codziennie na własnej skórze odczuwają skutki nagromadzonej frustracji podróżnych, w najgorszym wypadku także fizycznie. To samo dotyczy pracowników poczty i firm kurierskich, takich jak DHL. Tymczasem to nie ci ludzie są odpowiedzialni za zły serwis, tylko kierownictwo tych przedsiębiorstw.

Pracownicy tracą nadzieję

Opóźnienia i odwołania pociągów, ciągłe problemy techniczne powodują, że coraz bardziej sfrustrowani są też pracownicy kolei. "Niejeden myśli: lepiej raczej nie będzie. Wielu kolegów straciło nadzieję" - powiedział gazetom sieci RND (Redaktionsnetzwerk Deutschland) szef związku zawodowego pracowników przedsiębiorstw kolejowych EVG Alexander Kirchner.

"Koleżanki i koledzy w pociągach i na dworcach są bezpośrednio konfrontowani z podróżnymi oburzonymi opóźnieniami pociągów. Stale muszą się tłumaczyć za problemy, których ani nie spowodowali, ani których nie byli w stanie uniknąć" - podkreślił Kirchner.

Lata zaniedbań

W ostatnim czasie pociągi dalekobieżne znowu coraz częściej zaczęły się spóźniać. W listopadzie wskaźnik punktualności wyniósł 70,4 procent. "W przeszłości opóźnienia były wyjątkiem, teraz stały się regułą" - powiedział Kirchner - "Kolej została doprowadzona do fatalnego stanu. Braki dotyczą infrastruktury, pociągów i personelu. Prowadzi to do tego, że stopniowo załamuje się cały system".

Zdaniem związkowca winę za tę fatalną sytuację ponosi nie tylko obecny zarząd, z szefem DB Richardem Lutzem i jego poprzednikami na czele, ale odpowiedzialna jest też polityka. Niemiecka kolej jest państwowym przedsiębiorstwem. "Latami zaniedbano postawienie do dyspozycji odpowiednich środków na modernizację infrastruktury" - skrytykował Kirchner.
Obserwuj wątek
    • bratjakuba Re: Coraz gorzej 23.12.18, 19:17
      Weż sie lepszy za nasze pociongi.
      W Polsce dziepro przed miesioncym rozpoczła sie dysksja o tym,że pociongi majom mieć stałe rozkłady jazdy.

      Jo pochodza z rodziny kolejarskiej
      Przed wojnom w każdym pociongu był specjalny wagon dlo kierownika pociongu.
      Tyn człowiek nie wypuszczoł zegarka z ręki i regulowoł wszystkie spóźniynia od ręki.
      Na podstawie kursowania pociągów regulowano czas na zajęcia polowe.
      W tej wsi o kierej ech sam już pisoł i kaj ech spyndzoł feryje było tak.
      Synek !! idymy na obiod bo już Katscherka jedzie!
      Katscherka to pociąg z Raciborza do Kietrza. ( Kietrz nazywał się wówczas Katscher).
      Na wieczor zaś kole 6-7 był sygnał. Dzieci, fajramt, Opawka już przejechała( pociąg z Raciborza do Opawy - Tropau).
      Oba miasta należały wówczas do Niemiec.
      Po wojnie moj ojciec jako doświadczony kolejarz był rozrywany do rozmaitych miejsc.
      Mieliśmy w domu telefon na całą Polskę z ogromnie grubą,ogólnokrajową książkę telefoniczną.
      Mój ojciec miał uprawnienia do połączeń w całej polskiej sieci kolejowej i poprzez numery pośrednie do sieci pocztowej.
      Gdzie kto widział teraz w Polsce porządną książkę telefoniczną choćby na jedno województwo?
      Oprócz tego był w domu ogólnopolski rozkład jazdy pociągów z mapą najlepszych połączen.
      Na dworcach były specjalne pomieszczenia z wielkoformatowymi rozkładami jazdy i możliwych połączeń.
      Rozkłady jazdy były tak ułożone,że pociągi lokalnego były zsynchronizowane z terminem przejazdu najbliższego pociągu pośpiesznego.
      Czas oczekiwania na takie połączenie ok 20 minut a najwyżej 1 godzina(60 min.).
      Już od 1948 zaczął kursować t. zw Balt - Orient Express. Było to nawiązanie do niemieckiego ekspresu Berlin -Wiedeń.
      Ten polski kursowa ze Świnoujścia - Szczecina i Władysławowa do Wiednia a dalej z połączeniem do Konstantynopola.
      Stąd ten Orient w nazwie.
      No i oczywiście odwrotnie.
      Korzystaliśmy co roku z możliości wyjazdu nad morze.
      Ok godz 17 wsiadało się w Raciborzu a następnego dnia o 10-11 wysiadało się w Gdyni albo Świnouściu.
      Wagony na odpowiednie kierunki rozdzielało się w Poznaniu. Zdaje się gdzieś ok 3 albo 4 rano.
      Nie trzeba było wysiadać z wagonów bo były już z góry rozdzielczo oznakowane na oba kierunki.
        • socer-schlesier Re: Coraz gorzej 23.12.18, 21:45
          bratjakuba 23.12.18, 19:17

          Jo pochodza z rodziny kolejarskiej
          --
          No to Twoj ojciec malo niy zarobiol.Kolejarze za Niymca mieli se dobrze.Moi rodzice tysz "kolejorze" ale jusz za Polski.Kedys mieli darmowe bilety,lyki.Kedys,dzisiej jusz niy.
          • herbjelita Re: Coraz gorzej 23.12.18, 22:03
            Jakub, tys mi twoim wpisem przipomniu jak to bylo na polu pod sw. Anna. Jechol tam nie pociag tylko Autobus ze Strzelec do Gogolina. Tyn Autobus nom przipominou, ze juz czas na szwaczyna.
    • iksis Re: Coraz gorzej 30.12.18, 05:55
      Mobilfunk in Deutschland schlechter als in Albanien und Polen

      Eine Studie zum Mobilfunk zeigt: Im europäischen Vergleich gibt es hierzulande besonders viele Funklöcher.

      Übersetzt heißt das: Nur an 75 Prozent der Orte, an denen Telekom-Kunden unterwegs sind, können sie das LTE-Netz nutzen. Vodafone sei mit einem Anteil von 57 Prozent bereits „deutlich abgeschlagen“. Das schnelle Netz von Telefónica stehe „nicht einmal für die Hälfte der analysierten Datensätze zur Verfügung“, heißt es weiter.

      Im europäischen Vergleich rangieren die drei deutschen Mobilfunker damit auf den hinteren Plätzen. Selbst in Polen und Albanien genießen Kunden der Deutschen Telekom mit je 80 Prozent eine bessere Netzabdeckung. Noch besser haben es deren Kunden in Österreich (84 Prozent) und den Niederlanden (90). Generell ist der LTE-Empfang in den Niederlanden, Belgien und der Schweiz sehr gut.

      Gewonnen wurden die Daten über eine Software, die sich P3 zufolge rund 150.000 deutsche Mobilfunkkunden unbemerkt zusammen mit gekauften Apps auf ihr Mobiltelefon geladen haben. Diese Software melde anonymisiert den Standort des Handys, die Stärke des Netzes und die Geschwindigkeit, mit der Daten geladen werden.

      Bei dieser „Datenrate“, die angibt, wie schnell Daten aufs Telefon geladen werden, zeigt sich ein ähnliches Bild wie bei der Abdeckung: In Deutschland beträgt die durchschnittliche Geschwindigkeit im Telekom-Netz 4,9 Megabit pro Sekunde. Vodafone und Telefónica sind noch langsamer. Kunden der Telekom und von Vodafone in Albanien surfen doppelt so schnell. Vor allem in der Schweiz, aber auch in Dänemark und den Niederlanden ist man mit LTE im Schnitt schneller unterwegs als in Deutschland. Ähnlich ist es bei den maximalen Ladegeschwindigkeiten: Die schnellste Übertragungstechnik ist in der Schweiz und in Österreich installiert. Deutsche Mobilfunkbetreiber können nur halb so schnell senden und finden sich auf den hinteren Plätzen.

      „Deutschland ist beim Mobilfunk Schlusslicht in Europa“, sagt Oliver Krischer, Vizechef der Grünen im Bundestag. Mit den Einnahmen aus den künftigen Mobilfunk-Versteigerungen solle der Aufbau der Sendemasten unterstützt werden, fordert Krischer. „Und ganz wichtig, es sollte auch nur eine Funkanlage errichtet werden, die sich die drei Netzbetreiber teilen. Es macht keinen Sinn, dass bei wenigen Einwohnern drei parallele Netze von Telekom, Vodafone und Telefónica errichtet werden.“ Das treibe nur die Preise. Tatsächlich meinen die Fachleute von P3, dass die gemeinsame Nutzung der Sendemasten „ein Baustein“ für den schnelleren Ausbau zukünftiger 5G-Mobilfunknetze sein könne.

      https://media101.thueringer-allgemeine.de/content/28/70/91/5I/2870915ITOMV4DB_V4MZPXSDGFFEKGHJZJACBN526122018221/D0R0030901520.JPG
      • 1fatum Re: Coraz gorzej 30.12.18, 07:44
        Z tym coraz gorzej nie sposób się z iksisem nie zgodzić. Problem powstaje wtedy, kiedy on zamiast w swoją ojczyznę jest wpatrzony na zachód i przezywa niczym stonka wykopki sytuację w Niemczech.
        Zapewne na przykurcz mięśni szyjnych z usztywnieniem kręgosłupa i nie może spojrzeć za siebie ba swoją ukochaną ojczyznę. Pomogę jemu i zamieszczam link do otwartego listu polskiego żołnierza - oficera - nie zdrajcy jak Kukliński.

        Tekst linka

        Mam nadzieję, że iksis odrobi zaległe lekcje wychowania obywatelskiego, bo na podanej stronie jest więcej materiałów, które polski patriota znać powinien.
        • socer-schlesier Re: Coraz gorzej 30.12.18, 10:11
          iksis tu mosz (choc podobno tam tak zle) czymu Twoi rodacy do BRD emigrujom za kasom a niy odwrotnie.Tak zawsze bylo,jest i bydzie.To nom historia i zycie pokazuje.Z tam tond od zawsze tyn "entwicklung" idzie.Ty najwyrzi zas jakes powstanie,rewolucja,zamynt,haos probowac morzesz robic ale Ci i Tobie podobnym jusz na to EU niy pozwoli.Praworzondno Europa chce zyc w pokoju i dobrobycie.
          --
          businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/zarobki-w-polsce-i-ue-raport-grant-thornton/m4q1gms
            • erka-4 jak kapitalizm to kapitalizm... 04.01.19, 11:51
              ...a w nim kapitaliści głos decydujący mają,a my mamy to co chcieliśmy.


              1fatum napisał:

              > Iksis, do boju! Polskę sprzedają.
              >
              To nie do końca fake news.Faktycznie są chętni na wykupienie tej masy upadłościowej jak jest firma Ursus Bus.
              Kłamstwo Maciaka jest w tym że to od 2015 roku jest firma prywatna i rządowi wara do tego.
              Ursus Bus S.A. wchodzi w skład grupy kapitałowej Pol-MOT Holding S.A. Firma ze 100%-owym polskim kapitałem, została utworzona w 2015 , początkowo szło im jako tako ale w ub.r miała na tyle kłopoty że do spółki wszedł syndyk.
              Jedynym ratunkiem jest wykup długu tej spółki szacowanego na ok.40 mln.Nie wiem jakie znaczenie ma to kim jest chętny do spłaty długu.
              Jeśli argumentem Lotnej i Maciaka jest to że chcę to kupić b.szef J.P.Morgan to niestety strzał kula w płot.
              Ani Lotna ani ten Maciak nie zajrzeli do oficjalnych danych kto jest jeszcze w zarządzie spółki PG Energy Capital Management.
              A nazwiska tam ciekawe i nie są to osoby sympatyzujące czy to z Morawieckim czy to z PIS.
              A ten M.Maciak? tak, to klasyczny celebryta dla ubogich czyli błazen choć sympatyczny na pierwszy rzut oka.
              Cel wpisu jednoznaczny
              Dlatego -24 pkt

              Źródło: niepoprawni.pl/blog/lotna/byly-szef-jpmorgan-kupuje-zaklady-ursusa-za-34-mln-zl

              ©: autor tekstu w serwisie Niepoprawni.pl | Dziękujemy! :). <- Bądź uczciwy, nie kasuj informacji o źródle - blogerzy piszą za darmo, szanuj ich pracę.
    • iksis Re: Coraz gorzej 13.01.19, 18:09
      Atak na Polkę w Niemczech! Zabito jej nienarodzone dziecko. Prawdopodobny sprawca to Afgańczyk

      25-letnia ciężarna Polka została w piątek wieczorem ciężko raniona nożem w szpitalu w Bad Kreuznach w niemieckiej Nadrenii-Palatynacie, co spowodowało zgon jej nienarodzonego dziecka - poinformowała w sobotę prokuratura w Moguncji.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka