Dodaj do ulubionych

Reakcja dziecka

14.07.20, 08:10
Byłam świadkiem sytuacji w której kilkuletnie dziecko zostało przypadkowo, niespodziewanie i dość mocno uderzone w głowę przez jednego z rodziców.
Jakiej reakcji dziecka spodziewalibyscie się w takim wypadku?
Nie mam doświadczenia z dziećmi, stad moje pytanie.
Obserwuj wątek
    • matacznik Re: Reakcja dziecka 14.07.20, 10:13
      bezsenna_pani napisała:

> Jakiej reakcji dziecka spodziewalibyscie się w takim wypadku?
      >
      Pół sekundy zaskoczenia, potem płacz. Rodzic rzuca się przepraszać, pocieszać i sprawdzać, czy nie stało się coś wymagającego interwencji medycznej.
      • verdana Re: Reakcja dziecka 14.07.20, 13:36
        Bardzo różnej. Jesli dziecko się zorientowało, ze to był przypadek, to mogło nawet zacząć sie śmiać. Może zacząć płakać, bo je boli. Może wpaść w złość. Zaniepokoiłaby mnie tylko reakcja ewidentnego strachu, skulenia sie i czekania na kolejne uderzenie.
          • bezsenna_pani Re: Reakcja dziecka 14.07.20, 14:14
            Dziecko się nie skuliło, ale znieruchomiało. Nawet nie spojrzało w górę, żeby sprawdzić, co się stało, tylko zamarło na dłuższą chwilę, patrząc przed siebie. Po chwili odsunęło się i usiadło z boku ze spuszczoną głowa. Nie rozpłakało się, ale też nie podeszło do żadnego z rodziców, żeby się przytulić, czy coś w tym stylu.
            Mnie ta reakcja zaniepokoiła, ale może przesadzam i dziecko po prostu w ten sposób próbowało poradzić sobie z chęcią rozpłakania się (bo mu było wstyd przy innych).

• tt-tka Re: Reakcja dziecka 14.07.20, 15:32
              bezsenna_pani napisała:

> Dziecko się nie skuliło, ale znieruchomiało. Nawet nie spojrzało w górę, żeby s
              > prawdzić, co się stało, tylko zamarło na dłuższą chwilę, patrząc przed siebie.
              > Po chwili odsunęło się i usiadło z boku ze spuszczoną głowa. Nie rozpłakało się
              > , ale też nie podeszło do żadnego z rodziców, żeby się przytulić, czy coś w tym