Dodaj do ulubionych

Co na osad w...?

27.10.24, 17:47
W kibelku.Nie mogę doczyscic szorstka strona gąbki i mleczkiem.Domestos też nie pomaga.Tam,gdzie zbiera się woda pełno osadu .Ktoś pomoże?
Obserwuj wątek
    • marta.graca Re: Co na osad w...? 27.10.24, 17:48
      Ocet?
    • eva_evka Re: Co na osad w...? 27.10.24, 17:49
      A czy masz zmiękczacz wody?
      Jeśli to twarda woda, to najlepsza będzie chyba soda + ocet. Wsypujesz Sól, zalewaslcz octem, zamykasz klapę, dajesz tej miksturze czas (z pol godziny) i powinien zejść całkowicie.
      • siedemkropek82 Re: Co na osad w...? 27.10.24, 17:50
        Dzięki.Morduje się z tym długo.
      • berdebul Re: Co na osad w...? 27.10.24, 18:07
        Soda z octem? Przecież to słaby kwas i słaba zasada, spieni się i tyle.
        • eva_evka Re: Co na osad w...? 27.10.24, 18:15
          Nie znam się na reakcjach chemicznych smile ale w zapuszczonym kibelku zadziałało, z tym, że wsypałam całą torebkę sodu i zalałam cała butelka octu.
          • memphis90 Re: Co na osad w...? 27.10.24, 18:37
            No to się spieni i zaraz zneutralizuje do roztworu obojętnego.
            • 1matka-polka Re: Co na osad w...? 27.10.24, 18:46
              memphis90 napisała:

> No to się spieni i zaraz zneutralizuje do roztworu obojętnego.
              >

Wystarczy, ze się pieni, jest efekt wow i można uznać, ze działa. 🤤
            • berdebul Re: Co na osad w...? 27.10.24, 21:19
              Zapewne był nadmiar octu, więc pH zostało obniżone.
      • pade Re: Co na osad w...? 27.10.24, 21:16
        nie ma sensu łączyć sody z octem
        • berdebul Re: Co na osad w...? 27.10.24, 22:52
          Jest, przy miękkich osadach, kiedy pieniąca się substancja odrywa paskudztwo od ścianki. Mech z kostki schodzi super.
          • 1matka-polka Re: Co na osad w...? 28.10.24, 14:27
            berdebul napisała:

> Jest, przy miękkich osadach, kiedy pieniąca się substancja odrywa paskudztwo od