siedemkropek82 27.10.24, 17:47 W kibelku.Nie mogę doczyscic szorstka strona gąbki i mleczkiem.Domestos też nie pomaga.Tam,gdzie zbiera się woda pełno osadu .Ktoś pomoże? Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
eva_evka Re: Co na osad w...? 27.10.24, 17:49 A czy masz zmiękczacz wody? Jeśli to twarda woda, to najlepsza będzie chyba soda + ocet. Wsypujesz Sól, zalewaslcz octem, zamykasz klapę, dajesz tej miksturze czas (z pol godziny) i powinien zejść całkowicie. Odpowiedz Link Zgłoś
siedemkropek82 Re: Co na osad w...? 27.10.24, 17:50 Dzięki.Morduje się z tym długo. Odpowiedz Link Zgłoś
berdebul Re: Co na osad w...? 27.10.24, 18:07 Soda z octem? Przecież to słaby kwas i słaba zasada, spieni się i tyle. Odpowiedz Link Zgłoś
eva_evka Re: Co na osad w...? 27.10.24, 18:15 Nie znam się na reakcjach chemicznych ale w zapuszczonym kibelku zadziałało, z tym, że wsypałam całą torebkę sodu i zalałam cała butelka octu. Odpowiedz Link Zgłoś
memphis90 Re: Co na osad w...? 27.10.24, 18:37 No to się spieni i zaraz zneutralizuje do roztworu obojętnego. Odpowiedz Link Zgłoś
1matka-polka Re: Co na osad w...? 27.10.24, 18:46 memphis90 napisała: > No to się spieni i zaraz zneutralizuje do roztworu obojętnego. > Wystarczy, ze się pieni, jest efekt wow i można uznać, ze działa. 🤤 Odpowiedz Link Zgłoś
berdebul Re: Co na osad w...? 27.10.24, 21:19 Zapewne był nadmiar octu, więc pH zostało obniżone. Odpowiedz Link Zgłoś
berdebul Re: Co na osad w...? 27.10.24, 22:52 Jest, przy miękkich osadach, kiedy pieniąca się substancja odrywa paskudztwo od ścianki. Mech z kostki schodzi super. Odpowiedz Link Zgłoś
1matka-polka Re: Co na osad w...? 28.10.24, 14:27 berdebul napisała: > Jest, przy miękkich osadach, kiedy pieniąca się substancja odrywa paskudztwo od > ścianki. Mech z kostki schodzi super. 🙄 I po co te chemie w szkole🙄 Odpowiedz Link Zgłoś