Dodaj do ulubionych

Pustynna Polska

25.04.19, 09:44
Na wielu polskich drogach spadla widocznosc z powodu burz piaskowych. Najdziwniejsze jest to, ze piasek nie uszedl z uchodcami z Afryki ale pochodzi z polskich pol. Dosc podobna susza panuje w Niemczech i to juz w kwietniu.

Wyglada na to, ze Greta Thunberg ma racje i ze trzeba dosc szybko podejsc do zmiany klimatu i podjac drastyczne kroki.

PF
Obserwuj wątek
    • amunicyjny1 Re: Pustynna Polska 25.04.19, 09:59
      polski_francuz napisał:

      > Na wielu polskich drogach spadla widocznosc z powodu burz piaskowych.
      >
      Najdziwniejsze jest to, ze piasek nie uszedl z uchodcami z Afryki ale po
      > chodzi z polskich pol. Dosc podobna susza panuje w Niemczech i to juz w kwietniu.
      >
      > Wyglada na to, ze Greta Thunberg ma racje i ze trzeba dosc szybko podejsc do zm
      > iany klimatu i podjac drastyczne kroki.
      >
      > PF


      Greta, przechodzi właśnie burzę ale hormonalną, także jej priorytety mogą ulec zmianie.Coś na kształt pewnej pani od układania piłeczek.Która według jednego z biskupów, w wyniku wspomnianych procesów chemicznych, przebranżowiła z.... w.........
    • karbat Re: Pustynna Polska 25.04.19, 10:31
      polski_francuz napisał:

      > Na wielu polskich drogach spadla widocznosc z powodu burz piaskowych.

      to wrecz straszna wiadomosc … po raz ktory z koleji zaistniala taka sytuacja w Polsce
      nie bylo internetu , nikt nie bil piany …

      > Najdziwniejsze jest to, ze piasek nie uszedl z uchodcami z Afryki ale po
      > chodzi z polskich pol.

      czy kogos jeszcze dziwi …. belkot …

      > Wyglada na to, ze Greta Thunberg ma racje i ze trzeba dosc szybko podejsc do zm
      > iany klimatu i podjac drastyczne kroki.

      to ta dziewczynka, za ktorej podrozami , wywiadami , nie moga nadazyc dziennikarze
      taka mala i juz taka samodzielna
    • felusiak1 kupiec propagandy 25.04.19, 19:32
      chce zmieniać klimat. Biskupi religii globalnego ocieplenia wraz z zakonnikami i ministrantami nauczyli go katechizmu i udzielili pierwszej komunii.
      Silny wiatr poderwał drobny piasek z pól gdzie jeszcze nic nie wykielkowało i oto prosze spojrzeć mamy zmianę klimatu. Pierwszy raz w historii w Polsce wiatr poderwal piasek. Nigdy przedtem podobnego zjawiska nie zaobserwowano.
      A teraz poziom oceanów się podnosi, lody na biegunach topnieją i zaleje nas woda.
      I żeby temu zapobiec należy rzucić na tacę... nie da się dobrowolnie, za mało rzucają.
      Trzeba opodatkowac żeby zatrzymać zmiany bo inaczej nasze dzieci nas przeklną.
      Ale jak powstrzymać zmiany klimatu? Najpierw należy powstrzymać fluktuację odchylenia osi Ziemi. Teraz jest 23.5 stopnia a idzie w kierunku 22.1 stopnia co bedzie powodem zlodowacenia. Jesli dodamy do tego, ze kiedy już dojdziemy do 22.1 to latem (na polnocnej polkuli) Ziemia bedzie najblizej słońca a zimą najdalej czyli na odwrot do tego co jest dzisiaj.
      Jak już się z tym problemem uporamy to weźmiemy się za Słońce i jego aktywność.
      • polski_francuz Re: kupiec propagandy 25.04.19, 19:41
        Kpina spraw nie poprawisz. Wyobraz sobie felusiaka kilka tysiecy lat temu, ktory sobie kpi ze coraz zimnniej. I milo kpin lodowce zwitaly do owczesnej Polski. Klimat sie zmienia. I dowodow tego coraz wiecej.

        Osi Ziemi nie zmienisz. Ale, jesli sie juz za mechanike bierzesz, popraw Boinga Maxa. O wiele latwiej niz zmienic os Ziemi.

        PF
        • engine8 Re: kupiec propagandy 25.04.19, 19:49
          Klimat zawsze sie zniemial i tego sie nie zatrzyma jakkakolwiek "akcja" zielona czy innego koloru.. Nie trzeba naukowcow aby to udowadniac .... A ze zmany nie sa w 100% identyczne to mozna to roznei wykorzystywac.
          Jak na razie to nikt jeszcze nie udowodnil ze te zmiany sa w 100% albo w wikoszosci spowodawne dzilanosci czlwieka - i to jeest jak z Bogiem.... Jedni wierz ze jest inni ze go nie ma i ani jedni ani drudzy naukowo swoej teori obronic ni epotradfia..zostaje swiec wiara.. A ze ludzi w cos wierzyc musza to skoro sie neguje i odrzyca wiare religijna to lewa strona = ktora w tym przuduje zaczya wierzyc w globalne ocieplecie spoworowane pierdzeniem krow..
          A teraz wiele osordkow wykorzystuje to ze klimat sie zmienia aby krzyczec "klimat sie zmienia" i przepychac swoje idee przed inne ...
        • felusiak1 Re: kupiec propagandy 25.04.19, 20:33
          To że klimat jest zmienny nie ulega watpliwości. Natomiast brak dowodów na propagowaną przez klimatyczne lobby katastrofę. Ich komputerowe modele są do doopy. No i nie ujawniają danych na których bazują ich modele a co za tym idzie nikt nie jest w stanie zweryfikować ich "ekspertyz".
          Nie tylko nie zmienię nachylenia osi ale też nie zmienię oscylacji ziemskiej osi a także nie zmienię kształtu orbity wokól Słońca, króra też jest zmienna.
          Ale nie dam sobie wciskać prostackiego kitu o 7 metrach wzrostu poziomu oceanów i niebezpiecznego wzrostu CO2.
          Nie tak dawno Ziemia była na krawędzi zamarcia życia kiedy poziom CO2 wynosił 183. Dzisiaj podobno dochodzi do 415.
          Czekam kiedy dojdzie do 800. Na stacji kosmicznej jest 5000 a w łodziach podwodnych 8000.
          Badylarze pompują CO2 do swoich szklarni do poziomu 1500.
          CO2 jest życiodajny. Bez niego życie jest niemożliwe.
          • polski_francuz Re: kupiec propagandy 25.04.19, 22:01
            Juz raz przezylem zmiane klimatu: powstanie dziury ozonowej. Dotkliwe to bylo na poludniowej polkuli. I raz zapomnialem czapki na Australian Open i slonce mi spalilo policzek. Dziura ozonowa byl spowodowana uzywaniem freonu do aorozoli. Freony uwalnialy chlor, ktory rozkladl ozon do tlenu.

            I jak przestno uzywac freonu dziura sie zmniejszyla. A zatem cos mozna zrobic jak sie chce i musi. Co to inna historia i inna dyskusja.

            PF
            • felusiak1 Re: kupiec propagandy 25.04.19, 22:54
              Ty naprawdę jesteś kupiony. Wierzysz we wszystkie bzdury. Dziura ozonowa nie powstała. Zostala odkryta. Uczeni najlepsi na swiecie uznali, ze jest wynikiem emisji CFC do atmosfery. Żadnych danych na dowod nigdy nie przedstawiono ale teoria zostala zaakceptowana przez rzadzacych. Podpisano nawet protokol w Montrealu i zanim wdrożono go w życie dziura ozonowa zaczela się zmniejszać. Ale co tam. Zakazaliśmy i uratowaliśmy swiat. I polski francuz gleboko w to wierzy. Niemieccy uczeni z Uniwersytetu w Wuppertalu w 1993 roku dokonali dokladnych pomiarów z satelity i obalili tezę o CFC. Ale zostali zablokowani. Media ich nie chcialy a naukowe papiery zostały zamkniete na kłódkę a klucz wyrzucono. Nie szli z duchem.
                • de_oakville Re: kupiec propagandy 26.04.19, 12:04
                  Wedlug Hemingwaya:

                  "What is moral is what you feel good after, and what is immoral is what you feel bad after."

                  W podobny sposob mozna by powiedziec, ze:

                  Prawdziwe jest dla nas to, co wydaje sie nam bardzo prawdopodobne i rowniez odpowiada naszym pogladom.
                  Nieprawdziwe jest to, co wydaje sie nam malo prawdopodobne i nie odpowiada naszym pogladom.

                  I nasze doswiadczenie zyciowe oraz nasza indywidualna "konstrukcja psychiczna" jest tu "papierkiem lakmusowym". I dotyczy to kazdej z dyskutujacych stron. A zatem kazdy jest "kupcem propagandy", tylko nie zawsze tej samej.
                  • karbat Re: kupiec propagandy 26.04.19, 12:19
                    de_oakville napisał:
                    > Prawdziwe jest dla nas to, co wydaje sie nam bardzo prawdopodobne i rowniez odp
                    > owiada naszym pogladom.
                    > Nieprawdziwe jest to, co wydaje sie nam malo prawdopodobne i nie odpowiada nasz
                    > ym pogladom.

                    gornolotny bzdet .
                    ww wydlubales sobie to , co ci pasuje i … to jest jedynie twoja prawda .

                    zanim zaczniesz pisac o pradzie , podaj uniwersalna definicje prawdy
                    albo . sprawdz sobie i dowiesz sie , ze takowa nie istnieje .

                    > I nasze doswiadczenie zyciowe oraz nasza indywidualna "konstrukcja psychiczna"
                    > jest tu "papierkiem lakmusowym". I dotyczy to kazdej z dyskutujacych stron. A z
                    > atem kazdy jest "kupcem propagandy", tylko nie zawsze tej samej.

                    sprzecznosc . prawda nie moze byc zakladnikiem doswiadczen zyciowych ,
                    ani konstrukcji psychicznej
                    • de_oakville Podalem to jako rodzaj "dowcipu" 27.04.19, 13:44
                      karbat napisał:

                      > gornolotny bzdet .
                      > ww wydlubales sobie to , co ci pasuje i … to jest jedynie twoja prawda .

                      Zaczalem od cytatu z Hemingwaya, z ktorym sie NIE zgadzam i ktory wlasnie uwazam za "gornolotny bzdet". A pozniej rozwinalem te mysl wyobrazajac sobie, ze tak wielu ludzi traktuje te sprawy. I chociaz ja ich tak nie traktuje, to jednak kazdy z nas ma w sobie chociaz odrobine czlowieka o takim nastawieniu. I tak by moj wpis potraktowal "benevolent man" czyli "czlowiek dobrej woli". But you are, definitely a malevolent man. That's for sure, hence no surprise.
                • felusiak1 Re: kupiec propagandy 26.04.19, 16:12
                  Faktycznie zgrzeszyłem. Zamiast zgodzić się ze wszystkimi naukowo katastroficznymi tezami zacząłem grzebać i czytać co wygrzebałem ale to nie jest dobrze bo poddaje w watpliwość katastrofizm. Nie doświadczyłem dziury ozonowej i australijskie słońce nie spalilo mi policzka ale wiem, że kiedy na potwierdzenie prawdziwości przepowiedni mowią mi, ze 97% uczonych zgadza się to zaczynam podejrzewać iż coś jest nie tak. A kiedy ci uczeni zaczynają mówić, że sceptycy powinni być karani i kierowani do ośrodkow reedukacyjnych to jestem pewien, ze ta "nauka" została opanowana przez politykę i pieniądze. A kiedy ty mówisz, ze pozjadałem wszystkie rozumy to wiem, ze ta "nauka" stała się religią a ja jestem heretykiem. Na stos mnie.......
                  • polski_francuz Re: kupiec propagandy 26.04.19, 16:34
                    Poszukales i za to Ci chwala. Gdybym i ja byl pracowitszy bym zywiej mych racji bronil i pilniej szukal poparcia do tego co mysle. A serio to przeczytalem, jakis czas temu, kilka ksiazek o zmianach klimatycznych. I na tym opieram moja wiedze.

                    W koncu, to co sie "wiedza" nazywa opiera sie na badaniach: krytykowalnych, poddanych politycznym wirom, sympatiom jednych i antypatiom drugich... Fakty sa takie, ze w Polsce i Niemczech panuje obecnie susza. Czego drzewiej nie bywalo. Czy to doprowadzi do spustelnienia Nowogrodzkiej?

                    Nie wiadomo.

                    PF
                    • felusiak1 Re: kupiec propagandy 26.04.19, 17:42
                      To interesujace. Znalazłem taki cytat: Ostatnim rokiem, w którym nie zanotowano w Polsce suszy, był rok 1980, dlatego można uważać, że susza jest w naszym kraju zjawiskiem permanentnym – stwierdził prof. dr hab. Andrzej Doroszewski z IUNG podczas posiedzenia Zespołu Zarządzania Kryzysowego w resorcie rolnictwa.
                      A ty mowisz, że drzewiej nie bywalo. Też interesujace.
      • karbat Re: Pustynna Polska 26.04.19, 11:44

        engine8 napisał(a):

        > Widocznie do Polski na calego wkracza "pustynia" w sensie doslownym i symbolicz
        > nym a wiec wije i paiskiem i roznymi innymi "smieciami" ?

        pyl - piasek znad Sachary w Europie , Polsce , bywal i od czasu do czasu bedzie .
        gdzie ten fenomem ….
        pustynia w Polsce , tez byla , jest i bedzie

        www.bing.com/images/search?view=detailV2&id=BAFDB945FBD28841EF4E7D7EC9818004DB736D5F&thid=OIP.ToyguThtvUWlGRix8mOgogHaF6&mediaurl=http%3A%2F%2Fwww.zamiasto.com.pl%2Fzdjecia%2Fdodane%2F85-Pustynia-Bledowska.jpg&exph=398&expw=498&q=zdjecia+pustynia+bledowska+&selectedindex=16&qpvt=zdjecia+pustynia+bledowska+&ajaxhist=0&vt=0&eim=1,6
        > Widocznie do Polski na calego wkracza "pustynia" w sensie doslownym i symbolicz
        > nym a wiec wije i paiskiem i roznymi innymi "smieciami" ?

        przeciez to suweren decyduje ( wybory ) jak jest i jak ma byc


    • senioryta13 Re: Pustynna Polska 26.04.19, 12:30
      Dokladnie, 10 lat temu bylam na Antarktydzie, Widzialam i robilam fotki plywajacych olbrzymich gor lodowych.
      Wczoraj w tv. pokazywano na zywo 'moje' sfotografowane 10-letnie olbrzymy, a ze byly bardzo charakterystczne, rozpoznalam je i ze zdziwieniem stwierdzilam, ze ksztalt pozostal identyczny. Gdyby, rzeczywiscie lody arktyczne topnialy w tak zastraszajacym tempie, to sobie mysle, ze przez te 10 lat po 'moich' nie byloby juz ani sladu.
      • karbat Re: Pustynna Polska 26.04.19, 12:48
        senioryta13 napisał:

        > Dokladnie, 10 lat temu bylam na Antarktydzie, Widzialam i robilam fotki plywaja
        > cych olbrzymich gor lodowych.
        > Wczoraj w tv. pokazywano na zywo 'moje' sfotografowane 10-letnie olbrzymy, a ze
        > byly bardzo charakterystczne, rozpoznalam je i ze zdziwieniem stwierdzilam, z
        > e ksztalt pozostal identyczny. Gdyby, rzeczywiscie lody arktyczne topnialy w ta
        > k zastraszajacym tempie, to sobie mysle, ze przez te 10 lat po 'moich' nie bylo
        > by juz ani sladu.

        to bylaby raczej katastrofa, gdyby ludzkosc miala polegac na twoich fotkach
        i na twoich indywidualnych spostrzezeniach .
        dot. zmian klimatycznych - np . Antarktyda . nie uwazasz …
        • senioryta13 Re: Pustynna Polska 26.04.19, 16:44

          na pokladzie mielismy okazje goscic polskich naukowcow , ktorzy wlasnie wracali z antarktydy do kraju (stacja Arctowskiego).
          W ramach darmowego transportu wyglosili kilka prelekcji, jedna dotyczyla zmian klimatu. Na pytanie, czy czlowiek ma wplyw, podano 1 odpowiedz, NIE.
          Ja nie wnikam, wiem swoje.
          • polski_francuz Re: Pustynna Polska 26.04.19, 17:16
            "Na pytanie, czy czlowiek ma wplyw, podano 1 odpowiedz, NIE."

            Na klimat wplywa bardzo duzo czynnikow. Po czesci spowodowanych przez ludzi, po czesci naturalnych. Jako byly krotkofalowiec, pamietam, ze sa cykle aktywnosci slonecznej o okresie 11 lat i 149 lat. One bardzo wplywaja na klimat. Wrociwszy do "osobistej filiozofii" o ktorej pisal tez kolega z Oakville, wierze ze czlowiek duzo moze i ze duzo od niego zalezy.

            Ile zalezy? I czy to co zalezy ma wplyw detrminujacy to trudno powiedziec. Z pewnoscia za wiele rzeczy trzeba sie juz zabrac. Za torby plastikowe, ktore zanieczyszczaja oceany, na ten przyklad.

            W koncu, nasza Europa jest duzo "mniejsza" od Stanow czy Kanady i u nas latwo widac i czuc, jak cos czy kto cos schrzani: Czernobyl przykladem.

            PF
      • polski_francuz Re: Pustynna Polska 26.04.19, 14:03
        Chyba sytuacja jest rozna w Arktyce niz na Antarktydzie, czyli duzo zalezy od bieguna. To bylas na biegunie poludniowym? Nie wiedzialem, ze sa tam wycieczki. Opowiedz troche. Z ciekawoscia przeczytam.

        Pozdro

        PF
      • europitek Re: Pustynna Polska 27.04.19, 20:50
        senioryta13 napisał:
        > Gdyby, rzeczywiscie lody arktyczne topnialy w tak zastraszajacym
        > tempie, to sobie mysle, ze przez te 10 lat po 'moich' nie byloby
        > juz ani sladu.

        Wyguglaj sobie zdjęcia ze stacji arktycznej na Szpicbergenie a zobaczysz te zastraszające różnice. Co prawda obejmują ona nie 10 ale kilkadziesiąt lat to mimo wszystko skala zmian jest wielka.
        • amunicyjny1 Re: Pustynna Polska 27.04.19, 21:07
          A co naszą planetę obchodzi kilkadziesiąt lat? Dla historii ziemi, okres miedzy erą dinozaurów, a końcem ludzkości to będzie sekunda. Zła skala, ale mając gadane, można dostać Nobla
          • europitek Re: Pustynna Polska 28.04.19, 06:00
            amunicyjny1 napisał(a):
            > A co naszą planetę obchodzi kilkadziesiąt lat?

            A co mnie obchodzi co obchodzi naszą planetę w skali miliardów lub nawet tylko milionów lat? Dla nas ma znaczenie ta geologiczna sekunda (a nawet jej ułamek), w której może się "przewrócić" nasz aktualny porządek społeczny w skali globalnej.
            • amunicyjny1 Re: Pustynna Polska 28.04.19, 07:13
              europitek napisał:

              > amunicyjny1 napisał(a):
              > > A co naszą planetę obchodzi kilkadziesiąt lat?
              >
              > A co mnie obchodzi co obchodzi naszą planetę w skali miliardów lub nawet tylko
              > milionów lat? Dla nas ma znaczenie ta geologiczna sekunda (a nawet jej ułamek),
              > w której może się "przewrócić" nasz aktualny porządek społeczny w skali global
              > nej.


              Bingo, tylko zmieńmy najpierw hasło, ratujmy matkę ziemie, na przeróbmy planetę, dla ratowania własnej d.....
              • europitek Re: Pustynna Polska 29.04.19, 08:59
                Nic nie trzeba zmieniać, gdyż "ratujmy matkę Ziemię" to od początku ideologiczna ściema dla niekumatych. A tak trochę przewrptnie: jesteśmy częścią tego świata, więc ratując własne "d" ratujemy też część tego świata.
                • amunicyjny1 Re: Pustynna Polska 09.02.20, 13:42
                  europitek napisał:

                  > Nic nie trzeba zmieniać, gdyż "ratujmy matkę Ziemię" to od początku ideologiczn
                  > a ściema dla niekumatych.

                  A ci kumaci to co za jedni, waląc śmieci do rowu, stanę się kumaty


                  A tak trochę przewrptnie: jesteśmy częścią tego świat
                  > a, więc ratując własne "d" ratujemy też część tego świata.

                  Naszego świata, z naturą to nie ma nic wspólnego

                  --
                  borrka napisał:

                  > Ty nie znasz historii Polski w "polskiej" wersi i to jest najbardziej znamienne
            • polski_francuz Re: Pustynna Polska 28.04.19, 08:57
              "Dla nas ma znaczenie ta geologiczna sekunda (a nawet jej ułamek), w której może się "przewrócić" nasz aktualny porządek społeczny w skali globalnej"

              Nasz znaczenie, nasza "historyczna szansa" by Polska stala sie takim krajem, jakim juz od ponad wieku powinna byc et j'en passe. A zatem Grete trza popierac. I jest z madrej rodziny, i dobrze mowi.

              PF
          • europitek Re: Pustynna Polska 28.04.19, 06:15
            felusiak1 napisał:
            > Wygugluj sobie

            Nie muszę, bo już jestem "naguglowany".

            > o tym, ze na Antarktydzie lodu przybywa a w Antarktyce ubywa

            Nawet gdyby wszyscy naukowcy z Antarktydy raptem wrócili do krajów pochodzenia to nie wywołałoby żadnych skutków społecznych i ekonomicznych. Dla nas ma znaczenie nie sytuacja na Antarktydzie, lecz w rejonach gęsto zaludnionych lub ekonomicznie istotnych.
            Tak na marginesie to przyrosty lodowców w wielu miejscach mogą być efektem ocieplania się klimatu, które pociąga za sobą wzrost wilgotności atmosfery, co jest kluczowe dla wielkości rocznych przyrostów lodowców.
            • polski_francuz Re: Pustynna Polska 28.04.19, 08:58
              "Dla nas ma znaczenie nie sytuacja na Antarktydzie, lecz w rejonach gęsto zaludnionych lub ekonomicznie istotnych."

              Dobrze mowisz. Majac Ciebie na tym watku, moge spokojnie zaczac poranna gimnastyke. Nasza planeta nie ucierpi:)

              Pozdro

              PF
              • europitek Re: Pustynna Polska 29.04.19, 09:02
                polski_francuz napisał:
                > spokojnie zaczac poranna gimnastyke. Nasza planeta nie ucierpi:)

                To nieekologicznie, bo będziesz dyszał i zwiększysz wydzielanie CO2 do atmosfery. A już broń boże żadnych biegów!
    • boomerang mówią też że Polska stepowieje 28.04.19, 02:28
      że przyłącza się do euroazjatyckiego stepu, który ciągnie się od Bułgarii, przez Rumunię, Mołdawię, Ukrainę, Rosję, Kazachstan, Mongolię aż do Mandżurii. To bzdura, bo Polska wciąż jest krainą lasów, zieleńszą niż Irlandia.
    • karbat Re: Pustynna Polska 06.07.19, 02:52
      Polska kupuje zloto , polskie zloto wraca do kraju

      next.gazeta.pl/next/7,151003,24968908,polskie-zloto-wroci-do-kraju-nbp-chce-sprowadzic-z-londynu.html

      i... co ..
      najwieksza fs uczona patryjota polska z Francji z innymi
      przypalami … nie grzmi , Rosja napadanie , zloto ukradnie

      przebieglosc Wolakow , … przed Rosja , to teraz
      Amerykanie maja pilnowac polskiego zlota w Polsce
    • caesar_pl Re: Pustynna Polska 06.07.19, 15:37
      Niemcy nie uskarzaja sie na brak wody w przeciwienstwie do Polakow.Ale widza w przyszlosci zagrozenie.Niemcy sa bardziej zalesione niz Polska mimo ze zageszczenie ludnosci 2,5 razy wieksze.Jak to Niemcy robia???
    • karbat Re: Pustynna Polska 07.07.19, 02:06
      polski_francuz napisał:

      > Na wielu polskich drogach spadla widocznosc z powodu burz piaskowych.
      > Najdziwniejsze jest to, ze piasek nie uszedl z uchodcami z Afryki ale po
      > chodzi z polskich pol. #

      kretyn . nie , to tylko polski naukowiec

      Dosc podobna susza panuje w Niemczech i to juz w kwietniu.

      nie , to zalezy od regionu Niemiec .
      o Francji masz na fs …. Zero , G-o do powiedzenia . - znaczy sie naukowcu
      klepiesz od rana do wieczora w klawiature, z Niemiec , siedzac na socjalu

      > Wyglada na to, ze Greta Thunberg ma racje i ze trzeba dosc szybko podejsc do zm
      > iany klimatu i podjac drastyczne kroki.

      tak , to wyglada na to , ze nie masz swojego zdania , -
      naukowiciec zdajesz sie na opinie kilkunastoletniej dziewczynki .

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka