Dodaj do ulubionych

wrzutu insuliny

09.12.17, 11:43
Spotkaliście się może z informacjami, jakoby spożywanie węglowodanów miałoby uniemożliwić nam zrzucenie nadmiernej masy ciała?
Hipoteza ta jest bardzo ciekawa i interesująca – w końcu, jeśli to prawda, to aby zgubić zbędne kilogramy, po prostu ucinamy „węgle” i wszyscy są szczęśliwi🐖

Jak miałoby to działać?

Pod wpływem spożycia węglowodanów rośnie poziom insuliny, hormonu, który odpowiada za „wpakowanie” glukozy do komórek (np. mięśniowych czy tłuszczowych). Wydzielenie insuliny hamuje uwalnianie kwasów tłuszczowych do obiegu, które, mówiąc bardzo skrótowo, mogą być przetransportowane do komórek aktywnych metabolicznie i spalone. Biorąc pod uwagę wyżej wymienione fakty, dieta z niską zawartością węglowodanów (lowcarb) spowoduje zmniejszenie wydzielania insuliny i zwiększy mobilizację tłuszczu z tkanki tłuszczowej, tym samym sprawi, iż z uśmiechem na ustach zaczniemy tracić na wadze.

⁉Co mówi na ten temat nauka⁉

Badania, w których pacjenci przebywali na oddziałach metabolicznych, gdzie kontrolowano ich diety – czyli badania naprawdę dobrej jakości – wykazały, że u osób, które spożywają niewiele węglowodanów, notuje się spadek wydzielania insuliny i wzrost utleniania tłuszczów – tego oczekiwaliśmy, prawda?

Mimo wszystko, badani zgubili podobną ilość tkanki tłuszczowej – niezależnie od tego, czy ich dieta była zasobna czy uboga w węglowodany

Nie istnieje ani jedna rzetelna praca, w której badani spożywali taką samą ilość białka i kalorii, która wykazała, iż na diecie z bardzo niską dostępnością węglowodanów, gubienie tkanki tłuszczowej zachodziło szybciej i sprawniej, niż na diecie wysokowęglowodanowej.
Badania, które wskazują na przewagę diet ketogenicznych i low carb w kontekście promocji spalania tkanki tłuszczowej, są po prostu słabej jakości. Istnieje badanie, w którym utrzymanie low carba, zwiększa wydatki energetyczne (a to dobrze) w ciągu dnia o nawet ~300 kcal, jednak ilość białka znacznie się różniła pomiędzy grupami

To wszystko oczywiście nie oznacza, że węglowodany i insulina są nieistotne dla regulacji tkanki tłuszczowej, raczej ich zadanie jest bardziej skomplikowane, niż tylko ➡ mniej insuliny ➡ więcej utleniania kwasów tłuszczowych ➡ szybciej chudniesz

Insulina, której tak bardzo boi się wiele osób, odpowiada za szereg korzyści, m.in. tłumi apetyt, co może przyczynić się do chudnięcia. Co to oznacza?

Że odpowiednio skomponowana owsianka na śniadanie może Ci pomóc w zgubieniu tłuszczu, a nie przeszkodzić. O tym świadczy też tzw. indeks sytości. Płatki owsiane są jednym z najbardziej sycących zbóż!

Tłuszcz też idzie w tłuszcz

Zarówno węglowodany, jak i tłuszcze blokują aktywność lipazy hormonowrażliwej – czyli blokują „spalanie” tłuszczu zapasowego. To oznacza, że nadmierna konsumpcja zarówno boczku jak i płatków owsianych może pójść w BOCZKI.

BIAŁKO TEŻ POBUDZA WYDZIELANIE INSULINY

Tak moi drodzy. Istnieją publikacje, w których posiłki zawierające więcej węglowodanów, a mniej białka, zwiększały stężenie insuliny w mniejszym stopniu, niż posiłki o niższej zawartości węglowodanów, a wyższej bialka:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28074888
Czy to źle? Niekoniecznie

Samo stymulowanie wyrzutu insuliny nie jest niczym złym. Ukochana serwatka (odżywka białkowa) jest w stanie pobudzić wydzielanie insuliny w większym stopniu niż białka mięsa, czy ryb. Jednak syci dużo bardziej. Zgadnij, dlaczego? wink – TAK, INSULINA DOSKONALE TŁUMI APETYT.

Powoli kończąc:
Low carb, czyli dieta z obniżoną dostępnością węglowodanów nie jest panaceum. Nie jest również zła (zazwyczaj). Doskonale tłumi apetyt i w wielu przypadkach się sprawdza. Istotne jest to, że dieta ze znaczną zawartością węglowodanów (nawet 50%) również może promować spalanie tkanki tłuszczowej, tłumiąc apetyt. Ogromnie ważną kwestią jest dobór produktów do konkretnej osoby.

DIETA POWINNA BYĆ ZINDYWIDUALIZOWANA.

Nie namawiam też do owsianki z kolorowej paczki z marketu, z dodatkiem dwóch bananów – to akurat może być kiepski pomysł, jeśli jesteś grubaskiem

Przygotuj domową owsiankę z borówkami/truskawkami, orzechami włoskimi, z dodatkiem odżywki białkowej lub jogurtu naturalnego. Nie dodawaj zbędnego cukru, a jeśli musisz to użyj słodzika.

https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23319315_1888946267801532_6504882152748529217_n.png?oh=2f5c5309749b81524f5bd44ee12b087a&oe=5A8C680D

Zródło : Dietetyka #NieNaŻarty na FB.
--
Nolite te bastardes carborundorum!
Obserwuj wątek
    • julek_i_ja Re: wrzutu insuliny 09.12.17, 12:06
      Nie bede sie upierac, ze nie jest tak jak napisalas, ale przedstawie Ci moje spostrzenia z diety low carb + intermitted fasting.
      Po pierwsze, zupelnie inne odczuwanie glodu i zachcianek. Po tak zachwalanej owsiance duzo szybciej chce sie jesc. Ponadto wachania cukru powoduja wieksza chec na jedzenie slodkiego i ogolnie na czeste podjadanie czegos miedzy posilkami.
      Po drugie, kompletne odciecie sie od weglowodanow (poza warzywami), czego wymaga sie, zeby wprowadzic cialo w stan ketozy i spalac tylko tluszcz jest dla mnie komletnie nierealistyczne.
      Po trzecie, moj bilans energetyczny byl zdecydowanie na plus, a jednak chudlam. Magic. Tak wiec sorry, ale juz nie wierze w te ujemne kalorie. Byc moze jest tak, ze dieta pomoglam sobie nieswiadomie w jakis sposob i dlatego u mnie dzialalo.
      I po czwarte, nie ma co demonizowac tych weglowodanow, a same ich odciecie nie przyniesie spektakularnych efektow jesli to bedzie jedyne, co robimy, bo inne czynniki takie jak wysypianie sie, ilosc i odtepy miedzy posilkami, rodzaj pozywienia (przetworzone czy nie) oraz aktywnosc ruchowa tez ma duzy wplyw na wage.
      • memphis90 Re: wrzutu insuliny 09.12.17, 12:55
        Jeśli bilans kaloryczny masz na plus, to nie schudniesz. Musiałaś mieć na minusie... Najwyraźniej miałaś większe zapotrzebowanie kaloryczne niż to wynikało z kalkulatorów - każdy z nas ma przecież inne, a kalulatory podają średnią.

        --
        "Nie pogardzaj drugim człowiekiem, dopóki nie poznasz jego historii. A gdy tylko poznasz, to bądź sobą i spluń" niezatapialna-armada.blogspot.com
        • julek_i_ja Re: wrzutu insuliny 09.12.17, 13:15
          Zapotrzebowanie mam nawet nizsze, sprawdzalam -1880. Kalorie zdecydowanie przekraczajace 2200, sportu nie uprawiam. Kocham smietane i boczek. Ostatnio zaczelam u siebie podejrzewac insulinoopornosc, wiec moze dieta nieswiadomie sobie pomoglam i dlatego schudlam.
          • snakelilith Re: wrzutu insuliny 09.12.17, 13:44
            julek_i_ja napisała:

            > Zapotrzebowanie mam nawet nizsze, sprawdzalam -1880.

            W jaki sposób sprawdzałaś? W internetowych kalkulatorach? Przecież zapotrzebowanie zależy nie od wagi, a od masy metabolicznej, czyli prosto mówiąc, od ilości masy mięśniowej, tego ci żadna tabela nie wyliczy. Do tego pomiędzy ludźmi z identyczną masą mieśniową istnieją też gentyczne różnice, te mogą wynosić nawet 30%. No i pozostaje ilość aktywności fizycznej i tu nie musisz w wogóle uprawiać sportu. Badania na dzieciach pokazały, że te bardzo szzcupłe wcale nie mają takiego cudownego metabolizmu, a po prostu spalają więcej kalorii podczas banalnego ruchu w ciągu dnia, a to nie oznacza wcale więcej biegania, na przykład więcej ruszają rękami, machają nogami gdy siedzą i właściwie nic nie robią. Określenie więc ilości spalanych kalorii przez konkretną osobę jest bardzo trudne. Ja robię to przez badania składu ciała bioimpendancją, a i wtedy jest tylko ilość przybliżona, wedlug pewnych wzorów, rzeczywistość rewiduje moje założenia bardzo często na plus albo na minus. Jedno jest jednak pewne, prawa fizyki funkcjonują i u ciebie, więc nie jest możliwe, że jesz więcej niż potrzebujesz i chudniesz.
            • julek_i_ja Re: wrzutu insuliny 09.12.17, 15:31
              A taka oto cudowna maszyna, co to mierzy w spoczynku metabolic rate (nakladasz taka maske i ona cos mierzy w wydychanym powietrzu) i na tej podstawie mialam okreslone. Przy okazji mialam tez robione badania, krwi ale to chyba nie mialo wplywu na wynik.
              • snakelilith Re: wrzutu insuliny 09.12.17, 16:00
                Ta maszyna liczy tylko metabolizm w spoczynku, resztę liczy się według statystycznych wzorów, bo to niestety nie jest szklana kula, która wie, ile się w ciągu dnia ruszasz i ile metrów przejdziesz jutro. Do tego przy wyliiczaniu ilości zjedzonych kalorii też można się pomylić.
        • gryfna-frelka Re: wrzutu insuliny 09.12.17, 15:51
          Memphis90 : Nie zgodze sie... Sama chudlam wcinajac regularnie bita smietane (prawdziwa slodka smietana ubita z syropem z agawy lub innym dosladzaczem) a jedzac duze porcje miesa, ryb i innych "kalorycznych" rzeczy, patrzac jedynie na indeks glikemiczny calosci smile) Wtedy tak jak Julek_i_ja zrozumialam na wlasnym przykladzie ze liczenie kalorii to wielka bzdura, liczy sie co jemy i jakosc tegoz.

          Tak swoja droga, przy liczeniu kalorii zawsze zastanawial mnie brak logiki : powiedzmy ze zjem w ciagu dnia posilki odpowiadajace 2000Kcal. Pieknie. W takim razie ile kalorii bedzie mial moj stolec po tych posilkach? Zero? Naprawde?
          big_grin
              • krejzimama Re: wrzutu insuliny 09.12.17, 17:14
                www.crazynauka.pl/co-to-jest-szuryzm-antynaukowy/

                Kał człowieka zawiera (w przybliżeniu):
                niestrawione resztki pokarmu takie jak błonnik oraz obumarłe komórki wyściełające ścianki jelit – 10%
                woda – 75%
                bakterie – 15%, w większości niegroźne dla ludzi bakterie symbiotyczne, lecz w kale rozwijają się też groźne dla zdrowia drobnoustroje, w tym śmiertelnie groźne i bardzo zaraźliwe bakterie cholery i duru brzusznego.


                --
                Nolite te bastardes carborundorum!
          • krejzimama Re: wrzutu insuliny 09.12.17, 16:33
            "Na proces odchudzania ma wpływ wiele czynników, JEDNAK KALORIE SĄ PODSTAWĄ. Pomimo wszystkich „ALE”, wciąż chudniesz, gdy dostarczysz mniej energii niż Twoje ciało potrzebuje"
            Zrodło - "dietetyka NieNaZarty"

            --
            Nolite te bastardes carborundorum!
    • paszewa Re: wrzutu insuliny 09.12.17, 12:59
      o matko dopiero co był długi post o insulinooporności w której wszystkie się pokłóciłyśmy bo same wiemy najlepiej smile
      ale wszystkie wegle poste powoddują wyrzut insuliny. Owsianka o ile nie jest błyskawiczna to dobry węgiel.
    • bei Re: wrzutu insuliny 09.12.17, 14:58
      Ja potrafię zrzucić wagę jedząc tylko czekoladę- łatwo jest mi panować nad ilością kalorii- wiadomo, ile ich zjem w tabliczce.
      Sam spadek wagi w taki sposób jest łatwo uzyskać, tylko jest to b niezdrowe!
    • mamusia1999 Re: wrzutu insuliny 09.12.17, 21:50
      Cale zycie muszę się o utrzymanie prawidłowej wagi starać. Wiek tego nie ułatwia (mimo treningu) Rok temu zrzucenie 2 urlopowych kilogramów to była ciężka walka.
      Dziś jestem szczuplejsza niż kiedykolwiek i w końcu syta, bez zachcianek, cuga na słodycze. może mam tą insulinooporność, może inną specyfikę metabolizmu
      dla mnie low carb i tylko 8h okienko na posiłki to cud.
      • mamusia1999 Re: wrzutu insuliny 11.12.17, 00:43
        Wyrzuty insuliny pomimo diety low car spowodowane są (skrot myslowy, czytałam medycznyctekst źródłowy) specyficzna reakcja biochemiczna, u ktorej podstaw leży nadmiar tłuszczu. Ten efekt jest na tyle silny, że może spowodować i insulinooporność i cukrzycę.
        Stąd osobiscie z tłuszczem obchodzę sie nadal oszczędnie. I w sumie bialka tez nie jadam na kopy. Pozegnalam sie ze zbożami, cukrem, ziemniakami. Moje posiłki to w 3/4 warzywa i sałaty. Cennymi skladnikami odżywczymi biją zboza i ww na głowę. Wiec po co mi te "czyste" węgle?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka