Dodaj do ulubionych

Obgryzanie pazurow

04.06.06, 15:01
Moja 4letnia jamniczka dosc czesto obgryza sobie pazury.Nie widze zadnych
zmian chorobowych na lapach,nie obgryza ich w takim stopniu,zeby np,je
rozkrwawiac.Jest,wydaje mi sie,w miare wybiegana- zawsze trzy spacery
dziennie po ok.30 minut,pazury ma starte,tak,ze na pewno ich dlugosc jej nie
przeszkadza.Je 3 razy dziennie (jadla by pewnie i 10x),karmiona jest karma
Royal Canin,wazy 7kg (standard).Jest po sterylizacji (3 lata temu).Faktem
jest,ze w ciagu dnia dosc duzo nie ma mnie w domu z powodu pracy-ale ona
obgryza je glownie wtedy,kiedy jestem (moze to sygnal ze jej
przeszkadzam?).Ale serio mowiac-czy to jest brak jakichs mikroelementow czy
jakas inna,niedostrzezona przeze mnie przypadlosc?Bede wdzieczna za
wiadomosci na ten temat.
Obserwuj wątek
    • anna.jozwik Re: Obgryzanie pazurow 05.06.06, 16:40
      Nie sądzę, aby brakowało jej jakichkolwiek mikroelementów.
      Podejrzewam, że podczas nieobecności właścicieli ten codzienny zwyczaj
      obgryzania pazurów dla zabicia nudy i wypełnienia czasu wszedł jej po prostu w
      nawyk. Teraz robi tak dlatego, że tak sie przyzwyczaiła i że dzięki temu ma
      czym się zająć. Takie są przynajmniej moje przypuszczenia.
          • mania1119 Re: Obgryzanie pazurow 06.06.06, 10:31
            Wydaje mi sie ze wygladaja zupelnie w porzadku- nie ma ani ranek,ani
            pecherzykow,ani zaczerwienienia-nic.opuszki nie sa zdarte,pazury tez obgryza
            tak strategicznie-nie do krwi,raczej glownie koncowki.Poniewaz dosc duzo chodzi
            wiec te nierownosc, ktora pozostaje po gryzieniu w zasadzie potem sciera,ale
            kilka razy musialam opilowac,bo po tym obgryzaniu zostal np.taki odwarstwiony
            kawalek.Ale inne nie rozwarstwiaja sie.Robi to czasem z duza pasja,dlatego mnie
            zaniepokoilo.Na lapach tez nic nie widze.
            Natomiast suczka ma nieco terrorystyczna osobowosc,jak to jamnik- choc staram
            sie ja okielznac.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka